LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL PAPILDOMOS PARAMOS SKYRIMO PAGAL LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO (BPD) 1.2, 3.2 IR 3.4 PRIEMONES ĮGYVENDINAMIEMS PROJEKTAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. gruodžio 5 d. Nr. 4-509
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 21-667; 2007, Nr. 83-3402), 1131 punktu:
1. Tvirtinu Papildomos paramos skyrimo pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) 1.2, 3.2 ir 3.4 priemones įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. rugpjūčio 8 d. įsakymą Nr. 4-331 „Dėl Papildomų lėšų skyrimo projektams, remiamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, taisyklių patvirtinimo“.
3. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos sekretoriui Arūnui Keraminui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2007 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 4-509
PAPILDOMOS PARAMOS SKYRIMO PAGAL LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO (BPD) 1.2, 3.2 IR 3.4 PRIEMONES ĮGYVENDINAMIEMS PROJEKTAMS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Papildomos paramos skyrimo pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) 1.2, 3.2 ir 3.4 priemones įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato papildomos paramos skyrimo viešųjų juridinių asmenų įgyvendinamiems projektams, finansuojamiems pagal Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamą Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD) 1 prioriteto 2 priemonę „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“, 3 prioriteto 2 priemonę „Verslo aplinkos gerinimas“ ir 3 prioriteto 4 priemonę „Viešojo turizmo infrastruktūra ir paslaugos“ (toliau – projektai), sąlygas ir procedūrą.
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700), Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 21-667) (toliau – Administravimo taisyklės), Gairėse pareiškėjams (viešajam sektoriui), siekiant gauti ES struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtintose Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2004 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 4-222 (Žin., 2004, Nr. 101-3749), ir Gairėse pareiškėjams (viešajam sektoriui), siekiantiems gauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentą, patvirtintose Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. 4-51 (Žin., 2006, Nr. 20-682), vartojamas sąvokas.
II. PAPILDOMOS PARAMOS SKYRIMO SĄLYGOS
3. Papildoma parama viešųjų juridinių asmenų įgyvendinamiems projektams gali būti skiriama finansuoti paramos sutartyje nustatytų tinkamų finansuoti projekto darbų ir (ar) techninio projektavimo išlaidų padidėjimui (toliau – papildomos išlaidos), jeigu tenkinamos šios sąlygos:
3.1. papildomos išlaidos atsirado dėl objektyvių priežasčių projekto įgyvendinimo metu ir jų buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir paramos projektui skyrimo metu;
3.2. projekto vykdytojas, laikydamasis Europos Sąjungos (toliau – ES) ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti papildomų išlaidų sumą, nekeičiant paramos sutartyje nustatytų projekto tikslų ir uždavinių;
3.3. projekto vykdytojas neturi galimybių papildomas išlaidas dengti iš nuosavų ar skolintų lėšų (jei projektą vykdo savivaldybė, ji turi pateikti informaciją apie skolinimosi limitų panaudojimą);
3.4. projekto vykdytojas, gavęs papildomos paramos, projektą įgyvendintų ne vėliau kaip iki 2008 m. rugsėjo 1 d.;
3.5. papildomos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma papildomos paramos, atsirado įvykdžius (viešuosius) pirkimus ir suderinus juos su viešąja įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – LVPA) teisės aktų nustatyta tvarka;
3.6. projekto vykdytojas nėra pateikęs galutinio mokėjimo prašymo ir (ar) galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos;
3.7. papildoma parama projektui nepadidins paramos sutartyje nustatyto paramos intensyvumo, todėl, jei paramos sutartyje nurodytas paramos intensyvumas yra mažesnis nei 100 proc., skyrus papildomą paramą, projekto vykdytojas privalo prisidėti prie projekto įgyvendinimo nuosavo indėlio lėšomis tiek, kad nebūtų viršytas paramos sutartyje nustatytas paramos intensyvumas;
3.8. skyrus papildomą paramą nebus viršytas didžiausias leistinas paramos projektui dydis, nustatytas gairėse pareiškėjams, pagal kurias buvo pateikta projekto paraiška;
3.9. projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti papildomas suteiktos paramos viešinimo priemones, jeigu padidėjus projekto vertei pasikeičia viešinimo reikalavimai, nustatyti Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650).
III. PAPILDOMOS PARAMOS SKYRIMO PROCEDŪRA
4. Projekto vykdytojas, siekiantis gauti papildomos paramos papildomoms išlaidoms finansuoti, turi užpildyti ir pateikti LVPA prašymą skirti papildomą paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1.2, 3.2 ir 3.4 priemones finansuojamam projektui (toliau – prašymas) (prašymo formos pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 1 priede). Kartu su prašymu projekto vykdytojas prideda atitiktį papildomos paramos skyrimo sąlygoms pagrindžiančius dokumentus ir pateikia kitą informaciją, kuri, jo manymu, yra svarbi sprendimui dėl papildomos paramos skyrimo priimti. Prašymai kartu su pridedamais dokumentais teikiami LVPA šiuo adresu: Gedimino pr. 38/ 2, LT-01104, Vilnius, iki kvietimo projektų vykdytojams teikti prašymus (toliau – kvietimas) skelbime nurodyto termino pabaigos. Dėl vieno projekto gali būti teikiamas tik vienas prašymas.
5. Kvietimą LVPA skelbia po to, kai Ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymu (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626), patvirtina ir paskelbia Tvarkos aprašą ir informuoja apie tai LVPA. Kvietimo skelbimas spausdinamas leidinyje „Informaciniai pranešimai“. Papildomai kvietimo skelbimas skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje www.ukmin.lt bei LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt.
6. Kvietimo trukmė turėtų būti ne trumpesnė nei 15 kalendorinių dienų ir ne ilgesnė nei 1 mėnuo, o kvietimo trukmės pradžia skaičiuojama nuo kitos dienos po kvietimo paskelbimo leidinyje „Informaciniai pranešimai“. Konkretaus kvietimo trukmė nurodoma kvietimo skelbime.
7. Kvietimo skelbime nurodoma:
7.4. LVPA adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriais galima gauti papildomos informacijos;
8. Jeigu neišnaudojama visa kvietimui skirta papildomos paramos suma, gali būti skelbiamas (-i) papildomas (-i) kvietimas (-ai).
9. Projektų vykdytojai raštu ir žodžiu gali pateikti LVPA klausimus dėl papildomos paramos skyrimo tvarkos ir sąlygų. LVPA privalo informuoti projektų vykdytojus šiais klausimais telefonu (telefono numeris nurodomas kvietime) visą kvietimo galiojimo laikotarpį.
10. Prašymų vertinimą atlieka LVPA. Gavusi iš projektų vykdytojų prašymus, LVPA juos užregistruoja ir prašymus pateikusiems projektų vykdytojams raštu išsiunčia prašymų registraciją patvirtinančius pranešimus.
11. Prašymų vertinimo metu LVPA pirmiausia įvertina, ar tenkinamos Tvarkos apraše nustatytos papildomos paramos skyrimo sąlygos, ir nustato, kokio maksimalaus dydžio papildoma parama gali būti skiriama. Jei prašymas neatitinka bent vienos iš Tvarkos apraše nustatytų papildomos paramos skyrimo sąlygų (detalus tinkamumo skirti papildomą paramą kriterijų sąrašas pateikiamas Tvarkos aprašo 2 priedo 3.1 punkte), LVPA prašymą atmeta.
12. Jei dėl prašyme pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos LVPA negali tinkamai įvertinti prašymo, ji turi teisę raštu paprašyti projekto vykdytojo per nustatytą terminą pateikti papildomus dokumentus, papildyti ar patikslinti prašyme pateiktą informaciją. Projekto vykdytojui per LVPA nustatytą terminą nepateikus papildomų duomenų ar dokumentų, nepatikslinus prašyme pateiktos informacijos, projekto vykdytojo prašymą LVPA atmeta.
13. Vertindami projekto vykdytojo pateiktą informaciją bei duomenis, LVPA darbuotojai gali kreiptis į atitinkamas institucijas papildomos informacijos ir naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais. Prašymų vertinimo metu LVPA gali atlikti patikrą vietoje. Apie planuojamą patikrą vietoje projekto vykdytojas informuojamas informaciniu raštu, kuriame LVPA nurodo, kokia informacija, duomenys, dokumentai patikros vietoje metu turi būti prieinami LVPA darbuotojams.
14. Prašymų vertinimo metu nustačiusi, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią informaciją, LVPA atmeta prašymą.
15. Jeigu, LVPA nuomone, projekto vykdytojo prašomos papildomos paramos dydis yra nepagrįstas, LVPA atitinkamai sumažina prašomos papildomos paramos dydį. Tokiu atveju LVPA turi raštu apie tai informuoti projekto vykdytoją ir suderinti, ar jis sutinka įgyvendinti projektą naudodamas LVPA siūlomo dydžio papildomą paramą. Jeigu projekto vykdytojas nesutinka įgyvendinti projekto naudodamas LVPA siūlomą papildomą paramą, LVPA prašymą atmeta.
16. Priėmusi sprendimą atmesti prašymą, LVPA per 5 darbo dienas raštu informuoja apie tai projekto vykdytoją ir Ministeriją (nurodo prašymo atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką).
17. Jeigu pagal visus prašymus, perėjusius tinkamumo skirti papildomą paramą vertinimo etapą, prašoma skirti bendra papildomos paramos suma yra didesnė nei skirta kvietimui ir nurodyta kvietimo skelbime, LVPA atlieka prašymų vertinimą pagal toliau pateiktus prioritetinius kriterijus (pagal kiekvieną prioritetinį kriterijų skiriami balai pateikiami Tvarkos aprašo 2 priedo 3.2 punkte):
17.1. pagal BPD 1 prioriteto 2 priemonę „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“:
17.1.1. projekto įgyvendinimo vieta yra probleminė teritorija (kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarime Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555) arba regioninis augimo centras (kaip nurodyta Lietuvos regioninės politikos iki 2013 m. strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370);
17.1.2. didesnis nei numatyta paramos sutartyje projekto vykdytojo nuosavas indėlis į papildomų išlaidų bendrąjį finansavimą (proc.);
17.2. pagal BPD 3 prioriteto 2 priemonę „Verslo aplinkos gerinimas“:
17.2.1. projekto įgyvendinimo vieta yra probleminė teritorija (kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarime Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“) arba regioninis augimo centras (kaip nurodyta Lietuvos regioninės politikos iki 2013 m. strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575);
17.2.2. didesnis nei numatyta paramos sutartyje projekto vykdytojo nuosavas indėlis į papildomų išlaidų bendrąjį finansavimą (proc.);
17.3. pagal BPD 3 prioriteto 4 priemonę „Viešojo turizmo infrastruktūra ir paslaugos“:
17.3.1. projektas yra vienas iš kultūros paveldo ir architektūros projektų, skirtų Lietuvos vardo tūkstantmečio paminėjimui pasirengti (yra įtrauktas į Lietuvos tūkstantmečio programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 971 „Dėl Lietuvos tūkstantmečio programos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 73-3405), 2 priedo projektų sąrašą);
17.3.2. projektas yra skirtas nacionalinio arba respublikinio muziejaus modernizavimui ir (ar) plėtrai;
18. LVPA, įvertinusi prašymus, užpildo atskirų prašymų vertinimo ataskaitas (prašymo vertinimo ataskaitos formos pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 2 priede) ir prašymų vertinimo rezultatų suvestinę (prašymų vertinimo rezultatų suvestinės formos pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 3 priede). Prašymo vertinimo ataskaitoje turi būti nurodoma, ar projektas yra tinkamas gauti papildomą paramą ir rekomenduojama skirti maksimali papildomos paramos suma. Prašymų vertinimo rezultatų suvestinėje projektai, kuriems rekomenduojama skirti papildomą paramą, išdėstomi prioriteto (balų mažėjimo) tvarka (toks projektų išdėstymo prašymų vertinimo rezultatų suvestinėje reikalavimas netaikomas, kai pagal visus prašymus, perėjusius tinkamumo skirti papildomą paramą vertinimo etapą, prašoma bendra papildomos paramos suma yra ne didesnė, nei skirta kvietimui ir nurodyta kvietimo skelbime, ir vertinimas pagal prioritetinius kriterijus neatliekamas).
19. Jei vertinami prašymai surenka vienodą balų skaičių, prašymo prioritetiškumas suteikiamas pagal vieną iš konkrečiai priemonei taikomą prioritetinį kriterijų:
19.1. pagal BPD 1 prioriteto 2 priemonę „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ – projektą numatoma pabaigti įgyvendinti anksčiau;
19.2. pagal BPD 3 prioriteto 2 priemonę „Verslo aplinkos gerinimas“ – projektą numatoma pabaigti įgyvendinti anksčiau;
20. LVPA prašymų vertinimo ataskaitas ir prašymų vertinimo rezultatų suvestinę privalo pateikti Ministerijai ne vėliau kaip per 12 darbo dienų nuo paskutinės kvietimo skelbime nurodytos prašymų pateikimo dienos.
21. Ministerija per 10 darbo dienų nuo LVPA pateiktų prašymų vertinimo ataskaitų ir prašymų vertinimo rezultatų suvestinės arba papildomos informacijos gavimo dienos išnagrinėja prašymų vertinimo ataskaitas ir prašymų vertinimo rezultatų suvestinę arba papildomą informaciją ir:
21.1. priima sprendimą skirti papildomą paramą projektui, vadovaudamasi prašymų vertinimo rezultatų suvestinėje pateikta prašymų eile;
21.2. priima sprendimą neskirti projektui papildomos paramos, jei jam papildomai finansuoti nepakanka kvietimui skirtų lėšų;
21.3. prašo, kad LVPA per Ministerijos nustatytą laikotarpį pateiktų papildomą informaciją, kurios reikia Ministerijos sprendimui dėl papildomos paramos skyrimo priimti;
22. Ministerijos sprendimas skirti projekto vykdytojui papildomą paramą arba neskirti papildomos paramos tvirtinamas Lietuvos Respublikos ūkio ministro įsakymu.
23. Jei įvertinus visus pagal kvietimą gautus prašymus LVPA rekomenduojama skirti papildomos paramos lėšų suma yra ne didesnė, nei nurodyta kvietime, Ministerija priima sprendimą skirti papildomą paramą visiems projektams, kuriems LVPA rekomenduoja skirti papildomą paramą.
24. Ministerija apie Tvarkos aprašo 21.1 ir 21.2 punktuose nurodytus sprendimus per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja Lietuvos Respublikos finansų ministeriją ir LVPA. LVPA per 5 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo apie priimtą Ministerijos sprendimą raštu informuoja projektų vykdytojus. Projektų vykdytojams, kuriems skiriama papildoma parama, teikiamas paramos sutarties pakeitimo projektas ir atliekami kiti veiksmai, susiję su paramos sutarties pakeitimu.
IV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKA
26. Projektų vykdytojai turi teisę apskųsti LVPA ir Ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su papildomos paramos skyrimu projektams.
27. LVPA veiksmus arba neveikimą, susijusius su prašymo vertinimu, projekto vykdytojas gali apskųsti Ministerijai raštu per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar galėjo sužinoti apie tokius LVPA veiksmus. Ministerija, gavusi projekto vykdytojo skundą, per 10 darbo dienų nuo skundo užregistravimo dienos privalo išnagrinėti skunde pateiktus argumentus ir priimti sprendimą, ar jie pagrįsti. Ministerija gali nuspręsti pratęsti projekto vykdytojo skundo nagrinėjimo terminą, jei skundui nagrinėti reikia gauti papildomos informacijos. Nusprendusi, kad skundas nepagrįstas, Ministerija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo apie šį sprendimą informuoja projekto vykdytoją ir LVPA. Jei Ministerija nusprendžia, kad skundas yra pagrįstas, ji paveda LVPA imtis Ministerijos siūlomų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto vykdytojo skundo priėmimo dienos.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Atvejais, kurių nereglamentuoja Tvarkos aprašas (papildomos paramos išmokėjimo tvarka, projektų, kuriems skirta papildoma parama, įgyvendinimo priežiūros ir atsiskaitymo už gautą papildomą paramą tvarka, kita), taikomos Administravimo taisyklių, Gairių pareiškėjams, pagal kurias projekto vykdytojas pateikė projekto paraišką, ir paramos sutarčių nuostatos.
Papildomos paramos skyrimo pagal Lietuvos
2004–2006 bendrojo programavimo
dokumento (BPD) 1.2, 3.2 ir 3.4 priemones
įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašo
1 priedas
(PRAŠYMO SKIRTI PAPILDOMĄ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.2, 3.2 IR 3.4 PRIEMONES FINANSUOJAMIEMS PROJEKTAMS FORMOS PAVYZDYS)
Įgyvendinančioji institucija: |
Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra |
Prašymo gavimo data: |
|
Prašymo registracijos numeris: |
|
Projekto kodas SFMIS: |
|
Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas): |
|
(Įgyvendinančiosios institucijos prašymo gavimo registracijos žyma)
_______________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PRAŠYMAS SKIRTI PAPILDOMĄ
PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.2, 3.2 IR 3.4 PRIEMONES FINANSUOJAMAM PROJEKTUI
________________________
(sudarymo data)
________________________
(sudarymo vieta)
1. Projekto vykdytojo duomenys
Projekto vykdytojo teisinė forma |
|
|
Projekto vykdytojo rekvizitai |
projekto vykdytojo pavadinimas |
|
subjekto kodas |
|
|
už projektą atsakingo asmens vardas, pavardė |
|
|
adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
telefonas |
|
|
faksas |
|
|
el. p. adresas |
|
|
banko pavadinimas |
|
|
banko kodas |
|
|
sąskaitos numeris |
|
2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma papildomos paramos:
Prioritetas |
|
|
Priemonė |
|
|
Priemonės veiklų grupė |
|
|
Projekto pavadinimas |
|
|
Bendra projekto vertė (Lt) |
|
|
Projekto tinkamos finansuoti išlaidos (Lt) |
|
|
Projekto tikslai |
|
|
Paramos suma pagal pasirašytą paramos sutartį (Lt) |
|
|
Paramos intensyvumas pagal pasirašytą paramos sutartį (proc.) |
|
|
Projekto vykdytojo indėlis pagal pasirašytą paramos sutartį (Lt) |
|
|
Prašoma papildomos paramos suma (Lt) |
|
|
Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
Patvirtinta paramos sutartyje |
Numatoma |
Projekto pradžia: |
Patvirtinta paramos sutartyje |
|
Planuojama projekto pabaiga: |
Patvirtinta paramos sutartyje |
Numatoma |
Projekto vadovas: |
|
|
Vyr. buhalteris (buhalteris): |
|
|
Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą: |
|
3. Papildomos paramos poreikio pagrindimas ir atitiktis papildomos paramos skyrimo sąlygoms.
3.1. Papildomos paramos poreikio atsiradimo priežastys (kokių tinkamų finansuoti išlaidų vertė padidėjo, kas lėmė jų vertės padidėjimą). Ar buvo (galėjo būti) numatytas šių papildomų išlaidų atsiradimas projekto paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir paramos projektui skyrimo metu?
3.2. Priemonės, kurių buvo imtasi, siekiant sumažinti papildomų išlaidų sumą, nekeičiant numatytų projekto tikslų ir uždavinių (derybos, techninio projekto keitimas, projekto pasiekimų ir rezultatų rodiklių mažinimas (pagrįsti, jeigu nėra galimybės sumažinti), kita):
3.3. Pagrindimas, kad nėra galimybių papildomas išlaidas dengti iš nuosavų ar skolintų lėšų (jei projektą vykdo savivaldybė, ji turi pateikti informaciją apie skolinimosi limitų panaudojimą):
3.4. Pagrindimas, kad projekto vykdytojas, gavęs papildomą paramą, projektą įgyvendintų ne vėliau kaip iki 2008 m. rugsėjo 1 d.:
3.5. Ar papildomos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma papildomos paramos, atsirado įvykdžius (viešuosius) pirkimus ir suderinus juos su viešąja įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra teisės aktų nustatyta tvarka?
3.6. Ar padidėjus projekto vertei reikės įgyvendinti papildomas suteiktos paramos viešinimo priemones pagal Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650), nustatytus reikalavimus, ir kaip šie reikalavimai bus vykdomi? |
4. Projekto pasiekimų ir rezultatų rodikliai.
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Numatyta paramos sutartyje |
Pasiekta projekto įgyvendinimo laikotarpiu |
Galimi pasiekti naudoj ant esamą paramos sumą |
Planuojami pasiekti padidinus paramą |
Pasiekimo: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rezultatų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Projekto finansavimo šaltiniai.
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Patvirtinta paramos sutartyje, Lt |
Padidėjus projekto vertei su papildoma parama, Lt |
1. Paramos lėšos |
|
|
2. Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos |
|
|
2.1. Nacionalinės lėšos |
|
|
2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
|
|
2.1.2. Savivaldybių disponuojamos lėšos |
|
|
2.1.3. Kiti valstybės lėšų šaltiniai |
|
|
2.2. Privačios projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos |
|
|
3. Iš viso |
|
|
6. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos ir jų patyrimo grafikas.
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Numatyta paramos sutartyje, Lt |
Papildomų lėšų poreikis, Lt |
Ar atliktas (viešasis) pirkimas dėl šių išlaidų? |
Bendra suma, Lt |
Patirtos išlaidos |
2007 metai |
2008 metai |
|||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
|||||||
1.
|
Rangos darbai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Paslaugos (tik techninio projektavimo) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Papildoma informacija.
Jei prašymas pateikiamas pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 3.4 priemonę – pateikti informaciją apie tai, ar projekto įgyvendinimas susijęs su valstybės ar jos įgaliotos institucijos prisiimtų tarptautinių įsipareigojimų vykdymu. Jei taip, paaiškinti, kokie tai tarptautiniai įsipareigojimai ir kaip padedama juos įgyvendinti, taip pat pateikti tokią informaciją pagrindžiančius dokumentus ar jų kopijas.
8. Priedai.
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Puslapių skaičius |
Pastabos |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
9. Projekto vykdytojo deklaracija.
Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad: šiame prašyme ir prie jo pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga; prašoma papildoma parama yra minimali projektui įgyvendinti reikalinga suma; man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas; man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas BPD laikotarpiu; šis prašymas gali būti atmestas, jeigu jame pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją); sutinku, kad prašyme pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje; sutinku, kad informacija apie mano pateiktą prašymą (nurodant projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą ir prašomą papildomos paramos sumą) būtų skelbiama įgyvendinančiosios ir tarpinės institucijų interneto svetainėse; sutinku įgyvendinti papildomas suteiktos paramos viešinimo priemones pagal Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233, nustatytus reikalavimus, jei to reikės dėl padidėjusios projekto vertės. |
|
Projekto vykdytojo pavadinimas, adresas, antspaudas
|
|
Projekto vykdytojo atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas
|
|
Data, vieta
|
|
___________________________ _____________ ___________________
Projekto vykdytojo pareigos parašas vardas, pavardė
Projekto vykdytojo parašas ___________
Papildomos paramos skyrimo pagal Lietuvos
2004–2006 bendrojo programavimo
dokumento (BPD) 1.2, 3.2 ir 3.4 priemones
įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašo
2 priedas
(Prašymo skirti papildomą paramą vertinimo ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
PRAŠYMO SKIRTI PAPILDOMĄ PARAMĄ PAGAL BPD ______ PRIEMONĘ
ĮGYVENDINAMAM PROJEKTUI NR. _______________________
VERTINIMO ATASKAITA
___________________ Nr. ______
(sudarymo data)
1. Duomenys apie projektą:
Projekto vykdytojo pavadinimas |
|
|||
Projekto pavadinimas |
|
|||
Bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD) priemonės veiklų grupė |
|
|||
Projekto įgyvendinimas: |
Nustatyta paramos sutartyje |
Numatoma, gavus papildomos paramos |
||
pradžia, mėn. |
|
|
||
pabaiga, mėn. |
|
|
||
trukmė, mėn. |
|
|
||
Papildomos paramos projektui poreikio pagrindimas
|
Esama projekto įgyvendinimo situacija, kodėl reikia papildomos paramos |
|||
Projekto tikslai
|
Tikslai, kuriuos planuojama pasiekti įgyvendinus projektą |
|
||
Rodiklių pavadinimas |
Numatyta paramos sutartyje |
Galimi pasiekti naudojant esamą paramos sumą |
Planuojami pasiekti padidinus paramą |
|
Pasiekimai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rezultatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Informacija apie tinkamas finansuoti projekto išlaidas
Patvirtintos tinkamos finansuoti projekto išlaidos, Lt iš jų: |
Papildomas lėšų poreikis, Lt |
LVPA siūloma papildomos paramos suma, Lt |
||||||
iš viso |
iš jų: parama |
projekto vykdytojo indėlis |
Iš viso |
Parama |
Projekto vykdytojo indėlis |
Tinkamų finansuoti išlaidų padidėjimas procentais |
||
ES lėšų |
bendrojo finansavimo lėšų |
|||||||
1=2+3+4 |
2 |
3 |
4 |
5=6+7 |
6 |
7 |
8=5/1 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Papildomos paramos skyrimo projektui vertinimo rezultatai:
3.1. Tinkamumo skirti papildomą paramą vertinimas.
Eil. Nr. |
Kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Ar projekto vykdytojas yra viešasis juridinis asmuo? |
|
|
|
2. |
Ar projektas yra įgyvendinamas pagal BPD 1.2, 3.2 ar 3.4 priemonę? |
|
|
|
3. |
Ar prašymas skirti papildomą paramą pateiktas kvietimo projektų vykdytojams teikti prašymus skirti papildomą paramą nurodytu laiku ir laikantis nustatytos formos? |
|
|
|
4. |
Ar projekto vykdytojas pateikė dokumentus, pagrindžiančius prašomų lėšų poreikį? |
|
|
|
5. |
Ar papildoma parama prašoma finansuoti padidėjusioms paramos sutartyje nustatytoms projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms, atsiradusioms įgyvendinant projektą dėl objektyvių priežasčių, kurių buvo neįmanoma numatyti rengiant, vertinant projekto paraišką atrenkant projektą ir skiriant paramą projektui? |
|
|
|
6. |
Ar papildoma parama prašoma finansuoti padidėjusioms paramos sutartyje nustatytoms darbų ir (ar) techninio projektavimo išlaidoms? |
|
|
|
7. |
Ar neviršijamas paramos intensyvumas, nustatytas paramos teikimo sutartyje? |
|
|
|
8. |
Ar projektui suteikus papildomą paramą nebus viršytas gairėse pareiškėjams, pagal kurias buvo pateikta projekto paraiška, nustatytas didžiausias leistinas paramos projektui dydis? |
|
|
|
9. |
Ar pakankamas pagrindimas, kad projekto vykdytojas, laikydamasis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti papildomų išlaidų sumą nekeičiant projekto tikslų ir uždavinių (derybos, techninio projekto keitimas, rodiklių mažinimas, kita) arba kad neturėjo (neturi) galimybių taikyti šių priemonių? |
|
|
|
10. |
Ar pagrįsta, kad projekto vykdytojas neturi galimybių papildomas išlaidas dengti iš nuosavų ar skolintų lėšų (savivaldybių atveju turi būti pateikta informacija apie skolinimosi limitų panaudojimą)? |
|
|
|
11. |
Ar papildomos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma papildomos paramos, atsirado įvykdžius (viešuosius) pirkimus ir suderinus juos su viešąja įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra teisės aktų nustatyta tvarka? |
|
|
|
12. |
Ar numatoma galutinė projekto įgyvendinimo data yra ne vėlesnė nei 2008 m. rugsėjo 1 d.? |
|
|
|
13. |
Ar projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti papildomas suteiktos paramos viešinimo priemones, jeigu padidėjus projekto vertei pasikeičia informavimo ir viešinimo reikalavimai, nustatyti Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650)? |
|
|
|
3.2. Vertinimas pagal prioritetinius kriterijus.
3.2.1. BPD 1.2 priemonė:
|
Kriterijus |
Balai |
1. |
Projekto įgyvendinimo vieta yra probleminė teritorija arba regioninis augimo centras (Jei projektas įgyvendinamas: • regioniniame augimo centre – skiriami 3 balai, • probleminėje teritorijoje – 2 balai, • ne regioniniame augimo centre ir ne probleminėje teritorijoje – balai neskiriami) |
|
2. |
Didesnis nei numatyta paramos sutartyje projekto vykdytojo nuosavas indėlis į papildomų išlaidų bendrąjį finansavimą (proc.) (Jei skirtumas tarp projekto vykdytojo indelio procentais į papildomų išlaidų bendrąjį finansavimą ir projekto vykdytojo indėlio į projekto bendrąjį finansavimą procentais pagal paramos sutartį yra: • daugiau kaip 6 proc. – skiriami 3 balai, • nuo 4 proc. iki 6 proc. imtinai – skiriami 2 balai, • nuo 2 proc. iki 4 proc. – skiriamas 1 balas, • iki 2 proc. – balai neskiriami) |
|
|
Projektą numatoma pabaigti įgyvendinti anksčiau nei iki 2008 m. rugsėjo 1 d. (Numatoma projekto įgyvendinimo pabaiga yra: • iki 2008 m. birželio 1 d. – skiriami 3 balai, • laikotarpiu nuo 2008 m. birželio 1 d. iki 2008 m. liepos 1 d. – skiriami 2 balai, • laikotarpiu nuo 2008 m. liepos 1 d. iki 2008 m. rugpjūčio 1 d. – skiriamas 1 balas, • laikotarpiu nuo 2008 m. rugpjūčio 1 d. iki 2008 m. rugsėjo 1 d. – balai neskiriami) |
|
|
Iš viso balų: |
|
3.2.2. BPD 3.2 priemonė:
|
Kriterijus |
Balai |
|
1. |
Projekto įgyvendinimo vieta yra probleminė teritorija arba regioninis augimo centras (Jei projektas įgyvendinamas: • regioniniame augimo centre – skiriami 3 balai, • probleminėje teritorijoje – skiriami 2 balai, • ne regioniniame augimo centre ir ne probleminėje teritorijoje – balai neskiriami) |
|
|
2. |
Didesnis nei numatyta paramos sutartyje projekto vykdytojo nuosavas indėlis į papildomų išlaidų bendrąjį finansavimą (proc.) (Jei skirtumas tarp projekto vykdytojo indėlio procentais į papildomų išlaidų bendrąjį finansavimą ir projekto vykdytojo indėlio į projekto bendrąjį finansavimą procentais pagal paramos sutartį yra: • daugiau kaip 15 proc. – skiriami 3 balai, • nuo 10 proc. iki 15 proc. imtinai – skiriami 2 balai, • nuo 5 proc. iki 10 proc. – skiriamas 1 balas, • iki 5 proc. – balai neskiriami) |
|
|
3. |
Projektą numatoma pabaigti įgyvendinti anksčiau nei iki 2008 m. rugsėjo 1 d. (Numatoma projekto įgyvendinimo pabaiga yra: • iki 2008 m. birželio 1 d. – skiriami 3 balai; • laikotarpiu nuo 2008 m. birželio 1 d. iki 2008 m. liepos 1 d. – skiriami 2 balai, • laikotarpiu nuo 2008 m. liepos 1 d. iki 2008 m. rugpjūčio 1 d. -skiriamas 1 balas, • laikotarpiu nuo 2008 m. rugpjūčio 1 d. iki 2008 m. rugsėjo 1 d. – balai neskiriami) |
|
|
4. |
Prašoma papildomos paramos suma yra santykinai nedidelė (proc. nuo skirtos paramos dydžio) (Jei prašoma papildomos paramos suma sudaro: • iki 30 proc. skirtos paramos sumos – skiriami 3 balai, • nuo 30 proc. iki 40 proc. skirtos paramos sumos – skiriami 2 balai, • nuo 40 proc. iki 50 proc. imtinai skirtos paramos sumos – skiriamas 1 balas, • daugiau kaip 50 proc. skirtos paramos sumos – balai neskiriami) |
|
|
|
Iš viso balų: |
|
|
3.2.3. BPD 3.4 priemonė:
|
Kriterijus |
Balai |
1. |
Projektas yra vienas iš kultūros paveldo ir architektūros projektų, skirtų Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimui pasirengti (yra įtrauktas į Lietuvos tūkstantmečio programą patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 971 „Dėl Lietuvos tūkstantmečio programos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 73-3405), 2 priedo projektų sąrašą) (Jei projektas yra įtrauktas į pirmiau minėtą projektų sąrašą, skiriami 3 balai, jeigu nėra įtrauktas – balai neskiriami) |
|
2. |
Projektas yra skirtas nacionalinio arba respublikinio muziejaus modernizavimui ir (ar) plėtrai (Jeigu projektas yra skirtas nacionalinio arba respublikinio muziejaus modernizavimui ir (ar) plėtrai, skiriami 3 balai, jeigu nėra, balai neskiriami) |
|
3. |
Projekto įgyvendinimas yra susijęs su valstybės ar jos įgaliotos institucijos prisiimtų tarptautinių įsipareigojimų vykdymu (Jeigu projekto įgyvendinimas yra būtinas valstybės ar jos įgaliotos institucijos tarptautiniams įsipareigojimams įvykdyti, skiriami 3 balai, jeigu ne, balai neskiriami) |
|
|
Iš viso balų: |
|
4. Įgyvendinančiosios institucijos išvados ir rekomendacija dėl papildomos paramos skyrimo
(Nurodoma, ar projektas yra tinkamas skirti papildomą paramą. Jei projektas yra tinkamas skirti papildomą paramą nurodoma rekomenduojama skirti papildomos paramos suma (Lt), jei projektas yra netinkamas skirti papildomą paramą nurodomos netinkamumo priežastys. Pateikiamos kitos pastabos).
|
__________________________ _____________ _____________________
(Prašymą vertinusio darbuotojo (parašas) (vardas, pavardė)
pareigos)
__________________________ _____________ _____________________
(Įgyvendinančiosios institucijos (parašas) (vardas, pavardė)
vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos)
Projekto vykdytojo parašas______________
Papildomos paramos skyrimo pagal Lietuvos
2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento
(BPD) 1.2, 3.2 ir 3.4 priemones įgyvendinamiems
projektams tvarkos aprašo
3 priedas
(Prašymų skirti papildomą paramą suvestinės formos pavyzdys)
______________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
PRAŠYMŲ SKIRTI PAPILDOMĄ PARAMĄ VERTINIMO REZULTATŲ SUVESTINĖ
____________________________ Nr. ________
(dokumento sudarymo data)
1. Informacija apie prašymus skirti papildomą paramą.
Bendrojo programavimo dokumento priemonės pavadinimas |
|
Kvietimo teikti prašymus skirti papildomą paramą data ir numeris |
|
Kvietimo teikti prašymus skirti papildomą paramą laikotarpis |
|
Kvietime teikti prašymus skirti papildomą paramą nurodyta galima paskirstyti papildomų lėšų suma, Lt |
|
Prašymuose skirti papildomą paramą nurodyta bendra prašomos papildomos paramos suma, Lt |
|
Viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros nustatyta bendra rekomenduojamos skirti papildomos paramos suma |
|
Pateikta prašymų skirti papildomą paramą, vnt., iš jų: |
|
pateikta laiku |
|
rekomenduota skirti papildomą paramą |
|
atmestų prašymų skaičius |
|
2. Prašymų, kuriems rekomenduota skirti papildomą paramą, suvestinė.
Eil. Nr. |
Projekto registracijos numeris |
Projekto vykdytojo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Patvirtintos tinkamos finansuoti projekto išlaidos, Lt, iš jų: |
Papildomas lėšų poreikis, Lt |
Siūloma papildomos paramos suma, Lt |
Vertinimo metu skirti balai* |
||||||
iš viso: |
iš jų parama: |
projekto vykdytojo indėlis |
Iš viso: |
parama |
projekto vykdytojo indėlis |
tinkamų finansuoti išlaidų padidėjimas procentais |
|||||||
ES lėšų |
bendrojo finansavimo lėšų |
||||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Prašymai nurodomi skirtų balų mažėjimo tvarka
3. Prašymų, kurie buvo atmesti, sąrašas.
Eil. Nr. |
Projekto registracijos numeris |
Projekto vykdytojo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
Prašytos papildomos paramos suma, Lt |
Prašymo atmetimo pagrindas |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
________________________________ _______________ _________________________
(Įgyvendinančiosios institucijos (parašas) (vardas, pavardė)
vadovo arba jo įgalioto asmens pareigos)
Projekto vykdytojo parašas _____________