LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATŲ
2003 m. sausio 22 d. Nr. 3D-17
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 10 d. nutarimą Nr. 1240 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 27 d. nutarimo Nr. 402 „Dėl tipinės apskrities viršininko administracijos struktūros patvirtinimo“ pakeitimo ir Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos teritorinių struktūrinių padalinių įsteigimo“ (Žin., 2002, Nr. 80-3425) ir atsižvelgdamas į pasikeitusias teisės aktų, reglamentuojančių valstybės tarnybą, paramą žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei, nuostatas:
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 1999 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. 447 „Dėl Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 108-3157);
2.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2000 m. spalio 30 d. įsakymą Nr. 303 „Dėl 1999 12 13 įsakymo Nr. 447 dalinio pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2003 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-17
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) yra savarankiška Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija – biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, veikianti Žemės ūkio ministerijos administravimo srityje, administruojanti valstybės paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai ir Europos Sąjungos (ES) paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai lėšas bei atliekanti jų mokėjimo ir kontrolės funkcijas.
2. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės priimtais teisės aktais, žemės ūkio ministro įsakymais ir šiais nuostatais. Vykdydama jai pavestas funkcijas, Agentūra atsižvelgia į Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktus, jos institucijų rekomendacijas.
3. Agentūra yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.
II. AGENTŪROS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Agentūros veiklos tikslas – pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros politikos priemones.
7. Pagrindiniai Agentūros uždaviniai yra:
7.1. skatinti šalies žemės ūkio ir kaimo plėtrą administruojant valstybės ir Europos Sąjungos paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai lėšas ir užtikrinant jų naudojimo kontrolę;
7.2. įgyvendinti Nacionalinę kaimo plėtros programą 2000–2006 metams Europos Sąjungos struktūrinių lėšų (SAPARD) panaudojimui;
7.4. užtikrinti ES paramos lėšų žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei tvarkymo sistemos sukūrimą;
7.7. dalyvauti diegiant ir įgyvendinant ES Bendrosios žemės ūkio politikos priemonių administravimo sistemą;
8. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Agentūra atlieka šias pagrindines funkcijas:
8.1. administruoja SAPARD ir valstybės paramos programoms vykdyti skirtas lėšas, atlieka jų mokėjimą ir kontroliuoja tikslinį šių lėšų panaudojimą;
8.2. koordinuoja ES finansinės paramos žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei tvarkymo sistemos kūrimo ir diegimo veiksmus;
8.3. nuo Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą dienos atlieka EAGGF ir FIFG lėšų panaudojimo kontrolę ir finansuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūrą;
8.4. nuo Lietuvos įstojimo į Europos Sąjungą dienos vykdo Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (EAGGF) ir Finansinio žuvininkystės orientavimo instrumento (FIFG) mokėjimo institucijos funkcijas;
8.7. registruoja, nagrinėja pateiktus mokėjimo prašymus, priima sprendimą dėl paramos išmokėjimo ir vykdo mokėjimus paramos gavėjams, rengia periodines išlaidų suvestines;
8.8. pagal patvirtintą tvarką atlieka techninę, administracinę ir finansinę paraiškų ir investicijų projektų kontrolę;
8.9. pastebėjusi lėšų naudojimo pažeidimus, informuoja apie tai atitinkamas institucijas, imasi priemonių šiems pažeidimams pašalinti;
8.10. kaupia ir sistemina informaciją, kurios reikia valstybės paramos ir SAPARD priemonėms įgyvendinti bei teikia Žemės ūkio ministerijai reikalingus duomenis SAPARD priežiūrai atlikti;
8.11. teikia valstybės paramos ir SAPARD išlaidų suvestines Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Žemės ūkio ir Finansų ministerijoms bei pagal kompetenciją įgaliotoms ES institucijoms;
8.13. teikia pasiūlymus ir informaciją Žemės ūkio ministerijai dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų rengimo, galiojančių teisės aktų pakeitimo, papildymo ar panaikinimo valstybės paramos ir SAPARD įgyvendinimo klausimais. Pagal savo kompetenciją rengia ir tvirtina dokumentų, būtinų valstybės paramos ir SAPARD programoms administruoti, tipines formas;
8.14. teikia išsamią informaciją paramos gavėjams apie valstybės paramos ir ES paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai priemones, jų įgyvendinimo ir panaudojimo galimybes bei tvarką;
8.15. konsultuoja įmones, įstaigas, organizacijas, ūkininkus bei kitus fizinius asmenis savo kompetencijos klausimais;
8.16. dalyvauja konferencijose, seminaruose, forumuose ir kituose renginiuose, susijusiuose su valstybės paramos, ES stojimo paramos ir kitų priemonių įgyvendinimu;
III. AGENTŪROS TEISĖS
9. Agentūra, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
9.3. sudaryti sutartis su valstybės institucijomis ir įstaigomis, kurioms skiriamos su SAPARD vykdymu susijusios administravimo ir kontrolės funkcijos dėl bendradarbiavimo, ir pagal kompetenciją kontroliuoti, kaip yra vykdomos kaimo plėtros programos, remiamos valstybės ir SAPARD lėšomis;
9.4. nustačius lėšų naudojimo pažeidimus, sustabdyti ir/ar anuliuoti paramos gavėjo teisę naudotis suteikta parama bei inicijuoti suteiktos paramos išieškojimą;
9.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą valstybės paramos ir SAPARD priemonių įgyvendinimui;
9.8. kviesti Lietuvos ir užsienio ekspertus teikti konsultacijas ir išvadas, būtinas Agentūros funkcijoms vykdyti;
9.9. sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio ekspertais, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis dėl tam tikrų darbų, būtinų Agentūros funkcijoms vykdyti, atlikimo;
9.10. pagal kompetenciją palaikyti ir plėtoti ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis, jų struktūriniais padaliniais, tarptautinėmis organizacijomis;
IV. AGENTŪROS IR JOS TARNAUTOJŲ ATSAKOMYBĖ
11. Ginčai tarp Agentūros ir juridinių bei fizinių asmenų sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
V. AGENTŪROS RYŠIAI
13. Agentūra, vykdydama valstybės paramos ir SAPARD administravimo funkcijas, bendradarbiauja su Žemės ūkio ministerijos struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis, ES institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis ir pagal kompetenciją turi teisę kviesti juos dalyvauti Agentūrai atliekant paraiškų ir investicinių projektų administravimo ir kontrolės funkcijas.
VI. AGENTŪROS DARBO ORGANIZAVIMAS
14. Agentūros personalą sudaro direktorius, direktoriaus pavaduotojai, departamentų direktoriai, skyrių vedėjai, specialistai, kiti karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
15. Agentūrai vadovauja direktorius, jam nesant – direktoriaus pavaduotojas. Agentūros direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų žemės ūkio ministras, vadovaudamasis valstybės tarnybą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Agentūros direktoriaus pavaduotojus, suderinęs su žemės ūkio ministru, valstybės tarnybą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Agentūros direktorius.
16. Agentūros direktorius:
16.1. užtikrina, kad Agentūra savo veikloje vadovautųsi Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais nuostatais;
16.2. organizuoja Agentūros darbą, leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą, sprendžia Agentūros kompetencijai priklausančius klausimus;
16.5. tvirtina Agentūros darbo reglamentą, struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašus;
16.6. tvirtina padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus, vidaus audito vadovą, strateginį ir metinį audito planą, kontroliuoja, kaip jų laikomasi;
16.7. atsižvelgdamas į Vidaus audito tarnybos vadovo teikiamas pastabas, išvadas ir rekomendacijas, priima sprendimus dėl Agentūros veiklos ir vidaus kontrolės sistemos tobulinimo;
16.8. atsižvelgdamas į Agentūros projektų atrankos komisijos rekomendacijas, priima sprendimą dėl paramos suteikimo;
16.15. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Agentūros valstybės tarnautojus, priima į darbą ir atleidžia iš darbo darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina, skiria drausmines bei tarnybines nuobaudas;
VII. DARBO APMOKĖJIMAS
18. Agentūros valstybės tarnautojų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.
VIII. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
21. Agentūrai skirtas valstybės biudžeto lėšas ji naudoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Už Agentūros buhalterinę apskaitą ir atskaitomybę yra atsakingas Agentūros direktorius. Agentūros veiklos finansinę kontrolę vykdo Žemės ūkio ministerija.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Finansų ministerija, nustačiusi, kad Agentūros veikla neatitinka akreditacijos kriterijų, turi teisę laikinai sustabdyti Agentūros veiklą, susijusią su SAPARD administravimo funkcijos vykdymu, ir nustatyti laikotarpį, per kurį pašalinamos kliūtys, trukdančios Agentūros veiklai pagal akreditacijos kriterijus.