LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL INFORMACIJOS TEIKIMO GYVENTOJAMS NEMOKAMU SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TELEFONU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2008 m. gruodžio 9 d. Nr. V-1227
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr.112-4579) ir siekdamas užtikrinti Sveikatos apsaugos ministerijos veiklos viešumą, stiprinti ryšius su visuomene:
1. Tvirtinu Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatus (pridedama).
3. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. rugpjūčio 23 d. įsakymą Nr. V-593 „Dėl Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 134-4879).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2008 m. gruodžio 9 d.
įsakymu Nr. V-1227
INFORMACIJOS TEIKIMO GYVENTOJAMS NEMOKAMU SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TELEFONU NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatai nustato informacijos teikimo paslaugos administravimą. Šie nuostatai detalizuoja Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisykles, patvirtintas sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864 (Žin., 2007, Nr. 112-4579).
2. Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu tikslas – naudojantis naujų technologijų teikiamomis galimybėmis, pagerinti informacijos prieinamumą gyventojams.
3. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:
Paslauga – informacijos apie Sveikatos apsaugos ministerijos veiklą teikimas nemokamu telefonu.
Paslaugos teikėjas – Sveikatos apsaugos ministerijos Valdymo departamento Kanceliarijos darbuotojas, teikiantis informaciją nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu, administruojantis paslaugos teikimą, tvarkantis informacinę duomenų bazę.
Paslaugos gavėjas – asmuo, kuris naudojasi paslauga.
II. PASLAUGOS TEIKIMO TVARKA
5. Paslaugos gavėjas, paskambinęs telefonu 8 800 66004, ne vėliau kaip po trečio signalo sujungiamas su darbuotoju.
7. Paslaugos teikėjas:
7.2. jei informacinėje duomenų bazėje nėra atsakymo į pateiktą klausimą, informuoja paslaugos gavėją, kad ne vėliau kaip kitą darbo dieną jis paskambins paslaugos gavėjo nurodytu telefonu ir pateiks atsakymą į rūpimą klausimą;
7.3. ne vėliau kaip per vieną darbo dieną susisiekia su kompetentingu specialistu ir pasiteirauja informacijos paslaugos gavėjo klausimu;
7.4. jei paslaugos gavėjas yra nepatenkintas suteikta informacija, jam siūloma užsirašyti Sveikatos apsaugos ministerijos specialisto konsultacijos nustatytu laiku pagal Lietuvos Respublikos gyventojų priėmimo ir konsultavimo Sveikatos apsaugos ministerijoje planą-grafiką, patvirtintą sveikatos apsaugos ministro įsakymu, arba klausimą pateikti raštu (tiesiogiai atvykus į Sveikatos apsaugos ministeriją ar per pasiuntinį, atsiuntus paštu, faksu) ar elektroniniu būdu ministerijos el. pašto adresu;
III. PASLAUGOS TEIKIMO APIMTIS
8. Informacija gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu teikiama šiais klausimais:
8.1. apie sveikatos priežiūros įstaigų teikiamas gydymo ir sveikatos stiprinimo paslaugas, jų teikimo tvarką, vietą ir mastą;
8.2. apie teisę pasirinkti gydytoją, asmens ir visuomenės sveikatos specialistų konsultavimo tvarką;
8.8. apie medicininę, psichologinę ir socialinę-reabilitacinę pagalbą sergantiesiems priklausomybės ligomis, norintiems atsikratyti žalingų sveikatai įpročių;
8.9. apie sveikatos priežiūros specialistų ir įstaigų licencijavimą, medicinos įrangos ir gaminių aprobavimą;
8.10. apie pacientų teises ir žalos sveikatai atlyginimą, sveikatos priežiūros specialistų ir įstaigų veiklos apskundimo ir skundų nagrinėjimo tvarką;
8.11. apie visuomenės sveikatos problemas, jų sprendimo būdus, profilaktinius skiepijimus, vandens ir maisto produktų higienos kontrolę, sveikatą stiprinančios aplinkos kūrimą, sveikatos ugdymą ir stiprinimą;
8.17. apie naujausius sveikatos stiprinimo renginius, sveikatos stiprinimo akcijas užsienyje ir Lietuvoje;
IV. PASLAUGOS TEIKIMO LAIKAS
V. PASLAUGOS TEIKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
10. Paslaugos teikėjas turi teisę:
10.1. gauti informaciją, reikalingą gyventojams informuoti nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu, iš Sveikatos apsaugos ministerijos ir jos reguliavimo sričiai priklausančių įstaigų bei kitų patikimų informacijos šaltinių;
10.2. atsisakyti teikti informaciją, jeigu paslaugos gavėjas nesugeba aiškiai suformuluoti klausimo, priekabiauja, vartoja necenzūrinius žodžius, įžeidinėja ar grasina informacijos teikėjui;
10.3. informuoti ministerijos Valdymo departamento Kanceliarijos vedėją, Valdymo departamento direktorių, o esant reikalui ir teisėsaugos institucijas apie nusikalstamą paslaugos gavėjo veiką (grasinimus imtis prievartos ar kitos neteisėtos veiklos, šantažą ir pan.);
11. Paslaugos teikėjo pareigos:
11.3. laikytis informacijos teikimo telefonu reikalavimų, išdėstytų Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864, Informacijos teikimo gyventojams nemokamu Sveikatos apsaugos ministerijos telefonu nuostatuose nurodytos paslaugos teikimo tvarkos ir valstybės tarnautojo etikos principų.
VI. BAIGIAMOJI NUOSTATA