INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS VERTINIMO KRITERIJŲ REIKŠMIŲ SURINKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. gruodžio 14 d. Nr. T-226

Vilnius

 

Vadovaudamasis Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 16 dienos nutarimu Nr. 301 (Žin., 2011, Nr. 33-1547), 16 punktu,

t v i r t i n u Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijų reikšmių surinkimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                        Valdas Kišonas


PATVIRTINTA

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie

Susisiekimo ministerijos direktoriaus

2011 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. T-226

 

INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS VERTINIMO KRITERIJŲ REIKŠMIŲ SURINKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijų reikšmių surinkimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 16 dienos nutarimu Nr. 301 (Žin., 2011, Nr. 33-1547), nustatytų vertinimo kriterijų reikšmių surinkimo, paskelbimo ir pateikimo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai tvarką.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis šiais teisės aktais:

2.1. Lietuvos Respublikos statistikos įstatymu (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

2.2. Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programa;

2.3. Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos prioritetų, tikslų ir uždavinių įgyvendinimo stebėsenos metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 3-485 (Žin., 2011, Nr. 106-5021).

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Statistinis rodiklis – masinio reiškinio savybės ar ypatybės charakteristika konkrečiomis vietos ir laiko sąlygomis, išreikšta skaičiumi;

3.2. Statistiniai duomenys – iš respondentų, dokumentų, registrų, informacinių sistemų ir kitų šaltinių įvairiais būdais gauti duomenys statistinei informacijai rengti.

 

II. INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS VERTINIMO KRITERIJAI, JŲ REIKŠMIŲ SURINKIMAS IR SKELBIMAS

 

4. Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijai pagal Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programą gali būti Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos strateginio tikslo, tikslų ir uždavinių.

5. Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijų reikšmės apskaičiuojamos pagal Tvarkos aprašo priede pateiktą Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijų reikšmių skaičiavimo metodiką, kurioje išvardinti Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos vertinimo kriterijai, nurodant vertinimo kriterijaus pavadinimą, tipą, vertinimo kriterijų skaičiavimo būdą, pagal kurį (-iuos) atliekamas vertinimo kriterijaus skaičiavimas, pagrindines sąvokas ir už vertinimo kriterijų statistinių rodiklių surinkimą atsakingas valstybės institucijas ir įstaigas.

6. Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programoje nurodytų vertinimo kriterijų pagrindu renkami statistiniai rodikliai, kurių duomenų šaltiniai yra respondentų pateikti statistiniai duomenys, kitų oficialiąją statistiką tvarkančių valstybės institucijų ir įstaigų bei kitų šaltinių statistiniai duomenys.

7. Valstybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijų reikšmių skaičiavimo metodikoje nurodytų vertinimo kriterijų statistinių rodiklių surinkimą, iki kiekvienų metų gruodžio 31 d. surenka statistinius duomenis, atlieka tyrimus, siekdamos nustatyti atitinkamus statistinius rodiklius, ir iki kitų metų sausio 20 d. pateikia juos Informacinės visuomenės plėtros komitetui prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Informacinės visuomenės plėtros komitetas), kuris atlieka statistinių rodiklių pokyčių įvertinimą. Tais atvejais, kai statistiniai rodikliai yra skelbiami viešai, valstybės institucijos ir įstaigos apie tai informuoja Informacinės visuomenės plėtros komitetą, nurodydamos atitinkamų statistinių rodiklių skelbimo vietą.

8. Informacinės visuomenės plėtros komitetas iki kiekvienų metų vasario 1 d. pateikia statistinių rodiklių pokyčių įvertinimą, kitą informaciją, susijusią su informacinės visuomenės plėtros tyrimais, Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos įgyvendinimą koordinuojančiai institucijai – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai, kuri, naudodamasi statistinių rodiklių pokyčių įvertinimo rezultatais, taip pat kita informacija, gauta koordinuojant Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 programos įgyvendinimą, prižiūri, kaip įgyvendinami programos prioritetai, tikslai ir uždaviniai.

9. Informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 metų programos statistinių rodiklių pokyčių įvertinimo rezultatų pagrindu parengta statistinė informacija skelbiama Informacinės visuomenės plėtros komiteto interneto svetainėje www.ivpk.lt. Ši statistinė informacija atnaujinama kartą per metus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 1 d.

_________________

 

 

 

Informacinės visuomenės plėtros vertinimo kriterijų

reikšmių surinkimo tvarkos aprašo

priedas

 

INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS VERTINIMO KRITERIJŲ REIKŠMIŲ SKAIČIAVIMO METODIKA

 

Eilės numeris

Vertinimo kriterijaus tipas ir pavadinimas

Skaičiavimo būdas

Sąvokos

Atsakingos valstybės institucijos

1.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Strateginio tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kurie nuolat naudojasi internetu (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per paskutinius 3 mėnesius naudojosi internetu ne rečiau kaip kartą per savaitę, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Gyventojai – visi 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.

Lietuvos statistikos departamentas

2.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, naudojantys įrenginius, turinčius elektroninių paslaugų prisijungimo galimybę (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per paskutinius 12 mėnesių naudojosi internetu, jungdamiesi per kompiuterį ar mobilųjį telefoną, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Įrenginys, turintis elektroninių paslaugų prisijungimo galimybę – kompiuteris (stalo, nešiojamasis, planšetinis ir kt.) arba mobilusis telefonas, turintis prieigą prie interneto.

Lietuvos statistikos departamentas

3.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, nesinaudojantys internetu (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie niekada nesinaudojo internetu, dalis nuo visų gyventojų procentais.

-

Lietuvos statistikos departamentas

4.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, dirbantys informacinių ir ryšių technologijų sektoriuje (visų šalies darbuotojų procentas)

 

 

Skaičiuojama gyventojų, dirbančių informacijų ir ryšių srityje, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Informacinių ir ryšių technologijų sektorius – ekonominės veiklos sferos dalis, apimanti skaitmeninės informacijos (duomenų) valdymo ir apdorojimo technologijas, t. y. kompiuterių techniką, programinę, elektroninių tinklų, duomenų perdavimo įrangą ir telekomunikacijas.

Lietuvos statistikos departamentas

5.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kurie naudojasi internetu mokymosi tikslais (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per paskutinius 3 mėnesius mokėsi internetu, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Mokymasis internetu – dalyvavimas nuotolinio mokymo bei švietimo kursuose, programose ir (arba) savarankiškas mokymasis, naudojantis tam skirtais interneto ištekliais ir priemonėmis.

Lietuvos statistikos departamentas

6.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kurie naudojasi elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių naudojosi elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Naudojimasis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis – informacijos iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų (toliau – institucijos) interneto svetainių gavimas, oficialių formų parsisiuntimas, oficialių formų užpildymas ir (arba) siuntimas institucijoms internetu.

Lietuvos statistikos departamentas

7.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Viešosios ir administracinės paslaugos, perkeltos į elektroninę erdvę, sudaro šį pagrindinių viešųjų ir administracinių paslaugų visiško pasiekiamumo internetu brandos lygį (procentas)

Skaičiuojama pagrindinių viešųjų ir administracinių paslaugų, skirtų gyventojams ir verslui, perkeltų į elektroninę erdvę, dalis procentais.

Pagrindinės viešosios ir administracinės paslaugos – Europos Sąjungos Bendrajame pagrindinių viešųjų paslaugų sąraše (angl. Common list of basic public services) nurodytos 20 pagrindinių viešųjų ir administracinių paslaugų:

a) paslaugų gyventojams grupės: pajamų mokestis; darbo paieška; socialinės apsaugos pašalpos; asmens dokumentai; automobilių registracija; leidimai statyboms; pareiškimai policijai; viešosios bibliotekos; pažymėjimai; priėmimas į aukštąsias mokyklas; gyvenamosios vietos deklaravimas; su sveikatos apsauga susijusios paslaugos;

b) paslaugų verslui grupės: socialinės įmokos; pelno mokestis; pridėtinės vertės mokestis; naujos įmonės registravimas; statistikos duomenys; muitinės deklaracijos; su aplinkosauga susiję leidimai; viešieji pirkimai.

Visiško pasiekiamumo internetu brandos lygis – rodiklis, parodantis, kokiu mastu visiškai automatizuotai internete teikiamos dvidešimt pagrindinių viešųjų paslaugų. Visiškas pasiekiamumas internetu vertinamas penkių pakopų brandos modelyje, nustatant, kokia dalis pagrindinių viešųjų paslaugų teikiamos aukščiausiu galimu brandos lygiu.

Aukščiausi galimi paslaugų brandos lygiai:

a) bendradarbiavimo lygis (visiškas elektroninis reikalų tvarkymas);

b) personalizuotas lygis (automatizavimas).

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Informacinės visuomenės plėtros komitetas)

8.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kuriems sudaryta galimybė internetu susipažinti su savo sveikatos istorija iš bet kurios vietos (visų šalies gyventojų procentas)

1. Skaičiuojama gyventojų, kurie turi galimybę internetu susipažinti su savo elektronine sveikatos istorija, dalis nuo visų gyventojų procentais;

 

2. Skaičiuojama gyventojų, kuriems sudaryta galimybė internetu susipažinti su informacija apie jiems suteiktas medicinines paslaugas, nustatyta diagnoze, išduotais kompensuojamaisiais vaistais, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Elektroninės sveikatos istorija (ESI) – elektronine forma kaupiami duomenys apie ankstesnę bei dabartinę paciento fizinę ir psichinę sveikatos būklę, apimantys asmens viso gyvenimo sveikatos duomenis.

Sveikatos apsaugos ministerija

9.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Teisės aktų projektų, dėl kurių gyventojai pateikė rengėjams pasiūlymų (visų teisės aktų projektų procentas)

Skaičiuojama per paskutinius 12 mėnesių registruotų teisės aktų projektų, kuriems gyventojai pateikė pasiūlymus, dalis nuo visų registruotų teisės aktų projektų procentais.1

Registruoti teisės aktų projektai – Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje registruoti teisės aktų projektai.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

10.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kurie naudojasi su Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis elektroninėmis paslaugomis (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per paskutinius 12 mėnesių naudojosi Lietuvos kultūros paveldo elektroninėmis paslaugomis, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Lietuvos kultūros paveldo elektroninės paslaugos – suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainėse, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainėse, Lietuvos televizijos, radijo, kino ir kt. archyvų interneto svetainėse teikiamos informacijos paieškos, peržiūros, užsakymo elektroninės paslaugos.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

11.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kurie naudojasi su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per paskutinius 12 mėnesių naudojosi su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis, dalis nuo visų gyventojų procentais.

Su lietuvių kalba susijusios elektroninės paslaugos – elektroniniu būdu teikiamos teksto vertimo, automatinio kalbos atpažinimo, kalbų ar aiškinamųjų žodynų ir pan. paslaugos.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

12.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Suskaitmeninto kultūros paveldo prieinamumas internete (visų skaitmeninių produktų prieinamumo procentas)

1. Skaičiuojama suskaitmenintų kultūros paveldo objektų, prieinamų internetu, dalis nuo visų suskaitmenintų kultūros paveldo objektų procentais;

2. Skaičiuojamas atminties institucijose per metus suskaitmenintų kultūros paveldo objektų skaičius;

3. Skaičiuojamas vieningos kultūros paveldo informacinės sistemos (Epaveldas) vartotojų peržiūrėtų suskaitmenintų kultūros paveldo objektų skaičius.

Kultūros paveldo objektai – įvairūs materialūs ir nematerialūs visuomenės ir žmogaus veiklos kūriniai: archeologiniai radiniai, meno kūriniai, rankraščiai ir publikuoti leidiniai, daiktai, turintys numizmatinę, sfragistinę, heraldinę, filatelinę vertę, kultūros reiškinius fiksuojantys dokumentai – rašytiniai šaltiniai, fotografinė, vaizdo ir garso medžiaga, Nacionalinio dokumentų fondo dokumentai, tradicijos, papročiai, tarmės, vardynas, liaudies kūryba, etninės kultūros pavyzdžiai, kiti kultūros paveldo požiūriu reikšmingi objektai, kultūrinę ir mokslinę vertę turintys gamtos paveldo pavyzdžiai.

Suskaitmenintas kultūros paveldo objektas – rašyto, vaizdo, garso ar kitos kultūros paveldo išraiškos skaitmeninė kopija kartu su ją apibūdinančia skaitmenine informacija.

Atminties institucija – archyvas, biblioteka, muziejus ar kita institucija, dalyvaujanti formuojant, integruojant ir skleidžiant žmonijos kultūrą, užfiksuotą kultūros paveldo objektuose.

Kultūros ministerija

13.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Sukurti ir viešai prieinami lietuvių kalbos ir raštijos ištekliai, priemonės, elektroninės paslaugos (visų į informacines ir ryšių technologijas įdiegtų produktų procentas)

1. Skaičiuojama suskaitmenintų lietuvių kalbos ir raštijos išteklių, prieinamų internetu, dalis nuo visų suskaitmenintų lietuvių kalbos ir raštijos išteklių skaičiaus procentais;

2. Skaičiuojamas sukurtų lietuvių kalbos ir raštijos priemonių, prieinamų internetu, dalis nuo visų kalbos ir raštijos priemonių procentais.2

Lietuvių kalbos ir raštijos ištekliai – įvairios kalbos ir raštijos duomenų bazės: tekstynai, garsynai, tarmių kartotekos, vienakalbiai ir daugiakalbiai žodynai, kompiuteriniai šriftai ir kt.

Lietuvių kalbos ir raštijos priemonės – įranga, skirta pritaikyti sukurtus lietuvių kalbos ir raštijos išteklius: sintaksinei-semantinei analizei, interneto svetainių analizei atlikti, kurti komandų ir frazių, šnekos atpažintuvus.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

14.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, pirkę (užsisakę) prekes ar paslaugas internetu (visų gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, per paskutinius 12 mėnesių pirkusių (užsisakiusių) prekes ar paslaugas internetu asmeniniais tikslais, dalis nuo visų gyventojų procentais.

-

Lietuvos statistikos departamentas

15.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Įmonės, įdiegusios įmonių išteklių planavimo sistemas, sujungtas su partnerių sistemomis (visų šalies įmonių procentas)

Skaičiuojama įmonių, įdiegusių įmonių išteklių planavimo sistemas, sujungtas su partnerių sistemomis, dalis nuo visų įmonių procentais.

Įmonės – veikiančios visuose pramonės ir paslaugų sektoriuose, išskyrus finansų sektorių, kuriose dirba 10 ir daugiau darbuotojų.

Įmonių išteklių planavimo sistema (angl. ERP – Enterprise Resource Planning) – informacinių technologijų sistema, padedanti valdyti verslą ir apimanti tokius funkcionalumus, kaip planavimas, gamyba, pardavimai, rinkodara, distribucija, buhalterija, finansų, personalo, projektų, atsargų valdymas, aptarnavimas ir palaikymas, transportavimas bei elektroninis verslas.

Lietuvos statistikos departamentas

16.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Įmonės, įdiegusios ryšių su klientais valdymo sistemas (visų šalies įmonių procentas)

Skaičiuojama įmonių, įdiegusių ryšių su klientais valdymo sistemas, dalis nuo visų įmonių procentais.

Ryšių su klientais valdymo sistemos (angl. CRM – Customer Relationship Management) – programinė įranga, naudojama informacijos apie klientus analizei rinkodaros tikslais.

Lietuvos statistikos departamentas

17.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Įmonės, pirkusios (užsisakiusios) prekes ar paslaugas elektroniniais tinklais (visų šalies įmonių procentas)

Skaičiuojama įmonių, per paskutinius 12 mėnesių pirkusių (užsisakiusių) prekes ar paslaugas elektroniniais tinklais, dalis nuo visų įmonių procentais.

Elektroniniai tinklai – interneto svetainės, elektroninės apsikeitimo duomenimis sistemos, kitos elektroninės duomenų perdavimo priemonės, išskyrus rankiniu būdu rašytus elektroninius laiškus.

Lietuvos statistikos departamentas

18.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Įmonės, pardavusios prekes ar paslaugas elektroniniais tinklais (visų šalies įmonių procentas)

Skaičiuojama įmonių, per paskutinius 12 mėnesių pardavusių (gavusių užsakymus) prekes ar paslaugas elektroniniais tinklais, dalis nuo visų įmonių procentais.

-

Lietuvos statistikos departamentas

19.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kuriems sudaryta galimybė gauti prieigą prie plačiajuosčio ryšio (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama visų gyventojų, gyvenančių teritorijose, kuriose sudaryta galimybė naudotis plačiajuosčio ryšio fiksuotosiomis technologijomis, dalis procentais.

Plačiajuosčio ryšio fiksuotosios technologijos – xDSL, skirtosios linijos, kabelinės televizijos tinklai, šviesolaidinės ryšio linijos, vietiniai tinklai, belaidžio ryšio linijos (palydovinis ryšys, WiFi, WiMax).

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

20.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Namų ūkiai, kurie naudojasi plačiajuosčiu internetu (visų namų ūkių procentas)

Skaičiuojama namų ūkių, kurie naudojasi plačiajuosčiu internetu, dalis procentais.

Namų ūkiai – visi Lietuvoje esantys namų ūkiai, kurių bent vienas gyventojas yra 16–74 metų amžiaus.

Plačiajuostis internetas – skaitmeninių ryšių technologijų paslauga, gebanti ne lėtesniu negu 512 kbps greičiu perduoti didelį duomenų kiekį ir galinti teikti įvairias skaitmenines paslaugas vienu metu.

Lietuvos statistikos departamentas

21.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Įmonės, kurios naudojasi plačiajuosčiu internetu (visų įmonių procentas)

Skaičiuojama įmonių, kurios naudojasi plačiajuosčiu internetu, dalis nuo visų įmonių procentais.

-

Lietuvos statistikos departamentas

22.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Viešosios prieigos prie interneto vietos, naudojančios 10 Mbps ir spartesnį interneto ryšį (visų viešųjų prieigos prie interneto vietų procentas)

Skaičiuojama viešųjų prieigos prie interneto vietų, naudojančių 10 Mbps ir didesnės spartos (pagal priėmimo iš interneto greitį) interneto ryšį, kuris teikiamas plačiajuosčio ryšio fiksuotomis technologijomis, dalis nuo visų viešųjų prieigos prie interneto vietų procentais.

Viešosios interneto prieigos vietos – vietos, kuriose viešai ir neatlygintinai teikiamos interneto prieigos paslaugos.

Plačiajuosčio ryšio fiksuotosios technologijos – xDSL, skirtosios linijos, kabelinės televizijos tinklai, šviesolaidinės ryšio linijos, vietiniai tinklai, belaidžio ryšio linijos (palydovinis ryšys, WiFi, WiMax).

Kultūros ministerija

23.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, kurie naudojasi 30 Mbps ir spartesniu interneto ryšiu (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama namų ūkių, naudojančių 30 Mbps ir didesnės spartos (pagal priėmimo iš interneto greitį) interneto ryšį, kuris tiekiamas plačiajuosčio ryšio technologijomis, dalis nuo visų namų ūkių procentais.

-

Ryšių reguliavimo tarnyba

24.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Tikslo vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, susidūrę su saugos problemomis bendraudami su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis internetu (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, kurie per paskutinius 12 mėnesių susidūrė su saugos problemomis bendraudami su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis internetu, dalis procentais.

Saugos problemos bendraujant su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis internetu – neteisėtas asmens duomenų panaudojimas ar paviešinimas.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

25.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Gyventojai, naudojantys asmens tapatybės korteles tapatybei patvirtinti elektroninėje erdvėje (visų šalies gyventojų procentas)

Skaičiuojama gyventojų, naudojančių asmens tapatybės korteles tapatybei patvirtinti elektroninėje erdvėje, dalis procentais.

Asmens tapatybės kortelė – Lietuvos Respublikos piliečio asmens dokumentas, patvirtinantis jo asmens tapatybę ir pilietybę ir skirtas naudoti Lietuvos Respublikoje.

Asmens tapatybės patvirtinimas elektroninėje erdvėje – pasinaudojimas asmens tapatybės kortelėje įrašytu asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatu (pvz., užsakant tam tikrą administracinę ar viešąją elektroninę paslaugą).

Informacinės visuomenės plėtros komitetas

26.

Vertinimo kriterijaus tipas:

Uždavinio vertinimo kriterijus

 

Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, vykdančios elektroninių dokumentų mainus (visų šalies valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų procentas)

Skaičiuojama valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, vykdančių elektroninių dokumentų mainus, dalis nuo visų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų procentais.

Elektroninis dokumentas – juridinio ar fizinio asmens norminių teisės aktų nustatyta tvarka informacinių technologijų priemonėmis sudarytas, patvirtintas ar gautas dokumentas, pasirašytas teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu.

Lietuvos statistikos departamentas

 

_________________

1 Informacija, reikalinga apskaičiuojant statistinį rodiklį, gaunama iš Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos valdytojo – Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos.

2 Informacija, reikalinga statistinio rodiklio apskaičiavimui, gaunama iš Lietuvių kalbos instituto.

 

_________________