LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR LIETUVOS BANKO VALDYBOS 1993 M. BIRŽELIO 24 D. NUTARIMO NR. 471 „DĖL UŽSIENIO PASKOLŲ IR FINANSINĖS PARAMOS, GAUNAMOS IŠ UŽSIENIO VALSTYBIŲ BEI TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ“ PAPILDYMO

 

1996 m. rugpjūčio 23 d. Nr. 1006/23

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos banko valdyba nutaria:

Papildyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos 1993 m. birželio 24 d. nutarimą Nr. 471 „Dėl užsienio paskolų ir finansinės paramos, gaunamos iš užsienio valstybių bei tarptautinių organizacijų“ (Žin., 1993, Nr. 26-607) šiais 1.3 ir 1.4 punktais:

1.3. Investicinių projektų ekspertų komisiją;

1.4. Investicinių projektų ekspertų komisijos nuostatus“.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                      MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

 

 

LIETUVOS BANKO VALDYBOS PIRMININKAS                         REINOLDIJUS ŠARKINAS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                             ALGIMANTAS KRIŽINAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ir Lietuvos banko valdybos

1993 m. birželio 24 d. nutarimu Nr. 471

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ir Lietuvos banko valdybos

1996 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo

Nr. 1006/23 redakcija)

 

Investicinių projektų ekspertų komisija

 

Komisijos pirmininkas

Komisijos pirmininko

Komisijos sekretorius

Komisijos nariai:

– Ekonomikos ministerijos sekretorius

– Ekonomikos ministerijos Investicijų pavaduotojas departamento direktorius

– Ekonomikos ministerijos atstovas

– Ekonomikos ministerijos Makroekonominės politikos departamento direktorius

– Ekonomikos ministerijos Ekonominių programų ir investicinių projektų skyriaus viršininkas

– PHARE konsultantas-Valstybės investicijų programos padalinio vadovas

– Finansų ministerijos atstovas

– Finansų ministerijos atstovas

– Lietuvos banko atstovas

– Pramonės ir prekybos ministerijos atstovas – Energetikos ministerijos atstovas

– Susisiekimo ministerijos atstovas

– Ryšių ir informatikos ministerijos atstovas

– Aplinkos apsaugos ministerijos atstovas

– Statybos ir urbanistikos ministerijos atstovas

– Žemės ūkio ministerijos atstovas

– Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos atstovas

Pastaba. Kiekviena valstybės institucija įgalioja savo atstovus dalyvauti nurodytosios komisijos veikloje arba juos pakeičia, raštiškai apie tai informavusi Ekonomikos ministeriją.

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ir Lietuvos banko valdybos

1993 m. birželio 24 d. nutarimu Nr. 471

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

ir Lietuvos banko valdybos

1996 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo

Nr. 1006/23 redakcija)

 

Investicinių projektų ekspertų komisijos nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Investicinių projektų ekspertų komisija (toliau vadinama – ekspertų komisija) sudaroma Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos nutarimu. Ekspertų komisija, atsižvelgdama į ūkio plėtros poreikius bei Valstybės investicijų programą, atlieka šiuos darbus:

1.1. nagrinėja Lietuvos Respublikoje registruotų ūkio subjektų paraiškas gauti užsienio paskolas, imamas Lietuvos valstybės vardu, taip pat su Lietuvos Respublikos Vyriausybės garantija;

1.2. nagrinėja ministerijų, kitų valstybinių tarnybų ir miestų (rajonų) savivaldybių pasiūlymus dėl investicinių projektų, kuriems įgyvendinti reikia užsienio paskolų, įtraukimo į Valstybės investicijų programą ir vykdo priežiūros komisijos funkcijas, kai rengiama Valstybės investicijų programa;

1.3. teikia išvadas ir pasiūlymus dėl to, ar tikslinga svarstyti ūkio subjektų pateiktas paraiškas gauti užsienio paskolas Valstybinėje užsienio paskolų komisijoje, taip pat teikia Ekonomikos ministerijai rekomendacijas, kokius svarbius investicinius projektus įtraukti į Valstybės investicijų programą.

2. Ekspertų komisijos darbui vadovauja komisijos pirmininkas.

 

Projektų priėmimas, registravimas ir nagrinėjimas

 

3. Ūkio subjektai, pateikiantys paraišką gauti užsienio paskolą, imamą Lietuvos valstybės vardu, arba gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės garantiją, pateikia ekspertų komisijai šiuos dokumentus:

3.1. paraišką gauti užsienio paskolą (garantiją);

3.2. investicinį projektą (verslo planą);

3.3. trumpą investicinio projekto charakteristiką;

3.4. įmonės registracijos pažymėjimo nuorašą;

3.5. įmonės įstatų nuorašą;

3.6. praėjusiųjų metų finansinę atskaitomybę ir einamųjų metų ketvirtines ataskaitas;

3.7. nepriklausomo audito organizacijų išvadas dėl finansinių ataskaitų tikrumo (pristato įmonės, kuriose valstybinis kapitalas sudaro daugiau kaip pusę akcinio kapitalo, ir privataus kapitalo įmonės, kurios turtą įkeičia Finansų ministerijai, t. y. aptarnaujantis komercinis bankas neprisiima turtinės atsakomybės);

3.8. ministerijos, kitos valstybinės tarnybos ar miesto (rajono) savivaldybės, kurios reguliavimo sričiai priskirtas ūkio subjektas (nepriklausomai nuo nuosavybės formos), pateikęs paraišką gauti užsienio paskolą (garantiją), vadovo pasirašytą išvadą dėl to, ar tikslinga įgyvendinti investicinį projektą;

3.9. užsienio banko dokumentą, kad sutinkama skirti paskolą su Lietuvos Respublikos Vyriausybės garantija (nurodomos kreditavimo sąlygos: paskolos dydis, trukmė, metinių palūkanų norma);

3.10. Lietuvos Respublikos registruoto komercinio banko garantinį raštą;

3.11. Lietuvos banko išvadą apie komercinio banko galimybę prisiimti papildomą aktyvų riziką.

4. Dokumentai, nurodyti 3 punkte, ekspertų komisijai pateikiami 3 egzemplioriais, o trumpa investicinio projekto charakteristika – 15 egzempliorių. Pateikti investiciniai projektai, įskaitant gautuosius paštu, registruojami Ekonomikos ministerijoje. Ekspertų komisijai svarstyti šie projektai pateikiami tik tuo atveju, jeigu atsižvelgta į visus 3 punkto reikalavimus. Apie registravimą raštu informuojamas ūkio subjektas, pateikęs investicinį projektą.

5. Ekspertų komisija gali papildomai reikalauti iš ūkio subjektų ir kitų dokumentų: akcininkų susirinkimo sprendimo dėl užsienio paskolos investiciniam projektui įgyvendinti ėmimo bei akcininkų susirinkimo sutikimo už gaunamą paskolą įkeisti bendrovės turtą (jeigu investicinį projektą įgyvendina akcinė bendrovė), gamtosaugos tarnybų išvadų dėl projekto įgyvendinimo ekologinių padarinių, miesto (rajono) savivaldybės išvadų dėl projekto įgyvendinimo tikslingumo, atitinkamų mokesčių institucijų pažymų, kad atsiskaityta su Lietuvos valstybės biudžetu, savivaldybės biudžetu ir valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetu.

6. Investicinis projektas turi būti parengtas atsižvelgiant į susiformavusius reikalavimus. Projekte turi būti nurodyta:

6.1. ūkio subjekto raida, investicinio projekto idėja, pagrindinio produkto (paslaugos) charakteristika, vadovai ir personalas, gamybos procesas, marketingas bei galimi finansiniai rezultatai (optimistinis, pesimistinis, pateiktas investiciniame projekte), investicinio projekto efektyvumo rodikliai;

6.2. rizikos veiksniai ir priemonės jiems išvengti;

6.3. duomenys apie perkamų įrengimų kainas užsienio valstybėse ir firmose, jų techninių ir ekonominių parametrų palyginimas, kuriuo remiantis pasirenkamas pardavėjas, ar analogiški įrengimai, gaminami Lietuvoje.

7. Trumpoje investicinio projekto charakteristikoje būtina nurodyti prašomos paskolos dydį, projekto tikslą, nuosavų lėšų dalį bendroje investicijų sumoje, įgyvendinamo investicinio projekto ypatumus, vadovų patirtį, finansinius aspektus, charakterizuojančius naudą paskolos prašytojui, investitoriui ir valstybei (nurodomas visas pelnas, gaunamas per numatomą laikotarpį, pelno mokesčiai į biudžetą, pelnas, liekantis įmonei).

8. Ekspertų komisijos pirmininkas skiria ekspertus investiciniams projektams nagrinėti. Ekspertais skiriami Ekonomikos ministerijos, kitų ministerijų bei valstybinių tarnybų, miestų (rajonų) savivaldybių darbuotojai arba pasikviečiami mokslo įstaigų specialistai. Ekspertai išnagrinėja investicinį projektą ir pateikia ekspertų komisijai išvadas, kuriose įvertinamas investicinis projektas, nurodomi jo pranašumai ir trūkumai. Prireikus ekspertams sudaromos sąlygos susipažinti su objektu vietoje. Atsižvelgdamas į ekspertų išvadas, ekspertų komisijos pirmininkas skiria investicinio projekto svarstymo datą. Ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki posėdžio ekspertų komisijos nariams ir ūkio subjektams pranešama, kad jie turi dalyvauti svarstant investicinį projektą. Investicinis projektas turi būti išnagrinėtas ir apsvarstytas per mėnesį nuo jo įregistravimo. Jeigu reikia papildomos medžiagos ar papildomo tyrimo, šis terminas ekspertų komisijos sprendimu gali būti pratęstas.

9. Svarstydama investicinius komercinius projektus, įtrauktus į Valstybės investicijų programą, ekspertų komisija gali naudotis Valstybės investicijų programų padalinyje turima medžiaga.

10. Ekspertų komisija nesvarsto valstybinės svarbos socialinių investicinių projektų, kuriems įgyvendinti skirtas užsienio paskolas grąžinti ir palūkanas mokėti numatoma iš Lietuvos valstybės biudžeto. Valstybinei užsienio paskolų komisijai šiuos projektus teikia Finansų ministerija.

11. Ekspertų komisijos nariams posėdžio medžiaga (trumpa investicinio projekto charakteristika) pateikiama pranešant posėdžio datą. Su visa investicinio projekto medžiaga ekspertų komisijos nariai prieš komisijos posėdį gali susipažinti Ekonomikos ministerijoje.

12. Ekspertų komisija dirba Ekonomikos ministerijos patalpose. Jos darbą aptarnauja Ekonomikos ministerijos Investicijų departamentas. Tam tikrais atvejais, kai svarstomi stambūs ir valstybinės svarbos investiciniai projektai, ekspertų komisijos posėdžiai gali būti organizuojami pačiame objekte.

 

Priimtų sprendimų įteisinimas

 

13. Ekspertų komisijos sprendimai įteisinami pirmininko ir sekretoriaus pasirašytu protokolu bei išvadomis. Ne vėliau kaip per 5 dienas po ekspertų komisijos posėdžio protokolai, išvados, ūkio subjektų paraiškos gauti užsienio paskolą ir investicinio projekto 2 egzemplioriai su visais reikiamais priedais pateikiami Finansų ministerijai. Ekspertų komisijos sprendimai (protokolai ir išvados) dėl ministerijų, kitų valstybinių tarnybų, miestų (rajonų) paraiškų, susijusių su Valstybės investicijų programos projekto formavimu, pateikiami Ekonomikos ministerijai. Jais Ekonomikos ministerija vadovaujasi rengdama šiuo klausimu pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Ekspertų komisijos posėdžio protokolų išrašai bei išvados siunčiami ir ministerijoms, kitoms valstybinėms tarnyboms, miestų (rajonų) savivaldybėms, kurių reguliavimo sričiai priskirti paraiškų gauti užsienio paskolą pateikėjai, bei ūkio subjektams – paraiškų pateikėjams.

14. Ekspertų komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Posėdyje ūkio subjektas pristato investicinį projektą, ekspertai apibūdina pateiktą svarstyti medžiagą, paskelbdami recenzijos išvadas ir pasiūlymus dėl investicinio projekto įgyvendinimo realumo bei tikslingumo. Po diskusijos sprendimai priimami atviru balsavimu, paprastąja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsų būna po lygiai, lemia pirmininko balsas. Negalintys dalyvauti posėdyje ekspertų komisijos nariai gali raštu pateikti svarstomais klausimais savo nuomonę, kuri paskelbiama posėdyje. Komisijos nariams balsuojant dėl investicinio projekto, ūkio subjektų atstovai paprastai nedalyvauja.

Kiekvienas Ekspertų komisijos narys turi teisę konkrečiai raštu pareikštą savo nuomonę įteisinti kaip ekspertų komisijos posėdžio protokolo priedą.

15. Ekspertų komisijai pateikti investiciniai projektai ir kiti dokumentai yra konfidencialūs, tikrinančioms institucijoms jie teikiami įstatymų nustatyta tvarka.

______________