LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2009 M. KOVO
16 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-107 „DĖL 2007–2013 ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETO „ADMINISTRACINIŲ GEBĖJIMŲ STIPRINIMAS IR VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO EFEKTYVUMO DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS VP1-4.3-VRM-02-V „VIEŠŲJŲ POLITIKŲ REFORMŲ SKATINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 2 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. birželio 25 d. Nr. 1V-497

Vilnius

 

P a k e i č i u 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonės VP1-4.3-VRM-02-V „Viešųjų politikų reformų skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2009 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 1V-107 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 4 prioriteto „Administracinių gebėjimų stiprinimas ir viešojo administravimo efektyvumo didinimas“ įgyvendinimo priemonės VP1-4.3-VRM-02-V „Viešųjų politikų reformų skatinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 37-1421; 2010, Nr. 86-4561):

1. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Projektų, finansuojamų pagal priemonę, atrankos būdas – valstybės projektų planavimas. Pagal Aprašą 2009 m. II ketvirtį sudarytas vienas valstybės projektų sąrašas, 2012 m. III ketvirtį numatoma sudaryti vieną valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašas sudaromas vadovaujantis Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. 1V-316 (Žin., 2008, Nr. 102-3937).“

2. Išdėstau 6 punktą taip:

6. Pagal 2009 m. II ketvirtį sudarytą valstybės projektų sąrašą skirta 884 200 litų, iš kurių 751 570 litų yra Europos socialinio fondo lėšos, 132 630 litų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, pagal 2012 m. III ketvirtį numatytą sudaryti valstybės projektų sąrašą numatoma skirti iki 5 000 000 litų, iš kurių 4 250 000 litų būtų Europos socialinio fondo lėšos, 750 000 litų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.“

3. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Priemonės tikslas – siekiant socialinės ir ekonominės plėtros, vykdyti ir (ar) kryptingai tęsti viešųjų politikų (profesinio mokymo, mokslo ir studijų, sveikatos priežiūros sistemos, socialinių paslaugų, socialinio draudimo, pensijų sistemos ir verslą kontroliuojančių institucijų priežiūros funkcijų atlikimo valstybėje) reformas.“

4. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Aprašas taikomas priemonės remiamoms veikloms:

9.1. skirtoms socialinių paslaugų licencijavimo sistemai sukurti:

9.1.1. socialinių paslaugų licencijavimo informacinės sistemos sukūrimas ir įgyvendinimas;

9.1.2. studijų, tyrimų atlikimas, analizių ir rekomendacijų dėl teisės aktų, reglamentuojančių socialinių paslaugų licencijavimo sistemos administravimą, rengimas;

9.1.3. keitimasis gerąja praktika su kitų Europos Sąjungos valstybių narių socialinių paslaugų kokybės vertinimą, priežiūrą ir kontrolę vykdančiomis institucijomis, kuriant ir plėtojant socialinių paslaugų licencijavimo sistemą;

9.2. skirtoms valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkai:

9.2.1. tyrimų, studijų atlikimas, Europos valstybių praktikos derinant socialinio draudimo ir užimtumo skatinimo priemones analizė ir palyginimas;

9.2.2. užimtumo ir demografijos įtakos socialinio draudimo ir pensijų sistemai stebėsenos ir analizės modelio sukūrimas ir įdiegimas;

9.2.3. teisinio administracinio modelio sukūrimas ir teisės aktų, reglamentuojančių socialinio draudimo sistemą ir darbo santykius, projektų rengimas;

9.3. darbuotojų mokymas, remiamas tiek, kiek jo reikia nurodytoms veikloms įgyvendinti ir pagal priemonę įgyvendinamų projektų tikslams ir rezultatams pasiekti.“

5. Išdėstau 10 punktą taip:

10. Pagal Aprašo 9.1 punkte nurodytas remiamas veiklas tinkama tikslinė grupė – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, pagal Aprašo 9.2 punkte nurodytas remiamas veiklas – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. “

6. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Visi projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Stebėsenos komiteto 2007 m. spalio 30 d. posėdžio 2007 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1, ir specialiuosius projektų atitikties atrankos kriterijus, patvirtintus Stebėsenos komiteto 2008 m. balandžio 3 d. nutarimu Nr. 4, ir (arba) specialiuosius projektų atitikties atrankos kriterijus, patvirtintus Stebėsenos komiteto 2012 m. gegužės 7 d. nutarimu Nr. 33, kurie yra skelbiami Europos Sąjungos struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt.“

7. Įrašau 12 punkte po žodžio „tvarka“ žodžius ir skaičius „bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. rugsėjo 1 d.“

8. Įrašau 16 punkte po žodžio „ministerijos“ žodžius „Socialinės apsaugos ir darbo ministerija“.

9. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Projekto veiklos (taip pat viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš projekto finansavimo ir administravimo sutarčių pasirašymą, pareiškėjui prisiimant visišką atsakomybę už veiklų ir jų įgyvendinimui skirtų išlaidų tinkamumą. Prieš teikdamas Europos socialinio fondo agentūrai (toliau – ESF agentūra) paraišką pareiškėjas turi pradėti vykdyti viešuosius pirkimus tų prekių ir (ar) paslaugų, kurios reikalingos projekto pirmųjų metų veikloms įgyvendinti (šis reikalavimas netaikomas, jeigu duomenys, reikalingi apibūdinti numatomą pirkti objektą, pagal projekto loginį pagrindimą bus nustatyti tik pasiekus pirmiau pradėtos vykdyti projekto veiklos rezultatą). Paraiškoje nurodoma viešojo (-ųjų) pirkimo (-ų), reikalingo (-ų) pirmųjų metų veikloms įgyvendinti, skelbimo (-ų) „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ data, numeris ir pirkimo (-ų) numeris (-iai) (jei apie pirkimą privaloma skelbti) arba pridedama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta kvietimo teikti pasiūlymus kopija (kai apie pirkimą neprivaloma skelbti). ESF agentūra paraiškos vertinimo metu gali priimti sprendimą dėl pirkimų, numatytą Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 81 punkte.“

10. Išdėstau 23.1.1.4 punktą taip:

23.1.1.4. mokymo priemonių (trumpalaikio turto) įsigijimas; šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį), nepirkdamas paslaugų; baldų, įrangos, įrenginių pirkimo išlaidos laikomos atitinkančiomis Europos socialinio fondo reikalavimus tik tuo atveju, kai taikomas kryžminis finansavimas;“.

11. Pripažįstu netekusiu galios 23.1.1.6 punktą.

12. Papildau 231 punktu:

231. Projektui įgyvendinti įdarbintiems valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) ir kitų teisės aktų nuostatomis.“

13. Įrašau 29 punkte vietoje žodžių „Paramos fondui Europos socialinio fondo agentūrai (toliau ESF agentūra)“ žodžius „ESF agentūrai“.

14. Įrašau 30 punkte vietoje žodžių „pasiūlyme teikti paraiškas“ žodžius „kvietime teikti valstybės projektų aprašymus“.

15. Išdėstau 34 punktą taip:

34. ESF agentūra ne vėliau kaip prieš du mėnesius iki valstybės projektų sąraše nurodytos paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai valstybės projektų sąraše Vidaus reikalų ministerijos, ESF agentūros ir pareiškėjo bendru sutarimu nustatytas trumpesnis paraiškų pateikimo terminas, valstybės projektų sąraše nurodytiems pareiškėjams išsiunčia pasiūlymą pateikti paraišką.“

16. Išbraukiu 40 punkte žodžius „Paramos fondas“.

17. Įrašau 57 punkte vietoje skaičiaus „15“ skaičių „10“.

18. Išdėstau 59 punktą taip:

59. Gavusi Vidaus reikalų ministerijos sprendimo dėl projekto finansavimo kopiją, ESF agentūra parengia trišalės projekto finansavimo ir administravimo sutarties tarp ESF agentūros, Vidaus reikalų ministerijos ir pareiškėjo projektą ir suderina jį su Vidaus reikalų ministerija, o tuo atveju, kai Vidaus reikalų ministerija įgalioja ESF agentūrą sudaryti su pareiškėjais dvišales sutartis, parengia dvišalės projekto finansavimo ir administravimo sutarties tarp ESF agentūros ir pareiškėjo projektą. ESF agentūra išsiunčia raštu projekto finansavimo ir administravimo sutarties projektą pareiškėjui, nurodydama pasiūlymo pasirašyti projekto finansavimo ir administravimo sutartį galiojimo terminą.“

19. Išdėstau 67 punktą taip:

67. Pasirašydamas projekto finansavimo ir administravimo sutartį, projekto vykdytojas įsipareigoja nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties įsigaliojimo ir 5 metus po projekto pabaigos užtikrinti projekto tęstinumą, kad nebūtų pažeistos reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatos. Apie paaiškėjusias svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias nulemti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų pažeidimą, projekto vykdytojas įsipareigoja nedelsdamas pranešti ESF agentūrai. ESF agentūra paraiškos vertinimo metu, atsižvelgdama į galimus rizikos veiksnius, susijusius su projekto tęstinumo užtikrinimu ir reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų įgyvendinimu, gali nustatyti projekto finansavimo ir administravimo sutarties dalyje „Specialiosios sąlygos“ papildomus reikalavimus projekto vykdytojui dėl projekto tęstinumo užtikrinimo ir informavimo apie priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias nulemti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų pažeidimą.“

20. Papildau naujais 701 ir 702 punktais:

701. Vidaus reikalų ministerija ir (arba) ESF agentūra turi teisę reikalauti, kad informacija apie projekto metu sukurtus produktus būtų viešai skelbiama tinklalapyje www.esparama.lt arba kitoje interneto svetainėje.

702. Projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po projekto užbaigimo gavus pajamų, apibrėžtų reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje, būtina informuoti Vidaus reikalų ministeriją ir ESF agentūrą, teikiant Finansų ministerijos nustatytos formos galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir (arba) ataskaitą po projekto užbaigimo, ir jas grąžinti į valstybės biudžetą. Pajamos iš projekto veiklų (pavyzdžiui, pajamos, gautos pardavus projekto lėšomis sukurtą produktą ir pan.), gautos projekto įgyvendinimo metu ir (ar) projekto tęstinumo laikotarpiu, gali būti laikomos pareiškėjo nuosavo įnašo finansavimo šaltiniu, jei neviršija šio įnašo dydžio. Projekto finansavimas turi būti mažinamas pajamų dalimi, viršijančia pareiškėjo nuosavo įnašo dydį.“

21. Įrašau 1 priedo 1 punkte po žodžių „socialinių paslaugų“ žodžius „socialinio draudimo, pensijų sistemos“ ir vietoje žodžių „darbo rinkos“ žodžius „verslą kontroliuojančių institucijų priežiūros funkcijų atlikimo valstybėje“.

22. Išdėstau 1 priedo 3 punktą taip:

Projektų specialieji atitikties atrankos kriterijai

Pagrindimas

Projektai turi atitikti Socialinių paslaugų įstatymo (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2598) 21, 22 straipsnių ir 39 straipsnio 3 dalies nuostatas

arba

projektas turi atitikti Valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkos gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. gegužės 24 d. nutarimu Nr. XI-1410 (Žin., 2011, Nr. 66-3103) nuostatas ir Valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkos gairių įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 8 d. nutarimu Nr. 684 (Žin., 2011, Nr. 73-3509) nuostatas

Nurodyti:

kaip projektas atitinka Socialinių paslaugų įstatymo (toliau – įstatymas) 21 straipsnio nuostatas dėl licencijų rūšių, 22 straipsnio nuostatas dėl licencijų išdavimo, jų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo panaikinimo, priežiūros ir kontrolės, licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi ir 39 straipsnio 3 dalies nuostatas dėl socialinės globos įstaigų licencijavimo įsigaliojimo

arba

kaip projekto vykdytojas atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 8 d. nutarimo Nr. 684 (Žin., 2011, Nr. 73-3509) „Dėl Valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkos gairių įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ 2 punkte nurodytą vykdytoją, kaip projektas atitinka Valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkos gairių įgyvendinimo priemonių plano 1, 5, 8, 15, 18 punktus.

 

23. Papildau 1 priedą nauju 9 punktu (ankstesnius 9 ir 10 punktus laikau atitinkamai 10 ir 11 punktais).

 

9. Projekto pajamos

(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio reikalavimus priklauso projektas)

Iš projekto:

a) negaunama pajamų

£[]

b) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto

£[]

c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

£[]

(Jei iš projekto gaunama pajamų, nurodykite su projektu susijusias veiklas ir jų rezultatus, kurie gali duoti pajamų, ir pajamų dydį, jei pajamos įvertinamos iš anksto) (rekomenduojama teksto apimtis – 0,5–1 psl.).“

 

 

 

 

 

24. Išbraukiu 1 priedo 11 punkto 4 papunktyje žodžius „Paramos fondui“.

25. Išbraukiu 2 priedo 9 punkte žodžius „Paramos fondui“.

26. Išdėstau 3 priedo 1.1.2 punkto skiltį „Paaiškinimai“ taip:

„Galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir 3 uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės „Viešųjų politikų reformų skatinimas“ (toliau – įgyvendinimo priemonė) specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui (jei taikoma).

(Šaltinis: A dalies 5 ir 6 punktai, B dalies 1 punktas)“

27. Išdėstau 3 priedo 2.1.1 punkto skiltį „Paaiškinimai“ taip:

„Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka Socialinių paslaugų įstatymo 21, 22 straipsnių ir 39 straipsnio 3 dalies nuostatas arba projektas atitinka Valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkos gairių nuostatas ir Valstybinio socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarkos gairių įgyvendinimo priemonių plano nuostatas.

(Šaltinis: B dalies 3 punktas).“

28. Išdėstau 3 priedo 3.1.1 punkto skiltį „Paaiškinimai“ taip:

„Būtina įsitikinti, kad projektas prisideda prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto:

- produkto rodiklio:

- įgyvendinti projektai, susiję su socialinių paslaugų licencijavimo sistemos sukūrimu – 1 (skaičius);

arba

- įgyvendinti projektai, susiję su socialinio draudimo ir pensijų sistemos pertvarka – 1 (skaičius);

ir

- rezultato rodiklio:

- sukurta socialinių paslaugų licencijavimo informacinė sistema – 1 (skaičius);

arba

- įdiegta užimtumo ir demografijos įtakos socialiniam draudimui ir pensijų sistemai stebėsenos sistema – 1 (skaičius);

pasiekimo ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti.

(Šaltinis: A dalies 12 punktas, B dalies 1 punktas).“

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                    Artūras Melianas