lietuvos mokslo TARYBOS PirmininkO

Į S A K Y M A S

 

DĖL JUNGTINĖS MOKSLINIŲ TYRIMŲ PROGRAMOS „KULTŪRŲ SANKIRTOS“ (HERA) PARAIŠKŲ TEIKIMO ir VERTINIMO TVARKOS APRAŠo pATVIRTINIMO

 

2012 m. kovo 27 d. Nr. V-77

Vilnius

 

Remdamasis 2011 m. vasario 21 d. Lietuvos mokslo tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto nutarimu Nr. 07 HSM-75-14 dalyvauti Jungtinėje mokslinių tyrimų programoje „Kultūrų sankirtos“ (HERA) ir siekdamas užtikrinti sėkmingą šios programos įgyvendinimą Lietuvos mokslo taryboje:

Tvirtinu Jungtinės mokslinių tyrimų programos „Kultūrų sankirtos“ (HERA) paraiškų teikimo ir vertinimo tvarkos aprašą (pridedamas).

 

 

Pirmininkas                                                                                     Eugenijus Butkus

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2012 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. V-77

 

JUNGTINĖS MOKSLINIŲ TYRIMŲ PROGRAMOS „KULTŪRŲ SANKIRTOS“ (HERA) PARAIŠKŲ TEIKIMO IR VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jungtinės mokslinių tyrimų programos „Kultūrų sankirtos“ (angl. HERA Joint Research Programme „Cultural Encounters“, toliau vadinama – HERA programa) paraiškų teikimo ir vertinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato paraiškų teikimo, siekiant gauti finansavimą HERA programos projektams vykdyti ir šių paraiškų vertinimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau vadinama – Taryba) tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį, siekdami gauti finansavimą tarptautiniam projektui vykdyti, HERA programos atsakingai institucijai teikia partneriai.

3.2. Partneris iš Lietuvos – projekto vadovas ir kiti vykdytojai kartu su vykdančiąja institucija teikiantys paraišką.

3.3. Partneris – paraiškos rengime ir (ar) tarptautiniame projekte dalyvaujantys tyrėjai kartu su institucijomis iš kitos programoje dalyvaujančios šalies.

3.4. Projektas – tarptautinio projekto dalis, kurią įgyvendina projekto vykdytojai iš Lietuvos.

3.5. Projekto vadovas – mokslininkas, vadovaujantis projekto įgyvendinimui Lietuvoje.

3.6. Projekto vykdytojas – Lietuvos mokslo ir studijų institucijos tyrėjas, įgyvendinantis projektą; projekto vykdytoju laikomas ir projekto vadovas.

3.7. Tarybos komitetas – Tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų komitetas.

3.8. Tarptautinis projektas – paraiška, patekusi į finansuojamų projektų sąrašą, kurį sudaro HERA programos atsakinga institucija. Tarptautinį projektą sudaro mokslinių tyrimų ir su jais susijusių veiklų visuma, kurią per numatytą laiką atlieka partneriai iš Lietuvos ir kitų šalių nustatytiems tikslams, iškeltiems uždaviniams ir numatytiems rezultatams pasiekti.

3.9. Vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija, kuri sudaro projekto vykdytojams sąlygas projektui įgyvendinti ir teisės aktų nustatyta tvarka administruoja projektui skirtas lėšas.

 

II. bendrieji reikalavimai projektams

 

4. Partneris iš Lietuvos gali planuoti tik tuos mokslinius tyrimus, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, kurie tiesiogiai reikalingi projekto rezultatams pasiekti ir nėra finansuojami iš kitų finansavimo šaltinių.

5. Projekto vykdytojai pagrindinius rezultatus turi pasiekti patys. Leidžiama pirkti paslaugas arba sudaryti autorines sutartis tik pagalbiniams (nepagrindiniams) projekte numatytiems darbams atlikti.

6. Vykdančioji institucija, mokėdama su šiuo projektu susijusį darbo užmokestį, vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 4 d. nutarimo Nr. 337 „Dėl mokslo ir studijų institucijų vadovų, jų pavaduotojų, akademinių padalinių vadovų, jų pavaduotojų, mokslinių sekretorių, mokslo darbuotojų, kitų tyrėjų ir dėstytojų darbo apmokėjimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 42-1582), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) ir kitų atitinkamų Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatomis.

7. Projekto vadovas ir vykdytojai su vykdančiąja institucija privalo sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartis numatytam darbo laikotarpiui.

8. Projekto vadovas turi dirbti projekte ne mažiau kaip 40 val. per mėnesį visą jo vykdymo laikotarpį. Kiekvieno kito projekto vykdytojo darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais.

9. Projekto vadovas ir vykdytojai iš projekto lėšų negali gauti išmokų pagal autorines arba paslaugų sutartis.

10. Priedai prie atlyginimo projekto vykdytojams gali būti skiriami laikantis galiojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų. Priedo skyrimas turi būti detaliai pagrįstas ir atitikti projekto įgyvendinimo darbo sutartyje nurodytą vykdytojo darbo krūvį.

11. Asmuo, nesantis projekto vykdytoju, negali būti įdarbintas projekte.

12. Vykdančioji institucija, apskaičiuodama projekto vadovo ir vykdytojų komandiruočių metu patirtas apgyvendinimo išlaidas ir dienpinigius, vadovaujasi atitinkamais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

13. Pridėtinės išlaidos (institucijų išlaidos projektui vykdyti) yra tinkamos finansuoti, jei jų dydis neviršija 30 proc. lėšų, skirtų projekto darbo užmokesčiui, socialinio draudimo ir kitoms įmokoms, išlaidų paslaugoms ir autoriniams darbams.

14. Pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), susijęs su iš projektams finansuoti skirtų lėšų pirktomis prekėmis ar paslaugomis ir dengiamas iš šių lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas.

15. Ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą iš projekto lėšų įsigyti gali tik valstybinė Lietuvos mokslo ir studijų institucija. Šis turtas įtraukiamas į institucijos turto apskaitą.

16. Vykdančioji institucija, pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

17. Asmuo gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jei kvietime nenurodyta kitaip.

 

III. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

18. Tinkamos išlaidos turi atitikti šiuos kriterijus:

18.1. būti aiškiai apibrėžtos pagal išlaidų kategorijas;

18.2. būti realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

18.3. būti tiesiogiai reikalingos projektui įgyvendinti;

18.4. būti patirtos projekto įgyvendinimo metu.

19. Tinkamų išlaidų kategorijos, kurioms finansuoti gali būti skiriamos lėšos:

19.1. išlaidos projekto vadovo ir vykdytojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir kitoms įmokoms;

19.2. išlaidos paslaugoms;

19.3. išlaidos prekėms;

19.4. išlaidos komandiruotėms;

19.5. išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti;

19.6. pridėtinės išlaidos.

20. Netinkamos išlaidos yra:

20.1. išlaidos baudoms sumokėti ir (arba) finansinėms sankcijoms atlikti ir (arba) bylinėjimosi išlaidoms padengti;

20.2. išlaidos debeto palūkanoms, finansinėms operacijoms, komiso rinkliavoms, nuostoliams, atsiradusiems dėl užsienio valiutos keitimo, kitiems grynai finansiniams sandorių kaštams;

20.3. išlaidos paskoloms, lizingo veikloms;

20.4. išlaidos projektui parengti;

20.5. deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos, susijusios su kitais vykdančiojoje institucijoje vykdomais mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros projektais.

21. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Aprašo 18 punkto kriterijų reikalavimus bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 19 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

IV. Paraiškų TEIKIMAS

 

22. Paraiškos teikiamos pagal kvietimą, kurį skelbia HERA programos atsakinga institucija.

23. Lietuvoje informacija apie paskelbtą HERA programos kvietimą teikti paraiškas (toliau – kvietimas) pateikiama Tarybos interneto svetainėje www.lmt.lt. Skelbdama informaciją apie kvietimą, Taryba turi teisę nustatyti papildomų reikalavimų partneriui iš Lietuvos.

24. Paraiškos rengiamos ir teikiamos pagal HERA programos taisykles ir kvietime nustatytus reikalavimus. Partneris iš Lietuvos, rengdamas ir teikdamas paraišką, privalo atsižvelgti į šio Aprašo nuostatas.

 

V. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

25. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

26. Paraiškų, kuriose dalyvauja partneris iš Lietuvos, administracinę patikrą organizuoja Tarybos Mokslo fondas (toliau – Mokslo fondas). Administracinė patikra atliekama pagal kriterijus, nustatytus Tarybos pirmininko patvirtintoje administracinės patikros formoje. Administracinės patikros metu įvertinamas ir projekto biudžeto tinkamumas finansuoti. Administracinę patikrą vykdo Mokslo fondas, o projekto biudžeto tinkamumas finansuoti vertinamas pasitelkus ekspertus.

27. Tuo atveju, jei administracinės patikros metu trūksta informacijos ar duomenų, Taryba turi teisę prašyti, kad partneris iš Lietuvos paaiškintų, papildytų ar patikslintų paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą šiai informacijai pateikti. Jeigu partneris iš Lietuvos prašomos informacijos laiku nepateikia arba pateikia ne visą prašomą informaciją, paraiška vertinama pagal pateiktą informaciją.

28. Atlikus projekto biudžeto tinkamumo finansuoti vertinimą, Tarybos komitetas nustato projektui skirtiną lėšų sumą tuo atveju, jei paraiška patektų į 31 punkte nurodytą finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą.

29. Taryba administracinės patikros rezultatus teikia HERA programos atsakingai institucijai ir nurodo projektui skirtiną sumą tuo atveju, jei paraiška patektų į 31 punkte nurodytą finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą. Paraiškos, atitikusios administracinės patikros reikalavimus, teikiamos ekspertiniam vertinimui.

30. Paraiškų ekspertinį vertinimą pagal HERA programoje nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką organizuoja HERA programos atsakinga institucija.

31. HERA programos atsakinga institucija, atsižvelgdama į ekspertinio vertinimo rezultatus ir į kvietimo teikti paraiškas biudžetą, sudaro finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą ir priima sprendimą dėl lėšų skyrimo.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. HERA programos atsakinga institucija sudaro lėšų skyrimo sutartis dėl tarptautinių projektų finansavimo ir vykdo tarptautinių projektų priežiūrą. Partneriui iš Lietuvos lėšas projektui vykdyti skiria HERA programos atsakinga institucija.

33. Projekto vykdytojai ir vykdančioji institucija projektą įgyvendina vadovaudamiesi lėšų skyrimo sutarties ir šio Aprašo nuostatomis.

34. Taryba turi teisę dalyvauti vertinant projekto biudžeto tinkamumą derybų dėl tarptautinio projekto finansavimo metu bei vertinant tarptautinių projektų metines ir galutines finansines ataskaitas.

35. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu, turi viešai skelbti projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

 

_________________