MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2002 m. gegužės 15 d. Nr. 267
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 370 „Dėl įgaliojimų suteikimo“,
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Muitinės departamento direktoriaus 1996 m. birželio 11 d. įsakymą Nr. 288 „Dėl skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarkos“ (Žin., 1996, Nr. 56-1328);
2.2. Muitinės departamento direktoriaus 2000 m. rugpjūčio 8 d. įsakymą Nr. 314 „Dėl skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarkos papildymo“ (Žin., 2000, Nr. 68-2053);
2.3. Muitinės departamento direktoriaus 1996 m. rugpjūčio 14 d. įsakymo Nr. 404 „Dėl grąžintų eksportuotų prekių muitinio įforminimo“ (Žin., 1996, Nr. 79-1908) 2 punktą;
2.4. Muitinės departamento direktoriaus 1997 m. vasario 12 d. įsakymo Nr. 51 „Dėl duomenų taisymo įformintuose muitinės dokumentuose tvarkos ir muitinės dokumentų pripažinimo negaliojančiais tvarkos“ (Žin., 1997, Nr. 14-304) 3.1 punktą.
3. Pavedu Apeliacijų skyriui (V. Lemežienė) šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ ir interneto Muitinės departamento tiklapyje.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos direktoriaus
2002 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 267
SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Skundų nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje nuostatai (toliau – nuostatai) nustato asmenų skundų, susijusių su Muitinės kodekso, kitų muitinės kompetencijai priskirtų teisės aktų taikymu, pateikimo, nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir jų apskundimo tvarką.
II. SKUNDO PATEIKIMAS
4. Kiekvienas asmuo turi teisę apskųsti:
4.1. jam tiesiogiai taikomą muitinės ar jos pareigūno sprendimą, susijusį su Muitinės kodekso, kitų muitinės kompetencijai priskirtų teisės aktų taikymu;
5. Skundas turi būti pateikiamas:
5.1. dėl teritorinių muitinių ir jų pareigūnų sprendimų ir jų nepriėmimo – teritorinei muitinei, priėmusiai (arba nepriėmusiai) atitinkamą sprendimą arba kurios pareigūno sprendimas (arba sprendimo nepriėmimas) skundžiamas;
6. Skundas teritorinei muitinei gali būti pateiktas ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo asmens informavimo apie atitinkamą muitinės arba jos pareigūno sprendimą arba nuo Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalyje nustatyto laikotarpio pabaigos.
7. Skundų dėl nepagrįstai sumokėtų arba išieškotų importo ir eksporto muitų bei mokesčių pateikimo terminus nustato mokesčių įstatymai.
8. Skunde turi būti nurodyta:
8.2. asmens vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (kodas), gyvenamoji vieta (buveinė), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė, asmens kodas;
8.3. pareigūno, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, vardas, pavardė, pareigos, teritorinės muitinės arba muitinės įstaigos pavadinimas, buveinė;
9. Skundą pasirašo asmuo arba jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo turi būti pridedamas įgaliojimas arba kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.
III. SKUNDO NAGRINĖJIMAS TERITORINĖJE MUITINĖJE
11. Teritorinė muitinė turi teisę:
11.1. iš asmens pareikalauti papildomų dokumentų, kurių neturi muitinė. Jeigu asmuo per 15 kalendorinių dienų nuo muitinės pranešimo išsiuntimo nepateikė muitinės reikalaujamų dokumentų, skundas gali būti paliktas nenagrinėtas;
11.3. kreiptis į kompetentingas valstybės institucijas dėl skunde nurodytų aplinkybių tyrimo ir išvadų pateikimo;
12. Teritorinės muitinės viršininko arba viršininko pavaduotojo sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas arba skundo nagrinėjimas gali būti sustabdytas:
12.1. jeigu būtina atlikti asmens ūkinės-komercinės veiklos, susijusios su atliekamomis muitinės procedūromis, patikrinimą – patikrinimo laikotarpiui;
12.2. jeigu būtina papildoma informacija ir muitinė kreipėsi į kitas valstybės ir/arba užsienio valstybių kompetentingas institucijas – kol bus gautas atsakymas;
13. Teritorinė muitinė turi priimti sprendimą dėl jai pateikto asmens skundo per 30 darbo dienų nuo jo pateikimo dienos, išskyrus šių nuostatų 12.1 ir 12.2 punktų numatytus atvejus. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus muitinei, ir laikas, kuriam skundo nagrinėjimas buvo sustabdytas, į skundo nagrinėjimo laiką neįskaitomas.
14. Teritorinėje muitinėje skundas laikomas išnagrinėtu, kai dėl jo teritorinės muitinės viršininkas arba jo įgaliotas viršininko pavaduotojas priima sprendimą.
15. Sprendime turi būti nurodyta:
16. Išnagrinėjusi skundą, teritorinė muitinė priima sprendimą:
16.2. patenkinti skundą ir panaikinti skundžiamą sprendimą (arba jo dalį) arba įpareigoti atitinkamą pareigūną priimti sprendimą dėl prašymo atlikti veiksmus; arba
17. Muitinės sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo registruotu laišku siunčiamas skundą pateikusiam asmeniui (jo atstovui). Jeigu sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės institucijų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota valstybės institucija.
18. Teritorinės muitinės sprendimas arba sprendimo nepriėmimas per Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalies arba kitų teisės aktų nustatytą terminą ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo teritorinės muitinės sprendimo priėmimo dienos arba skundo nagrinėjimo termino pabaigos (jeigu skundas nebuvo išnagrinėtas) gali būti apskųstas Muitinės departamentui.
IV. SKUNDO NAGRINĖJIMAS MUITINĖS DEPARTAMENTE
19. Muitinės departamentas nagrinėja:
19.1. asmenų skundus dėl Muitinės departamento, kitų juridinio asmens teises turinčių muitinės įstaigų (išskyrus teritorinių muitinių) ir jų pareigūnų sprendimų arba jų nepriėmimo;
20. Skundas Muitinės departamentui turi būti pateiktas šių nuostatų 4–10 punktų nustatyta tvarka. Kartu su skundu turi būti pateikti skundžiamų teritorinių muitinių, kitų muitinės įstaigų, pareigūnų sprendimų kopijos ir skundo nagrinėjimui reikalingi dokumentai.
21. Muitinės departamentas turi teisę:
21.1. iš asmens raštu pareikalauti papildomų dokumentų, kurių neturi muitinė. Jeigu asmuo per 15 kalendorinių dienų nuo prašymo pateikti papildomus dokumentus išsiuntimo dienos nepateikė muitinės reikalaujamų dokumentų, skundas gali būti paliktas nenagrinėtas;
21.3. kreiptis į kompetentingas valstybės institucijas dėl skunde nurodytų aplinkybių tyrimo ir išvadų pateikimo;
22. Muitinės departamento direktoriaus arba direktoriaus pavaduotojo sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas arba skundo nagrinėjimas gali būti sustabdytas:
22.1. jeigu būtina atlikti asmens ūkinės-komercinės veiklos, susijusios su atliekamomis muitinės procedūromis, patikrinimą – patikrinimo laikotarpiui;
22.2. jeigu būtina papildoma informacija ir muitinė kreipėsi į kitas valstybės ir/arba užsienio valstybių kompetentingas institucijas – kol bus gautas atsakymas;
23. Muitinės departamente skundas laikomas išnagrinėtu, kai dėl jo Muitinės departamento direktorius arba jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas priima sprendimą.
24. Muitinės departamente skundas turi būti išnagrinėtas per 30 darbo dienų nuo jo gavimo Muitinės departamente dienos, jeigu teisės aktai nenustato ko kito. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus muitinei, ir laikas, kuriam skundo nagrinėjimas buvo sustabdytas, į skundo nagrinėjimo laiką neįskaitomas.
25. Muitinės departamentas, išnagrinėjęs skundą, priima sprendimą:
25.4. panaikinti teritorinės muitinės sprendimą visą arba iš dalies ir perduoti jį muitinei nagrinėti iš naujo; arba
26. Muitinės departamento sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo registruotu laišku siunčiamas skundą pateikusiam asmeniui (jo atstovui) ir teritorinei muitinei (muitinės įstaigai), kurios sprendimas (sprendimo nepriėmimas) buvo skundžiamas. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės institucijų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota valstybės institucija.
27. Muitinės departamento sprendimas dėl asmens skundo arba tokio sprendimo nepriėmimas per Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalies nustatytą terminą gali būti per 1 mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos arba skundo nagrinėjimo termino pabaigos (jeigu skundas nebuvo išnagrinėtas) Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka apskųstas teismui.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS