MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. gegužės 15 d. Nr. 267

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 370 „Dėl įgaliojimų suteikimo“,

1. Tvirtinu pridedamus Skundų nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje nuostatus.

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Muitinės departamento direktoriaus 1996 m. birželio 11 d. įsakymą Nr. 288 „Dėl skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarkos“ (Žin., 1996, Nr. 56-1328);

2.2. Muitinės departamento direktoriaus 2000 m. rugpjūčio 8 d. įsakymą Nr. 314 „Dėl skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarkos papildymo“ (Žin., 2000, Nr. 68-2053);

2.3. Muitinės departamento direktoriaus 1996 m. rugpjūčio 14 d. įsakymo Nr. 404 „Dėl grąžintų eksportuotų prekių muitinio įforminimo“ (Žin., 1996, Nr. 79-1908) 2 punktą;

2.4. Muitinės departamento direktoriaus 1997 m. vasario 12 d. įsakymo Nr. 51 „Dėl duomenų taisymo įformintuose muitinės dokumentuose tvarkos ir muitinės dokumentų pripažinimo negaliojančiais tvarkos“ (Žin., 1997, Nr. 14-304) 3.1 punktą.

3. Pavedu Apeliacijų skyriui (V. Lemežienė) šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ ir interneto Muitinės departamento tiklapyje.

4. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2002 m. birželio 1 d.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                   VALERIJONAS VALICKAS


PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos direktoriaus

2002 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 267

 

SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Skundų nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje nuostatai (toliau – nuostatai) nustato asmenų skundų, susijusių su Muitinės kodekso, kitų muitinės kompetencijai priskirtų teisės aktų taikymu, pateikimo, nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir jų apskundimo tvarką.

2. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos yra nustatytos Lietuvos Respublikos muitinės kodekse.

3. Šie nuostatai netaikomi skundams dėl administracinių teisės pažeidimų.

 

II. SKUNDO PATEIKIMAS

 

4. Kiekvienas asmuo turi teisę apskųsti:

4.1. jam tiesiogiai taikomą muitinės ar jos pareigūno sprendimą, susijusį su Muitinės kodekso, kitų muitinės kompetencijai priskirtų teisės aktų taikymu;

4.2. muitinės sprendimo nepriėmimą, jeigu jis pateikė prašymą muitinei priimti sprendimą, susijusį su Muitinės kodekso, kitų muitinės kompetencijai priskirtų teisės aktų taikymu, ir per Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalyje nustatytą laikotarpį negavo atsakymo.

5. Skundas turi būti pateikiamas:

5.1. dėl teritorinių muitinių ir jų pareigūnų sprendimų ir jų nepriėmimo – teritorinei muitinei, priėmusiai (arba nepriėmusiai) atitinkamą sprendimą arba kurios pareigūno sprendimas (arba sprendimo nepriėmimas) skundžiamas;

5.2. dėl Muitinės departamento, kitų juridinio asmens teises turinčių muitinės įstaigų ir jų pareigūnų sprendimų ir jų nepriėmimo – Muitinės departamentui.

6. Skundas teritorinei muitinei gali būti pateiktas ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo asmens informavimo apie atitinkamą muitinės arba jos pareigūno sprendimą arba nuo Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalyje nustatyto laikotarpio pabaigos.

7. Skundų dėl nepagrįstai sumokėtų arba išieškotų importo ir eksporto muitų bei mokesčių pateikimo terminus nustato mokesčių įstatymai.

8. Skunde turi būti nurodyta:

8.1. skundo surašymo vieta ir data;

8.2. asmens vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (kodas), gyvenamoji vieta (buveinė), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė, asmens kodas;

8.3. pareigūno, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, vardas, pavardė, pareigos, teritorinės muitinės arba muitinės įstaigos pavadinimas, buveinė;

8.4. konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) arba sprendimas;

8.5. aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo reikalavimą;

8.6. asmens reikalavimas;

8.7. pridedamų dokumentų sąrašas.

9. Skundą pasirašo asmuo arba jo atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo turi būti pridedamas įgaliojimas arba kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.

10. Skundas pateikiamas lietuvių kalba. Prie užsienio kalba pateiktų dokumentų turi būti pridedamas vertimas į lietuvių kalbą.

 

III. SKUNDO NAGRINĖJIMAS TERITORINĖJE MUITINĖJE

 

11. Teritorinė muitinė turi teisę:

11.1. iš asmens pareikalauti papildomų dokumentų, kurių neturi muitinė. Jeigu asmuo per 15 kalendorinių dienų nuo muitinės pranešimo išsiuntimo nepateikė muitinės reikalaujamų dokumentų, skundas gali būti paliktas nenagrinėtas;

11.2. sujungti tapačius asmens skundus;

11.3. kreiptis į kompetentingas valstybės institucijas dėl skunde nurodytų aplinkybių tyrimo ir išvadų pateikimo;

11.4. kreiptis į užsienio valstybių kompetentingas institucijas dėl informacijos, susijusios su nagrinėjamu skundu, pateikimo.

12. Teritorinės muitinės viršininko arba viršininko pavaduotojo sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas arba skundo nagrinėjimas gali būti sustabdytas:

12.1. jeigu būtina atlikti asmens ūkinės-komercinės veiklos, susijusios su atliekamomis muitinės procedūromis, patikrinimą – patikrinimo laikotarpiui;

12.2. jeigu būtina papildoma informacija ir muitinė kreipėsi į kitas valstybės ir/arba užsienio valstybių kompetentingas institucijas – kol bus gautas atsakymas;

12.3. asmens motyvuotu prašymu.

13. Teritorinė muitinė turi priimti sprendimą dėl jai pateikto asmens skundo per 30 darbo dienų nuo jo pateikimo dienos, išskyrus šių nuostatų 12.1 ir 12.2 punktų numatytus atvejus. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus muitinei, ir laikas, kuriam skundo nagrinėjimas buvo sustabdytas, į skundo nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

14. Teritorinėje muitinėje skundas laikomas išnagrinėtu, kai dėl jo teritorinės muitinės viršininkas arba jo įgaliotas viršininko pavaduotojas priima sprendimą.

15. Sprendime turi būti nurodyta:

15.1. sprendimo priėmimo laikas ir vieta;

15.2. sprendimą priėmusios muitinės įstaigos pavadinimas ir pareigūno pareigos, vardas ir pavardė;

15.3. asmens reikalavimai;

15.4. muitinės nustatytos skundo aplinkybės;

15.5. aplinkybės, kuriomis grindžiamas muitinės sprendimas;

15.6. argumentai, dėl kurių atmetamas skundas;

15.7. teisės aktai, kuriais muitinė vadovavosi, nuorodos į konkrečias normas, kurios buvo taikomos;

15.8. sprendimo apskundimo terminas ir tvarka.

16. Išnagrinėjusi skundą, teritorinė muitinė priima sprendimą:

16.1. skundą atmesti kaip nepagrįstą; arba

16.2. patenkinti skundą ir panaikinti skundžiamą sprendimą (arba jo dalį) arba įpareigoti atitinkamą pareigūną priimti sprendimą dėl prašymo atlikti veiksmus; arba

16.3. palikti skundą nenagrinėtą.

17. Muitinės sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo registruotu laišku siunčiamas skundą pateikusiam asmeniui (jo atstovui). Jeigu sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės institucijų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota valstybės institucija.

18. Teritorinės muitinės sprendimas arba sprendimo nepriėmimas per Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalies arba kitų teisės aktų nustatytą terminą ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo teritorinės muitinės sprendimo priėmimo dienos arba skundo nagrinėjimo termino pabaigos (jeigu skundas nebuvo išnagrinėtas) gali būti apskųstas Muitinės departamentui.

 

IV. SKUNDO NAGRINĖJIMAS MUITINĖS DEPARTAMENTE

 

19. Muitinės departamentas nagrinėja:

19.1. asmenų skundus dėl Muitinės departamento, kitų juridinio asmens teises turinčių muitinės įstaigų (išskyrus teritorinių muitinių) ir jų pareigūnų sprendimų arba jų nepriėmimo;

19.2. apeliacine tvarka – asmenų skundus dėl teritorinių muitinių priimtų sprendimų arba jų nepriėmimo.

20. Skundas Muitinės departamentui turi būti pateiktas šių nuostatų 4–10 punktų nustatyta tvarka. Kartu su skundu turi būti pateikti skundžiamų teritorinių muitinių, kitų muitinės įstaigų, pareigūnų sprendimų kopijos ir skundo nagrinėjimui reikalingi dokumentai.

21. Muitinės departamentas turi teisę:

21.1. iš asmens raštu pareikalauti papildomų dokumentų, kurių neturi muitinė. Jeigu asmuo per 15 kalendorinių dienų nuo prašymo pateikti papildomus dokumentus išsiuntimo dienos nepateikė muitinės reikalaujamų dokumentų, skundas gali būti paliktas nenagrinėtas;

21.2. sujungti tapačius asmens skundus;

21.3. kreiptis į kompetentingas valstybės institucijas dėl skunde nurodytų aplinkybių tyrimo ir išvadų pateikimo;

21.4. kreiptis į užsienio valstybių kompetentingas institucijas dėl informacijos, susijusios su nagrinėjamu skundu, pateikimo.

22. Muitinės departamento direktoriaus arba direktoriaus pavaduotojo sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas arba skundo nagrinėjimas gali būti sustabdytas:

22.1. jeigu būtina atlikti asmens ūkinės-komercinės veiklos, susijusios su atliekamomis muitinės procedūromis, patikrinimą – patikrinimo laikotarpiui;

22.2. jeigu būtina papildoma informacija ir muitinė kreipėsi į kitas valstybės ir/arba užsienio valstybių kompetentingas institucijas – kol bus gautas atsakymas;

22.3. asmens motyvuotu prašymu.

23. Muitinės departamente skundas laikomas išnagrinėtu, kai dėl jo Muitinės departamento direktorius arba jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas priima sprendimą.

24. Muitinės departamente skundas turi būti išnagrinėtas per 30 darbo dienų nuo jo gavimo Muitinės departamente dienos, jeigu teisės aktai nenustato ko kito. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus muitinei, ir laikas, kuriam skundo nagrinėjimas buvo sustabdytas, į skundo nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

25. Muitinės departamentas, išnagrinėjęs skundą, priima sprendimą:

25.1. skundą atmesti kaip nepagrįstą; arba

25.2. patenkinti skundą; arba

25.3. iš dalies pakeisti teritorinės muitinės sprendimą; arba

25.4. panaikinti teritorinės muitinės sprendimą visą arba iš dalies ir perduoti jį muitinei nagrinėti iš naujo; arba

25.5. perduoti skundą nagrinėti teritorinei muitinei, jeigu skundas nebuvo pateiktas nagrinėti muitinei ir nepasibaigė jo pateikimo teritorinei muitinei terminas.

26. Muitinės departamento sprendimas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo registruotu laišku siunčiamas skundą pateikusiam asmeniui (jo atstovui) ir teritorinei muitinei (muitinės įstaigai), kurios sprendimas (sprendimo nepriėmimas) buvo skundžiamas. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės institucijų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota valstybės institucija.

27. Muitinės departamento sprendimas dėl asmens skundo arba tokio sprendimo nepriėmimas per Muitinės kodekso 4 straipsnio 2 dalies nustatytą terminą gali būti per 1 mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos arba skundo nagrinėjimo termino pabaigos (jeigu skundas nebuvo išnagrinėtas) Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka apskųstas teismui.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Skundo pateikimas nesustabdo ir nepanaikina asmens prievolės įvykdyti muitinės priimtą sprendimą.

______________