KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL BAUSMIŲ VYKDYMO SISTEMOJE dirbančių asmenų viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų Laikymosi Bei kontrolės vykdymo TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. kovo 21 d. Nr. V-97

Vilnius

 

 

Siekdamas užtikrinti tinkamą viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencijos sistemos funkcionavimą Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bei jam pavaldžiose įstaigose ir atsižvelgdamas į Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. kovo 26 d. rezoliuciją Nr. KS-25 „Dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“ (Žin., 2009, Nr. 74-3060):

1. Tvirtinu Bausmių vykdymo sistemoje dirbančių asmenų viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi bei kontrolės vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nurodau:

2.1. Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžių įstaigų direktoriams užtikrinti šio įsakymo vykdymo kontrolę;

2.2. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Administracijos reikalų skyriui paskelbti šį įsakymą Kalėjimų departamento interneto tinklalapyje.

 

 

 

Direktorius                                                                                    Saulius Vitkūnas


 

PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento prie Lietuvos

Respublikos teisingumo ministerijos

direktoriaus 2011 m. kovo 21 d.

įsakymu Nr. V-97

 

BAUSMIŲ VYKDYMO SISTEMOJE dirbančių asmenų viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų Laikymosi Bei kontrolės vykdymo TVARKOS aprašas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bausmių vykdymo sistemoje dirbančių asmenų viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi bei kontrolės vykdymo tvarkos aprašu (toliau – aprašas) siekiama užtikrinti tinkamą viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencijos sistemos funkcionavimą, nustatyti galimas interesų konfliktų grėsmes bei numatyti priemones jiems išvengti, kad būtų įgyvendinti priimamų sprendimų nešališkumo, skaidrumo, viešumo principai, tokiu būdu formuojama korupcijai nepakanti aplinka ir didinamas pasitikėjimas bausmių vykdymo sistema, institucijomis ir atskirais tarnautojais, kad šie asmenys laikytųsi nustatytų etikos (elgesio) standartų atlikdami tarnybines funkcijas, nustatyti šių asmenų privačių interesų deklaravimo ir, iškilus interesų konfliktui, šių asmenų nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų priėmimo procedūras.

2. Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) ir jam pavaldžiose įstaigose dirbantys asmenys vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2008, Nr. 81-3177), Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2008 m. spalio 23 d. sprendimu Nr. KS-84 (Žin., 2008, Nr. 128-4915 (toliau – Taisyklės), Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. kovo 26 d. rezoliucija Nr. KS-25 „Dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“ (Žin., 2009, Nr. 74-3060) ir Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. gegužės 11 d. rezoliucija Nr. KS-41 „Dėl prievolės vengti interesų konflikto ir pareigos nusišalinti“ (Žin., 2009, Nr. 74-3061) ir šiuo aprašu.

3. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys – Kalėjimų departamento bei jam pavaldžių įstaigų statutiniai valstybės tarnautojai, karjeros valstybės tarnautojai ir administravimo įgaliojimus turintys darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

Kitos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARACIJŲ PATEIKIMAS

 

4. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys privalo laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytos tvarkos pateikdami privačių interesų deklaraciją.

5. Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų vadovai savo įsakymais įgalioja už privačių interesų deklaracijų priėmimą, saugojimą ir konsultavimą atsakingą (-us) darbuotoją (-us) (toliau – atsakingi darbuotojai), kurie raštu įsipareigoja saugoti asmens duomenų paslaptį.

6. Atsakingi darbuotojai:

6.1. priima ir saugo bausmių vykdymo sistemoje dirbančių asmenų privačių interesų deklaracijas arba šio aprašo 9 punkte nustatytais atvejais – jų kopijas;

6.2. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka veda privačių interesų deklaracijų registrus;

6.3. teikia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (toliau – VTEK) informaciją apie Taisyklių 71 punkte nurodytas pareigas ir atitinkamas pareigas einančius asmenis: apie naujų institucijų ar pareigybių įsteigimą, pavadinimų pakeitimą ar panaikinimą;

6.4. kiekvienais metais iki sausio 31 d. teikia įstaigų vadovams informaciją apie asmenis, kurie privalo teikti deklaracijas, kurie pateikė deklaracijas laiku ar pavėluotai, taip pat apie kitus nustatytus pažeidimus.

7. Kalėjimų departamento direktorius savo įsakymu įgalioja Kalėjimų departamento darbuotoją būti atsakingą už bendradarbiavimą, koordinavimą ir informacijos keitimąsi su VTEK ir atsakingais darbuotojais.

8. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys, prieš pateikdami privačių interesų deklaraciją arba aprašo 9 punkte nustatytais atvejais – jos kopiją atsakingiems darbuotojams, su ja pasirašytinai supažindina savo tiesioginius vadovus. Tiesioginiai vadovai raštu įsipareigoja saugoti asmens duomenų paslaptį ir privalo:

8.1. susipažinti su pavaldžių darbuotojų privačių interesų deklaracijose pateiktais duomenimis ir vizuoti privačių interesų deklaracijas arba jų kopijas;

8.2. neskirti pavaldiems darbuotojams užduočių, susijusių su įmonėmis, kuriose jie turi privačių interesų (akcijos, artimų asmenų darbas, narystė ir pan.), ar kitų užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;

8.3. atsižvelgdami į privačių interesų deklaracijoje pateiktus duomenis, nustatyti interesų konfliktų rizikos zonas ir teikti pavaldiems darbuotojams rašytines rekomendacijas, nuo kokių klausimų sprendimo procedūrų jie turėtų nusišalinti;

8.4. priimti tik raštu pateikiamus pavaldžių darbuotojų nusišalinimus nuo jiems interesų konfliktą sukeliančių klausimų sprendimo;

8.5. užtikrinti, kad nusišalinęs darbuotojas nedalyvautų rengiant, svarstant ar priimant tam tikrus sprendimus (išeitų iš posėdžių salės ir pan.);

8.6. užtikrinti, kad nusišalinimo faktas, esant kolegialiam svarstymui, būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole būtų nurodoma, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę);

8.7. jei darbuotojas nepaiso jam pateiktų rekomendacijų, inicijuoti jo nušalinimą nuo tam tikrų klausimų sprendimo procedūrų ir, esant pagrindui, inicijuoti jo tarnybinės veiklos patikrinimą;

8.8. vienerius metus nuo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo pažeidimo paaiškėjimo dienos nesiūlyti skatinti ar skirti į aukštesnes pareigas pažeidimus padariusių darbuotojų;

8.9. paaiškėjus, kad darbuotojas ieško kito darbo ne valstybinėje tarnyboje, išaiškinti jam visus Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo apribojimus pasibaigus tarnybai (apribojimus sudaryti darbo sutartį, sudaryti sandorius ar naudotis individualiomis lengvatomis, atstovavimo apribojimus);

8.10. esant abejonių dėl interesų konflikto buvimo ar dėl kitų Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų praktinio taikymo, kreiptis į Kalėjimų departamento darbuotoją, atsakingą už bendradarbiavimą, koordinavimą ir informacijos keitimąsi su VTEK ir atsakingais darbuotojais;

8.11. raštu teikti informaciją Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų direktoriams, direktorių pavaduotojams apie bausmių vykdymo sistemoje dirbančių asmenų pateiktose privačių interesų deklaracijose (formose PIDB8, PIDB9 ir PIDB10) nurodytus fizinius, juridinius asmenis ir aplinkybes, dėl kurių, deklaruojančiųjų nuomone, gali kilti interesų konfliktas.

9. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys, kurių privačių interesų duomenys yra vieši (direktoriai, direktorių pavaduotojai, visų struktūrinių padalinių vadovai (karjeros valstybės tarnautojai)), privačių interesų deklaracijas savarankiškai pateikia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, o teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas šių deklaracijų kopijas atiduoda įstaigos, kurioje dirba asmuo, atsakingiems darbuotojams, kurie saugo šias kopijas.

 

III. Bausmių vykdymo sistemoje dirbanČIŲ asmenŲ PRIEVOLĖ NUSIŠALINTI

 

10. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantiems asmenims draudžiama dalyvauti visose sprendimo (klausimo) rengimo, svarstymo ir priėmimo stadijose arba kitaip paveikti sprendimus, sukeliančius interesų konfliktą.

11. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantis asmuo privalo nusišalinti nuo visų interesų konfliktą sukeliančių klausimų ir sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo stadijų, kad ir kaip jos būtų įvardijamos (pasitarimas, neformali konsultacija, klausimo pristatymas ar pan.), o ypač šiais atvejais:

11.1. kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių bausmių vykdymo sistemoje dirbantis asmuo (ar jo artimas asmuo) gauna naudos sau ar kitiems asmenims arba su kuriais jį (ar jo artimą asmenį) sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai;

11.2. kai sprendimai susiję su atlyginimo, priedų, priemokų, piniginių išmokų ar pašalpų, atostogų sau skyrimu;

11.3. kai sprendimai priimami dėl artimiesiems skiriamų pašalpų, piniginių išmokų, dėl artimųjų įdarbinimo toje pačioje institucijoje (įstaigoje), dėl personalo valdymo funkcijų atlikimo jų atžvilgiu (įsakymų dėl papildomo darbo, atostogų skyrimo, pavadavimo, siuntimo į komandiruotes ir kvalifikacijos kėlimo kursus, dėl kvalifikacinių kategorijų, klasių nustatymo, dėl vienkartinių piniginių išmokų už labai gerą ar gerą tarnybą, vienkartinių piniginių išmokų švenčių proga ir pan.);

11.4. kai sprendimai priimami dėl įmonių ar organizacijų, su kuriomis bausmių vykdymo sistemoje dirbantis asmuo (jo artimieji) yra susijęs akcijomis (kad ir koks būtų jų kiekis ir vertė), naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais.

12. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys turi tinkamai atlikti pareigą nusišalinti šia tvarka:

12.1. nedelsiant (ne vėliau kaip per 7 dienas) deklaruoti interesų konfliktą keliančias aplinkybes, užpildydami privačių interesų deklaraciją (formos: PIDT1, PIDB10);

12.2. prieš pradedant interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu apie interesų konfliktą raštu (pvz., teikiamas tarnybinis pranešimas) pranešti tiesioginiam vadovui, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims;

12.3. jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, apie tai raštu pranešti komisijos ar darbo grupės pirmininkui, o jeigu asmuo buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti tiesioginį vadovą;

12.4. nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą ir pan.);

12.5. įsitikinti, ar nusišalinimo faktas tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pvz., posėdžio protokole).

13. Bausmių vykdymo sistemoje dirbančio asmens rašytinį pranešimą apie nusišalinimą gavęs tiesioginis vadovas arba komisijos, darbo grupės pirmininkas apie asmens nusišalinimą informuoja įstaigos vadovą, kuris priima taip pat rašytinį sprendimą dėl asmens nusišalinimo (pvz., tai gali būti įforminama rezoliucija ant tarnybinio pranešimo).

14. Kalėjimų departamento ar jam pavaldžių įstaigų vadovai gali priimti motyvuotą sprendimą nepriimti asmens pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti jį dalyvauti tolesnėje procedūroje, ką būtina paviešinti. Nusišalinimo nepriėmimas su motyvacija taip pat turi būti įformintas raštu. Kalėjimų departamento ar jam pavaldžių įstaigų vadovai nepriimti nusišalinimo gali tik išskirtiniais atvejais, dažniausiai susijusiais su nusišalinimą pareiškusio asmens išskirtine kvalifikacija arba pagrindo nusišalinimui nebuvimu ir pan.

15. Nesant bausmių vykdymo sistemoje dirbančio asmens nusišalinimo, Kalėjimų departamento ar jam pavaldžių įstaigų vadovai savo iniciatyva gali nušalinti bausmių vykdymo sistemoje dirbantį asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio bausmių vykdymo sistemoje dirbančio asmens dalyvavimas sukels interesų konfliktą.

16. Sprendimai dėl nusišalinimo ir nušalinimo saugomi bausmių vykdymo sistemoje dirbančių asmenų bylose.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys atsako už privačių interesų deklaracijose pateikiamų duomenų teisingumą, tiesioginio vadovo ir kitų šiame apraše numatytų asmenų informavimą apie interesų konfliktą sukeliančias aplinkybes bei nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą.

18. Bausmių vykdymo sistemoje dirbantys asmenys už Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo pažeidimus atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________