LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TAISYKLIŲ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMOS GAVĖJAMS, ESANTIEMS PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ

 

2005 m. vasario 8 d. Nr. V-92

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 144 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento“ (Žin., 2003, Nr. 13-508), 1.4 priemonę „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ ir vadovaudamasis LR finansų ministro 2004 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-204 patvirtintomis Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421),

tvirtinu pridedamas Viešųjų pirkimų taisykles Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos gavėjams, esantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                     ŽILVINAS PADAIGA


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2005 m. vasario 8 d. įsakymu

Nr. V-92

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TAISYKLĖS EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMOS GAVĖJAMS, ESANTIEMS PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Viešųjų pirkimų taisyklės Europos Sąjungos struktūrinių fondų (toliau – ES SF) paramos gavėjams, esantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Taisyklės), nustato papildomus įsipareigojimus, teises, pareigas ir atsakomybę projektų vykdytojams arba jų projekto partneriams, vykdantiems projektus, finansuojamus pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 „Dėl Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 123-4486) (toliau – finansuojami projektai), vykdantiems prekių, paslaugų arba darbų pirkimus finansuojamiems projektams įgyvendinti, šių pirkimų papildomos kontrolės priemones ir padarinius, kylančius nesilaikant Taisyklių.

2. Taisyklėmis turi vadovautis projekto vykdytojas ir projekto partneris, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

2.1. finansuojamas projektas įgyvendinamas pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento priemones, kurių tarpinės institucijos funkcijas atlieka Sveikatos apsaugos ministerija;

2.2. projekto vykdytojas arba projekto partneris yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296);

2.3. projekto vykdytojas arba projekto partneris vykdo pirkimą, kuris yra Viešųjų pirkimų įstatymo reguliavimo objektas;

2.4. su projekto vykdytoju yra pasirašyta paramos sutartis, pagal kurią projektui dalis paramos teikiama iš Europos regioninės plėtros fondo.

3. Taisyklės taikomos projekto vykdytojų ar projekto partnerių pirkimams, pradėtiems po paramos sutarčių pasirašymo.

4. Jei pirkimus projektui įgyvendinti vykdo projekto partneris, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad projekto partnerio vykdomi pirkimai būtų vykdomi laikantis Taisyklėse numatytų sąlygų.

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

CPVA – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, vykdanti Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1.4, 1.5 arba 3.3 priemonių įgyvendinančiosios institucijos funkcijas;

parama – Europos regioninės plėtros fondo ir bendrojo finansavimo, skiriamo iš valstybės biudžeto, lėšos, skirtos projektams finansuoti;

paramos sutartis – tai įgyvendinančiosios, tarpinės institucijų ir projekto vykdytojo sudaroma sutartis dėl paramos įgyvendinamam projektui teikimo ir sąlygų;

projekto partneris – paramos sutartyje nurodytas prie projekto įgyvendinimo prisidedantis ir pirkimus vykdantis juridinis asmuo;

projektas – paramos sutartyje konkrečiam laiko terminui numatyta projekto vykdytojo ir projekto partnerių, jei jie yra, veikla, siektini rezultatai ir užduočių įvykdymo tvarka, kuriems įgyvendinti teikiama ES SF parama pagal paramos sutartį;

projekto vykdytojas – juridinis asmuo, su kuriuo sudaryta paramos sutartis dėl Europos regioninės plėtros fondo paramos (ir nacionalinio bendrojo finansavimo) teikimo jos įgyvendinamam projektui finansuoti;

kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarime Nr. 649 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999) vartojamas sąvokas.

 

II. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKA

 

6. Už visų vykdomų prekių, paslaugų arba darbų pirkimų projektui įgyvendinti teisėtumą (jų vykdymo atitikimą galiojantiems teisės aktams) yra atsakingas juos vykdantis asmuo – projekto vykdytojas arba projekto partneris, tačiau šiose Taisyklėse nustatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą visais atvejais turi užtikrinti projekto vykdytojas.

7. Taisyklėse nurodyti dokumentai CPVA gali būti teikiami paties projekto vykdytojo arba įgaliotosios perkančiosios organizacijos, arba projekto partnerio, tačiau visais atvejais CPVA informaciją (suderinimus, prieštaravimus ir pan.) teikia projekto vykdytojui.

8. Prekių, paslaugų arba darbų pirkimai projektui įgyvendinti, kuriuos vykdo projekto vykdytojas arba projekto partneris, esantys perkančiosiomis organizacijomis pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, turi būti vykdomi, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu ir šiomis Taisyklėmis.

9. Jei vykdyti pirkimus projekto vykdytojas arba projekto partneris įgalioja kitą perkančiąją organizaciją, projekto vykdytojas turi apie tai informuoti CPVA ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po įgaliojimų suteikimo dienos, pranešdamas įgaliotosios perkančiosios organizacijos pavadinimą, kodą, adresą, asmenis ryšiams palaikyti, telefoną, faksą, įgaliojimų apimtį ir trukmę. Projekto vykdytojas ar projekto partneris negali savo įsipareigojimų pagal paramos sutartį ir šias Taisykles nevykdymą pateisinti įgaliojimo pirkimams organizuoti ir pirkimo procedūroms iki pirkimo sutarties sudarymo atlikti suteikimu kitai perkančiajai organizacijai.

10. Jei pirkimai buvo vykdomi nesilaikant šių Taisyklių reikalavimų arba paaiškėjus Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytų procedūrų pažeidimams, atitinkamo prekių, paslaugų arba darbų pirkimo išlaidas CPVA gali pripažinti netinkamomis projekto išlaidomis, kurios nebūtų finansuojamos paramos lėšomis (arba nebūtų pripažįstamos tinkamu projekto vykdytojo arba partnerio įnašu).

11. Jei derinant projekto viešųjų pirkimų planą, viešojo pirkimo dokumentus ar viešojo pirkimo sutartį projekto vykdytojas ar projekto partneris nesutinka su CPVA pasiūlymais ir rekomendacijomis ir jiems nepavyksta tarpusavyje suderinti šių dokumentų Sveikatos apsaugos ministerijos kompetencijai priskirtais klausimais, projekto vykdytojas arba projekto partneris gali kreiptis į Sveikatos apsaugos ministeriją (rašto kopiją nusiųsdamas CPVA), pateikdamas savo ir CPVA siūlymus dėl pirkimo dokumentų (ar jų dalies) bei savo argumentus. Sveikatos apsaugos ministerija išnagrinėja projekto vykdytojo ar projekto partnerio siūlymą ir per 10 darbo dienų pateikia jam ir CPVA išvadą dėl viešojo pirkimo dokumentų. Vadovaudamasis pateikta išvada projekto vykdytojas arba projekto partneris pataiso dokumentą ir nusiunčia jį CPVA, kuri savo pritarimą projekto vykdytojui atsiunčia per 5 darbo dienas.

 

III. PROJEKTo VIEŠŲJŲ Pirkimų planas

 

12. Viešieji pirkimai projektui įgyvendinti gali būti vykdomi tik pagal projekto vykdytojo parengtą ir su CPVA raštu suderintą nustatytos formos projekto viešųjų pirkimų planą (priedas).

13. Projekto viešųjų pirkimų planą projekto vykdytojas su CPVA turi suderinti ne vėliau kaip iki pirmojo pirkimo projektui įgyvendinti. Jame pagal patvirtintą projekto biudžetą nurodomi projekto vykdytojo arba partnerio planuojami vykdyti pirkimai (prekių, paslaugų ar darbų), planuojamos pirkimų datos, pirkimo suma ir pasirenkamas pirkimo būdas bei tokio pasirinkimo argumentai, kita nustatyta informacija. Savo pritarimą (nepritarimą) pirkimų planui CPVA pareiškia raštu per 15 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos.

14. Vėlesni projekto pirkimų plano pakeitimai (pirkimo būdo, sumos ir kt. pakeitimai) taip pat turi būti suderinti su CPVA iki atitinkamo pirkimo pradžios.

 

IV. VIEŠOJO PIRKIMO Dokumentų RENGIMAS IR DERINIMAS

 

15. Projekto vykdytojui arba projekto partneriui rengiant viešojo pirkimo dokumentus rekomenduojama vadovautis CPVA parengtais pavyzdiniais viešojo pirkimo dokumentais.

16. Parengti pirkimo dokumentai turi būti raštu suderinti su CPVA iki pirkimo pradžios. Tais atvejais, kai pagal Viešųjų pirkimų įstatymą pirkimo dokumentų rengti neprivaloma ir jie nerengiami, pirkimo dokumentų teikimas CPVA derinti nėra privalomas, jei kitaip nėra numatyta paramos sutartyje.

17. Pirkimo dokumentai teikiami CPVA derinti raštu ir elektroniniu paštu. Dėl pateiktų derinti pirkimo dokumentų CPVA savo pritarimą (nepritarimą) pareiškia raštu per 15 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos. Pirkimas gali būti vykdomas tik pagal su CPVA suderintus pirkimo dokumentus.

 

V. VIEŠOJO PIRKIMO SUTARTIS

 

18. Pirkimo sutarties projektas turi būti suderintas su CPVA iki jos pasirašymo. Pirkimo sutarties projektas teikiamas CPVA derinti raštu ir elektroniniu paštu. Dėl pateiktos derinti pirkimo sutarties CPVA savo pritarimą (nepritarimą) pareiškia raštu per 15 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos.

19. Tiekėjo ir projekto vykdytojo ar projekto partnerio sudaroma pirkimo sutartis turi atitikti su CPVA suderintą pirkimo sutarties projektą. Sudaręs pirkimo sutartį, projekto vykdytojas ar projekto partneris sudarytos pirkimo sutarties patvirtintą kopiją pateikia CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos sudarymo.

20. Visi pirkimo sutarties pakeitimai ir papildymai turi būti taip pat suderinami su CPVA ir pateikiami jai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų sudarymo dienos.

 

VI. VIEŠŲJŲ PirkimŲ ATASKAITOS

 

21. Projekto vykdytojas ir projekto partneris teikia CPVA pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas projekto vykdytojo arba projekto partnerio. Šių ataskaitų kopijos CPVA teikiamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po to, kai atitinkama ataskaita pateikiama Viešųjų pirkimų tarnybai. CPVA turi teisę pareikalauti projekto vykdytojo ar projekto partnerio pateikti ataskaitų paaiškinimus.

 

VII. Dokumentų saugojimas

 

22. Projekto vykdytojas ir projekto partneris visą su pirkimais susijusią informaciją (pirkimo dokumentus, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentus, pirkimo sutartį, pirkimo sutarties įgyvendinimo dokumentus, su pirkimais susijusius apskaitos dokumentus ir kt.) turi saugoti įstatymų nustatyta tvarka ir užtikrinti jų prieinamumą įgaliotiems asmenims paramos sutartyje numatyta tvarka.

 

VIII. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

23. CPVA gali projekto vykdytojo arba projekto partnerio paprašyti pateikti papildomą informaciją, paaiškinimus ir dokumentus, susijusius su pirkimais. Projekto vykdytojas arba projekto partneris šiuos įpareigojimus privalo įvykdyti per prašyme nurodytą terminą.

24. CPVA darbuotojai (atstovai), kuriems informacija perduodama, įsipareigoja neatskleisti jos tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

25. CPVA konsultuoja projekto vykdytojus ir projekto partnerius Taisyklių taikymo klausimais.

 

IX. Informavimas apie PRETENZIJAS ir ginčus

 

26. Projekto vykdytojas arba projekto partneris nedelsdamas privalo informuoti CPVA apie bet kokias tiekėjų ar trečiųjų asmenų pretenzijas, pateiktas jam iki pirkimo sutarties sudarymo, taip pat apie bet kokius su vykdytais pirkimais ar sudarytų sutarčių įgyvendinimu susijusius teisminius procesus ir ginčus. Projekto vykdytojas ar projekto partneris, CPVA pareikalavus, turi teikti visą informaciją apie ginčų nagrinėjimo eigą.

 

X. ATSAKOMYBĖ UŽ PAŽEIDIMUS

 

27. Paaiškėjus, kad pirkimai buvo vykdomi pažeidžiant šias Taisykles arba Viešųjų pirkimų įstatymą arba nepašalinus įtarimo, kad pirkimas buvo įvykdytas nesilaikant Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintų principų, CPVA gali pripažinti atitinkamu pirkimu padarytas išlaidas netinkamomis projekto išlaidomis ir nesiūlyti jų finansuoti paramos lėšomis (taip pat nepripažinti jų tinkamu projekto vykdytojo arba partnerio įnašu), o jei paramos lėšos jau buvo sumokėtos – jas išieškoti.

______________

 

 

 

Viešųjų pirkimų taisyklių Europos Sąjungos struktūrinių fondų

paramos gavėjams, esantiems perkančiosiomis organizacijomis

pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą,

priedas

 

(Projekto pirkimų plano forma)

 

________________________________________________________________________________

(PROJEKTO VYKDYTOJO PAVADINIMAS)

 

PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS

 

200_ m. ______________ d. Nr. ______

__________________________

(plano surašymo vieta)

 

PARAMOS SUTARTIES NUMERIS

BPD2004-ERPF-

 

 

PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS TEIKIAMAS

Projekto pirkimų planas teikiamas pirmą kartą           €

Teikiamas projekto pirkimų plano pakeitimas[1]            €

 

 

Eil. Nr.

Pirkimas projekte

Pirkimą vykdantis subjektas

Perkamas objektas[2]

Pirkimo projekte suma (litais, be PVM)

Planuojamas pirkimo vykdymo laikotarpis (kalendoriniais mėnesiais)[3]

Pirkimo būdas[4]

Pirkimo būdo pasirinkimo argumentai[5]

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

1.

Prekių

Projekto vykdytojas

 

 

 

 

 

Paslaugų

Darbų

Projekto partneris

2.

Prekių

Projekto vykdytojas

 

 

 

 

 

Paslaugų

Darbų

Projekto partneris

3.

Prekių

Projekto vykdytojas

 

 

 

 

 

Paslaugų

Darbų

Projekto partneris

 

Visi lentelės 1-4, 6 stulpeliuose pateiktų duomenų pakeitimai turi būti iš anksto suderinti su CPVA.

 

 

 

PROJEKTO VYKDYTOJAS, TEIKIANTIS PROJEKTO PIRKIMŲ PLANĄ

Atstovo vardas, pavardė, parašas, antspaudas (jei turi)

 

Telefonas, elektroninio pašto adresas

 

 

SUDERINTA[6]:

________________________________________        _____________         _______________________________

(Pirkimus vykdančio partnerio pavadinimas, jo atstovo                            (Parašas)                                      (Vardas, pavardė)

               pareigų pavadinimas; antspaudas (jei turi)

 

________________________________________        _____________         _______________________________

(Pirkimus vykdančio partnerio pavadinimas, jo atstovo                            (Parašas)                                      (Vardas, pavardė)

               pareigų pavadinimas; antspaudas (jei turi)

 

SUDERINTA SU CPVA________________________ :

                                                      (suderinimo data)

 

________________________________________        _____________         _______________________________

    (CPVA atstovo pareigų pavadinimas)                                        (Parašas)                             (Vardas, pavardė)

______________

 

 



[1] Teikiamas projekto pirkimų plano pakeitimas, jei jam bus pritarta, pakeis anksčiau suderintą pirkimų planą.

[2] Nurodyti, kas bus perkama.

[3] Nurodyti laikotarpį nuo pirkimo pradžios iki pabaigos, kaip apibrėžta LR viešųjų pirkimų įstatyme.

[4] Tai vienas iš LR viešųjų pirkimo įstatyme numatytų būdų (taip pat nurodant, ar tai tarptautinis, ar supaprastintas pirkimas), paramos gavėjo ar partnerio pasirenkamas, atsižvelgiant į pirkimų vertę, skaičiuojamą pagal Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą metodiką.

[5] Nurodykite, kaip buvo apskaičiuota pirkimo vertė, pagal kurią buvo pasirinktas pirkimo būdas ir konkretaus pirkimo būdo pasirinkimo priežastis, kai galima taikyti kelis pirkimo būdus.

[6] Pildoma, jei pirkimus vykdo ir projekto partneris (-iai). Teikiamas planas turi būti suderintas su visais projekto partneriais, jei jie vykdo pirkimus.