VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBINĖJE KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOJE GAUNAMŲ PRAŠYMŲ, PASIŪLYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO BEI ATSAKYMŲ IR INFORMACIJOS INTERESANTAMS TEIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2000 m. spalio 27 d. Nr. 144

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236) ir Viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria:

Patvirtinti Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje gaunamų prašymų, pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo bei atsakymų ir informacijos interesantams teikimo tvarką.

 

 

PIRMININKAS                                                                                                      V. JANKAUSKAS

______________

 


Patvirtinta

Valstybinės kainų ir energetikos

kontrolės komisijos

2000 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 144

 

VALSTYBINĖJE KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOJE GAUNAMŲ PRAŠYMŲ, PASIŪLYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO BEI ATSAKYMŲ IR INFORMACIJOS INTERESANTAMS TEIKIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau – interesantai) prašymų, pasiūlymų ir skundų (toliau – prašymai) nagrinėjimą bei atsakymų ir informacijos teikimą, interesantų aptarnavimą telefonu ar jiems apsilankius Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje (toliau – Komisija).

Ši tvarka netaikoma nagrinėjant elektros energijos, centralizuotos šilumos, karšto vandens, šalto vandens ir nuotėkų, gamtinių dujų tiekėjų prašymus dėl kainų ir keleivių vežimo kelių transportu reguliariaisiais reisais tolimojo susisiekimo maršrutais, vietinio susisiekimo traukiniais ir vidaus vandenų transportu vežėjų prašymus dėl tarifų maksimalių dydžių derinimo.

2. Informacija apie interesantų ir jų prašymų priėmimo vietą ir laiką skelbiama Komisijos patalpose, matomoje vietoje, taip pat Komisijos interneto svetainėje.

3. Interesantus ir jų prašymus priima Komisijos pirmininko įsakymu paskirtas darbuotojas (-ai) (toliau – aptarnaujantis darbuotojas).

4. Komisijoje apsilankiusiems interesantams sudaromos sąlygos raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę ir išdėstyti savo pageidavimus bei pasiūlymus, kaip pagerinti esamą aptarnavimo būklę. Tam Komisijoje turi būti speciali Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų bei skundų knyga.

5. Esant dideliam interesantų srautui, jų priėmimas Komisijoje turi būti derinamas iš anksto paskelbtu telefonu, taip pat turi būti įvestos interesantų srauto apskaitos ir reguliavimo kortelės, o iškilus nenumatytoms aplinkybėms – aptarnaujantis darbuotojas privalo iš anksto įspėti asmenį apie pasikeitusias priėmimo sąlygas.

6. Komisija turi padėti įgyvendinti interesantų pagal Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą (Žin., 2000, Nr. 10-236), Viešojo administravimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 60-1945) bei vadovautis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659).

7. Pagrindinės šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos:

7.1. anoniminis prašymas – tai prašymas, kuriame nėra pateikta interesanto duomenų;

7.2. aptarnaujantis darbuotojas – Komisijos pirmininko įsakymu paskirtas darbuotojas;

7.3. atsakymas – Komisijos teikiamas konkretaus klausimo, susijusio su Komisijos veiklą reglamentuojančių ar pačios Komisijos priimtų norminių aktų taikymu, išaiškinimas žodžiu ar raštu;

7.4. informacija – vieša ir privati Komisijos sukaupta informacija, kurią Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka asmuo turi teisę gauti;

7.5. interesantas – juridinis asmuo, asmuo, neturintis juridinio asmens teisių, fizinis asmuo (individas) ar fizinių asmenų grupė;

7.6. neteikiama informacija – įstatymais nustatyta valstybinė, tarnybinė, komercinė ar banko paslaptis, taip pat privati informacija;

7.7. oficialus dokumentas – rašytinis, grafinis, regimasis, kompiuterinės informacijos ar kitoks dokumentas, kuris yra susijęs su Komisijos veikla, įtrauktas į jos apskaitą ir yra arba Komisijos sukurtas, arba jos gautas;

7.8. prašymas (pasiūlymas, skundas) – žodinis ar rašytinis (taip pat gautas elektroniniu paštu) interesanto kreipimasis, Komisijai pateiktas pagal šios Tvarkos nuostatas.

 

II. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

8. Aptarnavimas telefonu – tai interesantų išklausymas, prašymo esmės išsiaiškinimas, informacijos apie klausimo sprendimo procedūrą suteikimas, nagrinėti ir spręsti rūpimus klausimus kompetentingų Komisijos darbuotojų pavardžių, telefonų, darbo (priėmimo) laiko nurodymas bei kitos interesanto pageidaujamos viešai skelbtinos informacijos suteikimas.

9. Aptarnaujantis interesantus telefonu darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:

9.1. po dviejų telefono skambučių pakelti ragelį;

9.2. prisistatyti skambinančiajam, t. y. pasakyti visą įstaigos pavadinimą, savo vardą ir pavardę;

9.3. atidžiai išklausyti interesantą, jeigu reikia, paprašyti patikslinti prašymo esmę;

9.4. aiškiai ir tiksliai (be komentarų ir interpretacijų) atsakyti į klausimus;

9.5. į paklausimą atsakyti iš karto, jeigu reikia laiko išsamiam atsakymui parengti, pateikti tikslią informaciją apie kitą kontaktą telefonu (ar kita komunikacijos priemone);

9.6. kalbėti ramiai, mandagiai atsisveikinti.

10. Aptarnavimo telefonu atvejai registruojami specialiame žurnale, kuriame sukaupti duomenys gali būti naudojami tiriant aptarnavimo srautus, nustatant paklausimų pobūdį, analizuojant aptarnavimo kokybę bei numatant jos tobulinimo kryptis.

11. Šios Tvarkos 9 punkto nuostatų privalu laikytis ir tais atvejais, kai asmenų aptarnavimo telefonu funkciją vykdo įvairių Komisijos skyrių darbuotojai.

 

III. INFORMACIJOS TEIKIMAS, PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS, ĮFORMINIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

12. Interesantai prašymus gali siųsti paštu, teikti Komisijos sekretorei – referentei arba atitinkamų skyrių darbuotojams. Gautus prašymus sekretorė – referentė privalo tą pačią dieną įregistruoti ir pateikti Komisijos pirmininkui arba atitinkamiems Komisijos nariams, o šie savo ruožtu nukreipti atitinkamiems Komisijos skyriams nagrinėti.

Gauti rašytiniai prašymai nagrinėjami atitinkamų Komisijos skyrių aptarnaujančių darbuotojų, esant reikalui, sprendimai derinami Komisijos posėdžių metu.

13. Aptarnaujantis darbuotojas:

13.1. registruoja interesantus specialiame žurnale;

13.2. priima interesantų prašymus žodžiu ir raštu bei atsako į juos pagal savo kompetenciją. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant interesanto ir Komisijos interesų. Esant reikalui, sudaromos sąlygos žodinį prašymą įforminti raštu;

13.3. teikia pažymas ir kitus oficialius dokumentus;

13.4. teikia interesantams informaciją apie problemos sprendimo procedūrą bei analogiškų problemų sprendimus;

13.5. išklauso asmenį, esant reikalui, nukreipia į Komisijos skyrius ar darbuotojus, kompetentingus nagrinėti keliamą klausimą, praneša tikslų priėmimo laiką, vietą, prireikus pakviečia reikalingus asmenis;

13.6. išduoda reikalingus užpildyti dokumentus, prireikus padeda juos užpildyti;

13.7. teikia interesantui asmeniškai reikalingą informaciją apie institucijos veiklą, išskyrus įstatymų numatytą neteiktiną informaciją. Oficialų dokumentą, jo nuorašą ar išrašą norintis gauti interesantas visais atvejais turi rašyti prašymą Komisijos pirmininko vardu.

14. Reikalavimai aptarnaujančiam darbuotojui:

14.1. labai gerai žinoti Komisijos tikslus, uždavinius, funkcijas, Komisijos narių ir darbuotojų pareigas, savo kompetencijos ribas;

14.2. sugebėti skirti klausimus, kurie išsprendžiami iš karto, nuo tų, kuriems reikia taikyti administracinę procedūrą;

14.3. mokėti vartoti specialius terminus, sugebėti operatyviai organizuoti interesanto prašymo svarstymą ir sprendimą, prireikus užtikrinti kitų atsakingų darbuotojų dalyvavimą aptarnaujant interesantą;

14.4. sugebėti tinkamai apsirūpinti visais reikalingais dokumentais ir informacine medžiaga, būtina operatyviai ir dalykiškai aptarnauti interesantą.

15. Priimami tik tokie rašytiniai prašymai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba, pasirašyti interesanto, nurodytas jo vardas, pavardė ar institucijos pavadinimas, atstovaujančio asmens vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, telefonas ar faksas.

Jei prašymas atsiųstas elektroniniu paštu, tai, be minėtų duomenų, turi būti ir elektroninis interesanto parašas. Įmonė prašyme privalo nurodyti savo registracijos adresą.

Nevalstybine kalba parašytas prašymas, išverstas į lietuvių kalbą, nagrinėjamas bendra tvarka. Visais atvejais, kai į Komisiją kreipiasi interesanto atstovas, prie prašymo turi būti pridėtas tokius įgaliojimus patvirtinantis dokumentas (įgaliojimas).

16. Prašymai, neatitinkantys šios Tvarkos 15 punkto reikalavimų, nenagrinėjami, tačiau per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo interesantą būtina žodžiu ar raštu informuoti apie pateikto prašymo trūkumus, išskyrus anoniminius prašymus.

17. Anoniminiai prašymai paprastai neregistruojami ir nenagrinėjami.

18. Priimant prašymą patikslinama jo esmė, peržiūrima, ar pateikti visi sprendimui priimti reikalingi dokumentai, prireikus paprašoma pateikti papildomų dokumentų ar duomenų. Iš asmens galima pareikalauti tos papildomos informacijos, kurios nėra valstybės registruose, valstybinėse duomenų bazėse arba kai Komisija negali gauti reikiamos informacijos.

19. Prašymo priėmimo faktas pareiškėjui gali būti patvirtinamas žodžiu, nurodant gauto dokumento registracijos datą ir numerį, arba raštu, nurodant ant antrojo prašymo egzemplioriaus (kopijos) prašymo įregistravimo datą, numerį, tais atvejais, jei iš karto yra žinomas prašymą nagrinėsiantis darbuotojas, jo vardas, pavardė, tarnybinio telefono numeris, prireikus ir prie prašymo pridėtų dokumentų sąrašas.

20. Paaiškėjus, kad Komisija nėra įgaliota spręsti prašyme išdėstytų klausimų, prašymas per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos turi būti persiųstas kompetentingai institucijai ir apie tai žodžiu ar raštu pranešta interesantui.

21. Komisijos gautus prašymus draudžiama persiųsti nagrinėti institucijoms ar darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

22. Nagrinėti interesanto prašymo neturi teisės aptarnaujantis darbuotojas, jeigu jį ir interesantą sieja giminystės (pagal baudžiamuosiuose ir civiliniuose įstatymuose apibrėžtas sąvokas) ar svainystės ryšiai (sutuoktinio giminaitis) arba jeigu yra kitų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

23. Prašymai interesantų, kurie, nenurodydami naujų aplinkybių, pakartotinai kreipiasi dėl klausimų, į kuriuos jau kartą buvo atsakyta, nenagrinėjami. Šiuo atveju interesantui yra siunčiamas motyvuotas atsisakymas nagrinėti pateiktą prašymą.

24. Prašymų nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kai pateiktas prašymas įregistruojamas Komisijoje.

Interesanto pateiktas prašymas turi būti išnagrinėtas ir į jį atsakyta ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų. Jeigu atsakymui parengti reikia daugiau laiko, Komisijos pirmininkas turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 14 kalendorinių dienų, tačiau visas terminas negali būti ilgesnis kaip 1 mėnuo nuo prašymo gavimo dienos. Kai dalis informacijos, reikalingos atsakymui parengti, yra kitoje įstaigoje, pareiškėjui turi būti atsakyta per 14 dienų nuo atsakymo iš kitos įstaigos gavimo dienos.

25. Prašymas laikomas išnagrinėtu, jei atsakyta į visus jame pateiktus klausimus pagal Komisijos kompetenciją.

Tuo atveju, jei prašyme yra klausimų, kurių Komisija spręsti neturi įgaliojimų, į tokius klausimus neatsakoma. Interesantui yra pateikiamas atsakymas tik į Komisijos kompetenciją liečiančius klausimus, o pats prašymas persiunčiamas toliau nagrinėti, kaip nurodyta šios Tvarkos 20 punkte.

26. Atsakymas interesantui turi būti įformintas Komisijos blanke. Jame turi būti nurodyta: atsakymo data, numeris, prašymo, į kurį atsakoma, data ir numeris (jei šie duomenys yra), adresatas/adresatai, trumpa atsakymo antraštė, darbuotojo, pasirašančio atsakymą, pareigos, vardo raidė ir pavardė bei darbuotojo, rengusio atsakymą, vardo raidė, pavardė ir telefono numeris.

Apie raštu pateikto prašymo nagrinėjimo rezultatus interesantui turi būti pranešta raštu. Atsakymas turi būti pagrįstas teisės aktų nuostatomis, jame turi būti nurodyta, kokie teisės aktai yra cituojami (konkretūs straipsniai, dalys, punktai, papunkčiai), kada ir kur jie buvo paskelbti.

 

IV. APSKUNDIMO TVARKA

 

27. Jei, interesanto nuomone, Komisijos pateiktas atsakymas ar informacija yra neteisinga, netiksli ar neišsami, taip pat jeigu jis atsakymo negavo per šios Tvarkos 24 punkte nurodytą terminą, interesantas turi teisę apskųsti Komisiją įstatymų nustatyta tvarka.

______________