LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

1996 m. vasario 6 d. Nr. 20

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Seimo 1994 m. spalio 25 d. nutarimą Nr. I-615 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 1994, Nr. 87-1645),

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Valstybinei darbo inspekcijai parengti ir, nustatyta tvarka suderinus, patvirtinti:

2.1. Valstybinės darbo inspekcijos darbo reglamentą iki 1996 m. liepos 1 dienos,

2.2. leidimų vykdyti atitinkamą veiklą saugos darbe klausimais išdavimo taisykles iki 1996 m. gegužės 15 dienos,

2.3. saugos darbe teisės aktų registravimo bei taisyklių ir tipinių instrukcijų, kurias tvirtina vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius, platinimo tvarką iki 1996 m. gegužės 15 dienos.

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS                          MINDAUGAS MIKAILA

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos

1996 m. vasario 6 d.

įsakymu Nr. 20

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS

NUOSTATAI

 

Bendroji dalis

 

1. Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija (toliau – Darbo inspekcija) yra valstybinė kontrolės įstaiga, veikianti prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

Darbo inspekcijos pagrindinius uždavinius, funkcijas, struktūrą ir darbo inspektorių teises, pareigas bei atsakomybę nustato Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymas. Šie nuostatai reglamentuoja Darbo inspekcijos valdymą ir jos veiklos organizavimą.

2. Darbo inspekcijos veikla pagal kompetenciją apima Lietuvos Respublikos įmones, įstaigas ir organizacijas, akcines bendroves, ūkines bendrijas ir žemės ūkio bendroves (toliau – įmonės) nepriklausomai nuo jų pavaldumo ir nuosavybės formų.

3. Darbo inspekcija vykdo saugos darbe valstybinę politiką, kad būtų užtikrinta saugos darbe pažeidimų, nelaimingų atsitikimų darbe, profesinių ligų prevencija, tikrindama Lietuvos Respublikos žmonių saugos darbe įstatymo, kitų teisės (norminių) aktų, reglamentuojančių saugų darbą, tarp jų darbo higienos normų laikymąsi įmonėse, konsultuodama saugos darbe klausimais darbuotojus, darbdavius, darbuotojų bei darbdavių organizacijas, kontroliuodama nustatytosios mokymo, instruktavimo, atestavimo saugos darbe klausimais tvarkos laikymąsi, atlikdama nustatyta tvarka saugos darbe ekspertizes bei išduodama atitinkamus leidimus, tirdama nelaimingų atsitikimų darbe priežastis ir aplinkybes, dalyvaudama profesinių ligų bei avarijų priežasčių tyrime ir nustatydama privalomas darbdaviams vykdyti saugos darbe pažeidimų pašalinimo priemones. Pagal įmonių inspektavimo, nelaimingų atsitikimų darbe, profesinių ligų tyrimo rezultatus ir, įvertindama suinteresuotų ministerijų, kitų valstybinių institucijų, darbuotojų bei darbdavių organizacijų pasiūlymus, Darbo inspekcija rengia priemones saugos darbe būklei Lietuvos Respublikoje gerinti.

Darbo inspekcija kontroliuoja, kaip įmonėse laikomasi darbo įstatymų, Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka skiria baudas asmenims, pažeidusiems darbo įstatymus, saugos darbe teisės aktus, teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl valdymo ir kitų valstybinių įstaigų sprendimų sustabdymo ir panaikinimo, jeigu jie prieštarauja saugos darbe teisės aktams.

Darbo inspekcija informuoja visuomenę apie darbo įstatymų, saugos darbe teisės aktų laikymąsi įmonėse.

 

Darbo inspekcijos struktūra ir valdymas

 

4. Darbo inspekcijos struktūrą sudaro:

4.1. Darbo inspekcijos valdyba (centrinis aparatas);

4.2. inspektavimo skyriai: teritoriniai (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus, Marijampolės, Tauragės, Telšių, Utenos apskričių) ir specializuoti;

4.3. kiti padaliniai, kurių steigimą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

5. Darbo inspekcijai vadovauja Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius (toliau – vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius). Vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius, jo pavaduotojas (pavaduotojai) kviečia Darbo inspekcijos pasitarimus (jiems pirmininkauja).

6. Darbo inspekcijos darbo reglamento nustatyta tvarka skyriai yra atskaitingi vyriausiajam valstybiniam darbo inspektoriui ir jo pavaduotojui (pavaduotojams). Skyriams vadovauja skyrių viršininkai – skyrių vyriausieji darbo inspektoriai.

7. Inspektavimo funkcijas vykdo vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius, jo pavaduotojas (pavaduotojai), skyrių vyriausieji darbo inspektoriai, vyresnieji darbo inspektoriai, darbo inspektoriai (toliau – darbo inspektoriai). Dirbti Darbo inspekcijoje priimami ir kiti specialistai, reikalingi pavestiems uždaviniams spręsti ir funkcijoms vykdyti.

8. Darbo inspektoriai turi spaudus su savo pareigų pavadinimu, vardu, pavarde ir nustatytos formos pažymėjimus. Darbo inspekcijos veikloje naudojamų dokumentų formas tvirtina vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius arba pagal savo kompetenciją valstybinės institucijos.

 

Darbo inspekcijos veiklos organizavimas

 

9. Darbo inspektoriais gali dirbti Lietuvos Respublikos piliečiai, turintys aukštąjį išsilavinimą, specialių žinių ir atestuoti teisės aktais nustatyta tvarka.

Į darbą inspektoriai priimami viešo konkurso tvarka.

10. Darbo inspekcijos veikla organizuojama atsižvelgiant į saugos darbe ir darbo įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių šiuos klausimus, laikymąsi įmonėse bei nelaimingų atsitikimų darbe, profesinių ligų ir pramoninių avarijų duomenų analizę.

Darbo inspekcijos valdyba organizuoja ir koordinuoja skyrių ir kitų padalinių veiklą, atlieka pagal Darbo inspekcijos kompetenciją teisės aktų projektų įvertinimą, naujai kuriamų darbo priemonių, taip pat saugos darbe priemonių projektų ekspertizes ir pateikia išvadas dėl šių projektų atitikimo saugos darbe reikalavimams, pagal darbo ir saugos darbe priemonių pavyzdžių bandymų rezultatus išduoda įmonėms leidimus tokių priemonių gamybai, koordinuoja saugos darbe taisyklių ir tipinių instrukcijų rengimą, kaupia duomenis apie saugos darbe būklę ir darbo įstatymų vykdymą, leidžia literatūrą saugos darbe klausimais, sprendžia ūkinius ir finansinius klausimus, organizuoja kituose įstatymuose, teisės aktuose Darbo inspekcijai pavestų funkcijų vykdymą.

11. Inspektavimo skyrių darbo inspektoriai kontroliuoja, kaip įmonėse laikomasi darbo ir saugos darbe įstatymų (Darbo sutarties, Darbo apmokėjimo, Žmonių saugos darbe, Atostogų, Gyventojų užimtumo) bei saugos darbe klausimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, nustatyta tvarka tiria nelaimingus atsitikimus darbe, dalyvauja tiriant susirgimus profesinėmis ligomis, pramonines avarijas, analizuoja jų priežastis, konsultuoja darbdavius bei darbuotojus apie veiksmingiausias darbo ir saugos darbe teisės aktų reikalavimų laikymosi priemones, bendradarbiauja su apskričių ir vietos savivaldos institucijomis, darbdavių organizacijomis darbo ir saugos darbe teisės aktų vykdymo įmonėse klausimais, rengia darbo ataskaitas. Darbo inspektoriai praneša darbdaviui arba jo įgaliotam asmeniui apie būsimą atvykimą į įmonę, jeigu toks pranešimas nepakenks tikrinimo efektyvumui.

Darbo inspektoriai privalo užtikrinti darbuotojų skundų, pareiškimų ir kitų žinių apie darbo ar saugos darbe teisės aktų pažeidimus įmonėje konfidencialumą, jeigu tuo suinteresuoti darbuotojai (darbuotojas).

Darbo inspektoriai privalo saugoti valstybines, technologines ir komercines paslaptis, kurias jie sužino tikrinimų arba nelaimingų atsitikimų tyrimo metu, ir su kuriomis darbdavys supažindina pasirašytinai.

12. Krašto apsaugos, vidaus reikalų, valstybės saugumo sistemoje tikrinamos tos įmonės (objektai), kuriose darbuotojai dirba pagal darbo sutartis. Tokių įmonių (objektų) sąrašą minėtos institucijos pateikia Darbo inspekcijos valdybai, kuri su atitinkamomis institucijomis suderina darbo inspektorių, turinčių teisę tikrinti sąraše nurodytas įmones, vardinį sąrašą.

13. Darbo inspektoriai, nustatę darbo įstatymų nuostatų pažeidimus (kai dėl šių pažeidimų nėra ir negali būti ginčo) bei saugos darbe teisės aktų pažeidimus, teikia darbdaviui privalomus vykdyti nurodymus (reikalavimus).

Tikrinimo (tyrimo) rezultatai surašomi nustatytos formos dokumentuose (reikalavimuose, nutarimuose, protokoluose, aktuose), kurie įteikiami darbdaviui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašytinai.

Tais atvejais, kai tikrinimo metu nebuvo pateikta ar nebuvo rasta reikalingų dokumentų, leidžiančių patikrinti darbo ir saugos darbe teisės aktų vykdymą, taip pat jeigu baigus tikrinimą darbdavio ar jo įgalioto asmens įmonėje nėra, darbo inspektorius gali iškviesti darbdavį ar jo įgaliotą asmenį į Darbo inspekcijos atitinkamą skyrių nustatytos formos tikrinimo dokumentams įteikti. Iškviečiama raštu, kurį pasirašo skyriaus viršininkas.

Kai įmonėje įvyksta mirtinas nelaimingas atsitikimas ar sunkiai traumuojami keli darbuotojai, vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius (jo pavaduotojas) nagrinėti saugos darbe prevencijos klausimus gali darbdavį iškviesti į Darbo inspekcijos valdybą arba teritorinį skyrių.

Pagal gaunamą iš įmonių informaciją ir inspektuodami įmones darbo inspektoriai kontroliuoja, ar darbdaviai vykdo jų anksčiau nurodytus reikalavimus.

14. Darbo inspektoriai turi teisę gauti iš įmonių (darbdavių ir jų įgaliotų asmenų) dokumentus (jų nuorašus, išrašus) ir kitus duomenis, gali fotografuoti, daryti vaizdo įrašus, kurių reikia nustatytiems saugos darbe, darbo teisės aktų pažeidimams, nelaimingų atsitikimų aplinkybėms (priežastims) užfiksuoti.

15. Tiriant nelaimingą atsitikimą ir paaiškėjus, kad tam reikalinga ekspertizė, darbo inspektorius duoda nurodymą darbdaviui organizuoti ekspertizes ar laboratorinius tyrimus.

16. Darbo inspektoriai uždraudžia gaminti, reklamuoti ir realizuoti tas gaminamas darbo ir saugos darbe priemones, kurios neatitinka saugos darbe teisės aktų reikalavimų, kenkia žmonių sveikatai ar kelia pavojų gyvybei.

Darbo inspektoriaus sprendimas dėl darbo ir saugos darbe priemonių gamybos nutraukimo, jų reklamavimo ar realizacijos uždraudimo įsigalioja sprendimą patvirtinus vyriausiajam valstybiniam darbo inspektoriui, kai su juo darbo inspektorius supažindina darbdavį ar jo įgaliotą asmenį pasirašytinai.

17. Darbo inspektorius, nustatęs darbo ir saugos darbe teisės aktų reikalavimų pažeidimus, įspėja darbdavį ir įpareigoja šiuos pažeidimus pašalinti, o Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 9 p. (1, 2, 3 ir 4 pastraipose) numatytais atvejais, vadovaudamasis šio įstatymo 8 straipsnio 1 punktu, privalo sustabdyti darbus ir, jeigu reikia, išvesti darbuotojus iš pavojingos zonos, kai tai padaryti darbdavys (jam nesant – jo įgaliotas asmuo) atsisako arba jų nėra įmonėje.

18. Uždrausdamas eksploatuoti saugos darbe reikalavimų neatitinkančią darbo priemonę, darbo inspektorius apie tai įrašo pamainų žurnale arba kitame dokumente, surašo atitinkamos formos reikalavimą, gali užplombuoti darbo priemonę (uždėti spaudą). Pašalinus pažeidimus, dėl kurių buvo uždrausta darbo ar saugos darbe priemonių gamyba, eksploatavimas ar darbai (16, 18 ir 17 punktai), Darbo inspekcija išduoda raštišką sutikimą atnaujinti darbo ar saugos darbe priemonių gamybą ar vykdyti darbus bei eksploatuoti įrenginius.

Jei gaminamos darbo ir saugos darbe priemonės, kurių gamybai Darbo inspekcija išdavė leidimą (28.1 p.), neatitinka saugos darbe teisės aktų reikalavimų, o darbo inspektoriaus nurodymai užtikrinti saugos darbe teisės aktų reikalavimus neįvykdyti, Darbo inspekcija leidimą jų gamybai panaikina įsakymu.

19. Esant reikalui, darbo inspektorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos policijos įstatymu, gali kreiptis į policiją viešajai tvarkai užtikrinti, kad galėtų įstatymo nustatyta tvarka vykdyti pavestas pareigas.

20. Kai saugos darbe pažeidimai sukėlė arba galėjo sukelti nelaimingų atsitikimų ar kitokių sunkių pasekmių darbuotojams, šių pažeidimų tyrimų medžiaga perduodama prokuratūrai.

21. Darbo inspektoriai sprendžia ginčus tarp darbdavio ir darbuotojo dėl darbuotojo atsisakymo dirbti, kai yra pavojus jo sveikatai, gyvybei, taip pat dirbti tuos darbus, kuriuos atlikti darbuotojas neapmokytas.

Šie ginčai yra sprendžiami Lietuvos Respublikos žmonių saugos darbe įstatyme 39 str. nustatytais terminais.

Apie ginčo nagrinėjimo vietą ir laiką darbo inspektorius informuoja šalis raštu. Ginčas sprendžiamas ir tuo atveju, jei viena iš šalių neatvyksta darbo inspektoriaus nurodytu laiku.

Ginčo sprendimas yra įforminamas raštu ir per 3 dienas įteikiamas ginčo šalims pasirašytinai.

22. Darbo inspektoriai nustatyta tvarka tiria pareiškimus ir skundus Darbo inspekcijos kompetencijos klausimais, teikia išvadas sprendžiant teismuose ginčus dėl saugos darbe pažeidimų.

23. Darbo inspekcija, vadovaudamasi Darbų saugos ekspertizių nuostatais, vykdo naujai kuriamų darbo ir saugos darbe priemonių projektų ekspertizes ir pateikia išvadas dėl šių projektų atitikimo saugos darbe reikalavimams. Projektai pateikiami Darbo inspekcijos valdybai, o ekspertizės vykdytojai skiriami Darbų saugos ekspertizių nuostatų nustatyta tvarka.

24. Darbo inspektorius darbų saugos ekspertizei (tyrimui) turi teisę paimti iš įmonės darbo ar saugos darbe priemonių pavyzdžius, surašydamas pavyzdžių paėmimo aktą, kurį pasirašo darbdavys (jo įgaliotas asmuo) ir darbo inspektorius. Atlikus ekspertizę ir grąžinus darbo ar saugos darbe priemonę, surašomas šių priemonių grąžinimo aktas.

Darbo priemonių gedimams, darbo aplinkos pavojingumui, kenksmingumui, galimai avarinei situacijai ar avarijai įvertinti, dėl ko gali susidaryti arba susidarė sąlygos nelaimingiems atsitikimams, ūmiems apsinuodijimams, darbo inspektorius gali pareikalauti, kad įmonės lėšomis būtų atlikti kontroliniai matavimai, laboratorinės analizės, darbo ir saugos darbe priemonių ekspertizės bei kiti specialūs tyrimai. Darbo ar saugos darbe priemonių ekspertizės vykdomos vadovaujantis Darbų saugos ekspertizių nuostatais.

25. Saugos darbe taisyklių ir tipinių instrukcijų parengimui koordinuoti Darbo inspekcijos valdyba kiekvienais metais sudaro jų projektų rengimo planus, atsižvelgdama į ministerijų, Vyriausybės ir mokslo įstaigų, darbdaviams ir darbuotojams atstovaujančių organizacijų, kitų institucijų pasiūlymus bei tam tikslui skiriamas lėšas, numato jų rengimo ir tvirtinimo tvarką pagal Saugos darbe standartų, normų, taisyklių, instrukcijų rengimo ir tvirtinimo nuostatų 3.4 p.

26. Darbo inspekcija vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus nustatyta tvarka registruoja saugos darbe teisės aktus, kuriais vadovaujasi vykdydama jos kompetencijai priskirtas kontrolės funkcijas ir periodiškai skelbia informaciją apie tokius teisės aktus Darbo inspekcijos leidiniuose.

27. Vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius nustato taisyklių ir tipinių instrukcijų, kurias jis tvirtina vadovaudamasis Valstybinės darbo inspekcijos įstatymu (15 str. 7 p.), platinimo tvarką.

28. Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 6 straipsnio 5 punkte nustatyta tvarka Darbo inspekcija išduoda leidimus (leidimo forma pridedama):

28.1. darbo ir saugos darbe priemonių gamybai (pagal šių priemonių pavyzdžių bandymo rezultatus);

28.2. kasybos, sprogdinimo, naudingųjų iškasenų gavybos ir perdirbimo, geologinio gręžimo, seismo žvalgybos darbams, degiųjų dujų, naftos perdirbimo darbams, taip pat chemijos technologiniams procesams, kuriems vykstant galimi sprogimo, gaisro ar apsinuodijimo atvejai (leidimas patvirtina įmonės pasirengimą saugiai atlikti šiuos darbus);

28.3. teikti paslaugas juridiniams ir fiziniams asmenims saugos darbe klausimais: konsultuoti, rengti įmonių saugos darbe norminius dokumentus, vykdyti saugos darbe tarnybos funkcijas ir teikti technines paslaugas (išskyrus potencialiai pavojingų įrenginių, kurių priežiūrą vykdo valstybinės priežiūros institucijos, techninės priežiūros paslaugas).

Darbo inspekcijos valdyba, gavusi ir užregistravusi paraišką, per 20 kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo dienos įvertina gautus dokumentus, bandymų (bandymų-ekspertizių) rezultatus bei pasirengimą atlikti paraiškoje nurodytus darbus ir priima sprendimą dėl leidimo išdavimo ar atsisakymo jį išduoti. Atsisakymas išduoti leidimą motyvuojamas raštu. Leidimų išdavimo tvarką reglamentuoja taisyklės, kurias tvirtina vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius.

29. Naujai pastatytos ir rekonstruotos įmonės, jų padaliniai priimami Respublikinės statybos normos, Įmonių, pastatų ir kitų statinių priėmimo naudoti taisyklės“ (RSN 124-94) nustatyta tvarka. Darbo inspektoriaus parašas priėmimo naudoti akte suteikia teisę eksploatuoti įmonę ar jos padalinį.

RSN 124-94 nustatyta tvarka taip pat išduodami leidimai naujai gamybinei veiklai arba naujai technologijai naudoti.

30. Leidimai įmonėms mokyti ir atestuoti darbų saugos klausimais darbdavius, jų įgaliotus asmenis, darbų saugos tarnybų specialistus, taip pat leidimai įmonėms atestuoti potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros meistrus, pavojingų darbų vadovus, darbuotojus, dirbančius su potencialiai pavojingais įrenginiais, technologijomis, pavojingose gamybose ar vykdančius pavojingus darbus, išduodami Mokymo, instruktavimo ir atestavimo nuostatuose nustatyta tvarka.

31. Leidimai įvesti įmonėse suminę darbo laiko apskaitą išduodami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

32. Darbo inspekcija, vykdydama jai pavestas funkcijas, palaiko ryšius, bendradarbiauja ir keičiasi informacija su kitomis Lietuvos Respublikos valstybinėmis institucijomis, inspekcijomis, socialinio draudimo įstaigomis, profesinėmis sąjungomis, darbdavių organizacijomis, kitų valstybių analogiškomis tarnybomis, rengia seminarus, pasitarimus, simpoziumus, parodas saugos darbe klausimais.

33. Darbo inspekcija vykdo kitus socialinės apsaugos ir darbo ministro pavedimus darbo, saugos darbe įstatymų, taip pat su jais susijusių teisės aktų klausimais.

 

Baigiamoji dalis

 

34. Už Darbo inspekcijos veiklą atsako vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius.

Skyrių, padalinių viršininkai atsakingi pagal šių skyrių, padalinių nuostatus.

Darbo inspektorius asmeniškai atsako už savo tarnybinius veiksmus ir sprendimus, o jų padaryta žala įmonei ar darbuotojui atlyginama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

35. Darbo inspektoriaus veiksmai ir sprendimai gali būti apskųsti vyriausiajam valstybiniam darbo inspektoriui, socialinės apsaugos ir darbo ministrui arba teismui. Vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus, jo pavaduotojo (pavaduotojų) sprendimai gali būti apskųsti socialinės apsaugos ir darbo ministrui arba teismui.

36. Darbo inspekcija rengia metinę ataskaitą apie saugos darbe teisės aktų, darbo įstatymų laikymąsi įmonėse, saugos darbe būklę šalyje ir savo veiklą.

Ataskaita pateikiama Lietuvos Respublikos Vyriausybei bei socialinės apsaugos ir darbo ministrui.

Ataskaitos duomenys yra vieši.

Darbo inspekcija, rengdama ataskaitą, užtikrina valstybinių, technologinių bei komercinių paslapčių išsaugojimą.

______________


Lietuvos Respublikos

valstybinės darbo inspekcijos nuostatų

priedas

 

Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija

 

LEIDIMAS Nr.________

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos įstatymo 6 straipsniu ir Valstybinės darbo inspekcijos nuostatais (28 p., 30 p.)

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefonas

________________________________________________________________________________

arba fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, telefonas)

_______________________________________________________________________________ ,

 

leidžiama ________________________________________________________________________

                                                                    (veiklos rūšies pavadinimas pagal nuostatų 28 p., 30 p.)

________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________

 

Leidimas galioja iki ________________________________________________________________

 

 

 

 

________________________________________________________________________________

                                 (pareigos)                                                  (parašas)                                             (vardas, pavardė)

 

A. V.

Registracijos Nr. ________

 

Vilnius, 199 ___ m. ________________________ d.

______________