PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS UGNIAGESIŲ GELBĖTOJŲ MOKYKLOS NUOSTATŲ BEI MOKYMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2003 m. balandžio 25 d. Nr. 68
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001–2004 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 86-3015), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1185 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001–2004 metų programos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo pakeitimo (Žin., 2002, Nr. 74-3193), Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 577 „Dėl vidaus tarnybos sistemos pareigūnų kvalifikacijos reikalavimų, atrankos į tarnybą, profesinio parengimo ir kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos patvirtinimo“ bei siekdamas gerinti valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnų profesinį pasirengimą:
1. Keičiu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių rengimo centro pavadinimą į pavadinimą „Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių gelbėtojų mokykla“.
2. Tvirtinu pridedamus:
3. Pripažįstu netekusiu galios Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2002 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. 124 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių rengimo centro nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 84-3683).
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2003 m. balandžio 25 d.
įsakymu Nr. 68
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS Ugniagesių gelbėtojų mokyklos NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Ugniagesių gelbėtojų mokykla (toliau – mokykla) yra Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PAGD) pavaldi profesinio mokymo įstaiga, atliekanti pagrindinį ir darbo rinkos profesinį mokymą bei vykdanti neformalųjį suaugusiųjų švietimą. Mokyklos steigėjas yra Vidaus reikalų ministerija. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro perduotas steigėjo visas funkcijas, teises ir pareigas vykdo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (Švitrigailos g. 18, LT-2600 Vilnius, identifikavimo kodas 8860131).
2. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo, Profesinio mokymo ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų bei švietimo ir mokslo ministrų, PAGD direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
3. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir mokyklos pavadinimu, savo vėliavą bei kitą simboliką. Ji steigiama, reorganizuojama, likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
4. Mokykla atitinka mokymo turiniui, mokyklos valstybės tarnautojų ir darbuotojų kvalifikacijai bei mokymo materialinei bazei keliamus reikalavimus.
5. Mokykla gali mokyti pagal pagrindinio ar darbo rinkos profesinio mokymo programas tik turėdama Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą profesinio mokymo licenciją.
6. Mokykla yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Mokyklai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
7. Teisės aktų nustatyta tvarka mokyklos veiklai plėtoti gali būti panaudota Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų, užsienio valstybių, užsienio valstybių fizinių ir juridinių asmenų bei tarptautinių organizacijų parama.
8. Ugniagesių gelbėtojų mokyklą Švietimo įstaigų bei mokslo ir studijų institucijų valstybės registre 1998 m. liepos 7 d. įregistravo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklos identifikavimo kodas – 1196202, įregistravimo Nr. 4 pmcv. Mokyklos pagrindinės buveinės adresas: R. Jankausko g. 2/28, LT-2050 Vilnius. Mokyklos filialo – Narų rengimo skyriaus adresas: Šilutės pl. 58, LT-5822 Klaipėda.
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
9. Svarbiausieji mokyklos tikslai ir uždaviniai:
9.1. suteikti profesinį išsilavinimą, atitinkantį šiuolaikinės profesinės veiklos sričiai keliamus reikalavimus;
9.2. ugdyti asmenybės savybes, kurių prireiks būsimai profesinei žmogaus veiklai ir savarankiškam gyvenimui rinkos ir demokratijos principais grindžiamoje visuomenėje;
9.7. kvalifikacijos tobulinimo metu gilinti mokykloje besimokančių asmenų žinias, lavinti įgūdžius ir supažindinti su technikos bei įrangos naujovėmis, pažangiais valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos organizavimo būdais;
9.8. gerinti mokymo kokybę, užtikrinti, kad mokymo procesas atitiktų praktinius valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos poreikius;
9.9. organizuoti ir dirbti metodinį, mokslo tiriamąjį ir leidybinį darbą. Tirti, apibendrinti ir skleisti teigiamą valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos patirtį;
10. Pagrindinės mokyklos veiklos rūšys: profesinis mokymas, kodas 80.22.10; suaugusiųjų profesinis mokymas, kodas 80.42.20.
11. Mokykloje vykdomos kitos veiklos rūšys:
12. Mokykla, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
12.8. atsižvelgdama į kintančius darbo rinkos poreikius, sudaro sąlygas asmenims įgyti ir tobulinti kvalifikaciją;
12.9. įgyvendina valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų profesinio mokymo prioritetus;
12.10. plėtoja mokslo tiriamąjį darbą, susijusį su valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veikla;
12.11. rengia mokymo planus ir programas, atitinkančias keliamus reikalavimus, mokyklos veiklos perspektyvas, atsižvelgdama į užsienio šalių priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų patirtį;
12.12. rengia metodinę medžiagą, paskaitų konspektus, informacinius leidinius bei kitas mokymo priemones;
12.13. teikia PAGD pasiūlymus dėl valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymo gerinimo;
12.14. nustatyta tvarka informuoja PAGD apie mokykloje besimokančių asmenų pažangumą, drausmę, mokymosi rezultatus;
12.15. organizuoja mokyklos pedagogų kvalifikacijos tobulinimą, kitų mokyklos valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymą;
12.16. PAGD direktoriui pavedus dalyvauja:
III. MOKYklos TEISĖS IR PAREIGOS
13. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:
13.3. iš valstybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą ar paramą;
13.7. teisės aktų nustatyta tvarka gauti informaciją, reikalingą mokyklos funkcijoms ir uždaviniams vykdyti, jai kaupti ir tvarkyti;
14. Mokyklos pareigos:
14.2. turėti rengiamoms profesijoms tinkamą materialinę bazę ir PAGD patvirtintus mokymo planus ir programas;
IV. mokyklos MOKYMO BAZĖ
16. Mokykla turi įrengtus reikalingus kabinetus, laboratorijas, sporto aikštelę, poligoną, kitas patalpas, numatytas mokymo programoje.
17. Mokyklos patalpose pagal mokymo programas yra reikiami ištekliai: mokymo priemonės, vadovėliai, žaliavos, medžiagos, įrenginiai, technologinės priemonės, vaizdinė medžiaga ir kita.
V. MOKYMO TURINYS
19. Mokymo turinys formuojamas pagal ugniagesio gelbėtojo parengimo standartą ir mokymo programų reikalavimus.
20. Mokymo turinį sudaro teorinis ir praktinis mokymas.
21. Bendrųjų dalykų mastas derinamas su mokykloje besimokančių asmenų turimu bendrojo išsilavinimo lygiu, garantuojant jo tęstinumą.
23. Formuojant mokymo turinį, naudojamas modulio principas: visas turinys suskirstomas į atskirus modulius, kurių kiekvienas suteikia nustatyto lygio ir masto žinias ir gebėjimus.
VI. MOKYMO ORGANIZAVIMO TVARKA
25. Mokymas organizuojamas vadovaujantis šiais nuostatais, mokymo planais, programomis bei kitais norminiais dokumentais.
27. Mokyklai nustatoma penkių darbo dienų savaitė. Savaitinis pamokų skaičius neturi būti didesnis nei 37 valandos. Pagrindinio profesinio mokymo forma – dieninė, o darbo rinkos profesinio mokymo ir neformalaus suaugusiųjų švietimo – įvairi.
28. Mokyklos kursantų teorinės žinios, praktiniai įgūdžiai ir praktinis darbas vertinami 10 balų sistema. Jei įskaitos nediferencijuotos, vertinama įrašant „Įskaityta“ arba „Neįskaityta“.
30. Kursantai, baigę tam tikrą kursą ir įvaldę modulį, laiko tarpinį egzaminą. Išlaikiusieji visus mokymo planuose numatytus tarpinius egzaminus įgyja teisę laikyti baigiamuosius kvalifikacijos egzaminus.
31. Kursantai, kurie, pasibaigus semestrui, turi nepatenkinamą trijų ir daugiau dalykų žinių įvertinimą arba neigiamą stažuotės (praktikos) įvertinimą, negali toliau tęsti mokslų mokykloje.
32. Kursantai pagrindinio profesinio mokymo baigiamuosius kvalifikacijos egzaminus laiko pagal Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą tvarką, o kiti mokykloje besimokantys asmenys – Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatyta tvarka.
33. Sėkmingai mokymą baigusiems asmenims pagal konkrečias mokymo programas išduodami baigimo dokumentai:
34. Kursantams, neišlaikiusiems baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų, sudaromos sąlygos juos perlaikyti du kartus per šešių mėnesių laikotarpį. Pirmą kartą jie perlaikomi ne anksčiau kaip po 3 mėnesių. Kitiems mokykloje besimokantiems asmenims, neišlaikiusiems baigiamųjų kvalifikacijos egzaminų, sudaromos sąlygos juos perlaikyti vieną kartą per trijų savaičių laikotarpį.
35. Teorinės pamokos trukmė – 45 minutės. Praktinio mokymo trukmė nustatoma mokymo plane. Pedagogų pageidavimu to paties dalyko pamokos gali būti sugretintos.
36. Pamokų, praktinio mokymo, konsultacijų ir kitų mokomųjų pratybų tvarką nustato mokymo veiklos tvarkaraščiai, kuriuos tvirtina mokyklos viršininkas.
37. Pagrindinė mokyklos mokymo forma – teorinio ir praktinio mokymo pamoka. Teorinio mokymo turinys ir planas derinamas su praktinio mokymo planu ir turiniu. Be pamokų, pedagogai laisvai gali rinktis ir kitas mokymo formas ir metodus.
39. Minimalus kursantų skaičius pagrindinio profesinio mokymo pirmo kurso grupėse – 25. Praktinio mokymo pamokos metu grupė gali būti dalijama į du arba daugiau pogrupių specialybei mokyti.
42. Mokykla sudaro darbo sąlygas medicinos darbuotojui, kuris skaito paskaitas, dalyvauja nustatant dienos režimą, kontroliuoja, kaip jo laikomasi, fizinės ir protinės veiklos krūvio santykį bei mastą, teikia pirmąją medicinos pagalbą, konsultuoja mokyklos vadovus ir darbuotojus darbo higienos klausimais.
43. Mokykloje gali dirbti aukštąjį išsilavinimą turintis psichologas, kuris skaito paskaitas, teikia konsultaciją besimokantiesiems ir pedagogams.
VII. MOKYKLOS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA
46. Mokyklai vadovauja mokyklos viršininkas, kurį teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų PAGD direktorius.
47. Mokyklos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos skiria į pareigas ir atleidžia iš jų PAGD direktorius mokyklos viršininko teikimu.
49. Mokyklos viršininkas:
49.1. atsako už mokyklos veiklos rezultatus, jai keliamų tikslų, uždavinių ir funkcijų vykdymą, mokyklos darbo organizavimą;
49.2. atstovauja mokyklai valstybės ir savivaldybių institucijose, kitose įstaigose, įmonėse ir organizacijose;
49.3. užtikrina, kad mokykloje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, šių nuostatų ir kitų teisės aktų;
49.5. pagal kompetenciją sudaro sutartis su fiziniais ir juridiniais asmenimis ir jų pagrindu derina mokymo programas;
49.8. kontroliuoja mokymo eigą ir mokyklos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklą, skatina juos tobulinti kvalifikaciją;
49.9. pagal savo kompetenciją priima į pareigas ir atleidžia iš jų mokyklos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, suteikia jiems atostogas, siunčia į komandiruotes, skatina, skiria tarnybines (drausmines) nuobaudas;
49.10. teikia PAGD direktoriui siūlymus dėl karininkų laipsnių suteikimo, suteikia eilinių ir puskarininkių laipsnius mokyklos statutiniams valstybės tarnautojams;
49.20. PAGD direktoriui pavedus išvyksta į gaisrus ir kitus incidentus ir dalyvauja juos likviduojant;
VIII. mokyklos PEDAGOGAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS
51. Mokyklos pedagogai yra statutiniai valstybės tarnautojai, taip pat kiti darbuotojai, kurių darbas pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytą tvarką laikomas pedagoginiu.
52. Kvalifikacinius reikalavimus pedagogams nustato Švietimo ir mokslo ministerija ir (ar) Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
53. Mokyklos pedagogams Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka gali būti suteikiamos pedagogų kvalifikacinės kategorijos, mokslo ir pedagoginiai vardai.
54. Pedagogų teisės:
54.2. teikti siūlymus mokymo ir kitais mokyklos veiklos gerinimo klausimais, laisvai pasirinkti pedagoginės veiklos organizavimo būdus, formas, aprobuotų programų ir vadovėlių variantus;
54.3. susipažinti su mokyklos veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, mokyklos viršininko įsakymais ir savivaldos organų nutarimais bei susirinkimų protokolais;
54.4. jungtis į profesines sąjungas, visuomenines organizacijas, kitus susivienijimus, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams ir visuotinai pripažintoms tarptautinės teisės normoms;
55. Pedagogų pareigos:
55.4. organizuoti nepamokinę veiklą, padedančią tenkinti kursantų ir kitų besimokančių asmenų saviraiškos ir saviugdos poreikius bei kultūrinius interesus;
IX. MOKYKLOS KURSANTŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
57. Kursantai – tai asmenys, besimokantys mokykloje pagal pagrindinio profesinio mokymo programą. Kursantais gali būti Lietuvos Respublikos piliečiai, turintys bendrąjį vidurinį išsilavinimą ir tinkantys tarnybai vidaus tarnybos pareigūno pareigoms vidaus reikalų sistemoje. Kursantų priėmimo sąlygas ir tvarką nustato PAGD direktorius, su jais sudaroma trišalė mokymo ir įdarbinimo sutartis. Kursantų teises ir pareigas nustato šie nuostatai, mokymo sutartis bei mokyklos vidaus tvarkos taisyklės.
Kursantai ne vėliau kaip per mėnesį nuo mokymosi pradžios priima mokyklos kursantų priesaiką. Prisiekiama iškilmingoje aplinkoje dalyvaujant PAGD, mokyklos vadovams ir kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
Mokymosi metu kursantai aprūpinami uniforma, jiems teisės aktų nustatyta tvarka mokama stipendija ir pagal galimybę jie apgyvendinami mokyklos bendrabutyje.
58. Kursantai–valstybės tarnautojai – tai valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos valstybės tarnautojai, besimokantys mokykloje pagal perkvalifikavimo, kvalifikacijos tobulinimo programą.
Jų teises ir pareigas nustato Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų sistemoje statutas, šie nuostatai bei mokyklos vidaus tvarkos taisyklės.
59. Kursantai–fiziniai asmenys – tai asmenys, besimokantys pagal mokymo sutartį. Jų teises ir pareigas reglamentuoja šie nuostatai, mokymo sutartis ir mokyklos vidaus tvarkos taisyklės.
60. Kursantų teisės:
60.2. jungtis į įvairias visuomenines organizacijas, judėjimus ir kitus susivienijimus, kurių veikla neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams ir visuotinai pripažintoms tarptautinės teisės normoms;
60.6. gauti darbo užmokestį už darbą praktinio mokymo metu valstybinėje priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje;
61. Kursantai–valstybės tarnautojai ir kursantai–fiziniai asmenys turi tas pačias teises kaip ir kursantai, išskyrus numatytas 60.1, 60.6., 60.7, 60.8 punktuose;
62. Kursantų, kursantų–valstybės tarnautojų ir kursantų–fizinių asmenų pareigos:
62.3. gerbti pedagogus, bendramokslius, mokyklos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, deramai atstovauti savo mokyklai viešajame gyvenime;
63. Kursantas šalinamas iš mokyklos:
63.1. jei paaiškėja priežastys, dėl kurių kursantui gali būti taikomi priėmimo į tarnybą vidaus reikalų sistemoje apribojimai ir draudimai, nustatyti Tarnybos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų sistemoje statute bei kituose priėmimo į tarnybą vidaus reikalų sistemoje reglamentuojančiuose teisės aktuose;
63.2. už šiurkščius ar sistemingus mokyklos arba valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, kurioje atliekama stažuotė ar praktinis mokymas, vidaus tvarkos taisyklių pažeidimus;
64. Kursantas-valstybės tarnautojas šalinamas iš mokyklos taip pat kaip ir kursantas, išskyrus 63.3 p.
X. MOKYKLOS SAVIVALDA
66. Mokyklos taryba yra aukščiausias mokyklos savivaldos organas, atstovaujantis mokyklos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kursantams bei socialiniams partneriams.
67. Mokyklos taryba veikia pagal mokyklos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kursantų bei socialinių partnerių atstovų susirinkimo patvirtintus nuostatus, kurie negali prieštarauti šiems nuostatams.
69. Mokyklos tarybos sudėtį tvirtina mokyklos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kursantų bei socialinių partnerių atstovų susirinkimas.
70. Mokyklos tarybos pirmininką renka mokyklos tarybos nariai. Mokyklos viršininkas ir jo pavaduotojai negali būti mokyklos tarybos pirmininku.
71. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai teisėti, jei jie priimti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
72. Mokyklos taryba sprendžia šiuos pagrindinius klausimus:
73. Pedagogų taryba yra kolegiali mokyklos savivaldos institucija, kurios nariai yra visi mokyklos pedagogai. Pedagogų tarybai vadovauja mokyklos viršininkas.
74. Pedagogų taryba kviečia posėdžius ne rečiau kaip tris kartus per mokslo metus, įskaitant metų pradžią ir pabaigą. Prireikus į posėdžius kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos organų atstovai.
75. Pedagogų taryba svarsto mokymo reformos eigą ir rezultatus, teorines ir praktines mokymo problemas.
76. Pedagogų taryba priima nutarimus dėl kursantų kėlimo į aukštesnį kursą, šalinimo iš mokyklos, leidimo laikyti egzaminus, taip pat dėl bet kurio kurso ar mokyklos baigimo egzaminų laikymo eksternu, pažymėjimų ir diplomų išdavimo, apdovanojimo.
78. Pedagogų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma, įsigalioja mokyklos viršininkui juos paskelbus įsakymu.
79. Kursantų susirinkimas – aukščiausia mokyklos kursantų savivaldos institucija. Tarp kursantų susirinkimų jų savivaldos institucija yra kursantų taryba. Ją renka ir jos narių skaičių nustato kursantų susirinkimas.
80. Kursantų taryba veikia pagal kursantų susirinkimo patvirtintus nuostatus, kurie negali prieštarauti mokyklos nuostatams.
81. Kursantų taryba:
81.3. siūlo mokymo proceso tobulinimo kryptis, padeda mokyklos vadovams spręsti socialines ir buitines kursantų problemas, organizuoja kursantų laisvalaikį;
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
82. Mokykla, norėdama išsiaiškinti kursantų poreikį, bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybės institucijomis, kitomis įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis.
83. Organizuodama mokymo procesą, mokykla savarankiškai bendradarbiauja su Lietuvos švietimo įstaigomis.
XII. MOKYKLOS VADOVŲ IR PEDAGOGŲ ATESTAVIMO TVARKA
XIII. MOKYKLOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMO TVARKA
88. Mokyklos valstybės tarnautojai ir darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš jo vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.
XIV. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
90. Mokykla valstybės turtą valdo, naudoja bei juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
XV. MOKYKLOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
XVI. MOKYKLOS NUOSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA
XVII. MOKYKLOS REORGANIZAVIMAS, LIKVIDAVIMAS IR PERTVARKYMAS