LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIDURINIŲ MOKYKLŲ, TREČIUS (IR DAUGIAU) METUS DIRBANČIŲ SU GIMNAZIJOS KLASĖMIS, PATIKRINIMO

 

2000 m. rugsėjo 21 d. Nr. 1180

Vilnius

 

Remdamasis 1999 05 14 įsakymu Nr. 655 „Dėl kolegijos nutarimo tvirtinimo“(Žin.,1999, Nr. 45-1456), 1999 12 07 įsakymu Nr. 1223 „Dėl gimnazijos statuso teikimo nuostatų“ (Žin., 1999, Nr. 106-3083), 1998 06 02 įsakymu Nr. 890 „Dėl gimnazijos klasių statuso teikimo“, 2000 04 25 įsakymu Nr. 467 „Dėl kriterijų profiliniam mokymui“ (Žin., 2000, Nr. 35-981), Švietimo ir mokslo ministerijos 2000 05 10 raštu Nr. 76-15-12-114 „Dėl profilinio mokymo organizavimo gimnazijose ir vidurinėse mokyklose, turinčiose gimnazijos klases“, 2000 06 05 įsakymu Nr. 751 „Dėl gimnazijos statuso teikimo“ (Žin., 2000, Nr. 48-1401),

1. Pavedu:

1.1. apskričių viršininkų administracijų socialinių reikalų ir švietimo departamentų valstybinėms švietimo inspekcijoms ir savivaldybių švietimo padaliniams, sudarius bendrą komisiją (ar komisijas), patikrinti trečius (ar daugiau) metus su gimnazijos klasėmis dirbančias savivaldybių bendrojo lavinimo vidurines mokyklas (1 priedas), iš esmės įvertinti jų darbą ir pateikti išvadas ir siūlymus dėl tolesnės mokyklos veiklos ir statuso Švietimo ir mokslo ministerijai. Tikrinimą organizuoti vadovaujantis „Mokyklų, siekiančių gimnazijos statuso, patikrinimo klausimynu“ (2 priedas);

1.2. tikrinant bendrojo lavinimo vidurines mokyklas, siekiančias gimnazijos statuso ir pareiškusias norą savarankiškai įgyvendinti antrąjį profilį, vadovautis, be 1.1 punktu nurodyto priedo, „Gimnazijų ir bendrojo lavinimo vidurinių mokyklų, turinčių trečiąsias gimnazijos klases, 2000-2001 mokslo metais pradėjusių savarankiškai įgyvendinti antrąjį profilį, patikrinimo tvarka“ ir „Antrojo profilio įgyvendinimo kriterijais“;

1.3. apskričių ir savivaldybių švietimo padalinių darbuotojams – mokyklų patikrinimo komisijų nariams suderinti patikrinimo terminus, supažindinti tikrinamų mokyklų vadovus su komisijų darbo tvarka, vertinimo kriterijais;

1.4. komisijoms, tikrinančioms bendrojo lavinimo vidurines mokyklas, kurioms praėjusiais mokslo metais nebuvo suteiktas gimnazijos statusas, įvertinti, kaip pašalinti trūkumai. Jei mokykla įvykdė visus reikalavimus, ištaisė trūkumus, įvertinus paskutinių metų pokyčius teikti išvadas Švietimo ir mokslo ministerijai.

2. Nustatau:

2.1. visų mokyklų patikrinimus baigti iki 2001 02 15;

2.2. komisijos pažymą (du egzempliorius) pateikti ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriui (L. Žadeikaitė) iki 2001 03 01.

3. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Pagrindinio ir vidurinio ugdymo (L. Žadeikaitė) ir Švietimo priežiūros (R. Klepačienė) skyriams.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                  KORNELIJUS PLATELIS

______________


Švietimo ir mokslo ministro

2000 09 21 įsakymo Nr. 1180

1 priedas

 

MOKYKLŲ, TREČIUS (AR DAUGIAU) METUS DIRBANČIŲ SU GIMNAZIJOS KLASĖMIS, SĄRAŠAS

 

Eil.

Nr.

Mokyklos

pavadinimas

Pastabos

 

1

Kauno „Santaros“ vidurinė

mokykla (R, H)

 

Kolegijos 1998 05 28 nutarimas Nr. 25, ministro 1998 06 02 įsakymas Nr. 890 „Dėl gimnazijos klasių statuso teikimo“;

kolegijos 2000 05 25 nutarimas Nr. 4, ministro 2000 06 05 įsakymas Nr. 751 – suteiktas antras profilis.

2

 

Ukmergės Antano Smeto

nos vidurinė mokykla (H, R)

Kolegijos 1998 05 28 nutarimas Nr. 25, ministro 1998 06 02 įsakymas Nr. 890 „Dėl gimnazijos klasių statuso teikimo“.

3

 

Vilniaus Vasilijaus Kačialovo vidurinė mokykla (H, R)

 

Kolegijos 1998 05 28 nutarimas Nr. 25, ministro 1998 06 02 įsakymas Nr. 890 „Dėl gimnazijos klasių statuso teikimo“;

kolegijos 2000 05 25 nutarimas Nr. 4, ministro 2000 06 05 įsakymas Nr. 751 – suteiktas antras profilis.

4

 

Druskininkų „Ryto“ viduri

nė mokykla (R)

 

Kolegijos 1995 12 04 nutarimas Nr. 52 „Dėl gimnazijos klasių statuso teikimo“;

kolegijos 1998 05 28 nutarimas Nr. 24, ministro 1998 06 02 įsakymas Nr. 889 leido tęsti gimnazijos klasių darbą;

kolegijos 2000 05 25 nutarimas Nr. 4, ministro 2000 06 05 įsakymas Nr. 751 antrą kartą

leido tęsti gimnazijos klasių darbą.

Mokykla tikrinta 1998 ir 2000 metais.

5

 

Tauragės Martyno Mažvydo vidurinė mokykla (R)

 

Kolegijos 1997 05 30 nutarimas Nr. 36 „Dėl gimnazijos klasių statuso teikimo“;

kolegijos 2000 05 25 nutarimas Nr. 4, ministro 2000 06 05 įsakymas Nr. 751 leido tęsti

gimnazijos klasių darbą. Mokykla tikrinta 2000 metais.

______________


 

Švietimo ir mokslo ministro

2000 09 21 įsakymo Nr. 1180

2 priedas

 

MOKYKLŲ, SIEKIANČIŲ GIMNAZIJOS STATUSO, PATIKRINIMO KLAUSIMYNAS

 

1 lentelė

 

Eil. Nr.

Bendrieji kriterijai

Įvykdymo įrodymai, išvados

 

 

 

1

Humanistinė demokratinė ugdymo filosofija ir vertybių sistema.

 

 

 

 

2

Strateginė veiklos programa ir jos įgyvendinimas *.

 

 

 

 

3

Savivaldos institucijų veikla, ryšiai su vietos bendruomene.

 

 

 

 

4

Ugdymo procesas. Ugdymo rezultatų siekimo būdai. Ugdymo metodų, moksleivių vertinimo

 

 

taikomos ir pasiteisinusios naujovės.

 

 

 

 

5

Pedagogai.

 

 

5.1. Pedagogų parengtos programos. Kaip jos atitinka „Reikalavimus sustiprinto mokymo kaitos

 

 

nuostatoms įgyvendinti“, profilinio mokymo reikalavimus**.

 

 

5.2. Dalyvavimas regionų, nacionaliniuose ir tarptautiniuose projektuose.

 

 

5.3. Gebėjimas naudotis naujausiomis informacinėmis technologijomis***.

 

 

5.4. Kvalifikacijos tobulinimas.

 

 

5.5. Nelietuviškų mokyklų pedagogai pasiekę antrą valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikaciją.

 

 

 

 

6

Dalyvavimas tarptautinėse ir šalies olimpiadose bei konkursuose, pasiekti rezultatai.

 

 

 

 

7

Socialinė parama moksleiviams mokykloje, gimnazijos klasėse.

 

 

 

 

8

Sąlygos gimnazijos klasėse integruotai mokytis specialiųjų poreikių moksleiviams.

 

 

 

 

9

Moksleivių priėmimo į gimnazijos klases ir gimnazijos koncepcijos (antrosios redakcijos) nuostatų atitikimas.

 

 

 

 

10

Vidinis auditas, jo orientavimas ugdymo proceso efektyvumui ir ugdymo rezultatų kokybei kelti.

 

 

 

 

11

Materialinės bazės ir gimnazijos reikalavimų atitikimas **** (patalpos, kabinetai, laboratorijos,

 

 

biblioteka, skaitykla, kompiuterių klasės, kompiuterizuotos mokymosi vietos, darbo vietos pedagogams

 

 

ir moksleiviams skaitykloje ir t. t.).

 


 

2 lentelė

 

Eil. Nr.

Gimnazijų kriterijai

Įvykdymo įrodymai, išvados

 

 

 

1

Mokyklos struktūra pertvarkoma pagal steigėjo patvirtintą planą.

 

 

 

 

2

Reorganizacija į atskirą administracinį vienetą.

 

 

 

 

3

Sėkminga darbo su gimnazijos klasėmis patirtis*****.

 

 

 

 

4

Gimnazijos klasių komplektavimas. Klasių komplektavimo ir profilinio mokymo

 

 

kriterijų atitikimas.

 

 

 

 

5

Profilinio mokymo reikalavimus atitinkančio ugdymo plano įgyvendinimas.

 

 

Profilinio mokymo lygis. Moksleivių poreikių pasirinkti ugdymo turinį tenkinimas******.

 

 

 

 

6

Pedagoginė pagalba moksleiviams******* rinktis, keisti profilius, išlyginti programų

 

 

skirtumus, adaptuotis gimnazijos III klasėje.

 

 

 

 

7

Ugdymo rezultatai. Kiek moksleivių laiko valstybinius egzaminus, kokie jų rezultatai.

 

 

Kokia mokyklos vieta valstybinių egzaminų rezultatų eilėje. Kiek moksleivių (proc.) stoja

 

 

į aukštąsias ir aukštesniąsias mokyklas, kiek proc. stojančiųjų įstoja.

 

 

 

 

8

Mokyklos direktoriaus ir pavaduotojų darbo ypatumai********. Vadybinė kvalifikacinė kategorija.

 

 

 

 

9

Pedagogų kvalifikacija*********.

 

 

9.1. Pagal Gimnazijos statuso teikimo kriterijus (40 proc. metodininkų, ekspertų, mokslo daktarų;

 

 

aukštasis universitetinis išsilavinimas).

 

 

9.2. Pagal profilinio mokymo kriterijus (tikslinius kursus dėsto ne žemesnės kaip vyresniojo

 

 

mokytojo kvalifikacinės kategorijos mokytojai; visų, dėstančių 3–4 ugdymo koncentre,

 

 

aukštasis išsilavinimas).

 

 

 

 

10

Pedagogai dėsto 2-3 to paties dalyko ar skirtingų dalykų kursus**********.

 

 

 

 

11

Pedagogai moka užsienio kalbų ir gali naudotis užsienio literatūra dalykui dėstyti, pedagoginiam

 

 

procesui organizuoti***********.

 

 

 

 

12

Papildomo ugdymo sistema.

 

 

12.1. Moksleivių saviraiškai (meninė, pažintinė, techninė, sportinė, socialinė rūpybos ir pan. veikla).

 

 

12.2. Pasirinktiems profiliams, pakraipoms stiprinti, galima integruoti su pamokiniu ugdymu***********.

 

 

12.3. Visuomenei naudinga veikla (mokyklos pasiūla ir moksleivių pasirinkimai).

 

 

 

 

13

Bendradarbiauja su aukštosiomis mokyklomis.

 

 

 

 

14

Bendradarbiauja su šalies ir užsienio švietimo ir mokslo institucijomis.

 

 

Vertindami mokyklas, kurios Gimnazijos statuso teikimo nuostatų nustatyta tvarka nėra pasitvirtinusios antro profilio, o 2000–2001 mokslo metais pateikė steigėjui paraišką ir pradėjo jį savarankiškai įgyvendinti, privalėsime taikyti šiuos papildomus kriterijus (taikytini 2 mokykloms – Druskininkų „Ryto“ ir Tauragės Martyno Mažvydo vidurinėms):

* Papildomai analizuokite, kaip į šią programą įsiterpia antrojo profilio kūrimo programa („Gimnazijų, savarankiškai pradėjusių įgyvendinti antrąjį profilį, patikrinimo pažymos formos“ 1 vertinimo sritis, „Antrojo profilio įgyvendinimo kriterijų“ 1.1.1–1.1.4 kriterijai).

** Papildomai analizuokite, kaip mokyklos atitinka minėtų dokumentų 2 vertinimo srities 2.3.1–2.3.4 kriterijus.

***Papildomas šių dokumentų 4 vertinimo srities 4.1.4 kriterijus.

**** Papildomi 5 vertinimo srities 5.1–5.3 kriterijai.

***** Papildomai analizuokite, kokia sėkminga antrojo profilio kūrimo patirtis (1 vertinimo srities 1.2.3–1.2.4 kriterijai).

****** Papildomi 2 vertinimo srities 2.2.1–2.2.3 kriterijai.

*******Papildomi 3 vertinimo srities 3.1.1–3.2.4 kriterijai.

******** Papildomi 1 vertinimo srities 1.2.1–1.2.2 kriterijai.

*********Papildomi 4 vertinimo srities 4.1.1, 4.1.5, 4.1.6 kriterijai.

********** Papildomas 4 vertinimo srities 4.1.2 kriterijus.

*********** Papildomas 4 vertinimo srities 4.1.3 kriterijus.

************ Papildomi 2 vertinimo srities 2.2.4–2.2.5 kriterijai.

 

Galutinės išvados.

Siūlymas Gimnazijų ir vidurinių mokyklų ekspertų komisijai: Teikti gimnazijos statusą; Teikti gimnazijos statusą ir kartu patvirtinti antrąjį profilį; Leisti tęsti gimnazijos klasių darbą; Patvirtinti antrąjį profilį ir leisti tęsti gimnazijos klasių darbą; Nutraukti gimnazijos klasių darbą; Netvirtinti antrojo profilio ir nutraukti gimnazijos klasių darbą.

 

Pažymą rengusios komisijos vardai, pavardės, pareigos, parašai.

 

Mokyklos direktoriaus parašas, liudijantis, kad su pažyma mokykla supažindinta.

 

Pastaba. Visa pažyma išspausdinama. Laikomasi čia nurodytos lentelės formos, vertintojams patogia forma ją išdėsčius lape vertikaliai arba horizontaliai.

______________