LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2009 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO Nr. D1-677 „DĖL DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTO RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. rugsėjo 28 d. Nr. D1-791
Vilnius
P a k e i č i u Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 „Dėl Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 136-5963; 2011, Nr. 139-6563):
1. Šio aprašo 2 punktą išdėstau taip:
„2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188) (toliau – Valstybės paramos įstatymas), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) (toliau – Statybos įstatymas), Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 20-449; 2012, Nr. 50-2440) (toliau – Bendrijų įstatymas), Valstybės paramos taisyklėse.“
2. Šio aprašo 12 punktą išdėstau taip:
„12. Namo energinio naudingumo sertifikatas prieš jo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą parengiamas siekiant įvertinti namo energinį naudingumą ir pagrįsti namo energinio naudingumo didinimo priemones. Jeigu per penkerius metus iki butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo rengti Projektą priėmimo dienos buvo įgyvendintos atskiros namo energinį naudingumą didinančios priemonės, nurodytos Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2012, Nr. 1-1) (toliau – Programa) priede, ši aplinkybė gali būti įvertinta rengiant sertifikatą, jei užsakovas – bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikia atitinkamus duomenis sertifikato rengėjui. Tokių priemonių įgyvendinimo faktas turi būti patvirtintas atitinkama projektine technine dokumentacija ir (ar) paslaugų arba rangos darbų sutartimis, ar mokestiniais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, čekiais ir pan.), o jų nesant – ekspertizės aktu. Sertifikato rengimo paslaugų pirkimo techninėje užduotyje ar kartu teikiamame ekspertizės akte turi būti nurodytos įgyvendintos priemonės ir duomenys apie pastato atitvarų šiluminių techninių rodiklių vertes, pastato vėdinimo sistemos, pastato šildymo ir karšto vandens sistemos būklę iki atitinkamų priemonių įgyvendinimo, pagal kurias skaičiuojami esamos padėties šiluminės energijos nuostoliai. Nurodyta sertifikato parengimo išlyga taikoma projektams, kurių suminis (įvertinus įgyvendintas priemones iki projekto parengimo) šiluminės energijos sutaupymas ne mažesnis kaip 40 procentų ir šiluminės energijos sutaupymas pagal projekte numatomas įgyvendinti priemones turi būti ne mažesnis kaip 20 procentų. Šiuo atveju išduotame sertifikate turi būti pažymėta, kad sertifikatas parengtas pagal šį Tvarkos aprašo punktą.“
3. Šio aprašo 19 punktą išdėstau taip:
„19. Numatomos įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės pagrindžiamos Tvarkos aprašo 17 ir 18 punktuose nurodytais namo konstrukcijų ir inžinerinių sistemų fizinės-techninės būklės ir namo energinio naudingumo įvertinimais. Šios priemonės turi atitikti Programos priede pateiktas Valstybės remiamas daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemones, užtikrinti, kad įgyvendinus Projektą bus pasiekta ne mažesnė kaip D pastato energinio naudingumo klasė (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nustatytąsias Programos priede) ir Valstybės paramos taisyklėse nustatytą sąlygą, kad skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Statytojui (užsakovui) pageidaujant, jeigu tai numatyta Investicijų plano rengimo paslaugų pirkimo sąlygose ir paslaugų pirkimo sutartyje, gali būti atliekamas skirtingų namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių variantų palyginimas pagal Tvarkos aprašo 20, 22 ir 25 punktuose nurodytus rodiklius.
Jeigu rengiant esamos padėties energinio naudingumo sertifikatą įvertintos gyventojų lėšomis įgyvendintos Tvarkos aprašo 12 punkte nurodytos energinio efektyvumo didinimo priemonės, jos į numatomų įgyvendinti namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių sąrašą neįtraukiamos (1 priedo 6 lentelė).“
4. Šio aprašo 22 punktą išdėstau taip:
„22. Projekto parengimo ir įgyvendinimo suvestinė kaina nustatoma susumuojant skaičiuojamąją statybos darbų kainą, projektavimo darbų kainą, įskaitant projekto ekspertizę ir projekto įgyvendinimo priežiūrą, kurią vykdo Projekto vadovas, statybos techninės priežiūros ir projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas.“
5. Šio aprašo 2 priedo 3.1.6 punktą išdėstau taip: