LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYKLOS SURDOPEDAGOGO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO
2005 m. rugsėjo 21 d. Nr. ISAK-1926
Vilnius
2. Rekomenduoju, rengiant mokyklų surdopedagogų pareigybių aprašymus, mokyklų vadovams vadovautis šiuo Mokyklos surdopedagogo pavyzdiniu pareigybės aprašymu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2005 m. rugsėjo 21 d. įsakymu
Nr. ISAK-1926
MOKYKLOS SURDOPEDAGOGO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
1. Mokyklos surdopedagogo (toliau – surdopedagogas) pavyzdinis pareigybės aprašymas reglamentuoja surdopedagogo, dirbančio mokykloje, vykdančioje ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio, adaptuotą pradinio, pagrindinio, vidurinio, pradinio ir pagrindinio specialiojo ugdymo bei profesinio mokymo programas, veiklą.
2. Surdopedagogas teikia specialiąją pedagoginę pagalbą kurtiems ir neprigirdintiems mokiniams, taip pat kochlearinių implantų naudotojams (toliau – specialiųjų poreikių mokiniai).
3. Surdopedagogas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, mokyklos nuostatais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis bei pareigybės aprašymu (pareiginiais nuostatais).
4. Kvalifikaciniai reikalavimai surdopedagogui:
4.2. gebėjimas įvertinti specialiųjų poreikių mokinių regimojo, girdimojo suvokimo, tarties ir žodinės kalbos įgūdžius bei komunikacinius gebėjimus;
4.3. išmanymas specialiųjų poreikių mokinių ugdymo metodų, gebėjimas juos taikyti padedant specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti mokomąją medžiagą ir lavinant jų sutrikusias funkcijas;
4.4. gebėjimas bendrauti su specialiųjų poreikių mokiniais ir bendradarbiauti su mokytojais, kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagoginių psichologinių tarnybų, sveikatos priežiūros, švietimo ir kitų įstaigų darbuotojais;
5. Surdopedagogo funkcijos:
5.1. analizuoja specialiųjų poreikių mokinių klausos įvertinimo dokumentus (toninę audiogramą ir kt.) ir nustato mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius, tiria ir įvertina regimojo, girdimojo suvokimo, tarties ir žodinės kalbos įgūdžius bei komunikacinius gebėjimus mokykloje ar, esant labai ribotam mokinio mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės, – mokinio namuose;
5.2. bendradarbiaudamas su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, mokyklą aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių mokinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
5.3. sudaro individualiąsias, pogrupines ir grupines specialiųjų poreikių mokinių sutrikusių funkcijų lavinimo programas (tik dirbantis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje), rengia veiklos ataskaitą;
5.4. padeda mokytojams pritaikyti specialiųjų poreikių mokiniams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, lavina specialiųjų poreikių mokinių tartį ir žodinę kalbą, komunikacinius gebėjimus, formuoja regimojo, girdimojo suvokimo, pažintinės veiklos, sensomotorikos įgūdžius;
5.6. padeda specialiųjų poreikių mokiniui tinkamai naudotis jam skirta garsą stiprinančia kompensacine technika;
5.7. teikia metodinę pagalbą mokytojams, specialiųjų poreikių mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klausimais;
5.8. rengia ir pritaiko specialiąsias mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių regimojo, girdimojo suvokimo, tarties, žodinės kalbos, pažintinės veiklos bei sensomotorikos įgūdžiams bei komunikaciniams gebėjimams lavinti, atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių mokinių amžių, klausos sutrikimo laipsnį, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
5.12. šviečia mokyklos bendruomenę specialiųjų poreikių mokinių ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių mokinius;