LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS VALSTYBĖS TURTO FONDO VEIKLOS 2008–2010 METŲ STRATEGIJOS PATVIRTINIMO

 

2007 m. liepos 4 d. Nr. 754

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24) 4 straipsnio 4 dalies 1 punktu ir įgyvendindama Valstybės įmonės Valstybės turto fondo įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 95 (Žin., 2005, Nr. 14-429), 14.1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Valstybės įmonės Valstybės turto fondo veiklos 2008–2010 metų strategiją (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Ūkio ministras                                                                                           Vytas Navickas

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 754

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS VALSTYBĖS TURTO FONDO VEIKLOS

2008–2010 METŲ STRATEGIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės įmonės Valstybės turto fondo veiklos strategijos (toliau vadinama – ši Strategija) tikslas – sudaryti tinkamas sąlygas valstybės įmonei Valstybės turto fondui (toliau vadinama – Valstybės turto fondas) perduotą valstybės turtą efektyviau valdyti, naudoti, privatizuoti ar kitaip juo disponuoti, kad Valstybės turto fondo veikla būtų pelninga.

2. Valstybės turto fondas – viešasis juridinis asmuo, tenkindamas viešuosius interesus, įgyvendina įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas – valdo, naudoja, privatizuoja jam patikėjimo teise perduotas valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir kitą valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą ar kitaip juo disponuoja.

3. Strategija parengta atsižvelgiant į ekonominius pokyčius, Lietuvos ir užsienio turimą valstybių bei savivaldybių turto privatizavimo ir valdymo praktiką, Valstybės turto fondo veiklos rodiklius ir jų prognozes.

 

II. APLINKOS ANALIZĖ

 

4. Analizės paskirtis – įvertinti Valstybės turto fondo veiklos plėtrai svarbius politinius, ekonominius, socialinius ir technologinius veiksnius.

 

POLITINIAI VEIKSNIAI

 

5. Politiniai veiksniai labai veikia Valstybės turto fondo veiklą ir reguliavimą:

5.1. Lietuvos Respublikos Seimas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo politiką. Valstybės turto fondas atlieka Lietuvos Respublikos įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Valstybės turto fondo įstatų nustatytas funkcijas;

5.2. Ūkio ministerija dalyvauja formuojant valstybės turto privatizavimo bendrąją politiką;

5.3. privatizavimo priežiūrą atlieka Privatizavimo komisija, atskaitinga Lietuvos Respublikos Seimui;

5.4. Valstybės turto fondo veiklą tiesiogiai veikia bendrosios privatizavimo politikos pokyčiai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės – savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, taip pat privatizavimo priežiūrą atliekančios Privatizavimo komisijos sprendimai.

 

EKONOMINIAI VEIKSNIAI

 

6. Pastarųjų metų spartus Lietuvos ekonomikos augimas ir narystė Europos Sąjungoje tiesiogiai veikia nekilnojamojo turto ir finansų rinkų kainų tendencijas. Lietuva patraukli investuotojams tiek į finansinį, tiek į nekilnojamąjį turtą. Tai veikia privatizavimo procesus ir valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų suteikiamų teisių įgyvendinimą. Nuo 1998 metų Valstybės turto fondas perėmė ir valdė 2165 bendrovių akcijas, sudarė 3450 valstybės turto privatizavimo sandorių.

7. Nuo 2000 metų mažėja Valstybės turto fonde privatizuojamų objektų: 2001 metais parduota 620, 2003 metais – 404, 2005 metais – 206, 2006 metais – 137 valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausę objektai.

8. Šiuo metu dalis valstybei nuosavybės teise priklausančio turto neinventorizuota, neįregistruota, ne visas valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas įvertintas ir apskaitomas tikrąja verte.

Valstybės turtas gali būti ilgalaikis materialusis turtas, nematerialusis turtas, finansinis turtas ir trumpalaikis materialusis turtas. Valstybei nuosavybės teise priklausančio turto (be finansinio) likutinė vertė (išskyrus žemę, išžvalgytas naudingąsias iškasenas, muziejines vertybes ir kitą neįvertintą turtą) 2005 metų pabaigoje buvo 19,4 mlrd. litų. Valstybės įmonės valdė 48,3, valstybės institucijos, įstaigos ir organizacijos – 40,1, savivaldybės – 11,3, Valstybės turto fondas – tik 0,3 procento viso turto.

Valstybė 2005 metų pabaigoje turėjo 15,8 mlrd. litų finansinio turto. Valstybės institucijos, įstaigos ir organizacijos valdė 85 procentus, valstybės įmonės – 13,9, savivaldybės – 0,1 procento, Valstybės turto fondas – tik 1 procentą viso finansinio turto.

9. Šiuo metu rengiami Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, kurie nustatys vienodus viso valstybei nuosavybės teise priklausančio turto apskaitos principus. Iki šiol nepatikimai nustatoma valstybei priklausančių muziejinių vertybių, valstybės žemės (miškų, vandenų), kai kurių inžinerinių įrenginių (kelių, polderių ir panašiai) vertė, žemės gelmių ištekliai ir kito valstybės institucijų buhalterinėje apskaitoje neapskaityto turto vertė. Dalis valstybės nekilnojamojo turto (žemė, statiniai), kultūros vertybės teisiškai neįregistruoti. Valstybės turto registracijos sutvarkymas ir įvertinimas leis tinkamai atlikti valstybės turto apskaitą. Tinkama valstybės turto apskaita užtikrins efektyvesnį valstybės turto valdymą.

10. Valstybės institucijos, įstaigos ir organizacijos valdo jų funkcijoms atlikti nereikalingą turtą. Dažnai minėtasis turtas ilgai nenaudojamas, neprižiūrėtas. Jeigu delsiama tokį turtą privatizuoti, valstybė negauna tokių pajamų, kurias galėjo gauti turtą pardavus laiku. Valstybės turto fondas gali inventorizuoti, vertinti ir privatizuoti valstybės institucijų funkcijoms atlikti nereikalingą turtą.

11. Sparčiai auga ekonomika, valstybės institucijos, juridiniai ir fiziniai asmenys vis daugiau pageidauja įsigyti nuosavybės teise nekilnojamojo turto (statiniai, patalpos, žemės sklypai), jį nuomotis ar kitais pagrindais naudoti. Labai padidėjus žemės sklypų paklausai (2003–2006 metais, palyginti su 2002 metais, pasirašyta beveik triskart daugiau žemės sklypų, priskirtų privatizavimo objektams, pardavimo sutarčių (kasmet), daugiau šių sklypų perduota naudotis privačios nuosavybės teisėmis.

12. Valstybės turto fondas, privatizuodamas nekilnojamąjį turtą su jam priskirtais žemės sklypais, bendradarbiauja su apskričių viršininkų administracijomis ir savivaldybių institucijomis. Žemės sklypų, priskirtų privatizavimo objektams, perdavimas Valstybės turto fondui užtrunka dėl ilgai rengiamų ir tvirtinamų teritorijų planavimo dokumentų. Tai lėtina privatizavimą, taip pat lėšų, gaunamų iš privatizavimo, planų vykdymą.

13. Didėja kvalifikuotos darbo jėgos paklausa ir kaina, dėl to sunku rasti kvalifikuotų darbuotojų atlikti esamas ir numatomas naujas funkcijas.

 

SOCIALINIAI VEIKSNIAI

 

14. Privatizavimo sutartyse pirkėjams numatomi reikalavimai užtikrinti socialiai svarbių klausimų sprendimą (išlaikyti darbo vietas ir veiklos pobūdį, užtikrinti tam tikro dydžio investicijas).

 

TECHNOLOGINIAI VEIKSNIAI

 

15. Valstybės turto fondo funkcijoms atlikti reikalinga informacija (duomenų bazės) apskaitoma ir kaupiama elektroniniu būdu, ryšiai su išorinėmis duomenų bazėmis ir registrais, taip pat valstybinėmis institucijomis palaikomi elektronine forma.

16. Nuolat ir sparčiai tobulinamos šiuolaikinės informacinės technologijos mažina darbo laiko, skirto informacijai kaupti ir analizuoti, sąnaudas, leidžia operatyviau ir efektyviau naudoti sukauptą informaciją strateginiams tikslams pasiekti.

 

III. IŠTEKLIŲ ANALIZĖ

 

17. Valstybės turto fondo veiklos sritys – finansinio ir nekilnojamojo turto valdymas, naudojimas ir disponavimas juo, taigi jis – vienas didžiausią patirtį turinčių šių rinkų dalyvių, plėtojantis veiklą visoje valstybės teritorijoje. Be to, veikdamas kaip turto savininko – valstybės – patikėtinis, Valstybės turto fondas užtikrina ne tik ekonominės naudos gavimą, bet ir šių operacijų teisėtumą, skaidrumą, viešumą bei socialinių tikslų pasiekimą.

 

TEISINĖ BAZĖ

 

18. Valstybės turto fondas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 107-2688), Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 104-2616), Valstybės įmonės Valstybės turto fondo įstatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 95 (Žin., 2005, Nr. 14-429), ir kitais norminiais teisės aktais.

 

ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

19. Valstybės turto fondo valdymo organai yra valdyba ir vadovas – generalinis direktorius. Į Valstybės turto fondo organizacinę struktūrą įeina generalinio direktoriaus pavaduotojas, atitinkamas sritis kuruojantys direktoriai ir struktūriniai padaliniai (skyriai).

20. Valstybės turto fondo valdomas nekilnojamasis turtas ir įmonės, kurių akcijų suteikiamas teises įgyvendina Valstybės turto fondas, yra daugelyje Lietuvos Respublikos savivaldybių. Esant tokiai valdomų objektų sklaidai įmonėje sukurta šių objektų valdymo bei priežiūros organizacinė sistema iš esmės užtikrina tinkamą veiklą visoje valstybės teritorijoje. Šios sistemos sudėtinė dalis – Valstybės turto fondo darbuotojai, dirbantys Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir kitose vietovėse.

 

ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI

 

21. Valstybės turto fonde 2007 m. kovo 1 d. dirbo 126 darbuotojai (iš jų 38 komendantai, aptarnaujantys atskirus objektus). 85 darbuotojai yra įgiję aukštąjį išsilavinimą, 6 iš jų – antrąjį aukštąjį išsilavinimą ar jo siekia. Daugiausia darbuotojų turi ekonominį bei finansinį, teisinį, buhalterinį ar inžinerinį aukštąjį išsilavinimą.

22. Darbuotojams sudaromos sąlygos tobulintis, kaip numatyta Valstybės turto fondo valdymo organų patvirtintuose teisės aktuose, leidžiančiuose sukurti tinkamų, orientuotų į perspektyvą darbuotojų tobulinimosi ir motyvacijos sistemą.

23. Siekiant tinkamai įgyvendinti Valstybės turto fondo uždavinius, stebima ir analizuojama veiklos apimtis ir veiksniai, perskirstomi darbo ištekliai.

 

VEIKLOS PLANAVIMAS

 

24. Iki šiol Valstybės turto fondo veikla planuota vadovaujantis Valstybės turto fondo veiklos strategija, patvirtinta Valstybės turto fondo valdybos 2001 m. rugpjūčio 10 dieną. Įdiegta sprendimų priėmimo, administravimo bei stebėsenos sistema, kuri prireikus tobulinama.

 

FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

25. Valstybės turto fondo pajamos numatytos Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo 8 straipsnyje, tačiau iki šiol įstatyme numatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos neskirtos. Šiuo metu užsienio ar tarptautinių organizacijų bei fondų parama taip pat nėra įmonės pajamų šaltinis.

26. Valstybės turto fondo lėšos, numatytos Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatyme, naudojamos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir Valstybės turto fondo įstatų nustatytoms funkcijoms finansuoti.

27. Visą savo veiklos laiką Valstybės turto fondas dirbo pelningai, todėl yra sukaupęs finansinių išteklių, iš kurių gali modernizuoti ir plėtoti veiklą.

 

APSKAITOS ORGANIZAVIMAS

 

28. Valstybės turto fondo buhalterinė apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu (Žin., 2001, Nr. 99-3515), kitais apskaitą ir jos kontrolę reglamentuojančiais įstatymais, jų įgyvendinamaisiais teisės aktais ir Verslo apskaitos standartais, patvirtintais viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos apskaitos instituto standartų tarybos 2003 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1 (Žin., 2004, Nr. 20-616).

29. Valstybės turto fondui Lietuvos Respublikos Vyriausybės perduotas ir Valstybės turto fondo įgytas turtas įtraukiamas į savininko kapitalą ir apskaitomas Valstybės turto fondo balanse, o valstybei nuosavybės teise priklausantis ir perduotas privatizuoti turtas nesudaro Valstybės turto fondo savininko kapitalo ir apskaitomas užbalansinėse Valstybės turto fondo sąskaitose, laikantis Valstybės įmonės Valstybės turto fondo patikėjimo teise valdomo valstybei nuosavybės teise priklausančio turto apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. vasario 21 d. nutarimu Nr. 206 (Žin., 2005, Nr. 26-839).

 

INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ INFRASTRUKTŪRA

 

30. Valstybės turto fonde įdiegtas lokalus kompiuterių tinklas, kompiuterizuotos visos darbo vietos. Valstybės turto fondo darbuotojams suteiktos standartinės prieigos teisės (internetas, elektroninis paštas ir kita). Valstybės turto fondo informacija operatyviai skelbiama interneto tinklalapyje. Įdiegtos privatizavimo objektų valdymo, naudojimo ir disponavimo jais, kompensavimo akcijomis už nekilnojamąjį turtą, kitos specializuotos informacinės sistemos.

 

VIDAUS KONTROLĖS SISTEMA

 

31. Valstybės turto fonde, atsižvelgiant į veiklos ypatumus, sukurta ir palaikoma vidaus kontrolės sistema, užtikrinanti įmonės veiklos teisėtumą, patikimo finansų valdymo principų laikymąsi, informacijos patikimumą ir su tuo susijusios įvairios rizikos optimalų valdymą.

32. Finansų kontrolė atliekama pagal Finansų kontrolės taisykles, patvirtintas Valstybės turto fondo generalinio direktoriaus 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1V265.

33. Atsižvelgiant į Valstybės kontrolės pasiūlymus, Valstybės turto fonde įsteigtas vidaus audito skyrius, tam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 924 „Dėl vidaus audito tarnybos įsteigimo“ (Žin., 2003, Nr. 71-3238).

34. Vidaus audito skyrius teikia Valstybės turto fondo vadovui objektyvią informaciją ir išvadas apie audituotą Valstybės turto fondo veiklą, vidaus kontrolės būklę, strateginius arba kitokius veiklos planus, programų vykdymą, galimą arba esamą veiklos riziką audituojamuose Valstybės turto fondo struktūriniuose padaliniuose.

 

IV. SSGG ANALIZĖ

 

STIPRYBĖS

 

35. Patyrusi, kvalifikuota, savo veiklą nuolat tobulinanti organizacija.

36. Spartus darbuotojų tobulėjimas ir tinkamų tam sąlygų sudarymas.

37. Veiklos visoje valstybės teritorijoje patirtis.

38. Sukaupta informacija apie privatizuojamus objektus ir su jais susijusius žemės sklypus.

39. Esama Valstybės turto fondo kontrolės sistema užtikrina veiklos skaidrumą, viešumą bei teisėtumą.

 

SILPNYBĖS

 

40. Veikla, susijusi su priskirtų funkcijų atlikimu, per mažai koordinuojama su viešojo administravimo subjektais.

41. Valstybės turto fondo veiklos planavimo sistema nedetalizuojama įmonės struktūrinių padalinių lygiu.

42. Nepakankama informacijos sklaida visuomenei.

43. Nepakankamai efektyvios priemonės darbuotojų motyvacijai palaikyti.

 

GALIMYBĖS

 

44. Valstybės turto fondas gali mažiausiomis sąnaudomis, nekuriant valstybėje naujų struktūrų, inventorizuoti, įvertinti, parengti teisiškai įregistruoti ir efektyviai valdyti valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą.

45. Valstybės turto fondas gebėtų Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais užtikrinti centralizuotą, vientisą ir koordinuotą valstybinės svarbos ekonominių projektų valdymą.

46. Valstybės turto fondas, teikdamas pasiūlymus valstybės institucijoms, gali prisidėti prie efektyvaus valstybės turto valdymo politikos formavimo.

 

GRĖSMĖS

 

47. Efektyvią Valstybės turto fondo veiklą ir pagrindinio tikslo įgyvendinimą gali riboti valstybės socialinės ir ekonominės politikos pokyčiai.

48. Valstybės turto fondo įstatuose numatytų funkcijų masto siaurėjimas mažina gaunamas pajamas ir kelia grėsmę valstybės įmonės veiklos tęstinumui.

49. Socialiai svarbių funkcijų (kompensavimas akcijomis už grąžintiną nekilnojamąjį turtą, privatizavimo sandorių kontrolė ir kita) išplėtimas mažina Valstybės turto fondo pajamingumą, dėl to gali prireikti papildomų valstybės lėšų.

50. Valstybės turto fondo funkcijų masto siaurėjimas didina kvalifikuotų darbuotojų praradimo riziką.

 

V. STRATEGINĖS IŠVADOS

 

51. Valstybės turto fondo patirtis, finansiniai ištekliai bei kvalifikuoti darbuotojai leidžia plėtoti esamą veiklą, imtis naujos veiklos, tobulinti teisinę aplinką, personalo valdymą ir motyvavimą, pertvarkyti įmonės veikloje naudojamo nematerialiojo ir materialiojo turto, įmonės valdymo sistemą, atsižvelgiant į perspektyvas, mažėjantį privatizavimo mastą ir valstybei nuosavybės teise priklausančio nekilnojamojo turto nuomos apimtį.

52. Valstybės turto fondo – valstybės įmonės – prigimtis ir patirtis, ištekliai leidžia valstybei mažiausiomis sąnaudomis, nekuriant naujų struktūrų, optimizuoti valstybės turto valdymo ir disponavimo juo teisių įgyvendinimą.

53. Suformuluoti Valstybės turto fondo veiklos strateginiai tikslai užtikrins veiklos tęstinumą.

 

VI. STRATEGINIAI TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR JŲ ĮGYVENDINIMO

PRIEMONĖS

 

54. Valstybės turto fondo pagrindinis tikslas – geriausiu būdu valdyti, naudoti valstybės turtą, juo disponuoti ir jį privatizuoti siekiant užtikrinti tinkamą visuomenės – ekonominio valstybės turto savininko – turtinių ir neturtinių interesų įgyvendinimą.

55. Įgyvendindamas nurodytąjį pagrindinį tikslą, Valstybės turto fondas turi numatęs šiuos strateginius tikslus:

55.1. Efektyviai ir skaidriai privatizuoti valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą.

Tikslo aprašymas. Privatizuojant valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą, rengti privatizavimo objektų sąrašus, įvertinti šiuos objektus, rengti objektų privatizavimo programas, informacinius dokumentus, organizuoti objektų reklamą, juos parduoti, pasirašyti privatizavimo sandorius, kontroliuoti jų vykdymą.

Efekto kriterijus. Sukaupta valstybės turto privatizavimo patirtis padės siekti kuo didesnio makroekonominio efekto ir valstybei gauti daugiau pajamų.

Valstybės turto fondo funkcijos finansavimo šaltinis – pajamų dalis, gauta pardavus valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą, turto nuomos užmokestis už valstybei nuosavybės teise priklausančio turto nuomą.

55.2. Užtikrinti efektyvų valstybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo:

55.2.1. Teikti tikrą ir teisingą informaciją apie valstybės turtą.

Tikslo aprašymas. Inventorizuoti, įvertinti, parengti teisiškai įregistruoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės apibrėžtos dalies valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą, tvarkyti valstybės turto informacinę paieškos sistemą, siekiant teikti tikrą ir teisingą informaciją apie valstybės turtą.

Efekto kriterijus. Netikslumų ir apribojimų pašalinimas leis atspindėti tikrą ir teisingą valstybės turto būklę, skelbiamų duomenų apie valstybės valdomą turtą išsamumas, baigtumas stiprins valstybės turto valdymo efektyvumą.

Nauja Valstybės turto fondo funkcija gali būti finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

55.2.2. Atstovauti valstybei skaidriai valdant Valstybės turto fondui perduotas patikėjimo teise akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir valstybės institucijų funkcijoms atlikti nereikalingą materialųjį turtą bei jais disponuojant.

Tikslo aprašymas. Atstovauti valstybei – savininkui – valstybės institucijų valdomose akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse valdant perduotas valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas, nesvarbu, ar jos įtrauktos į privatizuojamų objektų sąrašą, ar ne.

Inventorizuojamas, vertinamas, nuomojamas, valdomas ir privatizuojamas valstybės institucijų funkcijoms atlikti Valstybės turto fondui perduotas nereikalingas materialusis turtas.

Efekto kriterijus. Geresnė valdymo kokybė, tobulesnis strateginis ir operatyvinis turto valdymas.

Valstybės turto fondo funkcijos finansavimo šaltinis – pajamų dalis, gauta pardavus valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą, turto nuomos mokestis už valstybei nuosavybės teise priklausančio turto nuomą, akcijų valdymo pajamos.

55.2.3. Įgyvendinti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė, savininko ar dalininko teises ir atlikti pareigas.

Tikslo aprašymas. Valstybės turto fondas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus gali atstovauti valstybei viešosiose įstaigose, dalyvaudamas visuotiniuose dalininkų susirinkimuose, analizuodamas viešosios įstaigos veiklą, teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendindamas kitas valstybės turtines ir neturtines teises viešosiose įstaigose.

Efekto kriterijus. Skaidriau ir efektyviau įgyvendinamos valstybės kaip viešųjų įstaigų steigėjos ar dalininkės teisės ir pareigos, užtikrinamas efektyvesnis valstybės lėšų naudojimas.

Valstybės turto fondo atstovavimo funkcijos finansavimo šaltinis – kitos Valstybės turto fondo pajamos.

55.3. Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais centralizuotai, vientisai ir koordinuotai valdyti valstybinės svarbos ekonominius projektus.

Tikslo aprašymas. Numatomų įgyvendinti valstybinės svarbos ekonominių projektų atrankos, tvirtinimo ir vykdymo tvarka šiuo metu nenustatyta. Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais Valstybės turto fondas gali dalyvauti rengiant, priimant ir įgyvendinant valstybinės svarbos ekonominius projektus, kontroliuoti projekto įgyvendinimo perspektyvinį planą, projekto įgyvendinimo priemones, disponuoti projekto reikmėms skirta valstybės žeme, koordinuoti infrastruktūros kūrimo darbus.

Efekto kriterijus. Trumpesnis projektų įgyvendinimo laikas, spartesnė investuotų lėšų grąža, patrauklesnės sąlygos investuotojams.

Valstybės turto fondo funkcijos finansavimo šaltinis – projektų valdymo mokestis.

55.4. Teikti atlygintinai fiziniams ir juridiniams asmenims turto vertinimo ir administravimo, turto pardavimo organizatoriaus ir kitas mokamas paslaugas.

Tikslo aprašymas. Plėtoti turto vertinimo ir administravimo, turto pardavimo organizatoriaus teikiamų fiziniams ir juridiniams asmenims paslaugų mastą.

Efekto kriterijus. Geriau tenkinami fizinių ir juridinių asmenų poreikiai.

56. Nurodytieji 4 tarpusavyje susiję strateginiai tikslai ir esamos būklės vertinimas leidžia formuluoti strateginius uždavinius, sudarančius pagrindą įgyvendinti numatomas priemones pagal kiekvieną uždavinį.

Pirmasis uždavinys – efektyviai ir viešai privatizuoti valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą ir užtikrinti valstybės turtinius ir neturtinius interesus.

Antrasis uždavinys – didinti valstybei nuosavybės teise priklausančio turto vertinimo, registravimo ir apskaitos patikimumą, inventorizavus, teisiškai įregistravus ir įvertinus valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą tikrąja verte.

Trečiasis uždavinys – atstovauti valstybei akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse, valdant ir naudojant patikėjimo teise perduotas valstybei priklausančias bendrovių akcijas ir jomis disponuojant, taip pat valdyti ir naudoti valstybės institucijų funkcijoms atlikti nereikalingą turtą ir juo disponuoti. 

Ketvirtasis uždavinys – pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus įgyvendinti valstybės – viešosios įstaigos savininko ar dalininko – teises ir atlikti pareigas.

Penktasis uždavinys – Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais koordinuoti valstybinės svarbos ekonominių projektų įgyvendinimą, tobulinti projektų atrankos, tvirtinimo ir vykdymo tvarką.

57. Strateginiai uždaviniai įgyvendinami naudojant priemones pagal politines, teisines, institucines, technines ir finansines aplinkybes. Priemonių pasirinkimas priklauso nuo jų ekonominio efektyvumo, pirmenybė teikiama mažiau finansinių išteklių reikalingoms priemonėms.

58. Strateginių uždavinių įgyvendinimas bus finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo nustatytų pajamų.

59. Strateginiai uždaviniai įgyvendinami rengiant ir teikiant pasiūlymus dėl reikiamų teisės aktų projektų, perskirstant ir parengiant materialinius ir žmogiškuosius išteklius, laikantis kryptingos veiklos principų, atsakingų institucijų sprendimu perimant ir valdant valstybės turtą.

 

VII. STEBĖSENA

 

60. Valstybės turto fondo strateginiai tikslai pradedami įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus šią Strategiją. Kartu pradedama ir jų stebėsena.

61. Stebėsena bus atliekama visą šios Strategijos įgyvendinimo laiką ir visais lygiais:

61.1. Valstybės turto fondo generalinis direktorius stebi, ar Valstybės turto fondas įgyvendino strateginius tikslus, ar darbuotojai įvykdė pavestas užduotis, ar užduočių įvykdymo priemonės efektyvios, ir atitinkamai patikslina strateginį veiklos planą;

61.2. Valstybės turto fondo valdyba tvirtina šios Strategijos įgyvendinimo priemonių planą, stebi, ar Valstybės turto fondas tinkamai planuoja ir naudoja lėšas, vykdo metinius šios Strategijos įgyvendinimo priemonių planus, sąmatas;

61.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė stebi, ar Valstybės turto fondas siekia strateginių tikslų, ar tinkamai atlieka jam pavestas funkcijas;

61.4. visuomenė turi galimybę stebėti, ar Valstybės turto fondas tinkamai atlieka jam pavestas funkcijas, ar teikiamos paslaugos geros kokybės.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62. Šios Strategijos nuostatoms įgyvendinti per 6 mėnesius nuo jos patvirtinimo bus parengti ir Lietuvos Respublikos Seimui pateikti įstatymų projektai, taip pat parengti ir patvirtinti su šios Strategijos įgyvendinimu susiję įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai.

______________