LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS TARPTAUTINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR TECHNOLOGIJŲ PLĖTROS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. kovo 19 d. Nr. 3D-177

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), 2002 m. birželio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1513/2002/EB dėl Europos Bendrijos šeštosios pamatinės mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir demonstravimo veiklos programos, prisidedančios prie Europos mokslinių tyrimų srities kūrimo ir naujovių (2002– 2006 m.) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 576), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 786/2004/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 1 skyrius, 5 tomas, p. 87) ir 2006 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1982/2006/EC dėl Europos Bendrijos mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir demonstracinės veiklos septintosios bendrosios programos (2007– 2013 m.) (OL 2006 L 412, p. 1),

tvirtinu Žemės ūkio ministerijos tarptautinių mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros projektų administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                           KAZYS STARKEVIČIUS

 

SUDERINTA                                                            SUDERINTA

Lietuvos Respublikos                                                Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos                                                    konkurencijos tarybos

2009-03-12 raštu Nr. (91.16-0203)-                          2009-03-13 raštu

5K-0906271)-6K-0902653                                        Nr. (9.8-10) 6V-453


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. kovo 19 d.

įsakymu Nr. 3D-177

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS TARPTAUTINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR TECHNOLOGIJŲ PLĖTROS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio ministerijos tarptautinių mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros projektų administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros projektų, kuriuos Lietuvos Respublikos pareiškėjai vykdo kartu su tarptautiniais partneriais viešai skelbiant tarptautinius kvietimus ir (ar) organizuojant kitą jungtinę veiklą, administravimo ir finansavimo iš Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšų pagrindinius principus, sąlygas ir tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), 2002 m. birželio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1513/2002/EB dėl Europos Bendrijos šeštosios pamatinės mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir demonstravimo veiklos programos (toliau – 6-oji bendroji programa), prisidedančios prie Europos mokslinių tyrimų srities kūrimo ir naujovių (2002– 2006 m.) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 576), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 786/2004/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 1 skyrius, 5 tomas, p. 87), ir 2006 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 1982/2006/EC dėl Europos Bendrijos mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir demonstracinės veiklos septintosios bendrosios programos (2007– 2013 m.) (toliau – 7-oji bendroji programa), (OL 2006 L 412, p. 1) ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatomis.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

ERA-NET projektas – tarptautinis Europos Bendrijos mokslinių tyrimų, technologijų plėtros ir demonstracinės veiklos 6-osios arba 7-osios bendrosios programos projektas, kurį įgyvendina Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija kartu su kitų valstybių institucijomis, koordinuojančiomis ir finansuojančiomis mokslinius tyrimus ir technologijų plėtrą nacionaliniu lygmeniu.

ERA-NET projekto darbo grupė – iš Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos atstovų ir specialistų sudaryta ir žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinta darbo grupė sprendimams dėl ERA-NET projektų įgyvendinimo priimti.

ERA-NET projekto partneris – kitos valstybės ministerija ir (ar) jos įgaliota institucija, kuri kartu su Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija įgyvendina ERA-NET projektą.

ERA-NET projekto tarptautinis kvietimas (toliau – tarptautinis kvietimas) – ERA-NET projekto partnerių skelbiamas kvietimas teikti paraiškas dalyvauti ERA-NET paprojektyje vadovaujantis parengtais kvietimo dokumentais.

ERA-NET projekto tarptautinio kvietimo vadovaujantysis komitetas (toliau – vadovaujantysis komitetas) – komitetas, kurį sudaro ERA-NET projektą koordinuojančių ir tarptautinį kvietimą finansuojančių institucijų atstovai.

ERA-NET projekto sekretoriatas (toliau – sekretoriatas) – ERA-NET projekto tarptautinį kvietimą organizuojantis ir administruojantis organas.

ERA-NET projekto vadovas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos paskirtas asmuo, atsakingas už ministerijos vykdomą ERA-NET projektą.

ERA-NET paprojektis – ERA-NET projektą įgyvendinančių ir kitų valstybių juridinių institucijų, užsiimančių moksliniais tyrimais ir technologijų plėtra, parengtas ir ERA-NET projekto sekretoriatui teikiamas projektas, kuriuo siekiama įgyvendinti ERA-NET projekto tarptautinio kvietimo tikslus.

ERA-NET paprojekčio koordinatorius (toliau – paprojekčio koordinatorius) – ERA-NET projekto sekretoriatui teikiamos ERA-NET paprojekčio paraiškos pagrindinis partneris arba pareiškėjas, atsakingas už partnerių numatytos veiklos įgyvendinimą ir išteklių panaudojimą.

ERA-NET paprojekčio paraiška (toliau – paraiška) – ERA-NET projekto partnerių parengtas tarptautinio kvietimo dokumentas, kurį pareiškėjas kartu su partneriais teikia ERA-NET projekto sekretoriatui ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai, siekdamas gauti lėšų MTTP projektui įgyvendinti.

Jungtinės veiklos sutartis – pareiškėjo ir jo partnerių pasirašomas dokumentas, kuriuo reglamentuojama partnerių jungtinė veikla ir tarpusavio atsakomybė įgyvendinant ERA-NET paprojektį.

Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros (toliau – MTTP) projektas – vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 800/2008 ir pagal sutartinius įsipareigojimus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos finansuojama ir Lietuvos pareiškėjų kartu su kitų valstybių projekto partneriais įgyvendinama mokslinių tyrimų ir (ar) taikomoji veikla, inicijuojama skelbiant ERA-NET projekto tarptautinį kvietimą.

MTTP projekto sutartis (toliau – sutartis) – pareiškėjo ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos pasirašomas dokumentas dėl lėšų, reikalingų MTTP projektui vykdyti, skyrimo, panaudojimo ir šiame projekte numatomos įgyvendinti veiklos, jos rezultatų sklaidos ir terminų.

MTTP projekto partneris – moksliniais tyrimais ir technologijų plėtra užsiimantis kitos valstybės juridinis asmuo, kuris su pareiškėju sudaro jungtinės veiklos sutartį.

MTTP projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – gauti lėšas visus reikalavimus atitinkantis pareiškėjas, kuris įgyvendina ERA-NET paprojekčio paraiškoje numatytą veiklą pasirašius sutartį.

Pareiškėjas – šių taisyklių reikalavimus atitinkantis Lietuvos Respublikos juridinis asmuo, teikiantis paraišką įgyvendinti MTTP projektą.

4. Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia reglamentas (EB) Nr. 800/2008, sprendimas Nr. 1513/2002/ EC ir sprendimas Nr. 1982/2006/EC.

 

II. MTTP PROJEKTŲ FINANSAVIMO TIKSLAS, REMIAMA VEIKLA, PRIORITETAI

 

5. MTTP projektų finansavimo tikslas – integruoti Lietuvos žemės ir maisto ūkio mokslinį potencialą į Europos mokslinių tyrimų erdvę: gauti naujų žinių ir panaudoti jas kuriant naujus produktus, procesus ir paslaugas ar tobulinti esamus; skatinti keistis sukauptomis žiniomis ir patirtimi, taikyti jas praktiškai efektyviai panaudojant jungtinius išteklius ir lėšas, įgyvendinant projektus Europoje ir už jos ribų, o gautus projektų rezultatus taikyti Lietuvos Respublikoje.

6. Pagal šias Taisykles finansuojami MTTP projektai, kurie įgyvendinami žemės ūkio, aplinkosaugos ir kituose sektoriuose, kaip numatoma reglamente (EB) Nr. 800/2008:

6.1. mokslinių tyrimų projektai – suplanuoti moksliniai tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių, kurias būtų galima panaudoti kuriant naujus produktus, procesus arba paslaugas arba gerokai patobulinti esamus produktus, procesus arba paslaugas;

6.2. taikomosios veiklos projektai – turimų mokslinių, technologinių, verslo ir kitų žinių ir įgūdžių įgijimas, sujungimas, formavimas ir taikymas, siekiant sukurti naujų, pakeistų arba patobulintų produktų, procesų arba paslaugų planus, susitarimus arba dizainą, jeigu jie neskirti naudoti komerciniais tikslais.

7. MTTP projektų finansavimo prioritetai:

7.1. maisto kokybė ir sauga;

7.2. atsinaujinantys energijos šaltiniai ir bioenergetika;

7.3. globalūs klimato pokyčiai žemės ūkio sektoriuje ir ekosistemos;

7.4. žemės ūkio ekonomika ir kaimo plėtra;

7.5. agrarinė aplinkosauga ir ekologinis ūkininkavimas;

7.6. kova su infekcinėmis/užkrečiamosiomis gyvūnų ligomis.

 

III. LĖŠOS MTTP VEIKLAI ĮGYVENDINTI

 

8. Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšos skiriamos finansuoti pareiškėjų, atitinkančių šių Taisyklių IV skyriaus reikalavimus, MTTP projektus. Lėšos nustatomos kiekvienam tarptautiniam kvietimui, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) MTTP projektų finansavimo prioritetus, nurodytus šių Taisyklių 7 punkte, ir tvirtinamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

9. Finansuojama MTTP projekto tinkamų išlaidų dalis, nustatyta vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 800/2008 31 straipsniu:

 

MTTP kategorija

Žemės ūkio sektorius: projektai, susiję su EB sutarties I priede išvardytais produktais

Aplinkosaugos ir kiti sektoriai

bazinis intensyvumas

intensyvumas, kai tenkinamos reglamento (EB) Nr. 800/2008 31 str. 4 (b) nuostatos

Moksliniai tyrimai

iki 100 procentų

iki 50 procentų

iki 65 procentų

Taikomoji veikla

iki 100 procentų

iki 25 procentų

iki 40 procentų

 

10. Teikiant finansavimą, turi būti tenkinamos reglamento (EB) Nr. 800/2008 7 ir 8 straipsnių nuostatos.

 

IV. TINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

11. Tinkami pareiškėjai – Lietuvos Respublikos juridiniai asmenys nepriklausomai nuo jų juridinės formos ir finansavimo būdo, kurių pagrindinė paskirtis yra vykdyti mokslinius tyrimus ir taikomąją veiklą ir skleisti jų rezultatus organizuojant mokymus, leidžiant leidinius arba kitaip perduodant technologijas.

12. Pareiškėjas ir jo MTTP projekto partneriai turi atitikti tarptautiniame kvietime nurodytas dalyvavimo sąlygas.

13. Tarptautiniame kvietime dalyvaujantys pareiškėjai ir jų MTTP projekto partneriai parengia jungtinės veiklos sutartį. ERA-NET paprojekčio koordinatorius registruotu paštu pateikia ERA-NET projekto tarptautinio kvietimo sekretoriatui jungtinės veiklos sutarties originalą, o jo skenuotą variantą – ERA-NET projekto vadovui.

 

V. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

14. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:

14.1. jis neatitinka IV skyriuje nurodytų reikalavimų;

14.2. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba yra panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

14.3. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.4. yra neįvykdęs mokestinių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.5. teikiant paraišką arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;

14.6. bandė gauti konfidencialią informaciją ir (arba) daryti įtaką ERA-NET projekto darbo grupei;

14.7. nėra grąžinęs valstybės pagalbos, kurią Europos Komisija savo sprendimu yra pripažinusi neteisėta ir nesuderinama su bendrąja rinka;

14.8. yra priskiriamas prie įmonių, patiriančių sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2).

 

VI. REIKALAVIMAI GAUTI LĖŠAS

 

15. Pareiškėjo tinkamumas gauti lėšas vertinamas ERA-NET projekto darbo grupėje, kuri, vadovaudamasi toliau išvardytais tinkamumo kriterijais, 25.4 punkte nurodytais atrankos pirmumo kriterijais ir atsižvelgdama į tarptautinių ekspertų rekomendacijas, suformuluoja ministerijos poziciją dėl MTTP projektų, kuriuose dalyvauja pareiškėjai, finansavimo. Tinkamumo kriterijai yra šie:

15.1. paraišką teikia subjektas, laikomas tinkamu pareiškėju pagal Taisyklių IV skyriaus ir nėra laikomas netinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių V skyriaus nuostatas;

15.2. projektas atitinka MTTP projektų finansavimo tikslą, remiamas veiklas ir prioritetus, įvardytus šių Taisyklių II skyriuje;

15.3. paraiškoje nurodytos veiklos yra būtinos MTTP projektą įgyvendinti, suprantamos, aiškios, iškelti tikslai ir uždaviniai įvykdomi, aiškūs laukiami rezultatai ir efektyvus lėšų panaudojimas, o išlaidos pagrįstos, realios ir būtinos. Paraiškoje turi būti numatyta MTTP projekto rezultatų sklaida;

15.4. pareiškėjas užtikrina tinkamą MTTP projekto finansavimo šaltinį, kai projektas numatomas įgyvendinti ne žemės ūkio sektoriuje ir finansuojamas tokiu intensyvumu, kaip nurodyta Taisyklių 9 punkte, ir pateikia ERA-NET projekto vadovui garantinį raštą;

15.5. MTTP projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 36 mėnesių nuo sutarties pasirašymo datos;

15.6. pareiškėjas patvirtina, kad nepatiria sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

16. MTTP projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu. Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšomis bus finansuojamos tik tinkamos finansuoti išlaidos, atsižvelgiant į numatytą skiriamų lėšų dydį ir intensyvumą.

17. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

17.1. būtinos projektui vykdyti ir numatytos sutartyje;

17.2. neviršijančios kiekvieniems projekto įgyvendinimo metams sutartyje numatytos sumos;

17.3. kai prekių, paslaugų, darbų pirkimai atlikti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

17.4. projekto vykdytojo faktinės išlaidos, pagrįstos dokumentų originalais arba patvirtintomis kopijomis.

18. Tinkamos MTTP projekto finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos paraiškoje. Tinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

18.1. išlaidos personalui (apmokėjimas už darbą asmenims, tiesiogiai vykdantiems MTTP projektus (darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, autorinis atlyginimas ir su juo susiję mokesčiai), komandiruočių išlaidos, tiesiogiai susijusios su vykdomu projektu);

18.2. išlaidos prietaisams, įrangai, kurie išimtinai bus naudojami MTTP projektui atlikti bei jų rezultatams pritaikyti, įsigyti arba nuomoti. Jei šių priemonių eksploatacijos laikotarpis ilgesnis negu projekto įgyvendinimo trukmė, dengiamos tiktai apskaičiuotos projekto trukmę atitinkančios priemonių nusidėvėjimo sąnaudos;

18.3. konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų MTTP projekto veiklai, išlaidos;

18.4. kitos veiklos išlaidos, t. y. išlaidos medžiagoms, reagentams, instrumentams, darbo saugos priemonėms, programinei įrangai ir (ar) priemonėms, kurios sunaudojamos MTTP projekto vykdymo metu ir negali būti apskaitomos kaip ilgalaikis turtas ar įranga, įsigyti;

18.5. papildomos pridėtinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su MTTP projekto administravimu. Jei pareiškėjas yra ERA-NET paprojekčio koordinatorius, šios išlaidos gali sudaryti iki 25 proc. kitų tinkamų projekto išlaidų, skaičiuojamų nuo viso projekto vertės. Tuo atveju, kai pareiškėjas nėra ERA-NET paprojekčio koordinatorius, šios išlaidos gali sudaryti iki 25 proc. kitų tinkamų išlaidų, skaičiuojamų nuo pareiškėjui ministerijos skiriamų lėšų sumos. Tinkamos šios išlaidos:

18.5.1. atlygis MTTP projektą administruojančiam personalui (iki 15 proc. kitų tinkamų projekto išlaidų sumos) ir komandiruotės išlaidos;

18.5.2. ryšiai (telefonas, paštas, internetas);

18.5.3. patalpų nuoma ir išlaikymas;

18.5.4. kanceliarinės prekės;

18.5.5. audito išlaidos, jei auditas numatytas jungtinės veiklos sutartyje;

18.5.6. išlaidos, skirtos skleisti ir viešinti projekto metu įgytas žinias ir (ar) gautus rezultatus.

19. Netinkamos finansuoti išlaidos:

19.1. nenumatytos MTTP projekte, nesusijusios su šiuo projektu ir remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 17 punkte nurodytų reikalavimų ir (ar) Taisyklių 18 punkte neįvardytos išlaidos;

19.2. iki MTTP sutarties pasirašymo datos ir (ar) jai pasibaigus padarytos išlaidos;

19.3. baudos, sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

19.4. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutų keitimo, kitos finansinių sandorių išlaidos;

19.5. paskolų, lizingo veiklos išlaidos;

19.6. pastatų rekonstrukcijos ar remonto išlaidos;

19.7. investicijų išlaidos.

 

VIII. PARAIŠKOS TEIKIMAS

 

20. Vadovaudamasi tarptautinio kvietimo dokumentais (paraiškos forma, kvietimo principais ir procedūromis, pareiškėjo gairėmis ir kita), ministerija „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt skelbia kvietimus ERA-NET paprojekčių paraiškoms teikti, nurodydama mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos tikslus, būtinus spręsti konkrečius uždavinius, projektų trukmę, paraiškų pateikimo terminus ir tai, kad rezultatus bus galima sužinoti nemokamai, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 800/2008 34 straipsnio 3 dalyje.

21. Pareiškėjai žodžiu informuoja ERA-NET projekto vadovą apie ketinimus dalyvauti tarptautiniame kvietime.

22. ERA-NET paprojekčio koordinatorius teikia paraišką ERA-NET projekto tarptautinio kvietimo sekretoriatui anglų kalba elektroniniu būdu.

23. Vadovaujantis tarptautinio kvietimo procedūromis, gali būti organizuojamas vienos arba dviejų pakopų paraiškų teikimas:

23.1. jei ERA-NET projekto partneriai pasirenka „virtualiojo bendrojo biudžeto“ finansavimo modelį, organizuojamas vienos pakopos paraiškos teikimas. Paraiška teikiama sekretoriatui vieną kartą, ji gali būti koreguojama ir (ar) papildoma, bet tik iki galutinio paraiškų teikimo termino. Toliau paraiška vertinama, kaip nurodoma Taisyklių IX skyriuje;

23.2. jei ERA-NET projekto partneriai pasirenka „tikrojo bendrojo biudžeto“ finansavimo modelį, organizuojamas dviejų pakopų paraiškos teikimas: paraiška teikiama 2 kartus. Pirma, sekretoriatas patikrina pateiktos paraiškos administracinę atitiktį ir atitikusią paraišką perduoda ne mažiau kaip trims nepriklausomiems tarptautiniams ekspertams. Tik teigiamą ekspertų įvertinimą gavusi paraiška pereina į antrąją pakopą. Tuomet sekretoriatas persiunčia ekspertų pastabas ir rekomendacijas pareiškėjams, o grąžintą paraišką sekretoriatas antrą kartą teikia nepriklausomiems tarptautiniams ekspertams.

 

IX. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

24. Tarptautinio kvietimo vertinimą administruoja sekretoriatas.

25. Pasirinkus „virtualųjį bendrojo biudžeto“ finansavimo modelį, paraiškos vertinimas vyksta keturiais etapais:

25.1. administracinės atitikties tikrinimas – jo metu sekretoriatas nustato, ar paraiška atitinka tarptautiniame kvietime nurodytas sąlygas, t. y. ar ji pateikta laiku, tinkamai užpildyta, ar laikomasi kitų nurodytų būtinų dalyvavimo sąlygų. Jeigu nustatoma, kad paraiška pateikiama praėjus nurodytam teikimo terminui, nesilaikoma dalyvavimo kvietime sąlygų ir (arba) paraiška nėra pilnai užpildyta, ji atmetama;

25.2. nacionalinis tinkamumo finansuoti tikrinimas. Administracinę atitiktį praėjusios paraiškos perduodamos kiekvienos šalies ERA-NET projekto partneriams, kurių pareiškėjai dalyvauja kvietime. Per ERA-NET projekto partnerių sutartą terminą ERA-NET projekto darbo grupė turi peržiūrėti, ar paraiškos atitinka ministerijos mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos finansavimo prioritetus, nurodytus šių Taisyklių 7 punkte, ir gali būti finansuojamos;

25.3. tarptautinių ekspertų vertinimas, kurį atlieka trys nepriklausomi, vadovaujančiojo komiteto patvirtinti ekspertai. Tarptautiniai ekspertai vertina paraišką kaip vientisą, vadovaudamiesi tarptautinio kvietimo nurodytais dokumentais. Įvertinę paraiškas tarptautiniai ekspertai vadovaujančiajam komitetui pateikia rekomendacijas dėl finansuotinų ir nefinansuotinų projektų;

25.4. nacionalinis vertinimas dėl lėšų skyrimo pagal atrankos pirmumo kriterijus. Tarptautinių ekspertų aukščiausiais balais įvertintas ir jų rekomenduotinas finansuoti paraiškas, kuriose dalyvauja Lietuvos Respublikos pareiškėjai, peržiūri ERA-NET projekto darbo grupė. Ji priima galutinį sprendimą dėl paraiškos, pateiktos Lietuvos Respublikos pareiškėjo, finansavimo. Jei paraiškos surenka vienodą vertinimo balų skaičių, prieš priimant sprendimą dėl finansavimo, pasitelkiami šie atrankos pirmumo kriterijai:

25.4.1. projektas, įgyvendinamas žemės ūkio sektoriuje ir yra susijęs su Europos Bendrijos sutarties I priede išvardytais produktais;

25.4.2. projektas, skirtas aplinkosaugai ir atitinka pagalbos aplinkos apsaugos tyrimams atlikti nuostatas pagal reglamento (EB) Nr. 800/2008 II skyriaus 24 straipsnį;

25.4.3. dalį projekto išlaidų finansuoja pareiškėjas ir (arba) partneriai; tuo atveju, kai projektas įgyvendinamas ne žemės ūkio sektoriuje ir finansuojamas tokiu intensyvumu, kaip nurodyta šių Taisyklių 9 punkte;

25.4.4. projektas apima kelias žemės ūkio sektoriaus veiklos sritis ir (ar) yra susijęs su aplinkosauga ir atsinaujinančiais energijos šaltiniais (pvz., maisto kokybė ir sauga ir ekologinis ūkininkavimas, augalininkystė ir pašarų gamyba, gyvulininkystė ir biokuro gamyba ir pan.).

26. Pasirinkus „tikrojo bendrojo biudžeto“ finansavimo modelį, vertinimas vyksta dviem etapais: paraiškos administracinės atitikties tikrinimas ir tarptautinių ekspertų vertinimas 25.1 ir 25.3 punktuose nustatyta tvarka. Tokiu atveju ministerija papildomo tikrinimo ir vertinimo neatlieka, o pritaria tarptautinio kvietimo vadovaujančiojo komiteto rekomendacijoms ir sprendimams dėl finansuotinų ir nefinansuotinų paraiškų.

 

X. PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

27. Siūlymai dėl finansuotinų ir nefinansuotinų tarptautinio kvietimo ERA-NET paprojekčių svarstomi vadovaujančiojo komiteto posėdyje.

28. Vadovaujančiajam komitetui patvirtinus finansuotinų projektų sąrašą, sekretoriatas informuoja kiekvieno ERA-NET paprojekčio koordinatorių, o šis – savo partnerius.

29. Atsižvelgiant į ERA-NET projekto vadovaujančiojo komiteto siūlymus ir ERA-NET darbo grupės sprendimus, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamas atrinktų ir finansuotinų projektų, kuriuose dalyvauja Lietuvos Respublikos pareiškėjai, o partneriai garantuoja savo veiklos finansavimo šaltinius, sąrašas. Jis skelbiamas ministerijos svetainėje www.zum.lt.

30. Patvirtinus ir paskelbus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymą dėl MTTP projektų, kuriems skiriamos nacionalinės lėšos, atrinktų projektų Lietuvos Respublikos pareiškėjai kviečiami suderinti ir sudaryti MTTP projekto sutartis.

31. Atsižvelgiant į tai, kad ERA-NET paprojekčio trukmė gali būti iki trejų metų, MTTP projekto sutartyje nurodoma ne tik bendra skiriama suma projektui įgyvendinti, bet ir suma kiekvieniems metams atskirai.

 

XI. LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

32. Lėšos projekto vykdytojui išmokamos išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdu arba išlaidų kompensavimo būdu.

33. Pagal išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą:

33.1. lėšos išmokamos MTTP projektus įgyvendinančioms valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms, kitoms biudžetinėms įstaigoms;

33.2. avanso dydis projekto vykdytojui negali būti didesnis nei 30 procentų atitinkamais metais MTTP projekto sutartyje nurodytos sumos. Pirmų metų avansas projekto vykdytojui išmokamas pasirašius MTTP projekto sutartį;

33.3. už gautą avansą ir kitus ataskaitiniais metais atliktus MTTP projekto sutartyje numatytus darbus projekto vykdytojas atsiskaito sutartyje numatytais terminais. Projekto vykdytojas pateikia ERA-NET projekto vadovui biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, šalių sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktą, metinę įgyvendinimo ataskaitą, o ministerijai pareikalavus – buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašą (priedas) ir (arba) šių dokumentų kopijos, ir kitus prašomus pateikti dokumentus;

33.4. ministerijai teigiamai įvertinus pateiktas ataskaitas bei reikalaujamus dokumentus, išmokama likusi ataskaitinių metų lėšų dalis;

33.5. tik atsiskaičius už praėjusių metų darbus ir faktinį lėšų panaudojimą (išlaidos, viršijančios atitinkamiems metams skirtą sumą, nekompensuojamos) ir atėjus naujiems kalendoriniams metams, pervedamas MTTP projekto sutartyje numatytas tų metų avansas;

33.6. paskutiniais projekto įgyvendinimo metais už gautą avansą ir kitus tais ataskaitiniais metais atliktus MTTP projekto sutartyje numatytus darbus projekto vykdytojas atsiskaito MTTP projekto sutartyje numatytais terminais ir pateikia ERA-NET projekto vadovui biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, šalių sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktą ir projekto baigiamąją įgyvendinimo ataskaitą, o ministerijai pareikalavus – buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašą (priedas) ir (arba) šių dokumentų kopijas, ir kitus prašomus pateikti dokumentus;

33.7. gavus avansą, bet nustatytais terminais bei tvarka nepateikus ataskaitų bei (ar) dokumentų ir (arba) naudojant lėšas ne pagal paskirtį ir (arba) jų neišnaudojus, taip pat ministerijai nepatvirtinus projekto įgyvendinimo ataskaitų, projekto vykdytojas privalo lėšas grąžinti ministerijai MTTP projekto sutartyje nurodytais sąlygomis ir terminais.

34. Pagal išlaidų kompensavimo būdą:

34.1. lėšos išmokamos kitiems nei nurodyta šių Taisyklių 33.1 punkte Lietuvos Respublikos projektų vykdytojams;

34.2. projekto vykdytojas projektą įgyvendina savo lėšomis, o už ataskaitiniais metais atliktus MTTP projekto sutartyje numatytus darbus ir patirtas išlaidas atsiskaito MTTP projekto sutartyje numatytais terminais. Projekto vykdytojas pateikia projekto biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, šalių sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktą, metinę ir (arba) baigiamąją projekto įgyvendinimo ataskaitas, o ministerijai pareikalavus – buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašą (priedas) ir (arba) šių dokumentų kopijas, ir kitus prašomus pateikti dokumentus;

34.3. ministerijai teigiamai įvertinus pateiktas ataskaitas bei reikalaujamus dokumentus, išmokama nustatyta lėšų suma, neviršijanti ataskaitiniais metais MTTP projekto sutartyje nurodytos sumos.

 

XII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS

 

35. MTTP projekto įgyvendinimo ataskaitas teikia ERA-NET paprojekčio koordinatorius, atsiskaitydamas už visų MTTP projekto partnerių veiklą ir tikslingai panaudotas ERA-NET paprojekčiui skirtas lėšas.

36. Lietuvos Respublikos projekto vykdytojai, kurie dalyvauja ERA-NET paprojekčiuose, atsiskaito ministerijai, kaip numatyta MTTP projekto sutartyje.

37. Projekto vykdytojo pateiktos MTTP projekto ataskaitos svarstomos ir tvirtinamos ERA-NET projekto darbo grupės posėdyje ir prireikus grąžinamos pataisyti pagal MTTP projekto sutartyje numatytus terminus.

38. Projekto vykdytojo pateiktas finansines ataskaitas tikrina ERA-NET projekto vadovas ir darbo grupė.

 

39. Mokslinių tyrimų santraukos ir taikomosios veiklos rezultatai skelbiami ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt ne trumpiau kaip 5 metus.

 

_________________


Žemės ūkio ministerijos Tarptautinių

mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros

projektų administravimo taisyklių

priedas

 

(buhalterinės apskaitos dokumentų pateikimo forma)

 

_________________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

 

_________________________________________

(buveinės adresas, telefonas)

 

Lėšų panaudojimo pagal ____________ sutartį Nr. ____________

(data)

 

BUHALTERINĖS APSKAITOS DOKUMENTŲ, KURIAIS PAGRINDŽIAMAS LĖŠŲ PANAUDOJIMAS, SĄRAŠAS

 

___________________

(data)

 

_______________________

(atsiskaitymo laikotarpis)

 

Eil. Nr.

Išlaidų pagrindimo dokumento pavadinimas, jo data ir Nr.

Išlaidų pavadinimas

Išlaidų mokėjimo įrodymo dokumento pavadinimas, data ir Nr.

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma su PVM, Lt

Gavėjas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

(Įstaigos vadovas)                              (Parašas)                                (Vardas, pavardė)

 

(Vyriausiasis buhalteris)                        (Parašas)                                (Vardas, pavardė)

 

_________________