LIETUVOS RESPUBLIKOS vidaus reikalų ministrO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2007–2013 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną PROGRAMŲ PROJEKTAMS VYKDYTI REIKALINGŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ LIETUVOS ĮMONIŲ, ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ, NESANČIŲ PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. kovo 25 d. Nr. 1V-176

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 27 d. nutarimo Nr. 524 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 203 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų rengimo ir įgyvendinimo Lietuvoje“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 67-2707) 2.1.1.2 punktą,

tvirtinu 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisykles (pridedama).

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                 Raimundas Palaitis

 

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2010 m. kovo 25 d.

įsakymu Nr. 1V-176

 

2007–2013 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną PROGRAMŲ PROJEKTAMS vykdyti REIKALINGŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ LIETUVOS ĮMONIŲ, ĮSTAIGŲ IR ORGANIZACIJŲ, NESANčių PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, TAISYKLĖS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų projektams (toliau – projektas, projektai) vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), organizavimo ir vykdymo tvarką, būdus, pirkimų subjektų teises ir pareigas.

2. Taisyklės yra parengtos atsižvelgiant į 2006 m. spalio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1638/2006, išdėstančio bendrąsias nuostatas, kurios nustato Europos kaimynystės ir partnerystės priemonę (OL 2006 L 310, p. 1), (toliau – Bendrasis reglamentas), 2007 m. rugpjūčio 9 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 951/2007, nustatančio tarpvalstybinio bendradarbiavimo programų, finansuojamų pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1638/2006, išdėstantį bendrąsias nuostatas, kurios nustato Europos kaimynystės ir partnerystės priemonę, įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 210, p. 10), (toliau – Įgyvendinimo reglamentas) ir 2008 m. Europos Bendrijos išorės veiksmų sutarčių procedūrų praktinio vadovo, kuris skelbiamas Europos Komisijos išorės bendradarbiavimo programų tinklalapyje http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/grants/index_en.htm, (toliau – PRAG taisyklės) nuostatas.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Apklausa – pirkimo procedūra, kai Lietuvos partneris apklausia keletą pasirinktų tiekėjų dėl prekių pardavimo ir (arba) paslaugų teikimo, ir (arba) darbų atlikimo pagal Lietuvos partnerio nustatytas pirkimo sąlygas.

Atviras konkursas – pirkimo būdas, kai kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.

Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti arba kartu suprojektuoti ir atlikti darbus, susijusius su viena iš Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 priedėlyje išvardytų veiklos rūšių, arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius Lietuvos partnerio pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų kaip visumos rezultatas, kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją.

Derybos – pirkimo būdas, kai Lietuvos partneris konsultuojasi su pasirinktais tiekėjais ir su vienu ar keliais iš jų derasi dėl pirkimo sutarties sąlygų.

Konkurencinis dialogas pirkimo būdas, kai kiekvienas tiekėjas gali pateikti paraišką dalyvauti pirkimo procedūrose ir Lietuvos partneris veda dialogą su atrinktais kandidatais, norėdamas atrinkti vieną ar keletą tinkamų, jo reikalavimus atitinkančių alternatyvių sprendinių, kurių pagrindu pasirinktus kandidatus kviečia pateikti pasiūlymus.

Lietuvos partneris – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta parama projektui įgyvendinti pagal 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų įgyvendinimo Lietuvoje taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2009 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. 1V-619 (Žin., 2009, Nr. 139-6129), ir kuriam netaikomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos.

Mažos vertės pirkimai – pirkimai, kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė kaip 100 tūkst. Lt, o darbų – mažesnė kaip 500 tūkst. Lt (be pridėtinės vertės mokesčio).

Paraiška – tiekėjo pareikštas pageidavimas dalyvauti pirkimo procedūrose.

Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų ir elektroninėmis priemonėmis pateiktų duomenų visuma ar žodžiu pateiktas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal Lietuvos partnerio nustatytas pirkimo sąlygas.

Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos; taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų kaina viršija prekių kainą; ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas.

Pirkimas – Lietuvos partnerio atliekamas ir šiomis taisyklėmis reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.

Pirkimo dokumentai Lietuvos partnerio pateikiami tiekėjams dokumentai ir elektroninėmis priemonėmis pateikti duomenys, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).

Pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir Lietuvos partnerio raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, paslaugos ar darbai.

Pirkimo vertė – perkamų prekių, paslaugų ar darbų vertė litais be pridėtinės vertės mokesčio.

Prekių pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra prekių pirkimas, nuoma, lizingas (finansinė nuoma), pirkimas išsimokėtinai, numatant jas įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos.

Projekto konkursas – tai pirkimo būdas, kai Lietuvos partneriui suteikiama galimybė įsigyti konkursui pateiktą ir vertinimo komisijos išrinktą projektą.

Ribotas konkursas – pirkimo būdas, kai paraiškas dalyvauti konkurse gali pateikti visi norintys konkurse dalyvauti tiekėjai, o pasiūlymus konkursui – tik Lietuvos partnerio pakviesti tiekėjai.

Tarptautiniai pirkimai – pirkimai, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė yra didesnė nei 2004 m. kovo 31 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2004/18/EB dėl viešojo darbų, prekių ir paslaugų pirkimo sutarčių sudarymo tvarkos derinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 7 tomas, p. 132), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 30 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1177/2009 (OL 2009 L 314, p. 64), nustatyta vertė.

Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė, galintys pasiūlyti ar siūlantys prekes, paslaugas ar darbus.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės bendradarbiavimo per sieną programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklėse vartojamas sąvokas.

 

II. pirkimo tikslas ir PAGRINDINIAI PIRKIMŲ PRINCIPAI BEI REIKALAVIMAI

 

5. Lietuvos partneris turi užtikrinti, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.

6. Pirkimų tikslas – vadovaujantis Taisyklių 5 punkte nustatytais pirkimų principais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią, skaidriai ir racionaliai naudojant Lietuvos partneriui skirtą paramą, įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų ir tinkamai įgyvendinti projektą.

7. Lietuvos partneris pirkimus turi vykdyti taip, kad būtų užtikrintas kuo didesnis tiekėjų varžymasis ir įsigytų kokybiškų prekių, paslaugų ar darbų kainos neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų.

8. Pirkimai turi būti vykdomi vadovaujantis Bendrojo reglamento 21 straipsnio reikalavimais.

 

III. Numatomo PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS

 

9. Numatomo pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į numatomų sudaryti to paties tipo prekių, paslaugų, darbų pirkimo sutarčių numatomą vertę be pridėtinės vertės mokesčio pagal Lietuvos partneriui priskirtą projekto biudžeto dalį. Pirkimo vertė nustatoma pirkimo pradžioje. Į apskaičiuotą vertę taip pat įeina prekių išdėstymo ir įrengimo vertė, su paslaugų suteikimu ar darbų įvykdymu susijusių darbų vertė.

10. To paties tipo prekių pirkimo sutartys – tai sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies prekių. Tos pačios rūšies prekėmis laikomos prekės, kurios priklauso tai pačiai prekių grupei pagal Bendrojo viešųjų pirkimų žodyno, patvirtinto 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) (OL 2002 L 340, p. 1), skaitmeninio kodo pirmuosius tris skaitmenis.

11. To paties tipo paslaugų pirkimo sutartys – tai sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios kategorijos paslaugų. Perkamų paslaugų kategorijos suprantamos taip, kaip jos yra nustatytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlyje.

12. Jeigu prekės ir paslaugos perkamos kartu, numatomo pirkimo vertė yra prekių ir paslaugų verčių suma nepriklausomai nuo to, kokią pirkimo dalį jos sudaro.

13. Jeigu prekių ar paslaugų pirkimas įgyvendinant projektą atliekamas vieną kartą, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė, jei keletą kartų – pirkimo vertė yra numatoma bendra visų to paties tipo pirkimo sutarčių, sudaromų projektui įgyvendinti, vertė.

14. Darbų pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių verčių sumą, įskaitant ir numatomo projektavimo (tuo atveju, kai kartu perkamas darbų atlikimas ir projektavimas), ir kitų darbų pirkimo sutarčiai įvykdyti būtinų prekių ir paslaugų numatomas vertes.

15. Pirkimo vertė gali būti skaidoma, skaidant į dalis Lietuvos partnerio vykdomus pirkimus, tik tuo atveju, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, pagal Taisyklių 9–14 punktų nuostatas taikytinas visai pirkimo vertei.

 

IV. PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA

 

16. Pirkimas prasideda Lietuvos partneriui paskelbus apie pirkimą; kai pirkimas atliekamas derybų būdu – pateikus tiekėjui (tiekėjams) kvietimą dalyvauti derybose; kai atliekamas mažos vertės pirkimas, taikant apklausos pirkimo būdą, kai Lietuvos partneris kreipiasi į tiekėją (tiekėjus), prašydamas pateikti pasiūlymą su perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainomis ir sąlygomis.

17. Pirkimas pasibaigia, kai:

17.1. sudaroma pirkimo sutartis arba nustatomas projekto konkurso laimėtojas;

17.2. atmetami visi pasiūlymai;

17.3. nutraukiamos pirkimo procedūros;

17.4. per Lietuvos partnerio nustatytą terminą nepateikiamas nė vienas pasiūlymas;

17.5. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir nesudaroma pirkimo sutartis dėl priežasčių, kurios nepriklauso nuo Lietuvos partnerio;

17.6. visi tiekėjai atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį.

 

V. Pirkimo skelbimas

 

18. Lietuvos partneris apie pirkimus privalo skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, nacionaliniame dienraštyje, kuris leidžiamas ne rečiau kaip 5 kartus per savaitę ir platinamas visoje Lietuvoje, bei savo interneto puslapyje. Jei pirkimo vertė atitinka tarptautinio pirkimo vertę, jis turi būti skelbiamas Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje, EuropeAid tinklalapyje (adresu https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/onlineservices/index.cfm?do=publi.welcome). Tarptautinio pirkimo vertės ribos ir informacija apie patikslintas tarptautinio pirkimo vertės ribas Viešųjų pirkimų tarnybos skelbiamos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.

19. Lietuvos partneris tą patį pirkimo skelbimą gali papildomai išspausdinti ir regioniniuose ar specializuotuose laikraščiuose, kituose leidiniuose, skelbti internete ir kitaip publikuoti, bet ne anksčiau, nei pirkimo skelbimas bus išspausdintas Taisyklių 18 punkte nurodytuose leidiniuose.

20. Pirkimo skelbime apie organizuojamą prekių, paslaugų ar darbų pirkimo konkursą turi būti nurodoma:

20.1. Lietuvos partnerio pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima kreiptis norint gauti techninę specifikaciją ir kitus pirkimo dokumentus;

20.2. perkamos prekės, paslaugos ar darbai, pagrindinės charakteristikos;

20.3. pirkimo būdas;

20.4. informacija, kad pasiūlymus tiekėjai turi pateikti raštu;

20.5. pasiūlymų pateikimo terminas, pateikimo adresas, pasiūlymų kalba, vokų su pasiūlymais atplėšimo data, vieta ir laikas.

21. Pirkimo skelbimas rengiamas lietuvių kalba; papildomai skelbimas apie pirkimą gali būti spausdinamas ir kitomis Lietuvos partnerio pasirinktomis kalbomis.

22. Lietuvos partneris turi saugoti leidinio, kuriame paskelbtas pirkimo skelbimas, originalą arba kitaip sugebėti įrodyti pirkimo paskelbimą.

 

VI. PIRKIMO BŪDAI

 

23. Prekių, paslaugų ir darbų pirkimo būdai:

23.1. atviras konkursas;

23.2. ribotas konkursas;

23.3. derybos;

23.4. konkurencinis dialogas;

23.5. pirkimas vykdant projekto konkursą;

23.6. mažos vertės pirkimai, atliekami apklausos būdu.

24. Atviras konkursas gali būti vykdomas visais atvejais, vadovaujantis šiomis nuostatomis:

24.1. Lietuvos partneris privalo atskirai paskelbti apie kiekvieną pirkimą, vadovaudamasis Taisyklių V skyriaus nuostatomis;

24.2. Lietuvos partneris privalo nustatyti ne trumpesnį kaip 21 dienos nuo pirkimo paskelbimo dienos pasiūlymų pateikimo terminą;

24.3. Lietuvos partneris neturi teisės atviro konkurso metu derėtis su tiekėjais dėl pirkimo dokumentuose nustatytų pirkimo sąlygų ar tiekėjų pateiktų pasiūlymų;

24.4. atviras konkursas laikomas įvykusiu, jei yra bent vienas neatmestas pasiūlymas.

25. Ribotas konkursas gali būti vykdomas, vadovaujantis šiomis nuostatomis:

25.1. Lietuvos partneris ribotą konkursą vykdo etapais:

25.1.1. Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka skelbia apie pirkimą ir remdamasis kvalifikacijos kriterijais atrenka tuos tiekėjus, kurie bus kviečiami pateikti pasiūlymus. Turi būti pakviesti pateikti pasiūlymus ne mažiau kaip trys tiekėjai;

25.1.2. vadovaudamasis pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, nagrinėja, vertina ir lygina pakviestų tiekėjų pateiktus pasiūlymus.

25.2. Lietuvos partneris pirkimo dokumentuose turi nustatyti mažiausią tiekėjų, kuriuos atrinks ir pakvies pateikti pasiūlymus, skaičių ir tiekėjų kvalifikacijos atrankos kriterijus ir tvarką;

25.3. Lietuvos partneris turi pakviesti pateikti pasiūlymus ne mažiau tiekėjų, atitinkančių pirkimo dokumentuose nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus, negu nustatyta pirkimo dokumentuose; jeigu minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinka mažiau tiekėjų, negu nustatyta pirkimo dokumentuose, Lietuvos partneris pateikti pasiūlymus kviečia visus tiekėjus, kurie atitinka keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;

25.4. Lietuvos partneris, nustatydamas atrenkamų tiekėjų skaičių, kvalifikacinės atrankos kriterijus ar tvarką, privalo laikytis visų šių reikalavimų:

25.4.1. turi būti užtikrinta reali konkurencija;

25.4.2. kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti aiškūs ir nediskriminuojantys;

25.5. kvietimus pateikti pasiūlymus visiems atrinktiems tiekėjams Lietuvos partneris išsiunčia vienu metu;

25.6. Lietuvos partneris privalo nustatyti paraiškų dalyvauti pirkime, vykdomame riboto konkurso būdu, pateikimo terminą ne trumpesnį kaip 7 dienų nuo pirkimo skelbimo paskelbimo dienos ir nustatyti pasiūlymų pateikimo terminą ne trumpesnį nei 21 diena nuo kvietimų pateikti pasiūlymus išsiuntimo dienos;

25.7. Lietuvos partneris neturi teisės riboto konkurso metu derėtis su tiekėjais dėl pirkimo dokumentuose nustatytų pirkimo sąlygų ar tiekėjų pateiktų pasiūlymų;

25.8. ribotas konkursas laikomas įvykusiu, jei yra bent vienas neatmestas pasiūlymas.

26. Pirkimas derybų būdu atliekamas tuo atveju, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

26.1. atviras, ribotas konkursas ar konkurencinis dialogas neįvyko, nes nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

26.2. atviro, riboto konkurso ar konkurencinio dialogo metu gauti visi pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės, Lietuvos partneriui nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos; šiuo atveju į derybas turi būti kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys Lietuvos partnerio nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;

26.3. dėl techninių ar meninių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, kai prekes patiekti, paslaugas pateikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas ir nėra jokios kitos alternatyvos;

26.4. jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio Lietuvos partneris negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro ar riboto konkurso būdais per šiems būdams nustatytus terminus; aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo Lietuvos partnerio;

26.5. jeigu Lietuvos partneris pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas įprastines prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, Lietuvos partneriui reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba per dideli techniniai eksploatacijos ir priežiūros sunkumai; tokių sutarčių, kaip ir sutarčių dėl pradinės sutarties pratęsimo, trukmė negali viršyti 3 metų skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento;

26.6. perkamos prekės gaminamos tik mokslo, eksperimentavimo, studijų ar techninio tobulinimo tikslais, nesiekiant gauti pelno arba padengti mokslo ar tobulinimo išlaidų;

26.7. kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į anksčiau sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti sutarties vykdymo; tokia pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis; o jos ir visų kitų pirkimo sutarčių dėl pradinės sutarties pratęsimo kaina neturi viršyti 15 procentų pradinės pirkimo sutarties kainos;

26.8. perkant iš esamo tiekėjo tokias pat naujas paslaugas ar darbus, panašius į tuos, kurie buvo pirkti pagal ankstesnę pirkimo sutartį, su sąlyga, kad ankstesnioji pirkimo sutartis buvo sudaryta paskelbus atvirą ar ribotą konkursą, kurį skelbiant buvo atsižvelgta į tokių papildomų pirkimų vertę, apie galimybę pirkti papildomai buvo nurodyta pirkimo skelbime, o visi pirkimai yra skirti tam pačiam projektui įgyvendinti; visų sutarčių trukmė negali būti ilgesnė kaip 3 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento.

27. Lietuvos partneris, atlikdamas pirkimą derybų būdu:

27.1. kai kviečia jose dalyvauti daugiau kaip vieną tiekėją, patikrina, ar tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, derasi su jais dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato ir pagal derybų rezultatus bei pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus nustato laimėjusį pasiūlymą;

27.2. kai kviečia jose dalyvauti tik vieną tiekėją, patikrina, ar tiekėjo kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, derasi su juo dėl techninių, ekonominių, teisinių ir kitokių pasiūlymo sąlygų siekdamas ekonomiškiausio rezultato; šiuo atveju Lietuvos partneris turi teisę pateikti tiekėjui ne visą pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją, jeigu mano, kad kita informacija nereikalinga ar yra derybų objektas.

28. Pirkimas derybų būdu atliekamas vadovaujantis šiomis nuostatomis:

28.1. derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytas pirkimo sąlygas ir reikalavimus;

28.2. derybos vedamos atskirai su kiekvienu tiekėju ir protokoluojamos; derybų protokolą pasirašo pirkimų komisijos pirmininkas ir tiekėjo, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas;

28.3. vykstant deryboms Lietuvos partneris tretiesiems asmenims be tiekėjo sutikimo negali atskleisti jokios iš tiekėjo gautos informacijos, tiekėjas nėra informuojamas apie susitarimus, sudarytus su kitais tiekėjais;

28.4. visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija; teikdamas informaciją Lietuvos partneris negali diskriminuoti vienų tiekėjų kitų naudai.

29. Pirkimas taikant konkurencinį dialogą gali būti vykdomas tuo atveju, jeigu Lietuvos partneris mano, kad ypač sudėtingų pirkimų neįmanoma atlikti atviro arba riboto konkurso būdu ir kai yra bent viena iš šių sąlygų:

29.1. remiantis paskelbtais kvalifikacijos kriterijais negalima objektyviai nustatyti pirkimo objekto techninių reikalavimų, kurie tenkintų Lietuvos partnerio poreikius arba tikslus;

29.2. negalima objektyviai apibrėžti pirkimo objekto teisinio statuso ar jo finansinės sandaros.

30. Pirkimas konkurencinio dialogo būdu atliekamas laikantis šių reikalavimų:

30.1. tik taikant ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų;

30.2. Lietuvos partneris, vadovaudamasis Taisyklių V skyriuje nustatytais reikalavimais, skelbia apie pirkimą, nurodydamas savo poreikius ir reikalavimus pačiame pirkimo skelbime ir (arba) pirkimo dokumentuose;

30.3. remdamasis paskelbtais kvalifikacinės atrankos kriterijais Lietuvos partneris atrenka tiekėjus ir kviečia juos pradėti konkurencinį dialogą. Tiekėjams, kurie nekviečiami dalyvauti konkurenciniame dialoge, pranešama apie atrankos rezultatus;

30.4. Lietuvos partneris pradeda ir tęsia konkurencinį dialogą tol, kol gali nustatyti savo poreikius atitinkantį vieną ar kelis sprendinius;

30.5. Lietuvos partneris, baigęs konkurencinį dialogą, apie tai praneša dalyvavusiems tiekėjams ir prašo pateikti galutinius pasiūlymus tų tiekėjų, kurių sprendiniai atitiko Lietuvos partnerio poreikius. Tiekėjams, kurie nekviečiami pateikti pasiūlymo, pranešama, kurių tiekėjų sprendiniai pasirinkti, nurodomos esminės jų pasirinkimo priežastys. Galutiniai pasiūlymai rengiami konkurencinio dialogo metu pateiktų ir patikslintų sprendinių pagrindu. Šie pasiūlymai turi apimti visus būtinus ir pirkimui atlikti reikalingus elementus;

30.6. Lietuvos partneris įvertina pateiktus pasiūlymus pagal kriterijus, nurodytus pirkimo skelbime ir (arba) pirkimo dokumentuose, ir pasirenka ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.

31. Vykdant pirkimą konkurencinio dialogo būdu nors ir gali būti ribojamas tiekėjų, kurie bus pakviesti konkurencinio dialogo, skaičius, tačiau skelbime apie pirkimą Lietuvos partneris turėtų nurodyti objektyvius ir nediskriminuojančius kriterijus ir taisykles, kurias jis ketina taikyti atrinkdamas tiekėjus. Lietuvos partneris pirkimo skelbime nurodo mažiausią kviečiamų konkurencinio dialogo tiekėjų skaičių, kuris negali būti mažesnis kaip 3 tiekėjai, ir, jei reikia, didžiausią tiekėjų skaičių. Lietuvos partneris konkurenciniam dialogui turi pakviesti ne mažiau tiekėjų, negu jo nustatytas mažiausias kviečiamų tiekėjų skaičius. Jeigu minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinka mažiau tiekėjų, negu nustatytas mažiausias kviečiamų tiekėjų skaičius, Lietuvos partneris kviečia konkurenciniam dialogui visus tiekėjus, kurie atitinka keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus. Šios procedūros metu Lietuvos partneris negali kviesti dalyvauti pirkime paraiškų dalyvauti konkurenciniame dialoge nepateikusių tiekėjų arba tiekėjų, kurie neatitinka minimalių kvalifikacijos reikalavimų.

32. Vykdant pirkimą konkurencinio dialogo būdu gali būti nustatomos viena po kitos einančios pakopos, kad būtų galima, remiantis pirkimo skelbime ar pirkimo dokumentuose nurodytais kriterijais, laipsniškai mažinti konkurencinio dialogo metu aptariamų sprendinių skaičių. Pirkimo skelbime ir pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta, ar bus pasinaudota šia galimybe.

33. Vykdant pirkimą konkurencinio dialogo būdu, turi būti laikomasi šių sąlygų:

33.1. esminiai ar pagrindiniai pirkimo skelbime arba pirkimo dokumentuose pateikti elementai negali būti keičiami;

33.2. atrinkti tiekėjai dalyvauti konkurenciniame dialoge kviečiami raštu ir vienu metu;

33.3. konkurencinis dialogas vedamas su kiekvienu tiekėju atskirai ir protokoluojamas; konkurencinio dialogo protokolą pasirašo pirkimų komisijos pirmininkas ir tiekėjo, su kuriuo konsultuotasi, įgaliotas atstovas;

33.4. vykstant konkurenciniam dialogui Lietuvos partneris tretiesiems asmenims be tiekėjo sutikimo negali atskleisti jokios iš tiekėjo gautos informacijos, tiekėjas nėra informuojamas apie susitarimus, sudarytus su kitais tiekėjais;

33.5. konkurencinio dialogo metu visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai, suteikiamos vienodos galimybės ir pateikiama vienoda informacija;

33.6. galutiniai pasiūlymai turi būti rengiami kiekvieno iš tiekėjų, kurie kviečiami pateikti pasiūlymus, konkurencinio dialogo metu pateiktų ir patikslintų sprendimų pagrindu; galutiniai pasiūlymai turi apimti visus būtinus ir pirkimui atlikti reikalingus elementus;

33.7. Lietuvos partneris gali:

33.7.1. prašyti tiekėjų paaiškinti, patikslinti ir smulkiai apibūdinti galutinius pasiūlymus, tačiau toks paaiškinimas, patikslinimas, smulkus apibūdinimas arba papildoma informacija negali pakeisti pasiūlymo esmės arba dalyvavimo konkurenciniame dialoge reikalavimų, iškreipti ar apriboti konkurencijos ir diskriminuoti tiekėjų;

33.7.2. prašyti ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo paaiškinti pasiūlymo aspektus arba patvirtinti pasiūlyme pateiktus įsipareigojimus, su sąlyga, kad dėl to nebus pakeisti esminiai pasiūlymo ar kvietimo pateikti pasiūlymą reikalavimai ir tai nesukels pavojaus konkurencijai ar neturės įtakos diskriminacijai atsirasti;

33.8. paraiškų dalyvauti konkurenciniame dialoge pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pirkimo skelbimo paskelbimo dienos.

34. Projekto konkursas vykdomas siekiant nustatyti geriausią planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos ar duomenų apdorojimo) pateikusį tiekėją (-us), jeigu projekto konkursas vykdomas kaip paslaugų pirkimo dalis, kai su projekto konkurso laimėtoju numatyta sudaryti paslaugų pirkimo sutartį.

35. Projekto konkursas skelbiamas vadovaujantis Taisyklių V skyriaus nuostatomis.

36. Pasiūlymų pateikimo terminas, nustatytas pirkimo dokumentuose, negali būti trumpesnis kaip 52 dienos nuo pirkimo skelbimo Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka paskelbimo dienos.

37. Lietuvos partneris gali vykdyti tiekėjų, kuriuos pakvies pateikti planus ar projektus, kvalifikacinę atranką. Šiuo atveju Lietuvos partneris pirkimo dokumentuose turi nustatyti nediskriminuojančius ir realią konkurenciją užtikrinančius kvalifikacinės atrankos kriterijus.

38. Lietuvos partneriams, vykdantiems projekto konkursą, rekomenduojama vadovautis Projekto konkurso organizavimo taisyklėmis, patvirtintomis aplinkos ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 97 (Žin., 2003, Nr. 22-941), kiek jos neprieštarauja šioms Taisyklėms.

39. Mažos vertės pirkimai vykdomi apklausos būdu. Tiekėjų apklausa gali būti atliekama žodžiu arba raštu.

40. Pirkimus vykdant apklausos būdu laikomasi šių sąlygų:

40.1. apklausą raštu vykdo pirkimo komisija, kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra nuo 45 000 litų (be pridėtinės vertės mokesčio), bet ne daugiau kaip 100 000 litų (be pridėtinės vertės mokesčio), o perkant darbus – pirkimo vertė yra nuo 45 000 litų (be pridėtinės vertės mokesčio), bet ne daugiau kaip 500 000 litų (be pridėtinės vertės mokesčio);

40.2. apklausą žodžiu vykdo – Lietuvos partnerio vadovo paskirti darbuotojai, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė mažesnė kaip 45 000 litų (be pridėtinės vertės mokesčio);

40.3. mažos vertės pirkimui organizuoti turi būti parengti bent Taisyklių 50.5, 50.6, 50.8 ir 50.10 punktuose išvardyti pirkimo dokumentai;

40.4. pirkimo komisija arba Lietuvos partnerio vadovo paskirti darbuotojai turi pakviesti pateikti pasiūlymus arba apklausti ne mažiau kaip 3 tiekėjus, jei nėra 3 tiekėjų, turi būti pakviesti pateikti pasiūlymus arba apklausti visi esami tiekėjai;

40.5. vykdydami mažos vertės pirkimus pirkimo komisija arba Lietuvos partnerio vadovo paskirti darbuotojai gali kreiptis į vieną tiekėją ir su juo derėtis dėl kainos ir kitų sąlygų šiais atvejais, kai:

40.5.1. susidariusios ypatingos aplinkybės (avarija, stichinė nelaimė, epidemija ar kitoks nenugalimos jėgos poveikis);

40.5.2. dėl įvykių, kurių Lietuvos partneris negalėjo iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo Lietuvos partnerio arba nuo kito projekto partnerio;

40.5.3. dėl techninių, meninių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, kai prekes patiekti, paslaugas pateikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas ir nėra jokios kitos alternatyvos;

40.5.4. pagal ankstesnę sutartį iš tiekėjo pirko prekių, paslaugų ar darbų ir nustatė, kad tikslinga pirkti papildomai, jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs ir nesikeičia esminės pirkimo sutarties sąlygos. Papildomų pirkimų metu sudaromų pirkimo sutarčių trukmė negali būti ilgesnė kaip 3 metai skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento;

40.5.5. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad reikia papildomų darbų arba paslaugų, neįrašytų į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti pirkimo sutarties vykdymo. Tokia pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o jos ir visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 30 procentų pradinės pirkimo sutarties kainos;

40.6. Lietuvos partneris prekes, paslaugas, darbus privalo įsigyti iš to tiekėjo, kuris pasiūlė mažiausią kainą ar pateikė ekonomiškiausią pasiūlymą;

40.7. užpildytą tiekėjų apklausos lentelę ir sprendimą dėl mažos vertės pirkimo (3 priedas) turi patvirtinti Lietuvos partnerio vadovas arba jo įgaliotas asmuo, jeigu pirkimą vykdo pirkimo komisija – sprendimas įtvirtinamas protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas;

40.8. mažos vertės pirkimo metu su tiekėjais gali būti deramasi dėl pirkimo sąlygų. Lietuvos partneris pirkimo dokumentuose nurodo, ar bus deramasi arba kokiais atvejais bus deramasi, ir derėjimosi tvarką;

40.9. mažos vertės pirkimą atliekantys Lietuvos partnerio vadovo paskirti darbuotojai turi būti nepriekaištingos reputacijos, pasirašę nešališkumo deklaraciją (1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas).

 

VII. PIRKIMO ir projektų vertinimo KOMISIJos

 

41. Lietuvos partneris pirkimui organizuoti ir atlikti privalo (mažos vertės pirkimams – gali) sudaryti pirkimo komisiją, nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus toms užduotims vykdyti. Pirkimo komisija dirba pagal Lietuvos partnerio patvirtintą darbo reglamentą, yra jam atskaitinga ir vykdo tik raštiškas jo užduotis ir įpareigojimus. Už pirkimo komisijos veiksmus atsako Lietuvos partneris.

42. Pirkimo komisija sudaroma Lietuvos partnerio vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 3 balsavimo teisę turinčių narių paslaugų ir prekių pirkimo atveju ir ne mažiau kaip iš 5 balsavimo teisę turinčių narių (vienas iš jų skiriamas pirkimo komisijos pirmininku) darbų pirkimo atveju bei balsavimo teisės neturinčio pirkimo komisijos sekretoriaus. Pirkimo komisijos narių skaičius turi būti nelyginis.

43. Kiekvienas pirkimo komisijos narys ir kiti pirkimo komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys turi būti nepriekaištingos reputacijos ir gali dalyvauti pirkimo komisijos darbe tik prieš tai kiekvienas atskirai pasirašę nešališkumo deklaraciją (1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas). Pirkimo komisijos narys ar kitas pirkimo komisijos posėdyje dalyvaujantis asmuo privalo nusišalinti nuo vertinimo procedūros, jei kyla arba gali kilti interesų konfliktas.

44. Pirkimo komisijos posėdžiai yra uždari, o priimti sprendimai protokoluojami. Protokole turi būti nurodyti komisijos sprendimo motyvai, pateikiama kiekvieno komisijos nario atskiroji nuomonė priimant sprendimą. Protokolą pasirašo visi pirkimo komisijos posėdyje dalyvavę pirkimo komisijos nariai.

45. Projekto konkurso vykdymui Lietuvos partneris turi sudaryti projekto vertinimo komisiją (toliau – vertinimo komisija). Lietuvos partneris privalo suteikti vertinimo komisijai visus įgaliojimus, reikalingus planams ar projektams vertinti ir laimėtojams nustatyti.

46. Vertinimo komisiją turi sudaryti su projekto konkurso dalyviais nesusiję fiziniai asmenys. Vertinimo komisijos pirmininku ir nariais skiriami tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, pasirašę nešališkumo deklaraciją (1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (2 priedas). Jeigu projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, ne mažiau kaip trečdalis vertinimo komisijos narių turi būti bent jau tokios pačios arba artimos kvalifikacijos. Vertinimo komisija sprendimus gali priimti tik posėdyje, o priimti sprendimai protokoluojami.

47. Pirkimo komisijos ir projekto vertinimo komisijos (toliau – komisijos) pirmininkas:

47.1. vadovauja komisijų darbui;

47.2. prižiūri, kad komisijų darbas vyktų vadovaujantis Taisyklių, PRAG taisyklių, Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis;

47.3. užtikrina konfidencialumo ir nešališkumo principų įgyvendinimą.

48. Komisijų sekretorius:

48.1. surenka ir saugo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas;

48.2. rengia ir saugo komisijų posėdžių protokolus, kitus reikalingus dokumentus;

48.3. registruoja komisijų narių dalyvavimą posėdžiuose, saugo įvertinimo ataskaitas bei jų priedus.

 

VIII. PIRKIMO DOKUMENTAI

 

49. Lietuvos partneris pirkimo dokumentuose pateikia visą informaciją apie pirkimo sąlygas ir procedūras.

50. Pirkimo dokumentuose turi būti pateikta:

50.1. pasiūlymų rengimo reikalavimai;

50.2. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus pasiūlymą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;

50.3. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka;

50.4. tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas;

50.5. reikalavimas pateikti tiekėjo sąžiningumo deklaraciją (4 priedas);

50.6. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, prekių kiekis, darbų, paslaugų apimtis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;

50.7. techninė specifikacija;

50.8. pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;

50.9. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina; į kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai;

50.10. pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas, įskaitant informaciją, ar pasiūlymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis;

50.11. data, iki kada turi galioti pasiūlymas, arba laikotarpis, kurį turi galioti pasiūlymas;

50.12. informacija, ar leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, šių pasiūlymų reikalavimai;

50.13. informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas;

50.14. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar Lietuvos partneris ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Lietuvos partneris savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;

50.15. vokų su pasiūlymais atplėšimo vieta, data, valanda ir minutė;

50.16. vokų su pasiūlymais atplėšimo ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros;

50.17. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos litais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos kita valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir kitos valiutos santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną;

50.18. nuorodos į išankstinį numatomo pirkimo paskelbimą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje, kituose leidiniuose bei internete, jeigu apie pirkimą buvo skelbta iš anksto;

50.19. kitos pirkimo sąlygos.

51. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o Lietuvos partneris nupirkti tai, ko reikia.

52. Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis.

 

IX. PASIŪLYMŲ IR PIRKIMO DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

53. Lietuvos partneris privalo pirkimo dokumentuose nustatyti pakankamą, ne trumpesnį kaip Taisyklių 24.2, 25.6, 33.8, 36 punktuose nurodytą, paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminą. Nustatydamas šį terminą Lietuvos partneris privalo atsižvelgti į pirkimo sudėtingumą ir laiką, reikalingą pasiūlymams parengti.

54. Pirkimo dokumentuose nustatant pasiūlymų (projektų) ir paraiškų rengimo ir pateikimo reikalavimus, turi būti nurodyta, kad:

54.1. pasiūlymas (projektas) ir paraiška turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens;

54.2. pasiūlymai turi būti įdėti į voką, kuris užklijuojamas, ant jo užrašomas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas ir nurodoma „neatplėšti iki...“ (pasiūlymų pateikimo termino pabaigos);

54.3. jeigu Lietuvos partneris numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, tiekėjai pasiūlymo kainą turi pateikti viename užklijuotame voke, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis ir kitą informaciją bei dokumentus) – kitame užklijuotame voke. Šie abu vokai turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas, ant jo užrašomas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas, nurodoma „neatplėšti iki ...“ (pasiūlymų pateikimo termino pabaigos). Reikalavimas pasiūlymą pateikti dvejuose vokuose netaikomas, pirkimą atliekant derybų būdu ar apklausos būdu, kai gali būti deramasi dėl pasiūlymo sąlygų;

54.4. projekto konkursui projektai pateikiami užklijuotoje pakuotėje su ant pakuotės užrašytu projekto devizu (trumpu projekto idėjos apibūdinimu). Kartu su projektu pateikiamas atskiras užklijuotas vokas su užrašytu tuo pačiu devizu. Voke turi būti įdėtas projekto devizo šifras – tiekėjo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono bei fakso numeriai ir projekto galiojimo užtikrinimo dokumentai (jeigu buvo reikalaujama). Projekto konkurso atveju į šį voką įdedami tiekėjų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai;

54.5. pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti sunumeruoti, susiūti siūlu, kuris neleistų nepažeidžiant susiuvimo į pasiūlymą įdėti naujus, išplėšti esančius lapus ar juos pakeisti. Pasiūlymo paskutiniojo lapo antroje pusėje siūlas užklijuojamas popieriaus lapeliu, ant kurio pasirašo tiekėjas arba jo įgaliotas asmuo. Pasiūlymo paskutinio lapo pusėje nurodomas pasirašančiojo asmens vardas, pavardė ir pareigos, pasiūlymo lapų skaičius. Kartu su kitais pasiūlymo lapais įsiuvama ir sunumeruojama pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopija (jei to reikalaujama), o pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (originalas) neįsiuvamas ir nenumeruojamas, o įdedamas į bendrą voką.

54.6. Taisyklių 54.1–54.5 punktuose nurodyti reikalavimai netaikomi, jeigu Lietuvos partneris priima elektroninėmis priemonėmis pateiktus pasiūlymus.

55. Jeigu pasiūlymas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam tiekėjui. Vokas su pasiūlymu grąžinamas ir tuo atveju, jeigu pasiūlymas pateiktas neužklijuotame voke.

56. Pasiūlymą gali pateikti ir pagal jungtinės veiklos sutartį veikianti ūkio subjektų grupė. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė įsteigti juridinio asmens neprivalo.

57. Pasiūlymas galioja jame tiekėjo nurodytą laiką. Šis laikas turi būti ne trumpesnis, negu yra nustatyta pirkimo dokumentuose. Jeigu pasiūlyme nenurodytas jo galiojimo laikas, laikoma, kad pasiūlymas galioja tiek, kiek nustatyta pirkimo dokumentuose.

58. Lietuvos partneris pirkimo dokumentus tiekėjui gali pateikti:

58.1. tiekėjo prašymu;

58.2. kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus ar pirkimo skelbime;

58.3. paskelbdamas internete ar kitomis elektroninėmis priemonėmis.

59. Lietuvos partneris privalo pirkimo dokumentus pateikti per 3 darbo dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti pirkimo dokumentus gavimo dienos. Tiekėjai dėl pirkimo dokumentų privalo kreiptis ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki paraiškų ar pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Šiame straipsnyje nustatyti pirkimo dokumentų pateikimo terminai netaikomi, kai Lietuvos partneris pirkimo dokumentus tiekėjams teikia nemokamai ir tiesiogiai elektroninėmis priemonėmis tuojau pat po pirkimo skelbimo išspausdinimo dienos ar kvietimo pateikti pasiūlymus išsiuntimo dienos.

60. Už pirkimo dokumentus Lietuvos partneris iš visų tiekėjų gali imti vienodo dydžio mokestį. Jį sudaro dokumentų kopijavimo ir pateikimo tiekėjams faktinės išlaidos. Už pirkimo dokumentų vertimą į užsienio kalbą gali būti imamas papildomas mokestis. Jį sudaro vertimo į užsienio kalbą išlaidos.

61. Šio skyriaus nuostatos dėl pasiūlymų pateikimo neprivalomos vykdant mažos vertės pirkimus apklausos būdu.

 

X. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMO PROCEDŪRA

 

62. Vokai su pasiūlymais atplėšiami pirkimo komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Posėdžio diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Pakeitus terminą, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje, išskyrus atvejus, kai pirkimas atliekamas derybų ar konkurencinio dialogo būdu, turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų atstovai.

63. Jeigu Lietuvos partneris pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais (išskyrus derybų atvejį) turi būti atplėšiami dviejuose pirkimo komisijos posėdžiuose. Pirmame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik tada, kai Lietuvos partneris patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis ir tiekėjų kvalifikaciją. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus Lietuvos partneris privalo raštu pranešti visiems tiekėjams, kartu nurodyti antro vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio laiką ir vietą. Jeigu Lietuvos partneris, patikrinęs ir įvertinęs pirmame voke tiekėjo pateiktus duomenis, atmeta jo pasiūlymą, neatplėštas vokas su pasiūlyta kaina saugomas kartu su kitais tiekėjo pateiktais dokumentais Taisyklių 104 punkte nustatyta tvarka.

64. Vokus atplėšia vienas iš pirkimo komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių pirkimų komisijos posėdyje tiekėjų ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jei į šį posėdį tiekėjas ar jo atstovas neatvyksta.

65. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys pirkimo komisijos nariai. Ši nuostata netaikoma, kai pasiūlymas perduodamas elektroninėmis priemonėmis.

66. Pirkimo komisija vokų atplėšimo procedūros ir pradinio susipažinimo su elektroninėmis priemonėmis gautu pasiūlymu rezultatus įformina protokolu, kurį pasirašo posėdyje dalyvavę pirkimo komisijos nariai.

67. Vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos, ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, sunumeruotas ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Jeigu pageidauja nors vienas vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

68. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, pasiūlyme nurodyta kaina. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

69. Tais atvejais, kai pasiūlymas vertinamas pagal mažiausios kainos kriterijų, vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, pasiūlyme nurodyta kaina ir pranešama, ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, sunumeruotas ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

70. Jeigu pirkimas susideda iš atskirų dalių, vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodomos kainos, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams arba jų atstovams skelbiama pasiūlyta kiekvienos pirkimo dalies kaina. Šios kainos turi būti nurodomos ir vokų su kainomis atplėšimo posėdžio protokole.

71. Vokų su pasiūlymais atplėšimo metu pirkimo komisija turi leisti posėdyje dalyvaujantiems suinteresuotiems tiekėjams ar jų įgaliotiems atstovams viešai ištaisyti pirkimo komisijos pastebėtus jų pasiūlymo susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma ištaisyti posėdžio metu.

72. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindamas su šia informacija Lietuvos partneris negali atskleisti tiekėjo pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.

73. Tolesnes pateiktų pasiūlymų nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras pirkimo komisija atlieka pasiūlymus pateikusiems tiekėjams nedalyvaujant.

74. Šio skyriaus nuostatos taikomos vykdant mažos vertės pirkimus apklausos būdu tik tuo atveju, kai pasiūlymus prašoma pateikti vokuose ir numatoma vykdyti vokų atplėšimo procedūrą.

 

XI. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS

 

75. Lietuvos partneris privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl jis turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti minimalius tiekėjų kvalifikacijos (pvz., teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio, techninio pajėgumo ir kt.) reikalavimus ir pareikalauti, kad tiekėjai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.

76. Lietuvos partnerio nustatyti minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį. Kvalifikacijos ir informacijos bei dokumentų, kuriuos turi pateikti tiekėjai, reikalavimai nustatomi pirkimo dokumentuose.

77. Jeigu tiekėjas dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti Lietuvos partnerio pirkimo dokumentuose nustatytų, kvalifikaciją patvirtinančių reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad tiekėjo kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus tiekėjo kvalifikacijai keliamus reikalavimus.

78. Tiekėjų kvalifikacijos duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais reikalavimais ir procedūromis. Pirkimo komisija priima sprendimą dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio tiekėjo kvalifikacijos duomenų. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie tiekėjai, kurių kvalifikacijos duomenys atitinka Lietuvos partnerio keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus.

79. Vykdant mažos vertės pirkimus, tiekėjo kvalifikacija gali būti tikrinama remiantis Lietuvos partnerio turima informacija apie tiekėjo kvalifikaciją ir nereikalaujant, kad jis pateiktų informaciją apie savo kvalifikaciją. Tokiu atveju, apie tiekėjo kvalifikaciją, kompetenciją, patikimumą bei pajėgumą sprendžiama remiantis Lietuvos partnerio patirtimi ar kita jam prieinama informacija apie tiekėjus.

 

XII. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS

 

80. Lietuvos partneris gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau jis negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto konkurencinio dialogo metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitus pakeitimus, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus. Lietuvos partneris, pasiūlymų vertinimo metu radęs pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti tiekėjų per jo nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, tiekėjas neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei tiekėjas per Lietuvos partnerio nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (arba) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų. Atliekant pirkimą derybų būdu, galima derėtis dėl kainos ir kitų pasiūlymo sąlygų, tačiau negalima keisti galutinio derybų rezultato, užfiksuoto derybų protokoluose.

81. Prireikus, konkretaus pirkimo atveju tiekėjas gali remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais, neatsižvelgdamas į tai, kokio teisinio pobūdžio būtų jo ryšiai su jais. Šiuo atveju tiekėjas privalo įrodyti Lietuvos partneriui, kad vykdant sutartį tie ištekliai jam bus prieinami. Tokiomis pačiomis sąlygomis ūkio subjektų grupė gali remtis ūkio subjektų grupės dalyvių arba kitų ūkio subjektų pajėgumais.

82. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Lietuvos partneris privalo, nepažeisdamas Taisyklių 5 punkte išdėstytų principų, prašyti tiekėjo šiuos duomenis papildyti arba paaiškinti per Lietuvos partnerio nustatytą terminą.

83. Lietuvos partneris pasiūlymą privalo atmesti, jeigu:

83.1. paraišką ar pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba Lietuvos partnerio prašymu per jo nustatytą terminą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją;

83.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

83.3. visų tiekėjų buvo pasiūlytos per didelės, Lietuvos partneriui nepriimtinos, kainos;

83.4. pasiūlyta kaina yra neįprastai maža ir tiekėjas nepateikia tinkamų kainos pagrįstumo įrodymų.

84. Lietuvos partneris pasiūlymus vertina remdamasis šiais kriterijais:

84.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartį sudaro su tiekėju, pateikusiu Lietuvos partneriui ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal vertinimo kriterijus, susijusius su pirkimo objektu;

84.2. mažiausios kainos.

85. Lietuvos partneris, norėdamas priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi:

85.1. pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką įvertinti pateiktus tiekėjų pasiūlymus ir nustatyti preliminarią pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas); tais atvejais, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus ir kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant preliminarią pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas anksčiausiai; tais atvejais, kai pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant preliminarią pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas ar pasiūlymas elektroninėmis priemonėmis pateiktas anksčiausiai;

85.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, turi raštu pranešti pasiūlymus pateikusiems tiekėjams apie preliminarią pasiūlymų eilę, o tiekėjams, kurių pasiūlymai neįrašyti į šią eilę, ir jų pasiūlymų atmetimo priežastis;

85.3. patvirtinti pasiūlymų eilę ir priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo tik tada, kai išnagrinėtos pasiūlymus pateikusių tiekėjų pretenzijos ir skundai (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 5 darbo dienų nuo pranešimo apie preliminarią pasiūlymų eilę išsiuntimo tiekėjams dienos; ši nuostata netaikoma, jei pirkimas atliekamas derybų būdu, kai į derybas kviečiamas tik vienas tiekėjas, arba jei pirkimas atliekamas kitais pirkimo būdais ir pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas.

86. Projekto konkurso vertinimo metu:

86.1. vertinimo komisija sprendimus priima savarankiškai; vertinami tik anonimiškai pateikti projektai (vertinimo komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė pasiūlymus, tik vertinimo komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio plano ar projekto);

86.2. pateikti projektai vertinami pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus, kurie nebūtinai turi būti susiję su mažiausia kaina ar ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi; vertinimo komisija narių pasirašytame protokole nurodo projektų eiliškumą, remdamasi kiekvieno projekto atitikimu vertinimo kriterijams, kartu pateikdama savo pastabas, dėl kurių reikia papildomo paaiškinimo;

86.3. po to, kai vertinimo komisija priima bendrą sprendimą, prireikus tiekėjai gali būti kviečiami atsakyti į klausimus, kuriuos vertinimo komisija yra nurodžiusi protokole. Vertinimo komisijos narių ir tiekėjų pokalbiai protokoluojami.

 

XIII. PIRKIMO SUTARTIS

 

87. Pirkimo sutartis sudaroma su laimėjusiu pripažintą pasiūlymą pateikusiu tiekėju arba, kai pirkime dalyvauja ar kreipiamasi tik į vieną tiekėją, su vienintelį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, kurio galutinis pasiūlymas atitinka Lietuvos partnerio pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Tiekėjas sudaryti sutarties kviečiamas raštu, kartu jam pranešama, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, o derybų su vienu tiekėju atveju – kad jo pasiūlymas atitinka keliamus reikalavimus, ir nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties.

88. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba jei tiekėjo pateikta sąžiningumo deklaracija yra melaginga, arba iki Lietuvos partnerio nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, arba ūkio subjektų grupė neįsteigia juridinio asmens, kaip nustatyta Taisyklių 89 punkte, laikoma, kad tiekėjas atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tokiu atveju Lietuvos partneris siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

89. Lietuvos partneris gali reikalauti, kad ūkio subjektų grupės pateiktą pasiūlymą pripažinus geriausiu ir Lietuvos partneriui pasiūlius sudaryti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį. Teisinės formos reikalavimai turi būti nustatyti pirkimo dokumentuose. Jeigu Lietuvos partneris, parinkdamas teisinę formą, reikalauja, kad ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, įsteigtų juridinį asmenį, jis pirkimo sutartį sudaro su šių ūkio subjektų įsteigtu juridiniu asmeniu. Ūkio subjektai, įsteigę juridinį asmenį, privalo laiduoti už jų įsteigto juridinio asmens prievoles, susijusias su pirkimo sutarties sąlygų įvykdymu. Tai turi būti nurodyta ir pirkimo dokumentuose.

90. Pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:

90.1. sutarties šalių teisės ir pareigos;

90.2. perkamos prekės, paslaugos ar darbai, jeigu įmanoma, – tikslūs jų tiekėjai;

90.3. kaina arba kainodaros taisyklės;

90.4. atsiskaitymų ir mokėjimo tvarka;

90.5. prievolių įvykdymo terminai;

90.6. ginčų sprendimo tvarka;

90.7. sutarties nutraukimo tvarka;

90.8. sutarties galiojimas.

91. Pagrindinės sutarties sąlygos (sutarties šalių teisės ir pareigos, perkamos prekės, paslaugos ar darbai, atsiskaitymų ir mokėjimo tvarka, prievolių įvykdymo tvarka, ginčų sprendimo tvarka, sutarties galiojimas) nustatomos pirkimo dokumentuose. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ar derybų protokole užfiksuota galutinė derybų kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.

92. Lietuvos partneris, sudaręs sutartį su konkursą laimėjusiu tiekėju, privalo apie tai pranešti kitiems konkurse dalyvavusiems tiekėjams.

93. Pirkimo sutartis negali būti sudaroma tol, kol nesibaigė tiekėjų pretenzijų pateikimo ir ieškinio pareiškimo terminai, išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas.

94. Pirkimo sutartis visais atvejais sudaroma raštu.

 

XIV. GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

95. Visi tiekėjai turi teisę pateikti Lietuvos partneriui pretenziją dėl pirkimo dokumentų, pirkimo procedūrų, su pirkimu susijusių Lietuvos partnerio veiksmų ar neveikimo, jeigu mano, kad tai pažeidžia jų teises ar teisėtus interesus. Esant tiekėjo pageidavimui jis turi būti žodžiu ar raštu supažindintas su pretenzijos pateikimo ir nagrinėjimo tvarka. Pretenzijos pateikiamos raštu per 5 kalendorines dienas nuo dienos, kurią tiekėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie tariamą savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą.

96. Nagrinėjamos tik tos tiekėjų pretenzijos, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo.

97. Gavus tiekėjo rašytinę pretenziją, pretenzijos nagrinėjimo laikotarpiu pirkimo procedūros yra sustabdomos, o atskirų procedūrų vykdymo terminai atidedami, kol šios pretenzijos bus išnagrinėtos ir priimtas sprendimas. Pirkimo procedūros nestabdomos, jeigu jas sustabdžius Lietuvos partneris ar tiekėjas patirtų daug didesnių nuostolių už tuos, kuriuos galėtų patirti pretenziją pateikęs tiekėjas.

98. Pirkimo procedūrų terminai privalo būti pratęsti pirkimo procedūrų sustabdymo laikui.

99. Priėmus sprendimą dėl pretenzijos, pirkimo procedūros tęsiamos. Jei dėl pretenzijų nagrinėjimo pratęsiami anksčiau tiekėjams pranešti pirkimo procedūrų terminai, apie tai tiekėjams turi būti išsiųsti pranešimai, nurodant terminų pratęsimo priežastis.

100. Pretenzija turi būti išnagrinėta ir motyvuotas sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną turi būti išsiųstas pranešimas pretenziją pateikusiam tiekėjui.

101. Jeigu nagrinėjama pretenzija dėl pirkimo dokumentų reikalavimų iki vokų atplėšimo, pripažinus pretenziją pagrįsta ir ją patenkinus (ištaisius pirkimo dokumentų reikalavimų prieštaravimus, neatitiktis Taisyklėms ir kitiems teisės aktams, pakeitus/patikslinus kvalifikacinius, techninius reikalavimus ir kt.), Lietuvos partneris privalo visą viešai skelbiamą informaciją paskelbti ir nukelti vokų atplėšimo terminus, apie tai informuojant visus pareiškusius norą dalyvauti pirkime dalyvius.

102. Tiekėjų pretenzijas nagrinėja ir sprendimą dėl pretenzijos priima pirkimo komisija, jeigu pirkimą vykdė pirkimo komisija, arba Lietuvos partnerio vadovo paskirti darbuotojai, jeigu pirkimą vykdė Lietuvos partnerio vadovo paskirti darbuotojai.

 

XV. Baigiamosios nuostatos

 

103. Išlaidos, kurias Lietuvos partneris patyrė pažeisdamas Taisyklėse nustatytus reikalavimus, EKPP programas įgyvendinančiųjų institucijų pripažįstamos netinkamomis finansuoti projekto išlaidomis, o jei tokios išlaidos jau buvo apmokėtos ir pažeidimo faktas paaiškėjo vėliau – Lietuvos partneris turi grąžinti išmokėtas lėšas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2010, Nr. 33-1570), nustatyta tvarka.

104. Pirkimo sutartys, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, pasiūlymų nagrinėjimo ir vertinimo dokumentai, kiti su Lietuvos partnerio pirkimu susiję, Lietuvos partnerio parengti ar gauti dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau nei septynerius metus, skaičiuojant nuo tos dienos, kai paramos gavėjui, vadovaujantis paramos sutarties nuostatomis, apskaičiuojamas ir pervedamas galutinis mokėjimas, ir prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


2007–2013 m. Europos Sąjungos

finansinio laikotarpio Europos

kaimynystės ir partnerystės priemonės

bendradarbiavimo per sieną programų

projektams vykdyti reikalingų pirkimų,

atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir

organizacijų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos

Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą,

taisyklių

1 priedas

 

(Pirkimo komisiją sudariusios ar mažos vertės pirkimą atliekančios organizacijos pavadinimas)

 

___________________________________________________________________________

(pirkimo komisijos pirmininko, nario,  eksperto ar darbuotojo, Lietuvos partnerio vadovo paskirto atlikti mažos vertės pirkimą, vardas ir pavardė, asmens kodas)

 

pirkimo komisijos PIRMININKO, nario, eksperto AR darbuotojO, Lietuvos partnerio vadovo paskirtO atlikti mažos vertės pirkimą, NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

20__ m. _____________ d. Nr. ______

__________________________

(vietovės pavadinimas)

 

Būdamas _____________________________________________________ , pasižadu:

(pirkimo komisijos pirmininku, nariu, ekspertu, darbuotoju, Lietuvos partnerio vadovo paskirtu atlikti mažos vertės pirkimą)

 

1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti  pareigas.

(pirkimo komisijos pirmininko, nario, eksperto, darbuotojo, Lietuvos partnerio vadovo paskirto atlikti mažos vertės pirkimą )

2. Paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:

2.1. pirkimo procedūrose kaip tiekėjas dalyvauja asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja toks asmuo;

2.2. aš arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais:

2.2.1. esu (yra) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens valdymo organų narys;

2.2.2. turiu (-i) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame;

2.2.3. gaunu (-a) iš pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens bet kokios rūšies pajamų;

2.3. dėl bet kokių kitų aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų;

nedelsdamas raštu pranešti apie tai mane __________________________________________

(pirkimo komisijos pirmininku, nariu, ekspertu ar darbuotoju, atlikti mažos vertės pirkimą)

paskyrusiam Lietuvos partnerio vadovui ir nusišalinti.

Man išaiškinta, kad asmenys, susiję su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra: sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.

 

____________________                                          ______________________________

(parašas)                                                                       (vardas, pavardė)

 

_________________


2007–2013 m. Europos Sąjungos

finansinio laikotarpio Europos

kaimynystės ir partnerystės priemonės

bendradarbiavimo per sieną programų

projektams vykdyti reikalingų pirkimų,

atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir

organizacijų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos

Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą,

taisyklių

2 priedas

 

___________________________________________________________________________

(pirkimo komisiją sudariusios ar mažos vertės pirkimą atliekančios organizacijos pavadinimas)

 

___________________________________________________________________________

(pirkimo komisijos pirmininko, nario, eksperto ar darbuotojo, Lietuvos partnerio vadovo paskirto atlikti mažos vertės pirkimą, vardas ir pavardė, asmens kodas)

 

pirkimO komisijos PIRMININKO, nario, eksperto AR DARBUOTOJO, LIETUVOS PARTNERIO VADOVO PASKIRTO ATLIKTI MAŽOS VERTĖS PIRKIMĄ, KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

20__ m. ________________ d.

____________________

(vietovės pavadinimas)

 

Būdamas ______________________________________________________________ ,

(pirkimo komisijos pirmininku, nariu, ekspertu, darbuotoju, Lietuvos partnerio vadovo paskirtu atlikti mažos vertės pirkimą)

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su pirkimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma, dirbant pirkimo komisijos pirmininku, nariu, ekspertu ar atliekant mažos vertės pirkimą;

1.2. man patikėtus dokumentus saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

1.3. nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų kopijų.

2. Man žinoma, kad su pirkimu susijusią informaciją, kurią Taisyklių ir kitų su pirkimo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos numato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas pirkimo komisijos ar Lietuvos partnerio vadovo. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.

3. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:

3.1. informacija, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas ir kurios atskleidimas nėra privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

3.2. visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, kurių Taisyklių  ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos nenumato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims;

3.3. informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

4. Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti Lietuvos partneriui ir tiekėjams padarytus nuostolius.

 

____________________                                          ______________________________

(parašas)                                                                       (vardas, pavardė)

 

_________________


2007–2013 m. Europos Sąjungos

finansinio laikotarpio Europos

kaimynystės ir partnerystės priemonės

bendradarbiavimo per sieną programų

projektams vykdyti reikalingų pirkimų,

atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir

organizacijų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos

Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą,

taisyklių

3 priedas

 

(Tiekėjų apklausos lentelės ir sprendimo dėl pirkimo formos pavyzdys)

 

TVIRTINU

Lietuvos partnerio vadovas arba įgaliotas asmuo

(Pareigos)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

TIEKĖJŲ APKLAUSOS LENTELĖ IR SPRENDIMAS DĖL PIRKIMO

(Mažos vertės pirkimams)

 

Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas:

___________________________________________________________________________

 

Pirkėjas: __________________________________

 

Tiekėjai:

Eil. Nr.

Pavadinimas

Adresas, telefonas, faksas

Vadovas arba įgaliotas asmuo (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

Tiekėjų pasiūlymai:

 

Eil. Nr.

Tiekėjo pavadinimas

Pasiūlymo data

Vertinimo kriterijai (nurodyti konkrečius kriterijus)

A

B

C

D

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRENDIMAS DĖL PIRKIMO:

Laimėtoju pripažintas tiekėjas:

___________________________________________________________________________

(tiekėjo pavadinimas ir pasiūlymo numeris)

 

Jeigu įvertinti mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymai, nurodyti priežastis:

___________________________________________________________________________

 

Pažymą parengė:

 

(pareigos)

(parašas, data)

(vardas ir pavardė)

 

_________________


2007–2013 m. Europos Sąjungos

finansinio laikotarpio Europos

kaimynystės ir partnerystės priemonės

bendradarbiavimo per sieną programų

projektams vykdyti reikalingų pirkimų,

atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir

organizacijų, nesančių perkančiosiomis

organizacijomis pagal Lietuvos

Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą,

taisyklių

4 priedas

 

(Herbas arba prekių ženklas)

 

___________________________________________________________________________

(tiekėjo pavadinimas)

___________________________________________________________________________

(tiekėjo kodas ir kiti duomenys)

____________________________

(adresatas (perkančioji organizacija)

 

TIEKĖJO SĄŽININGUMO DEKLARACIJA

 

20___m. ________________________ d. Nr.

________________________

(deklaracijos sudarymo vieta)

 

1. Aš, _________________________________________________________________ ,

(tiekėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos, vardas, pavardė)

tvirtinu, kad mano vadovaujamas (-a) (atstovaujamas (-a)_____________________________ ,

(tiekėjo pavadinimas)

dalyvaujantis (-i)______________________________________________________________

(Lietuvos partnerio pavadinimas)

atliekamame _________________________________________________________________

(pirkimo objekto pavadinimas, pirkimo būdas)

___________________________________________________________________________ ,

 

skelbtame ___________________________________________________________________

(leidinio, kuriame paskelbtas skelbimas apie pirkimą, pavadinimas,

___________________________________________________________________________

data ir numeris arba kvietimo pateikti pasiūlymą ar dalyvauti derybose išsiuntimo

___________________________________________________________________________ ,

data ir numeris)

nedavė ir neketina duoti Lietuvos partneriui pinigų, dovanų, nesuteikė ir neketina suteikti jokių paslaugų ar kitokio atlygio už sudarytas ar nesudarytas sąlygas, susijusias su palankiais veiksmais laimėti pirkimą.

2. Man žinoma, kad jeigu mano pateikta deklaracija yra melaginga, _________________

(tiekėjo pavadinimas)

pateiktas pasiūlymas bus nenagrinėjamas ir atmestas, o tuo atveju, jeigu pasiūlymas bus jau pripažintas laimėjusiu, bus laikoma, kad ________________________________________________________________

(tiekėjo pavadinimas)

atsisakė sudaryti pirkimo sutartį ir su juo pirkimo sutartis nebus sudaroma.

3. Tiekėjas už deklaracijoje pateiktos informacijos teisingumą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

4. Jeigu pirkime dalyvauja ūkio subjektų grupė, deklaraciją pildo kiekvienas ūkio subjektas.

 

______________________                   ___________                       ____________________

(deklaraciją sudariusio                                (parašas)                                  (vardas, pavardė)

asmens pareigos)

 

_________________