VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

N U T A R I M A S

DĖL AUTOBUSŲ STOTYSE PASLAUGŲ TEIKIMO VEŽĖJAMS TARIFŲ MAKSIMALIŲ DYDŽIŲ DERINIMO TVARKOS

 

2002 m. lapkričio 22 d. Nr. 107

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso (Žin., 1996, Nr. 119-2772; 1998, Nr. 105-2595; 2002, Nr. 37-1342) 16 straipsnio 4 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria patvirtinti Autobusų stotyse paslaugų teikimo vežėjams tarifų maksimalių dydžių derinimo tvarką (pridedama).

 

 

Pirmininkas                                                                                 Vidmantas Jankauskas

______________

 


PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir

energetikos kontrolės komisijos

2002 m. lapkričio mėn. 22 d. nutarimu Nr. 107

 

Autobusų stotyse paslaugų teikimo vežėjams tarifų maksimalių dydžių derinimo tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja autobusų stotyse vežėjams teikiamų įvažiavimo į autobusų stotį, bilietų pardavimo ir informacijos autobusų stotelėse priežiūros paslaugų tarifų maksimalių dydžių pateikimo derinimui ir derinimo visumą.

2. Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

autobusų stotis – kelių transporto infrastruktūros dalis miestuose ir didesnėse gyvenvietėse, skirta aptarnauti keleivius, vykstančius nustatytais reguliaraus vietinio, tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais;

autobusų stotelė – kelių transporto infrastruktūros dalis miestuose, gyvenvietėse ir keliuose, skirta aptarnauti keleivius, vykstančius nustatytais reguliaraus vietinio (priemiestinio) ir tolimojo susisiekimo maršrutais;

stoties valdytojas – juridinis asmuo, teisiniu pagrindu valdantis autobusų stotį;

vežėjas – įmonė, įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir turinti teisę vežti keleivius, bagažą, paštą, dokumentų siuntas, smulkias siuntas;

keleivis – fizinis asmuo, kuris pagal sutartį arba kitu teisiniu pagrindu naudojasi kelių transporto priemone, taip pat kitomis teikiamomis paslaugomis;

tarifas – nustatyto dydžio mokestis už autobusų stotyje vežėjui teikiamą paslaugą;

maksimalus tarifo dydis – nustatytas maksimalus mokestis už autobusų stotyje vežėjui teikiamą paslaugą;

įvažiavimo į autobusų stotį paslauga – autobusų stotyje vežėjui teikiama paslauga, kuria vežėjui suteikiama galimybė naudotis keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo peronais, tarpreisinio stovėjimo aikštele, dispečerinės ir informacinės tarnybų paslaugomis;

bilietų pardavimo paslauga – bilietų pardavimas keleiviams į vežėjo reisus autobusų stoties bilietų kasoje;

informacijos autobusų stotelėse priežiūros paslauga – vežėjui teikiama paslauga, kai stotelėse reisų tvarkaraščius iškabina ir atnaujina autobusų stoties valdytojas.

 

II. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

3. Autobusų stočių valdytojai dėl autobusų stotyse teikiamų paslaugų vežėjams tarifų maksimalių dydžių suderinimo Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai (toliau – Komisija) privalo pateikti šiuos dokumentus:

3.1. juridinio asmens vadovo pasirašytą prašymą;

3.2. juridinio asmens valdymo organų pritarimą dėl autobusų stotyje teikiamų paslaugų vežėjams tarifų maksimalių dydžių nustatymo;

3.3. aiškinamąjį raštą, kuriame turi būti pateikti duomenys apie autobusų stoties praėjusių dvejų kalendorinių metų ūkinę ir finansinę veiklą bei pagrįstai paaiškinta, dėl kokių priežasčių keičiamas paslaugų teikimo vežėjams tarifo maksimalus dydis ir kokių rezultatų tikimasi įsigaliojus naujiems tarifams;

3.4. autobusų stotyje vežėjams teikiamos paslaugos, kurios tarifo maksimalų dydį prašoma suderinti, praėjusių dvejų metų faktinių ir prognozuojamų metų sąnaudų suvestinę lentelę (laisva forma) pagal kalkuliacinius straipsnius. Tiesioginių ir netiesioginių sąnaudų skaičiavimuose būtina pagrįsti jų paskirstymą tarp atskirų paslaugų autobusų stotyje bei veiklos rūšių įmonėje;

3.5. autobusų stotyje paslaugų teikimo vežėjams rodiklių suvestinę (1 priedas);

3.6. autobusų stotyje paslaugų teikimo vežėjams tarifų maksimalių dydžių pasikeitimo rezultatų lentelę (2 priedas);

3.7. kitą informacinę medžiagą, kurią, stoties valdytojo nuomone, tikslinga pateikti, nes ji gali turėti įtakos priimant galutinį sprendimą.

4. Už pateiktos informacijos teisingumą atsako juridinio asmens vadovas, kuris pasirašo visus pateikiamus dokumentus.

5. Stoties valdytojas turi teisę pateikti prašymus Komisijai ne dažniau kaip du kartus per kalendorinius metus.

 

III. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS

 

6. Komisija, gavusi stoties valdytojo prašymą suderinti autobusų stotyje teikiamų paslaugų vežėjams tarifų maksimalius dydžius, per 10 darbo dienų patikrina pateiktus dokumentus bei įvertina tarifų maksimalių dydžių peržiūrėjimo procedūros tikslingumą, priima galutinį sprendimą dėl stoties valdytojo prašymo įregistravimo ir apie tai informuoja prašytoją.

7. Nagrinėjant pateiktus autobusų stočių valdytojų prašymus, remiamasi praėjusių dvejų metų ūkinės ir finansinės veiklos faktiniais rezultatais, kurie atsispindi pateiktuose 1 ir 2 prieduose bei būtinų sąnaudų suvestinėse. Įvertinus suskaičiuotas būtinas tiesiogines ir netiesiogines sąnaudas bei prognozuojamą pelningumo lygį, nustatomas atitinkamos paslaugos tarifo maksimalus dydis.

8. Komisija ne vėliau kaip per 40 dienų nuo sprendimo įregistruoti autobusų stoties valdytojo prašymą išnagrinėja pateiktą medžiagą, priima galutinį sprendimą ir informuoja autobusų stoties valdytoją.

9. Komisija turi teisę pareikalauti iš autobusų stoties valdytojo papildomų duomenų ar aiškinimų, kurių reikia sprendimui dėl autobusų stotyje teikiamų paslaugų vežėjams tarifų maksimalių dydžių suderinimo priimti. Jei autobusų stoties valdytojas dėl nepateisinamų priežasčių per nurodytą laiką nepateikia prašomų papildomų duomenų ar aiškinimų, prašymo svarstymas nutraukiamas ir pateiktas prašymas grąžinamas autobusų stoties valdytojui.

10. Komisijos galutinis sprendimas dėl autobusų stoties valdytojo pateikto prašymo suderinti autobusų stotyje teikiamų paslaugų vežėjams tarifų maksimalius dydžius priimamas posėdžio metu.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

11. Komisijai suderinus autobusų stotyje teikiamų paslaugų vežėjams tarifų maksimalius dydžius, konkrečius tarifų dydžius nusistato patys autobusų stočių valdytojai – paslaugų teikėjai.

______________

 


1 priedas

 

Autobusų stotyje paslaugų teikimo vežėjams rodiklių

SUVESTINĖ

 

Eil. Nr.

Rodikliai

Matavimo vnt.

2.... m. ataskaita

2.... m. ataskaita

Projektas

2.... m.

 

1.

Sąnaudos (autobusų stoties išlaikymui)

tūkst.

Lt

 

 

 

 

2.

Pajamos (2.1. + 2.2. + 2.3. + 2.4. + 2.5.)

tūkst.

Lt

 

 

 

2.1.

pajamos už bilietų pardavimo autobusų stotyje paslaugas

tūkst.

Lt

 

 

 

 

2.2.

pajamos už autobusų įvažiavimus

tūkst.

Lt

 

 

 

 

2.3.

pajamos už informacijos autobusų stotelėse priežiūrą

tūkst.

Lt

 

 

 

 

2.4.

pajamos už patalpų nuomą

tūkst.

Lt

 

 

 

 

2.5.

kitos pajamos

tūkst.

Lt

 

 

 

 

3.

Įvažiavimų į stotį skaičius (3.1. + 3.2.)

vnt.

 

 

 

3.1.

stoties savininko

vnt.

 

 

 

 

3.2.

kitų vežėjų

vnt.

 

 

 

 

4.

Autobusų stotyje vežėjams teikiamų paslaugų tarifai:

 

 

 

 

 

4.1.

už bilietų pardavimą

%

 

 

 

 

4.2.

už autobuso įvažiavimą

Lt

 

 

 

 

4.3.

už informacijos autobusų stotelėse priežiūrą

Lt

 

 

 

 

4.4.

kiti

 

 

 

 

 

5.

Lyginamoji sąnaudų, tenkančių autobusų stoties išlaikymui, dalis visose įmonės sąnaudose

%

 

 

 

 

6.

Lyginamoji pajamų už autobusų stoties paslaugas vežėjams dalis visose įmonės pajamose

%

 

 

 

 

______________

 


2 priedas

 

Autobusų stotyje paslaugų teikimo vežėjams tarifų maksimalių dydžių pasikeitimo rezultatų lentelė

 

Paslauga

Suteiktos paslaugos apimtys

Tarifas

Pajamos už paslaugas, tūkst. Lt

Galiojantis

Projektinis

2.... m. ataskaita

2.... m. projektas

Bilietų pardavimo

*

 

 

 

 

Autobusų įvažiavimo

 

 

 

 

 

Informacijos autobusų stotelėse priežiūros

 

 

 

 

 

* – suma, gauta už visus autobusų stoties bilietų kasose parduotus bilietus

______________