LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. GRUODŽIO 21 D. NUTARIMO NR. 1560 „DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. balandžio 14 d. Nr. 371

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) 8 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1560 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 108-3922; 2003, Nr. 26-1040), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                               Algirdas Brazauskas

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                         Kęstutis Daukšys

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1560

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. balandžio 14 d. nutarimo

Nr. 371 redakcija)

 

viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Tarnyba) yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaiga, įgyvendinanti viešųjų pirkimų politiką ir prižiūrinti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau vadinama – Įstatymas) ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai Lietuvos Respublikos Seimas pritaria, ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas: Algirdo g. 31, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra šie:

5.1. įgyvendinti viešųjų pirkimų politiką;

5.2. prižiūrėti, kaip laikomasi Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų.

6. Įgyvendindama jai pavestus uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

6.1. analizuoja ir vertina viešųjų pirkimų sistemą, rengia pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

6.2. analizuoja viešųjų pirkimų įgyvendinimo Europos Sąjungoje (toliau vadinama – ES) praktiką ir nustatytąja tvarka teikia pasiūlymus dėl nacionalinės teisės tobulinimo;

6.3. teikia metodinę pagalbą, rengia Įstatymui įgyvendinti reikalingas rekomendacijas, gaires;

6.4. pagal kompetenciją rengia ir priima viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus:

6.4.1. tvirtina supaprastintų pirkimų skelbimų formas ir nustato skelbimų teikimo reikalavimus;

6.4.2. tvirtina pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką;

6.4.3. tvirtina pirkimų ataskaitų formas ir nustato ataskaitų teikimo reikalavimus;

6.4.4. tvirtina skelbimų teikimo Tarnybai taisykles;

6.4.5. tvirtina vokų atplėšimo procedūros ir pradinio susipažinimo su elektroninėmis priemonėmis gautais pasiūlymais rezultatų protokolo privalomuosius rekvizitus;

6.4.6. priima kitus teisės aktus;

6.5. kontroliuoja, kaip atliekant viešuosius pirkimus laikomasi Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, atlieka šių teisės aktų pažeidimų prevenciją, vertina tiekėjų kreipimusis dėl perkančiųjų organizacijų pirkimo dokumentuose nurodytų pirkimo sąlygų;

6.6. renka, kaupia ir analizuoja informaciją apie numatomus ir atliekamus pirkimus, sudarytas pirkimų sutartis bei sutarčių įvykdymo rezultatus, taip pat nustatytus viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, jų pobūdį ir su jais susijusius sprendimus bei bausmes; šią informaciją, išskyrus konfidencialią, teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir skelbia viešai;

6.7. organizuoja perkančiųjų organizacijų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už viešuosius pirkimus, mokymą, juos moko;

6.8. konsultuoja perkančiąsias organizacijas ir tiekėjus ar organizuoja jų konsultavimą viešųjų pirkimų klausimais;

6.9. analizuoja ir vertina kiekvieną gautą Europos Bendrijų Teisingumo Teismo nagrinėjamą bylą ir teikia Europos teisės departamentui prie Teisingumo ministerijos nuomonę apie bylos svarbą Lietuvai ar Lietuvos Respublikos poziciją Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka;

6.10. dalyvauja Lietuvos Respublikos pozicijų ES institucijose nagrinėjamais klausimais rengimo bei derinimo, ES teisės (acquis communautaire) perkėlimo į nacionalinę teisę ir įgyvendinimo darbuose; šiems darbams atlikti naudoja Lietuvos narystės ES informacinę sistemą;

6.11. atstovauja Lietuvai ES ir kitose tarptautinėse organizacijose Tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;

6.12. spręsdama viešųjų pirkimų klausimus, palaiko ryšius su atitinkamomis ES valstybių narių ir kitų užsienio valstybių institucijomis bei tarptautinėmis organizacijomis;

6.13. rengia ir teikia Europos Bendrijų Komisijai jos nustatytais terminais ir forma statistines prekių, paslaugų ir darbų pirkimo metines ataskaitas ir kitą jos prašomą informaciją;

6.14. teikia Europos Bendrijų Komisijai Įstatymo 124 straipsnyje nurodytą informaciją apie Europos Bendrijos teisės pažeidimą;

6.15. persiunčia Europos Bendrijų Komisijai prašymą dėl Įstatymo 125 straipsnyje nurodyto sutaikymo;

6.16. persiunčia Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui skelbti perkančiųjų organizacijų skelbimus ir užtikrina perkančiųjų organizacijų perduodamų kitų pranešimų ir informacijos persiuntimą, išsiunčia skelbimus skelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir skelbia Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, taip pat raštu praneša perkančiajai organizacijai skelbimo išsiuntimo būdą ir išsiuntimo datą;

6.17. sudaro ir teikia Europos Bendrijų Komisijai Lietuvos Respublikos institucijų, kompetentingų išduoti Įstatymo 33 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, sąrašą, taip pat atsako už šio sąrašo atnaujintų duomenų pateikimą Europos Bendrijų Komisijai;

6.18. pagal kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas;

6.19. nedelsdama praneša perkančiosios organizacijos vadovui apie administracinės nuobaudos paskyrimą;

6.20. administruoja Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą;

6.21. atlieka kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

7. Tarnyba, atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės, savivaldybių institucijų ir įstaigų duomenis Tarnybos kompetencijos klausimais;

7.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją;

7.3. stebėti visas perkančiojoje organizacijoje vykdomas pirkimų procedūras, prireikus filmuoti viešojo pirkimo komisijos posėdžius ir kitas pirkimo procedūras;

7.4. gauti perkančiosios organizacijos, viešojo pirkimo komisijos ar jos narių ir pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų veiksmų ir sprendimų, susijusių su pirkimu, paaiškinimus;

7.5. tikrinti, kaip perkančiosios organizacijos laikosi nustatytosios viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos;

7.6. pateikti pirkimo dokumentus ir tiekėjų pasiūlymus papildomai ekspertizei;

7.7. gavusi pranešimą apie galimus pažeidimus, vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras;

7.8. nustačiusi Įstatymo pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti ar nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti Įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus;

7.9. Įstatyme nustatytais atvejais duoti sutikimą, kad perkančioji organizacija atmestų visus pasiūlymus, nutrauktų pirkimo procedūras, taip pat perkančiajai organizacijai gavus tiekėjo pretenziją priimti sprendimą nestabdyti pirkimo procedūrų;

7.10. sudaryti komisijas (darbo grupes) teisės aktų ir kitų dokumentų projektams rengti bei svarbioms problemoms nagrinėti, įtraukti į jas kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, organizacijų specialistus (jų vadovų sutikimu). Prireikus į šias komisijas (darbo grupes) gali būti pakviesti ir užsienio valstybių specialistai;

7.11. gavusi Europos Komisijos pranešimą, kad bus nagrinėjamas Europos Bendrijos teisės nuostatų pažeidimas, kreiptis į teismą, jeigu mano, kad perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo reikalavimus ir pažeidimų neištaisė;

7.12. Įstatymą pažeidusius asmenis įstatymų nustatyta tvarka traukti administracinėn atsakomybėn;

7.13. nustačiusi Įstatymo pažeidimus ar galimas korupcijos apraiškas, medžiagą perduoti teisėsaugos institucijoms tirti toliau.

8. Tarnyba turi ir kitų jai įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktų teisių.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Ministras Pirmininkas.

Tarnybos direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui.

Ministras Pirmininkas skatina Tarnybos direktorių, prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas.

10. Tarnybos direktorius:

10.1. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir tarptautinėse organizacijose;

10.2. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas, vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko suteiktus įgaliojimus ir pavedimus, asmeniškai atsako už tai, kad būtų vykdomi Tarnybai pavesti uždaviniai;

10.3. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų vykdymą;

10.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus;

10.5. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų įvykdymą;

10.6. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi. Prireikus direktorius leidžia kartu su kitų valstybės institucijų vadovais bendrus įsakymus;

10.7. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Tarnybos metinę veiklos ataskaitą, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių ataskaitą, Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą, pusmečiui pasibaigus teisės aktų nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie padėtį Tarnybos kompetencijos srityje, o kopiją – Ūkio ministerijai, informuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybę, jeigu Tarnybos kompetencijos srityje vykstantys procesai gali sukelti neigiamas ekonomines, finansines ar kitokias pasekmes valstybei ar konkrečioms socialinėms grupėms, teikia pasiūlymus dėl priemonių, būtinų neigiamiems procesams įveikti, o šios informacijos kopiją – Ūkio ministerijai;

10.8. tvirtina Tarnybos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto didžiausio leistino Tarnybai valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičiaus, sudaro vertinimo komisiją ir priima sprendimus dėl kvalifikacinių klasių suteikimo valstybės tarnautojams;

10.9. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus;

10.10. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines nuobaudas, taip pat įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, juos skatina ir skiria jiems drausmines nuobaudas;

10.11. tvirtina Tarnybos strateginius veiklos planus.

11. Tarnybos direktorius turi du pavaduotojus, kuriuos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų direktorius.

12. Direktoriaus nesant, jo pareigas laikinai eina vienas iš pavaduotojų.

13. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės vardu turi teisę nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS

 

14. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas Tarnyboje tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. TARNYBOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

15. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Tarnybai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

 

VII. FINANSINĖ VEIKLOS KONTROLĖ

 

17. Tarnybos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Tarnyba gali būti likviduojama, reorganizuojama ir pertvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________

 

 

part_5ef5473a839846f1a07621b9bf0ddb11_end