LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS 2006 M. SPALIO 9 D. ĮSAKYMO NR. D1-449 „DĖL TRANSPORTO PRIEMONIŲ SU UŽDEGIMO SUSPAUDIMU VARIKLIAIS IŠMETAMŲ DUJINIŲ TERŠALŲ BEI KIETŲJŲ DALELIŲ KIEKIŲ, TAIP PAT TRANSPORTO PRIEMONIŲ SU PRIVERSTINIO UŽDEGIMO VARIKLIAIS, DEGALAMS NAUDOJANČIŲ GAMTINES DUJAS IR SUSKYSTINTAS NAFTOS DUJAS, IŠMETAMŲ DUJINIŲ TERŠALŲ KIEKIŲ MAŽINIMO PRIEMONIŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. gruodžio 7 d. Nr. D1-577
Vilnius
Pakeičiu „Transporto priemonių su uždegimo suspaudimu varikliais išmetamų dujinių teršalų bei kietųjų dalelių kiekių, taip pat transporto priemonių su priverstinio uždegimo varikliais, degalams naudojančių gamtines dujas ir suskystintas naftos dujas, išmetamų dujinių teršalų kiekių mažinimo priemonių tvarkos aprašą“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. D1-449 (Žin., 2006, Nr. 119-4552, Nr. 120, Nr. 121, Nr. 122, Nr. 123), ir
1. Tvarkos aprašą naujomis sąvokomis:
„Išderinimo įtaisas – įtaisas, matuojantis, nustatantis ar reaguojantis į kintamuosius eksploatacijos dydžius (pvz., transporto priemonės greitį, variklio sukimosi dažnį, įjungtą pavarą, temperatūrą, slėgį įsiurbimo kolektoriuje arba bet kurį kitą parametrą) siekiant įjungti, pakeisti, sulėtinti ar išjungti bet kurį išmetamųjų teršalų kiekio reguliavimo sistemos komponentą, kad išmetamųjų teršalų kiekio reguliavimo sistemos efektyvumas sumažėtų esant tokioms sąlygoms, kokios yra įprastai eksploatuojant transporto priemonę, išskyrus atvejus, kai tokio įtaiso naudojimas yra įtrauktas į naudojamą išmetamųjų teršalų sertifikavimo bandymo metodiką.
Papildomas reguliavimo įtaisas – variklyje arba transporto priemonėje įdiegta sistema, funkcija ar reguliavimo strategija, sauganti variklį ir/arba jo pagalbinę įrangą nuo tokių sąlygų, kurios galėtų sukelti apgadinimą arba gedimą, arba naudojama palengvinti variklio paleidimą. Papildomas reguliavimo įtaisas taip pat gali būti strategija arba priemonė, kuri nėra išderinimo įtaisas.
Neracionali išmetamųjų teršalų kiekio reguliavimo strategija – bet kokia strategija arba priemonė, kuri, transporto priemonę įprastai eksploatuojant, sumažina išmetamųjų teršalų reguliavimo sistemos efektyvumą daugiau nei reikalaujama naudojamoje išmetamųjų teršalų bandymo metodikoje.“.
2. Minėto Tvarkos aprašo 11 priedo 3.1.3 punktą paveikslu „Bandymų ciklų specialieji apibrėžimai“: