LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL MOKINIO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ
(IŠSKYRUS ATSIRANDANČIUS DĖL IŠSKIRTINIŲ GABUMŲ) PEDAGOGINIU, PSICHOLOGINIU, MEDICININIU IR SOCIALINIU PEDAGOGINIU ASPEKTAIS ĮVERTINIMO IR SPECIALIOJO UGDYMOSI SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. rugsėjo 30 d. Nr. V-1775
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 14 straipsnio 3 dalimi:
1. T v i r t i n u Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2000 m. rugpjūčio 17 d. įsakymą Nr. 1056 „Dėl Specialiojo ugdymo skyrimo tvarkos“ (Žin., 2000, Nr. 71-2214).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1775
mokinio SPECIALIŲJŲ ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais Įvertinimo IR SPECIALIOJO UGDYMOsi SKYRIMO tvarkos Aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo (toliau – Įvertinimas) ir specialiojo ugdymosi ir (ar) specialiosios pedagoginės, psichologinės, socialinės pedagoginės, specialiosios pagalbos (toliau – Švietimo pagalba) skyrimo mokiniams (vaikams) nuo gimimo iki 21 metų tvarką bei dokumentaciją.
2. Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ikimokyklinio ugdymo programos, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo bendrosios programos, profesinio mokymo programos, neformaliojo vaikų švietimo programos pritaikymą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas.
3. Įvertinimą atlieka:
II. Įvertinimo ir SPECIALIOJO UGDYMOsi ir (ar) švietimo pagalbos SKYRIMO DOKUMENTAi
5. Įvertinimo ir specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo duomenys fiksuojami Aprašo prieduose nurodytuose dokumentuose:
5.4. Vaiko gerovės komisijos pažymoje dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio Įvertinimo (toliau – Komisijos pažyma dėl Įvertinimo) (5 priedas);
5.5. Pažymoje dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio Įvertinimo (toliau – Tarnybos pažyma dėl Įvertinimo) (7 priedas);
5.6. Pažymoje dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo (toliau – Pažyma dėl skyrimo) (8 priedas);
III. Įvertinimo IR SPECIALIOJO UGDYMOsi ir (AR) švietimo pagalbos SKYRIMO TVARKA
6. Vaiko, neugdomo mokykloje, specialiųjų ugdymosi poreikių Įvertinimo ir specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo tvarka:
6.1. Tėvai (globėjai), kuriems kyla vaiko ugdymo sunkumų (kalbos, bendravimo, elgesio ir kitų) namuose, kreipiasi į Tarnybą dėl Įvertinimo.
6.2. Tarnybos specialistai (specialusis pedagogas, psichologas, logopedas, vaikų gydytojas neurologas ir (ar) neurologas, socialinis pedagogas, surdopedagogas, jeigu vaikas turi klausos sutrikimų, tiflopedagogas, jeigu vaikas turi regos sutrikimų) atlieka Įvertinimą, nustato specialiųjų ugdymosi poreikių lygį ir pildo Tarnybos pažymą dėl įvertinimo (7 priedas). Įvertinimo rezultatai aptariami su tėvais (globėjais).
7. Mokinio, ugdomo ikimokyklinio ugdymo mokykloje, bendrojo ugdymo mokykloje specialiųjų ugdymosi poreikių Įvertinimo ir specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo tvarka:
7.1. Mokytojas pildo Kortelę (1 priedas) (ikimokyklinio ugdymo mokykloje) ar Anketą (2 priedas) (bendrojo ugdymo mokykloje) ir kreipiasi į Komisiją, kai jam iškyla mokinio ugdymo sunkumų ir (ar) mokinio pasiekimai neatitinka bendrosiose programose numatyto patenkinamo pasiekimų lygio.
7.2. Komisija, gavusi Kortelę (1 priedas) ar Anketą (2 priedas) bei Sutikimą (4 priedas), atlieka pirminį Įvertinimą ir pildo Komisijos pažymą dėl Įvertinimo (5 priedas). Siekdami išsamesnio Įvertinimo, Komisijos nariai gali prašyti tėvų (globėjų, rūpintojų) pateikti mokinio sveikatos būklės įvertinimo dokumentus.
7.3. Komisija, nustačiusi mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių lygį ir nusprendusi, kad mokiniui reikalinga Švietimo pagalba, įrašo jį į Švietimo pagalbos gavėjų sąrašą, Komisijos pirmininko raštu suderintą su Tarnyba, kurios veiklos teritorijoje yra mokykla. Prireikus Tarnyba gali prašyti pateikti dokumentus, nurodytus Aprašo 5.7 punkte. Suderintą su Tarnyba Švietimo pagalbos gavėjų sąrašą teikia mokyklos vadovui tvirtinti. Tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu Komisija pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas).
7.4. Komisija, nusprendusi, kad mokiniui yra tikslinga pritaikyti ikimokyklinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą ar bendrojo ugdymo bendrąsias programas ir skirti specialųjį ugdymąsi, gavusi Sutikimą (6 priedas), kreipiasi į Tarnybą, kurios veiklos teritorijoje yra mokykla, dėl išsamesnio Įvertinimo. Komisija pateikia Tarnybai Komisijos pažymos dėl Įvertinimo (5 priedas) kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, mokinio rašto darbų, piešinių, prireikus mokinio sveikatos būklės įvertinimo dokumentus.
7.5. Tarnyba atlieka Įvertinimą, nustato specialiųjų ugdymosi poreikių lygį ir pildo Tarnybos pažymą dėl Įvertinimo (7 priedas). Įvertinimą atlikę specialistai rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais) ir ugdančiu (-iais) pedagogu (-ais), prireikus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu skiria specialųjį ugdymąsi ir (ar) Švietimo pagalbą ir pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas).
7.6. Tarnyba, kartu su mokykla, kurioje mokosi mokinys, turintis klausos sutrikimą (arba kochlearinį implantą), privalo kreiptis į Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą dėl Įvertinimo, specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių, ugdymosi aplinkos pritaikymo. Mokinio Įvertinimą atlieka Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro specialistai kartu su Tarnybos specialistais. Prireikus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu Tarnyba skiria specialųjį ugdymąsi ir (ar) Švietimo pagalbą ir pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas).
7.7. Tarnyba, kartu su mokykla, kurioje mokosi mokinys, turintis regos sutrikimą (arba yra kurčneregys), privalo kreiptis į Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centrą dėl Įvertinimo, specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių, ugdymosi aplinkos pritaikymo. Mokinio Įvertinimą atlieka Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro specialistai kartu su Tarnybos specialistais. Prireikus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu Tarnyba skiria specialųjį ugdymąsi ir (ar) Švietimo pagalbą ir pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas).
7.8. Ikimokyklinio ugdymo mokyklos, Bendrojo ugdymo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos Komisija kreipiasi į Tarnybą dėl pakartotinio Įvertinimo, jei tai rekomenduota ankstesniojo Įvertinimo Tarnyboje metu arba jei Komisija yra nutarusi patikslinti išvadą apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę, lygį arba ikimokyklinio ugdymo programos, priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos, bendrojo ugdymo bendrųjų programų ar profesinio mokymo programų pritaikymą. Ugdantis (-ys) pedagogas (-ai) ir su mokiniu dirbantys Švietimo pagalbos specialistai pateikia Komisijai Pasiekimų aprašą (3 priedas), kuriame apibūdina mokinio ugdymosi pasiekimus per laikotarpį nuo paskutinio Įvertinimo Tarnyboje. Komisija pateikia Tarnybai Pasiekimų aprašo (3 priedas) kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka. Į Tarnybą dėl pakartotinio Įvertinimo gali kreiptis mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai).
7.9. Tarnyba atlieka pakartotinį Įvertinimą ir pildo Tarnybos pažymą dėl Įvertinimo (7 priedas), prireikus pratęsia specialųjį ugdymąsi (pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas) arba jį nutraukia.
8. Mokinio, ugdomo ikimokyklinio ugdymo mokykloje (grupėje), bendrojo ugdymo mokykloje (klasėje), skirtoje mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių Įvertinimo tvarka (jei tai rekomenduota pirminio Įvertinimo Tarnyboje metu arba jei Komisija nutaria patikslinti išvadą apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę, lygį arba ikimokyklinio ugdymo programos, priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos ar bendrojo ugdymo bendrųjų programų pritaikymą:
8.1. Ugdantis (-ys) pedagogas (-ai) ir mokiniui Švietimo pagalbą teikiantys specialistai pildo Pasiekimų aprašą (3 priedas), kuriame apibūdina mokinio ugdymosi pasiekimus per laikotarpį nuo pirminio Įvertinimo Tarnyboje, ir kreipiasi į Komisiją.
8.2. Komisija, gavusi Pasiekimų aprašą (3 priedas) bei Sutikimą (4 priedas), atlieka Įvertinimą (jei yra šių specialistų: psichologas, logopedas, specialusis pedagogas, vaikų gydytojas neurologas ir (ar) neurologas), nustato specialiųjų ugdymosi poreikių lygį, pildo Komisijos pažymą dėl Įvertinimo (5 priedas) ir kreipiasi į Tarnybą dėl specialiojo ugdymosi pratęsimo arba nutraukimo. Komisijoje nesant psichologo, logopedo, specialiojo pedagogo, vaikų gydytojo neurologo ir (ar) neurologo, Komisija kreipiasi į Tarnybą dėl Įvertinimo ir pateikia Pasiekimų aprašo (3 priedas) kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, Komisijos pažymos dėl Įvertinimo (5 priedas) kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, mokinio rašto darbų, piešinių.
8.3. Tarnyba, remdamasi mokyklos pateiktais dokumentais (Pasiekimų aprašo (3 priedas) kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, Komisijos pažymos dėl Įvertinimo (5 priedas) kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, Sutikimu (6 priedas), mokinio rašto darbais, piešiniais), tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu pratęsia specialųjį ugdymąsi (pildo Pažymą dėl skyrimo (8 priedas) arba jį nutraukia. Tarnybos specialistai gali kreiptis į mokyklos, kurioje ugdomas mokinys, Komisiją dėl papildomos informacijos, mokinio stebėjimo arba pakartotinio Įvertinimo;
9. Specialusis ugdymasis gali būti nuolatinis ar laikinas. Jei nėra nurodoma, kad būtina atlikti pakartotinį Įvertinimą, laikoma, kad yra skirtas nuolatinis specialusis ugdymasis. Jei nurodoma pakartotinio Įvertinimo data, specialusis ugdymasis yra skirtas laikinai.
10. Mokiniui padarius pažangą ir pasiekus bendrosiose programose numatytą patenkinamą pasiekimų lygį, Komisija raštu kreipiasi į Tarnybą dėl specialiojo ugdymosi nutraukimo ir pateikia dalyko (-ų) ugdymosi Pasiekimų aprašą (3 priedas). Tarnyba, išnagrinėjusi Komisijos pateiktus dokumentus, specialųjį ugdymąsi Tarnybos vadovo sprendimu nutraukia arba atlieka pakartotinį Įvertinimą.
11. Tėvams (globėjams, rūpintojams) atsisakius specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos teikimo jų vaikui, specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos teikimas nutraukiamas pateikus mokyklos vadovui prašymą raštu. Prašymas turi būti pateikiamas iki einamųjų metų rugsėjo pirmosios dienos. Mokyklos vadovas raštu apie tai informuoja Tarnybą.
IV. ĮVERTINIMO IR SPECIALIOJO UGDYMOSI IR (AR) ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMO DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS IR PERDAVIMAS
12. Mokiniui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, išvykus į kitą mokyklą, jo Įvertinimo, specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo dokumentai perduodami kitai mokyklai tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu.
13. Įvertinimo, specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo dokumentai Komisijoje, Tarnyboje ar Centre saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
14. Įvertinimo, specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo dokumentai Tarnyboje ar Centre saugomi, kol įvertintajam asmeniui sukanka 25 metai. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai sunaikinami.
15. Komisija, Tarnyba ar Centras atsako už Įvertinimo, specialiojo ugdymosi ir (ar) Švietimo pagalbos skyrimo dokumentų konfidencialumą.
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
1 priedas
(Mokinio stebėjimo kortelės forma)
__________________________________________________________________________
(mokykla)
STEBĖJIMO KORTELĖ
20 m. ______________ d.
________________
(sudarymo vieta)
Mokinio vardas ir pavardė _______________________________________________
Gimimo data _______________
Eil. Nr. |
Stebima veiklos sritis |
Trumpas veiklos aprašas |
1 |
Mėgstamiausia veikla |
|
2 |
Gebėjimas pasirinkti veiklą: (savarankiškai, reikalingas pedagogo paskatinimas) |
|
3 |
Savarankiško darbo įgūdžiai |
|
4 |
Gebėjimas sukaupti ir išlaikyti dėmesį |
|
5 |
Veiklos tempas |
|
6 |
Motorika (smulkioji, stambioji) |
|
7 |
Gebėjimas suvokti žodinius frontalius/ individualius pedagogo nurodymus ir juos atlikti |
|
8 |
Sunkumai mokantis programinę medžiagą ir naujų veiklos būdų |
|
9 |
Dalyvavimas veikloje (aktyvumas, pasyvumas) |
|
10 |
Elgesys su bendraamžiais |
|
11 |
Elgesys su suaugusiaisiais |
|
12 |
Gebėjimas kontroliuoti savo elgesį grupinės veiklos metu |
|
13 |
Reakcija į pagyrimą, paskatinimą, padrąsinimą ir kt. |
|
14 |
Reakcija į pastabas |
|
15 |
Kiti ugdymosi ir elgesio ypatumai |
|
Pedagogas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
2 priedas
(Anketos forma)
__________________________________________________________________________
(mokykla)
ANKETA
20 m. __________________ d.
________________
(sudarymo vieta)
Mokinio vardas ir pavardė ____________________________________________________________________________________
Gimimo data _________ klasė _______ adresas, telefono numeris, el. paštas ____________
Dalykas (-ai) ____________________________________
1. Mokinio gebėjimai ________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Klasė, kurios bendrųjų programų reikalavimus atitinka mokinio gebėjimų ir pasiekimų lygis
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Kada buvo pastebėtos ugdymosi problemos ____________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4. Ugdymosi sunkumai _______________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
5. Elgesio problemos _________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
6. Ugdymosi būdai, metodai ir kita pagalba, kuri buvo taikoma siekiant įveikti ugdymosi sunkumus
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
7. Pagalba, kurios mokytojas tikisi iš Mokyklos vaiko gerovės komisijos ________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Mokytojas(ai) |
(parašas)
(parašas)
(parašas) |
(vardas ir pavardė)
(vardas ir pavardė)
(vardas ir pavardė) |
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
3 priedas
(Aprašo forma)
(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas ir pavardė)
__________________________________________________________________________
(mokykla)
UGDYMOSI PASIEKIMŲ APRAŠAS
20 m. __________________ d.
________________
(sudarymo vieta)
4. Mokinio pasiekimai per laikotarpį nuo pirminio Įvertinimo Tarnyboje:
Mokytojas (kokie tikslai buvo kelti ir kaip pavyko juos įgyvendinti) ____________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Logopedas (kokie tikslai buvo kelti ir kaip pavyko juos įgyvendinti)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Specialusis pedagogas (kokie tikslai buvo kelti ir kaip pavyko juos įgyvendinti)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Kineziterapeutas/judesio korekcijos pedagogas (kokie tikslai buvo kelti ir kaip pavyko juos įgyvendinti)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Kiti specialistai (kokie tikslai buvo kelti ir kaip pavyko juos įgyvendinti) ________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Mokytojas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Specialistai: |
(Parašas)
(Parašas)
(Parašas)
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė) |
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
4 priedas
(Sutikimo forma)
_________________________________________
(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas ir pavardė)
__________________________________________________________________________
(gyvenamosios vietos adresas, telefono nr.)
_______________________________
(Mokyklos Vaiko gerovės komisijai)
SUTIKIMAS
20 m. __________________ d.
________________
(sudarymo vieta)
Sutinku, kad mokyklos Vaiko gerovės komisija įvertintų mano
sūnaus (dukters) ar globotinio, rūpintinio(-ės) _____________________________________
(vardas, pavardė)
galias ir sunkumus bei nustatytų ugdymosi sunkumų priežastis.
Sutinku, kad duomenys, susiję su mano vaiko specialiaisiais ugdymosi poreikiais, reikalingi mokinio krepšeliui apskaičiuoti, būtų teikiami mokinių apskaitai ir mokinių duomenų bazei.
Vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) |
__________ (parašas) |
____________ (vardas, pavardė) |
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
5 priedas
(PAŽYMOS FORMA)
__________________________________________________________________________
(mokykla)
PAŽYMA Dėl SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ PIRMINIO/PAKARTOTINIO įvertinimo
__________________________
(data ir registracijos numeris)
_________________________
(vieta)
Mokinio vardas ir pavardė ____________________________________________________
Gimimo data ____________ Adresas, telefono numeris, el. paštas _____________________
__________________________________________________________________________
Gyvenimo ir ugdymo sąlygos namie ____________________________________________
__________________________________________________________________________
Mokinio sveikatos sutrikimai (išrašas iš vaiko sveikatos pažymėjimo (Forma Nr. 027-1/a), naudojimasis techninės pagalbos priemonėmis ________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Klasė (grupė) ____________ Kurso kartojimas ____________________________________
Kalba, kuria kalba namie _______ Kalba, kuria mokosi _____________________________
Įvertinimas: pirminis, pakartotinis (reikiamą pabraukti).
Jeigu mokinys vertinamas pakartotinai, paskutinio Įvertinimo data _____________________
Mokinio galios _____________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Ugdymosi sunkumai _________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1. Psichologinis vertinimas:
1.1. Vertinimo instrumentai ___________________________________________________
__________________________________________________________________________
1.2. Galios (nurodomos mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizacijos, elgesio, asmenybės ir kt. stipriosios sritys, palyginti su teorinės normos standartais ir mokinio (vaiko) individualiais gebėjimais _______
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1.3. Sunkumai (nurodomos mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizavimo, elgesio, asmenybės ir kt. silpnosios sritys, palyginti su teorinės normos standartais ir mokinio (vaiko) individualiais gebėjimais __
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1.4. Psichologinio vertinimo išvada _____________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Logopedinis vertinimas:
2.1. Galios (nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos gebėjimai) ___________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.2. Sunkumai (nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos sutrikimai ir sunkumai) ______________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.3. Logopedinio vertinimo išvada ______________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Pedagoginis vertinimas:
3.1. Mokymosi pasiekimai (nurodomi atskirų mokymosi dalykų pasiekimai) _____________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3.2. Mokymosi sunkumai _____________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4. Kitų specialistų vertinimas __________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Išvada apie mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę (negalią, sutrikimą, mokymosi sunkumus) _______________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Išvada apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) lygį (nedideli, vidutiniai, dideli, labai dideli) __________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Rekomendacijos dėl tolesnio ugdymo (Švietimo pagalbos skyrimo, Įvertinimo tarnyboje, specialiojo ugdymosi skyrimo ir kt.) ______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Mokyklos Vaiko gerovės komisijos vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Nariai: |
(Parašas)
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė) |
Susipažinau:
_______________________
(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) parašas, vardas, pavardė)
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
6 priedas
(Sutikimo forma)
______________________________________________________
(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas ir pavardė)
__________________________________________________________________________
(gyvenamosios vietos adresas, telefono nr.)
_______________________
(Tarnybai)
SUTIKIMAS
20 m. __________________ d.
________________
(sudarymo vieta)
Sutinku, kad Tarnyba įvertintų mano sūnaus (dukters) ar globotinio rūpintinio(-ės)
______________________ galias ir sunkumus bei
(vardas, pavardė)
nustatytų ugdymosi sunkumų priežastis ir specialiuosius ugdymosi poreikius.
Sutinku, kad duomenys, susiję su mano vaiko specialiaisiais ugdymosi poreikiais, reikalingi mokinio krepšeliui apskaičiuoti, būtų pateikiami mokinių apskaitai ir mokinių duomenų bazei.
Vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) |
__________ (parašas) |
____________ (vardas, pavardė) |
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
7 priedas
(Pažymos forma)
__________________________________________________________________________
(Tarnyba)
PAŽYMA Dėl SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ pirminio/pakartotinio įvertinimo
_______________________________
(data ir registracijos numeris)
_________________________
(vieta)
Mokinio vardas ir pavardė ____________________________________________________
Gimimo data _________ Adresas, telefono numeris, el. paštas ________________________
__________________________________________________________________________
Mokykla __________________________________________________________________
Klasė ____ Kalba, kuria mokosi _________ Kalba, kuria kalba namie __________________
Jeigu mokinys (vaikas) vertinamas pakartotinai, paskutinio Įvertinimo data ______________
1. Psichologinis vertinimas:
1.1. Vertinimo instrumentai ___________________________________________________
__________________________________________________________________________
1.2. Galios (nurodomos mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizacijos, elgesio, asmenybės ir kt. stipriosios sritys, palyginti su teorinės normos standartais ir mokinio (vaiko) individualiais gebėjimais
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1.3. Sunkumai (nurodomos mokinio (vaiko) pažinimo, veiklos organizavimo, elgesio, asmenybės ir kt. silpnosios sritys, palyginti su teorinės normos standartais ir mokinio (vaiko) individualiais gebėjimais
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1.4. Psichologinio vertinimo išvada _____________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Logopedinis vertinimas:
2.1. Galios (nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos gebėjimai) ___________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.2. Sunkumai (nurodomi vaiko kalbėjimo ir kalbos sutrikimai ir sunkumai) ______________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2.3. Logopedinio vertinimo išvada ______________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Pedagoginis vertinimas:
3.1. Mokymosi pasiekimai (nurodomi atskirų mokymosi dalykų pasiekimai) _____________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3.2. Mokymosi sunkumai _____________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3.3. Pedagoginio vertinimo išvada ______________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4. Kitų specialistų vertinimas __________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Išvada apie mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę (negalią, sutrikimą, mokymosi sunkumus) _______________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Išvada apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) lygį (nedideli, vidutiniai, dideli, labai dideli) __________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Rekomendacijos ugdymuisi (siūlymai, kaip pritaikyti mokymo turinį, kokius taikyti alternatyvius mokymosi metodus ir būdus, mokymosi strategijas, kaip palaikyti ir skatinti mokymosi motyvaciją, kokią Švietimo pagalbą teikti ir kt.) __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Tarnybos vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Specialistai: |
(Parašas)
(Parašas)
(Parašas)
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė)
(Vardas ir pavardė) |
Susipažinau:
_____________________________
(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) parašas, vardas, pavardė)
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių
(išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių
gabumų) pedagoginiu, psichologiniu,
medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais
įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo
tvarkos aprašo
8 priedas
(Pažymos forma)
__________________________________________________________________________
(Mokykla/Tarnyba)
PAŽYMA Dėl specialiojo ugdymosi ir (AR) Švietimo pagalbos skyrimo
___________________
(data ir registracijos numeris)
_______________________
(vieta)
Mokinio vardas ir pavardė ____________________________________________________
Gimimo data _____ Adresas, telefono numeris, el. paštas ____________________________
__________________________________________________________________________
Mokykla __________________________________________________________________
Išvada apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę (negalią, sutrikimą, mokymosi sunkumus) ________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Išvada apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) lygį (nedideli, vidutiniai, dideli, labai dideli) __________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Išvada dėl specialiojo ugdymosi skyrimo (dėl ugdymo programų, metodų pritaikymo, mokymosi strategijų ir priemonių pasirinkimo, Švietimo pagalbos teikimo ir kt.)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Mokyklos/Tarnybos vadovas |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Sutinku/nesutinku* (reikiamą pabraukti) Vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
*Tėvams nesutikus, specialusis ugdymasis ir (ar) Švietimo pagalba mokiniui nebūtų teikiama.