LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2005 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2004 m. vasario 19 d. Nr. 183

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455), 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2005 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planą (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

Finansų ministrė                                                                             Dalia Grybauskaitė

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 183

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS 2005 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ

BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANAS

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė prireikus iki 2004 m. kovo 3 d. patikslina Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus), atsižvelgdama į priimtus svarbiausius valstybės strateginius dokumentus.

2. Šio plano 2.1–2.7 punktuose nurodytos valstybės institucijos iki 2004 m. vasario 25 d. (I etapas) ir iki 2004 m. rugpjūčio 12 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai informaciją (2003–2007 metai) apie:

2.1. Aplinkos ministerija – statybos paslaugų plėtojimą (mineralinių dirbinių pramonės, statybos, miškų ūkio ekonominiai rodikliai);

2.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – darbo užmokesčio indeksus, darbo užmokesčio fondo dydį, darbuotojų skaičių (vidutinį metinį užimtųjų ir vidutinį metinį sąlyginį) ir nedarbą;

2.3. Susisiekimo ministerija – transporto plėtojimą;

2.4. Ūkio ministerija – pagrindines ekonominės veiklos rūšis (detalizuodama pagrindinių rūšių pramonės produkcijos gamybą), prekių ir paslaugų eksportą bei importą;

2.5. Ūkio ministerija ir Užsienio reikalų ministerija – užsienio prekybą ir jos struktūros elementus;

2.6. Žemės ūkio ministerija – bendrąją žemės ūkio produkciją;

2.7. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Susisiekimo ministerija ir Vidaus reikalų ministerija – ryšių ir informatikos plėtojimą.

3. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2004 m. vasario 25 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2 punkte (I etapas), iki 2004 m. kovo 1 d. parengia 2005–2007 metų prognozuojamus rodiklius (įskaitydama bendrojo vidaus produkto pagal veiklos rūšis, pajamų ir išlaidų elementus prognozę).

4. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, taip pat savivaldybės (savivaldybės – tik pagal šio plano 4.1 punktą) iki 2004 m. kovo 8 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie:

4.1. planuojamas bendrai finansuoti 2005–2007 metais iš Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų priemones (projektus), kartu nurodydami pagal atskirus asignavimų valdytojų projektus (išskyrus projektus, finansuojamus pagal atitinkamų metų nacionalinės iniciatyvos programą (Bendrąjį programavimo dokumentą arba Bendrijos paramos metmenis) ir Bendrijos iniciatyvų (EQUAL, INTERREG) programas) preliminarias Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų sumas, skirtas išlaidoms, materialiojo ir nematerialiojo turto sandoriams ir finansiniams įsipareigojimams vykdyti;

4.2. biudžetinių įstaigų pajamų įmokas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą 2005–2007 metais;

4.3. programas (priemones), kurios bus baigtos vykdyti 2004 metais (netęstinas programas);

4.4. papildomą lėšų poreikį priimtiems ir numatomiems priimti įstatymams įgyvendinti.

5. Šio plano 5.1–5.3 punktuose nurodytos valstybės institucijos iki 2004 m. kovo 8 d. pateikia Finansų ministerijai:

5.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – Valstybinio socialinio draudimo fondo prognozę;

5.2. Sveikatos apsaugos ministerija – Privalomojo sveikatos draudimo fondo prognozę;

5.3. valstybės įmonė Valstybės turto fondas – privatizavimo sandorių įplaukų į Privatizavimo fondą prognozę.

6. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais strateginiais tikslais (prioritetais), prognozuojamais makroekonominiais rodikliais, iki 2004 m. balandžio 14 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

6.1. Lietuvos Respublikos 2005–2007 metų preliminarių nacionalinio biudžeto pagrindinių rodiklių projektą;

6.2. Valstybės investicijų 2005–2007 metų programai skiriamų kapitalo investicijų preliminarias kontrolines sumas;

6.3. maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bendrųjų principų 2005–2007 metų projektą;

6.4. preliminarius duomenis apie Europos Sąjungos finansinės paramos dydį.

7. Šio plano 6.1–6.4 punktuose nurodyti rodikliai ir duomenys pateikiami Lietuvos Respublikos Seimui (susipažinti).

8. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus 2005-2007 metų preliminarius nacionalinio biudžeto pagrindinius rodiklius, valstybės investicijų preliminarias kontrolines sumas, maksimalių asignavimų nustatymo bendruosius principus, taip pat į atitinkamą sritį investuojamų valstybės lėšų bendruosius principus, Europos Sąjungos finansinės paramos dydį, Finansų ministerija per 10 darbo dienų informuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus apie maksimalius asignavimų limitus išlaidoms finansuoti. Per tą patį laikotarpį Finansų ministerija, vadovaudamasi patvirtintais valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendraisiais principais, parengia valstybės investicijų pagal kiekvieną sritį preliminarių limitų 2005-2007 metams metmenis ir informuoja apie tai atitinkamas ministerijas.

9. Valstybės institucijos ir Vyriausybės įstaigos iki 2004 m. birželio 1 d. Finansų ministerijai pateikia:

9.1. duomenis apie Lietuvos Respublikos 2005 metų valstybės biudžeto asignavimų poreikį jų kuruojamoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, mokinio krepšeliui finansuoti pagal kiekvieną savivaldybę;

9.2. skaičiavimus, pagrindžiančius savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų pokytį dėl priimtų ir numatomų priimti teisės aktų.

10. Ministerijos iki 2004 m. birželio 7 d. pateikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl jų sričiai 2005–2007 metais numatomų skirti valstybės investicijų preliminarių limitų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus, neviršydamos Finansų ministerijos nurodytų maksimalių limitų. Valstybės ar savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos, laikydamosi Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251), pateikia Finansų ministerijai investicijų planus (projektus), kad jie būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2005–2007 metų programos projektą.

11. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos, pageidaujančios gauti statistinę informaciją 2005 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių planui rengti, iki birželio 21 d. pateikia Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pageidaujamos gauti informacijos sąrašą, pagal kurį Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės iki rugpjūčio 5 d. pateikia minėtosioms institucijoms turimą 2003 ir 2004 metų statistinę informaciją.

12. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai per 45 kalendorines dienas nuo Finansų ministerijos pranešimo apie numatomus maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai strateginių 2005–2007 metų veiklos planų projektus, Lietuvos Respublikos 2005–2007 metų valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais, neviršydami Finansų ministerijos nurodytų maksimalių asignavimų išlaidoms limitų (prireikus kartu turi būti teikiami projektai teisės aktų pakeitimo, mažinančio atitinkamo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojo reguliavimo srities išlaidas).

Mokslo ir studijų institucijos pateikia Švietimo ir mokslo ministerijai 2005–2007 metų strateginių veiklos planų ir programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais šios ministerijos nustatytu laiku, o Švietimo ir mokslo ministerija šiame punkte nustatytu laiku pateikia Finansų ministerijai mokslo ir studijų institucijų 2005–2007 metų strateginių veiklos planų ir programų sąmatų projektus (su preliminariais skaičiavimais pagal kiekvieną mokslo ir studijų instituciją).

13. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir apskričių viršininkai šio plano 12 punkte nustatytu laiku pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai strateginių 2005–2007 metų veiklos planų projektus. Ministerijos kartu pateikia ir įstaigų prie ministerijų strateginių 2005–2007 metų veiklos planų projektus, taip pat apibendrintą informaciją apie visas ministerijos valdymo srities vykdomas programas (sutrumpintus strateginius veiklos planus).

14. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų strateginių 2005–2007 metų veiklos planų projektų ir Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Bendrąsias ekonominės politikos gaires Lietuvai, priima sprendimą dėl 2005 metų biudžeto projekto prioritetinių krypčių.

15. Asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto sprendimus, patikslina strateginius 2005–2007 metų veiklos planus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su atitinkamais skaičiavimais, valstybės investicijų paraiškas ir per 10 darbo dienų nuo Strateginio planavimo komiteto sprendimo pateikia juos Finansų ministerijai.

16. Savivaldybės iki 2004 m. liepos 30 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie savivaldybėms priklausančių (iš savivaldybių biudžetų finansuojamų) švietimo įstaigų patalpų naudingą plotą. Šių duomenų reikia savivaldybių biudžetų finansiniams rodikliams apskaičiuoti.

17. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2004 m. rugpjūčio 12 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2 punkte (II etapas), iki 2004 m. rugpjūčio 26 d. parengia patikslintus 2005–2007 metų prognozuojamus rodiklius (įskaitant bendrojo vidaus produkto pagal veiklos rūšis, pajamų ir išlaidų elementus prognozę).

18. Valstybinė mokesčių inspekcija iki rugpjūčio 13 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie 2005 metų prognozuojamas įplaukas į biudžetą kiekvienoje savivaldybės teritorijoje pagal administruojamus mokesčius, atsižvelgdama į savivaldybių tarybų sprendimų suteiktas mokesčių lengvatas.

19. Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai, kuriems finansuoti numatomos valstybės lėšos (Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, savivaldybių biudžetai, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetas, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas, kitų valstybinių fondų lėšos ir valstybės vardu gaunamos paskolos arba paskolos su valstybės garantija), turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Suderinti projektai gali būti pateikiami Finansų ministerijai, kad būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2005-2007 metų programos projektą.

20. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų projektais ir skaičiavimais, iki 2004 m. rugsėjo 10 d. parengia ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia Lietuvos Respublikos 2005 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo projektą, Valstybės investicijų 2005–2007 metų programos projektą.

______________