LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 30 d. Nr. V-558

Vilnius

 

Įgyvendindamas 2006 m. sausio 26 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymo Nr. V-56 „Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinių įstaigų restruktūrizavimo plano patvirtinimo“ 4 punktą:

1. Tvirtinu Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatus ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama)

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1998 m. gruodžio 10 d. įsakymą Nr. 736 „Dėl Asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų veiklos ekstremalių situacijų atvejais“ (Žin., 1998, Nr. 111-3091; 2005, Nr. 101-3761).

 

 

 

L. E. SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO PAREIGAS                         ŽILVINAS PADAIGA

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymu

Nr. V-558

 

EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau – Centras) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešojo administravimo biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

2. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais bei Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Centro steigėjo funkcijas atlieka Sveikatos apsaugos ministerija.

4. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Centro buveinės adresas – Didžioji g. 7, Vilnius, Lietuvos Respublika.

 

II. STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

5. Centro steigėjas turi šias teises ir pareigas:

5.1. tvirtinti, keisti ir papildyti Centro nuostatus;

5.2. gauti iš Centro dokumentus, žodinius ir rašytinius paaiškinimus, išvadas ir kitokią informaciją, susijusią su Centro veikla, reikalingą savo uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

5.3. teisės aktų nustatyta tvarka skirti Centrui veiklos užduotis, kontroliuoti jų vykdymą;

5.4. tvirtinti Centro lėšų sąmatas;

5.5. skirti valstybės biudžeto lėšas Centrui išlaikyti, sąmatose, steigėjo patvirtintuose strateginiuose veiklos planuose, programose numatytoms priemonėms finansuoti;

5.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skirti į pareigas ir atleisti iš jų Centro direktorių, taikyti jam skatinimo priemones ir skirti tarnybines nuobaudas;

5.7. įstatymų ir kitų teisės aktų numatyta tvarka nustatyti ir tvirtinti Centro direktoriaus darbo užmokesčio dydį;

5.8. pertvarkyti, reorganizuoti ir likviduoti Centrą.

 

III. CENTRO VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Centro veiklos tikslas – įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką ekstremalių sveikatai situacijų srityje. Dalyvauti kuriant ir plėtojant nacionalinę krizių ir ekstremalių situacijų valdymo sistemą.

7. Svarbiausi Centro uždaviniai yra:

7.1. Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų pasirengimo ir veiklos krizių ir ekstremalių situacijų atvejais koordinavimas;

7.2. valstybės medicinos rezervo tvarkymas ir tikslinis panaudojimas krizių ir ekstremalių situacijų atveju;

7.3. apsinuodijimų stebėsena ir informavimas.

8. Centras, įgyvendindamas nurodytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

8.1. pagal kompetenciją dalyvauja formuojant ir įgyvendinant valstybės krizių ir ekstremalių situacijų valdymo politiką;

8.2. Sveikatos apsaugos ministerijos pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijai Europos Sąjungos šalių ekspertų komisijose ir darbo grupėse krizių ir ekstremalių situacijų valdymo klausimais; pagal kompetenciją ar Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai Europos Sąjungos, NATO, Pasaulio sveikatos organizacijos institucijose, palaiko ryšius su kitomis tarptautinėmis organizacijomis ir užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis;

8.3. pagal kompetenciją rengia įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų ekstremalių sveikatai situacijų klausimais projektus;

8.4. pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja informacijos apie ekstremalias sveikatai situacijas priėmimą ir perdavimą (visą parą) tarp Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos subjektams, valstybės valdymo ir savivaldybės institucijoms, Europos Sąjungos institucijoms ir tarptautinėms organizacijoms;

8.5. metodiškai vadovauja asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimui ir veiklai krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

8.6. vykdo asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo veiklai krizių ir ekstremalių situacijų atvejais valstybinę priežiūrą ir kontrolę;

8.7. dalyvauja prognozuojant ekstremalių situacijų riziką asmens ir visuomenės sveikatai;

8.8. rengia ir dalyvauja įgyvendinant Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos ekstremalių situacijų valdymo bendruosius ir specialiuosius planus;

8.9. derina Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų ekstremalių situacijų valdymo planus;

8.10. planuoja, organizuoja ir tvarko valstybės medicinos rezervą, jo paskirstymą ir panaudojimą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

8.11. administruoja valstybės rezervo medicinos materialinių išteklių atsakingojo saugotojo – Sveikatos apsaugos ministerijos vaistų sandėlio veiklą;

8.12. kaupia, analizuoja informaciją apie ekstremalias sveikatai situacijas, jų padarinius, padarinių mažinimo ar likvidavimo priemonių panaudojimą;

8.13. kaupia, analizuoja informaciją apie apsinuodijimus, jų priežastis ir pasekmes, chemines medžiagas, jų preparatus ir jų poveikį žmogaus sveikatai, apsinuodijimų rizikos veiksnius, profilaktiką, vykdo toksikologinę stebėseną;

8.14. teikia siūlymus apsinuodijimų prevencijos klausimais;

8.15. pagal kompetenciją visą parą konsultuoja gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis apsinuodijimų klausimais;

8.16. pagal kompetenciją vykdo pavojingų objektų valstybinę priežiūrą ir kontrolę. Dalyvauja avarijų pavojinguose objektuose priežasčių ir pasekmių tyrime;

8.17. pagal kompetenciją informuoja valstybės institucijas, sveikatos priežiūros įstaigas ir visuomenę sveikatos priežiūros ekstremalių situacijų klausimais;

8.18. pagal kompetenciją bendradarbiauja su valstybės institucijomis, ūkio subjektais ir visuomeninėmis organizacijomis planuojant, organizuojant ir tobulinant sveikatos priežiūros veiklą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

8.19. organizuoja kasdieninę Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro veiklą;

8.20 organizuoja asmenų, dalyvaujančių ekstremalių situacijų likvidavimo ir gelbėjimo darbuose, mokymą. Suinteresuotų institucijų, įstaigų, objektų darbuotojams organizuoja ir veda kvalifikacijos kėlimo kursus, seminarus, instruktažus, mokymus ir pratybas ekstremalių sveikatai situacijų klausimais;

8.21. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos mobilizacijos planus;

8.22. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant ilgalaikes nacionalinį saugumą stiprinančias programas;

8.23. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, sveikatos apsaugos ministro įsakymų bei kitų teisės aktų pavestas funkcijas.

9. Jei veiklai, numatytai Centro nuostatuose, reikalinga licencija, tai tokią licenciją Centras privalo turėti.

 

IV. CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Centras, įgyvendindamas pavestus uždavinius bei vykdydamas nustatytas funkcijas, pagal kompetenciją turi teisę:

10.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informaciją Centro kompetencijai priskirtais klausimais;

10.2. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;

10.3. sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

10.4. gauti paramą.

11. Centras, įgyvendindamas pavestus uždavinius bei vykdydamas nustatytas funkcijas, pagal kompetenciją vykdo šias pareigas:

11.1. pagal savo kompetenciją teikia steigėjui informaciją, reikiamą jos uždaviniams ir funkcijoms atlikti;

11.2. teikia steigėjui tvirtinti pavaldžių įstaigų biudžetinių lėšų sąmatų, veiklos programų projektus;

11.3. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Sveikatos apsaugos ministerijos pavedimus;

11.4. teisės aktų nustatyta tvarka teikia steigėjui Centro planus ir ataskaitas apie planų vykdymą;

11.5. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina turimos informacijos apie juridinius ir fizinius asmenis teisinę apsaugą.

12. Centras gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, numatytų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

 

V. CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Centro struktūrą tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

14. Centrui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka į šias pareigas skiria ir iš jų atleidžia sveikatos apsaugos ministras.

15. Centro direktorius yra pavaldus ir atskaitingas sveikatos apsaugos ministrui.

16. Centro direktorius:

16.1. vadovauja Centrui, organizuoja ir užtikrina jam pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, sprendžia jo kompetencijai priskirtus klausimus;

16.2. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

16.3. tvirtina Centro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, Centro darbo tvarkos taisykles, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

16.4. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas, juos skatina;

16.5. tvirtina Centro pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

16.6. atstovauja pagal kompetenciją Centrui visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose;

16.7. teikia sveikatos apsaugos ministrui tvirtinti Centro strateginius veiklos planus, pusmečio ir metų veiklos ataskaitas;

16.8. atlieka kitas teisės aktų jam nustatytas funkcijas ir steigėjo pavedimus.

17. Centro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti Lietuvos Respublikos įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA

 

18. Centro lėšas sudaro:

18.1. valstybės biudžeto lėšos;

18.2. specialiosios lėšos;

18.3. kitos teisėtai įgytos lėšos.

19. Centro lėšos pagal steigėjo patvirtintas sąmatas naudojamos:

19.1. valstybės biudžeto lėšos – Centrui išlaikyti, sąmatose, steigėjo patvirtintuose strateginiuose veiklos planuose, programose numatytoms priemonėms finansuoti;

19.2. kitos lėšos – Centro ūkinėms reikmėms, Centro ekspertų apmokėjimui, darbuotojų darbo užmokesčiui, pagal terminuotas darbo sutartis dirbančiųjų atlyginimams, komandiruočių išlaidoms, darbuotojų kvalifikacijai tobulinti.

20. Kiekvienais metais Centras sudaro gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina steigėjas.

21. Centro lėšos gali būti naudojamos šiuose nuostatuose numatytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai.

 

VII. CENTRO VEIKLOS KONTROLĖ

 

22. Centro finansinė veikla ir atskaitomybė tvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Už savo finansinę veiklą Centras atskaitingas steigėjui.

24. Centro finansinės veiklos kontrolę atlieka steigėjas, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos kontrolės institucijos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Centro administracija privalo pateikti steigėjui, valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus su Centro veikla susijusius dokumentus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Centras pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________