LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2000 M. GEGUŽĖS 25 D. ĮSAKYMO Nr. 285 „DĖL VALSTYBINĖS RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. lapkričio 10 d. Nr. V-960

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 25 d. įsakymą Nr. 285 „Dėl Valstybinės radiacinės saugos priežiūros reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 44-1279; 2009, Nr. 110-4695; 2011, Nr. 20-1012) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 11-239; 2011, Nr. 91-4317) 6 straipsnio 3 dalies 4 punktu:

1. Tvirtinu Valstybinės radiacinės saugos priežiūros reglamentą (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal administravimo sritį.“

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                           RAIMONDAS ŠUKYS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2000 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 285

(Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2011 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. V-960 redakcija)

 

VALSTYBINĖS RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės radiacinės saugos priežiūros reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato valstybinės radiacinės saugos priežiūros organizavimo ir vykdymo tvarką bei priemones, taikomas nustačius įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių (toliau – šaltiniai) fizinę saugą, pažeidimų (toliau – pažeidimai).

2. Valstybinę radiacinės saugos priežiūrą organizuoja ir vykdo Radiacinės saugos centras (toliau – Centras), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 11-239), Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 50-1600; 2011, Nr. 91-4318), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, bei Reglamentu.

3. Pagrindinis valstybinės radiacinės saugos priežiūros uždavinys – teikti metodinę pagalbą ir konsultacijas asmenims, nurodytiems Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje, kurie planuoja verstis arba pagal Centro išduotą licenciją ar laikinąjį leidimą verčiasi veikla su šaltiniais, išskyrus asmenis, nurodytus Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje, kurie planuoja verstis arba pagal licenciją ar laikinąjį leidimą verčiasi branduolinės energetikos srities veikla su šaltiniais, bei kitiems asmenims, kurių vykdoma veikla gali turėti įtakos žmonių ir aplinkos apšvitai jonizuojančiąja spinduliuote ir (ar) verčiantis šia veikla yra tikimybė nustatyti paliktųjų šaltinių, paliktųjų branduolinio kuro ciklo medžiagų, paliktųjų branduolinių ir daliųjų medžiagų ar radionuklidais užterštų objektų, išskyrus, kai tokia veikla vykdoma branduolinės energetikos objektuose (toliau – ūkio subjektai), prižiūrėti ir kontroliuoti, kaip ūkio subjektai laikosi įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, reikalavimų, taikyti ūkio subjektams, kurie padarė pažeidimų, administracinę atsakomybę ir kitas poveikio priemones, įgyvendinti kitas priemones, užtikrinančias tinkamą teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, reikalavimų laikymąsi ir mažinančias pažeidimų skaičių.

4. Už valstybinės radiacinės saugos priežiūros organizavimą atsakingas Centro direktorius – Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinės radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės kontrolierius (toliau – Vyriausiasis kontrolierius), jo nesant – Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinės radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės kontrolieriaus pavaduotojas (toliau – Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojas) arba kitas Centro valstybės tarnautojas, laikinai vykdantis Vyriausiojo kontrolieriaus funkcijas. Radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės, Kauno radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės, Klaipėdos radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės bei Šiaulių radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyrių (toliau – Skyrius) vedėjai – Vyresnieji valstybinės radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės kontrolieriai (toliau – Vyresnysis kontrolierius) organizuoja ir kartu su valstybinės radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės kontrolieriais (toliau – kontrolierius) vykdo valstybinę radiacinės saugos priežiūrą jiems priskirtoje teritorijoje.

5. Reglamento nustatytos tvarkos privalo laikytis Vyriausiasis kontrolierius, Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojas, Vyresnieji kontrolieriai ir kontrolieriai, t. y. visi valstybinės radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės pareigūnai (toliau – pareigūnai).

6. Vyriausiasis kontrolierius ir Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojas turi apvalius antspaudus su pareigų pavadinimu, Vyresnieji kontrolieriai turi keturkampius spaudus su pareigų pavadinimu.

7. Reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą.

 

II. VALSTYBINĖS RADIACINĖS SAUGOS PRIEŽIŪROS FORMOS

 

8. Valstybinė radiacinės saugos priežiūra apima:

8.1. ūkio subjektų konsultavimą Radiacinės saugos centro kompetencijos klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems pažeidimams, atlikimą;

8.2. ūkio subjektų veiklos patikrinimus (toliau – patikrinimai);

8.3. teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie ūkio subjektų veiklą vertinimą;

8.4. poveikio priemonių ūkio subjektams taikymą įstatymų ir jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. ŪKIO SUBJEKTŲ KONSULTAVIMAS

 

9. Metodinės pagalbos ir konsultacijų teikimas ūkio subjektams yra neatsiejama pareigūnų vykdomos valstybinės radiacinės saugos priežiūros dalis. Siekiant užtikrinti vienodą konsultavimo praktiką, ūkio subjektams suteiktos konsultacijos registruojamos ir analizuojamos Vyriausiojo kontrolieriaus nustatyta tvarka. Ūkio subjektų dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai į juos skelbiami Centro interneto svetainėje (www.rsc.lt).

10. Jeigu ūkio subjektas vadovaujasi Vyriausiojo kontrolieriaus patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne Vyriausiojo kontrolieriaus konsultacija ar teisės aktu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos konsultacija ar teisės aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, ūkio subjektui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.

11. Reglamento 10 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

11.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio konsultuota;

11.2. ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki patikrinimo buvo pakankamas pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, pašalinti;

11.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

11.4. jeigu įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

 

IV. PATIKRINIMŲ RŪŠYS

 

12. Patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

13. Planiniai patikrinimai atliekami pagal Reglamento 18–22 punktuose nustatyta tvarka parengtus ir patvirtintus valstybinės radiacinės saugos priežiūros planus. Ūkio subjektai, kurių veiklą planuojama tikrinti, atrenkami vadovaujantis Reglamento 1 priede nustatytu patikrinimų dažnumu, įvertinus ūkio subjekto veiklos rizikingumo, pavojingumo pobūdį, žalos ar pavojaus asmenims, visuomenei ar aplinkai atsiradimo tikimybę, duomenis apie tai, kaip ūkio subjektas laikėsi teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, reikalavimų anksčiau ir kitas reikšmingas aplinkybes, veiksmingos valstybinės radiacinės saugos priežiūros tikslams pasiekti.

14. Neplaninis patikrinimas atliekamas Reglamento 15 punkte nurodytais pagrindais, Vyriausiajam kontrolieriui, Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojui ar Vyresniajam kontrolieriui priėmus motyvuotą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą.

15. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:

15.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

15.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl ūkio subjekto veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams, reglamentuojantiems radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, ar neatitikti jų reikalavimų;

15.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai bei patikrinimo akte nustatyti reikalavimai, prieš išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą verstis veikla su šaltiniais, papildant licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais priedą ir kitais atvejais;

15.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės priimtas teisės aktas.

16. Neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą ar pranešimą dėl konkretaus ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Vyriausiojo kontrolieriaus sprendimas dėl konkretaus anoniminio skundo tyrimo.

17. Patikrinimai skirstomi į tikslinius ir kompleksinius:

17.1. tikslinis patikrinimas – tai patikrinimas pagal atskiras veiklos su šaltiniais (rentgenodiagnostika, branduolinė medicina, pramoninė radiografija ir kt.) ar apšvitos (profesinės, medicininės ir kt.) rūšis, ankstesnio patikrinimo metu nustatytų reikalavimų vykdymo įvertinimas arba patikrinimas ūkio subjektų veiklos, kuriai nereikalingi Centro išduodami licencija ar laikinasis leidimas verstis veikla su šaltiniais, tačiau kurių vykdoma veikla gali turėti įtakos žmonių ir aplinkos apšvitai jonizuojančiąja spinduliuote ir (ar) verčiantis šia veikla yra tikimybė nustatyti paliktųjų šaltinių, paliktųjų branduolinio kuro ciklo medžiagų, paliktųjų branduolinių ir daliųjų medžiagų ar radionuklidais užterštų objektų. Tikslinis patikrinimas atliekamas ir prieš išduodant licenciją ar laikinąjį leidimą verstis veikla su šaltiniais;

17.2. kompleksinis patikrinimas – visų ūkio subjekto vykdomos veiklos su šaltiniais sričių patikrinimas arba radiacinės saugos patikrinimas kartu su kitais priežiūrą atliekančiais subjektais.

 

V. PATIKRINIMŲ PLANAVIMAS

 

18. Planiniai patikrinimai planuojami taip:

18.1. patikrinimo kryptys ir preliminarios apimtys nurodomos valstybinės radiacinės saugos priežiūros metų plane (toliau – metų planas), kurį tvirtina Vyriausiasis kontrolierius;

18.2. remiantis metų planu, sudaromi Skyrių valstybinės radiacinės saugos priežiūros ketvirčių planai (toliau – ketvirčio planas), kuriuos tvirtina Vyriausiasis kontrolierius. Ketvirčių planuose nurodomi ūkio subjektai, kurių veiklos patikrinimus numatoma atlikti, jų atlikimo datos, planuojami atlikti radiologiniai matavimai, numatomi paimti bandiniai radiologiniams tyrimams ir kt.;

18.3. pagal ketvirčių planus pareigūnai kiekvieną mėnesį sudaro asmeninius valstybinės radiacinės saugos priežiūros planus-grafikus (toliau – planas-grafikas), kuriuos tvirtina Vyresnieji kontrolieriai;

18.4. atlikus valstybinę radiacinės saugos priežiūrą, ketvirčių planuose bei planuose-grafikuose daromos žymos, taip pat nurodomi ūkio subjektai, kurių veiklos neplaniniai patikrinimai atlikti.

19. Metų planai, ketvirčių planai bei planai-grafikai saugomi penkerius metus.

20. Vyriausiojo kontrolieriaus patvirtinti metų ir ketvirčių planai ir jų pakeitimai skelbiami Centro interneto svetainėje.

21. Išdavus ūkio subjektui licenciją ar laikinąjį leidimą verstis veikla su šaltiniais, 6 mėnesius planiniai patikrinimai neatliekami, išskyrus atvejus, kai licencija ar laikinasis leidimas ūkio subjektui išduotas be patikrinimo. Ši nuostata netaikoma, jeigu dažni planiniai patikrinimai grindžiami ūkio subjektų veiklos pavojingumo rizika.

22. Pareigūnai turi užtikrinti, kad vienu metu nebūtų atliekami daugiau kaip du (skirtingų priežiūrą atliekančių subjektų) to paties ūkio subjekto veiklos planiniai patikrinimai.

 

VI. PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

23. Patikrinimą atliekantis pareigūnas privalo turėti Vyriausiojo kontrolieriaus arba Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo pasirašytą Vyriausiojo kontrolieriaus patvirtintos formos pavedimą atlikti patikrinimą (toliau – pavedimas).

24. Kiekvieno ūkio subjekto veiklai tikrinti pasirašomas atskiras pavedimas.

 

VII. Planinio PATIKRINIMo ATLIKIMO tvarka

 

25. Patikrinimas atliekamas tokia tvarka:

25.1. pasirengimas atlikti patikrinimą:

25.1.1. tikrinimo priežasčių, tikslų ir uždavinių nustatymas arba patikslinimas;

25.1.2. reikalavimų, pagal kuriuos bus tikrinama ūkio subjekto veikla, identifikavimas;

25.1.3. patikrinimo plano sudarymas ir jo aptarimas bei patikrinimo vadovo paskyrimas, kai patikrinimą atlieka keli pareigūnai;

25.1.4. numatymas pasitelkti papildomus specialistus ir (ar) atlikti radiologinius matavimus, įrangos bandymus, paimti bandinius radiologiniams tyrimams;

25.1.5. teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, kuriais bus vadovaujamasi atliekant patikrinimą, analizė ir (arba) susipažinimas su pateiktais dokumentais licencijai ar laikinajam leidimui verstis veikla su šaltiniais gauti arba ankstesniais patikrinimų aktais ir kitos būtinos informacijos surinkimas;

25.1.6. ūkio subjekto informavimas raštu arba elektroniniu būdu apie numatomą atlikti patikrinimą likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki patikrinimo, nurodant numatomo atlikti patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir preliminarų sąrašą dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti patikrinimą atliekančiam pareigūnui;

25.2. patikrinimas pradedamas prisistatymu ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui (pareigūnas pateikia valstybės tarnautojo pažymėjimą ir pavedimą) ir užsiregistravimu žurnale, skirtame valstybinių priežiūros institucijų pareigūnų atliekamiems patikrinimams registruoti (jeigu žurnalas nepateikiamas, apie tai pažymima patikrinimo akte);

25.3. ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens supažindinimas su patikrinimo planu, tikslais bei apimtimis, pradinės patikrinimui būtinos informacijos bei dokumentų surinkimas. Ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo privalo pateikti pareigūnams dokumentus, kuriuos ūkio subjektas privalo rengti, vadovaudamasis teisės aktų reikalavimais, taip pat kitą informaciją ūkio subjekto turima forma.

Ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę neteikti pareigūnams dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti pareigūnams dokumentus, ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi raštu nurodyti, kokiam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai yra pateikti. Pareigūnai negali reikalauti ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimo nenumato teisės aktai, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis;

25.4. ūkio subjekto apžiūra, dalyvaujant ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui, dokumentų, susijusių su radiacinės saugos užtikrinimu, vertinimas, pokalbiai su darbuotojais, Vyriausiojo kontrolieriaus įsakymu patvirtintame ir Centro interneto svetainėje paskelbtame Patikrinimų, vykdant valstybinę radiacinės saugos priežiūrą, vadove pateiktų klausimynų naudojimas;

25.5. radiologinių matavimų, įrangos bandymų atlikimas ar bandinių paėmimas radiologiniams tyrimams, esant būtinybei, pažeidimų vaizdo įrašų, nuotraukų darymas. Atliekant radiologinius matavimus, įrangos bandymus ar paimant bandinius radiologiniams tyrimams, turi dalyvauti ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Radiologiniams tyrimams paimami bandiniai turi būti ženklinami prie jų tvirtinant etiketę. Etiketę ir bandinių radiologiniams tyrimams protokolą pasirašo patikrinimą atlikęs pareigūnas ir ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo;

25.6. vertinimas, ar ūkio subjektas nepadarė pažeidimų.

26. Patikrinimas baigiamas:

26.1. pareigūno (-ų) ir ūkio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens patikrinimo aptarimu, kurio metu apibendrinami patikrinimo rezultatai ir pateikiamos galutinės arba preliminarios patikrinimo išvados;

26.2. patikrinimo akto 2 egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, surašymu patikrinimo vietoje patikrinimo metu. Jeigu nėra galimybės surašyti patikrinimo akto patikrinimo vietoje patikrinimo metu, jis turi būti surašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po patikrinimo. Patikrinimo aktas turi būti parengtas, laikantis šių reikalavimų:

26.2.1. patikrinimo aktas turi būti surašomas aiškiai, įskaitomai, glaustai, logiškai ir suprantamai;

26.2.2. patikrinimo aktas turi būti pagrįstas teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, reikalavimais ir objektyviais duomenimis (faktais);

26.2.3. patikrinimo akte turi būti nurodyti konkretūs nustatyti pažeidimai, pareigūnų reikalavimai pašalinti nustatytus pažeidimus, siūlymai, kaip galėtų būti pašalinti pažeidimai, ir protingi terminai, per kuriuos šie pažeidimai turi būti pašalinti. Protingas terminas (ne trumpesnis kaip 5 darbo dienos) pažeidimui pašalinti nustatomas atsižvelgiant į pažeidimui pašalinti būtinus darbus ir lėšas bei kitas reikšmingas aplinkybes. Pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos pradžios per pirmąjį planinį patikrinimą nustatytiems pažeidimus pašalinti paprastai nustatomas ne trumpesnis kaip vieno mėnesio terminas;

26.2.4. patikrinimo akte turi būti pažymima apie patikrinimo metu atliktus Reglamento 25.5 punkte nurodytus matavimus, bandymus, tyrimus ir kt.

27. Patikrinimo aktą pasirašo patikrinimą atlikęs pareigūnas (-ai) bei patikrinime dalyvavę atsakingi asmenys. Su patikrinimo aktu pasirašytinai supažindinamas ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Patikrinimo akto 1 egzempliorius paliekamas ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui ir patikrinimas laikomas baigtu. Ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui atsisakius pasirašyti patikrinimo aktą, apie tai jame pažymima ir gali būti pakviečiami du liudytojai jį pasirašyti. Liudytojais gali būti kviečiami bet kurie pilnamečiai veiksnūs asmenys.

28. Patikrinimas gali trukti ne ilgiau kaip 3 darbo dienas. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (būtina įvertinti padidėjusios darbuotojų apšvitos priežastis ir kt.) patikrinimas negali būti baigiamas per šiame punkte nustatytą terminą, Vyriausiojo kontrolieriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęstas.

29. Informacijos apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims pareigūnai neteikia tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pareigūnai gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne pareigūnų iniciatyva.

 

VIII. nePLANinio patikrinimo ATLIKIMO tvarka

 

30. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Reglamento 15 punkte nurodytais pagrindais.

31. Neplaninis patikrinimas atliekamas Reglamento 25–29 punktuose nustatyta tvarka, išskyrus Reglamento 32 ir 33 punktuose numatytas išimtis.

32. Pareigūnai turi teisę atlikti neplaninį patikrinimą iš anksto neinformuodami ūkio subjekto apie numatomą atlikti neplaninį patikrinimą. Pareigūnas, pradėdamas atlikti neplaninį patikrinimą, pateikia ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui pavedimą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Vyriausiojo kontrolieriaus, Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo ar Vyresniojo kontrolieriaus sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją.

33. Ūkio subjektas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Vyriausiojo kontrolieriaus, Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo ar Vyresniojo kontrolieriaus sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo neplaninio patikrinimo atlikimo.

 

IX. poveikio priemonių ŪKIO SUBJEKTAMS taikymAS

 

Reikalavimas pašalinti pažeidimus nurodytu terminu ir įspėjimas apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymą

 

34. Jeigu pareigūnas, atlikęs patikrinimą, nustato pažeidimų, jis turi atlikti šiuos veiksmus:

34.1. informuoti Vyresnįjį kontrolierių apie nustatytus pažeidimus ir taikytas prevencines priemones. Vyresnysis kontrolierius turi nedelsdamas informuoti Vyriausiąjį kontrolierių, jeigu nustatomi pažeidimai, nurodyti Reglamento 42.2–42.4 punktuose;

34.2. suderinęs su Vyresniuoju kontrolieriumi, turi patikrinimo akte įspėti ūkio subjektą apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymą, jeigu per pareigūno nurodytą protingą terminą (kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu) nustatyti pažeidimai nebus pašalinti;

34.3. priimti sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo Reglamento 42–43 punktuose nustatyta tvarka, jeigu nustatomi pažeidimai, nurodyti Reglamento 42.1–42.4 punktuose;

34.4. surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą, jeigu nustatomi pažeidimai, už kuriuos reikėtų taikyti administracinę atsakomybę Reglamento 53 punkte nustatyta tvarka;

34.5. teikti siūlymą Vyriausiajam kontrolieriui priimti sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo Reglamento 47 punkte nustatyta tvarka, jeigu nustatomi pažeidimai, nurodyti Reglamento 42.3 ir 42.4 punktuose.

35. Jeigu pažeidimams patvirtinti arba paneigti būtina atlikti papildomus radiologinius matavimus, įrangos bandymus, paimti bandinius radiologiniams tyrimams, gauti ekspertų įvertinimą ir jų išvadas, pareigūnas patikrinimo akte turi nurodyti, kokie būtini papildomi radiologiniai matavimai, įrangos bandymai, radiologiniai tyrimai ar ekspertizė ir iki kada turi būti atlikti. Jeigu atlikus papildomus radiologinius matavimus, įrangos bandymus, radiologinius tyrimus ar ekspertizę, įtarimai dėl pažeidimų patvirtinami, pareigūnas atlieka Reglamento 34 punkte nurodytus veiksmus.

36. Ūkio subjektas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po termino pažeidimams pašalinti pabaigos privalo raštu pranešti, kokių priemonių ėmėsi nustatytiems pažeidimams pašalinti, ir pateikti dokumentus, įrodančius, kad pažeidimai pašalinti, pareigūnams:

36.1. Vyriausiajam kontrolieriui – jeigu patikrinimą atliko Radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyriaus pareigūnai;

36.2. Kauno radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės, Klaipėdos radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės ar Šiaulių radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyriaus Vyresniajam kontrolieriui – jeigu patikrinimą atliko atitinkamo skyriaus pareigūnai.

37. Pareigūnas, išnagrinėjęs ūkio subjekto Centrui pateiktus Reglamento 36 punkte nurodytus dokumentus ir nustatęs, kad per patikrinimo akte nurodytą terminą buvo pašalinti visi pažeidimai, suderinęs su Vyresniuoju kontrolieriumi, turi panaikinti įspėjimą apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymą. Pareigūnas, siekdamas įsitikinti, ar pažeidimai tinkamai pašalinti, gali atlikti pakartotinį patikrinimą.

38. Jeigu dėl objektyvių priežasčių patikrinimo akte nurodytu terminu pažeidimų pašalinti negalima, ūkio subjekto motyvuotu rašytiniu prašymu pažeidimų pašalinimo terminas gali būti pratęstas (nurodant protingą terminą, kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu):

38.1. Vyriausiojo kontrolieriaus sprendimu – jeigu patikrinimą atliko Radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyriaus pareigūnai;

38.2. Kauno radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės, Klaipėdos radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės ar Šiaulių radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyriaus Vyresniojo kontrolieriaus sprendimu – jeigu patikrinimą atliko atitinkamo skyriaus pareigūnai.

39. Jeigu per patikrinimo akte nurodytą terminą pažeidimai nėra pašalinti arba remiantis ūkio subjekto pateiktais įrodymais negalima nustatyti, kad pažeidimai pašalinti, pareigūnas turi atlikti šiuos veiksmus:

39.1. informuoti Vyresnįjį kontrolierių apie ūkio subjekto per nustatytą terminą nepašalintus pažeidimus. Vyresnysis kontrolierius turi apie tai nedelsdamas informuoti Vyriausiąjį kontrolierių;

39.2. priimti sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo Reglamento 42–43 punktuose nustatyta tvarka Reglamento 42.5 punkte nustatytu pagrindu;

39.3. surašyti administracinio teisės pažeidimo protokolą, jeigu nustatomi pažeidimai, už kuriuos reikėtų taikyti administracinę atsakomybę Reglamento 53 punkte nustatyta tvarka;

39.4. teikti siūlymą Vyriausiajam kontrolieriui priimti sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo, vadovaujantis Reglamento 47 punktu Reglamento 42.5 punkte nustatytu pagrindu.

40. Pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos pradžios, ūkio subjektui už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus negali būti taikomos poveikio priemonės, susijusios su ūkio subjekto veiklos ribojimu (licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais sustabdymas ar panaikinimas arba darbo su šaltiniu sustabdymas). Nustačius pažeidimų, ūkio subjektui, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu, nustatomas protingas terminas pažeidimams pašalinti.

41. Reglamento 40 punkte nustatyta išlyga netaikyti poveikio priemonių ir nurodyti terminą pažeidimams pašalinti netaikoma, jeigu, įvertinus ūkio subjekto veiklos rizikingumo, pavojingumo pobūdį, žalos ar pavojaus asmenims, visuomenei ar aplinkai atsiradimo tikimybę, duomenis apie tai, kaip ūkio subjektas laikėsi teisės aktų, reglamentuojančių radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, reikalavimų anksčiau ir kitas reikšmingas aplinkybes, poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią padaryti žalą visuomenei ar asmenų sveikatai arba aplinkai.

 

Darbo su šaltiniu sustabdymas ir sustabdymo panaikinimas

 

42. Pareigūnas, atlikęs patikrinimą, suderinęs su Vyresniuoju kontrolieriumi, privalo priimti Reglamento 2 priede nustatytos formos sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, nurodydamas protingą terminą (kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu) pažeidimams pašalinti, jeigu nustato, kad:

42.1. ūkio subjektas padarė darbo su vienu (keliais) šaltiniu (-iais) pažeidimų;

42.2. verčiamasi veikla su šaltiniais, neturint licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais;

42.3. ūkio subjektui vykdant veiklą pažeisti radiacinės saugos ar šaltinių fizinės saugos reikalavimai, dėl kurių kyla grėsmė žmonių sveikatai ar gyvybei, daroma žala aplinkai;

42.4. ūkio subjektas nustatyta tvarka laiku ir išsamiai neinformavo Centro apie įvykusį radiologinį incidentą ar avariją ir nesiėmė priemonių, kad būtų pašalintas jų kenksmingas poveikis žmonių sveikatai ir aplinkai bei padariniai;

42.5. ūkio subjektas, Reglamento 34.2 punkte nustatyta tvarka įspėtas apie galimą licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymą, per Centro nurodytą terminą šių pažeidimų nepašalina.

43. Pareigūnas, priėmęs sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo ir atskirais atvejais, kai būtina užtikrinti sprendimo dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo arba galiojimo panaikinimo vykdymą, privalo ūkio subjekto patalpas, įrangą ar prietaisus su šaltiniais užplombuoti vadovaudamasis Patalpų įrangos ir prietaisų su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais užplombavimo taisyklėmis, patvirtintomis Radiacinės saugos centro direktoriaus 2004 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. 10 (Žin., 2004, Nr. 33-1084).

44. Ūkio subjektas, nurodytu terminu pašalinęs pažeidimus, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo termino pažeidimams pašalinti pabaigos pareigūnui, kuris priėmė sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, pateikti:

44.1. prašymą priimti sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo panaikinimo;

44.2. dokumentus ir kitą informaciją, patvirtinančius, kad pažeidimai, dėl kurių priimtas sprendimas dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, nurodytu terminu buvo pašalinti.

45. Jeigu dėl objektyvių priežasčių negalima sprendime dėl darbo su šaltiniu sustabdymo nurodytu terminu pašalinti pažeidimų, ūkio subjekto motyvuotu rašytiniu prašymu pažeidimų pašalinimo terminą pareigūnas, kuris priėmė sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, gali pratęsti (nurodydamas protingą terminą, kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu).

46. Pareigūnas, išnagrinėjęs Reglamento 44 punkte nurodytus dokumentus ir nustatęs, kad pažeidimai, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, nurodytu terminu buvo pašalinti, privalo, suderinęs su Vyresniuoju kontrolieriumi, priimti Reglamento 3 priede nustatytos formos sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo panaikinimo. Pareigūnai turi pranešti Vyriausiajam kontrolieriui apie priimtą sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo ir apie sprendimą dėl darbo su šaltiniu sustabdymo panaikinimo. Pareigūnai, siekdami įsitikinti, ar pažeidimai tinkamai pašalinti, gali atlikti pakartotinį patikrinimą.

 

Licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymas ir galiojimo sustabdymo panaikinimas

 

47. Pareigūnas, atlikęs patikrinimą, privalo, suderinęs su Vyresniuoju kontrolieriumi, teikti Vyriausiajam kontrolieriui siūlymą priimti sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo ir siūlyti nurodyti protingą terminą (kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu) pažeidimams pašalinti, esant Reglamento 42.3–42.5 punktuose nustatytiems pagrindams.

48. Vyriausiasis kontrolierius priima Reglamento 4 priede nustatytos formos sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo, nurodydamas protingą terminą (kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu) pažeidimams pašalinti.

49. Ūkio subjektas nurodytu terminu pašalinęs pažeidimus, dėl kurių buvo sustabdytas licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimas, privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo termino pažeidimams pašalinti pabaigos Vyriausiajam kontrolieriui pateikti:

49.1. prašymą panaikinti licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymą;

49.2. dokumentus ir kitą informaciją, patvirtinančius, kad pažeidimai, dėl kurių sustabdytas licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimas, nurodytu terminu buvo pašalinti.

50. Jeigu dėl objektyvių priežasčių negalima sprendime dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo nurodytu terminu pašalinti pažeidimų, ūkio subjekto motyvuotu rašytiniu prašymu pažeidimų pašalinimo terminą Vyriausiasis kontrolierius, įvertinęs visą turimą informaciją, gali pratęsti (nurodydamas protingą terminą, kuris nustatomas, vadovaujantis Reglamento 26.2.3 punktu).

51. Jeigu išnagrinėjus Reglamento 49 punkte nurodytus dokumentus nustatoma, kad pažeidimai, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo, nurodytu terminu pašalinti, Vyriausiasis kontrolierius priima Reglamento 5 priede nustatytos formos sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo panaikinimo. Pareigūnai, siekdami įsitikinti, ar pažeidimai tinkamai pašalinti, gali atlikti pakartotinį patikrinimą.

 

Licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo panaikinimas

 

52. Jeigu ūkio subjektas per Vyriausiojo kontrolieriaus nurodytą terminą nepašalina pažeidimų, dėl kurių buvo priimtas sprendimas dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo, Vyriausiasis kontrolierius priima Reglamento 6 priede nustatytos formos sprendimą dėl licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo panaikinimo.

 

Administracinės atsakomybės taikymas

 

53. Pareigūnas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka surašo Reglamento 7 priede nustatytos formos administracinio teisės pažeidimo protokolą ūkio subjekto vadovui ar jo įgaliotam asmeniui arba piliečiui, jeigu nustato, kad jie padarė pažeidimų, už kuriuos reikėtų taikyti administracinę atsakomybę. Pareigūnai turi pranešti Vyriausiajam kontrolieriui apie administracinės atsakomybės taikymo atvejus.

54. Jeigu pareigūnas neįleidžiamas į tikrinamo ūkio subjekto patalpas, jam nepateikiami ar nuslepiami patikrinimui būtini dokumentai, suteikiamos klaidingos žinios, taip pat nevykdomi kiti pareigūno teisėti reikalavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 435 straipsniu, pareigūnas surašo administracinio teisės pažeidimo protokolą ir perduoda jį Vyriausiajam kontrolieriui, kuris ne vėliau kaip per 3 dienas nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo surašymo išsiunčia jį atitinkamo miesto (rajono) apylinkės teismui.

55. Jeigu nėra surašomas administracinis nurodymas, administracinio teisės pažeidimo protokolą ir kitą bylos medžiagą Radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyriaus Vyresnysis kontrolierius perduoda Vyriausiajam kontrolieriui, Kauno radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės, Klaipėdos radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės ir Šiaulių radiacinės saugos priežiūros ir kontrolės skyrių kontrolieriai – atitinkamam Vyresniajam kontrolieriui, kuris, išnagrinėjęs bylos medžiagą, surašo Reglamento 8 priede nustatytos formos nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje.

56. Apskundus nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje, Vyriausiasis kontrolierius gali priimti naują Reglamento 9 priede nustatytos formos nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje, kai visiškai ar iš dalies sutinkama su asmens skundu.

57. Administracinio teisės pažeidimo protokolą ir kitą administracinio teisės pažeidimo bylos medžiagą perduoti rajonų (miestų) apylinkių teismams (apylinkių teismų teisėjams) turi teisę tik Vyriausiasis kontrolierius.

58. Administracinės atsakomybės taikymas neapriboja pareigūnų teisės pagal kompetenciją priimti sprendimus dėl darbo su šaltiniu sustabdymo, licencijos ar laikinojo leidimo verstis veikla su šaltiniais galiojimo sustabdymo arba panaikinimo.

 

X. PATIKRINIMŲ APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ BEI EFEKTYVUMO ANALIZĖ

 

59. Patikrinimų apskaitą sudaro:

59.1. Radiacinės saugos informacinė sistema (toliau – RSIS);

59.2. Vyriausiojo kontrolieriaus patvirtintos formos patikrinimų aktai, kurie registruojami RSIS, ir kiti patikrinimų pirminiai dokumentai (radiologinių matavimų, įrangos bandymų protokolai ir kt.);

59.3. administracinių teisės pažeidimų protokolai ir nutarimai administracinių teisės pažeidimų bylose, kurie registruojami RSIS.

60. Patikrinimų atskaitomybę sudaro:

60.1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintos formos metinės ir pusmetinės ataskaitos bei Vyriausiojo kontrolieriaus patvirtintos formos mėnesinės ir ketvirtinės ataskaitos, kurias nustatyta tvarka teikia Vyresnieji kontrolieriai;

60.2. metinės veiklos paaiškinamieji raštai ar veiklos analizė.

61. Neplaninis vienkartinis ataskaitų, atsiskaitymo duomenų rinkimas galimas tik Vyriausiajam kontrolieriui arba Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojui leidus.

62. Vyriausiojo kontrolieriaus arba Vyriausiojo kontrolieriaus pavaduotojo pavedimu atliekamas planinis ir neplaninis pareigūnų atliktos valstybinės radiacinės saugos priežiūros įvertinimas.

63. Pareigūnų veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo vertinimo kriterijais negali būti paskirtų nuobaudų skaičius, baudų dydis ar kiti su sankcijų ūkio subjektams taikymu susiję rodikliai.

64. Pasibaigus kalendoriniams metams, Centras rengia ir teikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai metines vykdytos veiklos ataskaitas, kuriose pateikia informaciją apie:

64.1. metodinės pagalbos ir konsultavimo veiklą, išskirdamas ataskaitinio laikotarpio aktualiausius ūkio subjektams klausimus, daugiausia aiškinimo reikalaujančias teisės aktų nuostatas;

64.2. vykdytų patikrinimų skaičių, pobūdį, trukmę;

64.3. ūkio subjektams įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas prevencines ir poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;

64.4. siūlomus keisti ar priimti naujus teisės aktus, reglamentuojančius radiacinę saugą ir šaltinių fizinę saugą, išskirdamas priemones, kuriomis šalinamos teisinio reglamentavimo spragos, efektyviau organizuojama valstybinė radiacinės saugos priežiūra, mažinama valstybinės radiacinės saugos priežiūros našta ūkio subjektams.

65. Centras, nelaukdamas ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai informaciją, susijusią su valstybine radiacinės saugos priežiūra, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

 

XI. PAREIGŪNŲ PRIIMTŲ NUTARIMŲ ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ BYLOSE, VEIKSMŲ (NEVEIKIMO) IR SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS

 

66. Pareigūnų priimti nutarimai administracinių teisės pažeidimų bylose gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

67. Pareigūnų veiksmai (neveikimas) ar sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajam kontrolieriui, administracinių ginčų komisijai arba teismui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

1 priedas

 

ŪKIO SUBJEKTŲ, KURIE VYKDO VEIKLĄ SU ATITINKAMOS PAVOJINGUMO KATEGORIJOS ŠALTINIAIS, VEIKLOS PATIKRINIMŲ DAŽNUMAS

 

Pavojingumo kategorija (1)

Šaltiniai, prietaisai ir įranga su jais

Patikrinimų dažnumas(2)

I

Šaltiniai, esantys radioizotopiniuose termoelektriniuose generatoriuose

 

1 kartą per metus

Šaltiniai, esantys apšvitinimo įrenginiuose

1 kartą per metus

Šaltiniai, esantys spindulinės terapijos įrenginiuose

1 kartą per metus

II

Gama radiografai

1 kartą per metus

Rentgeno radiografai

1 kartą per 2 metus

Atvirieji šaltiniai, naudojami gydymui branduolinėje medicinoje in vivo

 

1 kartą per metus

Šaltiniai, esantys didelės ir vidutinės dozės galios brachiterapijos įrenginiuose

 

1 kartą per metus

Etaloniniai (kalibraciniai) šaltiniai (3)

1 kartą per metus

Rentgenoterapijos įrenginiai, kurių anodinė įtampa ? 150 kV

1 kartą per 2 metus

III

Atvirieji šaltiniai, naudojami diagnostikai branduolinėje medicinoje in vivo

 

1 kartą per metus

Šaltiniai, esantys matavimo įrenginiuose: lygio, tankio, gylio ir kt. matuokliuose (3)

 

1 kartą per metus

Šaltiniai, esantys gręžinių tyrimo įrenginiuose

1 kartą per metus

Rentgenoterapijos įrenginiai, kurių anodinė įtampa < 150 kV

1 kartą per 2 metus

Rentgenodiagnostikos įrenginiai, kurių anodinė įtampa >75 kV

1 kartą per 2 metus

IV

Atvirieji šaltiniai, naudojami moksle, pramonėje ir kt. srityse (4)

1 kartą per 3 metus

Šaltiniai, esantys matavimo įrenginiuose: lygio, tankio, gylio ir kt. matuokliuose (4)

 

1 kartą per 3 metus

Šaltiniai, esantys elektrostatinio elektros krūvio neutralizavimo įrenginiuose

 

1 kartą per 3 metus

Šaltiniai, esantys kaulų tankio matavimo prietaisuose

1 kartą per 3 metus

Mažos dozės galios brachiterapijos šaltiniai (išskyrus akių aplikatorius ir ilgalaikius implantuojamuosius šaltinius)

 

1 kartą per 3 metus

Rentgenodiagnostikos įrenginiai, kurių anodinė įtampa ?<= 75 kV

1 kartą per 3 metus (5)

V

Šaltiniai, esantys dūmų jutikliuose

1 kartą per 5 metus

Etaloniniai (kalibraciniai) šaltiniai (4)

1 kartą per 3 metus

Šaltiniai, esantys mažos dozės galios akių aplikatoriuose, ir ilgalaikiai implantuojamieji brachiterapijos šaltiniai

 

1 kartą per 3 metus

Bagažo saugumo kontrolės rentgeno prietaisai

1 kartą per 3 metus

Optikos rentgeno įrenginiai

1 kartą per 3 metus

Šalutinę rentgeno spinduliuotę generuojantys prietaisai

1 kartą per 3 metus

Fluorescenciniai rentgeno spektrometrai

1 kartą per 3 metus

 

Paaiškinimai:

(1) Šaltinius, neįtrauktus į šį priedą, klasifikuoja Radiacinės saugos centras.

(2) Ūkio subjektų veiklos patikrinimų dažnumas, atsižvelgus į ūkio subjekto veiklos radiacinės saugos būklę bei pakitimus, gali būti keičiamas.

(3) Šaltiniai, kurių aktyvumas lygus arba didesnis už nurodytą Jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių pavojingumo kategorijų ir jų nustatymo taisyklių, patvirtintų Radiacinės saugos centro direktoriaus 2004 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. 46 (Žin., 2004, Nr. 151-5518), 1 priede.

(4) Šaltiniai, kurių aktyvumas mažesnis už nurodytą Jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių pavojingumo kategorijų ir jų nustatymo taisyklių 1 priede, tačiau didesnis už nereguliuojamojo veikmens lygį, nustatytą Lietuvos higienos normos HN 73:2001 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 663 (Žin., 2002, Nr. 11-388), A.5 priedo 1 lentelėje.

(5) Odontologine praktika užsiimančių ūkio subjektų veiklos patikrinimų dažnumas gali būti keičiamas, jei jie atitinka lentelėje nustatytus kriterijus.

 

Odontologine praktika užsiimančių ūkio subjektų veiklos patikrinimų dažnumo nustatymo kriterijų lentelė

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Svorinis koeficientas

1

Rentgeno aparatų periodiniai bandymai atliekami Lietuvos higienos normoje HN 78:2009 „Kokybės kontrolės reikalavimai ir vertinimo kriterijai medicininėje rentgenodiagnostikoje“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. V-922 (Žin., 2009, Nr. 137-6025), nustatytu periodiškumu

3

2

Darbo vietų dozimetriniai matavimai atliekami Darbuotojų apšvitos ir darbo vietų stebėsenų atlikimo taisyklėse, patvirtintose Radiacinės saugos centro direktoriaus 2007 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. 63 (Žin., 2007, Nr. 120-4950), nustatytu periodiškumu

3

3

Asmeninių apsauginių priemonių patikra atliekama Asmeninių apsauginių priemonių naudojimo dirbant su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais taisyklėse, patvirtintose Radiacinės saugos centro direktoriaus 2003 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2003, Nr. 60-2749), nustatytu periodiškumu

3

4

Įrangos techninė priežiūra vykdoma, vadovaujantis Lietuvos higienos normoje HN 31:2008 „Radiacinės saugos reikalavimai medicininėje rentgenodiagnostikoje“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. V-95 (Žin., 2008, Nr. 22-819), nustatytais reikalavimais

3

5

Darbuotojų, dirbančių su šaltiniais, apšvitos stebėsena vykdoma Darbuotojų apšvitos ir darbo vietų stebėsenų atlikimo taisyklėse nustatyta tvarka ir periodiškumu

2

6

Asmenys, atsakingi už radiacinę saugą, ir darbuotojai, dirbantys su šaltiniais, mokomi Atsakingųjų už radiacinę saugą ir darbuotojų, dirbančių su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, privalomojo mokymo, instruktavimo tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 171 (Žin., 1999, Nr. 36-1098), nustatyta tvarka ir periodiškumu

2

7

Radiacinės saugos centras ataskaitiniu laikotarpiu iš pacientų nėra gavęs pagrįstų skundų dėl radiacinės saugos užtikrinimo

2

8

Apie pasikeitusias licencijuojamos veiklos sąlygas pranešama Veiklos su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais licencijavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 653 (Žin., 1999, Nr. 47-1485; 2004, Nr. 30-991), nustatyta tvarka ir terminais

1

9

Duomenys apie šaltinius ir darbuotojus, dirbančius su šaltiniais, teikiami Valstybės jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių ir darbuotojų apšvitos registrui Duomenų apie jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinius ir darbuotojus, dirbančius su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais, pateikimo Valstybės jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių ir darbuotojų apšvitos registrui tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-675 (Žin., 2009, Nr. 105-4386), nustatyta tvarka ir periodiškumu

1

 

Paaiškinimai:

1. Jei ūkio subjektas atitinka daugumą lentelėje nustatytų kriterijų (svorinių koeficientų suma >18), ūkio subjekto veiklos patikrinimų dažnumas gali būti mažinamas nuo 1 karto per 3 metus iki 1 karto per 4 metus.

2. Jei ūkio subjektas atitinka tik kai kuriuos lentelėje nustatytus kriterijus (10 £ svorinių koeficientų suma £18 ), ūkio subjekto veiklos patikrinimo dažnumas – 1 kartas per 3 metus.

3. Jei ūkio subjektas atitinka tik mažą dalį lentelėje nustatytų kriterijų (svorinių koeficientų suma < 10), ūkio subjekto veiklos patikrinimo dažnumas gali būti didinamas nuo 1 karto per 3 metus iki 1 karto per 2 metus.

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

2 priedas

 

(Sprendimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS
DĖL DARBO SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIU SUSTABDYMO

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr. _____

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Patikrinęs (-usi) _________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas, kodas)

 

nustačiau, kad _______________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

(nustatytos aplinkybės)

 

Vadovaudamasis (-i) _____________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(teisės akto pavadinimas, straipsnis, dalis, punktas)

 

nusprendžiu:

 

1. Sustabdyti __________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

darbą su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniu ____________________________________

_______________________________________ nuo ________________________________ .

(šaltinio pavadinimas)                                                             (data)

 

2. Įpareigoti pašalinti pažeidimus iki _________________________________________ .

(data)

 

3. Atsakingu už sprendimo vykdymą skirti ___________________________________ .

(asmens pareigos, vardas, pavardė)

 

__________________________________

(pareigūno pareigos)

 

___________

(parašas)

 

__________________

(vardas ir pavardė)

 

Su sprendimu susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

____________________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

3 priedas

 

(Sprendimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS
DĖL DARBO SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIU SUSTABDYMO PANAIKINIMO

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr. _____

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Patikrinęs (-usi) _________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas, kodas)

 

nustačiau, kad _______________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

(nustatytos aplinkybės)

 

Vadovaudamasis (-i) _____________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(teisės akto pavadinimas, straipsnis, dalis, punktas)

 

nusprendžiu panaikinti _________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

darbo su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniu ____________________________________

_______________________________________ sustabdymą nuo ______________________ .

(šaltinio pavadinimas)                                                               (data)

 

_____________________________________

(pareigūno pareigos)

 

___________

(parašas)

 

__________________

(vardas ir pavardė)

 

Su sprendimu susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

____________________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

4 priedas

 

(Sprendimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS
DĖL LICENCIJOS/ LAIKINOJO LEIDIMO VERSTIS VEIKLA SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS GALIOJIMO SUSTABDYMO*

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr. _____

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Išnagrinėjęs (-usi) ________________________________________________________

(siūlymą teikiančio pareigūno pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

pateiktą siūlymą sustabdyti licencijos/ laikinojo leidimo verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr. ____________, išduotos (-o) ________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą ir vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 84 straipsnio 3 dalies _______ punktu, nusprendžiu:

 

1. Sustabdyti licencijos/ laikinojo leidimo verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr. ___________, išduotos (-o) _____________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą.

 

2. Įpareigoti pašalinti pažeidimus iki _________________________________________ .

(data)

 

3. Atsakingu už sprendimo vykdymą skirti ___________________________________ .

(asmens pareigos, vardas, pavardė)

 

__________________________

(pareigūno pareigos)

 

__________________

(parašas)

 

____________________

(vardas ir pavardė)

A.V.

 

Su sprendimu susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

____________________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

*Pastaba. Rašoma tai, kas reikalinga.

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

5 priedas

 

(Sprendimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS

DĖL LICENCIJOS/ LAIKINOJO LEIDIMO VERSTIS VEIKLA SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS GALIOJIMO SUSTABDYMO PANAIKINIMO*

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr. _____

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Išnagrinėjęs (-usi) ________________________________________________________

(siūlymą teikiančio pareigūno pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

pateiktą siūlymą panaikinti licencijos/ laikinojo leidimo verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr. __________, išduotos (-o) ______________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimo sustabdymą ir vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 84 straipsnio 4 dalies ________ punktu, nusprendžiu panaikinti licencijos/ laikinojo leidimo verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais * Nr. ___________, išduotos (-o) _______________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimo sustabdymą.

 

__________________________

(pareigūno pareigos)

 

_______________

(parašas)

 

___________________

(vardas ir pavardė)

 

A. V.

 

Su sprendimu susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

____________________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

*Pastaba. Rašoma tai, kas reikalinga.

 

_________________


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

6 priedas

 

(Sprendimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

SPRENDIMAS
DĖL LICENCIJOS/ LAIKINOJO LEIDIMO VERSTIS VEIKLA SU JONIZUOJANČIOSIOS SPINDULIUOTĖS ŠALTINIAIS GALIOJIMO PANAIKINIMO*

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr. _____

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Išnagrinėjęs (-usi) _______________________________________________________

(siūlymą teikiančio pareigūno pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

pateiktą siūlymą panaikinti licencijos/ laikinojo leidimo verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr. ____________, išduotos (-o) ____________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą ir vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 84 straipsnio 5 dalies _________ punktu, nusprendžiu panaikinti licencijos/ laikinojo leidimo verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais* Nr. __________, išduotos (-o) __________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(fizinio asmens vardas, pavardė/ juridinio asmens ar kitos organizacijos, ar jų filialo pavadinimas)

galiojimą.

 

_____________________________

(pareigūno pareigos)

 

______________

(parašas)

 

__________________

(vardas ir pavardė)

A.V.

 

Su sprendimu susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

____________________________

(parašas)

____________________________

(vardas ir pavardė)

____________________________

(data)

 

*Pastaba. Rašoma tai, kas reikalinga.

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

7 priedas

 

(Protokolo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

 

ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLAS

 

 

 

20_ _ m. ___________________ d. Nr. _____

 

________________________

(surašymo vieta)

 

Protokolą surašė ______________________________________________________________

(protokolą surašiusio asmens pareigos, vardas, pavardė)

___________________________________________________________________________ .

 

Duomenys apie administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį

 

Vardas, pavardė ______________________________________________________________

Asmens kodas I__I__I__I__I__I__I__I__I__I__I__I

Gyvenamoji vieta _____________________________________________________________

Telefono Nr. ______________________________

Dirbantis ___________________________________________________________________

(darbovietė, jos adresas ir pareigų pavadinimas)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

Asmens tapatybę liudijantis dokumentas: __________________________________________

___________________________________________________________________________

(serija, numeris, kada ir kieno išduotas)

 

Pažeidimo aprašymas

Vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 259, 2591 ir 260 straipsniais, surašiau šį protokolą apie tai, kad

___________________________________________________________________________ ,

(administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vardas ir pavardė)

___________________________________________________________________________

(pažeidimo apibūdinimas: padarymo data, laikas, vieta,

___________________________________________________________________________

pažeidimo esmė – konkretūs administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens veiksmai ar neveikimas,

___________________________________________________________________________

kuriais buvo padarytas pažeidimas, pažeisto teisės akto pavadinimas, straipsnis, dalis, punktas)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

Ši veika atitinka Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso ______ straipsnio ____ dalyje numatyto administracinio teisės pažeidimo sudėties požymius.

Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens paaiškinimas: ____________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymas nerašyti administracinio nurodymo, jei asmuo dėl to kreipėsi į protokolą rašantį asmenį ________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

Vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 2601 straipsniu, siūlau per 10 (dešimt) darbo dienų nuo administracinio teisės pažeidimo protokolo įteikimo dienos savo noru į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sąskaitą ______________

(sąskaitos Nr., banko pavadinimas)

sumokėti baudą, lygią pusei minimalios baudos, t. y. _________________________________

________________________________________________________________________ Lt.

(suma skaičiais ir žodžiais)

Informuoju, kad per dešimt darbo dienų nesumokėjus baudos šis administracinis nurodymas bus laikomas negaliojančiu, o administracinio teisės pažeidimo protokolas bus siunčiamas organui (pareigūnui), įgaliotam nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą.

Už Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso ______ straipsnio ______ dalyje padarytą administracinį teisės pažeidimą numatytos baudos minimalus dydis
__________________________________________________________  Lt, maksimalus dydis

(suma skaičiais ir žodžiais)

_________________________________________________________________________ Lt.

(suma skaičiais ir žodžiais)

Už padarytą administracinį teisės pažeidimą gali (negali) būti taikomas įspėjimas.

(tai, kas nereikalinga, išbraukti)

Pažeidimo faktą patvirtina liudytojai / nukentėjusieji (jeigu yra):

1. _________________________   _______________________________    ______________

(vardas ir pavardė)                                          (adresas)                                    (parašas)

2. _________________________   _______________________________    ______________

(vardas ir pavardė)                                          (adresas)                                    (parašas)

 

Kitos žinios, būtinos bylai išspręsti (lengvinančios, sunkinančios ir kitos aplinkybės): ___

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

 

Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui išaiškintos jo teisės ir pareigos, nustatytos Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 272 straipsnyje:

„Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, duoti paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus; nagrinėjant bylą, naudotis teisine advokato ar kito įgalioto atstovo, turinčio aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą, pagalba; kalbėti gimtąja kalba arba ta kalba, kurią jis moka, ir naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu nemoka lietuvių kalbos; apskųsti nutarimą byloje. Administracinio teisės pažeidimo byla nagrinėjama dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Nesant šio asmens, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jam laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, ir jeigu iš jo negautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą. Tuo atveju, kai yra gautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą, ji gali būti išnagrinėta nedalyvaujant asmeniui, jeigu administracinio teisės pažeidimo bylą nagrinėjantis organas (pareigūnas), pripažinęs neatvykimo į bylos nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis, atmeta administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą.“

Šis protokolas surašytas 2 egzemplioriais.

 

PRIDEDAMA: (administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens paaiškinimai, liudytojų parodymai, kiti dokumentai, reikalingi bylai išspręsti, – išvardyti pridedamus dokumentus).

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ .

___________________________________________    ___________   __________________

(protokolą surašiusio asmens pareigų pavadinimas)               (parašas)        (vardas ir pavardė)

 

Su administracinio teisės pažeidimo protokolu susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau, man išaiškintos teisės ir pareigos, numatytos Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 272 straipsnyje, o apie bylos nagrinėjimą man pranešta_______________________________________________________

 

___________________________________________________________________________ .

(data (metai, mėnuo, diena, valanda) ir adresas)

 

_______________________________________________

(parašas)

_______________________________________________

(administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vardas ir pavardė)

_______________________________________________

(data)

 

Atsisakymo pasirašyti protokolą motyvai:_____________________________________

___________________________________________________________________________ .

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

8 priedas

 

(Nutarimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

 

NUTARIMAS
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOJE

 

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr. _____

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Aš, ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

(įstaigos pavadinimas, nutarimą priėmusio asmens pareigos, vardas, pavardė)

vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 2392 straipsniu, išnagrinėjau administracinio teisės pažeidimo bylą Nr. __________ (toliau – byla) pagal administracinio teisės pažeidimo protokolą Nr. _______, surašytą 20_ _ m. ______________ ___d., ir nustačiau, kad:

___________________________________________________________________________ ,

(asmens, kurio byla nagrinėjama, vardas, pavardė, asmens kodas)

gyvenantis (-i) _______________________________________________________________ ,

(gyvenamosios vietos adresas)

dirbantis (-i) ________________________________________________________________ ,

(darbovietė, jos adresas ir pareigų pavadinimas)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(bylos nagrinėjimo metu nustatytos aplinkybės, motyvuotas jų įvertinimas)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(teisės akto, kurio reikalavimus pažeidė asmuo, pavadinimas, straipsnis, straipsnio dalis, punktas)

_______________________________________________ atsako pagal Lietuvos Respublikos

(asmens, kurio byla nagrinėjama, vardas ir pavardė)

administracinių teisės pažeidimų kodekso ___________ straipsnio _____ dalį.

 

Atsižvelgdamas (-a) į atsakomybę už administracinį teisės pažeidimą ___________ _________________________________________ aplinkybes, t. y._____________________

(lengvinančias/sunkinančias (kas reikalinga – įrašyti)

___________________________________________________________________________ ,

vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 30–33, 287 straipsniais, nutariu:

___________________________________________________________________________

(nurodyti asmens, dėl kurio priimtas nutarimas, vardą ir pavardę bei vieną iš nutarimų: 1) skirti administracinę

___________________________________________________________________________

nuobaudą (nurodyti ATPK straipsnį ir dalį, už kurį skiriama administracinė nuobauda, administracinės nuobaudos rūšį,

___________________________________________________________________________

jei skiriama bauda, baudos dydį skaičiais ir žodžiais), 2) nutraukti bylą (nurodyti ATPK straipsnį ir punktą,

___________________________________________________________________________

kuriais remiantis byla nutraukiama), 3) perduoti bylos nagrinėjimą kitai bylą nagrinėti įgaliotai institucijai,

___________________________________________________________________________

nurodyti tos institucijos pavadinimą ir bylos perdavimo motyvus)

 

Žinios apie kitus byloje dalyvaujančius asmenis: ________________________________

___________________________________________________________________________

 

Šis nutarimas per 20 (dvidešimt) dienų nuo priėmimo dienos gali būti apskųstas apylinkės teismui per instituciją (pareigūną), kuri priėmė nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje.

Bauda turi būti sumokėta bet kuriame banke (Valstybinei mokesčių inspekcijai) ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt) dienų nuo nutarimo gavimo dienos, o apskundus nutarimą – ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt) dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos. Nesumokėta bauda iš pažeidėjo ne ginčo tvarka bus išieškota įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

(nutarimą priėmusio pareigūno pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Su nutarimu administracinio teisės pažeidimo byloje susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

_______________________________________________

(parašas)

_______________________________________________

(asmens, kurio byla nagrinėjama, vardas ir pavardė)

_______________________________________________

(data)

 

Nuorašas išsiųstas paštu 20_ _ m. _____________________  d., pašto kvito Nr. ___________

 

_________________

 


Valstybinės radiacinės

saugos priežiūros reglamento

9 priedas

 

(Nutarimo forma)

 

(herbas)

 

RADIACINĖS SAUGOS CENTRAS

 

 

NUTARIMAS
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOJE, KAI VISIŠKAI AR IŠ DALIES SUTINKAMA SU ASMENS SKUNDU

 

 

 

20_ _ m. _______________________ d. Nr.______

 

____________________

(surašymo vieta)

 

Aš, ___________________________________________________________________

(įstaigos pavadinimas, nutarimą priėmusio asmens pareigos, vardas, pavardė)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ,

vadovaudamasis (-i) Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 2392 ir 295 straipsniais,

 

įvertinęs ______________________________________________________________ skunde

(asmens, padavusio skundą, vardas ir pavardė, asmens kodas)

administracinio teisės pažeidimo byloje Nr. ______ nurodytas aplinkybes ________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

visiškai (iš dalies) sutikdamas su  __________________________________________  skundu,

(tai, kas nereikalinga, išbraukti)                         (asmens, padavusio skundą,

vardas ir pavardė, asmens kodas)

nutariu panaikinti 20_ _m. _____________ d. __ nutarimą Nr. ______ administracinio teisės pažeidimo byloje Nr. ______________ ir priimti naują nutarimą:

 

___________________________________________________________________________

(nurodyti asmens, dėl kurio priimtas nutarimas, vardą ir pavardę bei vieną iš nutarimų: 1) skirti administracinę

___________________________________________________________________________

nuobaudą (nurodyti ATPK straipsnį ir dalį, už kurį skiriama administracinė nuobauda, administracinės nuobaudos rūšį,

___________________________________________________________________________

jei skiriama bauda, baudos dydį skaičiais ir žodžiais), 2) nutraukti bylą (nurodyti ATPK straipsnį ir punktą,

___________________________________________________________________________

kuriais remiantis byla nutraukiama)

 

Šis nutarimas per 20 (dvidešimt) dienų nuo priėmimo dienos gali būti apskųstas apylinkės teismui per instituciją (pareigūną), kuri priėmė nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje.

Bauda turi būti sumokėta bet kuriame banke (Valstybinei mokesčių inspekcijai) ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt) dienų nuo nutarimo gavimo dienos, o apskundus nutarimą – ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt) dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos. Nesumokėta bauda iš pažeidėjo ne ginčo tvarka bus išieškota įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

(nutarimą priėmusio pareigūno pareigų pavadinimas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Su nutarimu administracinio teisės pažeidimo byloje susipažinau ir jo 1 egzempliorių gavau:

 

______________________________________

(parašas)

______________________________________

(asmens, kurio byla nagrinėjama, vardas ir pavardė)

______________________________________

(data)

 

Nuorašas išsiųstas paštu 20_ _ m. __________________  d., pašto kvito Nr. __________

 

_________________