LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL ŪKIO SUBJEKTO TEO LT, AB, TURINČIO DIDELĘ ĮTAKĄ SKAMBUČIŲ INICIJAVIMO VIEŠAJAME TELEFONO RYŠIO TINKLE, TEIKIAMAME FIKSUOTOJE VIETOJE, RINKOJE
2006 m. birželio 27 d. Nr. 1V-776
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 15 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 1, 3, 9 ir 15 dalimis, 17 straipsnio 1 dalimi ir Rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 „Dėl Rinkos tyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5174), 24 ir 25 punktais, 2003 m. vasario 11 d. Komisijos rekomendacija dėl atitinkamų produktų ir paslaugų rinkų elektroninių ryšių srityje, reikalaujančių ex-ante reguliavimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos, išnagrinėjęs skambučių inicijavimo viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo (toliau – Rinkos tyrimas) metu juridinių asmenų pateiktus atsakymus į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau -Tarnyba) 2005 m. lapkričio 29 d. raštu Nr. (25.18/8)-1B -4265 pateiktą Rinkos tyrimo anketą bei atsižvelgdamas į Rinkos tyrimo ataskaitą (toliau – Ataskaita):
1.1. Kaip nustatyta Ataskaitos 2 skyriuje, viešasis telefono ryšio tinklas, teikiamas fiksuotoje vietoje, apibrėžiamas kaip viešasis telefono ryšio tinklas, kurio galiniai taškai yra fiksuoti arba nefiksuoti erdvėje, tačiau dėl tinklo teikimo ypatybių ar tinklo galinių įrenginių savybių telefono ryšio paslaugomis galima naudotis tik fiksuotoje vietoje (toliau – Tinklas).
1.2. A. Judicko IĮ, UAB „Balticum TV“, UAB „Baltnetos komunikacijos“, UAB „Eurocom“, UAB „Eurofonas“, AB „Lietuvos geležinkeliai“, AB Lietuvos radijo ir televizijos centras, UAB „Nacionalinis telekomunikacijų tinklas“, UAB „Neltė“, UAB „Omnitel“, UAB „Remo televizija“, TEO LT, AB teikiamos Tinklais skambučių inicijavimo paslaugos sudaro skambučių inicijavimo paslaugų, teikiamų Tinklais, rinką (toliau – Skambučių inicijavimo rinka), nes skambučių inicijavimo paslaugų teikėjai A. Judicko IĮ, UAB „Balticum TV“, UAB „Baltnetos komunikacijos“, UAB „Eurocom“, UAB „Eurofonas“, AB „Lietuvos geležinkeliai“, AB Lietuvos radijo ir televizijos centras, UAB „Nacionalinis telekomunikacijų tinklas“, UAB „Neltė“, UAB „Omnitel“, UAB „Remo televizija“, TEO LT, AB nuo 2001 iki 2005 m. rugsėjo 30 d. Lietuvos Respublikos teritorijoje teikė skambučių inicijavimo paslaugas, teikiamas Tinklais.
1.3. Atliktas tyrimas dėl konkurencijos Skambučių inicijavimo rinkoje parodė, kad konkurencija šioje rinkoje nėra veiksminga, nes:
1.3.1. išanalizavus pagrindinius kriterijus (rinkos dydį, susietas paslaugas, pirkėjo derybinę galią ir įėjimo į rinką barjerus), kuriais remiantis sprendžiama, ar konkurencija Skambučių inicijavimo rinkoje yra veiksminga, nustatyta, kad:
1.3.1.2. TEO LT, AB, taikydama atitinkamą tinklų sujungimo kainodarą, parduoda susietas paslaugas, t. y. skambučių inicijavimo paslaugą kartu su vidinio tranzito paslauga;
1.3.1.3. skambučių inicijavimo paslaugos gavėjai Skambučių inicijavimo rinkoje neturi pirkėjo derybinės galios TEO LT, AB atžvilgiu;
1.3.2. atlikus konkurencijos veiksmingumo Skambučių inicijavimo rinkoje analizę, kaip pateikta Ataskaitos 7.2 skyriuje, išskirtos šios konkurencijos problemos:
1.3.2.1. TEO LT, AB taiko per aukštas skambučių inicijavimo paslaugos kainas, nes: TEO LT, AB turi iniciatyvą didinti skambučių inicijavimo paslaugos kainas ir taip riboti kitų ūkio subjektų konkurencines galimybes teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas galutiniams paslaugų gavėjams; TEO LT, AB Tinkle teikiamai skambučių inicijavimo paslaugai taikoma kaina yra viena aukščiausių Europos Sąjungoje;
1.3.2.2. TEO LT, AB turi ekonominį interesą ir galimybes nesuteikti prieigos, vilkinti derybas dėl tinklų sujungimo, nes: dėl TEO LT, AB išankstiniame pasiūlyme nustatytų papildomų sąlygų, verčiančių rinktis tinklų sujungimą tranzitiniu lygiu, o ne vietiniu lygiu, kitas ūkio subjektas, siekdamas, kad jo abonentas pasiektų TEO LT, AB abonentą, yra priverstas pirkti ne tik skambučių inicijavimo paslaugą, bet ir vidinio tranzito paslaugą; nesuteikdama prieigos, TEO LT, AB apriboja kitų ūkio subjektų galimybes konkuruoti su TEO LT, AB, teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas galutiniams paslaugų gavėjams, tarp jų ir vartotojams;
1.3.2.3. TEO LT, AB, teikdama skambučių inicijavimo paslaugą, turi iniciatyvą ir galimybes diskriminuoti skambučių inicijavimo paslaugos gavėjus, nes: TEO LT, AB taiko skirtingas skambučių inicijavimo paslaugos kainas skirtingiems skambučių inicijavimo paslaugų gavėjams; TEO LT, AB turi iniciatyvą ir galimybes teikti skambučių inicijavimo paslaugą kitiems ūkio subjektams blogesnėmis sąlygomis nei sau; TEO LT, AB, diskriminuodama skambučių inicijavimo paslaugos gavėjus, apriboja jų konkurencines galimybes teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas galutiniams paslaugų gavėjams.
1.4. Kaip nurodyta Ataskaitos 7.3 skyriuje, ūkio subjektą TEO LT, AB sudaro TEO LT, AB kartu su susijusiais juridiniais asmenimis, t. y. UAB „Baltic Data Center“, UAB „Lietuvos telekomo verslo sprendimai“, UAB „Lintel“, UAB „Omnitel“, UAB „Voicecom“, VšĮ „Lietuvos telekomo sporto klubas“ (toliau – ūkio subjektas TEO LT, AB).
2. Pripažįstu ūkio subjektą TEO LT, AB turinčiu didelę įtaką Skambučių inicijavimo rinkoje, kaip nustatyta Ataskaitos 7.3 skyriuje, nes:
2.1. TEO LT, AB, parduodama skambučių inicijavimo paslaugą, nesusiduria su pirkėjų derybine galia, kuri galėtų turėti įtakos skambučių inicijavimo paslaugos kainai ir kitoms skambučių inicijavimo paslaugos teikimo sąlygoms;
2.2. TEO LT, AB turi galimybes bei ekonominį interesą vienašališkai nustatyti skirtingas kitiems ūkio subjektams TEO LT, AB teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos teikimo sąlygas: kainas, kokybę, prieigos suteikimo laiką, bei apriboti informaciją apie kitiems ūkio subjektams teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos teikimo sąlygas;
2.3. dėl TEO LT, AB išankstiniame pasiūlyme nustatytų atitinkamų sąlygų, skatinančių rinktis tinklų sujungimą tranzitiniu lygiu, o ne vietiniu lygiu, kiti ūkio subjektai yra priversti pirkti ne tik skambučių inicijavimo paslaugą, bet ir vidinio tranzito paslaugas;
2.5. TEO LT, AB teikiama skambučių inicijavimo paslauga sudaro 97,4 procento Skambučių inicijavimo rinkos dalies;
2.6. TEO LT, AB turi konkurencinį pranašumą Skambučių inicijavimo rinkoje, nes turi didžiausią Lietuvos Respublikoje Tinklo infrastruktūrą ir yra sujungusi savo Tinklą su didžiosios dalies ūkio subjektų, teikiančių tinklus Lietuvos Respublikos teritorijoje, tinklais;
3. Pakeičiu Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 158 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 117-5284) patvirtintame Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąraše nustatytą ir Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) (toliau – Telekomunikacijų įstatymas) 16 straipsnyje nurodytą įpareigojimą, Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 170 „Dėl didelę įtaką viešojo fiksuoto telefono ryšio tinklų ir paslaugų rinkoje turinčių ūkio subjektų“ (Informaciniai pranešimai, 2002, Nr. 97-518; 2003, Nr. 1-11) nustatytus ir Telekomunikacijų įstatymo 11, 12, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 24 straipsniuose nurodytus įpareigojimus, Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 177 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo nustatymo“ (Žin., 2002, Nr. 119-5390) patvirtintame Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo apraše nustatytą bei Telekomunikacijų įstatymo 12 straipsnyje nurodytą įpareigojimą, Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 2 „Dėl didelę įtaką nacionalinėje tinklų sujungimo rinkoje turinčių ūkio subjektų“ (Informaciniai pranešimai, 2003, Nr. 3-26) nustatytus ir Telekomunikacijų įstatymo 11, 13, 14, 15, 21, 22, 24 straipsniuose nurodytus įpareigojimus, Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1V-163 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymo Nr. 177 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo nustatymo“ papildymo“ (Žin., 2003, Nr. 117-5388) nustatytą ir Telekomunikacijų įstatymo 12 straipsnyje nurodytą įpareigojimą bei Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. gruodžio 11 d.. įsakymu Nr. 1V-162 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. lapkričio 28 d. įsakymo Nr. 158 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąrašo patvirtinimo“ papildymo“ (Žin., 2003, Nr. 117-5387) nustatytą ir Telekomunikacijų įstatymo 16 straipsnyje nurodytą įpareigojimą, Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 3 „Dėl didelę įtaką skirtųjų linijų paslaugų rinkoje turinčių ūkio subjektų“ (Informaciniai pranešimai, 2003, Nr. 3-27) nustatytus ir Telekomunikacijų įstatymo 11, 12, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 24, 28 straipsniuose nurodytus įpareigojimus tiek, kiek jie yra susiję su skambučių inicijavimo paslaugos teikimu TEO LT, AB Tinklu (likusia apimtimi Telekomunikacijų įstatymo pagrindu nustatyti įpareigojimai lieka galioti pagal Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 79 straipsnį), į šiuos įpareigojimus, kuriuos ūkio subjektas TEO LT, AB privalo vykdyti nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, kaip nurodyta Ataskaitos 8 skyriuje:
3.1. Įpareigojimą suteikti prieigą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 22 straipsnyje. Kiek tai susiję su skambučių inicijavimo paslaugos teikimu, ūkio subjektas TEO LT, AB privalo:
3.1.1. patenkinti pagrįstus kitų ūkio subjektų prašymus suteikti prieigą prie su skambučių inicijavimo paslaugos teikimu susijusių Tinklo elementų ir (ar) priemonių kitiems ūkio subjektams;
3.1.3. sąžiningai derėtis su kitais ūkio subjektais, prašančiais suteikti prieigą prie skambučių inicijavimo paslaugos;
3.1.5. suteikti atvirą prieigą prie techninių sąsajų, protokolų ar kitų technologijų, kurios yra būtinos paslaugų suderinamumui ar virtualaus tinklo paslaugoms teikti;
3.1.6. suteikti prieigą prie patalpų ar kitus elektroninių ryšių infrastruktūros bendro naudojimo būdus;
3.1.8. sujungti tinklus ar suteikti tinklų priemones, įskaitant galimybę sujungti tinklus ir suteikti priemones bet kuriame techniškai galimame tinklo taške;
3.1.9. ūkio subjektas TEO LT, AB gali atsisakyti suteikti prieigą prie skambučių inicijavimo paslaugos, vienašališkai sustabdyti jos teikimą ar ją nutraukti tik tais atvejais, kai tai yra pagrįsta objektyviais kriterijais, įskaitant techninių galimybių nebuvimą arba būtinybę užtikrinti Tinklo vientisumą, jei teisės aktai nenustato kitaip.
3.2. Nediskriminavimo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 19 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB, teikdamas skambučių inicijavimo paslaugą, privalo taikyti technines bei kitas sąlygas tokias pačias, kokias ūkio subjektas TEO LT, AB turi pats arba teikia savo padaliniams, dukterinėms įmonėms ar bet kuriems kitiems ūkio subjektams, bei jos negali priklausyti nuo to, į kurį tinklą skambutis išsiunčiamas. Ūkio subjekto TEO LT, AB taikoma skambučių inicijavimo paslaugos kaina kitiems ūkio subjektams negali skirtis pagal tai, į kuri tinklą skambutis išsiunčiamas.
3.3. Skaidrumo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 18 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo, kiek tai susiję su skambučių inicijavimo paslaugos teikimu:
3.3.1. standartiniame pasiūlyme sujungti elektroninių ryšių tinklus pagal Tarnybos direktoriaus 2005 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. 1V-941 „Dėl Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 133-4812) nustatytas taisykles viešai skelbti detalią informaciją, susijusią su šio įsakymo įsigaliojimo dieną teikiama prieiga, įskaitant apskaitos informaciją, technines specifikacijas, tinklo charakteristikas, prieigos teikimo bei naudojimo sąlygas, prieigos ir susijusių paslaugų kainas, jei teisės aktai nenustato kitaip;
3.3.2. ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šio įpareigojimo nustatymo dienos paskelbti standartinį pasiūlymą sujungti elektroninių ryšių tinklus;
3.3.3. teikti ūkio subjektams, siekiantiems tinklų sujungimo, visą informaciją, būtiną tinklų sujungimui sudaryti;
3.3.4. skelbti informaciją apie skambučių inicijavimo paslaugas, kaip nustatyta Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų apraše, patvirtintame Tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. 1V-4 „Dėl Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 6-236).
3.4. Kainų kontrolės įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23 straipsnyje:
3.4.1. nuo įpareigojimų nustatymo dienos iki 2006 m. gruodžio 31 d. ūkio subjektas TEO LT, AB privalo:
3.4.1.1. skaičiuoti ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos sąnaudas, įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą, pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą, vadovaudamasis Tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1V-1164 „Dėl Sąnaudų apskaitos pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 2-45) patvirtintomis Sąnaudų apskaitos pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą taisyklėmis;
3.4.1.2. teikti skambučių inicijavimo paslaugą tokiomis kainomis, kurios būtų pagrįstos pagal šio įsakymo 3.4.1.1 punktą apskaičiuotomis sąnaudomis, įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą. Ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos kaina neturi viršyti Tarnybos nustatytos kainų aukščiausios ribos;
3.4.2. ūkio subjektas TEO LT, AB, vadovaudamasis Tarnybos nustatytais reikalavimais (metodinėmis gairėmis „Top-down“ FL-LRAIC apskaitos modelio ruošimui) bei naudodamas faktinius duomenis apie savo veiklą („Top-down“ metodu), privalo įdiegti į ateitį orientuotų ilgo laikotarpio vidutinių padidėjimo sąnaudų (angl. Forward-looking Long Run Average Incremental Costs) (toliau – FL-LRAIC) (įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą) bei priedo bendrosioms sąnaudoms padengti apskaitos sistemą skambučių inicijavimo paslaugos sąnaudoms nustatyti ir ne vėliau kaip iki 2006 m. liepos 1 d. pateikti Tarnybai šios apskaitos sistemos rezultatus;
3.4.3. nuo 2007 m. sausio 1 d. ūkio subjektas TEO LT, AB privalo užtikrinti, kad skambučių inicijavimo paslaugos kaina neviršytų Tarnybos nustatytos ūkio subjekto, efektyviai veikiančio konkurencinėje rinkoje, skambučių inicijavimo paslaugos kainos, pagrįstos FL-LRAIC (įskaitant protingumo kriterijų atitinkančią investicijų grąžą) bei priedo bendrosioms sąnaudoms padengti suma (FL-LRAIC apskaitos modelį, kurio pagrindu Tarnyba apskaičiuos ūkio subjekto, efektyviai veikiančio konkurencinėje rinkoje, skambučių inicijavimo paslaugos sąnaudas, Tarnyba suformuos vadovaudamasi teoriniu operatoriaus efektyvios veiklos modeliu („Bottom-up“ metodu) bei faktiniais duomenimis paremtos („Top-down“ metodu) FL-LRAIC ir priedo bendrosioms sąnaudoms padengti apskaitos sistemos duomenimis; jei ūkio subjektas TEO LT, AB neįvykdys bent vieno šio įsakymo 3.4.2 punkto reikalavimų, Tarnyba ūkio subjekto, efektyviai veikiančio konkurencinėje rinkoje, skambučių inicijavimo paslaugos kainą nustatys vadovaudamasi skambučių inicijavimo paslaugos sąnaudomis, apskaičiuotomis taikant tik pagal teorinį operatoriaus efektyvios veiklos modelį („Bottom-up“ metodu) suformuotą FL-LRAIC apskaitos modelį), jei šios kainos ir faktiškai taikomos TEO LT, AB teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos kainos skirtumas (S) neviršys 40 procentų. Procentinis skambučių inicijavimo paslaugos kainų skirtumas (S) apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, čia
KLRAIC – ūkio subjekto, efektyviai veikiančio konkurencinėje rinkoje, skambučių inicijavimo paslaugos kaina;
Kfakt.. – faktiškai taikoma skambučių inicijavimo paslaugų, teikiamų TEO LT, AB, kaina.
Tuo atveju, jei procentinis kainų skirtumas (S) bus didesnis nei 40 procentų, ūkio subjektas TEO LT, AB privalo keisti TEO LT, AB teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos kainą kas 12 mėnesių nuo dienos, einančios po 2007 m. sausio 1 d., tol, kol TEO LT, AB teikiamos skambučių inicijavimo paslaugos kaina bus lygi ūkio subjekto, efektyviai veikiančio konkurencinėje rinkoje, skambučių inicijavimo paslaugos kainai pagal šį algoritmą:
jei KLRAIC ≤ Kn-1 × 0,6, tai Kn = Kn-1 × 0,6
jei KLRAIC ≥ Kn-1 × 1,4, tai Kn = Kn-1 × 1,4
jei Kn-1 × 0,6 < KLRAIC < Kn-1 × 1,4, tai Kn = KLRAIC, čia
Kn – nustatoma skambučių inicijavimo paslaugų, teikiamų TEO LT, AB, kaina iki n-tojo reguliavimo laikotarpio (12 mėn.) pradžios.
Kn-1 – skambučių inicijavimo paslaugų, teikiamų TEO LT, AB, kaina iki reguliavimo laikotarpio (12 mėn.), ėjusio prieš n-tąjį reguliavimo laikotarpį, pabaigos.
3.5. Apskaitos atskyrimo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo vykdyti Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje numatytą apskaitos atskyrimo įpareigojimą pagal Tarnybos nustatytas apskaitos atskyrimo taisykles ir su apskaitos atskyrimu susijusius reikalavimus.