LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBĖS INFORMACIJOS POLITIKOS KOORDINAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1999 m. gegužės 6 d. Nr. 539
Vilnius
Siekdama efektyviau plėtoti ir koordinuoti informacijos ir informatikos politikos įgyvendinimą, plačiau ir objektyviai informuoti pasaulio visuomenę apie Lietuvos Respublikos laimėjimus ir šalyje vykstančius procesus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Sudaryti šią Valstybės informacijos politikos koordinavimo komisiją:
Komisijos pirmininkas |
– |
valdymo reformų ir savivaldybių reikalų viceministras; |
Nariai: |
|
Valstybės saugumo departamento generalinis direktorius; aplinkos viceministras; finansų viceministras; krašto apsaugos viceministras; kultūros viceministras; socialinės apsaugos ir darbo viceministras; susisiekimo viceministras; sveikatos apsaugos viceministras; švietimo ir mokslo viceministras; teisingumo viceministras; ūkio viceministras; užsienio reikalų viceministras; vidaus reikalų viceministras; žemės ūkio viceministras; Europos komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinis direktorius; Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinis direktorius; Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinis direktorius; Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinis direktorius; Lietuvos ekonominės plėtros agentūros generalinis direktorius; Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos generalinis direktorius; Lietuvos Respublikos prezidentūros atstovas; Lietuvos Respublikos Seimo atstovas; Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko patarėjas; Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas. |
3. Pavesti valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrui tvirtinti personalinę Valstybės informacijos politikos koordinavimo komisijos sudėtį.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1999 m. gegužės 6 d. nutarimu Nr. 539
VALSTYBĖS INFORMACIJOS POLITIKOS KOORDINAVIMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės informacijos politikos koordinavimo komisija (toliau vadinama – komisija) yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu sudaroma tarpžinybinė institucija, svarstanti strateginius Lietuvos Respublikos informacijos ir informatikos politikos formavimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis klausimus, koordinuojanti ministerijų, Vyriausybės įstaigų bei kitų valstybės institucijų veiklą šiose srityse.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
3. Pagrindiniai komisijos uždaviniai yra šie:
3.1. parengti Lietuvos informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis planą, apimantį įvairias valstybės gyvenimo sritis;
3.2. koordinuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis plano vykdymą, nuolat jį atnaujinti, koordinuoti ministerijų, Vyriausybės įstaigų bei kitų valstybės institucijų veiklą šiose srityse;
4. Realizuodama jai pavestus uždavinius, komisija:
4.1. rengia informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis planą bei jo įgyvendinimo programas, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl plano ir jo įgyvendinimo programų tvirtinimo, finansavimo ir vykdymo;
4.2. išklauso ir svarsto ministerijų, Vyriausybės įstaigų bei kitų valstybės institucijų atstovų pranešimus apie informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis plano vykdymą, koordinuoja institucijų veiklą šiose srityse, kontroliuoja plano įgyvendinimą;
4.3. užtikrina, kad visos suinteresuotos Lietuvos institucijos keistųsi informacija, susijusia su informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis plano vykdymu;
4.4. sudaro darbo grupes informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis plano dalims parengti bei planui vykdyti, nustato jų uždavinius bei darbo reglamentą;
III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
5. Komisijai vadovauja valdymo reformų ir savivaldybių reikalų viceministras informacijai ir informatikai.
6. Pagrindinė komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip 4 kartus per metus. Komisijos sekretoriato funkcijas atlieka atitinkami Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos darbuotojai (toliau vadinama – komisijos sekretoriato funkcijas atliekantys darbuotojai), kurie organizuoja ir aptarnauja posėdžius, rengia ir platina posėdžių medžiagą, atlieka kitus su posėdžių organizavimu susijusius darbus, palaiko nuolatinius ryšius su darbo grupėmis bei keičiasi su jomis informacija.
7. Komisijos sekretoriato funkcijas atliekantys darbuotojai prieš komisijos posėdį komisijos pirmininko pritarimu gali kviesti pareigūnus, atsakingus už informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis plano vykdymą, taip pat kitų valstybės institucijų atstovus (darbo grupių narius) į pasitarimą, kuriame aptariami komisijos posėdžio darbotvarkės klausimai.
8. Komisijos posėdį, suderinus siūlomą datą ir numatomą darbotvarkę su komisijos pirmininku bei atsižvelgus į komisijos narių pasiūlymus, sušaukia komisijos sekretoriato funkcijas atliekantys darbuotojai. Posėdžio darbotvarkę tvirtina komisija kiekvieno posėdžio pradžioje.
Apie posėdį pranešama komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų, pateikiamas numatomų nagrinėti klausimų sąrašas. Komisijos pirmininko prašymu ministerijos, Vyriausybės įstaigos bei kitos valstybės institucijos privalo pateikti komisijai reikiamą informaciją ir kitą medžiagą komisijos nagrinėjamais klausimais.
Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių ir komisijos pirmininkas. Sprendimai komisijos posėdyje priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių bendru sutarimu.
9. Komisijos nariai į posėdžius patariamojo balso teise gali kviesti ministerijų, Vyriausybės įstaigų bei kitų valstybės institucijų atstovus, kompetentingus informacijos ir informatikos plėtojimo, informacinės visuomenės kūrimo, valstybės modernizavimo informatikos priemonėmis klausimais.
Komisijos darbo grupėse gali dalyvauti ir kitų institucijų, nedalyvaujančių komisijos veikloje, atstovai.