LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ VEIKLOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS
1998 m. gruodžio 10 d. Nr. 736
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 957 „Dėl Lietuvos Respublikos civilinės saugos sistemos laikinųjų nuostatų patvirtinimo“ patvirtintais Lietuvos Respublikos civilinės saugos sistemos laikinaisiais nuostatais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. 340 „Dėl Ekstremalių situacijų valdymo centro nuostatų ir šio centro sudėties patvirtinimo“, Sveikatos apsaugos ministerijos 1993 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 260 „Dėl higienos tarnybos veiklos ypatingomis situacijomis“ patvirtintais Higienos tarnybos veiklos ypatingomis situacijomis nuostatais ir siekdamas kryptingai organizuoti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą ir veiklą Lietuvos Respublikoje ekstremalių situacijų atvejais,
1. Reorganizuoti Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinį specializuotą higienos centrą ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazę į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrą nuo 1999 m. sausio 1 d.
2. Patvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatus (pridedama).
3. Patvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinio specializuoto higienos centro ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazės reorganizavimo į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrą planą.
4. Sudaryti šios sudėties Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinio specializuoto higienos centro ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazės reorganizavimo į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrą komisiją:
V. Gailius – Respublikinio specializuoto higienos centro direktorius (pirmininkas),
E. Rudikienė – Medicininio aprūpinimo bazės viršininkė,
V. Gečėnienė – Finansų skyriaus viršininkė,
R. Navickienė – Teisės skyriaus viršininkė,
I. Žukienė – Medicininio aprūpinimo bazės vyr. buhalterė,
L. Prielaidienė – Respublikinio specializuoto higienos centro vyr. buhalterė,
R. Sabaliauskas – Visuomenės sveikatos skyriaus viršininkas,
L. Paškevičius – Personalo planavimo poskyrio vyr. specialistas,
A. Sekonas – Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas.
5. Nustatyti, kad Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinio specializuoto higienos centro ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazės darbuotojų darbo santykiai Ekstremalių situacijų centre tęsiasi pagal darbo sutarties įstatymo 32 straipsnio reikalavimus.
PATVIRTINTA
sveikatos apsaugos ministro
1998 12 10 įsakymu Nr. 736
EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO
NUOSTATAI
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau – Centras) yra savarankiška biudžetinė įstaiga, veikianti pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus bei šiuos nuostatus.
2. Centras – tai Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro (toliau – SAM ESVC) kasdienės veiklos institucija, vykdanti SAM ESVC nurodymus ir pavedimus organizuojant, koordinuojant ir kontroliuojant sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių sveikatai situacijų atvejais bei veiklą joms įvykus, organizuoja ir vykdo Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos įstaigų valstybinę visuomenės sveikatos priežiūrą.
3. Centras yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su savo pavadinimu, atsiskaitomąsias sąskaitas banke.
CENTRO TIKSLAI IR FUNKCIJOS
6. Centro veiklos tikslai:
6.1. Kurti ir plėtoti Lietuvos nacionalinę sveikatos priežiūros teikimo sistemą ekstremalių situacijų – stichinių nelaimių, katastrofų, avarijų atvejais.
7. Centro funkcijos:
7.1. Organizuoti LNSS įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių sveikatai situacijų atvejais:
7.1.1. Organizuoti kasdienę Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro veiklą, rengti darbo planus, teikti juos tvirtinti, kontroliuoti jų vykdymą.
7.1.2. Metodiškai vadovauti, koordinuoti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių situacijų atvejais nepriklausomai nuo jų pavaldumo ir nuosavybės formos.
7.1.5. Organizuoti sveikatos apsaugos, krašto apsaugos, vidaus reikalų sistemų sąveiką, teikiant sveikatos priežiūrą ekstremalių situacijų atvejais.
7.1.6. Rengti teisės aktų projektus, reglamentuojančius sveikatos priežiūros įstaigų veiklą ekstremalių situacijų atvejais, teikti siūlymus dėl šių teisės aktų rengimo, tobulinimo ir įdiegimo.
7.1.7. Dalyvauti organizuojant ir kontroliuoti sveikatos priežiūros specialistų ir asmenų, dalyvaujančių vykdant ekstremalių situacijų likvidavimo ir gelbėjimo darbus ekstremaliomis situacijomis, mokymo sistemą ir pasirengimą darbui.
7.1.8. Planuoti, organizuoti ir tvarkyti medicinos rezervą, reikalingą sveikatos priežiūrai užtikrinti, įvykus įvairaus tipo ekstremalioms situacijoms.
7.1.9. Bendradarbiauti su ministerijomis, Vyriausybės įstaigomis ir kitomis žinybomis, tobulinant ir koordinuojant ekstremalių situacijų prevencinę veiklą.
7.2. Organizuoti ir vykdyti Vidaus reikalų ministerijos ir Krašto apsaugos ministerijos įstaigų visuomenės sveikatos priežiūrą ir valstybinę higieninę kontrolę:
7.2.1. Organizuoti darbuotojų, karių ir penitenciarinio kontingento sveikatos būklės stebėjimą, analizę bei prognozę, planuoti visuomenės sveikatos priežiūros priemones.
7.2.3. Organizuoti visuomenės sveikatos monitoringą, visuomenės sveikatos ekspertizę, kaupti ir vertinti sveikatos informaciją.
7.2.4. Organizuoti infekcinių ir neinfekcinių ligų priežasčių tyrimus, šių ligų plitimo stebėjimą, vykdyti epidemiologinę priežiūrą, koordinuoti ligų profilaktikos priemonių įgyvendinimą.
7.2.5. Organizuoti ir kontroliuoti pagal kompetenciją priemonių, skirtų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ir Krašto apsaugos ministerijų darbuotojų, karių ir penitenciarinio kontingento sveikatai nuo kenksmingų gaminių ir žaliavų, nuo pavojingų ir ypač pavojingų infekcinių ligų apsaugoti vykdymą.
7.3. Kitos funkcijos:
7.3.1. Aprobuoti, sisteminti ir dalyvauti rengiant visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktus ir norminius dokumentus, metodinius nurodymus, teikti išvadas ir siūlymus dėl jų taikymo pagal kompetenciją.
7.3.2. Teikti informaciją teisės aktų nustatyta tvarka valstybės institucijoms, sveikatos priežiūros įstaigoms ir gyventojams sveikatos priežiūros ekstremalių situacijų ir kitais savo kompetencijos klausimais, organizuoti sveikatos propagandą.
7.3.3. Dalyvauti rengiant ir įgyvendinant pagal kompetenciją visuomenės sveikatos ugdymo programas. Organizuoti, vykdyti ir kontroliuoti privalomąjį sveikatos mokymą, rengti seminarus, konferencijas sveikatos išsaugojimo ir kitais klausimais.
7.3.4. Bendradarbiauti su mokslo ir mokymo įstaigomis, organizuoti teisės aktų nustatyta tvarka mokomąją ir gamybinę praktiką studentams, moksleiviams ir kitiems klausytojams.
7.3.6. Organizuoti ir atlikti geriamojo vandens, maisto produktų, oro ir kt. laboratorinius tyrimus.
CENTRO TEISĖS
8. Centras turi teisę:
8.1. Sudaryti sutartis su LNSS veiklos užsakovais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis dėl mokamų ir nemokamų paslaugų teikimo, gauti nebiudžetinių lėšų už mokamų paslaugų teikimą.
8.3. Gauti Centro veiklai būtiną informaciją iš sveikatos priežiūros įstaigų, kitų juridinių ir fizinių asmenų, reikalingą sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimui ir veiklai ekstremaliomis situacijomis įvertinti, ekstremalių situacijų padariniams įvertinti, visuomenės sveikatos saugos priemonėms organizuoti, taip pat visuomenės sveikatos priežiūros klausimais pagal kompetenciją.
CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Centro valdymo organai yra:
9.2. Administracija, kurią sudaro direktorius (administracijos vadovas), direktoriaus pavaduotojai, vyriausiasis finansininkas, pagrindinių skyrių ir filialų vadovai.
10. Centro direktoriaus teisės ir pareigos:
10.1. Organizuoti Centro darbą, jam vadovauti, atsakyti už jo veiklą, atstovauti jam be atskiro įgaliojimo.
10.2. Rengti Centro biudžetinių ir nebiudžetinių lėšų sąmatų projektus ir teikti juos tvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijai.
10.5. Nustatyti Centro darbuotojų atlyginimus ir jų darbo užmokesčio sąlygas (priedus, pašalpas ir kt.) pagal galiojančius teisės aktus.
10.7. Tvarkyti Centrui priklausantį turtą, sudaryti sutartis, teikti įgaliojimus, atidaryti ir uždaryti sąskaitas bankuose.
10.8. Leisti įsakymus ir organizacinius, tvarkomuosius bei informacinius dokumentus pagal kompetenciją.
10.9. Gauti nustatyta tvarka skirtą tarnybinį atlyginimą ir tarnybinio atlyginimo priedą bei, gavus steigėjo sutikimą, premijas už papildomai atliekamų darbų (paslaugų) vykdymą, organizavimą ir priežiūrą gauti priemoką, kuri gali būti mokama iš Centro nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų sąskaitos Centro administracijos sprendimu.
10.10. Gauti atostogų įstatymo nustatytas kasmetines ir tikslines atostogas, kurios įforminamos Centro direktoriaus įsakymu, gavus steigėjo leidimą.
FINANSINĖ ŪKINĖ VEIKLA
11. Centro lėšų šaltiniai:
CENTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS