LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ VEIKLOS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

1998 m. gruodžio 10 d. Nr. 736

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 957 „Dėl Lietuvos Respublikos civilinės saugos sistemos laikinųjų nuostatų patvirtinimo“ patvirtintais Lietuvos Respublikos civilinės saugos sistemos laikinaisiais nuostatais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. 340 „Dėl Ekstremalių situacijų valdymo centro nuostatų ir šio centro sudėties patvirtinimo“, Sveikatos apsaugos ministerijos 1993 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 260 „Dėl higienos tarnybos veiklos ypatingomis situacijomis“ patvirtintais Higienos tarnybos veiklos ypatingomis situacijomis nuostatais ir siekdamas kryptingai organizuoti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą ir veiklą Lietuvos Respublikoje ekstremalių situacijų atvejais,

ĮSAKAU:

1. Reorganizuoti Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinį specializuotą higienos centrą ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazę į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrą nuo 1999 m. sausio 1 d.

2. Patvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatus (pridedama).

3. Patvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinio specializuoto higienos centro ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazės reorganizavimo į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrą planą.

4. Sudaryti šios sudėties Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinio specializuoto higienos centro ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazės reorganizavimo į Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrą komisiją:

V. Gailius – Respublikinio specializuoto higienos centro direktorius (pirmininkas),

E. Rudikienė – Medicininio aprūpinimo bazės viršininkė,

V. Gečėnienė – Finansų skyriaus viršininkė,

R. Navickienė – Teisės skyriaus viršininkė,

I. Žukienė – Medicininio aprūpinimo bazės vyr. buhalterė,

L. Prielaidienė – Respublikinio specializuoto higienos centro vyr. buhalterė,

R. Sabaliauskas – Visuomenės sveikatos skyriaus viršininkas,

L. Paškevičius – Personalo planavimo poskyrio vyr. specialistas,

A. Sekonas – Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas.

5. Nustatyti, kad Sveikatos apsaugos ministerijos Respublikinio specializuoto higienos centro ir Sveikatos apsaugos ministerijos Medicininio aprūpinimo bazės darbuotojų darbo santykiai Ekstremalių situacijų centre tęsiasi pagal darbo sutarties įstatymo 32 straipsnio reikalavimus.

6. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu viceministrui Vytautui Kriauzai.

 

 

 

Sveikatos apsaugos Ministras                                    Mindaugas Stankevičius

 

PATVIRTINTA

sveikatos apsaugos ministro

1998 12 10 įsakymu Nr. 736

 

EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO

NUOSTATAI

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau – Centras) yra savarankiška biudžetinė įstaiga, veikianti pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus bei šiuos nuostatus.

2. Centras – tai Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro (toliau – SAM ESVC) kasdienės veiklos institucija, vykdanti SAM ESVC nurodymus ir pavedimus organizuojant, koordinuojant ir kontroliuojant sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių sveikatai situacijų atvejais bei veiklą joms įvykus, organizuoja ir vykdo Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos įstaigų valstybinę visuomenės sveikatos priežiūrą.

3. Centras yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su savo pavadinimu, atsiskaitomąsias sąskaitas banke.

4. Centrą steigia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija.

5. Centro buveinė: Didžioji g. 7, 2001 Vilnius.

 

CENTRO TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

6. Centro veiklos tikslai:

6.1. Kurti ir plėtoti Lietuvos nacionalinę sveikatos priežiūros teikimo sistemą ekstremalių situacijų – stichinių nelaimių, katastrofų, avarijų atvejais.

6.2. Organizuoti ir vykdyti pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos institucijų, karių, penitenciarinio kontingento valstybinę visuomenės sveikatos priežiūrą ir valstybinę higieninę kontrolę.

7. Centro funkcijos:

7.1. Organizuoti LNSS įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių sveikatai situacijų atvejais:

7.1.1. Organizuoti kasdienę Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro veiklą, rengti darbo planus, teikti juos tvirtinti, kontroliuoti jų vykdymą.

7.1.2. Metodiškai vadovauti, koordinuoti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių situacijų atvejais nepriklausomai nuo jų pavaldumo ir nuosavybės formos.

7.1.3. Kurti ir plėtoti Lietuvos nacionalinę katastrofų medicinos sistemą.

7.1.4. Tirti galimų ekstremalių situacijų riziką asmens ir visuomenės sveikatai.

7.1.5. Organizuoti sveikatos apsaugos, krašto apsaugos, vidaus reikalų sistemų sąveiką, teikiant sveikatos priežiūrą ekstremalių situacijų atvejais.

7.1.6. Rengti teisės aktų projektus, reglamentuojančius sveikatos priežiūros įstaigų veiklą ekstremalių situacijų atvejais, teikti siūlymus dėl šių teisės aktų rengimo, tobulinimo ir įdiegimo.

7.1.7. Dalyvauti organizuojant ir kontroliuoti sveikatos priežiūros specialistų ir asmenų, dalyvaujančių vykdant ekstremalių situacijų likvidavimo ir gelbėjimo darbus ekstremaliomis situacijomis, mokymo sistemą ir pasirengimą darbui.

7.1.8. Planuoti, organizuoti ir tvarkyti medicinos rezervą, reikalingą sveikatos priežiūrai užtikrinti, įvykus įvairaus tipo ekstremalioms situacijoms.

7.1.9. Bendradarbiauti su ministerijomis, Vyriausybės įstaigomis ir kitomis žinybomis, tobulinant ir koordinuojant ekstremalių situacijų prevencinę veiklą.

7.1.10. Organizuoti ir tvarkyti informacinę sistemą (duomenų bazės, registrai, keitimasis informacija ir t. t.) apie prognozuojamas ir įvykusias ypatingas visuomenės sveikatai situacijas, jų padarinius, padarinių mažinimo ar likvidavimo priemonių tvarkymą.

7.2. Organizuoti ir vykdyti Vidaus reikalų ministerijos ir Krašto apsaugos ministerijos įstaigų visuomenės sveikatos priežiūrą ir valstybinę higieninę kontrolę:

7.2.1. Organizuoti darbuotojų, karių ir penitenciarinio kontingento sveikatos būklės stebėjimą, analizę bei prognozę, planuoti visuomenės sveikatos priežiūros priemones.

7.2.2. Dalyvauti nustatant visuomenės sveikatos priežiūros plėtojimo kryptis.

7.2.3. Organizuoti visuomenės sveikatos monitoringą, visuomenės sveikatos ekspertizę, kaupti ir vertinti sveikatos informaciją.

7.2.4. Organizuoti infekcinių ir neinfekcinių ligų priežasčių tyrimus, šių ligų plitimo stebėjimą, vykdyti epidemiologinę priežiūrą, koordinuoti ligų profilaktikos priemonių įgyvendinimą.

7.2.5. Organizuoti ir kontroliuoti pagal kompetenciją priemonių, skirtų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ir Krašto apsaugos ministerijų darbuotojų, karių ir penitenciarinio kontingento sveikatai nuo kenksmingų gaminių ir žaliavų, nuo pavojingų ir ypač pavojingų infekcinių ligų apsaugoti vykdymą.

7.2.6. Teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti valstybinę higieninę kontrolę.

7.2.7. Konsultuoti juridinius ir fizinius asmenis visuomenės sveikatos priežiūros vidaus reikalų ir krašto apsaugos sistemose klausimais.

7.3. Kitos funkcijos:

7.3.1. Aprobuoti, sisteminti ir dalyvauti rengiant visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktus ir norminius dokumentus, metodinius nurodymus, teikti išvadas ir siūlymus dėl jų taikymo pagal kompetenciją.

7.3.2. Teikti informaciją teisės aktų nustatyta tvarka valstybės institucijoms, sveikatos priežiūros įstaigoms ir gyventojams sveikatos priežiūros ekstremalių situacijų ir kitais savo kompetencijos klausimais, organizuoti sveikatos propagandą.

7.3.3. Dalyvauti rengiant ir įgyvendinant pagal kompetenciją visuomenės sveikatos ugdymo programas. Organizuoti, vykdyti ir kontroliuoti privalomąjį sveikatos mokymą, rengti seminarus, konferencijas sveikatos išsaugojimo ir kitais klausimais.

7.3.4. Bendradarbiauti su mokslo ir mokymo įstaigomis, organizuoti teisės aktų nustatyta tvarka mokomąją ir gamybinę praktiką studentams, moksleiviams ir kitiems klausytojams.

7.3.5. Bendradarbiauti su Pasauline sveikatos organizacija, kitomis tarptautinėmis organizacijomis.

7.3.6. Organizuoti ir atlikti geriamojo vandens, maisto produktų, oro ir kt. laboratorinius tyrimus.

7.3.7. Nustatyta tvarka teikti juridiniams ir fiziniams asmenims mokamas paslaugas.

7.3.8. Užsiimti leidyba.

7.4. Vykdyti kitas funkcijas, nustatytas įstatymuose ir kituose teisės aktuose.

7.5. Centro veiklos rūšis pagal Statistikos departamento patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių – sveikata ir socialinis darbas (85), techninis tyrimas ir analizė (74.30), profesijos tobulinimas (higieninis ir pirmosios medicinos pagalbos mokymas) (80.42.30).

 

CENTRO TEISĖS

 

8. Centras turi teisę:

8.1. Sudaryti sutartis su LNSS veiklos užsakovais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis dėl mokamų ir nemokamų paslaugų teikimo, gauti nebiudžetinių lėšų už mokamų paslaugų teikimą.

8.2. Verstis leidybos veikla ir gauti nebiudžetinių lėšų iš šios veiklos.

8.3. Gauti Centro veiklai būtiną informaciją iš sveikatos priežiūros įstaigų, kitų juridinių ir fizinių asmenų, reikalingą sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimui ir veiklai ekstremaliomis situacijomis įvertinti, ekstremalių situacijų padariniams įvertinti, visuomenės sveikatos saugos priemonėms organizuoti, taip pat visuomenės sveikatos priežiūros klausimais pagal kompetenciją.

8.4. Pritarus steigėjui, steigti Centro filialus.

8.5. Kontroliuoti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremalių situacijų atvejais.

8.6. Pagal nustatytą kompetenciją išduoti leidimus-higienos pasus verstis nustatytų rūšių ekonomine veikla.

 

CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Centro valdymo organai yra:

9.1. Direktorius.

9.2. Administracija, kurią sudaro direktorius (administracijos vadovas), direktoriaus pavaduotojai, vyriausiasis finansininkas, pagrindinių skyrių ir filialų vadovai.

9.3. Centro direktoriaus įsakymu sudaromi kolegialūs valdymo organai.

9.4. Centrui vadovauja direktorius, kurį skiria pareigoms sveikatos apsaugos ministras.

10. Centro direktoriaus teisės ir pareigos:

10.1. Organizuoti Centro darbą, jam vadovauti, atsakyti už jo veiklą, atstovauti jam be atskiro įgaliojimo.

10.2. Rengti Centro biudžetinių ir nebiudžetinių lėšų sąmatų projektus ir teikti juos tvirtinti Sveikatos apsaugos ministerijai.

10.3. Tvirtinti Centro struktūrą ir etatus, neviršijant nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo.

10.4. Pagal darbo sutartis priimti į darbą Centro darbuotojus.

10.5. Nustatyti Centro darbuotojų atlyginimus ir jų darbo užmokesčio sąlygas (priedus, pašalpas ir kt.) pagal galiojančius teisės aktus.

10.6. Tvirtinti Centro darbo reglamentą, darbuotojų premijavimo ir kitus darbo skatinimo nuostatus.

10.7. Tvarkyti Centrui priklausantį turtą, sudaryti sutartis, teikti įgaliojimus, atidaryti ir uždaryti sąskaitas bankuose.

10.8. Leisti įsakymus ir organizacinius, tvarkomuosius bei informacinius dokumentus pagal kompetenciją.

10.9. Gauti nustatyta tvarka skirtą tarnybinį atlyginimą ir tarnybinio atlyginimo priedą bei, gavus steigėjo sutikimą, premijas už papildomai atliekamų darbų (paslaugų) vykdymą, organizavimą ir priežiūrą gauti priemoką, kuri gali būti mokama iš Centro nebiudžetinių (specialiųjų) lėšų sąskaitos Centro administracijos sprendimu.

10.10. Gauti atostogų įstatymo nustatytas kasmetines ir tikslines atostogas, kurios įforminamos Centro direktoriaus įsakymu, gavus steigėjo leidimą.

10.11. Turėti kitas teises ir pareigas, nustatytas steigėjo.

 

FINANSINĖ ŪKINĖ VEIKLA

 

11. Centro lėšų šaltiniai:

11.1. Valstybės biudžeto lėšos pagal nustatyta tvarka patvirtintas sąmatas.

11.2. Sveikatos draudimo lėšos.

11.3. Sveikatos fondų lėšos.

11.4. Valstybės investicinių programų lėšos.

11.5. Lėšos už visuomenės sveikatos priežiūros ir kitas mokamas paslaugas.

11.6. Palūkanos, mokamos už bankuose laikomas nebiudžetines lėšas.

11.7. Kitos teisėtai gautos lėšos.

12. Nebiudžetinės lėšos naudojamos pagal pajamų ir išlaidų sąmatą.

13. Centro ekonominė ir finansinė apskaita ir atsiskaitomybė vykdoma pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

CENTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

14. Centro nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija.

15. Dėl Centro reorganizavimo ar likvidavimo (veiklos nutraukimo) klausimą sprendžia Sveikatos apsaugos ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

______________