Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS ŽEMDIRBYSTĖS INSTITUTO, LIETUVOS SODININKYSTĖS IR DARŽININKYSTĖS INSTITUTO IR LIETUVOS MIŠKŲ INSTITUTO REORGANIZAVIMO
2009 m. gruodžio 23 d. Nr. 1798
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 29 straipsnio 2 dalimi, 30 straipsniu ir 93 straipsnio 4 dalimi ir įgyvendindama Valstybės mokslinių tyrimų įstaigų, susijusių su integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtra, tinklo pertvarkos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 989 (Žin., 2008, Nr. 117-4453; 2009, Nr. 147-6585), 16.5 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras (toliau – Centras) yra valstybinis mokslinių tyrimų institutas. Centras – viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip valstybės biudžetinė įstaiga ir vykdantis valstybei, visuomenei, tarptautiniam bendradarbiavimui ar ūkio subjektams svarbius ilgalaikius šių įstatų 7 punkte nustatytos krypties mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą.
2. Patvirtinti Lietuvos žemdirbystės instituto, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto ir Lietuvos miškų instituto reorganizavimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrą sujungimo būdu sąlygų aprašą (pridedama).
3. Patvirtinti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro įstatus (pridedama).
4. Įgalioti iki 2010 m. sausio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka išregistruoti iš Juridinių asmenų registro ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su 2 punkte nurodytame apraše numatytų reorganizavimo sąlygų įgyvendinimu ir šių valstybės mokslinių tyrimų įstaigų išregistravimu iš Juridinių asmenų registro:
4.2. Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto direktorių – dėl Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto;
5. Pavesti Švietimo ir mokslo ministerijai:
5.1. perduoti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro steigėjo funkcijas;
5.2. per 10 dienų nuo šio nutarimo įsigaliojimo atlikti visus veiksmus, kurių reikia naujam juridiniam asmeniui ir jo įstatams įregistruoti Juridinių asmenų registre;
5.3. iki 2011 m. vasario 1 d. peržiūrėti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro įstatuose nurodytas mokslinės veiklos kryptis, išklausyti Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro valdymo organų nuomonę ir prireikus pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pakeistų šios įstaigos įstatų projektą.
6. Pripažinti netekusiais galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 27 d. nutarimo Nr. 669 „Dėl valstybės mokslo institutų statutų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 54-2382) 1.11, 1.12 ir 1.13 punktus.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. gruodžio 23 d.
nutarimu Nr. 1798
LIETUVOS ŽEMDIRBYSTĖS INSTITUTO, LIETUVOS SODININKYSTĖS IR DARŽININKYSTĖS INSTITUTO IR LIETUVOS MIŠKŲ INSTITUTO REORGANIZAVIMO į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrą sujungimo būdu SĄLYGŲ APRAŠAS
1. Lietuvos žemdirbystės instituto, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto ir Lietuvos miškų instituto reorganizavimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrą sujungimo būdu sąlygų aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.95–2.97 straipsniais ir 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120). Reorganizavimas grindžiamas Valstybės mokslinių tyrimų įstaigų, susijusių su integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtra, tinklo pertvarkos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 989 (Žin., 2008, Nr. 117-4453; 2009, Nr. 147-6585).
2. Duomenys apie reorganizuojamus juridinius asmenis:
2.1. Lietuvos žemdirbystės institutas:
2.1.3. buveinė – Kėdainių rajono savivaldybė, Dotnuvos seniūnija, Akademijos miestelis, Instituto al. 1;
2.2. Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutas:
2.3. Lietuvos miškų institutas:
3. Reorganizavimo būdas – reorganizuojamų juridinių asmenų – Lietuvos žemdirbystės instituto, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutas ir Lietuvos miškų instituto reorganizavimas į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrą (toliau vadinama – Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras) sujungimo būdu. Pasibaigiantys juridiniai asmenys – reorganizuojamos įstaigos: Lietuvos žemdirbystės institutas, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutas ir Lietuvos miškų institutas.
5. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras nuo 2010 m. sausio 1 d. perima Lietuvos žemdirbystės instituto, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto ir Lietuvos miškų instituto teises ir pareigas.
6. Reorganizavimo tikslas – sutelkti turimus agrarinių ir miškų mokslų žmogiškuosius ir materialiuosius tyrimų ir eksperimentinės plėtros išteklius, kad būtų sudarytos sąlygos kuo veiksmingiau naudoti šį potencialą svarbioms šaliai žemės ir miškų ūkio problemoms spręsti, racionaliau naudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pagal mokslo ir kitas programas.
7. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro veiklą reglamentuoja steigėjo patvirtinti įstatai ir kiti teisės aktai.
8. Iki 2009 m. gruodžio 31 d. inventorizuojamas reorganizuojamų įstaigų turtas ir atsiskaitymai, parengiami projektai teisės aktų dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu reorganizuojamų įstaigų patikėjimo teise valdomo, naudojamo ir disponuojamo turto perdavimo Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise.
9. Valstybės turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 16 (Žin., 2001, Nr. 3-48; 2003, Nr.13-504), nustatyta tvarka pagal 2009 m. gruodžio 31 d. buhalterinės apskaitos duomenis reorganizuojamų įstaigų patikėjimo teise valdomas, naudojamas ir disponuojamas valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai, teisės ir prievolės perduodami po reorganizavimo tęsiančiam veiklą Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrui.
10. Reorganizavimo metu užtikrinamas reorganizuojamų įstaigų veiklos tęstinumas, uždavinių, funkcijų ir įsipareigojimų vykdymas, darbuotojų socialinė apsauga.
11. Po reorganizavimo reorganizuojamų įstaigų antspaudai pagal pasirašytus turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktus teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami.
12. Reorganizuojamo Lietuvos žemdirbystės instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus – iš viso 61 204,4 tūkst. litų, iš šios sumos:
13. Reorganizuojamo Lietuvos žemdirbystės instituto biudžeto lėšos 2009 m. sausio 1 d. – 14 235,5 tūkst. litų, iš šios sumos:
13.1. Fundamentinių ir taikomųjų mokslinių tyrimų bei eksperimentinės plėtros agronomijos kryptyje programos (programos kodas – 01 01) lėšos – 7 246 tūkst. litų.
14. Lietuvos žemdirbystės instituto įsiskolinimas 2009 m. sausio 1 dieną:
15. Reorganizuojamo Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus – iš viso 22 462,7 tūkst. litų, iš šios sumos:
16. Reorganizuojamo Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto biudžeto lėšos 2009 m. sausio 1 d. – 4 487 tūkst. litų, iš šios sumos:
16.1. Sodininkystės ir daržininkystės šakų mokslo plėtros programos (programos kodas – 01 01) lėšos – 2 987 tūkst. litų;
17. Reorganizuojamo Lietuvos miškų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus – iš viso 7 898,6 tūkst. litų, iš šios sumos:
18. Reorganizuojamo Lietuvos miškų instituto biudžeto lėšos 2009 m. sausio 1 d. – 2 352 tūkst. litų, iš šios sumos:
18.1. Miškotyros ir aplinkotyros mokslo plėtojimo programos (programos kodas – 01 01) lėšos – 1 872 tūkst. litų;
19. Lietuvos miškų instituto įsiskolinimas 2009 m. sausio 1 dieną:
20. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro tikslai:
20.1. vykdyti šalies ūkio plėtrai svarbius ilgalaikius fundamentinius ir taikomuosius tyrimus, eksperimentinės plėtros darbus, gausinti ir skleisti mokslo žinias, kurių reikia žemės, miškų ir aplinkos ištekliams racionaliai ir tausojamai naudoti, geros kokybės produktams gaminti;
20.2. prisidėti prie valstybės mokslinės agrarinių ir miškų mokslų srities kompetencijos užtikrinimo;
20.3. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą;
20.4. skleisti visuomenėje mokslo žinias, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;
20.5. kaupti, sisteminti ir skleisti visuomenėje mokslo žinias, diegti jas ūkinėje veikloje ir aplinkosaugoje, plėtoti augalų genetinius išteklius, augalų sėklininkystę, saugoti augalų bioįvairovę ir aplinką, vykdyti dirvožemių, maisto, pašarinių ir pramoninių žaliavų cheminius tyrimus – taip skatinti darnią ir išteklius tausojančią žemės, miškų ūkio ir kaimo plėtrą;
21. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro uždaviniai:
21.1. vykdyti šalies ūkio ir visuomenės plėtrai svarbius žemės ir miškų mokslo tyrimus agronomijos, sodininkystės ir daržininkystės, miškotyros ir giminingose mokslo kryptyse;
21.2. skatinti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų naudojimą ūkio, socialinio ir kultūrinio gyvenimo srityse;
22. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro funkcijos:
22.2. vadovaujantis įstatymais ir kitais teisės aktais, nusistatyti struktūrą, vidaus darbo tvarką, darbuotojų skaičių, jų teises ir pareigas, darbo apmokėjimo sąlygas, pareigybių reikalavimus, konkursų pareigoms eiti organizavimo ir darbuotojų atestavimo tvarką;
22.3. teisės aktų nustatyta tvarka steigti kamieninius padalinius (kurių pagrindinė veikla – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra ir kurie nėra kitų padalinių sudėtyje), filialus, bandymų stotis, konsultavimo, mokymo ir tyrimo centrus, kitus padalinius, kurių reikia moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai;
22.4. leisti mokslo ir kitą literatūrą, pasirinkti būdus, kaip skelbti savo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatus;
22.5. kartu su universitetais Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) nustatyta tvarka rengti mokslininkus, padėti rengti specialistus;
22.6. organizuoti mokslinius renginius, vykdyti ekspertizes, teikti mokslines konsultacijas ir kitas paslaugas savo mokslinių tyrimų srityje pagal sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;
23. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro nuo 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai (toliau – MTEP) bus apskaičiuoti teisės aktų nustatyta tvarka. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro kamieniniams padaliniams – Žemdirbystės institutui, Sodininkystės ir daržininkystės institutui ir Miškų institutui – atitinkama lėšų dalis turės būti apskaičiuota ir paskirstoma pagal ankstesniais metais Lietuvos žemdirbystės institutui, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutui ir Lietuvos miškų institutui MTEP veiklai skirtas lėšas, atsižvelgiant į MTEP veiklos rezultatus ir taikant valstybiniams mokslinių tyrimų institutams taikomus lėšų paskirstymo principus. Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras kamieniniams padaliniams – Žemdirbystės institutui, Sodininkystės ir daržininkystės institutui ir Miškų institutui – atidaro subsąskaitas banke.
Lietuvos žemdirbystės instituto, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės instituto ir Lietuvos miškų instituto reorganizavimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centrą sujungimo būdu sąlygų aprašo
priedas
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2009 m. gruodžio 23 d.
nutarimu Nr. 1798
Valstybinio mokslinių tyrimų instituto LIETUVOS AGRARINIŲ IR MIŠKŲ MOKSLŲ CENTRO ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras (toliau – Centras) yra valstybinis mokslinių tyrimų institutas. Centras – viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip valstybės biudžetinė įstaiga ir vykdantis valstybei, visuomenei, tarptautiniam bendradarbiavimui ar ūkio subjektams svarbius ilgalaikius šių įstatų 7 punkte nustatytos krypties mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą.
3. Centro veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu (Žin., 2009, Nr. 54-2140) (toliau – Mokslo ir studijų įstatymas), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais įstatais.
4. Centras turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, savo ženklą ir kitą atributiką, taip pat sąskaitų banke.
II. CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR RŪŠYS, TEISĖS IR PAREIGOS
6. Centro veiklos tikslai:
6.1. vykdyti šalies ūkio plėtrai svarbius ilgalaikius fundamentinius ir taikomuosius tyrimus, eksperimentinės plėtros darbus, gausinti ir skleisti mokslo žinias, kurių reikia žemės, miškų ir aplinkos ištekliams racionaliai ir tausojamai naudoti, geros kokybės produktams gaminti;
6.3. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą;
6.4. skleisti visuomenėje mokslo žinias, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;
6.5. kaupti, sisteminti ir skleisti visuomenėje mokslo žinias, diegti jas ūkinėje veikloje ir aplinkosaugoje, plėtoti augalų genetinius išteklius, augalų sėklininkystę, saugoti augalų bioįvairovę ir aplinką, vykdyti dirvožemių, maisto, pašarinių ir pramoninių žaliavų cheminius tyrimus – taip skatinti darnią ir išteklius tausojančią žemės, miškų ūkio ir kaimo plėtrą;
7. Centro mokslinės veiklos kryptys:
7.1. dirvožemio fizikinių, cheminių, biologinių savybių ir augalų mitybos procesų tyrimai, jų dėsningumų atskleidimas;
7.2. žemės ūkio ir miško augalų selekcijos, genetikos, biotechnologijos mokslinių pagrindų plėtojimas, naujų augalų veislių kūrimas, Lietuvos Respublikos augalų genofondo tyrimai ir plėtra;
7.3. žemės ūkio ir miško augalų biologijos dėsningumų tyrimai, kokybę ir produktyvumą lemiančių agrobiologinių sistemų modeliavimas;
7.4. žemės ūkio ir miško augalų mikrobiologijos, patologijos, patogenezės kontrolės, augalinių žaliavų ir produktų toksikologijos tyrimai;
7.5. žemės ūkio ir miško augalų produktų perdirbimo procesų ir saugojimo būdų modeliavimas ir optimizavimas, augalinių maisto produktų sauga ir kontrolė, sodo ir daržo augalų biologiškai aktyvių medžiagų natūralioje ir perdirbtoje produkcijoje tyrimai;
8. Centro veiklos sritis – vykdyti biomedicinos mokslų srities agronomijos, miškotyros ir su jomis susijusių biologijos, biofizikos, ekologijos ir aplinkotyros, botanikos, zoologijos krypčių mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą.
9. Centro veiklos rūšys – agrarinių mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai (kodas – 72.19) ir su jais susijusi mokslinė, techninė, profesinė ir kita veikla pagrindinei veiklai užtikrinti ir vykdyti (kitos veiklos rūšys), kitas niekur nepriskirtas švietimas (kodas – 85.59) pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).
10. Centras turi teisę:
10.1. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nusistatyti struktūrą, vidaus darbo tvarką, darbuotojų skaičių, jų teises ir pareigas, darbo apmokėjimo sąlygas, pareigybių reikalavimus, konkursų pareigoms eiti organizavimo ir darbuotojų atestavimo tvarką;
10.2. teisės aktų nustatyta tvarka steigti kamieninius padalinius, filialus, bandymų stotis, konsultavimo, mokymo ir tyrimo centrus, kitus padalinius, kurių reikia moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai;
10.4. leisti mokslo ir kitą literatūrą, pasirinkti būdus, kaip skelbti savo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatus;
10.5. kartu su universitetais Mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka rengti mokslininkus, padėti rengti specialistus;
10.6. skatinti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatų naudojimą ūkio, socialinio ir kultūrinio gyvenimo srityse;
10.7. organizuoti mokslinius renginius, vykdyti ekspertizes, teikti mokslines konsultacijas ir kitas paslaugas savo mokslinių tyrimų srityje pagal sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;
10.10. organizuoti Centro darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą, mokslo darbuotojų ir doktorantų stažuotes užsienyje;
11. Centras privalo:
11.3. informuoti steigėją apie mokslinės veiklos kokybės užtikrinimo priemones, savo finansinę, ūkinę veiklą ir lėšų naudojimą;
11.4. laiku teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotoms institucijoms oficialią informaciją (statistinius duomenis ir dalykinę informaciją), kurios reikia mokslo ir studijų sistemai valdyti ir jos stebėsenai atlikti;
III. CENTRO ORGANAI, JŲ KOMPETENCIJA, SKYRIMAS IR ATLEIDIMAS
13. Centro valdymo organai yra kolegialus valdymo organas – Centro mokslo taryba (toliau – Mokslo taryba) ir vienasmenis valdymo organas – Centro direktorius.
14. Mokslo taryba atlieka šias funkcijas:
14.1. Centro direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina Centro struktūrą ir jos pakeitimus, svarsto Centro direktoriaus pateiktus pasiūlymus dėl šių įstatų keitimo;
14.4. svarsto Centro direktoriaus pateiktas metines veiklos ataskaitas ir vertina, kaip Centras įgyvendina savo tikslus;
14.5. svarsto ir teikia Centro direktoriui pasiūlymus dėl Centro asociacinių ryšių su mokslo ir studijų institucijomis, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės veiklos, bendradarbiavimo su tarptautinėmis organizacijomis, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis;
14.6. Centro direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina dokumentus, reglamentuojančius Centro atvirosios prieigos laboratorijų darbą, Centre atliekamus mokslinius tyrimus, taip pat vidines taisykles, susijusias su intelektinės veiklos rezultatų nuosavybe;
14.7. Centro direktoriaus teikimu sudaro nuolatines arba laikinąsias komisijas, susijusias su Centro mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklos koordinavimu ir atitinkamų projektų rengimu;
15. Mokslo taryba sudaroma 5 metams iš Centro mokslo darbuotojų ir administracijos, taip pat kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovų šių įstatų nustatyta tvarka.
16. Mokslo taryba sudaroma laikantis šių principų:
16.1. Mokslo tarybą sudaro 15 narių, iš kurių ne mažiau kaip trečdalis – Centre nedirbantys asmenys;
16.2. Centro direktorius pagal jo patvirtintą Mokslo tarybos rinkimų reglamentą skelbia ir organizuoja rinkimus į Mokslo tarybą, sudaro rinkimų komisiją. Informacija apie Mokslo tarybos rinkimus skelbiama Centro ir Lietuvos mokslo tarybos tinklalapiuose ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki rinkimų dienos;
16.3. kandidatuoti į Mokslo tarybos narius gali Centro mokslo darbuotojai, administracija ir Centro tikslų įgyvendinimu suinteresuotų kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų atstovai;
16.4. kandidatus kelia Centro mokslo darbuotojai, administracija ir Centro tikslų įgyvendinimu suinteresuoti juridiniai asmenys;
17. Mokslo taryba tvirtina savo darbo reglamentą. Mokslo tarybos darbui vadovauja Mokslo tarybos pirmininkas, renkamas iš Mokslo tarybos narių slaptu balsavimu paprasta balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybos pirmininku negali būti renkamas Centro direktorius. Tas pats asmuo Mokslo tarybos pirmininku gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Mokslo tarybos pirmininko pavaduotojas ir Mokslo tarybos sekretorius renkami iš Mokslo tarybos pasiūlytų kandidatų atviru balsavimu paprasta Mokslo tarybos narių balsų dauguma.
18. Mokslo tarybos posėdžiai yra atviri, darbotvarkė skelbiama iš anksto. Mokslo tarybos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybai nutarus, posėdis gali būti uždaras. Mokslo tarybos nariai informuojami apie šaukiamą Mokslo tarybos posėdį ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio. Šaukti posėdį turi teisę Mokslo tarybos pirmininkas, Centro direktorius arba ne mažiau kaip 1/3 Mokslo tarybos narių. Posėdžiui pirmininkauja Mokslo tarybos pirmininkas, jo nesant – jo pavaduotojas.
19. Centro direktoriaus teikiamus pasiūlymus klausimais, kuriems pagal šiuos įstatus reikia Mokslo tarybos pritarimo, Mokslo taryba turi teisę atmesti, jeigu daugiau kaip 2/3 visų Mokslo tarybos narių balsuoja prieš pasiūlymą. Centro direktorius gali pakartotinai teikti Mokslo tarybai tvirtinti pasiūlymą ne anksčiau kaip po mėnesio nuo svarstymo Mokslo taryboje dienos. Mokslo taryba turi teisę jį atmesti, jeigu ne mažiau kaip 3/4 visų Mokslo tarybos narių dauguma nepritaria pakartotinai teikiamam pasiūlymui. Šiuo atveju Centro direktorius turi teisę pakartoti teikimo procedūrą ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo pakartotinio svarstymo dienos. Jeigu Mokslo taryba neatmeta direktoriaus pasiūlymo pirmiau nurodyta balsų dauguma, Mokslo tarybos pirmininkas turi pasirašyti direktoriaus teikiamą pasiūlymą.
20. Mokslo tarybos nutarimai, išskyrus klausimus, šiuose įstatuose nurodytus kaip svarstomus Centro direktoriaus teikimu, laikomi priimtais, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas Mokslo tarybos pirmininko balsas.
21. Centro direktorius veikia Centro vardu ir jam atstovauja. Centro direktorius atlieka šiuose įstatuose ir teisės aktuose nustatytas įstaigos vadovo funkcijas. Centro direktorius viešo konkurso būdu skiriamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka. Centro direktoriaus kadencijos trukmė – 5 metai.
22. Centro direktoriaus funkcijos:
22.1. užtikrinti, kad Centro veikla atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, šiuos įstatus ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus, koordinuoti Mokslo tarybos priimtų sprendimų, numatytų šių įstatų 14 punkte, įgyvendinimą;
22.3. priimti į darbą ir atleisti iš darbo Centro darbuotojus, skelbti darbuotojų atestavimą ir konkursus pareigoms, skirti asmenis į pareigas, atleisti iš jų;
22.4. tvirtinti Centro kamieninių padalinių (padaliniai, kurių pagrindinė veikla – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra ir kurių nėra kitų padalinių sudėtyje) sudarymo tvarką, suteikti kamieninio padalinio statusą, tvirtinti kamieninio padalinio darbo reglamentą ir kamieninio padalinio mokslo tarybą;
22.5. nustatyti Centro darbuotojų darbo užmokestį teisės aktų nustatyta tvarka, skatinti darbuotojus, skirti jiems drausmines nuobaudas, užtikrinti saugias darbo sąlygas;
22.6. teikti Mokslo tarybai svarstyti pasiūlymus dėl pagrindinių Centro mokslinės veiklos krypčių, šių įstatų keitimo, tvirtinti ir tikslinti Centro strateginį veiklos planą, Centro veiklos metines ataskaitas, pajamų ir išlaidų sąmatas, jų vykdymo apyskaitą, kitus dokumentus;
22.7. organizuoti Centro veiklos savianalizę ir prireikus inicijuoti Centro veiklos ekspertinį vertinimą;
23. Operatyviems veiklos klausimams spręsti iš kamieninių padalinių vadovų ir Centro administracijos sudaroma Centro direktoriaus patariamoji institucija – direktoratas.
24. Direktorato veiklą reglamentuoja direktorato darbo nuostatai, kuriuos tvirtina Centro direktorius. Direktorato nutarimai įforminami posėdžių protokolais.
25. Centro kamieniniai padaliniai – Žemdirbystės institutas, Sodininkystės ir daržininkystės institutas, Miškų institutas. Centras gali steigti naujus kamieninius padalinius, kurie dirbtų vienoje ar keliose šiuose įstatuose nurodytose mokslinės veiklos kryptyse ir kuriuos sudarytų ne mažiau kaip ketvirtadalis Centro mokslininkų.
26. Centro kamieninių padalinių valdymą reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti kamieninio padalinio veiklos nuostatai.
28. Dalį savo teisių ir pareigų Centro direktorius teisės aktų nustatyta tvarka gali perduoti savo pavaduotojams ir kitiems Centro darbuotojams.
IV. CENTRO DARBUOTOJAI, JŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
32. Mokslo darbuotojų pareigybės yra šios: vyriausiasis mokslo darbuotojas, vyresnysis mokslo darbuotojas, mokslo darbuotojas, jaunesnysis mokslo darbuotojas, mokslininkas stažuotojas. Jų kvalifikacinius reikalavimus nustato Mokslo taryba, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos mokslo tarybos nutarimais.
34. Centro darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę:
34.1. dalyvauti nagrinėjant ir sprendžiant visus su jų kompetencija, pareigomis ar darbu susijusius klausimus;
34.2. dalyvauti konkursuose mokslo programoms vykdyti, mokslo ir studijų fondų paramai gauti ir disponuoti gaunamomis lėšomis šiuose įstatuose nurodytose mokslinės veiklos kryptyse;
34.4. gauti iš valstybės institucijų informaciją, kurios reikia jų moksliniam darbui (jeigu tokia informacija yra valstybės ar tarnybos paslaptis, ji teikiama ir naudojama teisės aktų nustatyta tvarka);
35. Centro darbuotojams garantuojamos visos teisės ir socialinės garantijos, kurias nustato įstatymai, ir sudaromos darbo sąlygos, atitinkančios darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimus.
36. Centro darbuotojai, susiję su moksline veikla, privalo:
39. Centro priežiūros taryba sudaroma iš socialinių partnerių, suinteresuotų agrarinių mokslų moksliniais tyrimais ir eksperimentine plėtra. Ją sudaro 7 nariai – 3 socialinius partnerius pasiūlo Mokslo taryba, 2 – Lietuvos mokslo taryba, 2 – Švietimo ir mokslo ministerija.
41. Centro priežiūros tarybos funkcijos – svarstyti Centro veiklos rezultatus ir teikti Centro direktoriui ir (ar) Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlymus dėl Centro veiklos gerinimo. Centras užtikrina Centro priežiūros tarybai darbo sąlygas ir sudaro galimybę gauti informaciją apie Centro veiklą, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.
42. Centro darbuotojai, susiję su moksline veikla, privalo:
V. CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI, TURTO IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS
44. Centras jam perduotą valstybės turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.
45. Centro lėšų šaltiniai:
45.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoms programoms vykdyti;
46. Visas lėšas Centras planuoja ir naudoja teisės aktų nustatyta tvarka. Pajamas ir išlaidas Centras naudoja pagal patvirtintą sąmatą įstatymų nustatyta tvarka.
VI. CENTRO ĮSTATŲ KEITIMAS