LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL SPECIALIOSIOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS PROGRAMOS (SAPARD) PARAMOS KRYPTĮ „PROFESINIS MOKYMAS“ ATRANKOS NUOSTATŲ

 

2002 m. gruodžio 23 d. Nr. 516

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų Komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiamete finansavimo sutartimi dėl Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos (SAPARD) (Žin., 2001, Nr. 74-2589) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 864 „Dėl lėšų, skirtų bendrai finansuojamoms programoms ir projektams įgyvendinti, naudojimo tvarkos“ (Žin., 2001, Nr. 62-2258) 1 punktu ir atsižvelgdamas į Nacionalinę žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2000 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. 3329:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ atrankos nuostatus;

1.2. Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ vertinimo komisiją;

1.3. Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ vertinimo komisijos darbo reglamentą.

2. Pavedu Ekonomikos ir finansų bei Kaimo plėtros ir informacijos departamentams Kaimo rėmimo programoje numatyti lėšas, mokymo paslaugų teikėjams apmokėti už atliktus darbus.

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                                   JERONIMAS KRAUJELIS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 516

 

MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL SAPARD PARAMOS KRYPTĮ „PROFESINIS MOKYMAS“ ATRANKOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ (toliau – mokymo paslaugų teikėjai) atrankos nuostatais nustatoma žemdirbių tęstinio profesinio mokymo paslaugų teikėjų atrankos tvarka.

2. Mokymo paslaugų teikėjų atrankos tikslas – įgyvendinant SAPARD programą geriausiu būdu organizuoti ūkininkų bei kitų kaimo gyventojų, susijusių su žemės ūkio, miškininkystės ar alternatyvia žemės ūkiui veikla, tęstinį profesinį mokymą.

3. Mokymo paslaugų teikėjai atrenkami vadovaujantis Nacionaline žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programa bei taisyklėmis, išdėstytomis Europos Komisijos vadove „Paslaugų, prekių ir darbų sutartys, Bendrijos sudaromos dėl bendradarbiavimo su trečiosiomis šalimis“.

4. Mokymo paslaugų teikėjus viešojo konkurso būdu atrenka žemės ūkio ministro tvirtinama mokymo paslaugų teikėjų vertinimo komisija.

5. Prieš organizuojant mokymo paslaugų pirkimą su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos suderinami finansiniai ištekliai, t. y. paramos krypčiai „Profesinis mokymas“ skirtų ir dar nepanaudotų lėšų likutis.

6. Mokymo paslaugų teikėjų atrankos nuostatai taikomi perkant mokymo paslaugas, kurių vertė neviršija 200 000 eurų (ekvivalentas litais – 690 560).

 

II. KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

7. Žemdirbių tęstinio profesinio mokymo programos, pagal kurias reikia organizuoti mokymą, nustatomos atsižvelgiant į ministerijos, kartu su socialiniais partneriais (Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmais, Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnyba, savivaldybėmis) nustatytą ūkininkų bei kitų kaimo gyventojų, susijusių su žemės ūkio, miškininkystės ar alternatyvia žemės ūkiui veikla, tęstinio profesinio mokymo poreikį.

8. Vertinimo komisija, atsižvelgdama į paslaugų teikimo galimybes, pasirenka ne mažiau kaip tris mokymo paslaugų teikėjus, kuriuos raštu pakviečia dalyvauti konkurse, kartu išsiųsdama konkurso dokumentus.

9. Konkurso dokumentus parengia ir patvirtina Vertinimo komisija. Į juos įeina: instrukcija mokymo paslaugų teikėjams; sutarties sąlygos; paraiškos, informacijos apie kvalifikaciją ir kt. formos; techninė užduotis.

10. Konkurso dokumentai prieš išsiunčiant juos pasirinktiems mokymo paslaugų teikėjams turi būti suderinti su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos. Nacionalinė mokėjimo agentūra per 3 darbo dienas nuo jų gavimo pateikia savo išvadą dėl konkurso organizavimo.

11. Mokymo paslaugų teikėjai gali būti mokslo, mokymo, konsultavimo ar kitos institucijos, kurios Lietuvos, ES ar šalies narės kompetentingos institucijos nustatyta tvarka yra įgijusios teisę užsiimti suaugusiųjų švietimu.

12. Mokymo paslaugų teikėjai pasiūlymus turi pateikti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo rašto su kvietimu dalyvauti konkurse išsiuntimo dienos.

13. Pasiūlymai teikiami konkurso dokumentuose nurodytu adresu ir nustatytais terminais užklijuotame ir užantspauduotame išoriniame voke, kurio viduje yra du atskiri vokai, vienas – su techniniu pasiūlymu, o kitas – su finansiniu pasiūlymu.

14. Konkurso dalyviai registruojami atskirame žurnale. Išoriniai vokai su pasiūlymais turi būti sunumeruoti tokia tvarka, kuria jie buvo gauti (nepaisant to, ar jie buvo gauti iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos, ar ne). Vokai su pasiūlymais turi likti neatplėšti ir saugomi iki atplėšimo.

15. Mokymo paslaugų teikėjai gali prašyti paaiškinimų, pateikdami klausimus raštu, ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki konkurso pasiūlymo pateikimo termino pabaigos.

16. Pavėluotai gauti, netinkamai įforminti vokai neatplėšiami ir užregistravus grąžinami juos atsiuntusiems mokymo paslaugų teikėjams.

17. Iki pasibaigiant pasiūlymų pateikimo terminui mokymo paslaugų teikėjas gali pakeisti arba atsiimti konkurso pasiūlymą. Jį keičiant pateikiamas naujas pasiūlymas, parengtas pagal konkurso dokumentų reikalavimus, ankstesnysis pasiūlymas grąžinimas.

18. Apie atsisakymą dalyvauti konkurse įrašoma konkurso dalyvių registravimo žurnale ir grąžinami pateiktieji dokumentai.

 

III. PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS

 

19. Vertinimo komisija nagrinėja pasiūlymus, atsižvelgdama į techninio pasiūlymo kokybę bei siūlomą paslaugų kainą, ir nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.

20. Vertinami tik tie pasiūlymai, kurie buvo gauti iki nustatyto termino.

21. Vokų atplėšimo procedūros metu patikrinama, ar pateiktieji pasiūlymai atitinka konkurso dokumentų reikalavimus. Neatitinkantieji šių reikalavimų yra atmetami ir toliau nenagrinėjami.

22. Jeigu gaunama mažiau nei trys pasiūlymai, kurie atitinka nustatytus reikalavimus, konkursas laikomas neįvykusiu ir pradedamas iš naujo.

23. Vertinimo komisija pirmiausia nagrinėja techninius pasiūlymus, o finansiniai pasiūlymai lieka užklijuotuose vokuose. Vertina kiekvienas komisijos narys individualiai, skirdamas iki 100 balų pagal vertinimo lentelę, kuri pateikiama konkurso dokumentuose.

24. Apskaičiavus kiekvieno pateikto techninio pasiūlymo įvertinimo balų vidurkį, geriausiam techniniam pasiūlymui skiriama 100 balų. Kitiems skiriami balai apskaičiuojami pagal tokią formulę: TB=(SB:GB)x100; (TB – techninio pasiūlymo balas, SB – svarstomo techninio pasiūlymo galutinis balas, GB – geriausio techninio pasiūlymo galutinis balas).

25. Komisijos sekretorius parengia suvestinę techninių pasiūlymų vertinimo lentelę.

26. Baigus vertinti techninius pasiūlymus, vertinami finansiniai pasiūlymai. Vertinimo komisija patikrina, ar finansinis pasiūlymas atitinka visus konkurso dokumentų reikalavimus. Pasiūlymai, kurie neatitinka šių reikalavimų, atmetami.

27. Vokai su atmestais finansiniais pasiūlymais saugomi kartu su kitais konkursui skirtais dokumentais.

28. Pasiūlymui, kuriame nurodyta mažiausia paslaugos kaina, skiriama 100 balų. Kitiems pasiūlymams balai skiriami pagal tokią formulę: FB=(MK:PK) x 100; (FB – finansinis balas, MK – mažiausia pasiūlyta paslaugos kaina, PK – bendra paslaugos kaina, nurodyta svarstomame pasiūlyme).

29. Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas nustatomas įvertinus techninio pasiūlymo kokybę ir siūlomą paslaugos kainą pagal santykį 70/30:

29.1. techniniam pasiūlymui skirti balai dauginami iš 0,70;

29.2. finansiniam pasiūlymui skirti balai dauginami iš 0,30.

30. Gauti procentai už techninius ir finansinius pasiūlymus sudedami ir ekonomiškai naudingiausiu pasiūlymu pripažįstamas tas, kuris surinko daugiausia procentų.

31. Visa procedūra (techninių ir finansinių pasiūlymų vertinimas) aprašoma vertinimo ataskaitoje, kurią pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir visi komisijos nariai.

32. Laimėjusio pasiūlymo medžiagos kopija kartu su pasiūlymo vertinimo dokumentais siunčiama Nacionalinei mokėjimo agentūrai, kuri per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo turi pateikti pritarimą dėl mokymo paslaugų pirkimo.

33. Vertinimo komisija, gavusi Nacionalinės mokėjimo agentūros pritarimą, patvirtina konkurso laimėtoją ir išsiunčia apie tai pranešimą visiems konkurso dalyviams. Nacionalinei mokėjimo agentūrai nepritarus vertinimo komisijos sprendimui konkursas paskelbiamas neįvykusiu ir pradedamas iš naujo.

34. Jei konkursas paskelbiamas neįvykusiu, komisija apie tai praneša visiems konkurso dalyviams.

35. Konkursas nuo kvietimų išsiuntimo iki pranešimo apie ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo pasirinkimą išsiuntimo yra konfidencialus. Vertinimo komisijos nariai privalo laikytis konfidencialumo įsipareigojimo.

 

IV. SUTARČIŲ SUDARYMAS IR ATSISKAITYMAS SU MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJAIS

 

36. Ministerija su konkurso laimėtoju pasirašo sutartį, kurios projektas konkurso dalyviui išsiunčiamas kartu su konkurso dokumentais.

37. Išlaidos, padarytos prieš pasirašant sutartį, nekompensuojamos.

38. Sutartyje aptariamos paslaugų teikimo ir apmokėjimo sąlygos.

39. Nustačius atvejus, kad mokymo paslaugos, numatytos techninėje užduotyje, nevykdomas ar lėšos naudojamos ne pagal paskirtį, ministerija gali inicijuoti sutarties nutraukimą ir išmokėtų lėšų susigrąžinimą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

40. Ministerija, apmokėjusi už atliktas paslaugas, pateikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame nurodoma kompensuotina paramos suma bei padarytos išlaidos, taip pat pridedamos išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos.

41. Nacionalinė mokėjimo agentūra, patikrinusi pateiktus dokumentus ir nustačiusi bei patvirtinusi jų teisingumą, kompensuojamą sumą perveda į ministerijos sąskaitą.

 

V. Baigiamosios nuostatos

 

42. Nacionalinė mokėjimo agentūra bei Europos Komisija bet kuriuo momentu gali atlikti lėšų panaudojimo kontrolę. Ministerija bei mokymo paslaugų teikėjai pageidaujamu laiku ir forma privalo sudaryti sąlygas šių institucijų atstovams susipažinti su dokumentais bei informacija, susijusia su SAPARD finansuojamų įsipareigojimų vykdymu.

43. Ministerija gali sudaryti mokymo paslaugų teikimo sutartis, kurių vertė neviršija 5000 eurų (ekvivalentas litais – 17250), remdamasi vieninteliu pasiūlymu.

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 516

 

 

MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL sapard PARAMOS KRYPTĮ „Profesinis mokymas“ vertinimo komisijos darbo reglamentas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokymo paslaugų teikėjų vertinimo komisija (toliau – Vertinimo komisija) vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, taisyklėmis, išdėstytomis Europos Komisijos vadove „Paslaugų, prekių ir darbų sutartys, Bendrijos sudaromos dėl bendradarbiavimo su trečiosiomis šalimis“, mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ atrankos nuostatais bei šiuo reglamentu.

2. Vertinimo komisijos narys, prieš pradėdamas darbą komisijoje, turi pasirašyti Nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją.

3. Vertinimo komisija veikia ministerijos vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

4. Vertinimo komisija, organizuodama mokymo paslaugų teikėjų atranką:

4.1. parengia ir patvirtina mokymo paslaugų pirkimo konkurso dokumentus;

4.2. atsižvelgdama į paslaugų teikimo galimybes, pasirenka ne mažiau kaip tris mokymo paslaugų teikėjus, kuriuos raštu pakviečia dalyvauti konkurse pridėjus konkurso dokumentus;

4.3. mokymo paslaugų teikėjų prašymu teikia konkurso dokumentų paaiškinimus bei išsiunčia juos visiems konkurso dalyviams;

4.4. atplėšia vokus su pasiūlymais;

4.5. nagrinėja, vertina, palygina pateiktus pasiūlymus;

4.6. priima sprendimą dėl ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo;

4.7. siunčia pranešimus apie konkursą laimėjusius pasiūlymus.

5. Vertinimo komisija nuo jos sudarymo dienos gauna įgaliojimus šio reglamento 4 punkte nurodytoms funkcijoms vykdyti.

 

III. VERTINIMO KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Vertinimo komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

6.1. kviesti ekspertus mokymo paslaugų teikėjų pasiūlymams nagrinėti;

6.2. gauti pasiūlymų paaiškinimus;

6.3. susipažinti su informacija, susijusia su konkurso pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu;

6.4. keisti konkurso dokumentus, išleisdama jų papildymus.

7. Vertinimo komisija privalo:

7.1. vykdyti šiame reglamente nurodytas funkcijas ir ministerijos nustatytas užduotis;

7.2. rengti vertinimo procedūrų ataskaitas;

7.3. neatskleisti informacijos, susijusios su pasiūlymų nagrinėjimu ir vertinimu, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro žalą teisėtiems ministerijos ar mokymo paslaugų teikėjų interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Vertinimo komisiją sudaro pirmininkas, nariai ir balso teisės neturintis sekretorius.

9. Vertinimo komisijos pirmininkas atsako už vertinimo proceso koordinavimą.

10. Vertinimo komisijos nariai solidariai atsako už komisijos priimtus sprendimus.

11. Vertinimo komisijos sekretorius:

11.1. pateikia komisijos nariams pasirašyti nešališkumo ir konfidencialumo deklaracijas;

11.2. protokoluoja vertinimo komisijos posėdžius, rengia vertinimo ataskaitas ir kitų su komisijos veikla susijusių dokumentų projektus.

12. Vertinimo komisijos nariai privalo dalyvauti visuose posėdžiuose. Kuriam nors nariui nedalyvaujant, informacija apie tai turi būti įrašyta vertinimo ataskaitoje. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.

13. Vertinimo komisija priima sprendimus komisijos narių balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas.

14. Vertinimo komisijos narys, kurio interesai dėl kokio nors ryšio gali būti susiję su pasiūlymo teikėjais, privalo pranešti apie tai komisijos pirmininkui ir nedelsdamas pasitraukti iš komisijos.

15. Vertinimo komisijos narys, kuris dėl tam tikros priežasties pasitraukė iš komisijos, prieš tęsiant vertinimą turi būti pakeistas kitu.

16. Visa procedūra (techninių ir finansinių pasiūlymų vertinimas) turi būti aprašyta vertinimo ataskaitoje, kurią pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir visi komisijos nariai.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 516

 

 

MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL SAPARD paramos kryptĮ „Profesinis mokymas“ vertinimo komisija

 

Virginija Žoštautienė – Kaimo plėtros ir informacijos departamento direktorė, vertinimo komisijos pirmininkė;

Vanda Elena Narušytė – Kaimo plėtros ir informacijos departamento Mokslo ir mokymo skyriaus vedėja;

Elena Petrošienė – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Projektų administravimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Veronika Pilipavičienė – Darbo ekonomikos ir mokymo metodikos tarnybos direktoriaus pavaduotoja, Mokymo metodikos skyriaus vedėja;

Skirmantė Smalskytė – Kaimo plėtros ir informacijos departamento Mokslo ir mokymo skyriaus vyresnioji specialistė, vertinimo komisijos sekretorė.

______________