LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS 2004 M. GEGUŽĖS 7 D. ĮSAKYMO NR. D1-263 „DĖL APSKRITIES TERITORIJOS BENDROJO (GENERALINIO) PLANO RENGIMO, SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS BENDROJO PLANO RENGIMO IR MIESTŲ IR MIESTELIŲ BENDRŲJŲ PLANŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2007 m. birželio 22 d. Nr. D1-354

Vilnius

 

Pakeičiu Savivaldybės teritorijos bendrojo plano rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. Dl-263 „Dėl Apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano rengimo, Savivaldybės teritorijos bendrojo plano rengimo ir Miestų ir miestelių bendrųjų planų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 83-3029), ir išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-263

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2007 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. D1-354

redakcija)

 

SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS BENDROJO PLANO RENGIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybės teritorijos bendrojo plano rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja savivaldybės teritorijos bendrojo plano (toliau – Bendrasis planas) rengimo, derinimo, tvirtinimo, keitimo ir galiojimo tvarką.

2. Šios Taisyklės yra privalomos planavimo organizatoriams, planų rengėjams, Bendrojo plano sprendinius derinančioms, tikrinančioms ir dokumentą tvirtinančioms institucijoms.

3. Bendrasis planas pagal tvirtinančią instituciją yra savivaldybės lygmens, o pagal planuojamos teritorijos dydį ir sprendinių konkretizavimo lygį – rajono lygmens teritorijų planavimo dokumentas. Planavimas vykdomas savivaldybės biudžeto lėšomis.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) ir Lietuvos Respublikos žemės įstatyme (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868) pateiktas sąvokas.

 

III. BENDROJO PLANO UŽDAVINIAI

 

5. Bendrojo plano uždaviniai yra:

5.1. suformuoti savivaldybės teritorijos vystymo erdvinę koncepciją, nustatyti teritorijos tvarkymo, naudojimo ir apsaugos prioritetus;

5.2. tobulinti susiklosčiusią rajono teritorijos erdvinę struktūrą, vystyti jos urbanistinę sistemą;

5.3. numatyti priemones, užtikrinančias gamtos išteklių racionalų naudojimą, kraštovaizdžio tvarkymą, ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtos ir kultūros paveldo objektų išsaugojimą;

5.4. plėtoti inžinerinę, susisiekimo ir kitą visuomenės poreikiams tenkinti reikalingą infrastruktūrą;

5.5. nustatyti prioritetines teritorijų funkcines zonas ir jų pagrindines tikslines žemės naudojimo paskirtis, o reikalui esant, jeigu būtina tiksliai įvardinti veiklos plėtojimo ir apribojimų reikalavimus, žemės sklypų naudojimo būdą ir/ar pobūdį;

5.6. numatyti teritorijas visuomenės poreikiams reikalingų objektų plėtrai;

5.7. numatyti rekreacinių ir bioprodukcinio ūkio teritorijų vystymo galimybes;

5.8. formuoti miškų ir želdynų sistemas, numatyti užstatytų teritorijų gyvenimo ir aplinkos kokybę gerinančias priemones;

5.9. numatyti teritorijas gyvenamųjų vietovių infrastruktūros ir kitų veiklos sričių plėtrai.

6. Gali būti nustatomi ir kiti Bendrojo plano uždaviniai, atsižvelgiant į konkrečius visuomenės poreikius, socialinius, ekonominius, kultūrinius, ekologinius ir geografinius planuojamos teritorijos ypatumus.

 

IV. BENDROJO PLANAVIMO PROCESAS

 

7. Bendrojo teritorijų planavimo procesą sudaro šie etapai:

7.1. parengiamasis;

7.2. teritorijų planavimo dokumento rengimo;

7.3. sprendinių pasekmių vertinimo;

7.4. baigiamasis.

8. Parengiamojo etapo metu:

8.1. įvertinami galiojančio Bendrojo plano stebėsenos (monitoringo) rezultatai bei planuojamos teritorijos strateginio planavimo dokumentai;

8.2. nustatomi savivaldybės teritorijos bendrojo planavimo uždaviniai;

8.3. išduodamos planavimo sąlygos;

8.4. parengiama ir patvirtinama planavimo darbų programa;

8.5. prireikus atliekami tyrimai;

8.6. viešai paskelbiama apie priimtą sprendimą dėl teritorijų planavimo dokumento rengimo pradžios ir planavimo tikslų.

9. Bendrojo plano rengimo etapą sudaro:

9.1. esamos būklės analizės stadija;

9.2. koncepcijos rengimo stadija;

9.3. sprendinių konkretizavimo stadija.

10. Užbaigus kiekvieną Bendrojo plano rengimo etapo stadiją, turi būti gautas planavimo organizatoriaus pritarimas.

11. Teritorijų planavimo dokumento sprendinių pasekmių vertinimo etapas yra reikalingas teritorijų planavimo dokumento sprendinių poveikiui Teritorijų planavimo dokumentų sprendinių poveikio vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 16 d. nutarimu Nr. 920 (Žin., 2004, Nr. 113-4228), nustatyta tvarka įvertinti. Atliekant Bendrųjų planų sprendinių poveikio vertinimą, turi būti naudojama strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaitos medžiaga.

12. Baigiamąjį etapą sudaro:

12.1. teritorijų planavimo dokumentų sprendinių svarstymo ir derinimo stadija:

12.1.1. viešas svarstymas;

12.1.2. sprendinių derinimas;

12.1.3. ginčų nagrinėjimas;

12.2. teritorijų planavimo dokumento tvirtinimo stadija:

12.2.1. tikrinimas valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančioje institucijoje;

12.2.2. tvirtinimas savivaldybės taryboje ir registravimas teritorijų planavimo dokumentų registre.

13. Patvirtinus Bendrąjį planą, atliekama teritorijų planavimo dokumentų sprendinių įgyvendinimo stebėsena (monitoringas), priežiūra ir kontrolė.

 

V. BENDROJO PLANO PARENGIAMASIS ETAPAS

 

14. Sprendimą dėl Bendrojo plano rengimo pradžios ir planavimo tikslų priima savivaldybės taryba.

15. Bendrojo plano rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

16. Planavimo organizatorius:

16.1. viešai paskelbia apie priimtą savivaldybės tarybos sprendimą dėl Bendrojo plano rengimo ir planavimo tikslų bei numatomą atlikti sprendinių strateginį pasekmių aplinkai vertinimą vietinėje spaudoje bei savivaldybės interneto tinklalapyje;

16.2. raštu dėl planavimo sąlygų išdavimo, kurios rengiamos, vadovaujantis Planavimo sąlygų teritorijų planavimo dokumentams rengti parengimo ir išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-262 (Žin., 2004, Nr. 83-3028; 2006, Nr. 112-4293), nustatyta tvarka, kreipiasi į:

16.2.1. apskrities viršininką;

16.2.2. atitinkamą teritorinį Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentą;

16.2.3. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teritorinį padalinį dėl turimų duomenų apie paveldo objektus planuojamoje teritorijoje;

16.2.4. Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos;

16.2.5. Visuomenės sveikatos centrą;

16.2.6. inžinerinių tinklų bei susisiekimo komunikacijų valdytojus, kai numatoma išplėsti esamus ar nutiesti naujus inžinerinius tinklus ar susisiekimo komunikacijas.

17. Planavimo sąlygos išduodamos arba motyvuotas atsakymas apie neišdavimo priežastis pateikiamas savivaldybės administracijos direktoriui iš minėtų institucijų per 20 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo išduoti sąlygas gavimo dienos. Jei planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, savivaldybės administracijos direktorius turi teisę pradėti rengti bendrojo teritorijų planavimo dokumentą. Apie tai jis per 5 darbo dienas raštu praneša institucijai, kuriai yra pavaldi planavimo sąlygas turėjusi išduoti institucija. Pranešimą gavusi institucija turi priimti sprendimą, kaip turės būti patikrinami be išduotų planavimo sąlygų parengto Bendrojo plano sprendiniai.

18. Planavimo organizatorius parengia ir patvirtina Bendrojo plano darbų programą, kurioje nurodomi planavimo tikslai ir uždaviniai, planuojamos teritorijos ypatumai bei su jais susiję reikalavimai, planavimo darbų trukmė ir etapai, atlikimo terminai ir atsiskaitymo tvarka, tekstinės ir grafinės medžiagos (brėžinių nomenklatūra ir jų masteliai) apimtis ir kt.

19. Planavimo organizatorius skelbia konkursą Bendrojo plano rengėjui parinkti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Parinkus Bendrojo plano rengėją, sudaroma planavimo darbų sutartis.

20. Rengti Bendrąjį planą turi teisę:

20.1. juridiniai asmenys ir įmonių, įsteigtų Europos Sąjungos valstybėse narėse ir kitose Europos ekonominės erdvės susitarimą pasirašiusiose valstybėse, filialai Lietuvos Respublikoje, jeigu jų steigimo dokumentuose numatyta teritorijų planavimo veikla, o darbams vadovauja atestuotas teritorijų planavimo specialistas;

20.2. teritorijų planavimo specialistas ar atitinkamos kvalifikacijos aukštąjį išsilavinimą turintis specialistas (Bendrojo plano dalims rengti).

21. Savivaldybės administracijos direktorius Bendrojo plano rengėjui pateikia:

21.1. planavimo darbų programą;

21.2. planavimo sąlygas;

21.3. duomenis apie planuojamos teritorijos žemės naudojimą ir kitus kadastro duomenis;

21.4. išrašą iš teritorijų planavimo dokumentų registro apie planuojamoje teritorijoje galiojančius teritorijų planavimo dokumentus;

21.5. atliktų mokslo tiriamųjų darbų ir tyrimų medžiagą (jei šie darbai yra atlikti ir yra būtini Bendrąjam planui parengti);

21.6. skaitmeninę toponuotrauką (mastelis parenkamas priklausomai nuo teritorijos dydžio pagal šių Taisyklių 31 punkto nuostatas);

21.7. stebėsenos (monitoringo) ataskaitą apie galiojančio Bendrojo plano vykdymą;

21.8. gali pateikti kitus Bendrajam planui rengti reikalingus dokumentus.

22. Valstybinių registrų, kadastrų, klasifikatorių, teritorijų planavimo ir kitų specializuotų duomenų bankų tvarkytojai teikia duomenis planavimo organizatoriui arba jo įgaliotam teritorijų planavimo dokumento rengėjui Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų teikimą, nustatyta tvarka.

 

VI. BENDROJO PLANO RENGIMO ETAPAS

 

23. Esamos būklės analizės stadijos metu atliekamas:

23.1. savivaldybės teritorijos gamtinio, socialinio, kultūrinio, ekonominio potencialo ir kraštovaizdžio struktūros įvertinimas;

23.2. pagal Visuomenės sveikatos centro, Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teritorinio padalinio ir kitų institucijų pateiktus duomenis aplinkos (oro, vandenų, dirvožemio, fizikinės taršos lygio, paveldo apsaugos ir kt.) kokybės įvertinimas;

23.3. urbanistinės plėtros – naujų teritorijų plėtros potencialo, esamų teritorijų atnaujinimo ir konversijos galimybių įvertinimas;

23.4. teritorijos probleminių situacijų ir arealų ištyrimas, nustatant vystymosi tendencijas.

24. Esamos būklės analizės stadijoje naudojami paskutiniųjų 3 metų statistiniai ir kiti duomenys. Planavimo sąlygas išduodančios ir teritorijų planavimo dokumento sprendinius derinančios institucijos kartu su sąlygomis Bendrojo plano rengimo organizatoriui turi pateikti turimus atliktų tyrimų duomenis.

25. Koncepcijos rengimo stadijos metu nustatoma:

25.1. teritorijos planinės ir erdvinės struktūros vystymosi principai;

25.2. teritorijos naudojimo funkciniai prioritetai;

25.3. teritorijos tvarkymo, reglamentavimo, naudojimo ir apsaugos principai.

26. Rengiant koncepciją, turi būti vadovaujamasi tai pačiai teritorijai ar veiklos sričiai parengtais strateginio planavimo dokumentais, taip pat atskirų ministerijų patvirtintomis ūkio šakų plėtros programų nuostatomis.

27. Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 (Žin., 2004, Nr. 130-4650), nustatyta tvarka parengiamas strateginio pasekmių aplinkai vertinimo apimties nustatymo dokumentas ir atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas. Planavimo organizatorius Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2007, Nr. 33-1190), nustatyta tvarka dėl koncepcijos rengimo stadijoje parengtų sprendinių ir vertinimo ataskaitos konsultuojasi su visuomene. Įvertinus visuomenės pateiktus pasiūlymus ir pastabas, ataskaita pateikiama vertinimo subjektams.

28. Rajono teritorijos vystymo kryptys ir erdvinės raidos koncepcija rengiama 20 metų laikotarpiui ir tvirtinama savivaldybės taryboje.

29. Sprendinių konkretizavimo stadijoje atliekamas:

29.1. teritorijos funkcinis zonavimas, o reikalui esant, kai būtina tiksliai nustatyti veiklos plėtojimo ar apribojimų reikalavimus, nustatomas žemės sklypų naudojimo būdas ir/ar pobūdis;

29.2. urbanistinio karkaso konkretizavimo ir teritorijos urbanistinės sistemos plėtojimo, gyvenamųjų vietovių tinklo ir konkrečių urbanistinių centrų vystymo nustatymas;

29.3. miškų, kraštovaizdžio tvarkymo zonų nustatymas, taip pat pažymimos kultūros paveldo objektų ribos, jei jos nustatytos kultūros paveldo objektų specialiaisiais planais;

29.4. gamtinio karkaso formavimas rajono teritorijoje, ekologinės apsaugos zonų plėtojimas, biologinės įvairovės apsaugos zonų nustatymas;

29.5. rekreacinės, pramonės, verslo, turizmo ir kitos paskirties teritorijų plėtojimo galimybių nustatymas;

29.6. techninės, socialinės, kultūrinės infrastruktūros rajono teritorijoje vystymas;

29.7. vyraujančio pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties būdo, darančio įtaką pažymėtos teritorijos plėtrai, nustatymas.

30. Rengiami šie Bendrojo plano brėžiniai:

30.1. esamos būklės analizės stadijoje:

30.1.1. žemės naudojimo brėžinys (M 1: 50 000);

30.1.2. inžinerinės infrastruktūros ir susisiekimo sistemos brėžinys (M 1: 50 000);

30.2. esamos būklės žemės naudojimo brėžinyje pažymima vyraujanti tikslinė žemės naudojimo paskirtis.

31. Koncepcijos rengimo stadijos metu parengiami:

31.1. teritorijos vystymo erdvinės struktūros ir funkcinių prioritetų brėžiniai (M 1: 50 000);

31.2. teritorijos tvarkymo reglamentavimo ypatumų brėžiniai (M 1: 50 000).

32. Sprendinių konkretizavimo stadijoje parengiamas:

32.1. žemės naudojimo ir apsaugos reglamentų brėžinys (M 1: 50 000);

32.2. teritorijos inžinerinės infrastruktūros ir susisiekimo brėžinys (M 1: 50 000);

32.3. rekreacijos, turizmo, gamtos ir kultūros paveldo plėtojimo brėžinys (M 1: 50 000);

32.4. miškų išdėstymo brėžinys (M 1: 50 000);

32.5. žemės naudojimo ir apsaugos reglamentų brėžinyje pažymima:

32.5.1. pagrindinė tikslinė žemės naudojimo paskirtis ir žemės naudojimo būdas ir/ar pobūdis;

32.5.2. rajono teritorijos ribos;

32.5.3. saugomos teritorijos ir kultūros paveldo objektai ir jų ribos (jeigu jos yra nustatytos);

32.5.4. rezervuojamos visuomenės poreikiams teritorijos.

33. Miškų išdėstymo brėžinyje pažymimi miškai pagal kartografinėje medžiagoje generalizuotus kontūrus, suprojektuoti galimi apsodinti mišku žemės sklypai (stambesnius kaip 5 ha ploto – atskiru kontūru arba smulkesnius – sutartiniais ženklais), valstybinių parkų ir draustinių bei kitų saugomų teritorijų ribos.

34. Susisiekimo ir inžinerinės infrastruktūros brėžinyje pažymima esamos komunikacijos, planuojamos ir rezervuojamos bei paimamos teritorijos susisiekimo sistemoms ir inžinerinėms komunikacijoms plėtoti.

35. Brėžiniai rengiami naudojant skaitmeninę georeferencinę duomenų bazę naujausių kartografinių žemėlapių pagrindu. Pagal planavimo darbų programą ir sutartį gali būti rengiami ir kiti Bendrojo plano brėžiniai ar schemos.

36. Sprendiniai ir kita informacija pažymima brėžiniuose, naudojant sutartinius ženklus bei žymėjimus (spalvas, simbolius ir kt.), kurie turi atitikti Žemės sklypų pagrindinės tikslinės žemės naudojimo paskirties, būdų ir pobūdžių specifikacijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. D1-151 (Žin., 2005, Nr. 41-1317), nustatytus reikalavimus.

37. Aiškinamąjį raštą sudaro: tekstinė dalis, kurioje aprašomi Bendrojo plano rengimo etapai, esamos būklės analizės duomenys, planavimo tikslai, planuojamos teritorijos plėtojimo prognozės, teritorijų naudojimo ir apsaugos reglamentai ir kiti sprendiniai.

38. Bendrojo plano rengimo procedūrinius dokumentus sudaro: savivaldybės tarybos sprendimas dėl Bendrojo plano rengimo, viešas paskelbimas apie priimtą savivaldybės tarybos sprendimą dėl Bendrojo plano rengimo ir planavimo tikslų bei numatomą atlikti sprendinių strateginį pasekmių aplinkai vertinimą vietinėje spaudoje bei savivaldybės interneto tinklalapyje, planavimo darbų programa, planavimo sąlygos, sutartis su plano rengėju, strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita, sprendinių poveikio vertinimo ataskaita, visuomenės dalyvavimo ataskaita, Nuolatinės statybos komisijos derinimo protokolinis sprendimas, valstybinės teritorijų planavimo priežiūros institucijos patikrinimo aktas, savivaldybės tarybos sprendimas dėl Bendrojo plano tvirtinimo ir paskelbimo apie tai vietinėje spaudoje.

39. Bendrasis planas rengiamas 3 egzemplioriais, taip pat parengiamas egzempliorius kompiuterinėje laikmenoje.

 

VII. BENDROJO PLANO SPRENDINIŲ PASEKMIŲ VERTINIMO ETAPAS

 

40. Bendrojo plano sprendinių poveikio vertinimas (kurio metu įvertinamas Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo galimas teigiamas ir/ar neigiamas ilgalaikis ir/ar trumpalaikis poveikis) parengiamas Teritorijų planavimo dokumentų sprendinių poveikio vertinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

41. Sprendinių poveikio vertinimo aspektai priklauso nuo planavimo tikslų bei uždavinių, taip pat nuo parengtų sprendinių pobūdžio.

42. Sprendinių poveikis vertinamas šiais aspektais:

42.1. poveikio teritorijos vystymo darnai ir/ar planuojamai veiklos sričiai;

42.2. poveikio ekonominei aplinkai (ūkio ir atskirų jo sektorių raidos procesams, investicijų ir verslo sąlygoms, valstybės bei savivaldybių biudžetams);

42.3. poveikio socialinei aplinkai (įvairiems socialiniams procesams bei socialinėms grupėms);

42.4. poveikio gamtinei aplinkai ir kraštovaizdžiui (gamtos aplinkos kokybei, kraštovaizdžio struktūrai ir ekologinei pusiausvyrai, gamtos ir kultūros paveldo išsaugojimui);

42.5. papildomai nurodytais planavimo sąlygose.

 

VIII. BENDROJO PLANO SPRENDINIŲ VIEŠAS SVARSTYMAS IR DERINIMAS

 

43. Teritorijų planavimo viešumą užtikrinančias procedūras atlieka planavimo organizatorius ir/ar jo įgaliotas asmuo.

44. Visuomenės dalyvavimą teritorijų planavimo procese ir viešumą užtikrinančias procedūras reglamentuoja Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatai.

45. Derinimui pateikiami esamos būklės brėžiniai, Bendrojo plano sprendiniai (aiškinamasis raštas ir brėžiniai) ir iki derinimo atliktų procedūrų dokumentai.

46. Bendrojo plano derinimo procedūra turi atitikti Nuolatinės statybos komisijos pavyzdiniuose nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. D1-696 (Žin., 2005, Nr. 4-75), nustatytus reikalavimus. Derinimo procedūra savivaldybės Nuolatinėje statybos komisijoje atliekama kompleksiškai ir turi būti baigta per 15 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo derinti teritorijų planavimo dokumentą pateikimo dienos. Komisija sudaroma iš planavimo sąlygas rengiančių institucijų atstovų, turinčių įgaliojimus priimti sprendimus. Komisijos pirmininkas ir komisijos nariai už savo pagal kompetenciją priimtų sprendimų teisėtumą atsako įstatymų nustatyta tvarka. Derinimo procedūroje turi dalyvauti planavimo organizatorius ar jo įgaliotas atstovas. Derinimo procedūros rezultatai įforminami protokolu.

47. Bendrasis planas yra suderintas, jei tam pritarė visi posėdyje dalyvavę ar raštu savo pritarimą pateikę savivaldybės Nuolatinės statybos komisijos nariai. Jeigu bent vienas komisijos narys nepritaria Bendrojo plano derinimui, laikoma, kad komisija priėmė sprendimą nederinti Bendrojo plano. Nepritarimo derinti Bendrąjį planą motyvai išdėstomi derinimo procedūros protokole.

48. Jei protokolas dėl pateikto dokumento derinimo arba nederinimo per nustatytą terminą nebuvo išduotas ir planavimo organizatoriui nepranešta apie protokolo neišdavimo priežastis, laikoma, kad dokumentas yra suderintas, o planavimo organizatorius turi teisę parengtą Bendrąjį planą teikti tikrinti valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančiai apskrities viršininko administracijai. Apie tai jis per 5 darbo dienas raštu praneša derinimo protokolą turėjusiai pateikti institucijai.

49. Bendrojo plano sprendiniai turi neprieštarauti regiono bei rajono lygmens teritorijų planavimo dokumentų sprendiniams, įregistruotiems teritorijų planavimo dokumentų registre.

 

IX. BENDROJO PLANO TIKRINIMAS, TVIRTINIMAS, GALIOJIMAS, REGISTRAVIMAS IR KEITIMAS

 

50. Planavimo organizatorius parengtus, viešai apsvarstytus, suderintus Bendrojo plano sprendinius teikia valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančiai apskrities viršininko administracijai patikrinti, ar sprendiniai atitinka planavimo sąlygas, ar atliktos visos teritorijų planavimo dokumentų rengimo, svarstymo, derinimo procedūros ir sprendiniai atitinka Teritorijų planavimo įstatymo, šių Taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus.

51. Valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekanti institucija Bendrąjį planą turi patikrinti per 20 darbo dienų nuo teritorijų planavimo dokumento pateikimo dienos.

52. Planavimo organizatorius, gavęs valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančios apskrities viršininko administracijos teigiamą išvadą dėl Bendrojo plano tvirtinimo tikslingumo, teikia Bendrąjį planą tvirtinti savivaldybės tarybai.

53. Tuo atveju, kai valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančios apskrities viršininko administracijos išvada dėl Bendrojo plano tvirtinimo yra neigiama, planas tvirtinti neteikiamas.

54. Patvirtintas Bendrasis planas įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo vietinėje spaudoje arba kitą dieną po oficialaus informacinio pranešimo vietinėje spaudoje apie teritorijų planavimo dokumento patvirtinimą ir viso teritorijų planavimo dokumento paskelbimo atitinkamos savivaldybės interneto tinklalapyje, jeigu pačiame teisės akte nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.

55. Įsigaliojus Bendrajam planui, netenka galios ankstesnis Bendrasis planas (jo sprendiniai).

56. Bendrojo plano sprendiniai rengiami 10 metų laikotarpiui. Savivaldybės tarybos sprendimu jų galiojimas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 4 metams.

57. Planavimo organizatorius patvirtintą Bendrąjį planą privalo pateikia registruoti savivaldybės teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojams ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jo patvirtinimo dienos. Teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojai apie įregistruotą planavimo dokumentą per 15 darbo dienų praneša nekilnojamojo turto kadastro tvarkytojui. Bendrasis planas registruojamas vadovaujantis Vyriausybės patvirtintais Teritorijų planavimo registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 (Žin., 1996, Nr. 60-1417; 2004, Nr. 165-6035). Bendrųjų planų sprendiniai, kurie įregistruoti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre, įrašomi į Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banką vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721, nustatyta tvarka.

58. Bendrųjų planų keitimas:

58.1. Bendrasis planas keičiamas tik tais atvejais, kai keičiama principinė teritorijos tvarkymo, naudojimo ir apsaugos koncepcija ir numatomi keitimai turi esminės įtakos urbanistinės struktūros, infrastruktūros sistemos ar bendrojo naudojimo teritorijų panaudojimui. Sprendimą dėl Bendrojo plano keitimo būtinumo planavimo organizatoriaus motyvuotu siūlymu priima bendrąjį planą tvirtinusi institucija;

58.2. Bendrųjų planų sprendinių pakeitimai (vienu metu keičiamų sprendinių kiekis nėra ribojamas) gali būti daromi ne dažniau kaip vieną kartą per metus.

 

X. BENDROJO PLANO SPRENDINIŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA (MONITORINGAS), PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

59. Patvirtinus Bendrąjį planą, savivaldybės administracijos direktorius ir kitos institucijos vykdo sprendinių įgyvendinimo stebėseną (monitoringą), priežiūrą ir kontrolę.

60. Bendrojo plano stebėsenos (monitoringo) metu:

60.1. rengiama Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo programa, nustatomas investicijų poreikis;

60.2. analizuojama teritorijų planavimo duomenų banke sukaupta informacija;

60.3. formuojant savivaldybės biudžetą, teikiami pasiūlymai dėl Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo;

60.4. stebimi rajono ekonominio potencialo, ūkinės veiklos, infrastruktūros, nekilnojamojo turto rinkos raidos pokyčiai;

60.5. nustatyta tvarka vykdoma gamtos ir kultūros paveldo objektų išsaugojimo priežiūra;

60.6. analizuojami rajono urbanistinės plėtros ir inžinerinės infrastruktūros pokyčiai;

60.7. analizuojami sveikatos apsaugos ir socialinės rūpybos infrastruktūros bei jų sąlygų pokyčiai;

60.8. vykdoma kultūros ir švietimo infrastruktūros duomenų informacijos analizė;

60.9. analizuojamos kitos pagrindinės ekonominės veiklos sąlygos ir aplinkos kokybę lemiantys faktoriai.

61. Savivaldybės administracijos direktorius pagal Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo stebėsenos (monitoringo) duomenis, likus ne vėliau kaip šešiems mėnesiams iki naujų savivaldybės tarybos rinkimų pradžios, turi pateikti ataskaitas savivaldybės tarybai, taip pat informuoti visuomenę spaudoje bei savivaldybės interneto tinklalapyje apie Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimą.

62. Savivaldybės administracijos direktorius per šešis mėnesius po savivaldybių tarybos rinkimų turi supažindinti naują savivaldybės tarybą su Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo rezultatais.

63. Bendrojo plano valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atlieka apskrities viršininko administracija. Valstybinės teritorijų planavimo priežiūros bendrąją tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr. 370 patvirtinti Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros bei statinių naudojimo priežiūros nuostatai (Žin., 1997, Nr. 34-851; 2004, Nr. 109-4075).

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

64. Bendrojo planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo privalo dalyvauti Bendrojo plano rengimo procese ir procedūrose.

65. Bendrojo planavimo organizatorius ir Bendrojo plano rengėjas yra atsakingi už pasekmes, atsiradusias dėl jų kaltės bendrojo planavimo proceso ir procedūrų metu. Bendrojo planavimo organizatorius atsako už planavimo proceso ir procedūrų organizavimą bei teisingą su tuo susijusių dokumentų apiforminimą bei privalo laikytis nustatytos Bendrojo plano derinimo, tvirtinimo bei registravimo tvarkos.

66. Asmenys, pažeidę šias Taisykles, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

67. Ginčus dėl savivaldybės bendrojo planavimo proceso tvarkos pažeidimų nagrinėja apskrities viršininko administracija.

68. Ginčai dėl bendrojo planavimo proceso tvarkos pažeidimų nagrinėjami vadovaujantis Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros bei statinių naudojimo priežiūros nuostatų nustatyta tvarka.

______________