MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL BALTIJOS JŪROS REGIONO FINANSINĖS PRIEMONĖS „INOVACIJŲ EKSPRESAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. liepos 1 d. Nr. 2V-108

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros 2013 metų veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 4-545/V-561,

tvirtinu Baltijos jūros regiono finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotoja,

atliekanti direktoriaus funkcijas                           Birutė Bukauskaitė

 


 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2013 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 2V-108

 

BALTIJOS JŪROS REGIONO FINANSINĖS PRIEMONĖS „InOVACIJŲ EKSPRESAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Baltijos jūros regiono (BJR, angl. Baltic Sea Region, BSR) finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ (toliau – Inovacijų ekspresas) projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja paraiškų teikimą, siekiant gauti finansavimą iš Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – Agentūra) projektams vykdyti, šių paraiškų vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir jų vertinimo tvarką.

2. Inovacijų ekspreso finansinė priemonė yra skirta klasterių ir mažų ir vidutinių įmonių tinklų plėtrai.

3. Aprašas taikomas Lietuvos labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms, vykdančioms projektus.

4. Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006).

5. Teikiamo finansavimo pagal Aprašą forma yra negrąžintina subsidija (dotacija). Pagal Aprašą skiriamos finansavimo lėšos yra tikslinės. Jos skiriamos finansinėje paraiškoje numatytoms veikloms finansuoti.

6. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Baigiamoji ataskaita – projekto visų etapų įgyvendinimą apibendrinanti ataskaita, pateikiama Apraše nustatyta tvarka.

Dalykinė ataskaita – projekto etapo įgyvendinimo ataskaita, kurioje Agentūros nustatyta tvarka ir terminais pateikiami projekto rezultatai, formuluojamos pagrindinės išvados.

Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas lėšų skyrimo sutartyje nustatyta forma ir terminais.

Finansavimo intensyvumas – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos.

Finansavimo lėšos – valstybės biudžeto lėšos projektams finansuoti.

Finansinė paraiška – paraiška, parengta pagal šio Aprašo reikalavimus, finansavimui gauti.

Finansuojamos veiklos – finansinėje paraiškoje numatytos veiklos, kurių vykdymui Agentūra skiria finansavimą.

Inovacijų ekspreso koordinavimo grupė – Inovacijų ekspresą koordinuojanti darbo grupė, sudaryta iš šią priemonę finansuojančių institucijų atstovų.

Inovacijų ekspreso projektas – projektas, nustatyta tvarka patvirtintas Inovacijų ekspreso koordinavimo grupės.

Inovacijų ekspreso projekto elektroninė paraiška – per elektroninę paraiškų pateikimo sistemą Inovacijų ekspreso koordinavimo grupei pateikta paraiška.

Klasteris  tai ne mažesnė kaip 3 nepriklausomų privačių juridinių asmenų grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.

Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, atitinkantis reikalavimus pareiškėjui, kuriam pagal Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.

Lėšų skyrimo sutartis – valstybės biudžeto lėšų projektams finansuoti skyrimo sutartis, sudaryta tarp Agentūros ir lėšų gavėjo.

Mažų ir vidutinių įmonių tinklas – tai ne mažesnė kaip 3 nepriklausomų labai mažų, mažų ar vidutinių įmonių grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Juridinių asmenų dalyvavimas mažų ir vidutinių įmonių tinkle turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) ar kita sutartimi.

Netiesioginės išlaidos  visos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau būtinos projektui įgyvendinti.

Pareiškėjas – įmonė, registruota Lietuvos Respublikoje ir atitinkanti labai mažos, mažos ar vidutinės įmonės sąvoką, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, ir kuri Aprašo nustatyta tvarka siekia gauti finansavimą.

Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne daugiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.

Rengėjas  pareiškėjo (lėšų gavėjo) darbuotojas, atsakingas už finansinės paraiškos ir ataskaitų parengimą ir pateikimą pagal Aprašo reikalavimus.

Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios Aprašo tinkamumo kriterijus ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.

 

II. DALYVAVIMO SĄLYGOS

 

7. Siekiant vykdyti Inovacijų ekspreso projektą, dalyvavimo paraiška teikiama tiesiogiai Inovacijų ekspreso koordinavimo grupei, vadovaujantis Inovacijų ekspreso kvietimuose teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuri skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir Inovacijų ekspreso interneto svetainėje.

8. Inovacijų ekspreso dalyvavimo paraiškos šio Aprašo 7 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:

8.1. Inovacijų ekspreso projektą kartu vykdys ne mažiau kaip po vieną klasterį ar mažų ir vidutinių įmonių tinklą iš Lietuvos bei kitos užsienio valstybės;

8.2. Inovacijų ekspreso projekto trukmė privalo būti ne trumpesnė kaip 12 ir ne ilgesnė kaip 18 mėnesių.

9. Inovacijų ekspreso projektai finansuojami šio Aprašo IV–XI skyriuose nustatyta tvarka.

 

III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI

 

10. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruotos labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės, kurios yra klasterio arba mažų ir vidutinių įmonių tinklo narės. Parama negali būti teikiama Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais.

11. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:

11.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

11.2. neįvykdė įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

11.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

11.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant finansines paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;

11.5. gavęs finansavimą pagal šį Aprašą, nesilaikė sutartinių įsipareigojimų;

11.6.    bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams, priimant sprendimą dėl finansavimo;

11.7. jo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai.

12. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su finansine paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.

13. Parama turi atitikti Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 2 straipsnio 2 ir 5 dalyse nustatytas sąlygas. Agentūra patikrina pareiškėjo teisę gauti paramą Suteiktos valstybės pagalbos registrų nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), nustatyta tvarka.

 

IV. BENDRIEJI finansavimO PRINCIPAI

 

14. Finansavimo intensyvumas priklauso nuo einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų projektams finansuoti.

15. Dalyvavimo projekte finansavimo intensyvumas gali siekti iki 60 procentų Finansinių paraiškų vertinimo darbo grupės (toliau – darbo grupė) nustatytų tinkamų ir pagrįstų išlaidų, pareiškėjui tenkančių projekte.

16. Pareiškėjui gali būti skiriamas papildomas finansavimas, jei Inovacijų ekspreso projekte dalyvauja partneris iš bent vienos Šiaurės šalies (Danijos, Norvegijos, Švedijos, Suomijos, Islandijos) ir partneris yra pateikęs Inovacijų ekspreso projekto elektroninę paraišką.

17. Agentūros finansuojamos pareiškėjo veiklos Inovacijų ekspreso projekte:

17.1. informacijos sklaida (A);

17.2. kontaktų užmezgimas ir partnerių paieška (C);

17.3. seminarai ir mokomieji vizitai (G);

17.4. tarpsektorinės klasterių veiklos (H);

17.5. tarpklasterinės strategijos plėtojimo veiklos (K).

18. Lėšos skiriamos projekto etapui.

19. Lėšos finansavimui pagal Aprašą gali būti skiriamos projekto išlaidoms, kurios atitinka Aprašo 21–24 punktuose nustatytus reikalavimus. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos.

20. Lėšų gavėjai, apskaičiuodami ir mokėdami darbo užmokestį, vadovaujasi Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Lėšų gavėjai, pirkdami paslaugas, turi užtikrinti, kad atliekant pirkimo procedūras, nustatant laimėtoją ir vykdant pirkimo sutarties reikalavimus būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.

 

V. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

21. Tinkamos išlaidos turi būti:

21.1. aiškiai apibrėžtos pagal išlaidų kategorijas, pateiktas Aprašo 22 punkte;

21.2. realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

21.3. būtinos projektui įvykdyti;

21.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

22. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti Aprašo nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

22.1. išlaidos personalui;

22.2. išlaidos komandiruotėms;

22.3. išlaidos pagal sutartis, finansuojant šio Aprašo 17 punkte numatytas veiklas.

23. Netinkamos išlaidos yra:

23.1. pridėtinės vertės mokestis, kuris gali būti susigrąžintas teisės aktų nustatyta tvarka;

23.2. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

23.3.    debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

23.4. paskolų, lizingo veiklos išlaidos;

23.5. projekto parengimo išlaidos;

23.6. išlaidos prekėms;

23.7. netiesioginės išlaidos.

24. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka reikalavimus tinkamoms išlaidoms (1 priedas), yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal Aprašo 22 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

VI. FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

25. Finansinės paraiškos teikiamos pagal Agentūros paskelbtus kvietimus. Agentūra apie paskelbtus kvietimus pareiškėjus, kurių projektai Inovacijų ekspreso koordinavimo grupės yra atrinkti kaip finansuotini, informuoja elektroniniu paštu. Taip pat informacija yra skelbiama Agentūros interneto svetainėje.

26. Pareiškėjai teikia finansines paraiškas savarankiškai.

27. Pareiškėjai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia Agentūrai pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo pasirašytą lydraštį ir užpildytą finansinę paraišką (2 priedas).

28. Finansinės paraiškos turi būti pasirašytos pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo, pareiškėjo vyriausiojo buhalterio ir rengėjo.

29. Finansinės paraiškos turi būti užpildytos lietuvių kalba kompiuteriu. Visos paraiškos skiltys privalo būti užpildytos. Ranka užpildytos finansinės paraiškos nenagrinėjamos.

30. Pareiškėjas privalo pateikti:

30.1. 1 (vieną) finansinės paraiškos originalo egzempliorių bei finansinės paraiškos elektroninę versiją. Visi finansinės paraiškos lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti. Paraiškos originalo ir elektroninės paraiškos versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius neatitikimą tarp originalo ir elektroninės paraiškos versijos, vadovaujamasi paraiškos originale pateikta informacija;

30.2. kitus Aprašo 2 priedo 7 punkte nurodytus dokumentus.

31. Dokumentai turi būti įteikti asmeniškai, pristatyti pašto kurjerio arba atsiųsti registruotu laišku Agentūrai adresu: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstos, ar kitu adresu pristatytos finansinės paraiškos neregistruojamos.

32. Finansinės paraiškos turi būti pateiktos iki kvietime nurodyto termino paskutinės dienos 15.00 val. Siunčiant paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyto termino paskutinės dienos data. Vėliau gautos finansinės paraiškos nenagrinėjamos. Už finansinės paraiškos pristatymą laiku atsako pareiškėjas.

 

VII. FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

33. Finansines paraiškas vertina Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė.

34. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.

35. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo III ir VI skyrių reikalavimus. Darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.

36. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška gali būti atmetama. Apie priimtą darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu.

37. Jeigu darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka visus šio Aprašo III ir VI skyriuose nustatytus reikalavimus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.

38. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo IV ir V skyriaus reikalavimams. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.

39. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.

40. Darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas, teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl lėšų skyrimo ir finansavimo intensyvumo.

 

VIII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

41. Sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansavimo intensyvumo įsakymu tvirtina Agentūros direktorius.

42. Apie priimtą sprendimą per 5 (penkias) darbo dienas nuo jo priėmimo Agentūra informuoja pareiškėją išsiųsdama jam informacinį pranešimą elektroniniu paštu bei paskelbia apie priimtą sprendimą Agentūros interneto svetainėje.

43. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis.

44. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo finansinę paraišką pateikia Agentūrai.

45. Lėšų gavėjas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos su lydraščiu asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų egzempliorius.

46. Lėšų gavėjui Aprašo 44 punkte nurodytu terminu nepatikslinus finansinės paraiškos ir (arba) nesudarius sutarties per Aprašo 45 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

47. Lėšų skyrimo sutartyse nustatomi šalių įsipareigojimai, projekto finansavimui skiriamos lėšos bei atsiskaitymo tvarka.

 

IX. MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI

 

48. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį.

49. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas šias ataskaitas:

49.1. finansinę ataskaitą;

49.2. dalykinę ataskaitą, pasirašytą rengėjo (lietuvių kalba, laisva forma, iki 3 lapų), kurioje pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą pagal Agentūros skirtą finansavimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto etapo įgyvendinimo metu bei kito projekto etapo uždavinius;

49.3. baigiamąją ataskaitą, pasirašytą rengėjo (lietuvių kalba, laisva forma, iki 5 lapų). Baigiamojoje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu.

50. Agentūra turi teisę prašyti pateikti Aprašo 49 punkte nenurodytus dokumentus ir nurodyti jų pateikimo terminus.

51. Jei lėšų gavėjas Agentūros lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra tai informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu) primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per informaciniame pranešime nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir pareikalauti grąžinti pervestas lėšas.

 

X. Ataskaitų VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

52. Ataskaitas priima ir vertina Agentūra. Vertinimo metu vertinama pateiktų dokumentų atitiktis lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų sąlygoms bei Aprašo 21–24 punktų reikalavimams, išlaidų pagrįstumas, savalaikiškumas.

53. Dalykinės ir baigiamosios ataskaitų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Ataskaitų vertinimo darbo grupė ir priima sprendimą dėl ataskaitų teikimo tvirtinimui. Vertinant ataskaitas gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.

54. Dalykinė ir baigiamoji ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Ataskaitų vertinimo darbo grupės priimtą sprendimą.

55. Patvirtinus dalykinę ataskaitą, lėšų gavėjas turi teisę pagal galiojančius kvietimus kreiptis į Agentūrą dėl kitų projekto etapų finansavimo. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą neskirti finansavimo kitiems projekto etapams.

56. Šio Aprašo 54 punkte nustatyta tvarka patvirtinus dalykinę ir baigiamąją ataskaitą, laikoma, kad lėšų gavėjas įvykdė įsipareigojimus pagal lėšų skyrimo sutartį.

57. Agentūra, tikrindama dokumentus, turi teisę kreiptis į lėšų gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo ir nustatyti dokumentų pateikimo terminą.

58. Agentūra gali kviesti lėšų gavėją pristatyti projekto rezultatus.

 

XI. LĖŠŲ GRĄŽINIMAS

 

59. Lėšų gavėjas privalo grąžinti gautas finansavimo lėšas, nustačius bent vieną iš šių aplinkybių:

59.1. lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

59.2. nepatvirtinama dalykinė ar baigiamoji ataskaita;

59.3. iš lėšų buvo gautas projekto pelnas. Iš projekto gautos pajamos laikomos pelnu, jei finansavimo, skiriamo Agentūros, lėšų suma viršija patvirtintą projekto sumą;

59.4. gautos lėšos neišnaudotos iki projekto pabaigos.

60. Lėšos privalo būti grąžinamos Agentūros nustatytais terminais.

 

XII. KONTROLĖ

 

61. Visi atlikti darbai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

62. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.

63. Projektų, kuriems skirtos lėšos, patikra vietoje atliekama:

63.1. pagal planą – Agentūros direktoriaus ne rečiau kaip kas metus tvirtinamą patikrinimų planą, kuriame nurodomos tikrinamos institucijos ir tikrinamas projektas;

63.2. neplanuotai – Agentūros direktoriaus sprendimu pagal Agentūroje gautą skundą, pranešimą, prašymą, pavedimą, viešąją informaciją.

64. Patikrą vietoje atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Patikros darbo grupė.

65. Agentūra apie planuojamą atlikti patikrą vietoje raštu informuoja lėšų gavėją ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas.

66. Patikrą atliekantys Patikros darbo grupės nariai privalo:

66.1. nusišalinti patys arba būti nušalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad jie yra tikrinamos institucijos vadovo ar atsakingojo vykdytojo, ar projekto personalo sutuoktiniai, sugyventiniai, įstatymų nustatyta tvarka įregistravę partnerystę, artimieji giminaičiai ar yra su šiais asmenimis susiję svainystės ryšiais (kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262), arba jeigu Patikros darbo grupės narių nešališkumu pagrįstai abejojama dėl kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;

66.2. prisistatyti tikrinamos institucijos vadovui (ar jo įgaliotam asmeniui) ir pateikti jam pavedimą atlikti patikrinimą;

66.3. būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti atlikto patikrinimo rezultatų;

66.4. išanalizuoti patikrinimo metu surinktą medžiagą ir įvertinti, ar finansinėse ir dalykinėse ataskaitose pateikta informacija teisinga ir tiksli, ar buvo suteiktos paslaugos, už kurias lėšų gavėjas atsiskaitė, ar lėšos naudojamos pagal tikslinę paskirtį, bei patikrinimo rezultatus surašyti į pažymą (toliau – Pažyma).

67. Patikrą atliekanti Patikros darbo grupė turi teisę:

67.1. atlikti patikrinimus institucijoje jų darbo laiku;

67.2. institucijoje susipažinti su dokumentais, susijusiais su patikrinimo dalyku, ir gauti šių dokumentų kopijas ar nuorašus, esant galimybei, taip pat gauti kitą informaciją, susijusią su patikrinimu.

68. Institucijai, kurioje atliktas patikrinimas, per 5 (penkias) darbo dienas nuo Pažymos dėl šioje institucijoje atlikto patikrinimo surašymo dienos raštu pranešama apie patikrinimo rezultatus.

69. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.

70. Jei nustatoma sutarties pažeidimų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir / ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).

 

XIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

71. Pareiškėjas (lėšų gavėjas), nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Lėšų gavėjas įsipareigoja nedelsdamas informuoti Agentūrą apie projekto duomenų, pateiktų finansinėje paraiškoje, pasikeitimus.

73. Lėšų gavėjai viešindami projekto rezultatus nurodo, kad darbai atlikti gavus finansavimą iš Agentūros.

_________________

 


 

Baltijos jūros regiono finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS

 

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai, kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos komandiruotėms

Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių pas projekto partnerius išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų.

Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai.

Išlaidos pagal sutartis

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis pirkimo išlaidos.

Pirkimas iš projekto partnerių negalimas. Šios išlaidos turi būti planuojamos atitinkamo partnerio sąmatoje.

Tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

 

_________________

 

 


 

Baltijos jūros regiono finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

(Finansinės paraiškos forma)

 

FINANSINĖ PARAIŠKA

 

Data ir vieta

 

1. Bendrieji duomenys apie projektą:

1.1. Projekto pavadinimas (lietuvių ir anglų k.) ir akronimas (santrumpa)

 

1.2. Projekto vykdymo terminai (trukmė, projekto pradžia ir pabaiga – nurodomi metai, mėnuo, diena)

 

1.3. Projekto partneriai ir jų biudžetas (eurais)

 

1.4. Projekto biudžetas (eurais)

 

 

2. Pareiškėjo duomenys:

2.1. Pavadinimas

 

2.2. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas, PVM mokėtojo kodas

 

2.3. Buveinės adresas, tel., fakso Nr., el. p. adresas

 

2.4. Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, pasirašysiančio lėšų skyrimo sutartį, pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas

 

2.5. Banko sąskaitos numeris ir banko rekvizitai

 

2.6. Rengėjo vardas, pavardė, pareigos, tel., fakso Nr., el. p. adresas

 

2.7. Pareiškėjas yra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas

£[] Taip ?[?]

£[] Ne ?[?]

2.8. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai

£[] Taip ?[?]

£[] Ne ?[?]

2.9. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus

£[] Taip ?[?]

£[] Ne ?[?]

 

3. Pareiškėjo prašoma lėšų suma iš Agentūros:

3.1. Prašoma projekto finansavimo lėšų suma, litais (be PVM)

 

4. Pareiškėjo projekto veiklų planas:

4.1. Preliminarus pareiškėjo numatomų atlikti veiklų vykdant projektą viso laikotarpio kalendorinis planas

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

(būtinumas projekto vykdymui, aprašant kiekvieno darbuotojo indėlį į projektą)

Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė)

Planuojama data

 

5. Projekto išlaidų finansavimo sąmatos (bendra ir projekto etapui)

5.1. Detali bendra projekto išlaidų finansavimo sąmata

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos

Išlaidos litais be PVM

Nuosavos lėšos, Lt

Prašoma iš MITA, Lt (nurodyti finansavimo intensyvumą, %)

Iš viso, Lt:

1.

Išlaidos personalui

 

 

 

2.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

3.

Išlaidos pagal sutartis

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

5.2. Detali projekto etapo, kuriam prašoma finansavimo, išlaidų finansavimo sąmata

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos

Išlaidos litais be PVM

Nuosavos lėšos, Lt

Prašoma iš MITA, Lt (nurodyti finansavimo intensyvumą, %)

Iš viso, Lt:

1.

Išlaidos personalui

 

 

 

2.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

3.

Išlaidos pagal sutartis

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

5.2.1. Išlaidų personalui (darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokų ir įmokų į garantinį fondą), įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas:

Eil. Nr.

Vardas, pavardė

Pareigybė

Valandinis (mėnesinis) įkainis ir jo pagrindimas

Valandų (mėnesių), už kuriuos bus mokamas darbo užmokestis, skaičius

Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 17 punktas)

Iš viso, Lt

Prašoma finansuoti lėšų dalis

Lt

proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

5.2.2. Išlaidų komandiruotėms, įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas:

Eil. Nr.

Komandiruotės tikslas

Vieta ir trukmė

Komandiruojamų asmenų skaičius

Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 17 punktas)

Komandiruotės išlaidos, Lt

Prašoma finansuoti lėšų dalis

Lt

proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

5.2.3. Išlaidų pagal sutartis, įtrauktų į projekto išlaidų finansavimo sąmatą apskaičiavimas:

Eil. Nr.

Išlaidų rūšies pavadinimas (Aprašo 22.3 punktas)

Finansuojamos veiklos, kurias vykdant bus patirtos išlaidos (Aprašo 17 punktas)

Iš viso, Lt

Prašoma finansuoti lėšų dalis, proc. ir Lt

Lt

proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

6. Informacija dėl projekto dvigubo finansavimo

 

6.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas šiam projektui ar jo daliai iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko atsirastų rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?

Taip ?[?]

Ne ?[?]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).

 

 

 

 

6.2. Ar šis projektas papildo kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko galėtų atsirasti rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą?

Taip ?[?]

Ne ?[?]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).

 

 

 

 

6.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl finansavimo, ar skirtas finansavimas iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų ankstesniam šio projekto etapui?

Taip ?[?]

Ne ?[?]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, paraiškos pateikimo datą, prašytą finansavimo sumą, suteiktą finansavimo sumą ir kt.).

 

 

 

 

7. Priedai

 

1. Elektroninė Inovacijų ekspreso projekto paraiškos versija;

2. Numatomų komandiruočių sąrašas ir pagrindimas;

3. Numatomų įsigyti paslaugų (nurodant paskirtį, tiekėjų apklausas) sąrašas ir pagrindimas;

4. Projektą vykdančių asmenų gyvenimo aprašymai (EuropassCV): http://europass.cedefop.europa.eu/en/documents/curriculum-vitae/templates-instructions;

5. Jungtinės veiklos (partnerystės) ar kitos sutarties, kuria įformintas juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje ar mažų ir vidutinių įmonių tinkle, kopija;

6. SVV subjekto statuso deklaracija, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 36-1298, Nr. 51-1908; 2010, Nr. 51-2534).

 

___________________

pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo

(vardas, pavardė)

________

(parašas)

________

(data)

 

___________________

vyriausiasis buhalteris

(vardas, pavardė)

________

(parašas)

________

(data)

 

___________________

rengėjas

(vardas, pavardė)

________

(parašas)

________

(data)

_________________


Baltijos jūros regiono finansinės priemonės „Inovacijų ekspresas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO KRITERIJAI

________________

(Pildymo data)

 

Pareiškėjo pavadinimas.................................................................................................................

Projekto numeris ir akronimas (santrumpa)...................................................................................

Projekto pavadinimas....................................................................................................................

 

Eil. Nr.

Paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Paraiška pateikta laiku

 

 

 

2.

Paraiška yra pasirašyta ir antspauduota

 

 

 

3.

Paraiškos elektroninė versija pateikta

 

 

 

4.

Visi paraiškos lapai sunumeruoti ir įrišti

 

 

 

5.

Paraiškos visos skiltys užpildytos

 

 

 

6.

Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba

 

 

 

7.

Paraiška yra užpildyta kompiuteriu

 

 

 

8.

Pareiškėjas atitinka Aprašo 10 punkte nustatytus reikalavimus pareiškėjams

 

 

 

9.

Pateikti visi paraiškos ir / ar papildomi dokumentai

 

 

 

10.

Pareiškėjas neatitinka nė vieno Aprašo 11 punkte nurodyto kriterijaus

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti / neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

......................................................................................................................................................

 

Darbo grupė:

 

(pareigos)

(parašas)

(vardas, pavardė)

 

_________________