VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROCEDŪRŲ VYKDYMU, TIKRINIMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. gruodžio 16 d. Nr. 1S-190
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 2-36) 8 straipsnio 2 dalies 2 punktu:
1. T v i r t i n u Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 23 d. įsakymo Nr. 1S-122 „Dėl Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo ir perkančiųjų organizacijų viešųjų pirkimų veiklos tikrinimų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 102-5327) 1.2 punktą.
PATVIRTINTA
Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus
2011 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 1S-190
PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROCEDŪRŲ VYKDYMU, TIKRINIMŲ TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) administracijos padalinio, kurio kompetencijai yra priskirtos perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo (toliau – Tikrinimas) funkcijos (toliau – TAP), valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojai) perkančiosiose organizacijose atliekamų tikrinimų, kaip organizuojant ir vykdant viešuosius pirkimus laikomasi teisės aktų reikalavimų, procedūras ir jų rezultatų įforminimo reikalavimus.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Įstatymas), kitų įstatymų ir teisės aktų nuostatomis, Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymais.
3. Tikrinimas – kompleksinis perkančiosios organizacijos veiklos patikrinimas, kurio metu analizuojamos ir vertinamos perkančiosios organizacijos vykdomos viešųjų pirkimų planavimo procedūros, viešųjų pirkimų vykdymo procedūros (nuo viešojo pirkimo pradžios, kaip ji apibrėžta Įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje, iki viešojo pirkimo pabaigos, kaip ji apibrėžta Įstatymo 7 straipsnio 4 dalyje) ir kitos su viešųjų pirkimų procedūromis susijusios veiklos (viešųjų pirkimų procedūrų ataskaitos ir pan.).
5. Tikrinimų tikslai:
5.1. analizuoti ir kontroliuoti, kaip vykdant veiklą, susijusią su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, laikomasi Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, vykdyti viešiesiems pirkimams nustatytų reikalavimų pažeidimų prevenciją;
5.2. užtikrinti viešųjų pirkimų, vykdomų naudojant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir kitas Europos Sąjungos paramos lėšas kontrolės funkcijas, numatytas Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (su vėlesniais pakeitimais ir papildymais), Europos Sąjungos sanglaudos fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2008, Nr. 87-3483), (toliau – Europos Sąjungos sanglaudos fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklės) ir kituose teisės aktuose.
II. tikrinimų rūšys ir planavimas
6. Tikrinimų rūšys:
6.1. planinis tikrinimas – Tarnybos administracinio padalinio, kurio kompetencijai yra priskirtos viešųjų pirkimų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo ir tikrintinų perkančiųjų organizacijų sąrašus sudarymo funkcijos (toliau – RVS), sudarytame tikrintinų perkančiųjų organizacijų sąraše nurodytos perkančiosios organizacijos tikrinimas;
III. TIKRINIMO ATLIKIMAS
9. Tikrinimas atliekamas vadovaujantis teisingumo ir protingumo principais, bešališkai ir objektyviai, kuo trumpesniais terminais. Tikrinimo metu stengiamasi kuo mažiau trukdyti perkančiajai organizacijai, prašoma pateikti tik būtiną informaciją ir dokumentus.
10. Tikrinimas atliekamas vadovaujantis Tarnybos direktoriaus įsakymu (toliau – Įsakymas). Įsakymo projektą rengia TAP.
11. Įsakymas dėl planinio tikrinimo Tarnybos direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki numatomo Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje datos.
12. Įsakymo dėl operatyvaus tikrinimo projektas Tarnybos direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo RVS vedėjo teikimo dėl operatyvaus tikrinimo atlikimo, su Tarnybos direktoriaus rezoliucija, gavimo TAP dienos.
13. Tarnyba privalo atsižvelgti į tai, kad vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du perkančiosios organizacijos veiklos planiniai patikrinimai bei į tai, kad priežiūrą atliekantys viešojo administravimo subjektai, kurių priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję, gali atlikti bendrą dviejų ar daugiau priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų planinį patikrinimą, jeigu taip sumažėja priežiūros našta perkančiajai organizacijai.
14. Įsakyme turi būti nurodyta:
15. Tikrinimą atlieka ne mažiau kaip du TAP darbuotojai, tačiau Tarnybos direktorius turi teisę pavesti Tikrinimą atlikti ir vienam TAP darbuotojui. Kai Tikrinimui atlikti skiriami du ar daugiau TAP darbuotojų, vienas iš jų skiriamas grupės vadovu.
16. Tikrinimas perkančiosios organizacijos buveinėje turi būti atliktas Įsakyme nustatytu laiku. Tikrinimą atliekančių darbuotojų motyvuotu teikimu Tarnybos direktorius turi teisę pratęsti Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje terminą.
17. Tikrinimo ataskaitos projektas turi būti parengtas per 40 darbo dienų nuo Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje termino pabaigos. Dėl neįprastai didelių Tikrinimo apimčių ar nenumatytų aplinkybių, tokių kaip Tikrinimą atliekančių darbuotojų nedarbingumas, kitų neatidėliotinų užduočių atlikimas ir pan., Tikrinimo ataskaitos projekto parengimo terminas Tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas.
18. Paprastai tikrinama paskutinių vienerių metų perkančiosios organizacijos veikla, susijusi su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu.
19. Tikrinimas atliekamas pagal Įsakymu patvirtintas Tikrinimo užduotis ir apimtis. Tikrinimo apimtys ir užduotys turi būti proporcingos perkančiosios organizacijos mastui ir specifikai, Tikrinimo atlikimo terminui. Tikrinimą atliekantys darbuotojai turi teisę praplėsti Tikrinimo užduotis ir apimtis, jei įtaria galimus teisės aktų reikalavimų pažeidimus.
20. Tikrinimo apimtys ir užduotys gali būti:
20.1. bendrosios, t. y. tikrinamas viešųjų pirkimų planavimas, organizavimas, vidinė viešųjų pirkimų kontrolės sistema, per atitinkamą laikotarpį atlikti ar atliekami perkančiosios organizacijos viešieji pirkimai;
20.2. kryptingos, t. y. tikrinama tik konkretūs viešieji pirkimai (tarptautiniai pirkimai, pirkimai, kuriuose naudojama ES parama, supaprastinti pirkimai), viešųjų pirkimo būdų teisėtumas, vidaus sandorių sudarymo teisėtumas, nustatyti minimalūs kvalifikacijos reikalavimai, viešuosiuose pirkimuose nustatytos kainodaros taisyklės ir pan.
21. Tarnybos direktoriui pasirašius Įsakymą dėl planinio tikrinimo, Tikrinimą atliksiantis darbuotojas (grupės vadovas), likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tikrinimo, privalo perkančiąją organizaciją raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti Tikrinimą (pateikiamas Įsakymas su priedais) ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti, sąrašą.
22. Tarnybos direktoriui pasirašius Įsakymą dėl operatyvaus tikrinimo, Tikrinimą atliekantis darbuotojas neprivalo iš anksto informuoti perkančiosios organizacijos apie Tikrinimą, tačiau turi teisę perkančiąją organizaciją raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti Tikrinimą, likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki Tikrinimo, (pateikiamas Įsakymas su priedais) ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti, sąrašą.
23. Tikrinimo metu visi Tikrinimą atliekantys darbuotojai kartu nuvyksta į perkančiosios organizacijos buveinę. Atvykę darbuotojai prisistato perkančiosios organizacijos vadovui ar vadovo paskirtam už viešuosius pirkimus atsakingam asmeniui, pateikdami tarnybinį pažymėjimą, supažindina jį su Įsakymu bei įteikia jo kopiją.
24. Tikrinant nebaigtas vykdyti viešojo pirkimo procedūras ir įtarus Įstatymo ar su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, galinčius turėti įtakos viešojo pirkimo rezultatams, darbuotojas (grupės vadovas) privalo raštu duoti perkančiajai organizacijai nurodymą sustabdyti pirkimo procedūras (nurodymo forma pateikiama 1 priede). Viešojo pirkimo procedūras sustabdęs Tarnybos darbuotojas, grįžęs iš Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje, viešojo pirkimo vertinimą atlieka vadovaudamasis Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklėmis.
25. Darbuotojai, atliekantys Tikrinimą, turi teisę:
25.2. duoti nurodymą (nurodymo forma pateikiama 1 priede) perkančiajai organizacijai (perkančiajai organizacijai, Viešojo pirkimo komisijai ar jos nariams, pirkimo procedūrose dalyvaujantiems ekspertams, kitiems asmenims) pateikti su pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu;
25.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu ir (ar) žodžiu;
25.4. informuoti perkančiosios organizacijos vadovą apie trukdymus atliekant Tikrinimą ir reikalauti juos pašalinti;
25.5. gauti iš perkančiosios organizacijos ar kitų asmenų su pirkimais ir pirkimo sutarties vykdymu susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus Viešųjų pirkimų tarnybos funkcijoms atlikti;
25.6. gauti iš perkančiosios organizacijos ar kitų asmenų su pirkimais ir pirkimo sutarties vykdymu susijusią informaciją, perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, dokumentų originalus ir / ar kopijas (taip pat ir patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka) arba išrašus, daryti žymas perkančiosios organizacijos dokumentuose, kad būtų išvengta jų klastojimo. Tai pat laikinai, ne ilgiau kaip 30 dienų, paimti iš perkančiosios organizacijos minėtų dokumentų originalus, įforminus tai dokumentų poėmio aktu. Jei dėl objektyvių priežasčių perkančioji organizacija negali pateikti dokumentų originalų ir / ar kopijų Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu, darbuotojas privalo duoti nurodymą (nurodymo forma pateikiama 1 priede) perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui dokumentų kopijas pateikti į Tarnybą ir nustatyti protingą pateikimo terminą;
IV. TIKRINIMO ATASKAITA
26. Tikrinimo rezultatai įforminami Tikrinimo ataskaita (toliau – Ataskaita), kurią rengia Tikrinimą atlikę darbuotojai. Ataskaita surašoma laikantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių.
27. Ataskaitos numeris turi atitikti Įsakymo numerį, jei tokie Įsakymai – keli, rašomas pirmojo Įsakymo numeris. Ataskaitos data yra ataskaitos išsiuntimo perkančiajai organizacijai pasirašyti data.
29. Ataskaitos įvadinėje dalyje turi būti nurodyta:
29.5. perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, už pirkimus atsakingo darbuotojo, pirkimo komisijos pirmininko ir (ar) kiti su patikrintais pirkimais susijusių asmenų, kuriems žinant ir dalyvaujant atliktas tikrinimas, vardai ir pavardės;
31. Perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, dokumentų aprašymas susideda iš informacinės ir vertinamosios dalių. Informacinėje dalyje išvardijami Tikrinimui pateikti perkančiosios organizacijos priimti viešųjų pirkimų organizavimą reglamentuojantys teisės aktai. Vertinamojoje dalyje pateikiama argumentuota nuomonė apie perkančiosios organizacijos priimtus viešųjų pirkimų organizavimą reglamentuojančius teisės aktus, jų pažeidimus, pastabos ir rekomendacijos jiems.
33. Informacinėje dalyje turi būti nurodyta:
33.2. viešojo pirkimo numeris, jei toks suteiktas (leidinio „Valstybės žinios“ priedo „Informaciniai pranešimai“ suteiktas numeris ir / ar Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) suteiktas numeris, jei viešasis pirkimas neskelbtas – kvietimo tiekėjams išsiuntimo data);
33.4. viešojo pirkimo objekto kodas pagal Bendrą viešųjų pirkimų žodyną (BVPŽ kodas) (jei perkančioji organizacija pateiktuose Tikrinimui dokumentuose BVPŽ kodo nenurodo, perkančioji organizacija privalo pateikti paaiškinimą ir nurodyti priskirtą BVPŽ kodą);
34. Vertinamojoje dalyje turi būti nurodyta:
34.1. ar viešojo pirkimo planavimas atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;
34.2. ar pasirinktas viešojo pirkimo būdas atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;
34.3. ar parengti viešojo pirkimo dokumentai atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;
34.4. ar vykdytos procedūros atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus, t. y. ar atliekant viešojo pirkimo procedūras nebuvo pažeistos Įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų nuostatos;
34.5. ar sudarant viešojo pirkimo–pardavimo sutartis nebuvo pažeistos Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos;
34.6. ar viešųjų pirkimų ataskaitos teikiamos Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų nustatyta tvarka;
34.7. nustačius Įstatymo, kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ar trūkumus, kiekvienas pažeidimo ar trūkumo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo ar trūkumo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir su juo susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu. Taip pat galima pateikti pastabas ir rekomendacijas, kurios, Tikrinimą atliekančių darbuotojų manymu, galėtų padėti perkančiajai organizacijai vykdant identiškus viešuosius pirkimus.
35. Atsižvelgiant į Tikrinimo užduotis ir apimtis, vertinamojoje dalyje gali būti nurodyta ne visa informacija, nustatyta Taisyklių 34 punkte.
36. Jeigu perkančioji organizacija Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu raštu pateikė savo pastabas bei paaiškinimus dėl tikrinamo dalyko ar kitų su Tikrinimu susijusių aplinkybių, apie tai turi būti pažymima ataskaitos dėstomojoje dalyje (aprašant konkretų viešąjį pirkimą – vertinamojoje dalyje) arba pastabų dalyje, nurodant pagrindinius pastabų bei paaiškinimų argumentus ir tokios rašytinės pastabos bei paaiškinimai turi būti pridedami prie ataskaitos.
37. Viešuosiuose pirkimuose nenustačius Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų, tokie viešieji pirkimai aprašomi lentelės forma, kurioje nurodamas viešojo pirkimo pavadinimas ir (ar) numeris, viešojo pirkimo būdas, viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė ir terminas. Po tokia lentele turi būti nurodyta, kad Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų nenustatyta.
38. Viešuosiuose pirkimuose nustačius besikartojančius pažeidimus, tokie viešieji pirkimai aprašomi lentelės forma, kurioje nurodamas viešojo pirkimo pavadinimas ir (ar) numeris, viešojo pirkimo būdas, viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė ir terminas. Po tokia lentele turi būti nurodyti nustatyti Įstatymo, kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, pastabos. Kiekvienas pažeidimo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir su juo susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu.
39. Ataskaitos pastabų dalyje turi būti:
39.1. pateikiama argumentuota nuomonė apie viešųjų pirkimų organizavimą perkančiojoje organizacijoje (apibendrinamos bendros pastabos viešojo pirkimo dokumentams, vykdytoms procedūroms, neturėjusioms įtakos viešųjų pirkimų rezultatams, viešųjų pirkimų komisijos ir viešųjų pirkimų vykdytojų darbui ir dokumentų rengimui);
39.2. įrašas, jei Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu perkančiajai organizacijai buvo įteiktas nurodymas sustabdyti viešojo pirkimo procedūras ir Tarnybos vertinimo išvados data ir numeris;
40. Ataskaitos išvadų dalyje:
40.1. jeigu Tikrinimo metu nebuvo nustatyti Įstatymo pažeidimai, perkančiajai organizacijai rekomenduojama svarstyti Tikrinimo metu nustatytus viešųjų pirkimų vykdymo trūkumus ir numatyti priemones viešųjų pirkimų veiklai gerinti;
40.2. glaustai išvardijami perkančiosios organizacijos priimtų teisės aktų pažeidimai, turintys įtakos tinkamam viešųjų pirkimų principų užtikrinimui ir tikslo siekimui;
40.3. išvardijami tikrinti viešieji pirkimai, glaustai aprašomi nustatyti pažeidimai, kurie turėjo įtakos viešojo pirkimo procedūroms ir rezultatams (jei tokie nustatyti);
40.4. Tikrinimo metu nustačius Įstatymo bei su juo susijusių teisės aktų pažeidimus, kurie turėjo įtakos viešojo pirkimo rezultatams, kai viešasis pirkimas pasibaigęs sudarius viešojo pirkimo–pardavimo sutartį, atkreipiamas perkančiosios organizacijos dėmesys į tai, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.80 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad imperatyvioms įstatymo nuostatoms prieštaraujantis sandoris yra niekinis ir negalioja. Taip pat pateikiama Tarnybos rekomendacija, kad perkančioji organizacija turėtų nutraukti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį ir, esant poreikiui, organizuoti naują viešąjį pirkimą;
40.5. nustatomas terminas perkančiajai organizacijai raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl nustatytų pažeidimų ir trūkumų pašalinimo ir / ar viešojo pirkimo–pardavimo sutarties nutraukimo;
40.6. jeigu Ataskaitoje nurodoma, kad yra nustatyti Įstatymo ar su jo įgyvendinimu susijusių kitų teisės aktų pažeidimai ir pateikiami įpareigojimai, Ataskaitoje turi būti įrašoma, kad perkančioji organizacija, nesutikusi su Ataskaitoje pateikta išvada apie padarytus Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus bei su Tarnybos įpareigojimais, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2004, Nr. 171-6320) 5 ir 15 straipsniuose nustatyta tvarka gali apskųsti Tarnybos Ataskaitą teismui. Tokia Ataskaita patvirtinama Tarnybos antspaudu;
41. Ataskaitos projektas derinamas su perkančiąja organizacija. Tikrinimą atlikusių darbuotojų pasirašytas Ataskaitos projektas siunčiamas perkančiajai organizacijai, lydraštyje nurodant, kad perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, už viešuosius pirkimus atsakingas darbuotojas, viešojo pirkimo komisijos pirmininkas ir (ar) kiti su patikrintais viešaisiais pirkimais susiję asmenys turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos projekto gavimo su ja susipažinti bei turi teisę raštu pateikti savo pastabas, papildomus dokumentus ir (ar) pageidavimą organizuoti Ataskaitos projekto aptarimą Tarnyboje.
42. Gavęs perkančiosios organizacijos pastabas, papildomus dokumentus ir įvertinęs jų pagristumą, Tarnybos darbuotojas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų surašo Ataskaitą. Surašant Ataskaitą darbuotojas turi įvertinti perkančiosios organizacijos pateiktas pastabas, papildomus dokumentus, tačiau turi teisę neatsižvelgti į juos, jei perkančiosios organizacijos pateiktos pastabos, papildomi dokumentai neturi įtakos pažeidimų kvalifikavimui, bei tokio savo sprendimo neprivalo nurodyti Ataskaitoje.
43. Ataskaita surašoma dviem egzemplioriais. Ataskaitą pasirašo direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas ir Tikrinimą atlikę darbuotojai, nurodydami savo pareigas, vardą bei pavardę. Tikrinimą atlikęs darbuotojas (grupės vadovas) taip pat privalo pasirašyti kiekvieno Ataskaitos puslapio apačios kairėje pusėje.
44. Pasirašytos Ataskaitos abu egzemplioriai siunčiami perkančiajai organizacijai, lydraštyje nurodant:
44.1. ar rengiant Ataskaitą atsižvelgta į perkančiosios organizacijos pateiktas pastabas ir (ar) papildomus dokumentus dėl Ataskaitos projekto ar ne, nenurodant tokių sprendimų motyvų;
V. TIKRINIMŲ DUOMENŲ SAUGOJIMAS IR PERDAVIMAS
46. Ataskaitos ir jų priedai (Tikrinimo metu surinkta medžiaga, perkančiosios organizacijos paaiškinimai, pranešimai apie įpareigojimų įvykdymą ir kt.) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
47. Tikrinimų duomenis darbuotojai (grupės vadovas), parengę Ataskaitą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pasirašytos Ataskaitos gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos suveda į Tarnybos Viešųjų pirkimų monitoringo informacinę sistemą, o Ataskaitos originalą saugo byloje.
48. Valstybės institucijoms ir įstaigoms informacija apie perkančiųjų organizacijų Tikrinimo rezultatus teikiama tik gavus raštišką tų valstybės institucijų ir įstaigoms prašymą (pavedimą).
49. Informacija apie atliekamą Tikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su Tikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol Tikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai Tarnyba gali teikti informaciją apie atliekamo Tikrinimo faktą, kai tai daroma ne Tarnybos iniciatyva.
50. Darbuotojas (grupės vadovas) per 1 savaitę nuo pasirašytos Ataskaitos gavimo dienos arba, esant Taisyklių 45 punkte nurodytoms aplinkybėms, per dokumentų valdymo sistemą (Ekontora) perduoda Ataskaitą Tarnybos administracijos padaliniui, atsakingam už administracinių teisės pažeidimų protokolus surašymą ir viešojo intereso gynybą, ir Ataskaitą paskelbia Tarnybos interneto tinklalapyje.
51. Tikrinimo metu nustačius galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 30-856) pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas ar galimus kitų teisės aktų reikalavimų pažeidimus, už kuriuos numatyta administracinė ar baudžiamoji atsakomybė, Tikrinimą atlikęs darbuotojas per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos išsiuntimo parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui raštų projektus dėl medžiagos perdavimo atsakingoms valstybės institucijoms tolesniam tyrimui atlikti.
52. Apie Tikrinimo rezultatus Tarnyba taip pat informuoja instituciją, kurios pavedimu (inicijavimu) ar prašymu buvo atliktas Tikrinimas, jeigu toks pavedimas ar prašymas buvo. Jeigu Tikrinimo metu buvo vertinami su Europos sąjungos fondų lėšomis susiję viešieji pirkimai, Tarnyba apie Ataskaitą informuoja Įgyvendinančiąją instituciją ar Tarpinę instituciją, kaip numatyta Europos Sąjungos sanglaudos fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2008, Nr. 87-3483), ir Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (su vėlesniais pakeitimais ir papildymais).
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Taisyklės neriboja papildomų darbuotojų veiksmų, atliekamų vadovaujantis teisės aktų suteiktomis teisėmis, jei šiais veiksmais siekiama užtikrinti Tikrinimų atlikimo ar jų atrankos kriterijų taikymo efektyvumą ir objektyvumą.
54. Tarnybos direktoriaus sprendimu Ataskaitos projekto rengimo metu, konkretaus viešojo pirkimo tikrinimas gali būti perkvalifikuotas į vertinimą, kuris atliekamas, vadovaujantis Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklėmis.
55. Darbuotojai, atliekantys Tikrinimą, įstatymų nustatyta tvarka asmeniškai atsako už:
Priedas Nr. 1
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; toliau – Įstatymas) 82 straipsnio 2 dalies 2, 4 ir / ar 6 punkto nuostatomis, Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus _______ m. ____________ d. įsakymu Nr. _______ ir siekdamas tinkamai atlikti šiame įsakyme nustatytas užduotis, nurodau:
(perkančiosios organizacijos pavadinimas, identifikacinis numeris, buveinė, asmens, kuriam duodamas nurodymas vardas, pavardė, pareigos)
(veiksmas, vadovaujantis Taisyklių 24, 25.2 ir 25.5 punktais, viešojo pirkimo pavadinimas, būdas, numeris)
___________________ (nurodymą surašiusio darbuotojo pareigos) |
_________ (parašas) |
_____________ (vardas ir pavardė) |