lietuvos mokslo TARYBOS PIRMININKO
Į S A K Y M A S
DĖL Jungtinio programavimo iniciatyvos „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2013 m. vasario 5 d. Nr. V-61
Vilnius
Remdamasis 2010 m. gegužės 10 d. Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) Humanitarinių ir socialinių mokslų (toliau – HSM) komiteto nutarimu Nr. 07 HSM-52-2 dalyvauti Jungtinio programavimo iniciatyvoje (toliau JPI) „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ ir 2012 m. rugsėjo 10 d. HSM komiteto sprendimu dalyvauti JPI „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ bandomajame kvietime bei siekdamas užtikrinti sėkmingą programos įgyvendinimą Taryboje:
T v i r t i n u Jungtinio programavimo iniciatyvos „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedamas).
PATVIRTINTA
Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2013 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. V-61
Jungtinio programavimo iniciatyvos „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jungtinio programavimo iniciatyvos „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato paraiškų teikimo, siekiant gauti finansavimą Jungtinio programavimo iniciatyvos „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ (toliau vadinama JPIKP) projektams vykdyti, šių paraiškų vertinimo, valstybės biudžeto lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo bei vertinimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau vadinama – Taryba) tvarką.
2. Šis Aprašas taikomas Lietuvos mokslo ir studijų institucijoms, įtrauktoms į Švietimo ir mokslo institucijų registrą.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį, siekdami gauti finansavimą tarptautiniam projektui vykdyti, atitinkamai JPIKP kvietimą koordinuojančiai institucijai teikia partneriai;
3.2. partneris iš Lietuvos – projekto vadovas ir kiti vykdytojai kartu su vykdančiąja institucija teikiantys paraišką;
3.3. partneris – paraiškos rengime ir (ar) tarptautiniame projekte dalyvaujantys tyrėjai kartu su institucijomis iš kitos programoje dalyvaujančios šalies;
3.5. projekto vadovas – mokslininkas, kartu su kitais vykdytojais tyrėjais įgyvendinantis projektą ir vadovaujantis jo įgyvendinimui Lietuvoje, arba mokslininkas, vienas pats įgyvendinantis projektą Lietuvoje;
3.7. projekto vykdytojas tyrėjas – Lietuvos mokslo ir studijų institucijos tyrėjas, vykdantis projektą ir tokiu būdu iš esmės dalyvaujantis įgyvendinant jo tikslus; projekto vykdytoju tyrėju laikomas ir projekto vadovas;
3.8. projekto vykdytojas (ne tyrėjas) – Lietuvos mokslo ir studijų institucijos darbuotojas, atliekantis jam paskirtą darbą projekto tikslams pasiekti ir taip prisidedantis prie projekto įgyvendinimo;
3.10. tarptautinis projektas – paraiška, patekusi į siūlomų finansuoti projektų sąrašą, kurį rengia programos JPIKP Mokslinis komitetas. Tarptautinį projektą sudaro mokslinių tyrimų ir su jais susijusių veiklų visuma, kurią per numatytą laiką atlieka partneriai iš Lietuvos ir kitų šalių, nustatytiems tikslams, iškeltiems uždaviniams ir numatytiems rezultatams pasiekti;
II. LĖŠŲ skyrimo Principai ir bendrieji reikalavimai projektams
5. Taryba šio Aprašo nustatyta tvarka skiria valstybės biudžeto lėšas projekto moksliniams tyrimams ir su jais susijusioms veikloms, nefinansuojamoms iš kitų finansavimo šaltinių, finansuoti.
6. Skiriamų lėšų dydis priklauso nuo paraiškos pagrįstumo, tinkamumo ir valstybės biudžeto asignavimų, skirtų programai JPIKP. Skiriamų lėšų dydis gali siekti iki 100 procentų prašomų finansuoti lėšų.
7. Projekto biudžetas turi būti ne didesnis kaip 180 tūkst. litų, o per vienerius kalendorinius metus projektui gali būti planuojama ne daugiau kaip 90 tūkst. litų.
9. Partneris iš Lietuvos gali planuoti tik tuos mokslinius tyrimus, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, kurie tiesiogiai reikalingi projekto rezultatams pasiekti.
10. Tyrėjas gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jei kvietime nenurodyta kitaip.
11. Kiekvieno projekto vykdytojo tyrėjo (įskaitant ir projekto vadovą) darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais kiekvienais kalendoriniais projekto įgyvendinimo metais.
12. Projekto vadovas ir kiti vykdytojai su vykdančiąja institucija privalo sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartis numatytam darbo laikotarpiui. Projekto įgyvendinimo darbo sutartys sudaromos tik su projekto vykdytojais. Vykdančioji institucija privalo užtikrinti, kad projekto vykdytojai būtų įdarbinti tik į tas pareigybes, kurių minimalius kvalifikacinius reikalavimus (Žin., 2011, Nr. 60-2882) jie atitinka. Sutartyse projekto vykdytojams nustatytas darbo užmokestis turi būti apskaičiuotas neviršijant Tarybos nutarimu patvirtinto didžiausio leistino pareigybės valandinio atlygio (Žin., 2012, Nr. 117-5942).
13. Projekto vykdytojai pagrindinius projekto rezultatus turi pasiekti patys. Projekto vykdytojai iš projekto lėšų negali gauti išmokų pagal autorines arba paslaugų sutartis. Leidžiama pirkti paslaugas ir (arba) sudaryti autorines sutartis tik pagalbiniams (nepagrindiniams) projekte numatytiems darbams atlikti.
14. Vykdančioji institucija, apskaičiuodama projekto vadovo ir vykdytojų komandiruočių metu patirtas apgyvendinimo išlaidas ir dienpinigius, vadovaujasi atitinkamais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
15. Vykdančioji institucija, pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
16. Ilgalaikį materialųjį, taip pat nematerialųjį turtą iš projekto lėšų įsigyti gali tik valstybinė Lietuvos mokslo ir studijų institucija. Šis turtas įtraukiamas į institucijos turto apskaitą.
17. Netiesioginės išlaidos projekte negali viršyti 30 proc. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo bei kitoms įmokoms, išlaidoms paslaugoms bei autoriniams darbams numatytų lėšų. Išimtiniais atvejais gali būti numatytos papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti.
III. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
19. Tinkamos išlaidos turi atitikti šiuos kriterijus:
20. Tinkamų išlaidų rūšys, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos:
20.1. išlaidos projekto vadovo ir vykdytojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir kitoms įmokoms;
21. Netinkamos išlaidos yra:
21.1. išlaidos baudoms sumokėti ir (arba) finansinėms sankcijoms atlikti ir (arba) bylinėjimosi išlaidoms padengti;
21.2. išlaidos debeto palūkanoms, finansinėms operacijoms, komiso rinkliavoms, nuostoliams, atsiradusiems dėl užsienio valiutos keitimo, kitiems grynai finansiniams sandorių kaštams;
IV. Paraiškų TEIKIMAS
23. Paraiškos teikiamos pagal kvietimus, kuriuos skelbia atitinkama JPIKP kvietimą koordinuojanti institucija.
24. Lietuvoje informacija apie paskelbtą JPIKP kvietimą teikti paraiškas (toliau – kvietimas) teikiama Tarybos interneto svetainėje www.lmt.lt. Skelbdama informaciją apie kvietimą, Taryba turi teisę nustatyti papildomų reikalavimų partneriui iš Lietuvos.
V. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA ir sprendimo priėmimas
26. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.
27. Paraiškų, kuriose dalyvauja partneris iš Lietuvos, administracinę patikrą organizuoja JPIKP kvietimą koordinuojanti institucija ir Tarybos Mokslo fondas (toliau – Mokslo fondas):
27.1. Administracinė patikra JPIKP kvietimą koordinuojančioje institucijoje atliekama pagal kvietimo dokumentuose nurodytus kriterijus.
27.2. Mokslo fondas administracinę patikrą atlieka pagal kriterijus, nustatytus Tarybos pirmininko patvirtintoje administracinės patikros formoje. Administracinės patikros metu įvertinamas ir projekto biudžeto tinkamumas finansuoti. Administracinę patikrą vykdo Mokslo fondas, o projekto biudžeto tinkamumas finansuoti vertinamas pasitelkus ekspertus.
28. Tuo atveju, jei administracinės patikros metu trūksta informacijos ar duomenų, Taryba turi teisę prašyti, kad partneris iš Lietuvos paaiškintų, papildytų ar patikslintų paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą šiai informacijai pateikti. Jeigu partneris iš Lietuvos prašomos informacijos laiku nepateikia arba pateikia ne visą prašomą informaciją, paraiška vertinama pagal pateiktą informaciją.
29. Atlikus projekto biudžeto tinkamumo finansuoti vertinimą, Komitetas priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projekto įgyvendinimui ir nustato projektui skirtiną sumą tuo atveju, jei paraiška patektų į 32 punkte nurodytą finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą.
30. Taryba administracinės patikros rezultatus teikia JPIKP kvietimą koordinuojančiai institucijai ir nurodo projektui skirtiną sumą tuo atveju, jei paraiška patektų į 32 punkte nurodytą finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą. Paraiškos, atitikusios administracinės patikros reikalavimus, teikiamos ekspertiniam vertinimui. Likusios paraiškos toliau nevertinamos.
31. Paraiškų ekspertinį vertinimą pagal JPIKP nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką organizuoja JPIKP kvietimą koordinuojanti institucija.
VI. sutarties pasirašymas
33. Tarybos pirmininkas tvirtina finansuojamų projektų sąrašą, atsižvelgdamas į finansuojamų tarptautinių projektų sąrašą.
34. Su partneriais iš Lietuvos, kurių projektus nuspręsta finansuoti, pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto finansavimo sutartis (toliau – sutartis). Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.
35. Mokslo fondas konkursą laimėjusio projekto vadovui elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie ketinimą pasirašyti sutartį ir pradinius duomenis jos projektui rengti. Jei sprendime dėl lėšų skyrimo nurodoma, kad projekto išlaidų sąmata turi būti tikslinama, projekto vadovo prašoma per nustatytą laiką ją patikslinti ir pristatyti Mokslo fondui. Parengtą sutarties projektą Mokslo fondas projekto vadovui išsiunčia elektroniniu paštu. Projekto vadovas ir Vykdančioji institucija turi pasirašyti sutartį per 10 darbo dienų nuo sutarties projekto išsiuntimo dienos. Jei projekto vadovas ir vykdančioji institucija dėl objektyvių priežasčių negali pasirašyti sutarties nustatytais terminais, iki nustatyto sutarties pasirašymo termino pabaigos, pateikia Tarybai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą ir nesikreipus dėl kito sutarties pasirašymo termino nustatymo laikoma, kad kitos šalys atsisakė pasirašyti sutartį.
36. Vykdančiosios institucijos ir projekto vadovai pasirašo tris išspausdintos sutarties egzempliorius (prie kiekvieno iš jų pridedami parengti ir pasirašyti sutarties priedai) ir pateikia Mokslo fondui. Mokslo fondas patvirtina sutarties priedą – projekto sąmatą – ir pasirašo sutartį. Po vieną sutarties su priedais egzempliorių grąžinama vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui.
VII. ĮGYVENDINIMO MOKSLINĖ PRIEŽIŪRA
37. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija Tarybai teikia projekto mokslines (tarpinę ir baigiamąją) ataskaitas.
38. Mokslinė tarpinė ataskaita teikiama projekto įgyvendinimo laikotarpio viduryje, ne vėliau kaip kito ketvirčio pirmojo mėnesio 8-ą dieną. Tarpinė ataskaita neteikiama, jei projektas įgyvendinamas trumpiau nei 18 mėnesių. Mokslinė baigiamoji ataskaita teikiama ne vėliau kaip 8-ą dieną po projekto pabaigos.
39. Mokslinė ataskaita Tarybai rengiama užpildant 1–3 priedų formas. Užpildyta ataskaitos forma sutartyje nurodytais terminais pateikiama Tarybai elektroniniu formatu. Kartu teikiamas vykdančiosios institucijos parengtas raštas pagal 4 priede nustatytą formą. Spausdintos vykdančiosios institucijos rašto kopijos Tarybai teikti nereikia.
40. Mokslines ataskaitas vertina ekspertų grupė arba pavienis (-iai) ekspertas (-ai). Ekspertų grupės (pavienio (-ių) eksperto (-ų)) darbas organizuojamas pagal Tarybos patvirtintą „Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą“. Kartu įvertinamas ir projektų lėšų panaudojimo tinkamumas bei pagrįstumas.
41. Sprendimą dėl projektų mokslinių ataskaitų priima Komitetas, vadovaudamasis ekspertų grupės ar pavienio (-ių) eksperto (-ų) išvadomis.
42. Esant būtinybei, Komitetas gali kviesti projekto vadovą pristatyti mokslinę ataskaitą ar pateikti paaiškinimų dėl jos.
43. Taryba, atsižvelgusi į projekto tarpinės mokslinės ataskaitos įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.
44. Projekto įgyvendinimo mokslinė priežiūra taip pat gali būti vykdoma per patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Tokiu atveju patikrą, Tarybos pirmininkui paskyrus, atlieka Tarybos atstovas ekspertas; patikra vykdoma 53–55 punktuose aprašyta tvarka.
45. Įvertinus mokslines ataskaitas, svetainėje skelbiami sprendimai dėl projektų (nurodant sutarties numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas iš viso ir ataskaitiniais metais).
VIII. ĮGYVENDINIMO FINANSINĖ PRIEŽIŪRA
47. Projekto įgyvendinimui skirtos lėšos naudojamos pagal Mokslo fondo direktoriaus kasmet tvirtinamą projekto išlaidų sąmatą, kurioje nurodytos tiesioginės ir netiesioginės projekto įgyvendinimui skirtos lėšos pagal išlaidų rūšis.
48. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.
49. Finansinės ataskaitos – ketvirtinės ir metinė lėšų panaudojimo ataskaitos – teikiamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodytais terminais.
50. Projekto finansines ataskaitas vertina Mokslo fondas. Jei įvertinus ketvirtinę ar metinę ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendinamas ne pagal patvirtintą projekto išlaidų sąmatą, Taryba neinformuota apie padarytus pakeitimus arba negautas leidimas tokiam keitimui, Taryba gali vienašališkai nutraukti sutartį, o projekto vadovą įrašyti į 71 punkte nurodytą sąrašą.
51. Kiekvieną ketvirtį lėšos pervedamos tik teigiamai įvertinus ankstesnio ketvirčio finansinę ataskaitą. Taryba, atsižvelgusi į projekto finansinės ataskaitos – ketvirtinės ar metinės – įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.
52. Už laiku negrąžintas nepanaudotas projekto įgyvendinimui skirtas lėšas arba pavėluotai įteiktas lėšų panaudojimo ataskaitas Taryba turi teisę:
52.1. sumažinti po 3 procentus antrųjų (arba vėlesniųjų) projekto vykdymo metų netiesiogines projekto vykdymui skirtas lėšas už kiekvieną pavėluotą dieną įteikti ketvirtinę lėšų panaudojimo ataskaitą;
53. Vykdančioji institucija visų tais metais Tarybos finansuotų projektų netiesiogines išlaidas turi naudoti laikydamasi Tarybos pirmininko nustatyto netiesioginių išlaidų santykio tarp išlaidų grupių. Nesilaikant šio reikalavimo, Taryba turi teisę nutraukti visas su ta vykdančiąja institucija sudarytas sutartis.
54. Taryba gali vykdyti patikras projekto įgyvendinimo vietose siekdama įsitikinti, ar laikomasi Tarybos patvirtintų aprašų bei kitų teisės aktų, nustatyti, ar vykdančioji institucija ir projekto vadovas vykdo sutartinius įsipareigojimus bei racionaliai naudoja lėšas, ar su projekto įgyvendinimu susijusi informacija atitinka Tarybai pateiktąją.
55. Patikros organizuojamos ir vykdomos vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu Patikrų, atliekamų mokslo projektų įgyvendinimo vietoje, tvarkos aprašu. Patikros vykdomos pagal Tarybos pirmininko patvirtintą Patikrų kalendorinį planą. Apie patikrą projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuojami raštu ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki patikros.
IX. NUMATYTO ĮGYVENDINIMO KEITIMAS
57. Projekto įgyvendinimo metu projekto vadovui ir vykdančiajai institucijai gali atsirasti poreikis keisti:
58. Projekto išlaidų sąmata gali būti keičiama arba tik informavus Tarybą (59 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (59–62 punktai). Antruoju būdu keisti projekto išlaidų sąmatą galima ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį. Dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą būtina kreiptis likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki ketvirčio pabaigos. Draudžiama:
59. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pabaigos, jei per kalendorinius metus keičiama ne daugiau kaip 10 proc. nuo patvirtintoje metinėje projekto išlaidų sąmatoje numatytų tiesioginių išlaidų (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti).
60. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą prašydama leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų pokyčių, jei:
61. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš teikdami einamųjų (antrųjų ir vėlesniųjų) metų projekto išlaidų sąmatą, gali teikti Tarybai prašymą jos pirmininko nustatytos formos raštu ją pakeisti (palyginus su projekto išlaidų sąmata paraiškoje). Tokį prašymą galima teikti tik esant teigiamam projekto metinės finansinės ataskaitos įvertinimui.
62. Sprendimą dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į Komiteto pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti Komitetui.
63. Projekto vykdytojai gali būti keičiami arba tik informavus Tarybą (64 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (65 ir 66 punktai).
64. Projekto vadovas informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu dėl projekto vykdytojo ne mokslininko pakeitimo ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų.
65. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ir su jame nurodytais priedais ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų, jei dėl svarbių priežasčių (pvz., ligos, ilgalaikės stažuotės, nėštumo ir gimdymo atostogų, motinystės (tėvystės) atostogų) norima pakeisti projekto vadovą ar kitą projekto vykdytoją mokslininką. Siūlomas kandidatas turi būti lygiavertės kvalifikacijos. Padidėjęs projekto vykdytojo darbo krūvis mokslo ir studijų institucijoje ar prisiimti įsipareigojimai kitame projekte nelaikomi svarbia priežastimi nevykdyti sutartinių įsipareigojimų.
66. Sprendimą (66.2–66.4 punktuose nurodytais atvejais – motyvuotą) dėl projekto vadovo ar kito vykdytojo mokslininko keitimo priima Komitetas. Galimas vienas iš šių sprendimų:
67. Projekte numatytos veiklos ar kita, neišvardyta 57.1 ir 57.2 punktuose (pvz., projekto kalendoriniame plane numatytų darbų, projekto vykdytojams nustatytų funkcijų perskirstymo, komandiruotės ar jos vietos, datos keitimo, kitų, nei numatyta paraiškoje, prekių, paslaugų ar ilgalaikio materialiojo bei nematerialiojo turto pirkimo) veikla gali būti keičiama tik gavus Tarybos leidimą. Ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų keitimų Tarybai pateikiamas laisvos formos prašymas ant institucijos blanko, kurį pasirašo vykdančiosios institucijos vadovas. Prašyme turi būti aiškiai išdėstytos tokio keitimo priežastys ir aplinkybės, taip pat pateikiama kita informacija, galinti turėti įtakos sprendimo priėmimui. Sprendimą dėl nurodytų keitimų priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į Komiteto pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti Komitetui.
68. Jei projekto vykdytojų, projekto veiklų ir kiti keitimai lemia projekto išlaidų sąmatos keitimus, išskyrus 59 punkte nurodytą atvejį, Tarybai teikiamas ir jos pirmininko nustatytos formos prašymas keisti projekto išlaidų sąmatą (60 punktas).
X. SUTARTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI
70. Sutartinių įsipareigojimų vykdymas pagal anksčiau su Taryba pasirašytas sutartis yra prioritetinis. Teikiant paraišką reikia įvertinti savo užimtumą mokslo ir studijų institucijoje ir (ar) projektuose, nepriklausomai nuo jų finansavimo šaltinių.
71. Taryba sudaro ir viešai paskelbia „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“.
72. Į 71 punkte nurodytą sąrašą įrašomas projekto vykdytojas tyrėjas, jei Taryba pripažino, kad jis pažeidė Tarybos patvirtintus mokslinės veiklos etikos principus.
73. Į 71 punkte nurodytą sąrašą Komiteto nutarimu įrašomas projekto vadovas, jei:
74. Asmenų, įrašytų į „Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą“ 72 punkte nurodytu atveju, paraiškos (kaip projekto vadovo ar kito vykdytojo tyrėjo) pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis penkerius metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
76. Taryba sutartyje nurodytais terminais išnagrinėja vykdančiosios institucijos ir projekto vadovo siūlymus dėl projekto vykdymo eigos, jo sustabdymo ar nutraukimo, taip pat apeliacijas dėl Tarybos nutarimų nutraukti projekto įgyvendinimą ar keisti finansavimą.
77. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu viešai skelbia projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.
78. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija įsipareigoja, institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis užtikrinti tinkamą projekto įgyvendinimo metu gautų duomenų išsaugojimą ir panaudojimą, o po trejų metų nuo projekto pabaigos – sudaryti prieigos prie jų galimybę.
79. Taryba po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę.
80. Autorių teisės ir gretutinės teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse, priklauso projekto vykdytojams tyrėjams.
JPIKP projektų finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Projekto ataskaitos forma)
Gauta Lietuvos mokslo taryboje |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Data, laikas – pildo Taryba) |
Ataskaitos registracijos Nr. |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Pildo Taryba) |
......................................................................................................................................................
(Vykdančiosios institucijos pavadinimas)
Projekto, kurį pagal sutartį Nr. ... finansavo Lietuvos mokslo taryba,
......................................................................................................................................................
(Tarptautinio projekto pavadinimas, akronimas didžiosiomis raidėmis)
.............................................................................................................................. ATASKAITA
(Ataskaitos tipas – tarpinė ar baigiamoji)
Projekto vadovas Lietuvoje |
(parašas) |
.................... (vardas, pavardė) |
......................................................................................................................................................
(Ataskaitos rengimo vieta, rengimo metai)
DUOMENYS APIE PROJEKTĄ
Projekto finansavimo sutarties Nr. |
|
Projekto finansavimo sutarties pasirašymo data |
|
Projekto trukmė |
20... m. ... mėn. ... d. – 20... m. ... mėn. ... d. |
Skirta lėšų iš viso 20...– 20... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 20... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 20... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 20... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 20... metais |
... tūkst. Lt |
DUOMENYS APIE 20...–20... M. TARPTAUTINIO PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS
VYKDANČIOJI INSTITUCIJA LIETUVOJE IR PARTNERIAI TARPTAUTINIAME PROJEKTE
Eil. Nr. |
Institucijos pavadinimas, jos santrumpa |
|
Vykdančioji institucija |
|
|
1. |
|
|
Partnerio (-ių) institucija (-os) |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
... |
|
|
PROJEKTO VYKDYTOJAI LIETUVOJE
Eil. Nr. |
Mokslo laipsnis |
Vardas, pavardė |
Darbovietės pavadinimo santrumpa |
Projekte atlikti tyrimai |
||
Projekto vadovas |
|
|
|
|
||
1. |
|
|
|
|
||
Kiti projekto vykdytojai tyrėjai |
|
|
|
|
||
2. |
|
|
|
|
||
3. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (LIETUVIŲ KALBA)
Glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai lietuvių kalba. Santraukoje turi būti pateikta tik ta informacija, kurią galima skelbti viešai (ne daugiau kaip 1000 spaudos ženklų).
PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (ANGLŲ KALBA)
Nurodomas projekto pavadinimas ir glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai anglų kalba. Santraukoje turi būti pateikta tik ta informacija, kurią galima skelbti viešai (ne daugiau kaip 1000 spaudos ženklų).
ĮVADAS.......................................................................................................................................
DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS.....................................................................................
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS.......................................................................................
PASKELBTŲ MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ SĄRAŠAS...................................................
NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS.............................................................................
PRIEDAI.....................................................................................................................................
IV. KITI PRIEDAI.....................................................................................................................
ĮVADAS
Ataskaitos įvadas, dėstomoji dalis bei išvados ir rekomendacijos neturėtų viršyti 10000 spaudos ženklų.
Glaustai pristatomas projekto tikslas, objektas ir nurodomi uždaviniai, kuriuos buvo siekiama išspręsti (metinėje ataskaitoje – per ataskaitinius metus, baigiamojoje – per visą projekto vykdymo laikotarpį).
DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS
Išdėstoma tyrimų metodika, įvertinamas jos patikimumas ir tikslumas, išvardijami pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį darbų planą numatyti atlikti darbai, nurodoma, kurie darbai atlikti, kurie – ne; dėl neatliktų darbų paaiškinama, kodėl vėluojama juos atlikti, o jei ataskaita baigiamoji – kodėl jie neatlikti. Pateikiami svarbiausi projekto rezultatai (palyginti su kitų tyrėjų rezultatais), nurodoma jų reikšmė. Nurodoma, kaip šie rezultatai prisidėjo prie atitinkamo tarptautinio projekto tikslo ir uždavinių įgyvendinimo. Jei gauti rezultatai išdėstyti kartu su ataskaita pateikiamų mokslinių publikacijų kopijose, priimtų ar parengtų spaudai straipsnių, monografijų ir kt. kopijose, ataskaitoje jie tik cituojami, t. y. pažymimi nuorodose ar išnašose (jei ataskaita tarpinė, ne daugiau kaip 40 000 spaudos ženklų, jei baigiamoji, apimtis neribojama).
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
Pateikiamos išvados ir rekomendacijos, nors jos ir išdėstytos ataskaitos prieduose (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).
PASKELBTŲ MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ SĄRAŠAS
Pateikiamas per projekto ataskaitinį laikotarpį ar per visą projekto vykdymo laikotarpį paskelbtų mokslinių publikacijų (įskaitant monografijas ir kt.) bibliografiniai aprašai su atvirosios prieigos (jei tokia yra) nuoroda.
III. 20…–20... M. PASKELBTŲ AR PARENGTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS (pridedamos paskelbtų ar priimtų spaudai mokslinių publikacijų kopijos, taip pat parengtų spaudai rankraščių kopijos)
IV. KITI PRIEDAI (čia taip pat turi būti pridėti Lietuvos mokslo tarybos leidimai koreguoti projekto sąmatą, keisti vykdytojus ir kt.)
Lietuvos mokslo taryba, vykdydama Mokslininkų grupių projektų finansavimo tvarkos aprašo 79 punkte nurodytą įpareigojimą („...po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos, įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę ...“), viešai skelbs baigiamąją ataskaitą kartu su I ir II priedais. Kita informacija, saugant autorių ir gretutines teises, viešai skelbiama nebus.
JPIKP projektų finansavimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Projekto ataskaitos priedo
I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 20…–... METAIS
(jei ataskaita baigiamoji)
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Lėšos (tūkst. Lt) |
||
projekte numatyta 20... metais |
panaudota 20... metais1 |
iš viso panaudota projektui 20...–... metais2 |
||
1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
2. |
Socialinio draudimo ir kitos teisės aktais numatytos įmokos |
|
|
|
3. |
Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
4. |
Išlaidos autoriniams darbams |
|
|
|
5. |
Išlaidos prekėms |
|
|
|
6. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
7. |
Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti |
|
|
|
8. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
|
9. |
Papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti |
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
1 Jei lėšos panaudotos ne taip, kaip numatyta projekto išlaidų sąmatoje, prieduose pateikiami laisvos formos išsamūs paaiškinimai ir Lietuvos mokslo tarybos leidimai koreguoti projekto išlaidų sąmatą.
2 Pildoma, jei atsiskaitoma už antruosius ar vėlesnius projekto metus, taip pat – teikiant baigiamąją ataskaitą.
Projekto vadovas |
................... (vardas, pavardė) |
JPIKP projektų finansavimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Projekto ataskaitos priedo
II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 20…–... METAIS
(jei ataskaita baigiamoji)
Kodas |
Mokslinių tyrimų rezultatai1 |
Skaičius2 |
Humanitarinių ir socialinių mokslų projektams |
||
HS1. |
Mokslo monografijos, mokslo studijos, teoriniai, sintetiniai mokslo darbai |
|
HS2. |
Mokslo straipsniai, knygų skyriai, publikuoti recenzuojamuose leidiniuose |
|
HS3. |
Kiti mokslo straipsniai, mokslo knygų skyriai ir panašios mokslo publikacijos mokslo, kultūros ir profesiniuose periodiniuose, tęstiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose |
|
HS4. |
Šaltinių publikacijos, žodynai, žinynai, enciklopedijos, biografijos, bibliografijos, studijų vadovai |
|
HS5. |
Kitos akademinės publikacijos (pranešimai, tezės) ir kiti projekto rezultatai |
|
HS6. |
Sudarytieji mokslo darbai, socialinės ir kultūrinės plėtros darbai |
|
Fizinių, biomedicinos, technologijos, žemės ūkio mokslų projektams |
||
GT1. |
Tarptautiniu mastu pripažintų mokslo leidyklų išleistos monografijos ir knygų skyriai |
|
GT2a |
Mokslo straipsniai Lietuvoje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje |
|
GT2b |
Mokslo straipsniai užsienyje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje |
|
GT3. |
Europos patentų biure (EPO), JAV patentų ir prekių ženklų biure (USPTO) ar Japonijos patentų biure (JPO) išduoti patentai, kurių savininkai yra Lietuvos fiziniai ar juridiniai asmenys |
|
GT4. |
Europos specializuotuose centruose tarptautinę ekspertizę praėjusios augalų veislės (pateikiami Reports on Technical Examination of the DUS Testing) |
|
GT5. |
Pagal tarptautiniu mastu pripažintą tvarką įregistruotos gyvūnų veislės |
|
GT6. |
Naujos technologijos3 |
|
GT7. |
Nauji gaminiai4 |
|
GT8. |
Patentai Lietuvoje5 |
|
GT9. |
Veislės ir mikroorganizmų kamienai, įregistruoti Lietuvoje6 |
|
–––––––––––––––––––––––––––
1 Pildomos eilutės, susijusios su konkrečiu projektu; parengtos spaudai būsimos publikacijos įskaitomos; pateikiami tik tie rezultatai, kuriuose yra nuoroda į finansavimo šaltinį – Lietuvos mokslo tarybą – bei nurodytas sutarties numeris;
2 Nurodyti duomenys laisva forma paaiškinami ir išvardijami prieduose;
3 Technologijos, turinčios įdiegimo aktą ar išbandytos gamyboje (aktą pridėti) ir aprašytos ataskaitoje;
4 Gaminiai ar programinė įranga, patvirtinti pažyma apie jų naudojimą ar įdiegimą;
5 Patentai, patentinės paraiškos, turinčios registracijos pažymą (pridėti);
6 Veislės, mikroorganizmų kamienai, turintys registracijos pažymą (pridėti).
Projekto vadovas |
................... (vardas, pavardė) |
JPIKP projektų finansavimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Vykdančiosios institucijos rašto dėl ataskaitos pateikimo forma)
(Rašoma institucijos firminiame blanke)
Lietuvos mokslo tarybai |
|
20...-...-... Nr. |
DĖL JPIKP PROJEKTO ATASKAITOS PATEIKIMO
Teikiame projekto „...........................................“ ................................................................
ataskaitą. (Tarptautinio projekto pavadinimas) (Ataskaitos tipas – metinė, tarpinė ar baigiamoji)
Duomenys apie pateiktą ataskaitą:
Programos, pagal kurią vykdomas projektas, pavadinimas
|
Jungtinio programavimo iniciatyva „Kultūros paveldas ir globaliniai pokyčiai – nauji iššūkiai Europai“ |
Sutarties Nr., data
|
|
Projekto vadovas (mokslo laipsnis, vardas, pavardė)
|
|
Projekto pradžia, pabaiga (metai, mėnuo, diena)
|
|
Laikotarpis, už kurį teikiama ataskaita (metai, mėnuo)
|
|
Institucijos vadovas |
......... (parašas) |
................. (vardas, pavardė) |