LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. spalio 24 d. Nr. 164

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2002 m. sausio 17 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 10-355) patvirtintos Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos 9.1 punktu, siekdamas suvienodinti ir garantuoti veiksmingą korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą valstybės ar savivaldybės institucijose ar įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių vienas iš steigėjų yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga:

1. Tvirtinu Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo metodiką (pridedama).

2. Pavedu Bendrajam skyriui šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                        VALENTINAS JUNOKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos

direktoriaus 2003 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 164

 

KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMO METODIKA

 

I. BendrOSIOS NUOSTATOS

 

1. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo metodikos (toliau vadinama – Metodika) tikslas – padėti tinkamai atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą valstybės ar savivaldybės institucijose ar įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių vienas iš steigėjų yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga (toliau vadinama – valstybės ar savivaldybės įstaiga), ir išskirti veiklos sritis, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas padės išvengti korupcijos, keliančios grėsmę individo saugumui, žmogaus teisėms, laisvėms ir interesams.

2. Ši metodika nėra privaloma. Ji rekomenduojama nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 98-4339) (toliau vadinama – Nutarimas) ir kitais teisės aktais.

3. Metodikoje vartojamos sąvokos:

Korupcijos pasireiškimo tikimybė prielaida, kad, valstybės ar savivaldybės įstaigai įgyvendinant jai nustatytus uždavinius, gali kilti pavojus pasireikšti korupcijai padarant korupcinio pobūdžio nusikalstamas ir kitas su korupcija susijusias veikas.

Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas – nuoseklus įvairių būdų ir priemonių taikymas šioje Metodikoje numatytais etapais, siekiant nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę.

4. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

5. Vadovaujantis Nutarimu valstybės ar savivaldybės įstaigose korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas atliekamas kiekvienų metų III ketvirtį.

6. Remiantis Nutarimo 5 punktu, didelės korupcijos pasireiškimo tikimybę nustatyti įgalioti šie subjektai:

6.1. valstybės ar savivaldybės įstaigų vadovai;

6.2. įstaigų struktūriniai padaliniai arba asmenys, valstybės ar savivaldybės įstaigų vadovų įgalioti vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę šiose įstaigose.

7. Jei valstybės ar savivaldybės įstaigos struktūrą sudaro ir teritoriniai padaliniai, korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas atliekamas kiekviename teritoriniame padalinyje atskirai ir informacija pateikiama valstybės ar savivaldybės įstaigos aukščiausiam vadovui.

8. Pirmą kartą nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę atsižvelgiama į pastarųjų 3 metų duomenis – nuo 2000 m. iki 2003 m. III ketvirčio. Nuo 2004 m. vertinami metiniai duomenys nuo III ketvirčio pradžios iki kitų metų II ketvirčio pabaigos.

9. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo etapai:

9.1. vadovaujantis Nutarimo 6 punktu parenkami korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo kriterijai;

9.2. pasitelkus klausimyną (Metodikos 1 priedas) ir atitinkamus dokumentus analizuojama valstybės ar savivaldybės įstaigos esama situacija;

9.3. analizuojamas Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašas (Metodikos 2 priedas);

9.4. užpildomi Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo lapai (Metodikos 3 priedas);

9.5. surašoma motyvuota Išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės.

 

ii. Korupcijos PASIREIŠKIMO tikimybės nustatymo kriterijų parinkimas

 

10. Atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą vadovaujamasi Nutarimo 6 punktu – veiklos sritis priskiriama prie sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, jeigu atitinka vieną ar kelis iš šių kriterijų:

10.1. Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika: vertinant korupcijos pasireiškimo tikimybę šis kriterijus išskaidomas į:

10.1.1. korupcinio pobūdžio veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, dėl kurių vyksta ikiteisminis tyrimas, ikiteisminis tyrimas nutrauktas, vyksta bylos nagrinėjimas teisme, įsiteisėjo apkaltinamasis nuosprendis, įsiteisėjo išteisinamasis nuosprendis, nuosprendis apskųstas aukštesnei teisminei institucijai;

10.1.2. korupcinio pobūdžio neteisėtas veikas: pirma, turinčias kitų teisės pažeidimų požymių, sudarančių sąlygas korupcijai (pvz., bet koks piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi ar netinkamas pareigų atlikimas), ir antra, tariamai turinčias kitų teisės pažeidimų požymių, kai buvo gauta informacijos apie galimą korupcinę veiką (pvz., yra bet kokio pobūdžio pranešimų).

10.2. Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas: pagal šį kriterijų vertinama, kai visõs valstybės ar savivaldybės įstaigos ar tik (ir) valstybės ar savivaldybės įstaigos padalinio, ar tik valstybės ar savivaldybės įstaigos darbuotojo pagrindinė veiklos funkcija – kontrolė ar (ir) priežiūra, nukreipta į išorę.

10.3. Atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti: vertinant pagal šį kriterijų atsižvelgiama į valstybės tarnautojų funkcijas, uždavinius, darbo ir sprendimų priėmimo tvarką bei atsakomybę reglamentuojančius teisės aktus, pvz., Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymą (8 straipsnis), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą „Dėl Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodikos patvirtinimo“, valstybės ar savivaldybės įstaigos padalinių nuostatus (darbo reglamentus), darbuotojų pareigybių aprašymus (pareigines instrukcijas, darbo reglamentus ir pan.), taip pat į vidaus ir (ar) išorės audito išvadas bei rekomendacijas.

10.4. Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu: pagal šį kriterijų vertinama, kai valstybės ar savivaldybės įstaigos, jos padalinio ar darbuotojo funkcijos susijusios su licencijų, leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių kitų subjektų atžvilgiu suteikimu ar apribojimu.

10.5. Daugiausia priimami sprendimai, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo: pagal šį kriterijų vertinama, kai valstybės ar savivaldybės įstaiga priima administracinius (valdymo) sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo. Vertinant pagal šį kriterijų atsižvelgiama į Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 4 straipsnyje nurodytus demokratinio valstybės administravimo principus.

10.6. Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija: vertinant pagal šį kriterijų atsižvelgiama į Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo reikalavimus.

10.7. Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų: vertinant pagal šį kriterijų vadovaujamasi Nutarimu ir atsižvelgiama į Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą Išvadą dėl korupcijos rizikos analizės.

11. Atsižvelgiant į valstybės ar savivaldybės įstaigos specifiką, antikorupcinių teisės aktų įgyvendinimą, Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų apraše (Metodikos 2 priedas) numatyti ir papildomi kriterijai. Esant būtinybei jų sąrašą rekomenduojame papildyti.

 

III. valstybės ar savivaldybės įstaigos esamos SITUACIJOS analizė

 

12. Valstybės ar savivaldybės įstaigos esama situacija analizuojama pasitelkiant Valstybės ar savivaldybės įstaigos esamos situacijos analizavimo klausimyną (Metodikos 1 priedas) ir atitinkamus dokumentus.

13. Atsakymai į pateiktus klausimus padės išskirti rizikingas valstybės ar savivaldybės įstaigos veiklos sritis ir aprašyti jas pagal pasirinktą kriterijų pildant Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo lapus.

14. Klausimynas yra bendro pobūdžio, todėl esant būtinybei rekomenduojame jį pritaikyti prie valstybės ar savivaldybės įstaigos veiklos specifikos.

 

IV. Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašo analizė

 

15. Išanalizavus valstybės ar savivaldybės įstaigos esamą situaciją pagal pasitelktą klausimyną, analizuojamas Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašas (Metodikos 2 priedas).

16. Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų apraše nurodyta:

16.1. kairėje lentelių skiltyje – korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijai;

16.2. kitose lentelių skiltyse – valstybės ar savivaldybės įstaigos esamą situaciją apibūdinantys rodikliai pagal kiekvieną kairėje lentelės skiltyje pateiktą kriterijų;

16.3. lentelės viršuje – rodiklių vertinimas nuo 1 iki 3 balų (1 – mažiausia korupcijos tikimybė, 3 – didžiausia korupcijos tikimybė).

17. Peržiūrint korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašą parenkamas tas rodiklis, kuris geriausiai apibūdina valstybės ar savivaldybės įstaigos esamą situaciją.

 

V. korupcijos pasireiškimo tikimybės VERTINIMo lapų pildymas

 

18. Išanalizavus valstybės ar savivaldybės įstaigos esamą situaciją ir Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašą, užpildomi Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo lapai (Metodikos 3 priedas).

19. Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo lapuose pateikiama numeracija ir pavadinimai atitinka Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų apraše pateikiamus pavadinimus ir numeraciją.

20. Nusprendus, kuris Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašo rodiklis geriausiai apibūdina valstybės ar savivaldybės įstaigos esamą situaciją per nagrinėjamą laikotarpį, šį rodiklį atitinkantis vertinimas (balas nuo 1 iki 3) įrašomas Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo lapuose šalia atitinkamo kriterijaus pavadinimo. Jei esamą situaciją apibūdina du rodikliai, vertinimo lapuose įrašomas didesnis balas.

21. Teigiama valstybės ar savivaldybės įstaigos esama situacija vertinama nuliu (0) balų.

22. Būtina išsamiai pagrįsti balo pasirinkimo motyvus (priežastis) tam skirtoje dešinėje lentelės skiltyje.

23. Pagal įrašytus vertinimo balus sudaroma korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo diagrama: vertinimo lapų grafinėje dalyje, kriterijaus vertinimą atitinkančio balo langelyje, pažymimi taškai, jie sujungiami atkarpomis; gali būti naudojamasi kompiuterinėmis diagramų sudarymo programomis.

24. Gauta kreivė atspindi esamą situaciją valstybės ar savivaldybės įstaigoje: kuo aukščiau pakyla kreivė, tuo didesnė korupcijos pasireiškimo tikimybė.

25. Antrais ir vėlesniais metais, atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą, rezultatas žymimas toje pačioje diagramoje kitokia linija ar spalva – taip galima lyginti dvejų ir daugiau metų rezultatus.

 

VI. MOTYVUOTOS IŠVADOS RAŠYMAS

 

26. Vadovaujantis Nutarimo 7 punktu, iki kiekvienų metų III ketvirčio pabaigos surašoma motyvuota išvada – Išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės (forma patvirtinta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2003 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. 121, Žin., 2003, Nr. 77-3551).

27. Motyvuota išvada susideda iš:

27.1. aprašomosios dalies;

27.2. pridedamų dokumentų (Korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimo lapų, papildomų dokumentų kopijų), pagrindžiančių didelę korupcijos pasireiškimo tikimybę valstybės ar savivaldybės įstaigos veikloje, sąrašo.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 5 punktu ir Nutarimo 8 punktu, motyvuota išvada – Išvada dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės ir pridedami dokumentai ne vėliau kaip per mėnesį nuo korupcijos tikimybės nustatymo pateikiami Specialiųjų tyrimų tarnybai.

29. Motyvuota išvada kartu su pridedamais dokumentais (esant galimybei) pateikiama ir informacinėje laikmenoje (diskelyje).

30. Korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo metodiką ir Išvados dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės formą galima rasti Specialiųjų tyrimų tarnybos interneto svetainėje www. stt. lt.

______________


Korupcijos pasireiškimo

tikimybės nustatymo metodikos

1 priedas

 

valstybės ar savivaldybės įstaigos esamos situacijos analizavimO klausimynAS

 

1. Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika:

1.1. (A) Korupcinio pobūdžio veika, turinti nusikalstamos veikos požymių (kyšininkavimas, tarpininko kyšininkavimas, papirkimas, piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi, įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų ar matavimo priemonių suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas pateikimas, neteisingų duomenų apie pelną pateikimas, neteisingų duomenų apie turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą, nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama papirkimo, nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą, kita):

1.1.1. Ar užfiksuota tokių veikų? Koks jų skaičius?

1.1.2. Ar atliekamas tyrimas? Kokioje jis stadijoje: vyksta ikiteisminis tyrimas; ikiteisminis tyrimas nutrauktas; vyksta bylos nagrinėjimas teisme; įsiteisėjo apkaltinamasis teismo nuosprendis; įsiteisėjo išteisinamasis nuosprendis; nuosprendis apskųstas aukštesnei teisminei institucijai?

1.2. (B) Korupcinio pobūdžio neteisėta veika:

1.2.1. Ar užfiksuota korupcinio pobūdžio veikų, turinčių kitų teisės pažeidimų požymių, sudarančių sąlygas korupcijai (bet koks piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi: kišimasis pasinaudojant savo statusu arba juo pagrįstu autoritetu, arba ryšiais į kitų valstybinių ar nevalstybinių institucijų veiklą, jei tai neįeina į pareigas; nepagrįsto pirmumo suteikimas fiziniams ar juridiniams asmenims rengiant ar priimant sprendimus; informacijos, gautos atliekant pareigines funkcijas, panaudojimas asmeniniais tikslais, jei tokia informacija negali būti platinama oficialiai; netinkamas panaudojimas savo ar kitų naudai bet kokios rūšies slaptos ar konfidencialios informacijos, kuri tampa prieinama atliekant pareigines funkcijas; dalyvavimas, pasinaudojant savo pareigomis, nagrinėjant ir sprendžiant klausimus, susijusius su asmeniniais arba artimųjų interesais; fizinių ar juridinių asmenų pareiškimų nagrinėjimas ir sprendimų tvarkos pažeidimai; atsisakymas suteikti asmenims informaciją, kurią privaloma suteikti pagal galiojančius teisės aktus ir pan.)?

1.2.2. Ar užfiksuota korupcinio pobūdžio veikų, tariamai turinčių kitų teisės pažeidimų požymių, kai buvo gauta informacijos apie galimą korupcinę veiką (ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų: užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada)? Kiek yra tokių pranešimų?

1.2.2. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta? Kokių priemonių imtasi?

1.3. Kokioje valstybės ar savivaldybės įstaigos veiklos srityje fiksuoti pažeidimai?

2. Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas:

2.1. (A) Veikla:

2.1.1. Ar visõs valstybės ar savivaldybės įstaigos, ar tik atskirų padalinių, darbuotojų veikla susijusi su kitų institucijų kontrolės ir (ar) priežiūros vykdymu?

2.1.2. Ar kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos sritys apibrėžtos (reglamentuotos)? Ar veikla yra siauresnė, platesnė nei apibrėžta (reglamentuota)?

2.1.3. Ar nustatyti (reglamentuoti) kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos vertinimo kriterijai (principai, taisyklės)? Ar tie kriterijai išsamūs? Ar jais vadovaujamasi?

2.2. (B) Veiklos kontrolė:

2.2.1. Ar nustatytose veiklos srityse atliekama prevencinė (problemų išankstinis nuspėjimas ir pašalinimas), lyginamoji (proceso tikrinimas ir reguliavimas), grįžtamoji (rezultatų tikrinimas, mokymasis iš klaidų) kontrolė? Ar tokios kontrolės atlikimas privalomas? Ar jis reglamentuotas?

2.2.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl kontrolės ir priežiūros vykdymo proceso? Kiek yra tokių pranešimų?

2.2.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

2.3. (C) Darbuotojai:

2.3.1. Ar kontrolę ir (ar) priežiūrą atliekančių darbuotojų veikla reglamentuota? Ar veikla yra siauresnė, platesnė nei reglamentuota?

2.3.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl kontrolės ar (ir) vykdytojų veiksmų, veiklos ar kt.? Kiek yra tokių pranešimų?

2.3.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

2.3.3. Ar kontrolę (priežiūrą) atliekantys darbuotojai už veiklos rezultatus skatinami? Ar baudžiami? Kaip dažnai?

2.4. (D) Sprendimai:

2.4.1. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl bandymo paveikti sprendimą? Kiek yra tokių pranešimų?

2.4.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes? Kiek yra tokių pranešimų?

2.4.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

2.2.4. Kaip priimama dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities: kolegialiai ar vienasmeniškai? Ar dauguma vienasmenių sprendimų yra galutiniai?

2.5. Kokioje valstybės ar savivaldybės įstaigos veiklos srityje fiksuoti pažeidimai?

3. Atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti:

3.1. Ar reglamentuotos valstybės tarnautojų funkcijos? Ar išsamiai reglamentuota visų, ar atskirų valstybės tarnautojų?

3.2. Ar reglamentuoti valstybės tarnautojų uždaviniai? Ar išsamiai reglamentuota visų, ar atskirų valstybės tarnautojų?

3.3. Ar reglamentuota valstybės tarnautojų darbo priėmimo tvarka? Ar išsamiai reglamentuota visų, ar atskirų valstybės tarnautojų?

3.4. Ar reglamentuota valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo tvarka? Ar išsamiai reglamentuota visų, ar atskirų valstybės tarnautojų?

4. Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu (toliau – tam tikrų teisių suteikimas ar apribojimas):

4.1. (A) Veikla:

4.1.1. Ar visõs valstybės ar savivaldybės įstaigos, ar tik atskirų padalinių, darbuotojų veikla susijusi su tam tikrų teisių suteikimu (apribojimu)?

4.1.2. Ar nustatyti (reglamentuoti) tam tikrų teisių suteikimo (apribojimo) principai (taisyklės, kriterijai)? Ar tie kriterijai išsamūs?

4.1.3. Ar tam tikros suteikiamos teisės yra neribotos, ribotos (neribotas, ribotas teisių skaičius)? Kas ir kaip nustato tą skaičių?

4.2. (B) Veiklos kontrolė:

4.2.1. Ar nustatytose veiklos srityse atliekama prevencinė (problemų išankstinis nuspėjimas ir pašalinimas), lyginamoji (proceso tikrinimas ir reguliavimas), grįžtamoji (rezultatų tikrinimas, mokymasis iš klaidų) kontrolė? Ar tokios kontrolės atlikimas privalomas? Ar jis reglamentuotas?

4.2.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdymo proceso? Kiek yra tokių pranešimų?

4.2.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

4.3. (C) Darbuotojai:

4.3.1. Ar darbuotojų, suteikiančių (ribojančių) tam tikras teises, veikla reglamentuota? Ar veikla yra siauresnė, platesnė nei apibrėžta (reglamentuota)?

4.3.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų dėl tam tikras teises suteikiančių (ribojančių) darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.? Kiek yra tokių pranešimų?

4.3.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

4.3.4. Ar tam tikras teises suteikiantys (ribojantys) darbuotojai skatinami už veiklos rezultatus? Ar baudžiami? Kaip dažnai?

4.4. (D) Sprendimai:

4.4.1. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl bandymo paveikti sprendimą? Kiek yra tokių pranešimų?

4.4.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias tokių teisių suteikimo (ribojimo) aplinkybes? Kiek yra tokių pranešimų?

4.4.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

4.2.4. Kaip priimama dauguma sprendimų dėl tokių teisių suteikimo (ribojimo): kolegialiai ar vienasmeniškai? Ar dauguma vienasmenių sprendimų yra ir galutiniai?

5. Daugiausia priimami sprendimai, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo (toliau – kitos įstaigos patvirtinimo; toks sprendimas):

5.1. (A) Veikla:

5.1.1. Ar visõs valstybės ar savivaldybės įstaigos, ar tik atskirų padalinių, darbuotojų veikla susijusi su sprendimų priėmimu, kai nereikia kitos įstaigos patvirtinimo?

5.1.2. Ar toks sprendimų priėmimas susijęs su kitų fizinių ar juridinių asmenų veikla?

5.1.3. Ar veiklos sritys, kuriose darbuotojai daugiausia priima tokius sprendimus, nustatytos (reglamentuotos)? Ar veiklos sritys yra siauresnės, platesnės nei nustatyta (reglamentuota)?

5.2. (B) Veiklos kontrolė:

5.2.1. Ar nustatytose veiklos srityse atliekama prevencinė (problemų išankstinis nuspėjimas ir pašalinimas), lyginamoji (proceso tikrinimas ir reguliavimas), grįžtamoji (rezultatų tikrinimas, mokymasis iš klaidų) kontrolė? Ar tokios kontrolės atlikimas privalomas? Ar jis reglamentuotas?

5.2.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl tokio sprendimo priėmimo proceso? Kiek yra tokių pranešimų?

5.2.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

5.3. (C) Darbuotojai:

5.3.1. Ar tokius sprendimus priimančių darbuotojų veikla reglamentuota? Ar veikla yra siauresnė, platesnė nei apibrėžta (reglamentuota)?

5.3.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl tokius sprendimus priimančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.? Kiek yra tokių pranešimų?

5.3.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

5.3.4. Ar tokius sprendimus priimantys darbuotojai už veiklos rezultatus skatinami? Ar baudžiami? Kaip dažnai?

5.4. (D) Sprendimai:

5.4.1. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl bandymo paveikti tokį sprendimą? Kiek yra tokių pranešimų?

5.4.2. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

5.4.3. Ar nustatyta (reglamentuota) sprendimų priėmimo tvarka (kriterijai, principai, taisyklės)? Ar ta tvarka (kriterijai, principai, taisyklės) taikoma?

5.4.4. Kaip priimama dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities: kolegialiai ar vienasmeniškai? Ar dauguma vienasmenių sprendimų yra ir galutiniai?

6. Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija (toliau – tokia informacija; informacija su specialia žyma):

6.1. (A) Veikla:

6.1.1. Ar visa valstybės ar savivaldybės įstaiga, ar atskiri padaliniai, ar atskiri darbuotojai susiję su tokios informacijos disponavimu?

6.1.2. Su kokio lygio informacija (žyma „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“, „Slaptai“, „Visiškai slaptai“) darbuotojai turi teisę susipažinti?

6.1.3. Ar nustatyta (paskirta), kokie darbuotojai gali susipažinti su tokia informacija?

6.2. (B) Informacija:

6.2.1. Ar paskirti darbuotojai, atsakingi už institucijoje naudojamos tokios informacijos apsaugą?

6.2.2. Ar patvirtinta tvarka dėl tokios informacijos naudojimo (saugojimo)?

6.2.3. Ar yra atleista darbuotojų (ar dėl rotacijos), dirbusių su tokia informacija, o šios informacijos įslaptinimo terminas (ne)pasibaigęs? Dėl kokių priežasčių?

6.2.4. Ar darbuotojai, dirbdami su tokia informacija, sprendimus priima vienasmeniškai, ar kolegialiai?

6.3. (C) Darbuotojai:

6.3.1. Ar darbuotojų, dirbančių su tokia informacija, veikla reglamentuota? Ar veikla yra siauresnė, platesnė nei reglamentuota?

6.3.2. Ar yra bet kokio pobūdžio pranešimų (užfiksuotas anoniminis skambutis pasitikėjimo telefonu, asmens rašytinis, tarnybinis pranešimas, vidaus tyrimo išvada, visuomenės informavimo priemonių pateikta informacija, sociologiniai tyrimai, vidaus, išorės audito išvada) dėl tokia informacija disponuojančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.? Kiek yra tokių pranešimų?

6.3.3. Ar atliktas informacijos tikrinimas (tyrimas) pagal šiuos pranešimus? Kokie tikrinimo (tyrimo) rezultatai: imtasi (iš dalies) atitinkamų priemonių, vyksta tyrimas, priemonių nesiimta?

6.3.4. Ar darbuotojai, dirbantys su tokia informacija, per metus už veiklos rezultatus skatinami? Ar baudžiami? Kaip dažnai?

7. Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų:

7.1. Kokie tai trūkumai?

7.2. Kokios buvo taikytos priemonės trūkumams šalinti?

7.3. Koks trūkumų šalinimo rezultatas?

8. Bendro pobūdžio kriterijai (analizuojama kartu su kiekvienu pasirinktu kriterijumi):

8.1. Ar įstaigos veikla (išvardyti veiksmai) atitinka valstybės ar savivaldybės įstaigos misiją?

8.2. Ar įstaigos veikla (išvardyti veiksmai) atitinka valstybės ar savivaldybės įstaigos strateginius tikslus?

8.3. Kaip atliekama išvardytų veiksmų (veiklos) kontrolė: ar pati valstybės ar savivaldybės įstaiga kontroliuoja savo veiklą, priimamus sprendimus ir kt., ar kontroliuoja kita įstaiga (institucija)?

8.4. Kokia darbuotojų rotacija veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė: reta, dažna, taikoma, netaikoma?

8.5. Ar kyla interesų konfliktų? Kaip dažnai? Ar buvo aplinkybių, kai galėjo kilti, bet to išvengta?

8.6. Koks veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais: nepažeidžiamos, pažeidžiamos, dažnai pažeidžiamos (kaip dažnai?) atskiros teisės aktų normos, atskiri teisės aktai ir pan.?

9. Papildomi kriterijai:

9.1. Ar įgyvendintas „vieno langelio“ principas?

9.2. Ar priimtas profesinės etikos (elgesio) kodeksas? Ar jis galioja? Ar jis taikomas? Jei ne, dėl kokių priežasčių?

9.3. Kaip įgyvendinamos antikorupcinės programos?

9.4. Kaip įgyvendinamas teisės aktų ir jų projektų antikorupcinis vertinimas?

9.5. Ar tikrinami asmenys, siekiantys eiti (einantys) pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje? Kaip vertinama iš kitų kompetentingų institucijų gauta informacija?

______________


Korupcijos pasireiškimo

tikimybės nustatymo metodikos

2 priedas

 

Korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų aprašas

 

Kriterijai

Rodikliai

 

1

2

3

1. Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika

A. Korupcinio pobūdžio veika, turinti nusikalstamos veikos požymių

Užfiksuoti veikos faktai: ikiteisminis tyrimas nutrauktas; vyksta ikiteisminis tyrimas; vyksta bylos nagrinėjimas teisme; įsiteisėjo išteisinamasis nuosprendis

Užfiksuoti veikos faktai:

nuosprendis apskųstas aukštesnei teisminei institucijai

Užfiksuoti veikos faktai: įsiteisėjo apkaltinamasis teismo nuosprendis

B. Korupcinio pobūdžio neteisėta veika:

 

 

 

B.1. Užfiksuota

įstaigos

vidaus

teisės

aktais

Yra pranešimų dėl darbuotojų galimos korupcinės veikos: imtasi reikiamų priemonių

Yra pranešimų dėl

darbuotojų galimos korupcinės veikos: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra pranešimų dėl

darbuotojų galimos korupcinės veikos:

priemonių nesiimta

B.2. Užfiksuota institucijos

veiklos

kontrolės

metu

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl galimos korupcinės veikos: imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl galimos korupcinės veikos: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl galimos korupcinės veikos: priemonių nesiimta

2. Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas

A. Veikla:

 

 

 

A.1. Veiklos

vykdymo

apimtis

Visa institucijos veikla susijusi su kitų institucijų kontrole ar (ir) priežiūra

Atskirų padalinių veikla susijusi su kitų institucijų kontrole ar (ir) priežiūra

Atskirų darbuotojų veikla susijusi su kitų institucijų kontrole ar (ir) priežiūra

A.2. Veiklos

sričių

reglamentavimas

Kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos sritys

platesnės nei nustatyta

(reglamentuota)

Kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos sritys yra platesnės nei nustatyta

(reglamentuota)

Kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos sritys nenustatytos

(nereglamentuotos)

A.3. Veiklos

vertinimas

Kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos vertinimo kriterijai (principai, taisyklės)

nustatyti (reglamentuoti) neišsamiai

Kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos vertinimo kriterijai (principai, taisyklės)

nustatyti (reglamentuoti), bet jais nesivadovaujama

Kontroliuojamos ar (ir) prižiūrimos veiklos vertinimo kriterijai (principai, taisyklės) nenustatyti (nereglamentuoti)

B. Veiklos kontrolė:

 

 

 

B.1. Prevencinė

kontrolė*

Prevencinė kontrolė atliekama, bet nenumatyta (nereglamentuota) teisės aktais

Prevencinės kontrolės atlikimas nenumatytas

(nereglamentuotas) teisės aktais

Tokia kontrolė nenumatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.2. Lyginamoji

kontrolė*

Lyginamoji kontrolė atliekama, bet nenumatyta (nereglamentuota)

Lyginamosios kontrolės atlikimas neprivalomas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenumatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.3. Grįžtamoji

kontrolė*

Grįžtamoji kontrolė atliekama, bet nenumatyta (nereglamentuota)

Grįžtamosios kontrolės atlikimas neprivalomas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenumatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.4. Išorės

subjektų

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdymo proceso: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdymo proceso: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdymo proceso: priemonių nesiimta

C. Darbuotojai:

 

 

 

C.1. Darbuotojų

veiklos

reglamentavimas

Darbuotojų, atliekančių kontrolę ar (ir) priežiūrą, veikla siauresnė nei reglamentuota

Darbuotojų, atliekančių kontrolę ar (ir) priežiūrą, veikla platesnė nei reglamentuota

Darbuotojų, atliekančių kontrolę ar (ir) priežiūrą, veikla nereglamentuota

C.2. Darbuotojų

veiklos

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdytojų veiksmų, veiklos ar kt.: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdytojų veiksmų, veiklos ar kt.: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl kontrolės ar (ir) priežiūros vykdytojų veiksmų, veiklos ar kt.: priemonių nesiimta

C.3. Darbuotojų

veiklos

vertinimas

Kontrolę ar (ir) priežiūrą atliekantys darbuotojai per metus už veiklos rezultatus skatinti du ir daugiau kartų

Kontrolę ar (ir) priežiūrą atliekantys darbuotojai turi dvi ir daugiau tarnybinių nuobaudų

Kontrolę ar (ir) priežiūrą atliekantys darbuotojai už veiklos rezultatus nei skatinami, nei baudžiami

D. Sprendimai:

 

 

 

D.1. Poveikio

sprendimui

vertinimas

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimas dėl bandymo paveikti sprendimą: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti sprendimą: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti sprendimą: priemonių nesiimta

D.2. Sprendimo

pagrįstumas

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes (sąlygas): imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes (sąlygas): iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes (sąlygas): priemonių nesiimta

D.3. Sprendimų

priėmimas

Dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities yra

priimami kolegialiai

Dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities yra vienasmeniai, bet ne galutiniai

Dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities yra vienasmeniai ir galutiniai

3. Atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti

A. Valstybės tarnautojų

funkcijos

Atskirų valstybės tarnautojų funkcijos reglamentuotos neišsamiai

Atskirų valstybės tarnautojų funkcijos nereglamentuotos

Visos įstaigos valstybės tarnautojų funkcijos nereglamentuotos

B. Valstybės tarnautojų uždaviniai

Atskirų valstybės tarnautojų uždaviniai reglamentuoti neišsamiai

Atskirų valstybės tarnautojų uždaviniai nereglamentuoti

Visos įstaigos valstybės tarnautojų uždaviniai nereglamentuoti

C. Valstybės tarnautojų

darbo tvarka

 

Atskirų valstybės tarnautojų darbo tvarka reglamentuota neišsamiai

Atskirų valstybės tarnautojų darbo tvarka nereglamentuota

Visos įstaigos valstybės tarnautojų darbo tvarka nereglamentuota

D. Valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo

tvarka

Atskirų valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo tvarka reglamentuota neišsamiai

Atskirų valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo tvarka nereglamentuota

Visos įstaigos valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo tvarka nereglamentuota

E. Valstybės tarnautojų atsakomybė

Atskirų valstybės tarnautojų atsakomybė reglamentuota neišsamiai

Atskirų valstybės tarnautojų atsakomybė nereglamentuota

Visos įstaigos tarnautojų atsakomybė nereglamentuota

4. Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu (toliau – tam tikrų teisių suteikimas (apribojimas))

A. Veikla:

 

 

 

A.1. Veiklos

vykdymo

apimtis

Visa institucijos veikla susijusi su tam tikrų teisių suteikimu (apribojimu)

Atskirų padalinių veikla susijusi su tam tikrų teisių suteikimu (apribojimu)

Atskirų darbuotojų veikla susijusi su tam tikrų teisių suteikimu (apribojimu)

A.2. Veiklos

reglamentavimas

Tam tikrų teisių suteikimo (apribojimo) principai (taisyklės, kriterijai) nustatyti (reglamentuoti) neišsamiai

Tam tikrų teisių suteikimo (apribojimo) principai (taisyklės, kriterijai) nenustatyti (nereglamentuoti)

Veikla, susijusi su tam tikrų teisių suteikimu (apribojimu),

nereglamentuota

A.3. Veiklos

specifika

Tam tikros suteikiamos teisės yra neribotos (neribotas teisių skaičius)

Tam tikros suteikiamos teisės yra ribotos (ribotas teisių skaičius)

Tam tikrų suteikiamų teisių yra ribotas skaičius, nustatomas institucijos

B. Veiklos kontrolė:

 

 

 

B.1. Prevencinė

kontrolė*

Prevencinė kontrolė atliekama, bet nenustatyta (nereglamentuota)

Prevencinės kontrolės atlikimas nenustatytas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenustatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.2. Lyginamoji

kontrolė*

Lyginamoji kontrolė atliekama, bet nenustatyta (nereglamentuota)

Lyginamosios kontrolės atlikimas nenustatytas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenustatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.3. Grįžtamoji

kontrolė*

Grįžtamoji kontrolė atliekama, bet nenustatyta (nereglamentuota)

Grįžtamosios kontrolės atlikimas nenustatytas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenustatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.4. Išorės

subjektų

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio pranešimų dėl tam tikrų teisių suteikimo (apribojimo) proceso: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio pranešimų dėl tam tikrų teisių suteikimo (apribojimo) proceso: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio pranešimų dėl tam tikrų teisių suteikimo (apribojimo) proceso: priemonių nesiimta

C. Darbuotojai:

 

 

 

C.1. Darbuotojų

veiklos

reglamentavimas

Tam tikrų teisių suteikimą (ribojimą) atliekančių darbuotojų veikla yra siauresnė nei reglamentuota

Tam tikrų teisių suteikimą (ribojimą) atliekančių darbuotojų veikla yra platesnė nei reglamentuota

Tam tikrų teisių suteikimą (ribojimą) atliekančių darbuotojų veikla nereglamentuota

C.2. Darbuotojų

veiklos

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tam tikras teises suteikiančių (ribojančių) darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tam tikras teises suteikiančių (ribojančių) darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tam tikras teises suteikiančių (ribojančių) darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: priemonių nesiimta

C.3. Darbuotojų

veiklos

vertinimas

Tam tikras teises suteikiantys (ribojantys) darbuotojai per metus už veiklos rezultatus skatinti du ir daugiau kartų

Tam tikras teises suteikiantys (ribojantys) darbuotojai turi dvi ir daugiau tarnybinių nuobaudų

Tam tikras teises suteikiantys (ribojantys) darbuotojai už veiklos rezultatus nei skatinami, nei baudžiami

D. Sprendimai:

 

 

 

D.1. Poveikio

sprendimui

vertinimas

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti sprendimą: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti sprendimą: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti sprendimą: priemonių nesiimta

D.2. Sprendimo

pagrįstumas

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes (sąlygas): imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes (sąlygas): iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl skirtingų sprendimų vertinant panašias aplinkybes (sąlygas): priemonių nesiimta

D.3. Sprendimų

priėmimas

Dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities yra

priimami kolegialiai

Dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities yra vienasmeniai, bet ne galutiniai

Dauguma sprendimų dėl kontroliuojamos srities yra vienasmeniai ir galutiniai

5. Daugiausia priimami sprendimai, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo (toliau – kitos įstaigos patvirtinimo; toks sprendimas)

A. Veikla:

 

 

 

A.1. Veiklos

vykdymo

kryptys

Atskirų darbuotojų veikla daugiausia susijusi su sprendimų priėmimu, kai nereikia kitos įstaigos patvirtinimo

Atskirų institucijos padalinių veikla daugiausia susijusi su sprendimų priėmimu, kai nereikia kitos įstaigos patvirtinimo

Visa institucijos veikla daugiausia susijusi su sprendimų priėmimu, kai nereikia kitos įstaigos patvirtinimo

A.2. Veiklos

reglamentavimas

Veiklos sritys, kuriose darbuotojai gali daugiausia priimti tokius sprendimus, yra siauresnės nei nustatyta (reglamentuota)

Veiklos sritys, kuriose darbuotojai gali daugiausia priimti tokius sprendimus, yra platesnės nei nustatyta (reglamentuota)

Veiklos sritys, kuriose darbuotojai gali daugiausia priimti tokius sprendimus, nenustatytos (nereglamentuotos)

A.3. Veiklos

specifika

Visa institucijos veikla daugiausia susijusi su sprendimų, susijusių su kitų fizinių ar juridinių asmenų veikla (nauda), priėmimu

Atskirų institucijos padalinių veikla daugiausia susijusi su sprendimų, susijusių su kitų fizinių ar juridinių asmenų veikla (nauda), priėmimu

Atskirų darbuotojų veikla daugiausia susijusi su sprendimų, susijusių su kitų fizinių ar juridinių asmenų veikla (nauda), priėmimu

B. Veiklos kontrolė:

 

 

 

B.1. Prevencinė

kontrolė*

Prevencinė kontrolė atliekama, bet nenustatyta (nereglamentuota)

Prevencinės kontrolės atlikimas nenustatytas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenustatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.2. Lyginamoji

kontrolė*

Lyginamoji kontrolė atliekama, bet nenustatyta (nereglamentuota)

Lyginamosios kontrolės atlikimas nenustatytas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenustatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.3. Grįžtamoji

kontrolė*

Grįžtamoji kontrolė atliekama, bet nenustatyta (nereglamentuota)

Grįžtamosios kontrolės atlikimas nenustatytas

(nereglamentuotas)

Tokia kontrolė nenustatyta (nereglamentuota), neatliekama

B.4. Išorės

subjektų

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokio sprendimo priėmimo proceso: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokio sprendimo priėmimo proceso: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokio sprendimo priėmimo proceso: priemonių nesiimta

C. Darbuotojai:

 

 

 

C.1. Darbuotojų

veiklos

reglamentavimas

Tokius sprendimus priimančių darbuotojų veikla siauresnė nei nustatyta (reglamentuota)

Tokius sprendimus priimančių darbuotojų veikla platesnė nei nustatyta (reglamentuota)

Tokius sprendimus priimančių darbuotojų veikla nenustatyta (nereglamentuota)

C.2. Darbuotojų

veiklos

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokius sprendimus priimančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokius sprendimus priimančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokius sprendimus priimančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: priemonių nesiimta

C.3. Darbuotojų

veiklos

vertinimas

Tokius sprendimus priimantys darbuotojai per metus už veiklos rezultatus skatinti du ir daugiau kartų

Tokius sprendimus priimantys darbuotojai turi dvi ir daugiau tarnybinių nuobaudų

Tokius sprendimus priimantys darbuotojai už veiklos rezultatus nei skatinami, nei baudžiami

D. Sprendimai:

 

 

 

D.1. Poveikio

sprendimui

vertinimas

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti tokį sprendimą: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti tokį sprendimą: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl bandymo paveikti tokį sprendimą: priemonių nesiimta

D.2. Sprendimo

priėmimo

tvarka

Sprendimų priėmimo tvarka (kriterijai, principai, taisyklės) reglamentuota neišsamiai

Sprendimų priėmimo tvarka (kriterijai, principai, taisyklės) reglamentuota, bet netaikoma

Sprendimų priėmimo tvarka (kriterijai, principai, taisyklės) nereglamentuota

D.3. Sprendimų

priėmimo

būdas

Dauguma tokių sprendimų yra priimami kolegialiai

Dauguma tokių sprendimų yra vienasmeniai, bet ne galutiniai

Dauguma tokių sprendimų yra vienasmeniai ir galutiniai

6. Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija (toliau – tokia informacija; informacija su specialia žyma)

A. Veikla:

 

 

 

A.1. Veiklos

vykdymo

apimtis

Atskiri institucijos darbuotojai susiję su tokios informacijos disponavimu

Atskiri institucijos padaliniai susiję su tokios informacijos disponavimu

Visa institucijos veikla susijusi su tokios informacijos disponavimu

A.2. Veiklos

reglamentavimas

Darbuotojai turi teisę susipažinti ir dirbti su informacija su žyma „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“

Darbuotojai turi teisę susipažinti ir dirbti su informacija su žyma „Slaptai“

Darbuotojai turi teisę susipažinti ir dirbti su informacija su žyma „Visiškai slaptai“

A.3. Veiklos

teisėtumas

Dirbti su tokia informacija paskirti tam tikri nuolatiniai darbuotojai

Kokie darbuotojai gali naudotis tokia informacija, nustatyta neišsamiai

Kokie darbuotojai gali naudotis tokia informacija, nenustatyta

B. Informacija:

 

 

 

B.1. Informacijos naudojimo

tvarka

Nėra patvirtinta tokios informacijos naudojimo (saugojimo) tvarka, tačiau paskirti atsakingi darbuotojai

Nėra paskirti darbuotojai, atsakingi už tokios informacijos naudojimą (saugojimą)

Nėra patvirtinta tokios informacijos naudojimo (saugojimo) tvarka

B.2. Informacijos naudojimas

priimant

sprendimus

Darbuotojai, dirbdami su tokia informacija, dažniausiai sprendimus priima kolegialiai

Darbuotojai, dirbdami su informacija su žyma „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“, dažniausiai priima sprendimus vienasmeniškai

Darbuotojai, dirbdami su informacija su žyma „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, dažniausiai priima sprendimus vienasmeniškai

B.3. Disponavimas

informacija

Yra atleista darbuotojų, dirbusių su tokia informacija, o šios informacijos įslaptinimo terminas pasibaigęs

Yra atleista darbuotojų, dirbusių su tokia informacija, o šios informacijos įslaptinimo terminas nepasibaigęs

Yra atleista dėl tarnybinio nusižengimo ar nusikaltimo darbuotojų, dirbusių su tokia informacija, o šios informacijos įslaptinimo terminas nepasibaigęs

C. Darbuotojai:

 

 

 

C.1. Darbuotojų

veiklos

reglamentavimas

Darbuotojų, dirbančių su tokia informacija, veikla siauresnė nei reglamentuota

Darbuotojų, dirbančių su tokia informacija, veikla platesnė nei reglamentuota

Darbuotojų, dirbančių su tokia informacija, veikla nereglamentuota

C.2. Darbuotojų

veiklos

kontrolė

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokia informacija disponuojančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: imtasi atitinkamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokia informacija disponuojančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: iš dalies imtasi reikiamų priemonių

Yra bet kokio pobūdžio* pranešimų dėl tokia informacija disponuojančių darbuotojų veiksmų, veiklos ar kt.: priemonių nesiimta

C.3. Darbuotojų

veiklos

vertinimas

Darbuotojai, dirbantys su tokia informacija, per metus už veiklos rezultatus skatinti du ir daugiau kartų

Tokia informacija disponuojantys darbuotojai turi dvi ir daugiau tarnybinių nuobaudų

Tokia informacija disponuojantys darbuotojai už veiklos rezultatus nei skatinami, nei baudžiami

7. Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų

(kiekvienas nustatytas trūkumas vertinamas atskirai)

Trūkumas pašalintas

Trūkumas šalinamas

Trūkumas nepašalintas

8. Papildomas vertinimas (analizuojama kartu su kiekvienu pasirinktu 1–7 kriterijumi)

A. Ar išvardyti veiksmai (veikla) atitinka institucijos misiją

Išvardyti veiksmai (veikla) atitinka institucijos misiją

Išvardyti veiksmai (veikla) iš dalies atitinka institucijos misiją

Išvardyti veiksmai (veikla) neatitinka institucijos misijos

B. Ar išvardyti veiksmai (veikla) atitinka institucijos strateginius tikslus

Išvardyti veiksmai (veikla) atitinka institucijos strateginius tikslus

Išvardyti veiksmai (veikla) iš dalies atitinka institucijos strateginius tikslus

Išvardyti veiksmai (veikla) neatitinka institucijos strateginių tikslų

C. Išvardytų veiksmų (veiklos) kontrolė

Išvardytų veiksmų (veiklos) įgyvendinimą kontroliuoja tik kita institucija

Išvardytų veiksmų (veiklos) įgyvendinimą kontroliuoja tik tai veiklai kontroliuoti paskirti (nustatyti) darbuotojai (padaliniai)

Išvardytų veiksmų (veiklos) įgyvendinimą kontroliuoja tik tie patys veiksmus (veiklą) atlikę darbuotojai

D. Darbuotojų rotacija

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant darbuotojų rotacija didesnė nei 25 proc. darbuotojų per metus

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant darbuotojų rotacija didesnė nei 50 proc. darbuotojų per metus

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant rotacija darbuotojams netaikoma

E. Interesų konfliktas

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant galėjo kilti (nors nekilo) interesų konfliktas

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant buvo kilęs interesų konfliktas

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant nuolat kyla interesų konfliktas

F. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant galėjo būti pažeisti teisės aktai (yra bet kokio pobūdžio* pranešimų)

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant pažeistos atskirų teisės aktų normos (yra bet kokio pobūdžio* pranešimų)

Išvardytus veiksmus (veiklą) atliekant pažeisti teisės aktai (yra bet kokio pobūdžio* pranešimų)

9. „Vieno langelio“ principo įgyvendinimas

Principas nereglamentuotas vidaus teisės aktais, tačiau įgyvendintas

Principas reglamentuotas vidaus teisės aktais, tačiau neįgyvendintas

Principas nereglamentuotas, neįgyvendintas

10. Profesinės etikos (elgesio) kodekso taikymas

Yra patvirtintas institucijos tarnautojų profesinės etikos (elgesio) kodeksas, bet nėra taikymo mechanizmo

Institucijos tarnautojų profesinės etikos (elgesio) kodeksas patvirtintas, bet nėra reglamentuotos sankcijos už normų pažeidimus

Nėra patvirtintas institucijos tarnautojų profesinės etikos (elgesio) kodeksas

11. Antikorupcinių programų sudarymas ir įgyvendinimas

Programa sudaryta, priemonės įgyvendintos iki 50 proc.

Programa sudaryta, bet priemonės nepradėtos įgyvendinti ar įgyvendinta iki 10 proc.

Programa nesudaryta

12. Teisės aktų ir jų projektų antikorupcinis vertinimas

Pagal galiojančias nuostatas įvertinta

50–90 proc. teisės aktų

ir projektų

Pagal galiojančias nuostatas įvertinta iki

50 proc. teisės aktų ir projektų

Teisės aktai ir projektai neįvertinti

13. Asmenų, siekiančių eiti (einančių) pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje, patikrinimas

Tikrinama pasirinktinai

Tikrinama, bet dažniausiai į kitų kompetentingų institucijų informaciją neatsižvelgiama

Netikrinama

* Sąvoka paaiškinta Metodikos 1 priede – Institucijos esamos situacijos analizavimo klausimyne.

______________


Korupcijos pasireiškimo

tikimybės nustatymo metodikos

3 priedas

 

KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS Vertinimo lapai

 

Pavyzdys

6. Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija

A. Veikla:

Įvertinimo pagrindimas

3

A.1. Veiklos

vykdymo apimtis

Institucijos veikla susijusi su tokios informacijos disponavimu pagal jai priskirtą apibrėžtą misiją: ………………. įstaigos vadovo nutarimas Nr. … „Dėl………“

2

A.2. Veiklos

reglamentavimas

Darbo specifika dėl………………………………………………………………..

1

A.2. Veiklos teisėtumas

……………………… įstaigos vadovo nutarimas Nr. … „Dėl…………………..“

B. Informacija:

 

3

B.1. Informacijos naudojimo tvarka

Vadovaujamasi Valstybės tarnybos paslapčių įstatymo ………………………….

1

B.2. Informacijos

naudojimas priimant sprendimus

……………………… įstaigos vadovo nutarimas Nr. … „Dėl…………………..“

C. Darbuotojai:

 

2

C.1. Darbuotojų veikla

LR valstybės kontrolės 2000-00-00 išvada dėl…………………………………..

Vadovaujamasi…………………………………………………………………..

1

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

Informacija 2000-00-00 dienraštyje „…………..“ Nr...…………………………

LR valstybės kontrolės 2000-00-00 išvada dėl…………………………………..

3

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

Vertinimo sistema neveikia dėl finansinių asignavimų sumažinimo nuo …. Lt 200.. m. iki ……. Lt 200.. m.

 

 

 

 

 

Balai

A. Veikla

B. Informacija

C. Darbuotojai

 

 

A.1. Veiklos kryptys

 

 

 

A.2. Veiklos sritys

 

 

A.2. Veiklos teisėtumas

 

 

B.1. Informacijos

naudojimo tvarka

 

B.2. Informacijos naudojimas priimant sprendimus

 

 

C.1. Darbuotojų veikla

 

 

C.2. Darbuotojų veiklos

kontrolė

 

 

C.3. Darbuotojų veiklos

vertinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika

A. Korupcinio pobūdžio veika, turinti nusikalstamos veikos požymių:

Įvertinimo pagrindimas

 

 

 

 

B. Korupcinio pobūdžio neteisėta veika:

 

 

B.1. Užfiksuota vidaus teisės aktais

 

 

B.2. Užfiksuota kontroliuojant veiklą

 

 

 

 

 

 

Balai

 

 

 

A. Korupcinio pobūdžio veika, turinti nusikalstamos veikos požymių

B. Korupcinio pobūdžio neteisėta veika

 

B.1. Užfiksuota vidaus teisės aktais

B.2. Užfiksuota kontroliuojant veiklą

 

 

 

 

3

 

 

 

2

 

 

 

1

 

 

 

0

 

 

 

 


2. Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas

A. Veikla:

Įvertinimo pagrindimas

 

A.1. Veiklos vykdymo apimtis

 

 

A.2. Veiklos reglamentavimas

 

 

A.3. Veiklos vertinimas

 

B. Veiklos kontrolė:

 

 

B.1. Prevencinė kontrolė

 

 

B.2. Lyginamoji kontrolė

 

 

B.3. Grįžtamoji kontrolė

 

 

B.4. Išorės subjektų kontrolė

 

C. Darbuotojai:

 

 

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

 

 

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

 

 

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

 

D. Sprendimai:

 

 

D.1. Poveikio sprendimui vertinimas

 

 

D.2. Sprendimo pagrįstumas

 

 

D.3. Sprendimų priėmimas

 

 

Balai

 

A. Veikla

B. Veiklos kontrolė

C. Darbuotojai

D. Sprendimai

A.1. Veiklos vykdymo

apimtis

 

A.2. Veiklos

reglamentavimas

A.3. Veiklos vertinimas

B.1. Prevencinė kontrolė

 

B.2. Lyginamoji kontrolė

 

B.3. Grįžtamoji kontrolė

 

B.4. Išorės subjektų

kontrolė

 

 

C.1. Darbuotojų veiklos

reglamentavimas

 

C.2. Darbuotojų veiklos

kontrolė

 

C.3. Darbuotojų veiklos

vertinimas

 

D.1. Poveikio

sprendimui vertinimas

 

D.2. Sprendimo pagrįstumas

D.3. Sprendimų priėmimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Atskirų valstybės tarnautojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti

 

Įvertinimo pagrindimas

 

A. Valstybės tarnautojų funkcijos

 

 

B. Valstybės tarnautojų uždaviniai

 

 

C. Valstybės tarnautojų darbo tvarka

 

 

D. Valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo tvarka

 

 

E. Valstybės tarnautojų atsakomybė

 

 

 

 

 

 

 

Balai

 

A. Valstybės tarnautojų funkcijos

 

B. Valstybės tarnautojų uždaviniai

C. Valstybės tarnautojų darbo tvarka

D. Valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo tvarka

E. Valstybės tarnautojų atsakomybė

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

4. Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu

A. Veikla:

Įvertinimo pagrindimas

 

A.1. Veiklos vykdymo apimtis

 

 

A.2. Veiklos reglamentavimas

 

 

A.3. Veiklos specifika

 

B. Veiklos kontrolė:

 

 

B.1. Prevencinė kontrolė

 

 

B.2. Lyginamoji kontrolė

 

 

B.3. Grįžtamoji kontrolė

 

 

B.4. Išorės subjektų kontrolė

 

C. Darbuotojai:

 

 

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

 

 

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

 

 

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

 

D. Sprendimai:

 

 

D.1. Poveikio sprendimui vertinimas

 

 

D.2. Sprendimo pagrįstumas

 

 

D.3. Sprendimų priėmimas

 

 

 

 

 

 

Balai

 

A. Veikla

B. Veiklos kontrolė

C. Darbuotojai

D. Sprendimai

A.1. Veiklos vykdymo

apimtis

 

A.2. Veiklos reglamentavimas

A.3. Veiklos specifika

B.1. Prevencinė kontrolė

 

B.2. Lyginamoji

kontrolė

 

B.3. Grįžtamoji kontrolė

 

B.4. Išorės subjektų

kontrolė

 

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

D.1. Poveikio sprendimui vertinimas

D.2. Sprendimo pagrįstumas

D.3. Sprendimų priėmimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Daugiausia priimami sprendimai, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo

A. Veikla:

Įvertinimo pagrindimas

 

A.1. Veiklos vykdymo kryptys

 

 

A.2. Veiklos reglamentavimas

 

 

A.3. Veiklos specifika

 

B. Veiklos kontrolė:

 

 

B.1. Prevencinė kontrolė

 

 

B.2. Lyginamoji kontrolė

 

 

B.3. Grįžtamoji kontrolė

 

 

B.4. Išorės subjektų kontrolė

 

C. Darbuotojai:

 

 

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

 

 

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

 

 

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

 

D. Sprendimai:

 

 

D.1. Poveikio sprendimui vertinimas

 

 

D.2. Sprendimo priėmimo tvarka

 

 

D.3. Sprendimų priėmimas

 

 

 

 

 

 

Balai

 

A. Veikla

B. Veiklos kontrolė

C. Darbuotojai

D. Sprendimai

A.1. Veiklos vykdymo kryptys

A.2. Veiklos reglamentavimas

A.3. Veiklos specifika

B.1. Prevencinė kontrolė

B.2. Lyginamoji kontrolė

B.3. Grįžtamoji kontrolė

B.4. Išorės subjektų kontrolė

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

D.1. Poveikio sprendimui vertinimas

D.2. Sprendimo priėmimo tvarka

D.3. Sprendimų priėmimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija

A. Veikla:

Įvertinimo pagrindimas

 

A.1. Veiklos vykdymo apimtis

 

 

A.2. Veiklos reglamentavimas

 

 

A.3. Veiklos teisėtumas

 

B. Informacija:

 

 

B.1. Informacijos naudojimo

tvarka

 

 

B.2. Informacijos naudojimas priimant sprendimus

 

 

B.3. Disponavimas informacija

 

C. Darbuotojai:

 

 

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

 

 

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

 

 

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

 

 

Balai

 

 

 

A. Veikla

B. Informacija

C. Darbuotojai

 

A.1. Veiklos vykdymo apimtis

 

A.2. Veiklos reglamentavimas

 

A.3. Veiklos teisėtumas

 

B.1. Informacijos naudojimo tvarka

B.2. Informacijos naudojimas priimant sprendimus

 

B.3. Disponavimas informacija

C.1. Darbuotojų veiklos reglamentavimas

 

C.2. Darbuotojų veiklos kontrolė

 

C.3. Darbuotojų veiklos vertinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų

Trūkumai:

Įvertinimo pagrindimas

 

A.

 

 

 

B.

 

 

 

C.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Balai

A. Trūkumai

B. Trūkumai

C. Trūkumai

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

2

 

 

 

 

1

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

8. Papildomas vertinimas (analizuojama kartu su kiekvienu pasirinktu 1–7 kriterijumi)

 

Įvertinimo pagrindimas

 

A. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

B. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

C. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

D. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

E. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

F. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

 

 

 

 

Balai

 

A. Ar išvardyti veiksmai (veikla) atitinka institucijos misiją

B. Ar išvardyti veiksmai (veikla) atitinka institucijos strateginius tikslus

 

C. Išvardytų veiksmų (veiklos) kontrolė

 

D. Darbuotojų rotacija

 

 

 

E. Interesų konfliktas

 

F. Veiksmų (veiklos) suderinamumas su kitais teisės aktais

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Papildomi kriterijai

Įvertinimo pagrindimas

 

9. „Vieno langelio“ principo įgyvendinimas

 

 

10. Profesinės etikos (elgesio) kodekso taikymas

 

 

11. Antikorupcinių programų sudarymas ir įgyvendinimas

 

 

12. Teisės aktų ir jų projektų antikorupcinis vertinimas

 

 

13. Asmenų, siekiančių eiti (einančių) pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje, patikrinimas

 

 

 

 

 

 

 

Balai

 

9. „Vieno langelio“ principo įgyvendinimas

 

10. Profesinės etikos (elgesio) kodekso taikymas

 

11. Antikorupcinių programų sudarymas ir įgyvendinimas

12. Teisės aktų ir jų projektų antikorupcinis vertinimas

13. Asmenų, siekiančių eiti (einančių) pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje, patikrinimas

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

______________