VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ĮMONĖS STANDARTŲ SUDERINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. lapkričio 14 d. Nr. 2B-445

Vilnius

 

Vadovaudamasis Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360; 1999, Nr. 28-814; 2000, Nr. 55-1626; 2006, Nr. 77-3023), 30 punktu ir siekdamas nustatyti įmonės standartų, jų pakeitimų ir papildymų suderinimo tvarką Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija):

1. Tvirtinu Įmonės standartų suderinimo taisykles (pridedama).

2. Skiriu Technikos skyriaus vedėjo pavaduotoją Justą Rašomavičių ir Technikos skyriaus Techninių apžiūrų poskyrio vyresnįjį specialistą Andžejų Galušką ekspertais, įvertinančiais įmonės standarto atitiktį keliamiems reikalavimams.

3. Pavedu:

3.1. Inspekcijos viršininko pavaduotojui Eugenijui Ruškui kontroliuoti šio įsakymo vykdymą;

3.2. Bendrajam skyriui su įsakymu supažindinti Inspekcijos viršininko pavaduotoją Eugenijų Ruškų, Technikos skyriaus vedėjo pavaduotoją Justą Rašomavičių, Technikos skyriaus Techninių apžiūrų poskyrio vyresnįjį specialistą Andžejų Galušką ir Technikos skyriaus Techninių apžiūrų poskyrio vedėją.

4. Pripažįstu netekusiu galios Inspekcijos viršininko 2001 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. 174 „Dėl įmonės standartų suderinimo taisyklių patvirtinimo“.

5. Įpareigoju Technikos skyrių šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Inspekcijos interneto svetainėje.

 

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS                                                VIDMANTAS ŽUKAUSKAS

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2008 m. lapkričio 14 d.

įsakymu Nr. 2B-445

 

ĮMONĖS STANDARTŲ SUDERINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įmonės standartų suderinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato įmonės standartų, jų pakeitimų ir papildymų suderinimo tvarką Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija).

2. Įmonės standartas turi neprieštarauti Lietuvos Respublikos teisės aktams ir būti parengtas vadovaujantis Lietuvos standartais LST 1510 „Įmonės standartų rengimas ir įforminimas“ (toliau – LST 1510) ir LST 0-3-1 „Standartų ir kitų leidinių sandara ir įforminimas“ (toliau – LST 0-3-1).

3. Įmonės standartą suderinti su Inspekcija būtina atliekant registruotų kelių transporto priemonių nevienetinį perdirbimą arba smulkiaserijinę gamybą.

 

II. SĄVOKOS

 

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Įmonė – ūkio subjektas, įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka.

Įmonės standartas (toliau – Standartas) – įmonės parengtas ir patvirtintas dokumentas, nustatantis reikalavimus, bandymo būdus ir ženklinimą teikiamam į rinką produktui ar paslaugai.

Ekspertas – Inspekcijos darbuotojas, kuriam pavesta tikrinti įmonės standartus.

Suderintas standartas – Standartas, kuriuo Inspekcija pritaria saugos reikalavimams.

Pagrindiniai techniniai reikalavimai – Pagrindiniai techniniai reikalavimai kelių transporto priemonėms, patvirtinti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360).

 

III. ĮMONĖS STANDARTŲ SUDERINIMAS

 

5. Įmonės, siekdamos suderinti Standartą, privalo pateikti šiuos dokumentus:

5.1. prašymą;

5.2. įmonės vadovo patvirtintą Standarto projektą (2 kopijas);

5.3. teigiamai įvertintas Standarte nurodytų transporto priemonių bandomųjų pavyzdžių techninės ekspertizės pažymas;

5.4. teigiamai įvertintą Standarto projekto techninės ekspertizės pažymą;

5.5. įrengiamų sudėtinių dalių sertifikatus;

5.6. papildomus skaičiavimus, patvirtinančius galimybę perdirbti transporto priemonės markę (modelį), atliktus skaičiavimus, patvirtinančius transporto priemonės atitiktį nustatytiems reikalavimams;

5.7. skaičiavimus apie naujų dalių atsparumą;

5.8. transporto priemonės gamyklos ar jos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, suteikiantį teisę perdirbti transporto priemonę, bei dokumentą, suteikiantį teisę naudoti firminį ženklą perdirbus transporto priemonę.

6. Ekspertas per 30 darbo dienų privalo išnagrinėti gautus dokumentus ir patikrinti, ar:

6.1. Standarte išdėstyti techniniai reikalavimai atitinka Pagrindinius techninius reikalavimus;

6.2. Standarto įforminimas atitinka LST 1510 ir LST 0-3-1 reikalavimus.

7. Jeigu ekspertas pateiktuose dokumentuose randa trūkumų, apie tai per 5 darbo dienas raštu informuoja įmonę.

8. Įmonė, įvertinusi pateiktas pastabas, Inspekcijai dar kartą pateikia pataisytus dokumentus.

9. Ekspertas, per 10 darbo dienų išnagrinėjęs pataisytus dokumentus ir juose neradęs trūkumų, parengia teigiamą išvadą ir ją pateikia Inspekcijos viršininkui. Jeigu pataisytuose dokumentuose vėl randama trūkumų, tuomet dokumentų derinimo procedūra, nurodyta šių Taisyklių 7–9 punktuose, kartojama iš naujo.

10. Įmonė, nesutinkanti su eksperto nurodytais dokumentų trūkumais, per 10 darbo dienų po trūkumų pateikimo dienos gali tai skųsti Inspekcijos viršininkui.

11. Remdamasis teigiama eksperto išvada, Inspekcijos viršininkas pasirašo Standarto suderinimo žymoje.

12. Vienas suderinto Standarto egzempliorius paliekamas Inspekcijoje ir saugomas Technikos skyriuje, o kitas atiduodamas įmonei.

13. Ekspertas per 7 darbo dienas nuo Standarto suderinimo su Inspekcija dienos parengia apie tai raštą ir išsiunčia jį VĮ „Regitra“.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Standartas, neatitinkantis šių taisyklių nuostatų, negalioja.

 

_________________