VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS
PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO
ĮSAKYMAS
DĖL ĮMONĖS STANDARTŲ SUDERINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. lapkričio 14 d. Nr. 2B-445
Vilnius
Vadovaudamasis Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360; 1999, Nr. 28-814; 2000, Nr. 55-1626; 2006, Nr. 77-3023), 30 punktu ir siekdamas nustatyti įmonės standartų, jų pakeitimų ir papildymų suderinimo tvarką Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija):
2. Skiriu Technikos skyriaus vedėjo pavaduotoją Justą Rašomavičių ir Technikos skyriaus Techninių apžiūrų poskyrio vyresnįjį specialistą Andžejų Galušką ekspertais, įvertinančiais įmonės standarto atitiktį keliamiems reikalavimams.
3. Pavedu:
4. Pripažįstu netekusiu galios Inspekcijos viršininko 2001 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. 174 „Dėl įmonės standartų suderinimo taisyklių patvirtinimo“.
5. Įpareigoju Technikos skyrių šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Inspekcijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Valstybinės kelių transporto inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininko
2008 m. lapkričio 14 d.
įsakymu Nr. 2B-445
ĮMONĖS STANDARTŲ SUDERINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įmonės standartų suderinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato įmonės standartų, jų pakeitimų ir papildymų suderinimo tvarką Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija).
2. Įmonės standartas turi neprieštarauti Lietuvos Respublikos teisės aktams ir būti parengtas vadovaujantis Lietuvos standartais LST 1510 „Įmonės standartų rengimas ir įforminimas“ (toliau – LST 1510) ir LST 0-3-1 „Standartų ir kitų leidinių sandara ir įforminimas“ (toliau – LST 0-3-1).
II. SĄVOKOS
4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Įmonė – ūkio subjektas, įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka.
Įmonės standartas (toliau – Standartas) – įmonės parengtas ir patvirtintas dokumentas, nustatantis reikalavimus, bandymo būdus ir ženklinimą teikiamam į rinką produktui ar paslaugai.
Ekspertas – Inspekcijos darbuotojas, kuriam pavesta tikrinti įmonės standartus.
Suderintas standartas – Standartas, kuriuo Inspekcija pritaria saugos reikalavimams.
Pagrindiniai techniniai reikalavimai – Pagrindiniai techniniai reikalavimai kelių transporto priemonėms, patvirtinti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360).
III. ĮMONĖS STANDARTŲ SUDERINIMAS
5. Įmonės, siekdamos suderinti Standartą, privalo pateikti šiuos dokumentus:
5.3. teigiamai įvertintas Standarte nurodytų transporto priemonių bandomųjų pavyzdžių techninės ekspertizės pažymas;
5.6. papildomus skaičiavimus, patvirtinančius galimybę perdirbti transporto priemonės markę (modelį), atliktus skaičiavimus, patvirtinančius transporto priemonės atitiktį nustatytiems reikalavimams;
6. Ekspertas per 30 darbo dienų privalo išnagrinėti gautus dokumentus ir patikrinti, ar:
7. Jeigu ekspertas pateiktuose dokumentuose randa trūkumų, apie tai per 5 darbo dienas raštu informuoja įmonę.
9. Ekspertas, per 10 darbo dienų išnagrinėjęs pataisytus dokumentus ir juose neradęs trūkumų, parengia teigiamą išvadą ir ją pateikia Inspekcijos viršininkui. Jeigu pataisytuose dokumentuose vėl randama trūkumų, tuomet dokumentų derinimo procedūra, nurodyta šių Taisyklių 7–9 punktuose, kartojama iš naujo.
10. Įmonė, nesutinkanti su eksperto nurodytais dokumentų trūkumais, per 10 darbo dienų po trūkumų pateikimo dienos gali tai skųsti Inspekcijos viršininkui.
11. Remdamasis teigiama eksperto išvada, Inspekcijos viršininkas pasirašo Standarto suderinimo žymoje.
12. Vienas suderinto Standarto egzempliorius paliekamas Inspekcijoje ir saugomas Technikos skyriuje, o kitas atiduodamas įmonei.