LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠO IR REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, ĮSKAITANT TAKSOFONŲ PRIEINAMUMĄ NEĮGALIEMS ŠIŲ PASLAUGŲ GAVĖJAMS, APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. vasario 15 d. Nr. 1V-214
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 1593 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 177-6569; 2005, Nr. 17) 5.1 punktu, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749), 4.2 ir 12.3 punktais ir įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 Specialus leidinys, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), bei atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) rekomendaciją ETSI EG 201 769-1:
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Nustatau, kad šio įsakymo 1.2 punkte nurodyto aprašo 6 punkte nustatyti reikalavimai įsigalioja nuo 2006 m. spalio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.
įsakymu Nr. 1V-214
REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašas (toliau – Reikalavimai kokybei) nustato universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribines vertes.
2. Reikalavimai kokybei yra taikomi universaliųjų paslaugų teikėjų (toliau – Teikėjai) teikiamoms universalioms paslaugoms.
3. Reikalavimai kokybei parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 1593 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 177-6569; 2005, Nr. 17) 5.1 punktu, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749), 4.2.2 ir 12.3 punktais ir įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 Specialus leidinys, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), bei atsižvelgiant į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) rekomendaciją ETSI EG 201 769-1.
II. REIKALAVIMAI KOKYBEI
5. Teikiamų universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės turi atitikti šiuos universaliųjų paslaugų kokybės reikalavimus:
5.1. linijos įrengimo trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 60 dienų;
5.2. gedimų skaičius, tenkantis vienam šimtui linijų per metus, turi būti ne didesnis kaip 15 gedimų;
5.3. trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių linijų gedimų pašalinimų, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 48 valandos;
5.6. vidutinė tarptautinio sujungimo trukmė turi būti ne ilgesnis kaip (turi neviršyti) 20 sekundžių;
5.7. vidutinė trukmė, per kurią atsiliepia paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnyba, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 20 sekundžių;
5.8. vidutinė trukmė, per kurią atsiliepia informacijos teikimo apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnyba, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 15 sekundžių;
6. Universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės nustatomos bei duomenys apie universaliųjų paslaugų kokybės rodiklius teikiami Tarnybai pagal Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos tvirtinamas viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje, kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.
įsakymu Nr. 1V-214
REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, ĮSKAITANT TAKSOFONŲ PRIEINAMUMĄ NEĮGALIEMS ŠIŲ PASLAUGŲ GAVĖJAMS, APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams (toliau – Teikėjai), užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašas (toliau – Reikalavimai), nustato įpareigojimus Teikėjams, teikiant paslaugas taksofonais.
2. Reikalavimai taikomi Teikėjams, įpareigotiems teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu.
3. Reikalavimai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 31 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 6 d. nutarimo Nr. 1593 nutarimo „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 177-6569; 2005, Nr. 17) 5.1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; Nr. 122-5537; 2006, Nr. 23-749), 4.2 punktu ir įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 Specialus leidinys, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367).
II. PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ TAKSOFONU, PRIEINAMUMO REIKALAVIMAI
5. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu Teikėjai privalo:
5.1. užtikrinti, kad taksofonų tankis Lietuvos Respublikos miestuose būtų ne mažesnis kaip 1,3 taksofono vienam tūkstančiui gyventojų, o kitose gyvenamosiose vietovėse – ne mažesnis kaip 0,5 taksofono vienam tūkstančiui gyventojų;
5.2. užtikrinti, kad taksofonu galima būtų siųsti vietinius, nacionalinius ir tarptautinius telefono skambučius;
III. TAKSOFONŲ PRIEINAMUMO NEĮGALIESIEMS REIKALAVIMAI
6. Teikėjai, teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams, privalo:
6.1. užtikrinti, kad naudojimosi taksofonu instrukcija būtų parašyta ne mažesniu nei 16 kegelių dydžio šriftu, tamsiu paros metu būtų apšviesta;
6.2. užtikrinti, kad taksofonų įrengimo vietos atitiktų Statybos techninių reikalavimų reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 (Žin., 2001, Nr. 53-1898), 140 punkte nustatytus reikalavimus;
6.3. įrengti ar pritaikyti esančius taksofonus neįgaliesiems taip, kad tokie taksofonai atitiktų visus šių Reikalavimų 6.1 ir 6.2 punktuose nustatytus reikalavimus ir bendras šių taksofonų skaičius būtų ne mažesnis nei 10 procentų visų taksofonų, kiekviename Lietuvos Respublikos savivaldybės centre įrengiant ar pritaikant bent po vieną taksofoną prie nurodytų objektų: geležinkelio stoties, oro ir jūrų uostų, autobusų stoties, centrinių (regioninių) sveikatos priežiūros įstaigų, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių, Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų, stacionarių universaliųjų pašto paslaugų teikimo vietų, savivaldybių, Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinių darbo biržų, jei tokie objektai Lietuvos Respublikos savivaldybės centre yra;
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Reikalavimų universaliųjų paslaugų
teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų
viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą,
įskaitant taksofonų prieinamumą šių
paslaugų gavėjams su negalia,
priedas
NEĮGALIŲJŲ REABILITACIJOS CENTRŲ, KURIUOSE TURI BŪTI ĮRENGTI TEKSTO TAKSOFONAI, ADRESŲ SĄRAŠAS