INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SERTIFIKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ AKREDITAVIMO REIKALAVIMŲ IR TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. sausio 29 d. Nr. T-9

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 568 „Dėl elektroninio parašo priežiūros institucijos“ (Žin., 2002, Nr. 43-1634),

tvirtinu Sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimus ir tvarką (pridedama).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                           JUOZAS ZALATORIUS


PATVIRTINTA

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

direktoriaus

2003 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. T-9

 

SERTIFIKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ AKREDITAVIMO REIKALAVIMAI IR TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimai ir tvarka (toliau vadinama – Tvarka) nustato sertifikavimo paslaugų teikėjų (toliau vadinama – paslaugų teikėjas) akreditacinius reikalavimus ir akreditavimo tvarką.

2. Paslaugų teikėjų savanoriškos akreditacijos tikslas – įvertinti ir pripažinti paslaugų teikėjo sugebėjimus teikti kokybiškas paslaugas pagal techninius ir saugumo reikalavimus, ne žemesnius negu reikalavimai kvalifikuotus sertifikatus sudarantiems paslaugų teikėjams, ir skatinti elektroninio parašo naudotojų pasitikėjimą paslaugų teikėjų teikiamomis paslaugomis.

3. Akreditavimo objektas – paslaugų teikėjo veiklą apibrėžiančių dokumentų ir paslaugų teikimo atitikimas akreditaciniams reikalavimams.

4. Šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 61-1827; 2002, Nr. 64-2572).

 

II. AKREDITACINIAI REIKALAVIMAI SERTIFIKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS

 

5. Paslaugų teikėjas, sudarantis ir tvarkantis sertifikatus, turi teikti paslaugas taikydamas Lietuvos standartą LST ETSI TS 101 456 „Strateginiai reikalavimai, keliami kvalifikuotus sertifikatus išduodantiems sertifikavimo paslaugų teikėjams“.

6. Paslaugų teikėjas, teikiantis laiko žymos paslaugas, turi teikti paslaugas taikydamas Lietuvos standartą LST ETSI TS 102 023 „Strateginiai reikalavimai, keliami laiko žymėjimo paslaugų teikėjams“.

7. Paslaugų teikėjas turi būti įdiegęs kokybės vadybos sistemą taikydamas Lietuvos standartą LST ISO 9001:2001 „Kokybės vadybos sistemos. Reikalavimai“.

8. Paslaugų teikėjas iki prašymo gauti akreditaciją pateikimo datos savo civilinę atsakomybę privalo apdrausti ne mažesne kaip Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Komitetas) nustatyta suma.

 

III. AKREDITACIJOS TEIKIMAS

 

9. Paslaugų teikėjus akredituoja Komitetas.

10. Komitetas, priimdamas sprendimą dėl akreditacijos, remiasi paslaugų teikėjo pateiktais, naudojamos elektroninio parašo įrangos techninį ir saugumo lygį patvirtinančiais dokumentais, akredituotų paslaugų teikimo atitikties vertintojų išvadomis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei Komiteto patvirtintų teisės aktų nustatytais reikalavimais.

11. Visas su akreditavimu susijusias išlaidas sumoka paslaugų teikėjas.

 

IV. PRAŠYMO PATEIKIMAS

 

12. Paslaugų teikėjas, prieš kreipdamasis į Komitetą dėl akreditacijos, turi atlikti paslaugų teikimo atitikties įvertinimą, sudaręs sutartį su akredituota paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų atitikties įvertinimo įstaiga (toliau vadinama – Įstaiga), ir gauti dokumentus, patvirtinančius paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų atitiktį akreditaciniams reikalavimams. Įstaiga turi būti akredituota Lietuvoje arba Europos Sąjungos šalyje paslaugų teikėjų atitikties įvertinimo veiklai.

13. Paslaugų teikėjas, norėdamas akredituotis, turi pateikti Komitetui vadovo ar įgalioto asmens pasirašytą prašymą, kuriame būtų:

13.1. paslaugų teikėjo pavadinimas;

13.2. paslaugų teikėjo teisinė forma;

13.3. paslaugų teikėjo buveinės adresas;

13.4. paslaugų teikėjo juridinio asmens kodas;

13.5. paslaugų teikėjo registravimo pažymėjimo numeris bei išdavimo data;

13.6. paslaugų teikėjo vadovo vardas, pavardė, pareigos ir kontaktiniai duomenys;

13.7. pridedamų dokumentų sąrašas.

14. Paslaugų teikėjas kartu su prašymu turi pateikti šiuos dokumentus:

14.1. paslaugų teikėjo registracijos pažymėjimo kopiją;

14.2. paslaugų teikėjo įstatų kopiją;

14.3. paslaugų teikėjo steigimo dokumentų kopiją;

14.4. paslaugų teikėjo sertifikavimo veiklos nuostatus;

14.5. paslaugų teikėjo civilinės atsakomybės draudimo poliso kopiją;

14.6. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos pažymą apie paslaugų teikėjo įregistravimą asmens duomenų valdytojų valstybės registre;

14.7. kokybės sistemos sertifikatą;

14.8. Įstaigos išduotus liudijimus (sertifikatus), patvirtinančius paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų atitiktį, ir paslaugų teikėjo naudojamos elektroninio parašo įrangos gamintojo deklaracijų, patvirtinančių įrangos atitiktį, kopijas.

15. Komitetas nustatęs, kad pateikti visi šios Tvarkos 13 ir 14 punktuose reikalaujami duomenys ir dokumentai, registruoja prašymą. Priešingu atveju prašymas neregistruojamas, apie tai informuojant paslaugų teikėją.

 

V. PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

16. Prašymą akredituoti paslaugų teikėją Komitetas turi išnagrinėti ir priimti sprendimą per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo užregistravimo.

17. Komitetas prašymo nagrinėjimo laikotarpiu gali prašyti paslaugų teikėją patikslinti ar papildyti 13 ir 14 punktuose reikalaujamus duomenis ir dokumentus.

18. Komitetas, išanalizavęs paslaugų teikėjo pateiktus dokumentus bei atitikties įvertinimo medžiagą, priima sprendimą dėl akreditacijos.

19. Jei nustatoma, kad paslaugų teikėjas neatitinka šios Tvarkos II skyriaus reikalavimų, priklausomai nuo neatitikčių pobūdžio Komiteto siūlymu gali būti nustatomas abipusiai priimtinas terminas neatitiktims pašalinti.

20. Jei nustatoma, kad paslaugų teikėjas atitinka šios Tvarkos II skyriaus reikalavimus, paslaugų teikėjui išduodamas akreditacijos pažymėjimas. Apie paslaugų teikėjo akreditaciją skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Komiteto interneto svetainėje.

21. Komitetas atsisako akredituoti paslaugų teikėją, jei iš pateiktų dokumentų nustato, kad paslaugų teikėjas neatitinka šios Tvarkos II skyriaus reikalavimų ir nepašalina neatitikčių per nustatytą abipusiai priimtiną terminą arba paslaugų teikėjo prašyme, prie prašymo pridėtuose dokumentuose pateikti klaidingi duomenys.

22. Paslaugų teikėjo akreditacija yra suteikiama 2 metams. Iki akreditacijos galiojimo termino pabaigos pateikus teigiamas Įstaigos pakartotino įvertinimo išvadas, akreditacija gali būti pratęsta dar 2 metams.

23. Paslaugų teikėjas gali kreiptis į Komitetą dėl atitikimo akreditaciniams reikalavimams pakeitimo, jei jo veikloje įvyko pokyčiai, sąlygojantys akreditacinių reikalavimų tenkinimą.

24. Paslaugų teikėjo akreditacija panaikinama, kai paslaugų teikėjas nepratęsia akreditacijos iki suteiktos akreditacijos pabaigos, kai paslaugų teikėjas kreipiasi į Komitetą su prašymu panaikinti paslaugų teikėjo akreditaciją ar kai paslaugų teikėjas nutraukia savo veiklą.

25. Apie paslaugų teikėjo akreditacijos statuso pakeitimus turi būti skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Komiteto interneto svetainėje.

______________