LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2013 m. sausio 11 d. Nr. V-23

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 914 (Žin., 1998, Nr. 67-1952; 2010, Nr. 123-6294) 15.9 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 80-3639):

1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. vasario 21 d. įsakymą Nr. ISAK-313 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 24-812).

 

Švietimo ir mokslo ministras                                               Dainius Pavalkis

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-23

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS

DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, ministerijos nuostatais, šiuo Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Ministerija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose ministerijai atstovauja ministras arba pagal kompetenciją jo pavedimu paskirtas viceministras, ministerijos kancleris ar kitas ministerijos valstybės tarnautojas, ar darbuotojas. Pavedime, jei reikia, gali būti suformuluota ministerijos pozicija, kurios privalo laikytis valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

 

II. BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Ministras, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai ir visuomeniniai konsultantai

 

5. Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis ir tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos kasmetinių Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos prioritetų ir planuojamų pasiekti rezultatų jam pavestose valdymo srityse įgyvendinimą.

6. Vadovaudamas ministerijai, ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131) (toliau – Vyriausybės įstatymas) 26 straipsnio 3 dalyje nustatytas ir kitas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų pavestas funkcijas.

7. Ministrą laikinai gali pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje.

8. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministro patarėjas (patarėjai), padėjėjas ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus.

9. Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

 

Ministro įsakymai

 

10. Ministras priima ir pasirašo įsakymus. Prireikus ministras gali priimti bendrus įsakymus kartu su kitais ministrais. Kai nėra ministro, įsakymus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.

11. Ministro įsakymai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (Žin., 2011, Nr. 88-4229).

12. Ministro įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Vyriausybės sprendimų, Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144; 2005, Nr. 146-5328) nustatyta tvarka.

13. Jeigu rengiamas bendras kelių ministrų įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek ministrų pasirašo įsakymą. Prieš ministrui pasirašant įsakymą, ministerijoje liekantis šio įsakymo vienas originalas vizuojamas šio Reglamento 71 punkte nustatyta tvarka.

14. Pasirašytas įsakymas registruojamas ir jo originalas (su vizomis) saugomas Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje. Pasirašyti ministro įsakymai registruojami jų pasirašymo dienos data. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo kalendorinių metų pradžios iki pabaigos. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio pasirašiusio ministro pasirašymo dienos data. Ministrų pasirašytą įsakymą įformina ta ministerija, kurios ministras inicijavo įsakymą. Už ministerijos dokumentų valdymą atsakingas ministerijos, kurios ministras inicijavo įsakymą, administracijos padalinys suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja.

15. Ministro įsakymo originalai (kai rengiamas ne vienas egzempliorius) be vizų ar patvirtintos kopijos ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduodami arba išsiunčiami juos vykdyti turinčioms institucijoms (valstybės tarnautojams ar darbuotojams) ir kitiems įsakyme nurodytiems adresatams.

16. Ministro įsakymų (išskyrus personalo klausimais) kopijas ministerijos administracijos padaliniams kompiuterine Vadovybės informacine sistema (toliau – VIS), kurios nuostatus tvirtina ministras, pateikia Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius.

17. Ministro įsakymų kopijas personalo klausimais ministerijos administracijos padaliniams pateikia Personalo skyrius.

 

Ministerijos administracija

 

18. Ministerija turi savo administraciją. Jai vadovauja ministerijos kancleris. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas jo funkcijas arba dalį jų ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų.

19. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal savo kompetenciją priima potvarkius.

20. Ministerijos administracijos padaliniai darbą organizuoja vadovaudamiesi ministro patvirtintais nuostatais, ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2007, Nr. 50-1922), darbuotojai – pareigybių aprašymais.

 

Ministerijos kolegija

 

21. Ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministrai ir ministerijos kancleris. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai. Kolegijos narių skaičių nustato, kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus kolegijai svarstyti.

22. Kolegijos posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami kolegijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

Ministerijos veiklos organizavimas

 

23. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais valdymo sričių strateginiais ir metiniais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Ministerijos strateginiai ir metiniai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje.

24. Ministerijos valdymo sričių strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir kontroliuoja ministerijos kancleris, atsižvelgdamas į Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano nuostatas, ministro nustatytus tikslus ir veiklos prioritetus. Ministro valdymo sričių strateginius ir metinius veiklos planus rengia Strateginių programų biuras.

25. Ministro valdymo sričių strateginių veiklos planų vykdymą vertina Vidaus audito skyrius.

26. Teikiant pasiūlymus dėl valstybės biudžeto ir investicinių programų atsižvelgiama į Vyriausybės programos įgyvendinimo priemones ir ministerijos strateginio veiklos plano prioritetus.

27. Einamieji ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami per ministro, viceministrų ir ministerijos kanclerio pasitarimus. Šiuose pasitarimuose ministro nurodymu gali dalyvauti ministerijos administracijos padalinių vadovai ir kiti ministro pakviesti asmenys. Ministras rengia pasitarimus:

27.1. su viceministrais, ministerijos kancleriu paprastai kartą per savaitę;

27.2. prireikus su ministerijos administracijos padalinių vadovais, ministerijos įsteigtų ir jos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų vadovais – atskirai suderintu laiku.

28. Viceministrai, ministerijos kancleris, administracijos padalinių vadovai gali organizuoti pasitarimus su ministerijos administracijos padalinių vadovais ir valstybės tarnautojais ar darbuotojais, ministerijos įsteigtų, ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų institucijų vadovais, kitais asmenimis jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

29. Ministerijos metines (ir kitais teisės aktais nustatytų periodų) veiklos ataskaitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia ministras.

 

Dokumentų pasirašymas

 

30. Ministras pasirašo įsakymus, dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Lietuvos Respublikos Seimo komitetų, pakomitečių pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.

Ministras taip pat gali pasirašyti ir kitus dokumentus.

Kai nėra ministro, šiuos dokumentus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Kai nėra ministro, jo rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus, išskyrus įsakymus, gali pasirašyti viceministrai pagal ministro priskirtas veiklos sritis ar ministerijos kancleris, apie tai vėliau informuodami ministrą.

Įstatymų nustatyta tvarka ministras pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.

31. Prieš ministrui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antrieji egzemplioriai (kopijos) vizuojami šio Reglamento nustatyta tvarka.

32. Viceministrai pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris. Esant ministro rašytiniam pavedimui, viceministrai pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas.

33. Ministerijos kancleris pasirašo potvarkius, raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Lietuvos Respublikos Seimo priimamajam, Ministro Pirmininko tarnybai, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kitus teisės aktais jam pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus, išskyrus potvarkius, sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, gali pasirašyti viceministrai. Esant ministro rašytiniam pavedimui, ministerijos kancleris pasirašo teikimą, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamas suderintas teisės akto projektas, taip pat teikimą, kuriuo derinti suinteresuotoms institucijoms teikiamas ministerijos parengtas teisės akto projektas.

34. Prieš ministrui, viceministrams, pagal priskirtas veiklos sritis ir ministerijos kancleriui pasirašant dokumentus, jų antrieji egzemplioriai (išskyrus potvarkių originalus) vizuojami šio Reglamento nustatyta tvarka.

35. Ministerijos administracijos departamentų direktoriai, padalinių, nepriskirtų departamento struktūrai, vadovai pagal savo kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus piliečiams, įstaigoms, kuriose ministerija įgyvendina savininko teises ir pareigas, valdymo sričiai priskirtoms institucijoms, savivaldybių administracijų padalinių vadovams, kitoms švietimo įstaigoms. Pirkimų organizatoriai, vykdydami pirkimus – paklausimus tiekėjams. Ministerijos administracijos padalinių vadovų raštai įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke ir registruojami departamente ar ministerijos administracijos padalinyje. Pirkimų organizatorių paklausimai tiekėjams įforminami ministerijos administracijos padalinio blanke.

36. Prireikus ministras gali nustatyti kitokią dokumentų pasirašymo tvarką.

 

III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai

 

37. Ministras užtikrina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų deramai ir laiku įvykdyti. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja ministerijos viceministrai, pagal jiems priskirtas veiklos sritis.

Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Ministro Pirmininko kanclerio pavedimus vykdyti rezoliucija ar rašytiniu pavedimu nurodo ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

38. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Vyriausybės kanclerio pavedimai su pirmojo rašančio asmens rezoliucija grąžinami į Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrių. Pavedimo originalas atiduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui. Kitiems vykdytojams pavedimo kopijos perduodamos per VIS.

39. Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai ar Ministrui Pirmininkui pavedus – Ministro Pirmininko kanclerio pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamo teisės akto projektą), jeigu nėra nurodytas konkretus įvykdymo laikas, turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo ministerijoje dienos. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdomi per 3 mėnesius nuo jų gavimo dienos, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodomas konkretus įvykdymo laikas.

40. Jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba Ministro Pirmininko ar Ministro Pirmininko pavedimu Ministro Pirmininko kanclerio pavedime pirmąja institucija nurodyta ministerija, pavedimo vykdymą organizuoja ir reikiamą medžiagą rengia ministerijos padalinys (valstybės tarnautojas ar darbuotojas), kuriam pavedimas pateiktas vykdyti.

41. Jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedime ar Ministro Pirmininko pavedimu Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanclerio pavedime ministerija nurodyta ne pirmąja vykdančiąja institucija, ministerijos administracijos padalinys (valstybės tarnautojas ar darbuotojas), kuriam pavedimas pateiktas vykdyti, pagrindinės pavedimą vykdančios institucijos reikalavimu per 5 darbo dienas turi parengti medžiagą ar atitinkamus pasiūlymus.

42. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jeigu pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga grąžinama rengėjams tobulinti, tačiau pavedimo įvykdymo terminas paprastai nepratęsiamas.

43. Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir jų vykdymo duomenis apibendrina Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius.

 

Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio ir kiti pavedimai

 

44. Pavedimus duoti turi teisę:

44.1. ministras – visiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams;

44.2. viceministrai – pagal nustatytas veiklos sritis ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, išskyrus ministerijos kanclerį, ir darbuotojams;

44.3. ministerijos kancleris – ministerijos administracijos padalinių vadovams, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams, darbuotojams, ministro pavedimu įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;

44.4. ministerijos administracijos padalinio vadovas – ministerijos administracijos padaliniui priklausantiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

45. Pavedimai valstybės tarnautojams ir darbuotojams gali būti duodami ministro įsakymais, viceministrų rezoliucijomis, ministerijos kanclerio potvarkiais, rezoliucijomis, asmenų, turinčių teisę duoti pavedimus, rezoliucijomis, kitokia rašytine, žodine forma ar VIS.

46. Ministro pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai, ministerijos kancleris, ministerijos administracijos padalinių vadovai. Ministro pavedimų įstaigų prie ministerijų vadovams ir kitų įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko teises ir pareigas, vadovams vykdymą organizuoja ir kontroliuoja šių įstaigų vadovai.

47. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą ir kitus skubius pavedimus) turi būti įvykdomas per 10 darbo dienų nuo gavimo ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime nenurodomas konkretus pavedimo įvykdymo laikas ar teisės aktai nenumato kitų terminų.

48. Atsakymo į Lietuvos Respublikos Seimo narių ar jų grupių raštišką klausimą ar paklausimą terminas negali viršyti 10 kalendorinių dienų nuo rašytinio klausimo ar paklausimo gavimo dienos. Jeigu dėl objektyvių priežasčių atsakyti nustatytu laiku negalima, privaloma raštu motyvuoti ir pasiūlyti savo terminą, bet ne ilgesnį kaip 1 mėnesio laikotarpį nuo rašytinio klausimo ar paklausimo gavimo; tačiau jeigu paklausimo teikėjai su nurodytais motyvais nesutinka, paklausimo svarstymą būtina rengti numatytu laiku.

49. Jeigu Reglamento 44 punkte nurodytų asmenų pavedimas duotas raštu keliems vykdytojams, Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriaus darbuotojai, tvarkantys dokumentus, pateikia jį vykdytojams. Vykdytojai pagrindinio vykdytojo prašymu, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos, pagal savo kompetenciją privalo raštu pateikti išvadas, pasiūlymus pirmajam pavedime nurodytam vykdytojui.

50. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, pagrindinis pavedime nurodytas vykdytojas nedelsdamas apie tai turi pranešti pavedimą davusiam asmeniui, kuris priima sprendimą. Apie pavedimą davusio asmens priimtą sprendimą pavedimą vykdančio ministerijos administracijos padalinio vadovas taip pat informuoja Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriaus valstybės tarnautojus ar darbuotojus, atliekančius dokumentų valdymo funkcijas, kurie daro žymą dėl pavedimo vykdymo VIS.

51. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės.

 

IV. ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS.

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ skelbimas

 

Bendrosios nuostatos

 

52. Ministerija, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą ir kasmetinius Vyriausybės veiklos prioritetus, formuodama valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse ir vykdydama Vyriausybės ir Ministro Pirmininko (Ministrui Pirmininkui pavedus – Ministro Pirmininko kanclerio) pavedimus ir kitus pavedimus, taip pat pagal kompetenciją savo iniciatyva rengia ir teikia Vyriausybei įstatymų, Seimo nutarimų, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, Vyriausybės sprendimų ir rezoliucijų, ministro įsakymų projektus (toliau – teisės aktų projektai).

53. Teisės aktų projektus ir jų lydimąją medžiagą rengia ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją. Rengti teisės aktų projektus ministras, viceministras, pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ar ministerijos kancleris, pagal ministro nustatytas administravimo sritis, gali pavesti įstaigoms prie ministerijos ar ministerijos valdymo sričiai priskirtoms įstaigoms pagal kompetenciją. Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie ministerijos ar ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos rengti atitinkamus teisės aktų projektus gali siūlyti ir savo iniciatyva.

54. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės. Ministro sudarytų darbo grupių, taip pat Ministro Pirmininko sudarytų darbo grupių, kurių vadovais paskirti ministerijos valstybės tarnautojai, veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, jei posėdis protokoluojamas, susirašinėjimo medžiaga, įvairūs projektai, pažymos ir kita) saugomi už teisės akto projekto rengimą atsakingame ministerijos administracijos padalinyje, o darbo grupei baigus darbą (priėmus teisės aktą) – dokumentai, susiję su teisės akto projekto rengimu, perduodami Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriui.

55. Jei priimtam teisės aktui ar atskiroms jo nuostatoms įgyvendinti reikia priimti atitinkamus ministrui pavestos valdymo srities teisės aktus, ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją be atskiro ministro, viceministro, pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ar ministerijos kanclerio, pagal ministro nustatytas administravimo sritis, pavedimo turi parengti atitinkamų teisės aktų projektus. Už nurodytų teisės aktų projektų parengimą atsakingi atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovai.

Jei atitinkamam teisės aktui įgyvendinti reikiamą teisės aktą pagal kompetenciją turi rengti keli administracijos padaliniai, pagal kompetenciją atitinkamo administracijos padalinio vadovas (vadovai) kreipiasi į ministrą arba viceministrą, pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ar ministerijos kanclerį, pagal ministro nustatytas administravimo sritis, prašydami paskirti atsakingus rengėjus.

 

Teisės aktų projektų rengimas

 

56. Ministerijoje teisės aktų projektai rengiami laikantis bendrųjų įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo reikalavimų ir turi atitikti teisės technikos, dokumentų rengimo taisyklių ir lietuvių kalbos taisyklių reikalavimus. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas ir Dokumentų rengimo taisykles.

57. Ministro įsakymai ir ministerijos kanclerio potvarkiai ministerijos vidaus darbo organizavimo klausimais, taip pat kiti individualaus pobūdžio jų teisės aktai, juos keičiant paprastai dėstomi nauja redakcija.

58. Teisės aktų projekte apibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai turi būti įvertinami Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo (Žin., 2004, Nr. 7-129) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Tarptautinės sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1948) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2001, Nr. 84-2938; 2012, Nr. 88-4617). Tarptautinių sutarčių rengimą ir sudarymą organizuoja ir koordinuoja Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius, kiti ministerijos administracijos padaliniai teikia informaciją Tarptautinio bendradarbiavimo skyriui, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant sutarčių sudarymą pagal jiems nustatytas funkcijas. Atskiru ministro pavedimu, atsižvelgus į sutarties tikslą, sutarties rengimo ir sudarymo organizavimas gali būti pavestas kitam ministerijos administracijos padaliniui.

60. Teisės akto projekto rengėjas kartu su teisės akto projektu parengia ir kitus dokumentus, nurodytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 (Žin., 2009, Nr. 121-5212; 2011, Nr. 8-350) (toliau – Teisėkūros taisyklės), ir atitinkančius šių taisyklių reikalavimus.

61. Rengiant teisės aktų projektus, perkeliančius ir (ar) įgyvendinančius Europos Sąjungos direktyvas, kartu parengiamos Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 (Žin., 2004, Nr. 8-184; 2005, Nr. 57-1950), 7 priede nustatytos formos direktyvų ir Lietuvos Respublikos nacionalinių teisės aktų atitikties lentelės (toliau – atitikties lentelė), kurios įvedamos į Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (LINESIS).

62. Įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų parengtus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus įvertina ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją.

63. Ministerijos parengti teisės aktų projektai, teikiami derinti suinteresuotoms institucijoms, taip pat suderinti su suinteresuotomis institucijomis, teikiami Vyriausybei, turi būti pateikiami Teisės skyriaus vedėjui ar jo funkcijas vykdančiam valstybės tarnautojui, kad būtų įvertinti, ar atitinka Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo ir Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų nustatytus teisės technikos reikalavimus, taip pat valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atliekančiam lietuvių kalbos tvarkytojo funkcijas, kad būtų įvertinti, ar atitinka lietuvių kalbos taisyklių ir Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo nustatytus reikalavimus.

Prieš pateikiant ministrui pasirašyti, ministro norminiai įsakymai turi būti pateikti šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytiems asmenims, kad būtų įvertinti, ar atitinka Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo ir Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų nustatytus teisės technikos reikalavimus ir lietuvių kalbos reikalavimus. Taip pat šiais aspektais gali būti įvertinti ir ministerijos kanclerio potvarkiai.

Teisės aktų projektai, ištaisyti teisės technikos ir lietuvių kalbos požiūriu, grąžinami projekto rengėjui. Kai teisės akto projekte yra neaiškumų, pastabos pateikiamos parašant komentarą arba kitokia rašytine ar žodine forma.

64. Atskiru pavedimu, kad būtų įvertinti, ar atitinka Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo ir Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų nustatytus teisės technikos reikalavimus, ir lietuvių kalbos taisyklių reikalavimus, teikiami ministro individualaus pobūdžio įsakymai ir dokumentai personalo klausimais.

65. Viceministras ar ministerijos kancleris, įvertinęs pateiktą teisės akto projektą, vizuoja jį arba pateikia dėl jo pastabas rengėjui, kuris pastabas ir pasiūlymus įvertina ir patikslina teisės akto projektą.

 

Dokumentų ir teisės aktų projektų vizavimas

 

66. Ministerijos parengti dokumentai ir teisės aktų projektai ir jų lydimoji medžiaga, teikiami ministrui, viceministrams ar ministerijos kancleriui pasirašyti ar vizuoti, turi būti vizuoti Teisėkūros taisyklėse nustatyta tvarka ir šio Reglamento šiame poskyryje nustatyta tvarka.

67. Jei nerengiamas elektroninis dokumentas ar teisės akto projektas, vizuojamas popierinis dokumento ar teisės akto projekto antrasis egzempliorius, išskyrus ministro įsakymus, ministerijos kanclerio potvarkius ir dokumentus, kurie siunčiami su žyma „Originalas nebus siunčiamas“. Ministro įsakymo, ministerijos kanclerio potvarkio ir dokumento, kuris siunčiamas su žyma „Originalas nebus siunčiamas“ popierinis variantas vizuojamas to lapo, kurioje yra pasirašančiojo parašas, kitoje pusėje.

68. Vizuodamas dokumentą ar teisės akto projektą, valstybės tarnautojas ar darbuotojas patvirtina, kad jis susipažinęs su dokumentu ar teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją. Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas nepritaria parengtam dokumentui ar teisės akto projektui, jis vizuoja projektą su prierašu, kad pridedama atskiroji nuomonė. Atskiroji nuomonė pateikiama raštu atskirame lape.

69. Kartu su ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui (priklausomai nuo to, kas pasirašo ar vizuoja dokumentus) pateikiamu pasirašyti siunčiamu dokumentu (jei rengiamas popierinis variantas), išskyrus teisės aktų projektus, turi būti pateikiamas ir šio Reglamento 66–76 punktuose nustatyta tvarka vizuotas dokumento antrasis egzempliorius, kuris lieka ministerijoje.

Siunčiamo dokumento egzemplioriuje, kuris lieka ministerijoje, būtinos vizos: siunčiamą dokumentą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo, jo tiesioginio vadovo (nesavarankiško skyriaus vedėjo), departamento direktoriaus (ar jo pavedimu – direktoriaus pavaduotojo) ar savarankiško skyriaus vedėjo, viceministro pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kanclerio pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

70. Ministerijos parengtas teisės akto projektas, teikiamas išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti, taip pat teikiamas Vyriausybei teisės akto projektas, jo lyginamasis variantas (ir priedai, jei jie yra), kiti projekto lydimieji dokumentai, nurodyti Teisėkūros taisyklėse, turi būti vizuoti ar pasirašyti Teisėkūros taisyklių nustatyta tvarka.

71. Ministro įsakymai (išskyrus individualaus pobūdžio įsakymus), teikiamo teisės akto projekto išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti ir teikiamo Vyriausybei teisės akto projekto ir jo lyginamojo varianto antrieji egzemplioriai, liekantys ministerijoje, turi būti vizuoti:

71.1. teisės akto projekto tiesioginio rengėjo;

71.2. projektą rengusio valstybės tarnautojo ar darbuotojo tiesioginio vadovo (nesavarankiško skyriaus vedėjo) ir departamento direktoriaus ar savarankiško skyriaus vedėjo;

71.3. asmens, atliekančio lietuvių kalbos tvarkytojo funkcijas;

71.4. jeigu projektas yra susijęs su kito ministerijos administracijos padalinio veikla, – šio padalinio vadovo;

71.5. Teisės skyriaus vedėjo ar jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo;

71.6. viceministro pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar ministerijos kanclerio pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

72. Dokumentai susiję su finansine ir ūkine veikla turi būti vizuoti Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjo.

73. Dokumentai, susiję su strategine veikla, veiklos programų projektai turi būti vizuojami Strateginių programų biuro vedėjo ar jo deleguoto valstybės tarnautojo, darbuotojo.

74. Dokumentus personalo klausimais rengia Personalo skyrius. Juos vizuoja Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo tiesioginis vadovas, ministerijos kancleris. Kiti valstybės tarnautojai dokumentus personalo klausimais vizuoja ministro ar ministerijos kanclerio pavedimu.

75. Ministro individualaus pobūdžio įsakymus vizuoja įsakymo projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo tiesioginis vadovas, departamento direktorius, ministerijos kancleris, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis.

Ministro pasirašomas sutartis ir susitarimus, ministerijos procesinius ir kitus dokumentus teismui, įgaliojimus vizuoja šio punkto pirmoje pastraipoje nurodyti asmenys ir Teisės skyriaus vedėjas arba jo funkcijas atliekantis kitas valstybės tarnautojas.

76. Ministerijos kanclerio potvarkį, sutartis, teikdamas kancleriui pasirašyti, vizuoja potvarkio projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo tiesioginis vadovas, departamento direktorius.

 

Ministerijos parengtų teisės aktų projektų derinimas su institucijomis

 

77. Parengtas teisės akto projektas Vyriausybės teisėkūros taisyklių nustatyta tvarka teikiamas derinti ir išvadoms gauti. Su visuomene konsultuojamasi teisės aktų nustatyta tvarka.

78. Teisės akto projektai išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti teikiami per Seimo teisės aktų informacinės sistemos (toliau – TAIS) Projektų registravimo posistemį.

 

Ministerijos parengtų teisės aktų projektų teikimas Vyriausybei

 

79. Teisės aktų projektai Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento ir Teisėkūros taisyklių nustatyta tvarka.

80. Teisės akto projektas Vyriausybei teikiamas nustatyta tvarka paskelbiant projektą ir jo lydimąją medžiagą TAIS Projektų registravimo posistemyje.

81. Jeigu dėl ministerijos Vyriausybei pateikto teisės akto projekto pareiškiama pastabų ir pasiūlymų per ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarimą ir šio pasitarimo sprendimu ministerijai pavedama tai įvertinti, projektą rengęs ministerijos administracijos padalinys organizuoja šių pastabų ir pasiūlymų įvertinimą Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka ir, jei reikia, teisės akto projektą patikslina.

82. Po Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio teisės akto projektą, jei reikia, tikslina ministerijos administracijos padalinys, rengęs projektą.

 

Teisės aktų projektų skelbimas Seimo teisės aktų informacinės sistemos

Projektų registravimo posistemyje

 

83. Ministerijos parengti teisės aktų projektai ir lydimoji medžiaga skelbiama Seimo teisės aktų informacinės sistemos (TAIS) Projektų registravimo posistemyje (toliau – TAIS Projektų registravimo posistemis) Teisėkūros taisyklių ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

TAIS Projektų registravimo posistemyje taip pat skelbiami įsakymų projektai, kurių derinimą su kitomis institucijomis numato įstatymai ir kiti teisės aktai.

TAIS Projektų registravimo posistemyje neskelbiami teisės aktų projektai, kurių Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka skelbti negalima, taip pat ministerijos kanclerio potvarkiai.

84. Ministerijos administracijos padalinių vadovai informuoja Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrių apie skiriamą valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už teisės aktų projektų ir lydimosios medžiagos skelbimą TAIS Projektų registravimo posistemyje. Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius šiuos asmenis informuoja apie prisijungimo ir skelbimo galimybes TAIS Projektų registravimo posistemyje.

85. Ministerijos parengtus teisės aktų projektus ir jų lydimąją medžiagą TAIS Projektų registravimo posistemyje paprastai skelbia projektą rengusio ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už teisės aktų projektų ir lydimosios medžiagos skelbimą TAIS Projektų registravimo posistemyje.

86. Ministerijos parengti įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektai, skelbiant juos TAIS Projektų registravimo posistemyje, taip pat skelbiami ministerijos interneto svetainėje Teisėkūros taisyklių ir Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 (Žin., 2003, Nr. 38-1739; 2009, Nr. 154-6976), nustatyta tvarka.

 

V. MINISTERIJOS DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

87. Už ministerijos veiklos dokumentų valdymą teisės aktų nustatyta tvarka atsako Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius.

88. Dokumentai, susiję su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija, rengiami ir naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

89. Ministerijoje gauti raštai, dokumentai (toliau – raštai) registruojami Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje. Tik Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje registruoti raštai laikomi oficialiai ministerijoje gautais.

90. Visi gauti vokai atplėšiami, išskyrus vokus su užrašu „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu adresatas tokį raštą laiko tarnybiniu, jį kartu su voku grąžina Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriui registruoti.

Taip pat neatplėšiami vokai, skirti ministerijų komisijoms (darbo grupėms) su užrašu „neatplėšti iki ministerijos komisijos (darbo grupės) posėdžio“ arba „konkursui“, kai tai susiję su teisės aktų reikalavimu užtikrinti voke esančios informacijos konfidencialumą ir slaptumą bent iki ministerijos komisijos (darbo grupės) posėdžio pradžios. Tokie vokai antspauduojami registravimo spaudu ir perduodami atitinkamos ministerijos komisijos (darbo grupės) sekretoriaus funkcijas vykdančiam ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kuris užtikrina gautų dokumentų ir juose esančios informacijos saugumą ir registravimą atitinkamame ministerijos ar administracijos padalinio dokumentų žurnale (registre).

Ministerijoje raštai, gauti faksu, jeigu juose nurodytas siuntėjo vardas, pavardė, adresas, registruojami bendra tvarka.

Elektroniniu paštu gauti raštai registruojami tik tuo atveju, jei yra pasirašyti elektroniniu parašu arba gauti bendruoju ministerijos elektroninio pašto adresu smmin@smm.lt. Elektroniniu paštu gauti raštai, nepasirašyti elektroniniu parašu ir gauti kitu ministerijos elektroniniu pašto adresu gali būti registruojami ministerijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, į kurio elektroninio pašto dėžutę buvo atsiųstas raštas, nuožiūra. Elektroniniu paštu gauti ir elektroniniu parašu nepasirašyti prašymai ir paklausimai nagrinėjami kaip anoniminiai.

Gauti teismo šaukimai antspauduojami registracijos spaudu, kuriame nurodoma jų gavimo data, ir nedelsiant perduodami Teisės skyriui.

91. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami VIS. Gauti neregistruotini dokumentai atiduodami pagal paskirtį, uždėjus registracijos spaudą ir pažymėjus tik gauto dokumento gavimo datą. Neregistruojami gaunami informaciniai pranešimai apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai, asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.

92. Gauti raštai Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje yra tikrinami, ar jie atsiųsti pagal nurodytą adresą, ar vokuose yra visi rašte nurodyti priedai. Jei voke trūksta priedų, apie tai nedelsiant informuojamas siuntėjas.

93. Registruotino dokumento pirmajame lape dedamas registracijos ir vykdymo kontrolės spaudas. Registracijos spaude įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, vykdymo kontrolės spaude – teisės aktuose nustatytas dokumento įvykdymo terminas ir dokumentas pagal kompetenciją ir nustatytas administravimo sritis perduodamas ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, kad būtų parašyta rezoliucijai.

94. Ministras, viceministras, ministerijos kancleris arba gavusieji dokumentą pirmajame dokumento lape, jei būtina, užrašo rezoliuciją. Pirmasis rezoliuciją rašantis asmuo turi teisę nustatyti ir kitą dokumento įvykdymo terminą. Paskiriant dokumentą vykdyti arba susipažinti pirmajame lape užrašoma rezoliucija, kurioje paprastai nurodomas tiesioginis vykdytojas (-ai) – ministerijos skyriaus (-ių) vedėjas (-ai) ar kito ministerijos administracijos padalinio (-ių) vadovas (-ai), ministerijos kancleris (kai dokumentą skiria vykdyti ministras), viceministras pagal nustatytą veiklos sritį. Rezoliucijoje taip pat gali būti trumpai išdėstomi pasiūlymai, kaip būtų galima spręsti dokumente keliamus klausimus.

95. Dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius registruoja ir perduoda ministrui arba ministerijos kancleriui.

96. Dokumentas su rezoliucija grąžinamas į Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrių. Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius rezoliucijas perkelia į VIS. Atsakingu skiriamas pirmasis rezoliucijoje nurodytas vykdytojas. Kiti rezoliucijoje nurodyti vykdytojai įrašomi į sąrašą „Vykdytojai“. Dokumento originalas atiduodamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui. Dokumentų kopijos kitiems vykdytojams perduodamos per VIS.

97. Viceministrai, ministerijos kancleris (kai dokumentą paskiria vykdyti ministras), gavę iš Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriaus dokumento kopiją su rezoliucija, pirmajame dokumento lape, jei reikia, užrašo savo rezoliuciją. Joje gali būti trumpai išdėstomi pasiūlymai, kaip būtų galima spręsti dokumente keliamus klausimus.

98. Vykdytojai parengtus ir pasirašytus dokumentus pateikia Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriui, kuris pateiktus dokumentus registruoja ir išsiunčia adresatams paprastai paštu arba elektroniniu paštu. Esant poreikiui dokumentus išsiųsti kitais būdais (faksu, registruotu paštu ar kitaip) vykdytojas informuoja Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrių.

Už individualaus pobūdžio ministro įsakymų ir ministerijos kanclerio potvarkių išsiuntimą adresatui atsako įsakymą ar potvarkį rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

99. Siunčiamieji raštai turi būti įforminami pagal raštvedybos reikalavimus.

100. Kai dokumentas siunčiamas pagal adresatų sąrašą ar apibendrintai nurodytiems adresatams, pasirašyti pateikiamas vienas dokumento egzempliorius (originalas), o adresatams išsiunčiamos teisės aktų nustatyta tvarka siunčiamo dokumento patvirtintos kopijos.

Jeigu raštą reikia perduoti skubiai, jis gali būti perduodamas el. paštu arba faksu, tačiau nustatyta tvarka adresatui būtina išsiųsti ir jo originalą. Jei originalo nebūtina siųsti, dokumentas išsiunčiamas elektroniniu paštu, o originalas lieka ministerijoje. Šiuo atveju dokumente turi būti nuoroda „Originalas nebus siunčiamas“.

101. Ministro įsakymų, ministerijos kanclerio potvarkių, išskyrus personalo valdymo klausimais, originalai registruojami jų pasirašymo dieną ir saugomi Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje.

Ministerijos teisės aktų originalai personalo valdymo klausimais, išskyrus susijusius su tarnybinėmis komandiruotėmis, registruojami ir saugomi Personalo skyriuje.

Pasirašytos sutartys registruojamos ir saugomos Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje. Pasirašytos Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos teikimo sutartys (ir jų pakeitimai) registruojamos Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje, o saugomos Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamente.

102. Ministro pasirašyti įgaliojimai registruojami ir jų kopijos su vizomis saugomos Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyriuje teisės aktų nustatyta tvarka.

103. Visi ministerijos dokumentai dedami į bylas pagal ministro patvirtintą dokumentacijos planą.

Dokumentai su žyma „visiškai slaptai“, „slaptai“, „konfidencialiai“, „riboto naudojimo“ registruojami ir apskaitomi vadovaujantis valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reguliuojančiai įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įslaptintos informacijos administravimą.

 

VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ

IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS IR REPREZENTACINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

104. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministrais, ministerijos kancleriu organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius. Kiti ministerijos administracijos padaliniai teikia informaciją Tarptautinio bendradarbiavimo skyriui, rengia dokumentus ir dalyvauja organizuojant susitikimus pagal jiems nustatytas funkcijas.

Prieš 3 darbo dienas iki susitikimo darbotvarkė, susijusi su susitikimu, ir kita medžiaga pateikiama ministrui (viceministrams, ministerijos kancleriui), jeigu ministras nenustato kitaip.

105. Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

106. Išlaidų, susijusių su vizitais ir tarnybinėmis komandiruotėmis į užsienį, taip pat su oficialių delegacijų ir svečių iš užsienio priėmimu ir reprezentacinių išlaidų panaudojimo klausimus sprendžia ministerijos administracijos vadovai. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ministerijai reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimui, užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusių asmenų sveikinimui jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“ (Žin., 2002, Nr. 62-2511) nustatyta tvarka.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

107. Visuomenės informavimu apie ministerijos veiklą ir palankios viešosios nuomonės kūrimu rūpinasi Komunikacijos skyrius.

108. Komunikacijos skyrius kartu su kitų ministerijos administracijos padalinių vadovais bei valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, komentuodamas su ministerijos kompetencija susijusius klausimus, informuodamas apie ministerijos vadovų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat visuomenės informavimo priemonėms rengia pranešimus aktualiais klausimais. Žiniasklaidai platinamus pranešimus apie ministerijos sprendimus pasirašo Komunikacijos skyriaus vedėjas arba pranešimą rengęs kitas Komunikacijos skyriaus specialistas, suderinęs su ministru, viceministru ar ministerijos kancleriu. Komunikacijos skyrius taip pat apibendrina su ministerijos veikla susijusią informaciją visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją ministrui, viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigoms prie ministerijos.

109. Komunikacijos skyriaus išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei turi atspindėti oficialią ministerijos poziciją.

110. Informacija teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008), kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

111. Visa oficiali informacija, susijusi su ministerijos veikla, skelbiama ministerijos interneto tinklalapyje adresu http://www.smm.lt.

 

VIII. ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

112. Asmenų prašymai nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779). Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

113. Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, Reglamento 112 punkte nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja kiti įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

 

IX. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

114. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos kanclerio, kitų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie ministerijos ir ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatyta tvarka.

115. Ministerijos valstybės tarnautojų (išskyrus ministerijos kanclerio), darbuotojų, įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko teises ir pareigas, vadovų tarnybinių komandiruočių klausimus sprendžia ministras ar jo įgaliotas ministerijos kancleris. Ministerijos kanclerio tarnybinių komandiruočių klausimą sprendžia ministras.

116. Kai į tarnybinę komandiruotę siunčiamas ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ar įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko teises ir pareigas, vadovai, neturintys pavaduotojo, įsakyme (potvarkyje) dėl komandiruotės nurodomas išvykstantį į komandiruotę vadovą pavaduojantis asmuo.

117. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, per 3 darbo dienas atsiskaito už pavedimo ar užduoties atlikimą ministerijos administracijos padalinio vadovui; ministerijos administracijos padalinių vadovai – ministerijos kancleriui arba ministrui; viceministrai, ministerijos kancleris – ministrui. Buhalterinės apskaitos skyriui komandiruoti asmenys per 3 darbo dienas pateikia avansinę apyskaitą su pateisinamaisiais dokumentais.

Ministras, grįžęs iš tarnybinės komandiruotės užsienyje, per 5 darbo dienas raštu pateikia Ministrui Pirmininkui komandiruotėje atlikto darbo ir užduoties įvykdymo ataskaitą.

Tarnybinių komandiruočių užsienyje dalykinės ataskaitos pateikiamos ir saugomos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriuje.

118. Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų vykimą į užsienį organizuoja ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius.

119. Apie ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio ir numatytus oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautinių sutarčių) Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius informuoja teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

120. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

121. Kasmetinės, tikslinės atostogos ministerijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

122. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos kanclerio kasmetinių atostogų suteikimo grafiką nustato ministras. Kasmetinių atostogos kitiems ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie ministerijos ir įstaigų, kuriose ministerija įgyvendina savininko teises ir pareigas, vadovams, suteikiamos pagal ministro arba esant jo įgaliojimui ministerijos kanclerio patvirtintą kasmetinių atostogų grafiką.

123. Atostogų grafikų pakeitimai galimi šalims susitarus.

124. Vadovaujantis Darbo kodeksu, asmenų pageidavimu kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis. Viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip keturiolika kalendorinių dienų.

125. Ministerijos administracijos padalinių vadovų, neturinčių pavaduotojų, atostogų metu pareigas eina atitinkamai ministro įsakyme ar ministerijos kanclerio potvarkyje nurodytas kitas valstybės tarnautojas arba darbuotojas.

126. Ministerijos administracijos padalinių vadovai turi užtikrinti savo vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ir darbuotojams duotų pavedimų vykdymo tęstinumą jų atostogų metu.

 

XI. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

127. Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3166, 2008, Nr. 132-5072).

128. Ministerijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

129. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, už ministerijai padarytą žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

130. Ministerijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn, o už ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

131. Įstatymų nustatytais atvejais ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRAMS, MINISTERIJOS KANCLERIUI, MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

132. Keičiantis ministrui reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

133. Keičiantis viceministrams, ministerijos kancleriui, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami pagal ministro nustatytos formos reikalų perdavimo aktą.

134. Keičiantis viceministrui, ministerijos kancleriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam viceministrui, ministerijos kancleriui, ministerijos administracijos padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, ministerijos kanclerio, ministerijos administracijos padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami kitam viceministrui, ministerijos kanclerio reikalai – ministro pavedimu vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų, ministerijos administracijos padalinio vadovo – aukštesniam pagal pavaldumą ministerijos valstybės tarnautojui, o padalinio, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam ministerijos valstybės tarnautojui.

135. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsako, atitinkamo ministerijos administracijos padalinio vadovui, atsiskaitymo lapelį – Buhalterinės apskaitos skyriui.

Ministerijos administracijos padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją(-us) ar darbuotoją(-us), atsakingą(-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

136. Keičiantis valstybės tarnautojams ar darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio įgyvendinimo kontrolę, reikalų perdavimo akte nurodoma, kam pavedama toliau įgyvendinti atitinkamą įstatymą, Vyriausybės nutarimą ar kitą teisės aktą ir kontroliuoti jo įgyvendinimą.

137. Reikalų perdavimo aktą tvirtina:

137.1. keičiantis viceministrui ar ministerijos kancleriui – ministras;

137.2. keičiantis kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams – ministerijos kancleris ar įgaliotas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal jiems priskirtą administravimo sritį.

 

XIV. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

138. Už ministerijos antspaudo su Lietuvos valstybės herbu saugojimą ir jo naudojimą atsako ministerijos kancleris. Kai ministerijos kanclerio nėra, ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.

139. Antspaudas saugojamas ir naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XV. ARCHYVO TVARKYMAS

 

140. Ministerijos archyvą tvarko ministerijos Informacinių sistemų ir dokumentų valdymo skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVI. TARNYBINIO TRANSPORTO NAUDOJIMAS

 

141. Ministerijos tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2009, Nr. 69-1341) ir ministro nustatyta tvarka.

 

XVII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

142. Ministerijos administracijos Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540) nuostatomis, atlikdamas išankstinę finansų kontrolę, turi teisę be atskiro ministro, viceministro, ministerijos kanclerio nurodymo gauti iš ministerijos administracijos padalinių vadovų ir valstybės tarnautojų arba darbuotojų raštiškus ir žodinius paaiškinimus dėl dokumentų ūkinei operacijai atlikti parengimo ir ūkinės operacijos atlikimo bei dokumentų kopijas.

143. Darbuotojų, dirbančių pagal neterminuotą darbo sutartį, darbo pažymėjimo galiojimo laikas – penkeri metai. Darbo pažymėjimą darbuotojas privalo turėti su savimi. Praradus darbo pažymėjimą, privalu pranešti Personalo skyriui ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

144. Konkrečius ministerijos darbo organizavimo praktinio įgyvendinimo klausimus reglamentuoja ministerijos administracijos aktai.

 

_________________