LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO „DĖL LIETUVOS VALSTYBĖS HERBO“ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-966 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS VĖLIAVOS IR KITŲ VĖLIAVŲ ĮSTATYMO 1, 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO 101 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-967

 

2006 m. kovo 9 d. Nr. 238

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2006 m. sausio 18 d. sprendimo Nr. 689 2 ir 3 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Lietuvos valstybės herbo“ pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-966 ir pateikti Lietuvos Respublikos Seimui dėl jo šiuos pasiūlymus:

1.1. Keičiamo įstatymo projekto (toliau vadinama – įstatymo projektas) 2 straipsnio 4 dalyje numatytas kaimo herbas, todėl siūloma šio straipsnio 7 dalyje vietoj žodžių „ar miestelio“ įrašyti žodžius „miestelio ar kaimo“.

1.2. Įstatymo projekto 3 straipsnio 4 dalyje yra nuoroda į heraldikos principus, tačiau jie teisės aktais nėra apibrėžti, todėl siūloma įstatymo projekto 2 straipsnyje arba atskirame straipsnyje apibrėžti heraldikos principus.

1.3. Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalyje ir 8 straipsnio 4 dalyje siūloma patikslinti sąvoką „kiti asmenys“, nes neaišku, kokie kiti asmenys turimi galvoje.

1.4. Įstatymo projekto 3 straipsnio 6 dalį siūloma papildyti mero ir seniūno pareigybėmis (žr. įstatymo projekto 2 straipsnio 6 dalį).

1.5. Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalies 3 punktą siūloma išdėstyti taip:

3) Vyriausybė, ministerijos, Vyriausybės įstaigos, įstaigos prie ministerijų, apskričių viršininkų administracijos, Vyriausybės atstovai, Vyriausybės įgaliotiniai“.

1.6. Siūloma patikslinti įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytas sąvokas „kiti pažymėjimai“ ir „kiti oficialūs dokumentai“, nes jos iš esmės apima bet kurios institucijos ar įstaigos dokumentus.

1.7. Įstatymo projekto 8 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad jeigu savivaldybės centras nėra savivaldybės teritorijoje, jos herbu yra didžiausio savivaldybės teritorijoje esančio miesto herbas arba kitas šio įstatymo nustatyta tvarka patvirtintas herbas. Čia minima tvarka šiame įstatyme nėra nustatyta, todėl siūloma išbraukti žodžius „kitas šio įstatymo nustatyta tvarka patvirtintas herbas“ arba nustatyti tokią tvarką.

1.8. Įstatymo projekto 8 straipsnio 3 dalyje nurodyta, kad savivaldybės herbas naudojamas seniūnijų, kurios neturi įstatymo nustatyta tvarka patvirtintų herbų, tačiau šio straipsnio 5 dalyje ir 2 straipsnio 4 dalyje seniūnijų herbai neminimi. Siūloma šias dalis suderinti.

1.9. Siūloma patikslinti įstatymo projekto 8 straipsnio 6 dalį: nustatyti, kad mero ženkle turi būti numatytas savivaldybės herbas, o seniūno ženkle – seniūnijos herbas.

1.10. Įstatymo projekte turėtų būti išspręstas klausimas dėl Lietuvos heraldikos komisijos narių, paskirtų iki šio įstatymo įsigaliojimo, kadencijų skaičiavimo (įstatymo projekto 13 straipsnio 1 dalies taikymas).

1.11. Siūloma patikslinti įstatymo projekto 13 straipsnio 4 dalies 1 punktą: nurodyti, kad asmuo atleidžiamas pasibaigus kadencijai, jeigu nebuvo paskirtas naujai kadencijai, o šios dalies 4 punkte nustatyti, kad komisijos narys atleidžiamas, jeigu nedirba dėl laikinojo nedarbingumo ilgiau kaip 120 dienų iš eilės ar ilgiau kaip 140 dienų per paskutinius dvylika mėnesių arba yra atitinkamos tarnybos išvada, kad jis negali eiti pareigų (žr. Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 133 straipsnio 2 dalies, 136 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostatas, taip pat Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) 44 straipsnio 1 dalies 13 punktą ir 2 dalį).

1.12. Įstatymo projekto 14 straipsnio 1 dalyje nurodyta ne uždaviniai, o funkcijos. Minėtoje dalyje išdėstytus komisijos uždavinius (funkcijas) reikėtų tikslinti, taip pat įstatymo projekto 14 straipsnio 1 dalies 2 punkte žodį „vadovauja“ pakeisti kitu žodžiu, pvz., „koordinuoja“, nes Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 38 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad „savivaldybės nėra pavaldžios valstybės institucijoms“.

1.13. Siūloma papildyti įstatymo projektą straipsniu, kuriame būtų reglamentuotas Lietuvos heraldikos komisijos darbo organizavimas.

1.14. Įstatymo projekto 16 straipsnio 2 dalyje išbrauktini žodžiai „užsienio valstybės herbo“, nes šis įstatymo projektas nereglamentuoja užsienio valstybių herbų naudojimo tvarkos.

1.15. Įstatymo projekto 4 straipsnyje nurodyta, kad įsigaliojus šiam įstatymui netenka galios Lietuvos Respublikos savivaldybių atributikos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 33-803). Atsižvelgiant į tai, būtina parengti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą, nes šio straipsnio 2 ir 3 dalyse minimas Lietuvos Respublikos savivaldybių atributikos įstatymas.

2. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos valstybės vėliavos ir kitų vėliavų įstatymo 1, 2 straipsnių pakeitimo ir papildymo 101 straipsniu įstatymo projektui Nr. XP-967.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

Teisingumo ministras                                                                 Gintautas Bužinskas

______________