LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARKOMANIJOS IR ALKOHOLIZMO PREVENCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. kovo 26 d. Nr. XI-210

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Lietuvos Respublikos Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos nuostatus (pridedami).

 

2 straipsnis.

Nutarimas įsigalioja nuo priėmimo.

 

 

SEIMO PIRMININKAS                                                                     ARŪNAS VALINSKAS

 

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Seimo

2009 m. kovo 26 d.

nutarimu Nr. XI-210.

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARKOMANIJOS IR ALKOHOLIZMO PREVENCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisija (toliau – Komisija) – nuolatinė Lietuvos Respublikos Seimo komisija, sudaroma Seimo kadencijos laikotarpiui Seimo statuto nustatyta tvarka.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Seimo statutu, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Komisijos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir narius tvirtina Seimas.

 

II. KOMISIJOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

4. Pagrindinis ilgalaikis Komisijos tikslas – užtikrinti valstybės interesus sudarant palankias sąlygas įgyvendinti valstybės narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos, narkotikų ir alkoholio kontrolės politiką. Šio tikslo Komisija siekia atsižvelgdama į esamą narkomanijos ir alkoholizmo Lietuvoje situaciją, išskirdama prioritetines narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos, narkotikų bei alkoholio kontrolės kryptis ir nuosekliai įgyvendindama priemones, didinančias narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos Lietuvoje veiksmingumą.

5. Komisija atlieka šias funkcijas:

5.1. formuoja valstybės strategiją ir politiką narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos srityje;

5.2. formuoja valstybės strategiją ir politiką alkoholio kontrolės ir alkoholizmo prevencijos srityje;

5.3. prižiūri, kaip įgyvendinama valstybės strategija ir politika narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos srityse;

5.4. inicijuoja ir rengia įstatymų, Seimo nutarimų ir rezoliucijų projektus narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos klausimais;

5.5. bendradarbiauja koordinuojant Seimo komitetų ir komisijų darbą narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos srityse;

5.6. atlieka Nacionalinės narkotikų kontrolės ir narkomanijos prevencijos 2009–2016 metų programos įgyvendinimo parlamentinę kontrolę;

5.7. atlieka valstybės alkoholio kontrolės programų įgyvendinimo parlamentinę kontrolę;

5.8. atlieka Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo, Narkotinių ir psichotropinių medžiagų pirmtakų (prekursorių) kontrolės įstatymo, Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatų įgyvendinimo parlamentinę kontrolę;

5.9. prisideda stiprindama visuomenės sveikatą ir užtikrina valstybės, savivaldybių institucijų bei visuomeninių organizacijų dalyvavimą sprendžiant narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos problemas;

5.10. siekia, kad veiksmingai būtų įgyvendinamos vaikų ir jaunimo socializacijos programos ir Jaunimo politikos pagrindų įstatymas narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos srityse;

5.11. siekia, kad veiksmingai būtų įgyvendinamos Nepilnamečių justicijos programoje numatytos priemonės dėl teisę pažeidusių nepilnamečių resocializacijos narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos srityse;

5.12. siekia, kad veiksmingai būtų įgyvendinamos Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatos narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos srityse;

5.13. skatina visų lygių tarptautinį bendradarbiavimą su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis ir tarptautinėmis organizacijomis alkoholio vartojimo mažinimo klausimais, stiprinant narkomanijos ir alkoholizmo prevenciją, narkotikų ir alkoholio kontrolę atliekančių institucijų ir jų atstovų tarpusavio ryšius;

5.14. rūpinasi, kad visuomenė būtų išsamiai informuojama apie veiksmingus narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos būdus;

5.15. plečia ir stiprina tarpparlamentinius ryšius narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos, narkotikų ir alkoholio kontrolės klausimais.,

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

6. Komisija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

6.1. svarstyti ir teikti pasiūlymus Seimui ir Vyriausybei dėl narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos prioritetų;

6.2. rengti ir svarstyti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, susijusių su narkotikų ir alkoholio kontrole, narkomanijos ir alkoholizmo prevencija, projektus;

6.3. dalyvauti svarstant Seimo komitetų ir kitų komisijų, taip pat Vyriausybės ir kitų valstybės institucijų parengtus įstatymų, programų ir kitų teisės norminių aktų, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusių su narkotikų ir alkoholio kontrole, narkomanijos ir alkoholizmo prevencija, projektus ir teikti išvadas dėl jų;

6.4. rūpintis narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos programų finansavimo užtikrinimu, rengti pasiūlymus narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos klausimais ilgalaikėms valstybės bei kitoms strateginėms nacionalinio saugumo, vaikų ir jaunimo socializacijos, jaunimo politikos, nepilnamečių justicijos, švietimo, šeimos politikos programoms;

6.5. išklausyti ministerijų ir kitų valstybės institucijų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės norminiai aktai, taip pat informaciją apie Lietuvos Respublikos teikiamas ataskaitas tarptautinėms organizacijoms narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos klausimais ir šiais klausimais teikti pasiūlymus;

6.6. dalyvauti visuomenės informavimo narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos klausimais veikloje;

6.7. dalyvauti tarpparlamentinių ryšių grupių veikloje narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos srityse;

6.8. reguliariai susitikti su Europos narkotikų ir narkomanijos stebėsenos centro (EMCDDA), Europolo, Interpolo, Jungtinių Tautų Tarptautinio narkotikų kontrolės komiteto (INCB) atstovais ir kitomis šioje srityje veikiančiomis organizacijomis;

6.9. organizuoti seminarus, konferencijas narkotikų ir alkoholio kontrolės, narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos klausimais, aktyviai dalyvauti kitų institucijų rengiamuose tokio pobūdžio renginiuose;

6.10. svarstyti gautus pasiūlymus dėl įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių narkotikų ir alkoholio kontrolę, narkomanijos ir alkoholizmo prevenciją.

 

IV. KOMISIJOS PIRMININKO IR KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

7. Komisijos pirmininkas:

7.1. organizuoja Komisijos darbą, sudaro jos posėdžių darbotvarkių projektus;

7.2. vadovauja rengiant Komisijai svarstyti teikiamus klausimus;

7.3. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

7.4. vykdo kitus teisės aktų suteiktus įgaliojimus.

8. Komisijos narys turi teisę:

8.1. Seimo statuto nustatyta tvarka gauti informaciją su Komisijos veikla susijusiais klausimais, įstatymų nustatyta tvarka susipažinti su slapta informacija;

8.2. teikti Komisijos pirmininkui pasiūlymus dėl Komisijos darbo organizavimo;

8.3. siūlyti Komisijos pirmininkui įtraukti klausimą į Komisijos posėdžio darbotvarkę;

8.4. pareikšti atskirąją nuomonę, jei nesutinka su Komisijos sprendimu.

9. Komisijos narys privalo:

9.1. laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kurie sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

9.2. vengti interesų konflikto ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautų atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai.

 

V. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisija jos kompetencijai priklausančius klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose.

11. Komisija į posėdžius renkasi ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį. Gali vykti neeiliniai Komisijos posėdžiai. Eilinius ir neeilinius Komisijos posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas arba jo pavedimu Komisijos pirmininko pavaduotojas.

12. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.

13. Jei Komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui.

14. Komisijos posėdžiai paprastai yra atviri, išskyrus Seimo statuto nustatytus atvejus.

15. Kai Komisijos pirmininko nėra arba jis negali eiti savo pareigų, Komisijos pirmininko pareigas laikinai eina Komisijos pirmininko pavaduotojas.

16. Komisija gali pavesti Komisijos sudarytoms darbo grupėms, Komisijos narių grupei ar nariui atlikti atskiras su Komisijos veikla susijusias funkcijas.

17. Komisijos ir atskirų Seimo komitetų, Seimo komisijų kompetencijai priklausantiems klausimams svarstyti gali būti rengiami bendri posėdžiai.

18. Posėdžio klausimams rengti Komisija gali sudaryti darbo grupes. Į jas gali būti įtraukti Komisijos nariai, valstybės institucijų ir visuomeninių organizacijų atstovai, ekspertai.

19. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolus pagal raštvedybos taisykles rašo Komisijos sekretorius.

20. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

21. Komisijos nariai gali su posėdžio protokolu susipažinti ir pateikti savo pastabas bei pasiūlymus. Pateiktas pastabas išnagrinėja Komisijos posėdžio pirmininkas.

 

VI. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

22. Įgyvendindama savo įgaliojimus Komisija priima sprendimus. Jie įrašomi į Komisijos posėdžio protokolą arba įforminami atskiru dokumentu.

23. Komisijos sprendimai priimami posėdyje atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių paprasta balsų dauguma. Kai balsai pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas, o kai šio nėra, – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos narys Komisijos posėdžiuose turi tik vieną balsą.

24. Komisijos sprendimai prireikus siunčiami kitoms institucijoms, įstaigoms ar organizacijoms. Posėdžio protokoluose įrašyti sprendimai, jeigu reikia, siunčiami kaip posėdžio protokolo išrašai.

25. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

26. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengtas pranešimas, skirtas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu pateikia tik Komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas Komisijos narys.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Komisija kasmet pateikia Seimui savo veiklos ataskaitą.

28. Komisijos veikla nutraukiama Seimo nutarimu.

 

_________________