LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL EUROPINIO STANDARTO GELEŽINKELIO LINIJOS KAUNAS–LIETUVOS IR LATVIJOS VALSTYBIŲ SIENA SPECIALIOJO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2013 m. liepos 10 d. Nr. 3-371

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617; 2012, Nr. 63-3172) 181 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. spalio 11 d. nutarimo Nr. XI-1612 „Dėl projekto „Rail Baltica“ pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu“ (Žin., 2011, Nr. 124-5881) 3 straipsniu ir atsižvelgdamas į Susisiekimo komunikacijų specialiųjų planų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3-453/D1-549 (Žin., 2006, Nr. 130-4924), 14.1 punktą,

t v i r t i n u Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialiojo plano planavimo darbų programą (pridedama).

 

Susisiekimo ministras                                                      Rimantas Sinkevičius

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2013 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3-371

 

EUROPINIO STANDARTO GELEŽINKELIO LINIJOS KAUNAS–LIETUVOS IR LATVIJOS VALSTYBIŲ SIENA SPECIALIOJO PLANO PLANAVIMO DARBŲ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialiojo plano planavimo darbų programa (toliau – Programa) reglamentuoja Programos tikslą ir uždavinius, Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialiojo plano (toliau – specialusis planas), į kurį įtrauktas alternatyvios geležinkelių linijos Kaunas–Šiauliai–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena (pagal Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. IX-1154 (Žin., 2002, Nr. 110-4852) ir Kaunas–Panevėžys–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena (pagal Europinės vėžės geležinkelių linijos („Rail Baltica“) Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje galimybių studijos rekomendacijas) palyginimas, rengimo užduotį ir reikalavimus. Specialusis planas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Susisiekimo komunikacijų specialiųjų planų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3-453/DI-549 (Žin., 2006, Nr. 130-4924), reikalavimais, kitais norminiais teisės aktais ir metodiniais nurodymais, reglamentuojančiais teritorijų planavimo dokumentų rengimą.

2. Specialusis planas bus rengiamas nacionaliniu lygmeniu.

3. Specialųjį planą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

4. Specialiojo plano rengimas bus finansuojamas Transeuropinių transporto tinklų (TEN-T) programos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

5. Specialiojo planavimo organizatorius – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

6. Planuojama teritorija – geležinkelių linija Kaunas–Šiauliai–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena ir geležinkelių linija Kaunas–Panevėžys–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena.

 

II. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

7. Programos tikslas yra parengti geležinkelių linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialųjį planą.

8. Programos uždaviniai:

8.1. išnagrinėti geležinkelių linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena alternatyvas – įvertinti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane esančius sprendinius ir Europinės vėžės geležinkelių linijos („Rail Baltica“) Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje galimybių studijos pasiūlymus;

8.2. atrinkti geriausią alternatyvą pagal plėtros, ekonominį, socialinį, žemės paėmimo visuomenės poreikiams vertinimus ir strateginį pasekmių aplinkai vertinimą (toliau – SPAV);

8.3. atsižvelgiant į Programos 8.2 punkte nurodytų vertinimų rezultatus (esant būtinybei keisti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. IX-1154 (Žin., 2002, Nr. 110-4852) sprendinius dėl europinio standarto geležinkelių linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena) parengti ir pateikti Aplinkos ministerijai (Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano rengimo organizatoriui) pagrindimą dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano pakeitimo inicijavimo;

8.4. suformuoti naujus žemės sklypus europinio standarto geležinkelių linijai Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena tiesti;

8.5. rezervuoti teritorijas europinio standarto geležinkelių linijai Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena tiesti pagal Programos 8.2 punkte nurodytų vertinimų rezultatus atrinktą ir Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano esamus ar nustatyta tvarka pakeistus sprendinius atitinkančią alternatyvą;

8.6. nustatyti planuojamos teritorijos naudojimo, tvarkymo ir apsaugos priemones bei kitus reikalavimus;

8.7. suplanuoti ir nutiesti europinio standarto geležinkelių liniją Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena, kuri atitiktų Europos Sąjungos techninės sąveikos specifikacijų ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus ir vežimų poreikius, didintų atskirų transporto šakų tarpusavio sąveiką, siekiant sudaryti palankias sąlygas gamybos ir paslaugų sektorių plėtrai, būtų susijusi su gretimų teritorijų planuojama plėtra ir šių teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais;

8.8. užtikrinti priemonių, didinančių eismo saugą, įgyvendinimą ir mažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai;

8.9. atlikti specialiojo plano sprendinių poveikio aplinkai vertinimą (toliau – PAV).

 

III. SPECIALIOJO PLANO RENGIMO UŽDUOTIS

 

9. Specialiojo teritorijų planavimo procesą sudaro parengiamasis etapas, teritorijų planavimo dokumento rengimo etapas, sprendinių pasekmių vertinimo etapas, baigiamasis etapas.

10. Parengiamojo etapo metu nustatomi planavimo tikslai ir uždaviniai, atliekami tyrimai, viešai paskelbiami priimti sprendimai dėl teritorijų planavimo dokumentų rengimo pradžios ir projekto SPAV.

11. Teritorijų planavimo dokumento rengimo etapą sudaro:

11.1. esamos būklės analizės stadija, kurios metu turi būti atliekamas planuojamoje teritorijoje esančių susisiekimo komunikacijų objektų būklės įvertinimas, teritorinio išsidėstymo ir galimybių vertinimas, nustatomos plėtros tendencijos, prognozės ir problemos;

11.2. koncepcijos rengimo stadija, kurios metu pagal teisės aktuose ir (ar) esamuose bei planuojamuose (įvertinant perspektyvą) teritorijų planavimo dokumentuose, planavimo sąlygose nustatytus reikalavimus nustatomos susisiekimo komunikacijų plėtrai reikalingos ir numatytos rezervuoti teritorijos (žemės sklypai), atliekami, kaip nurodyta Programos 8.2 punkte, alternatyvų vertinimai ir išrenkama geriausia alternatyva; parengiamas pagrindimas dėl būtinybės keisti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinius dėl europinio standarto geležinkelių linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena, kaip nurodyta Programos 8.2 ir 8.3 punktuose. Prireikus atlikti šį keitimą, vertinimai ir pagrindimas dėl atitinkamų Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinių keitimo inicijavimo teikiami Aplinkos ministerijai;

11.3. sprendinių konkretizavimo stadija, kurios metu pagal SPAV ir plėtros, ekonominį, socialinį, žemės paėmimo visuomenės poreikiams vertinimus patvirtintą alternatyvą turi būti nustatytos viešosios susisiekimo komunikacijų infrastruktūros plėtros ir erdvinio organizavimo nuostatos ir priemonės, numatomos komunikacijų infrastruktūros objektų plėtrai skirtos teritorijos, pažymimos planuojamos komunikacijų trasos, išdėstomi viešosios susisiekimo komunikacijų infrastruktūros objektai, konkretizuojami įvardyti sprendiniai ir jų įgyvendinimo būdai, nustatomi ar pakeičiami planuojamos teritorijos tvarkymo ir naudojimo režimas, apsaugos priemonių reikalavimai ir šių objektų plėtros reguliavimo reglamentai.

12. Sprendinių pasekmių vertinimo etapo metu turi būti renkama ir analizuojama informacija, pagal ją nustatytais aspektais įvertinamas teritorijų planavimo dokumento sprendinių įgyvendinimo galimas teigiamas ir (ar) neigiamas ilgalaikis ir (ar) trumpalaikis poveikis; sprendinių poveikio vertinimas atliekamas juos derinant su suinteresuotomis institucijomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka; sprendinių poveikio vertinimo proceso pabaigoje parengiama ataskaita.

13. Baigiamasis etapas, kurio metu svarstomas ir derinamas specialusis planas (viešas svarstymas, derinimas su institucijomis, ginčų nagrinėjimas), tvirtinamas dokumentas (tikrinimas valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančioje institucijoje, tvirtinimas ir registravimas Teritorijų planavimo registre).

14. Specialusis planas, vadovaujantis Europinio standarto geležinkelio linijos nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos tiesimo parengiamųjų darbų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. rugsėjo 26 d. nutarimu Nr. 1195 (Žin., 2012, Nr. 115-5833), 7 punktu, turi būti parengtas iki 2015 m. gruodžio 31 d.:

14.1. parengiamasis etapas 2014 m. sausio 1 d.–2014 m. liepos 31 d.;

14.2. teritorijų planavimo dokumento rengimo etapas 2014 m. rugpjūčio 1 d.–2015 m. kovo 31 d.;

14.3. sprendinių pasekmių vertinimo etapas 2015 m. balandžio 1 d.–2015 m. balandžio 30 d.;

14.4. baigiamasis etapas 2015 m. gegužės 1 d.–2015 m. gruodžio 31 d.

 

IV. SPECIALIOJO PLANO RENGIMO REIKALAVIMAI

 

15. Specialiojo plano rengėjas privalo:

15.1. vadovaudamasis Visuomenės informavimo ir dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2007, Nr. 33-1190; 2010, Nr. 78-1040), organizuoti viešą specialiojo plano svarstymą su visuomene, prireikus parengti pranešimus piliečiams ir informuoti juos raštu, paskelbti šiuos pranešimus spaudoje ir sumokėti už jų spausdinimą;

15.2. vykdyti planavimo sąlygų sąvade nurodytas sąlygas ir reikalavimus.

16. Rengiamą specialųjį planą sudaro sprendiniai:

16.1. tekstinė dalis – aiškinamasis raštas;

16.2. grafinė dalis – brėžiniai (pateikiama ortofotografinio žemėlapio su georeferencinio pagrindo informacija ir nekilnojamojo turto kadastro žemėlapio (M1:5000) informacija; urbanizuotų teritorijų sprendinių brėžiniai rengiami naudojant mastelį M1:2000, neurbanizuotų teritorijų – mastelį M1:5000).

17. Specialiojo plano rengėjas užsakovui privalo pateikti 3 specialiojo plano egzempliorius (bylose ir skaitmeninėse laikmenose).

 

_________________