LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2011 M. SPALIO 13 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-750 „DĖL GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ, SUSIDARIUSIŲ ĮGYVENDINANT VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITAS IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMAS PRIEMONES, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. birželio 21 d. Nr. 3D-478

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750 „Dėl Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 124-5912), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu keičiamų Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklių 25, 26 ir 29 punktų nuostatos įsigalioja 2012 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-750

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. 3D-478 redakcija)

 

GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ, SUSIDARIUSIŲ ĮGYVENDINANT VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITAS IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ FINANSUOJAMAS PRIEMONES, ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Grąžintinų lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas priemones, administravimo taisyklės (toliau – šios taisyklės) parengtos vadovaujantis 1999 m. kovo 22 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 659/1999, nustatančiu išsamias EB Sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 1 tomas, p. 339) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 659/1999), 2008 m. sausio 30 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 271/2008, iš dalies keičiančiu Reglamentą (EB) Nr. 794/2004, įgyvendinantį Tarybos reglamentą (EB) Nr. 659/1999, nustatantį išsamias EB sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles (OL 2008 L 82, p. 1) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 271/2008), ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174).

2. Šių taisyklių tikslas – nustatyti grąžintinų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, susidariusių įgyvendinant valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitas iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) vykdomų programų paramos priemones, kurias administruoja Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) ir uždaroji akcinė bendrovė Žemės ūkio paskolų garantijų fondas (toliau – Bendrovė) (toliau – priemonės), registravimo, grąžinimo, nurašymo ir apskaitos tvarką. Šios taisyklės netaikomos tiesioginėms išmokoms.

3. Pagrindinės šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Administruojančioji institucija – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, o priemonių, kurias administruoja uždaroji akcinė bendrovė Žemės ūkio paskolų garantijų fondas, – uždaroji akcinė bendrovė Žemės ūkio paskolų garantijų fondas.

Grąžintinos lėšos – privalomos grąžinti lėšos, kurios buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos.

Grąžintinų lėšų įskaitymas (toliau – įskaitymas) – grąžintinų lėšų susigrąžinimas mokėjimo pavedimo sudarymo metu išskaičiuojant grąžintinų lėšų sumą ar jos dalį iš skolininkui skirtos paramos pagal bet kurią administruojančiosios institucijos administruojamą Ministerijos vykdomų programų priemonę.

Mokėjimo dokumentas – teisės aktų, reglamentuojančių konkrečios priemonės įgyvendinimo taisykles, nustatytos formos dokumentas, kurį teisės aktų nustatyta tvarka teikia fizinis arba juridinis asmuo, siekdamas gauti paramos pagal tą priemonę lėšų, ir kurio pagrindu apskaičiuojama ir išmokama paramos suma.

Nacionalinė parama žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – parama) – iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų teikiama valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) kita parama, skirta priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai veiklai remti.

Paramos sutartis – paramos (pagalbos, finansavimo) teikimo sutartis pagal atitinkamos priemonės įgyvendinimo taisykles.

Skolininkas – fizinis arba juridinis asmuo, kuris vykdomosios institucijos sprendimu turi grąžinti grąžintinas lėšas.

Valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – valstybės pagalba) – bet kokia priemonė, atitinkanti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus ir teikiama priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai žemės ūkio, maisto ūkio, žuvininkystės ir kaimo plėtros veiklai remti.

Vykdomoji institucija – Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrosiose administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 (Žin., 2010, Nr. 132-6743; 2011, Nr. 161-7663) (toliau – bendrosios administravimo taisyklės), nurodyta institucija, priimanti sprendimą dėl grąžintinų lėšų nustatymo; jeigu įgyvendinamos priemonės, kurioms netaikomos bendrosios administravimo taisyklės, – tam tikros priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta institucija, atsakinga už paramos lėšų išmokėjimą.

 

II. Sprendimo dėl lėšų grąžinimo priėmimas

 

4. Sprendimą dėl grąžintinų lėšų susidarymo priežasčių, jų grąžinimo ir palūkanų skaičiavimo priima vykdomoji institucija. Šis sprendimas yra pagrindas iš skolininko susigrąžinti grąžintinas lėšas.

5. Grąžintinų lėšų nustatymo diena – vykdomosios institucijos sprendimo dėl grąžintinų lėšų susidarymo priėmimo diena. Vykdomoji institucija, priėmusi sprendimą dėl grąžintinų lėšų susidarymo, nedelsdama apie tai informuoja administruojančiąją instituciją.

6. Administruojančioji institucija, gavusi vykdomosios institucijos sprendimą dėl grąžintinų lėšų susidarymo, nedelsdama registruoja grąžintinas lėšas pagal priemonę ir mokėjimo dokumentą. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas registruoja pagal savo parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

7. Vykdomoji institucija priima sprendimą dėl grąžintinų lėšų susidarymo:

7.1. jeigu fizinis arba juridinis asmuo:

7.1.1. nesilaikė Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir (arba) paramos sutartyje nustatytų reikalavimų paramai gauti;

7.1.2. pateikė klaidingą su paramos gavimu susijusią informaciją;

7.1.3. gavo didesnę nei priklauso paramą;

7.2. jeigu Europos Komisija Reglamente (EB) Nr. 659/1999 nustatyta tvarka priima spendimą įpareigoti valstybę narę imtis visų priemonių, kurios būtinos, kad valstybės pagalba būtų išieškota iš fizinio arba juridinio asmens;

7.3. kitais priemonių administravimo taisyklėse, paramos sutartyse ir kituose teisės aktuose nustatytais atvejais;

7.4. jeigu valstybės institucijos, dalyvaujančios administruojant priemones, nesilaikė ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų ar veikė aplaidžiai ir dėl to fiziniam arba juridiniam asmeniui išmokėta parama.

8. Vykdomoji institucija, priėmusi sprendimą dėl grąžintinų lėšų sumažinimo arba anuliavimo, apie tai informuoja administruojančiąją instituciją, kuri registruoja grąžintinų lėšų sumažinimą arba anuliavimą. Vykdomoji institucija priima sprendimą dėl grąžintinų lėšų sumažinimo arba anuliavimo, jeigu atsižvelgdama į gautą papildomą informaciją, susijusią su išmokėta parama, nustato, kad užregistruota grąžintinų lėšų suma turi būti mažesnė. Vykdomoji institucija grąžintinas lėšas sumažina ir anuliuoja pagal savo parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

 


III. Skolininko informavimas

 

9. Administruojančioji institucija per 10 darbo dienų nuo grąžintinų lėšų užregistravimo administruojančiojoje institucijoje registruotu laišku informuoja skolininką apie šių lėšų sumą, jų susidarymo priežastis, lėšų grąžinimo terminą ir palūkanų, kurias privalo mokėti skolininkas už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną ir kurios skaičiuojamos tuo atveju, jeigu taip nustato ES ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktai, dydį. Jei administruojančiosios institucijos informacinėje sistemoje skolininkui yra užregistruotų, bet dar neišmokėtų išmokų pagal bet kurią Ministerijos vykdomų programų priemonę, ir mokėjimo metu įskaitymo būdu būtų susigrąžinta visa ar dalis grąžintinų lėšų sumos, skolininkas registruotu laišku informuojamas tik po to, kai bus atliktas įskaitymas, tačiau ne vėliau, kaip per 20 darbo dienų po grąžintinų lėšų sumos užregistravimo administruojančiojoje institucijoje.

10. Grąžintinų lėšų grąžinimo terminas – 30 kalendorinių dienų nuo laiško, minėto šių taisyklių 9 punkte, užregistravimo administruojančiojoje institucijoje. Jeigu skolininkas per administruojančiosios institucijos laiške nustatytą terminą lėšų negrąžina ir nesikreipia į administruojančiąją instituciją su prašymu leisti grąžinti lėšas dalimis (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta Reglamente (EB) Nr. 659/1999), administruojančioji institucija turi imtis visų administracinių ir teisminių priemonių šioms lėšoms susigrąžinti. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas susigrąžina pagal jos parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

11. Administruojančioji institucija registruotu laišku informuoja skolininką apie grąžintinų lėšų sumažinimą, anuliavimą, įskaitymą per 10 darbo dienų nuo grąžintinų lėšų sumažinimo arba anuliavimo užregistravimo, susigrąžinimo įskaitymo būdu.

12. Administruojančioji institucija gali neinformuoti skolininko apie grąžintinas lėšas, jeigu grąžintinų lėšų dydis pagal atskirą priemonę ir mokėjimo dokumentą sprendimo dėl jų susidarymo priėmimo metu, neįskaitant palūkanų, arba susigrąžinus dalį lėšų negrąžintoji suma, įskaitant palūkanas, neviršija 50 litų.

 

IV. Palūkanų skaičiavimas

 

13. Metinis palūkanų už pavėluotas grąžinti lėšas dydis:

13.1. nustatomas vadovaujantis 2004 m. balandžio 21 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 794/2004, įgyvendinančio Tarybos reglamentą (EB) Nr. 659/1999, nustatantį išsamias EB sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles (OL, 2004 m. specialusis leidimas 8 skyrius, 4 tomas, p. 3) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 23 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1125/2009 (OL 2009 L 308, p. 5), 9–11 straipsnių nuostatomis, iš dalies pakeistomis Reglamentu (EB) Nr. 271/2008, ir atsižvelgiant į Europos Komisijos ES oficialiajame leidinyje ar interneto svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html paskelbtas orientacines arba diskonto normas, kai parama suteikta pagal valstybės pagalbos priemones;

13.2. 5 procentai, kai parama suteikta pagal kitas nei valstybės pagalbos priemones (jeigu ES ir (arba) nacionaliniuose teisės aktuose nenustatyta kitaip).

14. Palūkanos skolininkui pradedamos skaičiuoti:

14.1. nuo valstybės pagalbos fiziniam arba juridiniam asmeniui suteikimo dienos – neteisėtos ar netinkamai taikomos valstybės pagalbos, kaip nustatyta Reglamente (EB) Nr. 659/1999, atveju;

14.2. nuo kalendorinės dienos, kuri eina po grąžintinų lėšų grąžinimo termino, nurodyto šių taisyklių 10 punkte, – kitais atvejais (jeigu ES ir (arba) nacionaliniai teisės aktai nenustato kitaip).

15. Palūkanos skaičiuojamos nuo negrąžintų lėšų dalies iki:

15.1. tos kalendorinės dienos, kurią grąžintinos lėšos visiškai susigrąžinamos;

15.2. administruojančiosios institucijos sprendimo nebetęsti grąžintinų lėšų išieškojimo priėmimo dienos – šių taisyklių 27.1 ir 27.2 punktuose nurodytais atvejais;

15.3. teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo (Žin., 2001, Nr. 31-1010; 2012, Nr. 4-112) 10 straipsnio 7 dalies 3 punkte.

16. Palūkanos neskaičiuojamos arba apskaičiuotos palūkanos anuliuojamos, jeigu paaiškėja, kad skolininkas negavo šių taisyklių 9 punkte minėto administruojančiosios institucijos išsiųsto registruoto laiško, išskyrus tuos atvejus, kai jis pakeitė gyvenamąją vietą ir apie pakitusį adresą administruojančiosios institucijos neinformavo. Šio punkto nuostatos netaikomos neteisėtos ir netinkamai taikomos valstybės pagalbos, kaip nustatyta Reglamente (EB) Nr. 659/1999, atveju.

 

V. Grąžintinų lėšų susigrąžinimas ir naudojimas

 

17. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas susigrąžina šiais būdais:

17.1. skolininkas ar trečiasis asmuo gali pervesti lėšas į administruojančiosios institucijos nurodytą banko sąskaitą (toliau – mokėjimo pavedimas);

17.2. taikomas įskaitymas;

17.3. grąžintinos lėšos gali būti išieškomos kitokia ES arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Iš grąžintų lėšų pirmiausia dengiamos palūkanos, po to – kitos grąžintinos lėšos pagal jų susidarymo eiliškumą (pirma dengiamos anksčiau nustatytos grąžintinos lėšos). Įmonių bankroto ar įmonių restruktūrizavimo atvejais pirmiausia dengiamos grąžintinos lėšos be priskaičiuotų palūkanų, po to – palūkanos.

19. Skolininko prašymu administruojančioji institucija gali priimti sprendimą, kad jis grąžintinas lėšas grąžintų dalimis (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta Reglamente (EB) Nr. 659/1999). Tokiu atveju palūkanos skolininkui skaičiuojamos nuo negrąžintos lėšų dalies. Įskaitymas taikomas ir tuo atveju, kai administruojančioji institucija priima sprendimą leisti grąžintinas lėšas grąžinti dalimis.

20. Jeigu dėl grąžintinų lėšų skolininkas pateikė skundą arba skolininko iniciatyva dėl grąžintinų lėšų pradėtos teisminės procedūros, administracinės grąžintinų lėšų susigrąžinimo procedūros (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta Reglamente (EB) Nr. 659/1999) sustabdomos, kol išnagrinėjamas skundas arba įsiteisėja teismo sprendimas.

21. Jeigu teismines grąžintinų lėšų išieškojimo procedūras pradeda administruojančioji institucija, kaip numatyta šių taisyklių 24 punkte, administracinės grąžintinų lėšų susigrąžinimo procedūros (išskyrus neteisėtą ir netinkamai taikomą valstybės pagalbą, kaip nustatyta Reglamente (EB) Nr. 659/1999) sustabdomos, išskyrus grąžintinų lėšų susigrąžinimą šių taisyklių 17.1 ir 17.2 punktuose nurodytais būdais, kol įsiteisėja teismo sprendimas.

22. Jeigu grąžintinų lėšų susigrąžinimo procedūra pradėta (skolininkui išsiųstas šių taisyklių 9 punkte nurodytas laiškas ir (arba) pritaikytas šių taisyklių 17.2 punkte numatytas susigrąžinimas įskaitymo būdu, ir (arba) imtasi kitų susigrąžinimo veiksmų), ji nestabdoma, išskyrus šių taisyklių 20, 21 ir 27 punktuose nurodytus atvejus.

23. Visos Agentūros išlaidos, susijusios su grąžintinų lėšų išieškojimu teisminiu būdu, apmokamos iš Agentūrai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrųjų asignavimų. Bendrovės išlaidos, susijusios su grąžintinų lėšų išieškojimu teisminiu būdu, apmokamos iš lėšų, naudojamų Bendrovei administruoti.

24. Administruojančioji institucija turi pradėti grąžintinų lėšų išieškojimo teisminiu būdu procedūras, išskyrus tuos atvejus, kai administruojančioji institucija nusprendžia skolininkui leisti grąžintinas lėšas grąžinti dalimis arba numatomų išieškojimo teisminiu būdu išlaidų suma viršija grąžintinų lėšų sumą:

24.1. per 12 mėnesių nuo grąžintinų lėšų grąžinimo termino, nurodyto šių taisyklių 10 punkte, pabaigos, jeigu grąžintinų lėšų suma neviršija 100 000 litų;

24.2. per 3 mėnesius nuo grąžintinų lėšų grąžinimo termino, nurodyto šių taisyklių 10 punkte, pabaigos, jeigu grąžintinų lėšų suma viršija 100 000 litų.

25. Agentūros susigrąžintos lėšos naudojamos 25.1–25.4 punktuose nustatyta tvarka:

25.1. Agentūros įskaitymo būdu susigrąžintos lėšos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais buvo išmokėta parama, gali būti:

25.1.1. panaudotos tai pačiai priemonei finansuoti, išskyrus palūkanas;

25.1.2. pervestos šių taisyklių 25.2 punkte nurodyta tvarka;

25.2. Agentūra susigrąžintas iš skolininko lėšas ar jų dalį (išskyrus palūkanas) tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos išmokėtos, arba kitais biudžetiniais metais, ne tais, kuriais jos išmokėtos, mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nurodytą Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, mokėjimo paskirties laukelyje nurodydama lėšoms priskirtus ekonominės klasifikacijos, funkcinės klasifikacijos kodus, valstybės biudžeto programų kodus bei įmokų kodus pagal Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisykles ir Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų vasltybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždą, įmokų kodų sąrašą, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 (Žin., 2007, Nr. 2-106; 2011, Nr. 62-2963);

25.3. tomis lėšomis (išskyrus palūkanas), kurias Agentūra susigrąžina iš skolininko tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos išmokėtos, ir perveda šių taisyklių 25.2 punkte nurodyta tvarka, yra atkuriamos atitinkamų programų išlaidos;

25.4. Agentūra susigrąžintas palūkanas, apskaičiuotas už grąžintinas lėšas, mėnesiui pasibaigus, per 5 darbo dienas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.

26. Bendrovės susigrąžintos lėšos naudojamos 26.1–26.6 punktuose nustatyta tvarka:

26.1. mėnesiui pasibaigus, per 5 darbo dienas Bendrovė lėšas, susigrąžintas mokėjimo pavedimu, privalo pervesti į Ministerijos nurodytas sąskaitas. Bendrovė raštu informuoja Ministeriją apie susigrąžintų lėšų pervedimą į sąskaitą;

26.2. Bendrovės įskaitymo būdu susigrąžintos lėšos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais buvo išmokėta parama, gali būti:

26.2.1. panaudotos tai pačiai priemonei finansuoti, išskyrus palūkanas. Palūkanos turi būti pervestos į Ministerijos nurodytą sąskaitą šių taisyklių 26.1 punkte nurodyta tvarka;

26.2.2. grąžinamos į Ministerijos nurodytas sąskaitas šių taisyklių 26.1 punkte nurodyta tvarka;

26.3. Bendrovės įskaitos būdu susigrąžintos lėšos, įskaitant palūkanas, kitais biudžetiniais metais, ne tais, kuriais išmokėta parama, turi būti pervestos į Ministerijos nurodytas sąskaitas šių taisyklių 26.1 punkte nurodyta tvarka;

26.4. Bendrovės susigrąžintas iš skolininko lėšas arba jų dalį (išskyrus palūkanas) tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos buvo išmokėtos, arba kitais biudžetiniais metais, ne tais, kuriais jos išmokėtos, Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nurodytą Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, mokėjimo paskirties laukelyje nurodydama lėšoms priskirtus ekonominės klasifikacijos, funkcinės klasifikacijos kodus, valstybės biudžeto programų kodus bei įmokų kodus pagal Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisykles ir Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždą, įmokų kodų sąrašą, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 (Žin., 2007, Nr. 2-106; 2011, Nr. 62-2963);

26.5. tomis lėšomis (išskyrus palūkanas), kurias Bendrovė susigrąžina iš skolininko tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos išmokėtos, yra atkuriamos atitinkamų programų išlaidos;

26.6. Bendrovės susigrąžintas palūkanas, apskaičiuotas už grąžintinas lėšas, Ministerija per 5 darbo dienas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.

 

VI. Grąžintinų lėšų nurašymas

 

27. Administruojančioji institucija nepradeda arba nebetęsia grąžintinų lėšų išieškojimo ir (arba) priima sprendimą nurašyti tokias lėšas, jeigu:

27.1. grąžintinų lėšų išieškoti negalima dėl bent vienos iš šių aplinkybių:

27.1.1. administruojančioji institucija gauna skolininko (fizinio asmens) mirties fakto ir fakto, kad skolininko palikto turto nepakanka grąžintinoms lėšoms ar jų daliai grąžinti, patvirtinimo dokumentus, o tais atvejais, kai už skolininko skolas įpėdinis atsako visu savo turtu, – fakto, kad įpėdinio turto nepakanka skolininko grąžintinoms lėšoms ar jų daliai grąžinti, patvirtinimo dokumentus;

27.1.2. administruojančioji institucija gauna duomenis, kad skolininkas yra bankrutavusi įmonė, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme, ir dėl šios priežasties administruojančioji institucija negali atgauti visų ar dalies grąžintinų lėšų;

27.1.3. administruojančioji institucija gauna duomenis, kad skolininkas (juridinis asmuo) likviduotas ir nėra turto grąžintinoms lėšoms susigrąžinti;

27.1.4. teismams nustačius, kad administruojančioji institucija neturi teisės išieškoti iš skolininko grąžintinų lėšų;

27.2. nėra šių taisyklių 27.1 punkte nurodytų aplinkybių ir padarytų ar numatomų padaryti grąžintinų lėšų išieškojimo išlaidų suma viršija grąžintinų lėšų sumą ir imtasi veiksmų, kad skola būtų susigrąžinta įskaitant ją su pateiktu ar kitu teikiamu mokėjimo dokumentu.

28. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas nurašo pagal jos parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

 

VII. Grąžintinų lėšų apskaita

 

29. Administruojančioji institucija grąžintinas lėšas įtraukia į apskaitą pagal savo parengtus ir patvirtintus detaliuosius darbo tvarkos aprašus.

 

VIII. Baigiamosios nuostatos

 

30. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos. Jokia šių taisyklių nuostata neturi būti aiškinama taip, kad prieštarautų ES teisės aktų, reglamentuojančių finansinius klausimus, nuostatoms.

31. Vykdomoji institucija turi bendradarbiauti su administruojančiąja institucija šiai susigrąžinant grąžintinas lėšas ir teikti administruojančiajai institucijai visą jos prašomą informaciją.

32. Vykdomoji ir administruojančioji institucijos visų su grąžintinomis lėšomis susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230).

33. Vykdomoji ir administruojančioji institucijos privalo užtikrinti, kad informacija apie priemonių finansavimą, susigrąžintas ir grąžintinas lėšas ir visi su tuo susiję dokumentai būtų prieinami institucijų, turinčių teisę audituoti ir kontroliuoti priemones, įgaliotiems asmenims.

 

_________________