LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2004 M. LIEPOS 29 D. ĮSAKYMO NR. A1-187 „DĖL KONKURSO „PARAMA NEĮGALIŲJŲ PROFESINĖS REABILITACIJOS IR NESTACIONARIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI“ GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO I PRIORITETO „SOCIALINĖ IR EKONOMINĖ ŪKIO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. kovo 31 d. Nr. A1-90

Vilnius

 

 

Pakeičiu Konkurso „Parama neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtrai“ gaires pareiškėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento I prioriteto „Socialinė ir ekonominė ūkio infrastruktūros plėtra“ 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“, patvirtintas socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. A1-187 (Žin., 2004, Nr. 119-4426), ir išdėstau 6 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


Gairių pareiškėjams dalyvauti konkurse

„Parama neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir

nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros

plėtrai“ pagal BPD 1.5 priemonę

6 priedas

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2005 m. kovo 31 d. įsakymo

Nr. A1-90 redakcija

 

 

bpdlogo

 

 

PARAMOS TEIKIMO NEĮGALIŲJŲ PROFESINĖS REABILITACIJOS IR NESTACIONARIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTAMS, ĮGYVENDINANTIEMS LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1 PRIORITETO 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“, SUTARTIS

 

2005 m. ________________ d. Nr.

Vilnius

 

Atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai bei viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999) pavesta vykdyti šiame nutarime nustatytas atitinkamai tarpinei ir įgyvendinančiajai institucijoms priskirtas funkcijas, įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD), patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486), 1 prioriteto 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ (toliau – Priemonė),

atsižvelgdamos į tai, kad Priemonės įgyvendinimas vykdomas per projektų, atitinkančių BPD prioriteto ir Priemonės tikslus, rėmimą – jų įgyvendinimo finansavimą,

atsižvelgdamos į tai, kad suteikiama parama yra Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos, kurios įtrauktos į tarpinei institucijai skirtus biudžeto asignavimus,

atsižvelgdamos į tai, kad Projekto vykdytojas, remdamasis Įgyvendinančiosios institucijos paskelbtu kvietimu teikti paraiškas Nr. ___________, pateikė paraišką Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų paramai gauti šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,

atsižvelgdamos į tai, kad pateikta paraiška sėkmingai praėjo vertinimo ir atrankos etapus ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija priėmė sprendimą suteikti paramą šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,

suprasdamos tai, kad projektų finansavimo taisykles inter alia apibrėžia ne tik ši sutartis ir nacionaliniai teisės aktai, tačiau ir ES teisės aktai, kurie nustato ES struktūrinių fondų paramos skyrimo sąlygas, ypač 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1260/1999, nustatantis struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas (toliau – Pagrindinis reglamentas), 2004 m. kovo 10 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiantis reglamentą (EB) Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 dėl veiklos sričių, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo ir panaikinantis reglamentą (EB) Nr. 1145/2003 (toliau – Išlaidų tinkamumo reglamentas) ir 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos,

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Tarpinė institucija), atstovaujama _____________________,

viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija), atstovaujama _____________________,

ir _____________________ (toliau – Projekto vykdytojas), atstovaujamas _____________, toliau – Šalys,

sudarė šią paramos teikimo projektui __________________, registracijos Nr. _____________ (toliau – Projektas), įgyvendinti sutartį (toliau – Sutartis).

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Pagal šią Sutartį:

1.1. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretoriaus 2005 m.______________d. potvarkiu Nr.______“Dėl _______________“, įsipareigoja Projekto vykdytojui Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis apmokėti iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų, gaunamų pagal BPD, ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų (toliau – Parama) Sutartyje nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas, patirtas vykdant Projektą;

1.2. Įgyvendinančioji institucija įsipareigoja pagal savo kompetenciją vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą;

1.3. Projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti Projektą, naudoti Paramą ir prisidėti prie Projekto savo įnašu taip, kaip nurodyta Sutartyje.

2. Projekto vykdytojui suteikiama iki _________ litų (______________________) Parama tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, iš jų iki ________________ litų (_______________________) teikiamos Paramos sudaro Europos regioninės plėtros fondo lėšos ir iki ____________ litų (______________________) – Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšos. Visais atvejais išmokama Parama negali būti didesnė ______ procento visų tinkamų finansuoti Projekto išlaidų, iš kurių _____ procento sudaro Europos regioninės plėtros fondo lėšos, _____ procento – Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšos.

3. Tinkamas finansuoti išlaidas (kartu ir Paramą, nustatytą Sutarties 2 punkte), mažina tiesiogiai iš remiamos veiklos gautos grynosios pajamos – pajamos iš Projekto rezultatų pardavimo, nuomos, nario mokesčio ir panašių mokėjimų Projekto įgyvendinimo metu ir per vienerių metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo.

4.  Projekto vykdytojas (kartu su partneriais) įsipareigoja ne mažiau kaip ______ proc., tai yra iki __________litų (____________________), prisidėti prie tinkamų finansuoti Projekto išlaidų apmokėjimo bei užtikrinti visų kitų Projekto įgyvendinimui reikalingų išlaidų (iš jų ir netinkamų) apmokėjimą.

 

II. TINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

5. Teikiant Paramą Projekto vykdytojui, laikantis Sutarties 2 punkte numatyto Paramos procentinio dydžio, apmokamos visos tinkamos finansuoti Projekto išlaidos arba jų dalis.

6. Tinkamos finansuoti ir apmokėti Paramos lėšomis yra tokios Projekto išlaidos, kurios:

6.1. patirtos Projekto vykdytojo ir šių asmenų:

6.1.1. _______________(partnerio pavadinimas, kodas, adresas)_______________;

6.1.2. _______________ (partnerio pavadinimas, kodas, adresas)_______________;

(toliau 6.1.1 ir 6.1.2 punktuose nurodyti asmenys vadinami Partneriais);

6.2. būtinos Projekto įgyvendinimui ir atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo ir išlaidų-naudos principus;

6.3. priklauso tinkamų finansuoti išlaidų kategorijoms ir neviršija Sutarties priede – Projekto paraiškoje ir biudžete – nustatytų dydžių kiekvienai išlaidų kategorijai, išskyrus 57.2.2 punkte numatytą atvejį, kai yra atliktas lėšų perkėlimas, jei toks perkėlimas buvo atliktas, vadovaujantis nustatytomis procedūromis;

6.4. patirtos įgyvendinant Projektą nuo sutarties įsigaliojimo iki ____________(data), išskyrus Sutarties 8 punkte numatytą atvejį;

6.5. yra realios ir pagrįstos atitinkamais išlaidas pateisinančiais dokumentais (rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktomis sąskaitomis, perdavimo–priėmimo aktais, darbo laiko apskaitos žiniaraščiais, kelionių dokumentais ir kitais dokumentais, pateisinančiais patirtas išlaidas) ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais (išrašais iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiais ir kitais dokumentais, įrodančiais, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo apmokėta);

6.6. patirtos vykdant pirkimus pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir Įgyvendinančiosios institucijos parengtas pirkimų taisykles (toliau – Pirkimų taisyklės) tais atvejais, kai Projekto vykdytojas (arba Partneris) yra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, arba laikantis Įgyvendinančiosios institucijos parengtos pirkimų tvarkos (toliau – Pirkimų tvarka) tais atvejais, kai Projekto vykdytojas (arba Partneris) nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą;

6.7. patirtos, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų, įtrauktos į Projekto vykdytojo (ir Partnerio) apskaitą ir gali būti identifikuojamos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais;

6.8. apmokėjus šias išlaidas nebus pažeisti Pagrindiniame ir Išlaidų tinkamumo reglamentuose nustatyti reikalavimai;

6.9. išlaidos nėra skirtos naudotai įrangai (įrengimams) įsigyti ar išsinuomoti;

6.10. Projekto vykdytojas (ir Partneriai) yra įvykdę kitus įsipareigojimus pagal Sutartį.

7. Tuo atveju, kai Projekto vykdytojas įsipareigoja skirti ir savo įnašą (Sutarties 4 punktas), Parama gali būti atitinkamai sumažinta, jeigu Projekto vykdytojas nesilaiko įsipareigojimų, susijusių su savo įnašo panaudojimu.

8. Investicinio projekto ir Projekto techninių dokumentų rengimo išlaidos gali būti apmokamos (kompensuojamos) Paramos lėšomis ir tuo atveju, jei jos realiai patirtos iki Sutarties įsigaliojimo, tačiau ne anksčiau kaip 2004 m. sausio 1 d.

 

III. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKA

 

9. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos gali būti apmokamos taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, išskyrus Projekto biudžeto 5 kategorijos („Projekto administravimas“) eilutes ir Sutarties 20 punkte nustatytą atvejį, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas.

9.1. Taikant sąskaitų apmokėjimo būdą, Projekto vykdytojui apmokamos jam (arba Partneriams) išrašytos prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų arba rangovų (toliau – Tiekėjai) sąskaitos (taip pat išankstinio apmokėjimo sąskaitos), jei pirkimas buvo vykdomas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu. Taikant šį Projekto išlaidų apmokėjimo būdą:

9.1.1. Projekto vykdytojas (arba Partneris), prieš priimdamas kiekvieną Tiekėjo jam išrašytą sąskaitą, turi patikrinti jos atitikimą sudarytos sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes. Sąskaitos priėmimas patvirtinamas Projekto vykdytojui (arba Partneriui) pasirašant ant pateiktos sąskaitos;

9.1.2. Projekto vykdytojas, teikdamas Įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymą, privalo pridėti Tiekėjo išrašytą sąskaitą, Projekto vykdytojo (ar Partnerio) ir Tiekėjo pasirašytą sutartį, perdavimo–priėmimo aktus ir kitus dokumentus, liudijančius patirtas Projekto išlaidas;

9.1.3. Tiekėjo pateikta išankstinio apmokėjimo sąskaita gali būti apmokama tik tuo atveju, jei visiems Tiekėjams mokamo avanso suma sudaro ne daugiau nei _____ proc. didžiausio galimo Paramos dydžio, nurodyto Sutarties 2 punkte, ir kartu su mokėjimo prašymu Įgyvendinančiajai institucijai yra pateikiama banko garantija išrašytos sąskaitos sumai. Projekto vykdytojas Tiekėjui sumokėtą avansą iš jo vėlesnių sąskaitų išskaičiuoja, vadovaudamasis sutartyje su Tiekėju nustatyta tvarka;

9.1.4. mokėjimo prašymą Įgyvendinančioji institucija apmoka tik įsitikinusi, kad pirkimas buvo vykdomas inter alia laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo ir Pirkimų taisyklių bei atitinka su Tiekėju pasirašytos sutarties sąlygas;

9.2. taikant išlaidų kompensavimo būdą, apmokamos Projekto vykdytojo (arba Partnerių) faktiškai patirtos ir apmokėtos išlaidos jam (arba Partneriams) faktiškai apmokėjus Tiekėjų išrašytas sąskaitas ar kitas išlaidas, kurios patiriamos nesudarant pirkimo sutarčių. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, prie mokėjimo prašymo turi būti pridedami ir dokumentai, pateisinantys ir pagrindžiantys patirtas išlaidas ir įrodantys apmokėjimo faktą (banko sąskaitos išrašai, įvairūs apskaitos dokumentai ir kiti dokumentai, pagrindžiantys išlaidų apmokėjimo faktą);

9.3. viename mokėjimo prašyme Projekto vykdytojas gali prašyti išlaidas apmokėti naudojant tik vieną išlaidų apmokėjimo būdą – išlaidų kompensavimo arba sąskaitų apmokėjimo būdą.

10. Projekto vykdytojas, ketindamas gauti Paramą patirtoms tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms apmokėti, Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti nustatytos formos tarpinius ir galutinį mokėjimo prašymus bei juos pagrindžiančių dokumentų, pateisinančių (jei reikia – ir patvirtinančių) patirtas Projekto išlaidas ir jų tinkamumą, kopijas, patvirtintas Projekto vykdytojo vadovo ar įgalioto asmens parašu, nustatytos formos tikrumo žyma ir spaudu. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti ir elektroninę mokėjimų prašymų versiją. Teikiami tarpiniai mokėjimo prašymai turi būti patikrinti ir patvirtinti nepriklausomo auditoriaus.

11. Tarpiniai mokėjimo prašymai turi būti teikiami Įgyvendinančiajai institucijai ne dažniau nei kartą per mėnesį (taikoma kiekvienam galimam mokėjimo būdui atskirai) ir ne rečiau nei kartą per tris mėnesius, jei yra tinkamų finansuoti išlaidų (taikoma bet kuriam galimam mokėjimo būdui).

12. Visa pagal tarpinius mokėjimo prašymus išmokama Paramos suma negali būti didesnė nei 95 proc. didžiausios galimos Paramos sumos, nustatytos Sutarties 2 punkte.

13. Kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu Projekto vykdytojas turi užpildyti ir tarpinio mokėjimo prašymo formoje nustatytą Projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie per praėjusį ataskaitinį laikotarpį įgyvendintą veiklą ir apie pažangą siekiant Projekto tikslų. Jei mokėjimo prašymai teikiami rečiau nei kartą per tris mėnesius, Projekto vykdytojas privalo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie Projekto įgyvendinimo eigą, užpildydamas tik tarpinio mokėjimo prašymo dalį apie Projekto pažangą, t. y. per bet kurį trijų mėnesių laikotarpį informacija apie Projekto pažangą turi būti pateikiama bent vieną kartą.

14. Įgyvendinančioji institucija per 30 dienų nuo mokėjimo prašymo ir jį pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos (tuo atveju, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas – 60 dienų), patikrinusi Projekto vykdytojo mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą, rengia ir teikia Tarpinei institucijai mokėjimo paraiškas. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikros vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

15. Tarpinė institucija gautas mokėjimo paraiškas tikrina ir priima sprendimą dėl jų patvirtinimo per 5 darbo dienas nuo tinkamos mokėjimo paraiškos gavimo dienos. Patvirtintos mokėjimo paraiškos teikiamos apmokėti valstybės iždui (iš Tarpinės institucijos atitinkamų metų biudžeto asignavimų).

16. Jei mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos ar jų dalis negali būti apmokamos dėl tam tikrų priežasčių (nepakanka išlaidų tinkamumą finansuoti pagrindžiančių dokumentų ir pan.), atitinkama išlaidų dalis neapmokama, o Įgyvendinančioji institucija apie priežastis, dėl kurių negali būti išmokėta visa mokėjimo prašyme nurodyta suma, informuoja Projekto vykdytoją, nurodydama mokėjimo prašymo trūkumus. Tokios išlaidos gali būti apmokamos, jei per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą Projekto vykdytojas pašalina trūkumus. Jei trūkumai per nustatytą terminą nepašalinami, tokios išlaidos su gautu mokėjimo prašymu neapmokamos, tačiau tas išlaidas galima prašyti apmokėti, pateikiant kitus mokėjimo prašymus iki mokėjimo prašymų pateikimo termino pabaigos. Įgyvendinančioji institucija turi teisę nesuteikti Projekto vykdytojui termino mokėjimo prašymo trūkumams šalinti ir neapmokėti atitinkamų išlaidų, jei terminas, reikalingas tokiems trūkumams ištaisyti, nepagrįstai užtęstų mokėjimo prašymų nagrinėjimui nustatytus terminus. Išlaidos, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažino iš esmės netinkamomis apmokėti arba su kuriomis susijusių trūkumų pašalinti nėra įmanoma, neapmokamos ir negali būti įtraukiamos į kitus mokėjimo prašymus.

17. Parama išmokama pervedant pinigus į specialią Paramos lėšoms atidarytą Projekto vykdytojo banko sąskaitą (toliau – Projekto sąskaita), kurios rekvizitai pažymimi kiekviename mokėjimo prašyme.

18. Jei taikomas Sutarties 9.1 punkte nurodytas apmokėjimo būdas, į Projekto sąskaitą pervestas Paramos lėšas Projekto vykdytojas per 5 darbo dienas turi pervesti tiesiogiai arba netiesiogiai (per Projekto partnerius) Tiekėjams, jų išrašytoms sąskaitoms apmokėti ir nedelsiant informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie atliktus mokėjimus, pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai dokumentus, patvirtinančius Tiekėjų sąskaitų apmokėjimą ir faktiškai patirtas Projekto vykdytojo išlaidas (pateikiamos Projekto vykdytojo atstovo parašu, nustatyta tinkamumo žyma ir spaudu patvirtintos dokumentų kopijos). Projekto vykdytojui laiku nepateikus Paramos lėšų pervedimą Tiekėjų sąskaitoms apmokėti patvirtinančių dokumentų, kiti Projekto vykdytojo mokėjimo prašymai nenagrinėjami, ir tai gali būti pagrindas Įgyvendinančiajai institucijai inicijuoti Sutarties nutraukimą ir Paramos grąžinimą.

19. Galutinis mokėjimas Projekto vykdytojui atliekamas tik po to, kai Projekto vykdytojas yra įgyvendinęs Projektą, patyręs visas su Projektu susijusias išlaidas ir pateikęs galutinį mokėjimo prašymą. Kartu su galutiniu mokėjimo prašymu turi būti pateikta nustatytos formos galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita ir audito išvada (įskaitant audito ataskaitą). Likusi Paramos suma išmokama tik po to, kai Įgyvendinančioji institucija patvirtina galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą.

20. Išlaidos remiantis galutiniu mokėjimo prašymu apmokamos taikant išlaidų kompensavimo būdą, t. y. visos galutiniame mokėjimo prašyme patirtos išlaidos turi būti faktiškai patirtos (pagrįstos sumokėjimo faktą patvirtinančiais dokumentais). Tuo atveju, kai Projekto vykdytojas nėra pajėgus savo lėšomis apmokėti likusių išlaidų, kurias prašo apmokėti, pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą, Įgyvendinančiajai institucijai iš anksto raštu pritarus, galutinis mokėjimo prašymas gali būti pagrįstas ir ne faktiškai patirtomis išlaidomis, o išlaidos apmokamos Sutarties 9.1 punkte nurodytu būdu. Tokiu atveju po paskutinio Paramos išmokėjimo ne vėliau nei per 5 darbo dienas Įgyvendinančiajai institucijai turi būti pateiktas ir audito išvados (bei audito ataskaitos) papildymas.

21. Mokėjimo prašymus Projekto vykdytojas gali teikti Įgyvendinančiajai institucijai nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki _______________ (data). Jeigu Projekto vykdytojas dėl priežasčių, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažįsta svarbiomis, nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Įgyvendinančiajai institucijai pateikti prašymą pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą. Vėliau pateikti prašymai nepriimami ir nesvarstomi. Sprendimą dėl pateikto galutinio mokėjimo prašymo termino pratęsimo priima Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į prašyme išdėstytus argumentus, tačiau visais atvejais terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 1 mėnesį.

 

IV. PROJEKTO VYKDYTOJO TEIKIAMOS ATASKAITOS

 

22. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį turi teikti šias Tarpinės institucijos nustatytos formos ataskaitas (toliau visos kartu vadinamos Ataskaitomis) šioje Sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis:

22.1. tarpines Projekto įgyvendinimo ataskaitas;

22.2. galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą.

23. Tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama Įgyvendinančiajai institucijai kasmet ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus kalendoriniams metams nuo Projekto įgyvendinimo pradžios. Tarpinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikti nebūtina, jei ne vėliau kaip po 1 mėn. pasibaigus kalendoriniams metams yra pateikiama galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita.

24. Kartu su tarpinėmis Projekto įgyvendinimo ataskaitomis Projekto vykdytojas pateikia veiklą pagrindžiančius dokumentus (pvz.: publikacijas, seminarų dalyvių sąrašus, brėžinius, statinių nuotraukas ir kt.), viešųjų pirkimų dokumentus, Projekto įvykdytų viešinimo priemonių patvirtinimus. Dokumentai, kurie jau pateikti Įgyvendinančiajai institucijai, pakartotinai neteikiami.

25. Gavusi tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Įgyvendinančioji institucija ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar Projektas vykdomas laikantis Sutarties sąlygų, atsižvelgdama į tai, ar:

25.1. Projekto vykdytojas pateikė tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus (įskaitant priedus ir dokumentus);

25.2. Projektas įgyvendinamas pagal planą;

25.3. per ataskaitinį laikotarpį pasiekti rezultatai sutampa su Projekto vykdytojo įsipareigojimais ir jie leidžia tikėtis, kad įgyvendinus Projektą visi numatyti projekto tikslai bus pasiekti;

25.4. Projektas įgyvendinamas laikantis viešųjų pirkimų, viešumo ir kitų Sutartyje nustatytų reikalavimų.

26. Patikrinusi ir įvertinusi tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Įgyvendinančioji institucija gali:

26.1. ją patvirtinti;

26.2. Projekto vykdytojo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją ir/arba nuspręsti atlikti Projekto patikrą vietoje;

26.3. ją atmesti, išdėstydama atmetimo motyvus, ir nustatyti terminą, per kurį Projekto vykdytojas turi ištaisyti ataskaitos/Projekto įgyvendinimo trūkumus ir pateikti pataisytą tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą.

27. Jeigu Projekto vykdytojas tarpinės Projekto ataskaitos nepateikia laiku, Įgyvendinančioji institucija informuoja apie tai Projekto vykdytoją ir nustato papildomą terminą šiai ataskaitai pateikti. Jeigu Projekto vykdytojas tarpinės Projekto ataskaitos nepateikia ir per papildomą terminą arba Įgyvendinančioji institucija ją atmeta 3 kartus, Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Paramos teikimo Projekto vykdytojui sustabdymą, Sutarties nutraukimą ir/arba suteiktos Paramos arba jos dalies grąžinimą.

28. Pasibaigus kalendoriniams metams mokėjimo prašymai nenagrinėjami tol, kol nepatvirtinta Projekto vykdytojo pateikta tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita, išskyrus Sutarties 23 punkte numatytą atvejį.

29. Projekto vykdytojas, turėdamas visą informaciją apie įgyvendinant Projektą patirtas išlaidas ir jų apmokėjimą, galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą teikia kartu su galutiniu mokėjimo prašymu. Galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita visais atvejais turi būti pateikiama iki Sutartyje nustatyto galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos (Sutarties 21 punktas).

30. Galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti pasirašyta ataskaitą parengusio asmens, Projekto vadovo ir Projekto vykdytojo organizacijos vadovo.

31. Galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti patvirtinta nepriklausomo auditoriaus. Su galutine Projekto įgyvendinimo ataskaita pateikiama nepriklausomo auditoriaus išvada kartu su audito ataskaita.

32. Jeigu Projekto vykdytojas galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos nepateikia laiku ir po Įgyvendinančiosios institucijos priminimo arba Įgyvendinančioji institucija ją atmeta 2 kartus, Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Sutarties nutraukimą ir/arba suteiktos Paramos arba jos dalies grąžinimą.

 

V. PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

33. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

33.1. siekdamas numatytų Projekto rezultatų, tikslų ir uždavinių, savo atsakomybe įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutartyje, vadovaudamasis rūpestingumo, efektyvumo, skaidrumo, geros partnerystės bei suderinamumo, kaip jis apibrėžtas Pagrindinio reglamento 12 straipsnyje, principais, taip pat kita gera praktika;

33.2. apmokėti netinkamas ir neprašomas apmokėti tinkamas Projekto išlaidas;

33.3. prisidėti prie Projekto įgyvendinimo savo įnašu (užtikrinti Partnerių įnašą), nurodytu Sutarties 4 punkte;

33.4. naudoti Paramos lėšas tik su Projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Sutartyje;

33.5. Sutartyje nustatyta tvarka teikti Įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus (ir jų priedus) ir Ataskaitas. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti ir teikiamų mokėjimo prašymų bei Ataskaitų elektronines versijas, atitinkančias pateiktus dokumentus;

33.6. vykdyti pirkimus, vadovaujantis atitinkamai Viešųjų pirkimų įstatymu ir Pirkimų taisyklėmis arba Pirkimų tvarka, ir užtikrinti, kad šiais teisės aktais vadovautųsi Projekto partneriai. Teikti atitinkamai Pirkimų taisyklėse arba Pirkimų tvarkoje nustatytus dokumentus Įgyvendinančiajai institucijai derinti ir žinoti;

33.7. tinkamai tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, Įgyvendinančiosios institucijos nurodymais, verslo apskaitos standartais bei audito atsekamumo principu;

33.8. įtraukti į apskaitą visas ūkines operacijas, susijusias su Projekto vykdymu, jas saugoti atskirose, tik su Projekto įgyvendinimu susijusiose bylose;

33.9. užtikrinti, kad Projekto partneriai laikytųsi ir vykdytų savo prisiimtus įsipareigojimus. Projekto vykdytojas atsako už Projekto partnerių veiksmų koordinavimą ir prisiima visišką atsakomybę už jų įsipareigojimų, įgyvendinant Projektą, nevykdymą ar netinkamą vykdymą;

33.10. atidaryti bet kuriame Lietuvos Respublikos banke atskirą Projekto sąskaitą, skirtą Paramos lėšoms pervesti;

33.11. nedelsiant informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visas aplinkybes ir priežastis, trukdančias tinkamai vykdyti Projektą, arba apie jų grėsmę;

33.12. nedelsiant informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visus galimus nukrypimus nuo Projekto įgyvendinimo bei Sutartyje numatyta tvarka inicijuoti Sutarties pakeitimus;

33.13. nedelsiant informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos priede, pakeitimus;

33.14. ne vėliau kaip iki Sutartyje nustatytos mokėjimo prašymų teikimo termino pabaigos Įgyvendinančiajai institucijai pateikti nustatytos formos galutinį mokėjimo prašymą, galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą ir audito išvadą (kartu su audito ataskaita);

33.15. laiku grąžinti Tarpinei institucijai dėl klaidos gautą didesnę Paramos sumą, kaip tai nurodyta Tarpinės institucijos pateiktame reikalavime grąžinti Paramą;

33.16. teikti Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie iš Projekto veiklos gautas pajamas per Sutarties 3 punkte nurodytą laikotarpį;

33.17. laikydamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakyme Nr. 1K-233 „Dėl informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 98-3650) nustatytų reikalavimų, naudoti pasirinktas Paramos viešinimo priemones. Visais atvejais, kai kalbama apie Projektą, viešinti faktą, kad dalį Projektui įgyvendinti reikalingų lėšų skyrė Europos regioninės plėtros fondas, ir vykdyti kitus Sutartyje numatytus Paramos viešinimo veiksmus;

33.18. bendradarbiauti su Projekto įgyvendinimą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jiems apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir tikrinti visų asmenų, susijusių su Projektu (Tiekėjų, Partnerių, savo ir pan.), veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;

33.19. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, tinkamai apskaityti iš Paramos lėšų įsigytą (sukurtą) turtą – apskaityti nuosavybės (patikėjimo) teise;

33.20. be Šalių rašytinio sutikimo jokiu būdu neperleisti, neįkeisti turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti (sukurti) buvo suteikta Parama, Projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po Projekto įgyvendinimo termino pabaigos, taip pat užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir Projekto partneriai. Be to, toks turtas Projekto vykdytojo ar partnerių lėšomis turi būti apdraustas Tarpinės institucijos naudai maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, ne trumpiau nei Projekto įgyvendinimo laikotarpiu iki galutinės Projekto ataskaitos patvirtinimo datos. Įvykus draudiminiam įvykiui, Tarpinei institucijai tenka draudimo išmokos dalis, neviršijanti sumokėtos Paramos sumos;

33.21. ne vėliau kaip per 3 dienas nuo draudiminio įvykio pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie draudiminius įvykius, susijusius su turtu, kuriam įgyti buvo suteikta Parama;

33.22. steigti ar plėsti atskirą socialinių paslaugų/ neįgaliųjų profesinės reabilitacijos biudžetinę ar viešąją įstaigą, ar jos filialą, padalinį;

33.23. užtikrinti Projekto veiklos ir remiamos veiklos tęstinumą ir nekeisti savo veiklos, kuriai yra teikiama parama, pobūdžio 5 metus nuo paskutinės Paramos lėšų išmokėjimo dienos;

33.24. Projekto įgyvendinimo metu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie Projekto vykdytojo ir Partnerių pasirašytų sutarčių dėl Projekto įgyvendinimo pakeitimus;

33.25. nustatytais terminais teikti Įgyvendinančiajai institucijai ir (arba) Tarpinei institucijai papildomą informaciją, susijusią su Projekto įgyvendinimu;

33.26. saugoti visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 metų po galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo ir šiuos dokumentus teikti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę vykdančioms institucijoms, jei jos to reikalauja;

33.27. Įgyvendinančiajai institucijai nustačius pažeidimą arba Tarpinei institucijai priėmus sprendimą sustabdyti Paramos išmokėjimą, per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti Paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, per Tarpinės institucijos nustatytą laiką grąžinti reikalaujamą Paramos dalį ar visą gautą Paramą;

33.28. vykdyti Įgyvendinančiosios institucijos nurodymus ir atsižvelgti į teikiamas rekomendacijas ir siūlymus dėl Projekto įgyvendinimo;

33.29. laiku negrąžinus netinkamai panaudotos Paramos lėšų per Tarpinės institucijos rašte arba sprendime grąžinti Paramą nurodytą terminą, mokėti 0,2 procento dydžio delspinigius nuo grąžintinos Paramos sumos už kiekvieną uždelstą dieną;

33.30. nustačius Paramos naudojimo pažeidimą, dėl kurio išlaidos apskritai negalėjo būti apmokamos, grąžinti nurodytą Paramos sumą (jos dalį) Tarpinei institucijai, jei tokį pažeidimą sukėlė kalti Projekto vykdytojo (ar Partnerių) veiksmai (neveikimas);

33.31. ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai derinti Įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos planuojamų mokėjimo prašymų teikimo per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį lentelę (toliau – lentelė). Prireikus Projekto vykdytojas gali keisti lentelę ne dažniau nei kartą per kalendorinį ketvirtį pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai derinti patikslintą lentelę. Parama tinkamoms išlaidoms, patirtoms ne suderintose lentelėse nustatytu laikotarpiu, gali būti išmokama nesilaikant Paramos išmokėjimui nustatytų terminų;

33.32. ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo pateikti Tarpinei institucijai derinti metines Projekto išlaidų sąmatas, parengtas pagal Programos sąmatos formą (BFP-1), patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1K-301 (Žin., 2003, Nr. 124-5645) (toliau vadinama Sąmata), 2005 metams atskirai programai 60.21 (Specialioji Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti) (Europos Sąjungos lėšos)) ir 60.22 (Specialioji Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti) (bendrojo finansavimo lėšos)). Metines Projekto išlaidų sąmatas kiekvieniems kitiems kalendoriniams metams pateikti Tarpinei institucijai jos nustatytai datai, apie kurią projekto vykdytojas turi būti informuojamas ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų. Jeigu Projekto įgyvendinimo metu keičiamas projekto biudžetas, ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pakeitimų įsigaliojimo, Projekto vykdytojas įsipareigoja pateikti Tarpinei institucijai derinti patikslintą Sąmatą;

33.33. iki kiekvieno kito kalendorinio ketvirčio pirmojo mėnesio 10 dienos pateikti Įgyvendinančiajai institucijai Projekto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą atskirai programai 60.21 (Specialioji Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti) (Europos Sąjungos lėšos)) ir 60.22 (Specialioji Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti) (bendrojo finansavimo lėšos)) už praėjusį ketvirtį augančia tvarka, parengtą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21);

33.34. vykdyti kitus įsipareigojimus, kylančius iš ES struktūrinių fondų paramos administravimą reglamentuojančių teisės aktų, Sutarties ir kitų Šalių nurodymų.

34. Jokie su Įgyvendinančiąja institucija raštu nesuderinti nukrypimai nuo Projekto, keičiant Projekto apimtį, Projekto išlaidas, Projekto įgyvendinimo etapus ir laiką arba kitaip keičiant Projektą, nėra leidžiami. Projekto vykdytojas privalo iš anksto raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visus numatomus su Projekto įgyvendinimu susijusius pakeitimus bei pranešti apie aplinkybes, dėl kurių Projekto įgyvendinimo sąlygos kinta, ir prireikus inicijuoti Sutarties pakeitimą vadovaujantis Sutarties XI dalyje numatyta tvarka.

35. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Projekto partnerių teisės ir įsipareigojimai taip pat nebūtų perleidžiami be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo.

36. Projekto rezultatai pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus nuosavybės (patikėjimo) teise turi priklausyti Projekto vykdytojui, Partneriui arba Projekto vykdytojui kartu su Partneriais.

37. Projekto vykdytojas turi teisę:

37.1. vienašališkai atsisakyti Sutarties, jei jam nėra išmokėta jokia Paramos dalis, arba inicijuoti Sutarties nutraukimą šalių sutarimu, jei grąžinamos visos sumokėtos Paramos lėšos;

37.2. inicijuoti Sutarties pakeitimą, laikydamasis Sutartyje nustatytos tvarkos;

37.3. žodžiu ir raštu teikti kitoms Šalims paklausimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu (lėšų apskaita, dokumentų saugojimu ir tvarkymu, pirkimų vykdymu ir pan.);

37.4. Projekto vykdytojas turi kitas ES struktūrinių fondų paramos administravimą reglamentuojančiais teisės aktais bei Sutartimi nustatytas teises.

 

VI. ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

38. Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi Finansų ministerijos (kaip Vadovaujančiosios institucijos) ir Tarpinės institucijos priimtais teisės aktais bei vidinėmis Įgyvendinančiosios institucijos procedūromis:

38.1. vykdo Projekto administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą bei Paramos panaudojimo finansinę kontrolę: stebi Projekto vykdymo pažangą ir planuotų pasiekti Projekto rezultatų įgyvendinimą, tikrina, nagrinėja Projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas, priima sprendimus dėl jų tvirtinimo, vykdo su Projektu susijusius patikrinimus (dokumentų patikrinimus, patikras Projekto vietoje ir pan.), teikia Projekto vykdytojui pastabas ir įspėjimus dėl Projekto netinkamo vykdymo, reikalauja papildomos informacijos ir atlieka kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;

38.2. Projekto vykdytojui teikia su vykdomo Projekto apskaita ir dokumentų saugojimu ir tvarkymu susijusias rekomendacijas, bei informaciją kitais Projekto įgyvendinimo klausimais, taip pat įsipareigoja savo interneto svetainėje (www.cpva.lt) skelbti informaciją, kuri gali būti reikalinga Projekto vykdytojui (ir partneriams) šios Sutarties nuostatoms tinkamai vykdyti;

38.3. analizuoja ir vertina mokėjimo prašymuose pateiktą informaciją, su mokėjimo prašymais teikiamus finansinius ir kitus dokumentus, reikalauja iš Projekto vykdytojo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Įgyvendinančiosios institucijos nuomone, pateiktos informacijos nepakanka mokėjimo prašymui patenkinti;

38.4. organizuoja patikrinimus Projekto vykdymo vietoje (mažiausiai vieną kartą per Projekto įgyvendinimo laikotarpį), vykdo Projekto vykdytojo, partnerių, tiekėjų dokumentų, susijusių su Projektu, patikrinimus, registruoja šiuos patikrinimus, imasi būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoja Tarpinę instituciją apie patikrinimų rezultatus;

38.5. nustačiusi, jog esama rimtų Paramos panaudojimo pažeidimų, kurių neįmanoma ištaisyti, arba gavusi pagrįstą informaciją apie tokius pažeidimus, apie tai praneša Tarpinei institucijai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir imasi būtinų priemonių netinkamai panaudotoms Paramos lėšoms susigrąžinti;

38.6. nustačiusi, kad Projektas vykdomas pažeidžiant Sutartį, turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą, Sutarties pakeitimą arba nutraukimą;

38.7. saugo visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus 10 metų po galutinės Projekto ataskaitos patvirtinimo ir prireikus šiuos dokumentus pateikia kitoms institucijoms, turinčioms teisę vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir Paramos lėšų naudojimo kontrolę (Vadovaujančiajai institucijai, Valstybės kontrolei, Europos Komisijai ir pan.);

38.8. vykdydama savo funkcijas, turi kitas teises ir pareigas, nustatytas ES struktūrinių fondų paramos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

VII. TARPINĖS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

39. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Vadovaujančiosios institucijos priimtais teisės aktais ir Tarpinės institucijos vidaus procedūromis:

39.1. patikrinusi ir patvirtinusi Įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraišką, teikia ją Finansų ministerijai apmokėti iš atitinkamų metų Tarpinės institucijos biudžeto asignavimų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tinkamos mokėjimo paraiškos gavimo užregistravimo dienos. Atskirais atvejais šis terminas gali būti pratęsiamas iki 10 darbo dienų;

39.2. turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą ir Sutarties keitimą, sustabdyti Paramos mokėjimą arba nutraukti Sutartį ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą Paramos dalį, jei Sutarties galiojimo metu paaiškėja aplinkybės, dėl kurių Parama negalėjo būti išmokėta;

39.3. turi teisę papildomai tikrinti mokėjimo paraiškoje pateiktą informaciją, vykdyti Projekto patikrinimus ir prašyti Įgyvendinančiosios institucijos bei Projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją arba dokumentus;

39.4. įsipareigoja savo interneto svetainėje (www.socmin.lt) skelbti visą Tarpinės institucijos administruojamų veiklos sričių informaciją (ES ir nacionalinius teisės aktus, dokumentus, išaiškinimus ir t. t.), kuri gali būti reikalinga Projekto vykdytojui ir Partneriams šios Sutarties nuostatoms tinkamai vykdyti bei patalpinti Projekto vykdytojui ir Įgyvendinančiajai institucijai aktualių ataskaitų, mokėjimo prašymų, auditoriaus išvados ir kt. dokumentų, kurių formos yra nustatomos, aktualios redakcijos formas;

39.5. saugo visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus 10 metų po galutinės Projekto ataskaitos patvirtinimo ir prireikus šiuos dokumentus pateikia kitoms institucijoms, turinčioms teisę vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir Paramos lėšų naudojimo kontrolę (Vadovaujančiajai institucijai, Valstybės kontrolei, Europos Komisijai ir pan.);

39.6. vykdydama savo funkcijas, turi kitas teises ir pareigas, nustatytas ES struktūrinių fondų paramos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

VIII. SU PROJEKTU SUSIJUSI KONTROLĖ

 

40. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Vadovaujančioji ir Mokėjimo institucijos, Valstybės kontrolė, Tarpinė institucija, Įgyvendinančioji institucija ir kitos institucijos pagal savo kompetenciją turi teisę atlikti auditą ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas Projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti Projekto vykdytojo (arba partnerių) finansinę-ūkinę veiklą (susijusią su Projektu), taip pat tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir Sutartimi, 10 metų po galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo, jei kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip.

41. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 40 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, sudaryti sąlygas jiems tikrinti Projekto vykdymą ir veiklą vietoje, leisti įeiti į visas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu. Projekto vykdytojas turi užtikrinti Sutarties 40 punkte numatytų kontroliuojančių institucijų teisių įgyvendinimo realizavimą ir pas Projekto partnerius bei tiekėjus, netiesiogiai gavusius Paramos lėšų.

 

IX. PARAMOS TEIKIMO SUSTABDYMAS IR SUTARTIES NUTRAUKIMAS, PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

42. Įgyvendinančioji institucija turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą arba Sutarties nutraukimą, informuodama apie tai Tarpinę instituciją, jei Projekto vykdytojas (arba Partneriai, kai taikoma):

42.1. nepateikia Projekto ataskaitų Sutartyje numatytais terminais ir tvarka arba pateiktos ataskaitos nepatvirtinamos 3 kartus iš eilės;

42.2. prašydamas išmokėti Paramos lėšas arba vykdydamas Sutartį, pateikė neteisingą ar iškreiptą informaciją arba nuslėpė informaciją, kuri turėjo reikšmės sprendimui dėl Paramos suteikimo priimti arba tinkamai vykdyti Sutarties kontrolę, išlaidoms pripažinti tinkamomis ir kitiems su Projektu susijusiems sprendimams;

42.3. vykdydamas Projektą, pažeidė ES ir Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės norminių aktų reikalavimus;

42.4. nepašalina realios grėsmės, dėl kurios Projektas negalės būti laiku ir tinkamai įgyvendintas, arba tokios grėsmės neįmanoma pašalinti;

42.5. nukrypo nuo Projekto uždavinių, tikslų arba Sutarties patvirtintų Projekto išlaidų, nustojo vykdyti Projektą arba negali įgyvendinti daugiau kaip 10 procentų Sutartyje nustatytos Projekto apimties;

42.6. bankrutuoja arba Projekto vykdymo metu yra likviduojamas, tampa nemokus arba nebegali vykdyti savo veiklos dėl kitų priežasčių;

42.7. per 5 metų laikotarpį nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos perleidžia iš paramos lėšų įsigytą turtą arba praėjus 5 metams nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos parduoda turtą už kainą, žemesnę negu rinkos kaina, arba pardavęs turtą konvertuoja ES struktūrinių fondų paramą į grynuosius pinigus (tokiu atveju turi būti grąžinama Paramos suma, lygi pirminės investicijos iš paramos lėšų likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies parduoto turto naudojimo laiką ir turto nusidėvėjimo normas);

42.8. per 5 metų laikotarpį nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos pakeičia veiklos, kuriai yra teikiama parama, pobūdį;

42.9. perleidžia savo teises ir įsipareigojimus, kylančius iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo;

42.10. neinformuoja Įgyvendinančiosios institucijos apie tiesiogiai iš Projekto veiklos jo gautas grynąsias pajamas iš Paramos lėšomis sukurto turto Projekto įgyvendinimo metu ir per 1 metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo pabaigos;

42.11. nevykdo Sutarties sąlygų, susijusių su turto draudimu, pranešimu apie draudiminius įvykius bei gautinas draudimo išmokas;

42.12. nesudaro sąlygų ar neleidžia Sutarties 40 punkte nurodytiems asmenims apžiūrėti vietoje ir/arba patikrinti, kaip įgyvendinamas Projektas ir/arba kaip vykdoma veikla po Paramos suteikimo, arba vykdyti kitų su Sutarties įgyvendinimu susijusių patikrinimų (įskaitant dokumentų patikrinimų);

42.13. nevykdo Sutarties sąlygų, nustatančių Projekto vykdytojui pareigą tvarkyti apskaitą (įskaitant Paramos lėšų apskaitą) taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;

42.14. pažeidžia Sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

42.15. sistemingai pažeidinėja aplinkos apsaugos, priešgaisrines, higienos, veterinarijos ir kitas taisykles, reglamentuojančias Projekto vykdytojo (partnerių) veiklą, arba teisės norminius aktus pažeidžia tyčia;

42.16. nepradeda vykdyti Projekto per 2 mėnesius po šios Sutarties įsigaliojimo;

42.17. nevykdo Projekto taip, kaip numatyta Sutartyje;

42.18. pažeidžia kitas Sutarties sąlygas.

43. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją apie Sutarties 42 punkte nurodytus pažeidimus, laikinai sustabdo pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimą ir per 10 darbo dienų atlieka papildomus dokumentų patikrinimus ir/arba Projekto patikrą vietoje, imasi kitų veiksmų pažeidimams nustatyti arba trūkumams pašalinti.

44. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi pažeidimų, nustato Projekto vykdytojui ne trumpesnį nei 5 darbo dienų terminą pažeidimams pašalinti bei nurodo jos reikalavimų neįvykdymo pasekmes, išskyrus tuos atvejus, kai pažeidimų nėra įmanoma pašalinti. Pastaruoju atveju Įgyvendinančioji institucija inicijuoja Sutarties nutraukimą.

45. Jei pažeidimas per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepašalinamas, Įgyvendinančioji institucija nedelsdama teikia Tarpinei institucijai pasiūlymą dėl Paramos Projektui įgyvendinti teikimo sustabdymo arba Sutarties nutraukimo. Apie rastus ir nepašalintus pažeidimus Įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą ir Finansų ministeriją (kaip Vadovaujančiąją ir Mokėjimo instituciją).

46. Tarpinė institucija, gavusi Įgyvendinančiosios institucijos prašymą sustabdyti Paramos teikimą arba nutraukti Sutartį, per 10 darbo dienų priima sprendimą:

46.1. sustabdyti Paramos teikimą ir nurodyti pažeidimų pašalinimo terminą;

46.2. nutraukti Sutartį ir (arba) pareikalauti grąžinti sumokėtas Paramos lėšas arba jų dalį;

46.3. atmesti Įgyvendinančiosios institucijos siūlymą kaip nepagrįstą.

47. Tarpinė institucija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie priimtą sprendimą informuoja Įgyvendinančiąją instituciją ir Projekto vykdytoją.

48. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl Paramos teikimo sustabdymo arba Sutarties nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti Paramos lėšas, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti Tarpinę instituciją. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, jei Paramos teikimas sustabdomas, ir 30 dienų – jei reikalaujama grąžinti sumokėtas Paramos lėšas.

49. Per 10 dienų po Sutarties 48 punkte nurodyto Tarpinės institucijos sprendimo gavimo dienos Projekto vykdytojas gali pateikti Tarpinei institucijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Informaciją, pagrindžiančią paaiškinimus dėl priimto sprendimo, Tarpinė institucija išnagrinėja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos. Apie nagrinėjimo rezultatus ir galutinį Tarpinės institucijos sprendimą informuojamas Projekto vykdytojas ir Įgyvendinančioji institucija.

50. Sustabdytą Paramos skyrimą Tarpinė institucija gali atnaujinti tik Projekto vykdytojui pašalinus pažeidimus.

51. Sutartis nutraukiama Tarpinei institucijai priėmus sprendimą atmesti Projekto vykdytojo paaiškinimus kaip nepagrįstus arba jei tokie paaiškinimai negauti per nustatytą terminą nuo šio sprendimo pateikimo Projekto vykdytojui dienos.

52. Apie Sutarties nutraukimą Tarpinė institucija informuoja Projekto vykdytoją ir Įgyvendinančiąją instituciją.

 

X. KONFIDENCIALUMAS

 

53. Projekto vykdytojas sutinka, kad kitos Šalys rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis (taip pat ir esančius ES struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo kompiuterizuotoje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje) apie jį ir jo veiklą, būtiną sprendimams dėl Paramos išmokėjimo priimti, ir kitiems tikslams, susijusiems su Projekto įgyvendinimo priežiūra ir kontrole. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad tokį sutikimą dėl jų duomenų išreikštų Projekto partneriai ir tiekėjai.

54. Įgyvendinančioji ir Tarpinė institucijos įsipareigoja saugoti ir neviešinti sudarant ir vykdant Sutartį gautos informacijos, susijusios su Projekto vykdytojo (ir Partnerių, Tiekėjų) veikla, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus. Sutarties Šalims suteikiama teisė keistis turima informacija su kitomis institucijomis, administruojančiomis ES struktūrinių fondų paramos lėšas.

55. Šios Sutarties ir Projekto sąlygos yra konfidencialios ir viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus atvejus bei bendro pobūdžio informaciją apie Paramos sumą, Projekto esmę, Projekto įgyvendinimo eigą, nustatytus Projekto įgyvendinimo pažeidimus ir pan.

 

XI. SUTARTIES KEITIMAS, ATSISAKYMAS NUO SUTARTIES

 

56. Sutarties pakeitimai gali būti fiksuojami dviem būdais:

56.1. Projekto vykdytojui raštu informuojant apie pakeitimus Įgyvendinančiąją instituciją;

56.2. keičiant Sutartį, Šalims pasirašant papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo, kuris tampa neatskiriama Sutarties dalimi.

57. Sutartis keičiama Sutarties 56.1 punkte nurodytu būdu, kai pakeitimai neturi poveikio Projekto apimčiai, tikslams ir uždaviniams, jei:

57.1. keičiasi Projekte numatytas atitinkamas funkcijas atliekantis asmuo, išskyrus Projekto vadovą;

57.2. keičiamas Projekto biudžetas, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

57.2.1. neįvedamos naujos biudžeto eilutės;

57.2.2. poveikis atskiroms išlaidų kategorijoms biudžete yra ne didesnis nei 10 procentų patvirtintos išlaidų kategorijos sumos, t. y. pakeitimas mažina išlaidų kategorijos sumą Projekto biudžete arba išlaidų kategorijos suma padidinama iki šios ribos kitos išlaidų kategorijos sąskaita (pastarasis atvejis negalimas, jei didinamos administracinių ir netiesioginių išlaidų kategorijų sumos). Ši sąlyga taikoma ne vienam atskiram pakeitimui, o visų Projekto įgyvendinimo metu padarytų pakeitimų, turinčių poveikį vienai Projekto išlaidų kategorijai, sumai.

58. Sutarties 57 punkte numatytais atvejais Projekto vykdytojui raštu informavus Įgyvendinančiąją instituciją, Sutarties pakeitimai įsigalioja po 15 darbo dienų nuo pranešimo gavimo Įgyvendinančioje institucijoje dienos, jei Įgyvendinančioji institucija per šį terminą nepateikia motyvuotų prieštaravimų ketinamam atlikti pakeitimui ar jo daliai.

59. Sutartis turi būti keičiama Šalims pasirašant papildomą susitarimą, jeigu:

59.1. būtina pakeisti Projekto įgyvendinimo laikotarpį;

59.2. keičiasi Projekto vykdytojo (arba partnerio) adresas, telefonas, faksas, banko sąskaitos rekvizitai;

59.3. bet kurios Projekto išlaidų kategorijos nukrypimas nuo Sutartyje nustatytos sumos yra didesnis nei 10 procentų, išskyrus atvejį, kai tam tikros išlaidų kategorijos suma sumažėja dėl viešųjų pirkimų;

59.4. planuoti Projekto kiekybiniai rezultatai gali sumažėti daugiau kaip 10 procentų;

59.5. yra kitų nenumatytų aplinkybių, turinčių įtakos Projekto įgyvendinimo nukrypimui nuo Sutarties sąlygų.

60. Atsiradus Sutarties 59 punkte išvardytoms aplinkybėms, Projekto vykdytojas raštu privalo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai prašymą pakeisti Sutartį ir kartu su prašymu pateikti visus įrodymus, pagrindžiančius prašymą.

61. Įgyvendinančioji institucija, gavusi prašymą pakeisti Sutartį, kai Sutartis turi būti keičiama Sutarties 56.2 punkte nustatytu būdu, turi įvertinti prašymo aplinkybes ir per 10 darbo dienų pateikti pasiūlymą Tarpinei institucijai kartu su rekomendacinio pobūdžio išvada dėl galimo Sutarties keitimo, kurioje argumentuotai išdėsto savo nuomonę dėl Projekto vykdytojo prašymo.

62. Galutinį sprendimą dėl Projekto vykdytojo prašymo priima Tarpinė institucija, atsižvelgdama į Įgyvendinančiosios institucijos išvadą. Sprendimas priimamas ir Įgyvendinančioji institucija apie jį informuojama per 10 darbo dienų po to, kai buvo gauta ir užregistruota Įgyvendinančiosios institucijos išvada dėl prašymo pakeisti Sutartį.

63. Po to, kai Įgyvendinančioji institucija gavo ir užregistravo Tarpinės institucijos sprendimą dėl Sutarties pakeitimo, nedelsiant informuojamas Projekto vykdytojas. Jeigu prašymas atmetamas, informaciniame laiške išdėstomi atmetimo motyvai.

64. Prašymas dėl Sutarties pakeitimo patenkinamas, jeigu numatoma, kad pakeitus Sutartį Projektas galėtų duoti daugiau socialinės ir ekonominės naudos, geriau prisidėti prie BPD tikslų įgyvendinimo. Taip pat atsižvelgiama į aplinkybes, kurių Projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką.

65. Jeigu prašymas patenkinamas arba patenkinamas su tam tikromis išlygomis, prie rašto Projekto vykdytojui pridedamas ir papildomo susitarimo dėl Sutarties pakeitimo projektas. Projekte išdėstomos Sutarties pakeitimo sąlygos, kurioms Tarpinė ar Įgyvendinančioji institucija pritaria. Rašte nurodoma, per kiek laiko Projekto vykdytojas turi pasirašyti papildomą susitarimą ir grąžinti jį Įgyvendinančiajai institucijai.

66. Jeigu Projekto vykdytojas per nurodytą laiką neatsiunčia pasirašyto papildomo susitarimo dėl Sutarties pakeitimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu Sutarties pakeitimu, ir pasirašyta Sutartis galioja be pakeitimų.

67. Per 5 darbo dienas po to, kai Įgyvendinančioji institucija gavo ir užregistravo Projekto vykdytojo pasirašytą papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo, jį pasirašo Įgyvendinančiosios institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir jis perduodamas Tarpinei institucijai. Per penkias darbo dienas po to, kai Tarpinė institucija gavo ir užregistravo Įgyvendinančiosios institucijos pateiktą papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo, gautus susitarimo egzempliorius pasirašo Tarpinės institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo, ir vienas egzempliorius perduodamas Įgyvendinančiajai institucijai.

68. Įgyvendinančioji institucija informuoja Projekto vykdytoją (registruotu laišku, faksu) apie tai, kad papildomą susitarimą pasirašė Tarpinė ir Įgyvendinančioji institucijos, per 5 darbo dienas po to, kai iš Tarpinės institucijos gavo ir užregistravo pasirašytą papildomą susitarimą. Projekto vykdytojui priklausantis pasirašytas susitarimo egzempliorius išsiunčiamas paštu (registruotu laišku) arba įteikiamas Projekto vykdytojui pasirašytinai Įgyvendinančiojoje institucijoje.

69. Apie sutikimą arba nesutikimą keisti Sutartį Projekto vykdytojas informuojamas per 30 dienų nuo prašymo gavimo dienos, jei su juo buvo pateikti visi prašymą pagrindžiantys įrodymai.

70. Sutarties pakeitimai įsigalioja po to, kai ant papildomo susitarimo dėl Sutarties pakeitimo pasirašo paskutinė Šalis ir Sutarties pakeitimas užregistruojamas.

71. Projekto vykdytojas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, jeigu jam nebuvo išmokėta jokia Paramos lėšų dalis arba grąžinamos visos išmokėtos Paramos lėšos.

 

XII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

72. Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktais.

73. Visi ginčai, nesutarimai, kylantys iš Sutarties, sprendžiami derybomis. Nepavykus išspręsti ginčo per 2 mėnesius nuo ginčo kilimo pradžios, ginčai sprendžiami teisme pagal Tarpinės arba Įgyvendinančiosios institucijų buveinę, išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos įstatymai nustato išimtinį ir rūšinį teismingumą.

 

XIII. PRANEŠIMAI

 

74. Pranešimai Šalims turi būti siunčiami šiais adresais:

Tarpinei institucijai –

 

 

Įgyvendinančiajai institucijai –

 

 

Projekto vykdytojui –

 

75. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 2 darbo dienoms po jo išsiuntimo registruotu paštu.

76. Pranešimas gali būti išsiunčiamas faksu šiais numeriais:

Tarpinei institucijai –

Įgyvendinančiajai institucijai –

Projekto vykdytojui –

77. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo telefakso spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo asmuo privalo įrodyti, kad jo telefakso aparatas nepriėmė pranešimo.

78. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar fakso numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.

79. Sutartyje numatytos ataskaitos ir mokėjimo prašymai turi būti siunčiami tik registruotu paštu arba pristatomi į Įgyvendinančiąją instituciją kartu su lydraščiu.

80. Jei Sutartyje nenurodyta kitaip, visi pranešimai turi būti išsiųsti kitoms Šalims nedelsiant po aplinkybių, apie kurias turi būti pranešta, atsiradimo dienos, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.

 

XIV. SUTARTIES GALIOJIMAS

 

81. Sutartis įsigalioja po to, kai ją pasirašo paskutinė Šalis, ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne trumpiau nei 10 metų po Projekto galutinės ataskaitos patvirtinimo.

82. Sutartis sudaryta trimis egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

83. Sutarties priedai ir pakeitimai laikomi neatskiriama Sutarties dalimi. Sutarties priedas – Projekto paraiška ir biudžetas – pridedamas prie Sutarties, ją pasirašant.

 

ŠALIŲ PARAŠAI

 

(Tarpinei institucijai atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)

 

(Įgyvendinančiajai institucijai atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)

 

(Projekto vykdytojui atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)

 

______________