LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 M. LIEPOS 13 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-340 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS V PRIORITETINĖS KRYPTIES „TECHNINĖ PARAMA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. rugpjūčio 5 d. Nr. 3D-714
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinės krypties „Techninė parama“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-340 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinės krypties „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 83-3405; 2010, Nr. 12-598), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2007 m. liepos 13 d.
įsakymu Nr. 3D-340
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. rugpjūčio 5 d.
įsakymo Nr. 3D-714 redakcija)
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS V PRIORITETINĖS KRYPTIES „TECHNINĖ PARAMA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinės krypties „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p.1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p.1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C(2007)6703 (toliau – Veiksmų programa).
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
2.1. Mokėjimo prašymas – vadovaujančiosios institucijos nustatytos formos dokumentas, kurį paramos gavėjas teikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra), prašydamas išmokėti paramos lėšas.
2.2. Parama žuvininkystei (toliau – parama) – Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) ir bendrojo finansavimo lėšos iš valstybės biudžeto žuvininkystei remti.
2.3. Paramos gavėjas – pareiškėjas, kuris atitinka tinkamumo kriterijus paramai gauti ir kuriam skiriama parama.
2.4. Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį paramos teikėjui pateikia pareiškėjas, siekdamas gauti paramą.
2.5. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal V prioritetinę kryptį, skyrimo sutartis, kuria nustatoma skiriamos paramos suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės, pareigos ir kt.
2.6. Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Ministerija), kai paramos gavėjas – Agentūra, ir Agentūra, kai paramos gavėjas – Ministerija.
2.7. Pareiškėjas – institucija, nustatyta tvarka pateikusi paramos paraišką pagal Veiksmų programos V prioritetinę kryptį „Techninė parama“ ir tiesiogiai susijusi su Veiksmų programos įgyvendinimu.
2.8. Tinkamos finansuoti išlaidos – paramos gavėjo įgyvendinant projektą faktiškai padarytos būtinos išlaidos, atitinkančios paramos sutartyje nurodytas sąlygas ir nepažeidžiančios Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinių teisės aktų nuostatų.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007.
II. PARAMOS GAVĖJAI
III. v PRIORITETINĖS KRYPTIES TIKSLAI
4. V prioritetinės krypties tikslai:
4.1. bendrasis tikslas – užtikrinti tinkamą Veiksmų programos įgyvendinimą ir skaidrų EŽF bei nacionalinės paramos lėšų naudojimą;
IV. LĖŠOS V PRIORITETINEI KRYPČIAI ĮGYVENDINTI BEI PARAMOS DYDIS
5. Lėšos V prioritetinei krypčiai įgyvendinti skiriamos iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.
6. Tinkamos projektų įgyvendinimo išlaidos pagal V prioritetinę kryptį kompensuojamos 100 proc.: 75 proc. iš EŽF ir 25 proc. iš Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų.
V. REMIAMA VEIKLA
8. Parama gali būti teikiama:
8.1. Veiksmų programai parengti, valdyti, prižiūrėti, vertinti ir kontroliuoti:
8.1.1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos valdymo komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. 3D-354 (Žin., 2006, Nr. 95-3750; 2010, Nr. 35-1672) (toliau – Valdymo komitetas), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenos komiteto, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-31 (Žin., 2008, Nr. 12-410) (toliau – Stebėsenos komitetas), ir kitų su Europos Sąjungos paramos administravimu susijusių darbo grupių veiklos organizavimas;
8.1.3. pasirengimas įgyvendinti ir valdyti Veiksmų programą, projektų vertinimas ir atranka. Pasirengimas Veiksmų programos ir projektų priežiūrai bei kontrolei;
8.1.4. informacinių ir kompiuterinių sistemų, susijusių su Veiksmų programos priemonių administravimu, įsigijimas, diegimas, priežiūra;
8.2. Veiksmų programai viešinti ir informuoti:
8.2.1. seminarų, konferencijų, mokymų ir kt. renginių, susijusių su Veiksmų programos įgyvendinimu, organizavimas, kai jų tikslinės grupės nėra paramos gavėjo bei su Veiksmų programos įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų atstovai;
8.2.2. viešinimo organizavimas: informuoti apie Veiksmų programos tikslus ir strategiją, parengti ir įgyvendinti informavimo strategiją ir veiksmų planus, leisti informacinę medžiagą, organizuoti informacinius renginius, skatinti partnerystės plėtrą;
VI. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
9. Tinkamos finansuoti išlaidos yra:
9.1. padarytos įgyvendinant bent vieną iš V prioritetinės krypties specialiųjų tikslų, nurodytų Taisyklių 4.2 punkte;
9.3. patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d. iki 2015 m. rugpjūčio 31 d. Tikslus išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti terminas nustatomas paramos sutartyse. Projektų audito išlaidos gali būti patirtos ne vėliau kaip per mėnesį po išlaidų tinkamumo finansuoti pagal paramos sutartį laikotarpio pabaigos;
9.4. yra tiesiogiai susijusios su paramos gavėjo vykdoma veikla, remiama pagal V prioritetinę kryptį, ir atsiranda dėl šios veiklos vykdymo;
10. Tinkamos finansuoti išlaidos Veiksmų programai parengti, valdyti, prižiūrėti, vertinti ir kontroliuoti gali būti:
10.1. darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, kurių dalis arba visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu ir administravimu, atlikti, išskyrus išeitines išmokas, įmokas į pensijų ir kitus fondus (išskyrus privalomąsias įmokas);
10.2. paslaugų pirkimas:
10.2.2. konsultavimo, mokymų, sertifikavimo, audito, studijų, tyrimų, nuomos, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su paramos gavėjui priskirtomis Veiksmų programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, pirkimas;
10.3. dalyvavimo konferencijose, seminaruose, kituose renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su paramos gavėjui priskirtomis Veiksmų programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, išlaidos:
10.3.1. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie tiesiogiai ir 100 proc. savo tematika susiję su EŽF parama – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos finansuoti 100 proc.;
10.3.2. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su EŽF parama, tačiau įgytos žinios jiems bus naudingos darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos finansuoti 100 proc.;
10.3.3. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie tiesiogiai ir 100 proc. savo tematika susiję su EŽF parama – dalyvavimo minėtuose renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos finansuoti 100 proc.;
10.3.4. jeigu valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kurių ne visas darbo laikas skiriamas darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu, dalyvauja konferencijose, seminaruose, mokymuose, kituose renginiuose, kurie yra netiesiogiai savo tematika susiję su Veiksmų programos įgyvendinimu, tačiau įgytos žinios jiems bus naudingos darbui, susijusiam su EŽF parama – dalyvavimo renginiuose ar mokymuose išlaidos tinkamos pagal proporciją, atsižvelgiant į tai, kokią dalį laiko darbuotojas skiria darbui, susijusiam su Veiksmų programos įgyvendinimu;
10.4. renginių, susijusių su Veiksmų programos įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos, kai šie renginiai yra skirti Veiksmų programai parengti, valdyti, prižiūrėti, vertinti ir kontroliuoti;
10.5. Stebėsenos komiteto, Valdymo komiteto, darbo grupių ir kitų susirinkimų, posėdžių, susijusių su Veiksmų programos įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos. Šios išlaidos taip pat gali apimti ekspertų ir kitų komitetų, ir susirinkimų išlaidas, jeigu jų dalyvavimas yra būtinas, kad būtų užtikrintas veiksmingas Veiksmų programos įgyvendinimas ir administravimas;
10.6. kitos išlaidos:
10.6.5. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas yra būtinas užtikrinti Veiksmų programos įgyvendinimą ir administravimą. Tinkamos finansuoti yra tik tos ilgalaikio materialaus ir nematerialaus turto įsigijimo išlaidos, kurios gali būti priskirtos Veiksmų programos ir programos, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančios Veiksmų programą, įgyvendinimo laikotarpiui;
10.6.6. kai ilgalaikis materialusis turtas yra įsigyjamas išperkamosios nuomos būdu – ta išperkamosios nuomos mokesčio dalis, kuri yra skirta apmokėti turto rinkos kainai ir kurią galima priskirti Veiksmų programos ir programos, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančios Veiksmų programą, įgyvendinimo laikotarpiui. Papildomos išlaidos (mokesčiai, nuomotojo pelnas, palūkanos, pridėtinės išlaidos, draudimo mokesčiai), susijusios su turto įsigijimu išperkamosios nuomos būdu, nefinansuojamos;
10.6.9. transporto išlaidos – automobilių eksploatavimui ir jų priežiūrai užtikrinti reikalingų priemonių bei paslaugų įsigijimo išlaidos;
11. Tinkamos finansuoti išlaidos Veiksmų programai viešinti ir visuomenei informuoti gali būti:
11.1. studijų, tyrimų, seminarų, konferencijų, mokymų, konsultacijų ir kitų keitimosi patirtimi renginių, tiesiogiai susijusių su Veiksmų programos įgyvendinimu ir administravimu, organizavimo išlaidos. Remiami seminarai ir konferencijos, mokymai, konsultacijos ir kiti keitimosi patirtimi renginiai, kurių tikslinės grupės nėra paramos gavėjo bei su Veiksmų programos įgyvendinimu ir administravimu susijusių institucijų atstovai;
11.2. viešinimo ir informavimo išlaidos, viešinimo ir informavimo strategijų, programų, planų rengimo, įgyvendinimo bei jų vertinimo, viešosios nuomonės analizės, žiniasklaidos stebėsenos ir analizės, viešinimo ir informavimo radijo, televizijos laidose, spaudoje, internete, per naujienų agentūrų tinklus ir kitais būdais, informacinės medžiagos rengimo, leidybos ir platinimo informacinių ir reklaminių kampanijų, informacinių renginių, kampanijų, konkursų organizavimo, dalyvavimo parodose, leidinių leidybos bei platinimo, informacinės, reklaminės, techninės priemonės, interneto svetainių sukūrimo ir palaikymo bei kitos su viešinimu ir informavimu susijusios išlaidos.
12. Paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis Veiksmų programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijomis, ir nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis VII Taisyklių skyriaus nuostatomis, nefinansuojamos.
13. Veiksmų programai viešinti ir visuomenei informuoti negali būti finansuojamos šios išlaidos:
13.1. darbo užmokestis ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos paramos gavėjo darbuotojams;
14. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) nėra tinkamos finansuoti išlaidos iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, todėl jis apmokamas iš šiam tikslui skirtų Europos žuvininkystės fondo programos (bendrojo finansavimo lėšos ir PVM) lėšų.
15. Pagal V prioritetinę kryptį paramos gavėjas visus pirkimus privalo vykdyti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nustatyta tvarka. Prireikus viešųjų pirkimų procedūras paramos gavėjas derina su paramos teikėju.
16. Darbuotojų tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes bei Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos privalo būti apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 3D-633 „Dėl komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminimo tvarkos“, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 3D-374 „Dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį“.
17. Skaičiuojant su darbo santykiais susijusias išlaidas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) ir kitais teisės aktais.
VII. METINIŲ PARAMOS LĖŠŲ LIMITO NUSTATYMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, ATRANKA IR PARAMOS SUTARČIŲ PASIRAŠYMAS
18. V prioritetinei krypčiai numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
19. Agentūra rengia savo, kaip pareiškėjos, detalų lėšų poreikį ir teikia jį Ministerijos Žuvininkystės departamentui (toliau – Žuvininkystės departamentas), kuris, įvertinęs Agentūros numatomų išlaidų tinkamumą, išvadas kartu su savo, kaip pareiškėjo, parengtu detaliu lėšų poreikio projektu teikia Valdymo komitetui. Valdymo komitetas išvadas svarsto ir priima sprendimą dėl numatyto lėšų poreikio tikslingumo bei pagrįstumo.
20. Atsižvelgiant į Valdymo komiteto sprendimą, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamas paramos lėšų limitas. Paramos lėšų limitas nurodo didžiausią galimą V prioritetinės krypties paramos kiekvieniems metams kiekvienam paramos gavėjui projektams įgyvendinti sumą, kuri gali būti išmokėta šiems paramos gavėjams, jeigu jie įvykdys visus Paramos sutartyse nustatytus įsipareigojimus ir atsiskaitys už gautas paramos lėšas šiose Taisyklėse ir paramos sutartyse nustatyta tvarka.
22. Paramos paraiškoje (Taisyklių 1 priedas) turi būti nurodyta numatoma vykdyti veikla pagrindžiant numatomų rezultatų tikslingumą, projekto įgyvendinimo finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai naudingu pasirinktu būdu rezultatams pasiekti ištekliai, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo terminai.
23. Paramos paraiškoje nurodoma projekto įgyvendinimo laikotarpiui reikalinga lėšų suma negali viršyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtinto paramos lėšų limito.
24. Paramos paraiškos įvertinti teikiamos:
25. Paramos teikėjas, per 30 kalendorinių dienų įvertinęs paramos paraišką, informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl paramos paraiškos tinkamumo ar netinkamumo.
26. Pareiškėjas, gavęs pranešimą apie teigiamą sprendimą dėl paramos paraiškos tinkamumo, parengia paramos sutarties projektą (Taisyklių 3 priedas), jį suderina su paramos teikėju ir išsiunčia paramos teikėjui su siūlymu pasirašyti paramos sutartį, nurodydamas siūlymo pasirašyti paramos sutartį terminą. Su paramos sutarties projektu pateikiamas projekto finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinę kryptį „Techninė parama“ detalus išlaidų planas (Taisyklių 2 priedas, 2 lentelė).
29. Paramos sutartyje nurodoma kuo didesnė skiriamos paramos suma, kuri gali būti išmokėta paramos gavėjui, jeigu jis įvykdys visus paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus ir šių Taisyklių nustatyta tvarka atsiskaitys už gautas paramos lėšas. Paramos gavėjui įvykdžius ne visus įsipareigojimus, paramos suma pagal paramos sutartį atitinkamai mažinama.
31. Paramos sutartyje turi būti nustatyta paramos lėšų išmokėjimo tvarka, mokėjimo prašymų (Taisyklių 4 priedas) ir Projekto įgyvendinimo ataskaitų (Taisyklių 5 priedas) teikimo paramos teikėjui tvarka, kitos paramos teikimo sąlygos bei reikalavimai dėl projekto įgyvendinimo dokumentų teikimo paramą administruojančioms institucijoms ir jų saugojimo, paramos sutarties sąlygų nesilaikymo pasekmės, paramos sutarties pakeitimo sąlygos ir tvarka, jei dėl objektyvių ir svarbių priežasčių tokie pakeitimai yra būtini, paramos sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarka, jei paramos gavėjas pažeidė paramos sutarties sąlygas, kitos sąlygos.
32. Jokie su paramos teikėju raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto išlaidas, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti paramos teikėją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su paramos sutarties ir projekto įgyvendinimu.
33. Paramos sutartis turi būti keičiama, jeigu:
34. Paramos gavėjas turi teisę projektui skirtas V prioritetinės krypties lėšas skirti nenumatytoms projekto paraiškoje veikloms tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų bei didžiausios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo raštu informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams. Jeigu, paramos teikėjo nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, paramos gavėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas gavimo dienos. Paramos teikėjui per šį terminą nepateikus prieštaravimo, paramos gavėjas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte.
VIII. IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS
35. Už patirtas išlaidas paramos gavėjas atsiskaito teikdamas mokėjimo prašymus. Kai paramos gavėjas – Agentūra, mokėjimo prašymus Agentūra tvirtina remdamasi nepriklausomo auditoriaus išvadomis, paremtomis nepriklausomo auditoriaus atliktu mokėjimo prašymų ir išlaidų pagrindimo dokumentų patikrinimu. Ši nuostata pradedama įgyvendinti nuo 2010 m. balandžio 1 d. Kai paramos gavėjas – Ministerija, mokėjimo prašymą rengia Žuvininkystės departamento Europos Sąjungos paramos skyrius.
36. Kartu su mokėjimo prašymais paramos gavėjas privalo pateikti patirtų ir iš V prioritetinės krypties lėšų apmokėtų išlaidų pagrindimo dokumentus ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus (originalus arba patvirtintas kopijas), kitus išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentus, susijusius su Veiksmų programos administravimo funkcijų vykdymu, laikydamasis šių reikalavimų:
36.1. išlaidų darbo užmokesčiui, kitų su darbo santykiais susijusių išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas kartu su mokėjimo prašymu privalo pateikti visų dokumentų, įrodančių, jog valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su Veiksmų programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijų vykdymu ir darbo užmokestis šiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, mokamas tik už Veiksmų programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijas, taip pat šias išlaidas įrodančių dokumentų (valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymų, darbo sutarčių (jei jos sudaromos), paramos gavėjo institucijos vadovo įsakymų ir (arba) kitų institucijos vidaus dokumentų, kuriuose valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, yra pavedama atlikti Veiksmų programos įgyvendinimo ir administravimo funkcijas, darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui, priskaitymo ir apmokėjimo dokumentų, kitų patirtas išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų) patvirtintas kopijas;
36.2. konferencijų, seminarų, mokymų, kitų renginių, komandiruočių išlaidų pagrindimas. Paramos gavėjas privalo pateikti dokumentų, nurodytų šių Taisyklių 37 punkte, patvirtintas kopijas. Paramos gavėjas taip pat privalo pateikti kelionės bilietų, naudojimosi viešojo transporto paslaugomis kvitų, vadovo įsakymų, potvarkių dėl komandiruotės, į komandiruotę vykusių darbuotojų komandiruočių ataskaitų patvirtintas kopijas, taip pat renginio programą (darbotvarkę). Jei į komandiruotę vykstama automobiliu, paramos gavėjas privalo pateikti teises į automobilį patvirtinančių dokumentų, kelionės lapų, kuro pirkimo sąskaitų, kitų patirtų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas. Jei renginį organizuoja paramos gavėjas, jis taip pat privalo pateikti renginio dalyvių sąrašų patvirtintas kopijas;
37. Paramos gavėjas privalo pateikti viešųjų pirkimų dokumentų (pirkimą pagrindžiančių), sutarčių bei dokumento, esančio pagrindu sudaryti sutartį, darbų (prekių, paslaugų) priėmimo–perdavimo aktų, kitų patirtų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentų patvirtintas kopijas, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą parengtų ir Viešųjų pirkimų tarnybai pateiktų pirkimo procedūrų ataskaitų, pirkimų ataskaitų ir įvykdytų ar nutrauktų pirkimo sutarčių ataskaitų kopijas, atitinkamai patvirtintas paramos gavėjo. Jeigu dėl atliktų viešųjų pirkimų kyla neaiškumų, Agentūra ar nepriklausomas auditorius atlieka viešųjų pirkimų dokumentų patikrą vietoje. Mokėjimo prašymas vertinamas vadovaujantis patikros vietoje metu gautais duomenimis.
38. Jei iš skirtų V prioritetinės krypties lėšų apmokamos ne visos Taisyklių VI skyriuje nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos, paramos gavėjas privalo pateikti paramos gavėjo patvirtintą metodiką dėl išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš V prioritetinės krypties lėšų.
39. Paramos gavėjas, pasibaigus kalendoriniams metams, per pirmąjį einamųjų metų ketvirtį kartu su mokėjimo prašymu teikia tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą. Baigęs įgyvendinti projektą paramos gavėjas parengia ir kartu su paskutiniu mokėjimo prašymu teikia galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą.
IX. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
40. Lėšos paramos gavėjams pagal V prioritetinę kryptį išmokamos kompensavimo su avansu mokėjimo būdu.
41. Avanso dydis nustatomas paramos sutartyje. Jis gali siekti iki 60 procentų paramos sumos ir ją atitinkančio PVM, kurį apmokėti numatyta paramos sutartyje.
42. Pasirašius paramos sutartį, paramos gavėjui išmokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas, pagal Agentūros rengiamas ir Ministerijai teikiamas pinigų užsakymo paraiškas Taisyklių 53–56 punktuose nustatyta tvarka.
43. Paramos gavėjui pervestos avanso lėšos nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos. Išmokėtos avanso lėšos ar jų dalis Europos Komisijai tinkamomis deklaruoti išlaidomis pripažįstamos tik Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau –Mokėjimo prašymų skyrius) patikrinus paramos gavėjo prašymuose deklaruojamas patirtas ir apmokėtas išlaidas bei šias išlaidas pripažinus tinkamomis finansuoti.
44. Pasibaigus ketvirčiui per 30 kalendorinių dienų paramos gavėjas rengia ir teikia Mokėjimo prašymų skyriui mokėjimų prašymus dėl per ketvirtį patirtų ir apmokėtų išlaidų kompensavimo, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas, kaip numatyta Taisyklių 36 punkte.
45. Mokėjimo prašymų skyrius per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustato tinkamų kompensuoti išlaidų sumą.
46. Vertinant mokėjimo prašymą, tinkamų kompensuoti išlaidų sumai nustatyti taikomos mokėjimo prašymo pateikimo metu galiojančios Taisyklės.
47. Jeigu Mokėjimo prašymų skyrius negali įvertinti išlaidų tinkamumo dėl pateiktos ne visos informacijos, t. y. pridėtos ne visos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, jis paprašo paramos gavėjo pateikti trūkstamą informaciją, nurodydamas trūkstamos informacijos pateikimo terminą (tokiu atveju mokėjimo prašymo įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti), arba patvirtina tinkamomis finansuoti tik išlaidų sumas, dėl kurios paramos gavėjas pateikė išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas. Jei nebuvo laiku pateiktos būtinų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos, šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti, paramos gavėjui pateikus kitus mokėjimo prašymus ir pridėjus reikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas.
48. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, Agentūra atlieka patikrą vietoje.
49. Įvertinus mokėjimo prašymą priimamas sprendimas:
50. Mokėjimo prašymų skyrius, priėmęs sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, jį apie tai informuoja raštu.
51. Agentūra sprendimo dėl mokėjimo prašymo ar jo dalies patvirtinimo pagrindu įtraukia pagal mokėjimo prašymą mokėtinas sumas į pinigų užsakymo paraiškas, kurios teikiamos Ministerijai. Rengdama pinigų užsakymo paraiškas Agentūra užtikrina, kad išmokant lėšas paramos gavėjams nebūtų viršyta Veiksmų programos V prioritetinei krypčiai „Techninė parama“ nustatyta didžiausia leistina įsipareigojimų suma.
52. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir paramos sutartyje numatytas lėšas PVM apmokėti, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nebekompensuojamos. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Mokėjimo prašymų skyriui galutinį mokėjimo prašymą. Jei Mokėjimo prašymų skyrius, išnagrinėjęs šiuos dokumentus, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina projektui įgyvendinti, apie tai informuoja paramos teikėją, kuris, vadovaudamasis paramos sutarties nuostatomis, pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.
53. Ministerija gauna Agentūros parengtas pinigų užsakymo paraiškas kaip pateisinamuosius dokumentus mokėjimo paraiškoms pateikti Finansų ministerijai.
54. Ministerija per 5 (penkias) darbo dienas nuo tinkamų pinigų užsakymo paraiškų gavimo užregistravimo Ministerijoje dienos jas patikrina ir parengia bei pateikia mokėjimo paraiškas Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.
55. Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas mokėjimo paraiškas apmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604).
X. ATSAKOMYBĖ
59. Už paramos gavėjo mokėjimo prašymų ir įgyvendinimo ataskaitų, visų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsako Mokėjimų prašymų skyrius.
60. Paramos teikėjas užtikrina, kad paramos sutartimis nebūtų viršytas paramos gavėjui Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas paramos lėšų limitas.
XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. Europos Audito Rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią Paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.
63. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Taisyklių 62 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
XII. TAISYKLIŲ KEITIMO TVARKA
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
V prioritetinės krypties „Techninė
parama“ įgyvendinimo taisyklių
1 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. rugpjūčio 5 d.
įsakymo Nr. 3D-714 redakcija)
(Paramos paraiškos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų
veiksmų programos V prioritetinę kryptį „Techninė parama“ forma)
___________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PARAMOS PARAIŠKA
PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS V PRIORITETINĘ KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA“
______________________
(sudarymo vieta ir data)
1. Pareiškėjo duomenys:
Pareiškėjo teisinė forma |
|
|
Pareiškėjo rekvizitai |
pavadinimas |
|
kodas |
|
|
atstovo vardas, pavardė |
|
|
buveinė: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė |
|
|
tel. |
|
|
faksas |
|
|
el. p. adresas |
|
|
PVM mokėjimas |
£ taip
PVM mokėtojo kodas __________________ |
|
£ ne
PVM nemokėjimo teisinis pagrindas ______________ |
Pareiškėjo įgalioto atstovo parašas _________________
2. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma parama:
Projekto pavadinimas |
|
Bendra projekto vertė (Lt) |
|
Prašoma paramos suma (Lt) |
|
Projekto tipas |
£ savarankiškas projektas £ vienas iš etapų £ vienas iš grupės projektų |
Atlikti projekto darbai iki paraiškos pateikimo |
|
Projekto įgyvendinimo vieta / aprėptis |
Savivaldybė (-ės) ____________ (a) £ miesto teritorija (b) £ kaimo vietovė (c) £ geografiškai neribota |
Projekto įgyvendinimo trukmė, mėn. |
|
Planuojama projekto pradžia: |
|
Planuojama projekto pabaiga: |
|
Projekto vadovas: |
|
Vyr. buhalteris (buhalteris): |
|
Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą: |
|
3. Duomenys apie gautą / gaunamą kitą paramą iš Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinės krypties „Techninė parama“ lėšų
Projekto pavadinimas |
Paraiškos/Projekto registracijos numeris |
Struktūrinės paramos šaltinis |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo įgalioto atstovo parašas _________________
4. Projekto santrauka:
4.1. Trumpas projekto esmės aprašymas:
4.2. Projekto veikla:
4.3. Projekto tikslai:
4.4. Projekto atitikties Veiksmų programos V prioritetinės krypties tikslams pagrindimas:
|
Pareiškėjo pavadinimas, buveinė, antspaudas
|
|
Pareiškėjo įgalioto atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas
|
|
Data, vieta
|
|
PASTABA. Kartu su Paramos paraiška pateikiamas projekto išlaidų planas.
Pareiškėjo įgalioto atstovo parašas _________________
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinės krypties „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklių
2 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2010 m. rugpjūčio 5 d. įsakymo Nr. 3D-714 redakcija)
(Projekto finansinei paramai gauti pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinę kryptį „Techninė parama“ detalaus išlaidų plano forma)
_______________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
PROJEKTO FINANSINEI PARAMAI GAUTI PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ
VEIKSMŲ PROGRAMOS V PRIORITETINĘ KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA“ DETALUS IŠLAIDŲ PLANAS
_______________________________________________
(sudarymo vieta ir data)
1. Projekto išlaidų pagrindimas
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
|
Projekto išlaidų pagrindimas |
1. |
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
1.n. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
2.n. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
3.n. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
4.n. |
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
PASTABA. Skiltyje „Projekto išlaidų pagrindimas“ pareiškėjas pagrindžia projekto išlaidų būtinumą, paaiškina, kaip šios išlaidos buvo apskaičiuotos, pagrindžia, kad išlaidos atitinka rinkos kainas.
2. Detalus projekto išlaidų planas
2.1. Projekto išlaidos 1 projekto įgyvendinimo metais
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
Projekto išlaidos 1 projekto įgyvendinimo metais |
|||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||||||
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Projekto išlaidos 2 projekto įgyvendinimo metais
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
Projekto išlaidos 2 projekto įgyvendinimo metais |
|||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||||||
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Projekto išlaidos n projekto įgyvendinimo metais
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Bendra suma su PVM, Lt |
Projekto išlaidos n projekto įgyvendinimo metais |
|||||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||||||||
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
Suma be PVM, Lt |
PVM |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.n. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pareiškėjo pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
V prioritetinės krypties „Techninė
parama“ įgyvendinimo taisyklių
3 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. rugpjūčio 5 d.
įsakymo Nr. 3D-714 redakcija)
(Pavyzdinės Paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinę kryptį „Techninė parama“ sutarties forma)
PARAMOS PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS V PRIORITETINĘ KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA“ SUTARTIS
______________ Nr. _____________
(data)
______________
(sudarymo vieta)
_____________________________________ (toliau – Paramos teikėjas), atstovaujamas
__________________________________________ , ir _______________________________
(toliau – Paramos gavėjas), atstovaujamas _________________________________________ ,
(toliau – abi kartu šalys, o kiekviena atskirai – šalis), sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Šios Sutarties dalykas yra teisiniai Šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žuvininkystės fondo ir bendrojo finansavimo lėšų suteikimu ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų skyrimu pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias apmokama iš Europos žuvininkystės fondo ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės finansuoti Paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „_________________________________“, registracijos Nr. _________ (toliau – Projektas), pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) V prioritetinę kryptį „Techninė parama“.
2. Pagal šią Sutartį:
2.1. Paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti Paramos gavėjui šioje Sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki __________ Lt (suma žodžiais: ) išlaidas (suma su PVM), patirtas Paramos gavėjo vykdant Sutarties 1 punkte nurodytą Projektą. Ši suma gali būti sumažinta, jei Paramos teikėjas negalės vykdyti savo finansinių įsipareigojimų atitinkamoms Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijoms priėmus sprendimą koreguoti Veiksmų programos V prioritetinei krypčiai „Techninė parama“ ar Paramos gavėjui Projektui įgyvendinti skirtą finansavimą;
2.2. Paramos dalys:
2.2.1. Europos Sąjungos įnašas, finansuojamas iš Europos žuvininkystės fondo programos (Europos Sąjungos lėšos) (programos kodas ______) – ___________ Lt (suma žodžiais: ), t. y. 75 proc. paramos sumos (be PVM);
2.2.2. bendrojo finansavimo įnašas, finansuojamas iš Europos žuvininkystės fondo programos (bendrojo finansavimo lėšos ir PVM) (programos kodas____) – __________ Lt (suma žodžiais: ), t. y. 25 proc. paramos sumos (be PVM);
II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
3. Kompensuojamos tik tos Sutarties priede „Projekto „_________________________ “
sąmata“ numatytos išlaidos, kurios:
3.2. atitinka Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinės krypties „Techninė parama“ įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-340 (Žin., 2007, Nr. 83-3405) (toliau – Taisyklės), įvardytas sąlygas;
III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA
4. Šalims pasirašius sutartį, Paramos teikėjas perveda – ____ proc. paramos sumos ir ją atitinkančio PVM avansą, t. y. _________ Lt (suma žodžiais: ), iš jų: Europos Sąjungos įnašas – ______ Lt (suma žodžiais:____), t. y. 75 proc. avanso sumos (be PVM), bendrojo finansavimo įnašas – _____ Lt (suma žodžiais:____), t. y. 25 proc. avanso sumos (be PVM), PVM – _____Lt (suma žodžiais:_____). Avansas išmokamas pagal Taisyklėse nustatytą tvarką Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) rengiamas ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai (toliau – Ministerija) teikiamas pinigų užsakymo paraiškas.
5. Paramos gavėjas vadovaudamasis Taisyklių nuostatomis pasibaigus ketvirčiui per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų rengia ir teikia mokėjimo prašymą ir išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijas, patvirtintas Paramos gavėjo atsakingo asmens, Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius).
6. Mokėjimo prašymo skyrius, priėmęs sprendimą dėl paramos gavėjo mokėjimo prašymo dalies patvirtinimo arba jo atmetimo, apie tai informuoja paramos gavėją.
7. Agentūra sprendimo dėl mokėjimo prašymo ar jo dalies patvirtinimo pagrindu įtraukia pagal mokėjimo prašymą mokėtinas sumas į pinigų užsakymo paraišką, kurią teikia Ministerijai.
8. Kai bendra pagal Paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu Paramos gavėjui išmokėta suma pasiekia Projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą ir Paramos sutartyje numatytas lėšas PVM apmokėti, Projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nebekompensuojamos. Baigus įgyvendinti projektą, Paramos gavėjas pateikia Mokėjimo prašymų skyriui galutinį mokėjimo prašymą. Jei Mokėjimo prašymų skyrius, išnagrinėjęs šiuos dokumentus, nustato, kad Paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei būtina Projektui įgyvendinti, apie tai informuoja Paramos teikėją, kuris vadovaudamasis Sutarties nuostatomis pareikalauja Paramos gavėjo grąžinti permokėtą sumą.
9. Ministerija per 5 (penkias) darbo dienas nuo tinkamos pinigų užsakymo paraiškos gavimo užregistravimo Ministerijoje dienos ją patikrina, parengia ir teikia mokėjimo paraišką Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.
10. Gavusi lėšas, Agentūra per 5 (penkias) darbo dienas jas perveda Paramos gavėjui į specialią Paramos gavėjo sąskaitą.
IV. PARAMOS GAVĖJO ATSAKOMYBĖ
12. Paramos gavėjas įsipareigoja:
12.3. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatų;
12.4. ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas grąžinti Paramos teikėjui gautą didesnę paramos sumą, nei numatyta šioje Sutartyje, mokėjimo prašyme arba pinigų užsakymo paraiškoje;
12.5. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;
12.6. turėti banko sąskaitą paramos lėšoms gauti ir tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;
12.7. saugoti su projekto vykdymu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po Projekto įgyvendinimo pabaigos;
12.8. bendradarbiauti su Projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;
12.9. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) darbo dienų pranešti Paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, jam žinomus pasikeitimus;
V. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
13. Europos Audito Rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti Projekto auditą ir kontroliuoti, kaip jis vykdomas, taip pat turi teisę atlikti Paramos gavėjo veiklos, susijusios su Projekto įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią Paramos gavėjo veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su Projekto vykdymu.
14. Paramos gavėjas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 13 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti Projekto įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas Paramos gavėjo patalpas, susipažinti su Projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
VI. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS, GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS
15. Susidarius bet kokioms aplinkybėms, turinčioms įtakos šiai Sutarčiai (Sutarties 1 punkte nurodyto Projekto įgyvendinimo laikotarpiu – kol Paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), Sutartis ar jos priedai privalo būti pakeisti ir (arba) papildyti Šalių rašytiniu susitarimu. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios Sutarties dalimi.
16. Paramos gavėjas turi teisę paramos lėšas skirti nenumatytoms Projekto sąmatoje veikloms tik tokiu atveju, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia Projekto tikslų ir didžiausios Projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Paramos teikėją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį Projekto tikslams, uždaviniams. Jeigu, Paramos teikėjo nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, Paramos gavėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas gavimo dienos. Paramos teikėjui per šį terminą nepateikus prieštaravimo, Paramos gavėjas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte.
17. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį ir paramos teikimą ir (arba) reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu Paramos gavėjas:
17.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią Sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios Sutarties vykdymo kontrolei;
18. Sutartis nutraukiama:
VII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
VIII. KITOS SĄLYGOS
21. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės dėl Sutarties nevykdymo vadovaujantis Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 (Žin., 1996, Nr. 68-1652).
22. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.
IX. Šalių juridiniai adresai ir parašai
Paramos teikėjo: |
Paramos gavėjo: |
_______________ (pavadinimas) |
_______________ (pavadinimas) |
_______________ (buveinė) |
_______________ (buveinė) |
__________________ (atsisk. sąskaitos Nr. ) |
__________________ (atsisk. sąskaitos Nr. ) |
__________________ (banko pavadinimas) |
__________________ (banko pavadinimas) |
_____________ (įmonės kodas) |
_____________ (įmonės kodas) |
___________ (telefono Nr.) |
___________ (telefono Nr.) |
_________ (fakso Nr.) |
_________ (fakso Nr.) |
__________________ (elektroninis paštas)
|
__________________ (elektroninis paštas) |
________________________ (atstovaujančio asmens pareigos)
|
________________________ (atstovaujančio asmens pareigos) |
___________________________ (vardas ir pavardė) |
___________________ (vardas ir pavardė) |
_______________________ (parašas) |
_______________________ (parašas) |
A. V. |
A. V. |
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
V prioritetinės krypties „Techninė
parama“ įgyvendinimo taisyklių
4 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. rugpjūčio 5 d.
įsakymo Nr. 3D-714 redakcija)
(Mokėjimo prašymo kompensuoti patirtas išlaidas pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos V prioritetinę kryptį „Techninė parama“ forma)
(pildo Agentūros tarnautojas)
Užregistravo Agentūra |
(Pareigos, vardas, pavardė ir parašas)
|
Užregistravimo Agentūroje data |
|
Mokėjimo prašymo registravimo Nr. |
|
Projekto Nr. |
|
Nacionalinės mokėjimo agentūros
prie Žemės ūkio ministerijos
Finansų ir apskaitos departamento
Mokėjimo prašymų skyriui
MOKĖJIMO PRAŠYMAS KOMPENSUOTI PATIRTAS IŠLAIDAS PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS V PRIORITETINĘ KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA“
___________________________________________
(data)
Prašau kompensuoti patirtas išlaidas, kurių paramos suma _____________________________
(___________________________________________________________ ) litų, pagal projektą
„_________________________________________________________________________ “
(registravimo Nr. __________________), ir atsižvelgiant į 20___ m. ______________ d. sudarytos paramos sutarties Nr. _________________ nuostatas.
(pildo Paramos gavėjas)
1. Paramos gavėjo rekvizitai:
Paramos gavėjo duomenys
|
Institucijos tipas /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Institucijos pavadinimas /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Institucijos kodas /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Institucijos buveinė: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
|
Pašto indeksas LT- /_/_/_/_/_/_/_/ |
Telefono Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Fakso Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
|
Atstovo vardas, pavardė, padalinio pavadinimas, pareigos /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_ Telefono Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ El. pašto adresas: /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
|
Paramos sumą pervesti į: |
|
Banko pavadinimas /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
|
Banko kodas /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. /_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ |
2. Patirtų išlaidų aprašymas (pildyti atitinkamą skiltį):
Eil.Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Sutarties data, Nr. |
Išlaidų pagrindimo dokumento data, pavadinimas, numeris |
Suma be PVM, Lt |
PVM suma, Lt |
Bendra suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
3. Dokumentai, pateikti prie mokėjimo prašymo (pažymėti pagal įvykdyto projekto specifiką pateiktus dokumentus, nurodant vienetų skaičių):
£ Sutartis
£ Sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktas
£ PVM sąskaita-faktūra / sąskaita-faktūra
£ Banko išrašas
£ Projekto sąmata
£ Eksperto darbo ataskaita ar sumokėto užmokesčio pagrindimo dokumentai
£ Renginio dalyvių sąrašas
£ Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenos komiteto posėdžio protokolas
£ Veiksmų programos valdymo komiteto posėdžio protokolas
£ Aktas dėl patirtų išlaidų tikslų pagrindimo
£ Dalyvavimo seminaruose pažymėjimas /dalyvavimo mokymo kursuose pažymėjimas
£ Panaudos sutartis
£ Kiti dokumentai (nurodyti žemiau esančiose eilutėse)
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
Sutinku, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos įgalioti asmenys prireikus patikrins mano pateiktus duomenis ar pareikalaus papildomų dokumentų.
Tvirtinu, kad informacija, pateikta mokėjimo prašyme ir jo prieduose, yra teisinga šio dokumento pasirašymo dieną ir atitinka projektą.
(Atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
(Asmens, užpildžiusio
šį dokumentą, pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Lietuvos žuvininkystės sektoriaus
2007–2013 metų veiksmų programos
V prioritetinės krypties „Techninė
parama“ įgyvendinimo taisyklių
5 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. rugpjūčio 5 d.
įsakymo Nr. 3D-714 redakcija)
(Projekto / projekto etapo įgyvendinimo ataskaitos forma)
__________________________________________________
(projekto ataskaitą parengusios institucijos pavadinimas / rengėjo vardas, pavardė)
ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
__________ Nr. _________
(data)
__________________
(sudarymo vieta)
1. Informacija apie projektą / projekto etapą
Projekto / projekto etapo pavadinimas |
|
||
Projekto vykdytojo pavadinimas |
|
||
Buveinė |
Pašto indeksas gatvė, namo numeris Gyv. vietovė Tel., faksas El. paštas |
||
Projekto / projekto etapo sąskaitos Nr. |
Banko pavadinimas |
|
|
Banko kodas |
|
||
Sąskaitos numeris |
|
||
Už projekto įgyvendinimą atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė |
|
|
Pareigos |
|
||
Telefonas, faksas |
|
||
El. paštas |
|
||
Planuotas projekto / projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis |
nuo___________ iki______________ |
||
Faktinis projekto / projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis (tik galutinei ataskaitai) |
nuo ___________ iki ______________ |
||
Bendra projekto / projekto etapo vertė (planuota) |
iš viso |
tinkamų finansuoti išlaidų |
|
2. Projekto / projekto etapo įgyvendinimo aprašymas
2.1. Projekto / projekto etapo įgyvendinimo eigos santrauka
2.2. Projekto / projekto etapo pasiekti rezultatai
2.3. Planuotų ir pasiektų rezultatų neatitikimų aprašymas
|
4. Visos iki ataskaitos pateikimo dienos patirtos tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
|
Išlaidų kategorija |
Planuota lėšų suma |
Faktiškai patirtos išlaidos iki ataskaitos pateikimo datos |
Komentarai |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
n. |
|
|
|
|
(Atsakingo asmens pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
(Asmens, užpildžiusio šį (Parašas) (Vardas, pavardė)
dokumentą, pareigos)