LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL PRIEMONĖS „IDĖJA LT“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2008 m. birželio 13 d. Nr. 4-247

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) 18.2 punktu:

1. Tvirtinu priemonės „Idėja LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos sekretoriui Arūnui Keraminui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  VYTAS NAVICKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2008 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 4-247

 

PRIEMONĖS „IDĖJA LT“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės „Idėja LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006), 2001 m. sausio 12 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 70/2001 dėl EB Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 141) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos Reglamentu (EB) Nr. 1976/2006 (OL 2006 L 368, p. 85)) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 70/2001), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos ir ją įgyvendinančių veiksmų programų projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės) nuostatomis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), nuostatomis, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 1144637), (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės) nuostatomis, Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programų priedais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1449 (Žin., 2008, Nr. 7-241) (toliau – Nutarimas Nr. 1449), Metodiniais nurodymais dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

2. Aprašas skirtas pareiškėjams ir institucijoms, įstaigoms, kurios atliks projektų vertinimą ir atranką. Finansavimas, skiriamas Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ priemonės „Idėja LT“ projektams įgyvendinti, yra valstybės pagalba. Aprašas nustato valstybės pagalbos teikimo sąlygas, kurios atitinka Tarybos reglamento Nr. 70/2001 nuostatas, ir yra suderinamas su bendrąja rinka. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Pagalba yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ūkio ministerija) programų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Priemonei „Idėja LT“ Nutarimu Nr. 1449 numatyta skirti 43 380 000 (keturiasdešimt tris milijonus tris šimtus aštuoniasdešimt tūkstančių) litų.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Didelė įmonė – tai privatus juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo.

Labai maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

Maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Patentinis švarumas (patentinis grynumas) – tai teisinė technikos objekto savybė, rodanti, kad jame nėra elementų, kurių galiojančius išradimų, naudingųjų modelių arba pramonės dizaino patentus ir galiojančius prekių ženklų liudijimus turi kas nors kitas.

Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ir privataus juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.

Techninė galimybių studija – tiriamasis analitinis darbas, kuriuo siekiama įvertinti planuojamo įgyvendinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros projekto technologinį, ekonominį ir komercinį gyvybingumą. Taip pat gali apimti idėjos patentabilumo ir „patentinio švarumo“ analizę.

Vidutinė įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Apraše vartojamos sąvokos „moksliniai tyrimai“ atitinka Reglamento Nr. 70/2001 2 straipsnio i punkto sąvoką „pramoniniai tyrimai“, „technologinė plėtra“ atitinka Reglamento Nr. 70/2001 2 straipsnio j punkto sąvoką „plėtra iki konkurencijos“. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Tarybos reglamente Nr. 70/2001, Tarybos reglamente Nr. 1083/2006 ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. PRIEMONĖS „IDĖJA LT“ TIKSLAI IR REMIAMOS VEIKLOS

 

4. Bendras strateginis Ekonomikos augimo veiksmų programos tikslas – spartinti ūkio augimą ilguoju laikotarpiu, siekiant sumažinti išsivystymo netolygumus tarp Lietuvos ir Europos Sąjungos (toliau – ES) vidurkio. Šis tikslas bus įgyvendinamas pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioritetą „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“.

5. Priemonė įgyvendina prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP)“ uždavinį „padidinti MTTP veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje“. Priemonės tikslas – padėti įmonėms tinkamai pasirengti įgyvendinti MTTP veiklos projektus, įvertinti ir sumažinti tokios veiklos nesėkmės riziką.

6. Priemonės lėšomis iš dalies bus finansuojama labai mažų, mažų, vidutinių įmonių planuojamų MTTP projektų techninių galimybių studijų atlikimas, siekiant padėti šioms įmonėms tinkamai pasirengti įgyvendinti MTTP projektus ir sumažinti didesnių investicijų nesėkmės riziką. Pagal Aprašą finansuojamos visos priemonės veiklos.

7. Priemonės įgyvendinimo sėkmė bus matuojama šiais kiekybiniais rodikliais:

7.1. Priemonės produkto rodiklis – MTTP projektai (MTTP projektai pagal priemonę suprantami kaip atliktos galimybių studijos).

7.2. Priemonės rezultato rodikliai:

7.2.1. pritraukta privačių investicijų (privačios investicijos pagal priemonę suprantamos kaip privatus projekto vykdytojo finansavimas). Projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, privalo pasirinkti bent vieną iš toliau nurodytų rezultato rodiklių;

7.2.2. atlikta „patentinės švaros“ ar patentabilumo patikrinimų (iš visų galimybių studijų);

7.2.3. techninių galimybių studijų, virtusių MTTP stadija ne vėliau kaip dveji metai po projekto įgyvendinimo, – iš visų galimybių studijų.

8. Neremiamos projekto veiklos, apimančios mokslinius tyrimus:

8.1. susijusius su žmogaus klonavimu reprodukciniais tikslais;

8.2. numatančius keisti žmogaus genetinį paveldimumą, dėl kurių genetiniai pokyčiai gali tapti paveldimi. Tyrimai susiję su lytinių liaukų (gonadų) vėžio gydymu gali būti finansuojami;

8.3. numatančius žmogaus embriono sukūrimą vien tik tyrimo tikslams arba kamieninių ląstelių įsigijimo tikslams, įtraukiant somatinės ląstelės branduolio perkėlimą.

 

III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

9. Tinkamas pareiškėjas yra privatus juridinis asmuo, priskirtinas prie labai mažos, mažos, vidutinės įmonės kategorijos, kaip nustatyta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, ir kuris atitinka visas Aprašo 2 priede 7.1–7.2 punktuose išvardytas sąlygas ir reikalavimus.

10. Pareiškėjai, teikdami paraiškas dėl projekto finansavimo pagal priemonę „Idėja LT“, privalo pateikti Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298).

11. Projektas, tinkamas finansuoti pagal priemonę:

11.1. Visos arba didžioji dalis veiklų turi būti įgyvendinamos Lietuvos Respublikos teritorijoje. Tam tikros projekto veiklos vykdymas užsienyje turi būti pagrįstas ir racionalus.

11.2. Turi būti įgyvendintas ne ilgiau kaip per 18 mėn. nuo projekto darbų įgyvendinimo pradžios, išskyrus atvejus, jeigu projekto finansavimo ir administravimo sutartyje dėl objektyvių priežasčių nustatyta kitaip.

11.3. Turi neviršyti Tarybos reglamente Nr. 1083/2006 nustatytos didelės apimties projekto (bendra projekto vertė) sumos – 172,6 mln. Lt (šimtas septyniasdešimt du milijonai šeši šimtai tūkstančių litų).

11.4. Visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma nėra didesnė nei 86 milijonai litų.

11.5. Turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396,; 2008, Nr. 4-133) (toliau – Stebėsenos komitetas), patvirtintus visus bendruosius ir specialiuosius atitikties projektų atrankos kriterijus ir siekti atitikti prioritetinius projektų atrankos kriterijus. Aprašo 2 priede išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji projekto atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai, ir (arba) teiginiai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus, pateikiama projekto tinkamumo vertinimo metodika. Aprašo 3 priede išvardyti projektui taikomi prioritetiniai kriterijai ir pateikiama projekto naudos ir kokybės vertinimo metodika.

11.6. Gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po paraiškos registravimo dienos. Tačiau projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo dienos iki finansavimo skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos registravimo dienos, visas projektas tampa netinkamu ir jam finansavimas neskiriamas.

11.7. Jei nuosavybės teisės į projekte sukurtus rezultatus ir pramoninės nuosavybės objektus priklausys projekto vykdytojui.

12. Projektas nėra finansuojamas, jeigu jis:

12.1. yra skirtas žuvininkystės ir akvakultūros produktams, kuriems taikomas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 (OL 2000 L 17, p. 22);

12.2. yra skirtas su žemės ūkio produktų pirmine gamyba (auginimu) susijusiai veiklai, kaip apibrėžta Komisijos Reglamente (EB) Nr. 1857/2006 (OL 2006 L 358, p. 3);

12.3. yra skirtas produktų, kurie skirti pienui ir pieno produktams imituoti arba pakeisti, gamybai ir prekybai, kaip apibrėžta Komisijos Reglamente (EB) Nr. 1857/2006 (OL 2006 L 358, p. 3);

12.4. yra skirtas su eksportu į trečiąsias šalis arba valstybes nares susijusiai veiklai, t. y. su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir eksploatavimu arba kitomis su eksporto veikla susijusiomis einamosiomis išlaidomis;

12.5. teikia prioritetą vietinių, o ne importinių prekių vartojimui (t. y. projekto tikslas (ar vienas iš tikslų) yra paskatinti vietinių prekių vartojimą, sudaryti vietinių prekių vartojimui palankesnes sąlygas, palyginti su importinių prekių vartojimu, ir pan.);

12.6. yra skirtas anglies pramonei, kuriai taikomas 2002 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1407/2002 dėl valstybės paramos anglies pramonei (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 2 tomas, p. 170).

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

I. TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

13. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir Aprašo reikalavimus, patirtos ir apmokėtos nuo paraiškos registravimo dienos iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

14. Išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo paraiškos registravimo dienos iki Ūkio ministerijos sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimo, patiriamos pareiškėjo rizika.

15. Pagal priemonę „Idėja LT“ tinkamos finansuoti techninės galimybių studijos atlikimo išlaidos yra:

15.1. Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), 8.1 punkte „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ 6 išlaidų kategorijos 6.1 punkte nurodytos išlaidos – darbo užmokestis projektą vykdantiems asmenims, komandiruočių išlaidos;

15.2. Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.1 punkte „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ 5 išlaidų kategorijos 5.3 ir 5.4 punktuose nurodytos išlaidos – su galimybių studijos parengimu susijusių studijų ir konsultavimo (ekspertizės) paslaugų įsigijimas, tačiau ne daugiau kaip 70 proc. tinkamų projekto išlaidų (projekto rengimo, administravimo paslaugų įsigijimas nėra priskiriamas prie tinkamų konsultavimo išlaidų).

16. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, nustatytos:

16.1. Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse;

16.2. paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies 8.1 punkte „Projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo arba Sanglaudos fondo, biudžetas“ pagal 1, 2, 3, 4, 5.1, 5.2, 6.2–6.6., 7 ir 8 išlaidų kategorijas.

 

II. PROJEKTO FINANSAVIMO DYDIS

 

17. Pareiškėjas projektą pradeda įgyvendinti nuosavomis lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai turi atitikti Aprašo 2 priede 8.1.1 punkte keliamus reikalavimus, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu.

18. Projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei reikalavimus, keliamus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

19. Projekto finansavimo dydis:

19.1. mažiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 20 000 (dvidešimt tūkstančių) Lt;

19.2. didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 150 000 (šimtas penkiasdešimt tūkstančių) Lt.

20. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip procentinė finansavimo išraiška, skaičiuojama nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti iki 50 procentų privačiam juridiniam asmeniui.

21. Dėl projekto vykdytojo kaltės nepasiekus jo paraiškoje įsipareigoto produkto ir rezultato rodiklio, Ūkio ministerija turi teisę pareikalauti iš projekto vykdytojo grąžinti rodiklių nepasiekimui proporcingą suteikto finansavimo dalį.

22. Vadovaujantis Tarybos reglamento 70/2001 8 straipsnio nuostatomis, finansavimas, neviršijant maksimalaus pagal Aprašą nustatyto finansavimo intensyvumo, gali būti kaupiamas su visa kita juridiniam asmeniui toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti skirta pagalba.

23. Kaupimas iki pagal Aprašą nustatyto maksimalaus finansavimo intensyvumo skaičiuojamas nepriklausomai nuo to, ar pagalba buvo projektui teikiama vien tik valstybės narės ištekliais, ar buvo iš dalies finansuojama Europos Bendrijos.

 

V. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

I. KVIETIMAI TEIKTI PARAIŠKAS

 

24. Pagal šį Aprašą numatoma skelbti 1 kvietimą teikti paraiškas (toliau – Kvietimas), o projekto finansavimo ir administravimo sutartys su pareiškėjais turi būti sudarytos iki 2008 m. gruodžio 31 d. Kitus 4 Kvietimus pagal priemonę „Idėja LT“ numatoma skelbti įsigaliojus Bendrajam bendrosios išimties reglamentui. Projektai atrenkami konkurso būdu.

25. Visa pareiškėjui žinotina informacija apie Kvietimus bei organizuojamus mokymus skelbiama ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt.

26. Kvietime nurodoma galutinė paraiškų priėmimo LVPA data, numatoma skirti ES struktūrinių fondų lėšų suma ir jos padidinimo galimybė. Lėšų suma gali būti padidinta atsižvelgiant į Kvietimo metu gautų paraiškų skaičių ir kokybę.

27. Kvietimai skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt, LVPA interneto svetainėje www.lvpa.lt (toliau – svetainės) ir bent viename iš nacionalinių leidinių. LVPA Kvietimą galima papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose.

28. Paraiška yra priimama ir registruojama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

29. Pareiškėjas Kvietime nurodytais LVPA telefonais, faksu, elektroniniu paštu gali pateikti klausimus dėl pagal Aprašą įgyvendinamos priemonės „Idėja LT“ ir finansavimo skyrimo sąlygų, taip pat su paraiškos pildymu bei kitų su finansavimo skyrimu pagal Aprašą susijusių klausimų.

30. Atsakymo į elektroniniu paštu arba faksu pateiktą klausimą terminas – ne daugiau kaip 10 darbo dienų.

31. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, pateikiami svetainėse www.esparama. lt ir www.lvpa.lt.

32. Pagal Aprašą kiekvienas pareiškėjas turi teisę pateikti daugiau kaip vieną paraišką ir jam finansavimas atitinkamai gali būti skiriamas daugiau negu vieną kartą, tačiau vienas projektas finansuojamas tik vieną kartą.

33. Paraiška turi būti atsiųsta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba asmeniškai pristatyta LVPA.

34. Siunčiant paraiškas registruotu laišku ar per pašto kurjerį, ant voko turi būti užrašytas Kvietimo pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

35. Paraišką sudaro bendroji (A) ir specialioji (B) dalių formos (toliau – paraiška) ir kartu pridedami papildomi dokumentai, išvardyti Aprašo 1 priede. Paraiškos bendrosios (A) dalies forma (Excel formato) ir jos pildymo instrukcija yra patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro. Pildyti parengtą paraiškos bendrosios (A) dalies elektroninę formą ir paraiškos pildymo instrukciją pareiškėjas gali rasti ES paramos svetainėje www.esparama.lt. Paraiškos specialiosios (B) dalies forma pateikiama pagal Lietuvos Respublikos ūkio ministro (toliau – ūkio ministras) įsakymu patvirtintą formą.

36. Pareiškėjas turi pateikti vieną originalą, ant kurio aiškiai nurodoma ORIGINALAS, 1 kopiją, ant kurios nurodoma KOPIJA, ir elektroninį paraiškos variantą (įrašytą į elektroninę laikmeną).

37. Paraiška turi atitikti Aprašo 1 priedo 1, 4, 5, 7, 8 punktuose nustatytus reikalavimus.

38. Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos formos, tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį ir pridėti Aprašo 1 priedo 10–18 punktuose nurodytus dokumentus.

39. Pareiškėjas su paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

40. Paraiška turi būti susegta į lengvai išardomą segtuvą. Paraiškai susegti negali būti naudojamos spiralinio ar terminio įrišimo priemonės, įmautės. Visi byloje pateikiami dokumentai turi būti A4 formato, išskyrus atvejus, kai kitų įstaigų išduotų dokumentų formatas yra kitoks.

41. LVPA informacij ą apie pagal kiekvieną Kvietimą registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo galutinio paraiškų pateikimo termino dienos paskelbia svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt: nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą, taip pat bendrą pagal Kvietimą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičių ir bendrą prašomą lėšų sumą.

 

II. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

42. Paraiškos vertinimas ir atranka yra atliekami Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

43. Užregistruotą paraišką vertina LVPA, pildydama Aprašo 1, 2, 3 prieduose nustatytos formos vertinimo lenteles.

44. Pateikęs paraišką pareiškėjas negali pateikti papildomos informacijos, jei jos nereikalauja LVPA. Į informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paraiškos vertinimo ir atrankos metu neatsižvelgiama.

45. Pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką.

46. Užregistravus paraišką, LVPA pirmiausia atlieka paraiškos administracinės atitikties vertinimą. Administracinės atitikties reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra ar tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Apraše pareiškėjo prašomi pateikti dokumentai.

47. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama projekto tinkamumo finansuoti pagal priemonę „Idėja LT“ vertinimo etapui. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka LVPA. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai ir paaiškinimai, kaip bus nustatoma projekto atitiktis šiems kriterijams, pateikiami Aprašo 2 priede. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu yra nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems (atitikties) atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projektui skirti lėšų dydis.

48. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustatomas finansavimo dydis ir intensyvumas, kuris negali viršyti Aprašo 20 punkte nustatyto intensyvumo.

49. Informacija apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapą perėjusias paraiškas po projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapo užbaigimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų skelbiama svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt – papildoma Aprašo 41 punkte paskelbta informacija.

50. Nustačius, kad projektas atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti reikalavimus, jis teikiamas naudos ir kokybės vertinimui. LVPA vertindama projektų naudą ir kokybę, nustato, kurios iš tinkamų finansuoti paraiškų geriausia atitinka priemonės „Idėja LT“ prioritetinius kriterijus. Šiame etape LVPA vertina projekto naudą ir kokybę balais, vadovaudamasi patvirtintais metodiniais nurodymais vertintojams (Aprašo 3 priedas). Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau kaip 50 balų, projektas nefinansuojamas.

51. Vertinimo metu gali būti atliekama patikra paraiškoje nurodytoje projekto įgyvendinimo vietoje, organizuojami pokalbiai su pareiškėju LVPA vidaus procedūrų tvarka.

52. Jeigu projekto vertinimo metu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, LVPA raštu paprašo perjos nustatytą terminą (nuo 5 iki 15 darbo dienų, jei LVPA ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip) pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Jei pareiškėjas nepateikia trūkstamos informacijos arba pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, vertinimas atliekamas remiantis turima informacija.

53. Projektų atranką atlieka LVPA vertinimo komisija, remdamasi parengtomis projektų paraiškų vertinimo ataskaitomis, projektų naudos ir kokybės vertinimo rezultatais, kita pateikta informacija bei paaiškinimais, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų institucijų atstovų bei ekspertų pateiktais argumentais ir informacija.

54. Jeigu atlikus projektų naudos ir kokybės vertinimą kelių projektų įvertinimas balais sutampa ir nepakanka pagal projektų konkursą planuotų paskirstyti lėšų sumos, LVPA vertinimo komisija gali išdėstyti projektus kita tvarka, atsižvelgdama į projektui skirtą balą pagal priemonės „Idėja LT“ prioritetinį kriterijų „pareiškėjo patirtis teikiant į rinką sukurtus naujus ar iš esmės pagerintus gaminius, paslaugas, technologijas“.

55. LVPA vertinimo komisija taip pat gali priimti rekomendacijas dėl rezervinio projektų sąrašo sudarymo, esant galimybei siūlyti padidinti Kvietime numatytą paskirstyti lėšų sumą. Toks sąrašas sudaromas iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansavimą, nes buvo viršytas Kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas.

56. Pareiškėjas gali atsiimti ir taisyti į rezervinį projektų sąrašą įtrauktą paraišką ir teikti ją iš naujo arba būti įtrauktas į sąrašą su šio vertinimo metu gautais balais ir laukti kito Kvietimo. Projekto įtraukimas į rezervinį sąrašą nereiškia, jog jis bus finansuojamas. Rezervinis projektų sąrašas panaikinamas, jeigu Kvietimo dokumentuose yra keičiama esminė informacija, keičianti paraiškų pateikimo sąlygas ir galinti turėti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams, arba po paskutinio Kvietimo priemonei „Idėja LT“ prisiėmus įsipareigojimus dėl visos priemonės lėšų sumos.

57. Sprendimą dėl projekto finansavimo per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo LVPA vertinimo komisijos rekomendacijų gavimo priima ūkio ministras, atsižvelgdamas į LVPA parengtas paraiškų vertinimo ataskaitas ir vertinimo komisijos rekomendacijas.

58. Jeigu LVPA vertinimo komisija rekomenduoja skirti finansavimą projektui, bet iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo paaiškėja aplinkybių, dėl kurių finansavimas projektui negali būti skirtas, ūkio ministras gali priimti sprendimą nefinansuoti projekto. Jei šios aplinkybės susijusios su projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatais, Ūkio ministerija perduoda turimą informaciją LVPA ir ūkio ministro sprendimas dėl projekto finansavimo priimamas tik gavus LVPA pakartotinio projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatus. Jei šios aplinkybės susijusios su projekto naudos ir kokybės vertinimo arba projektų atrankos etapais, ūkio ministro sprendimas nefinansuoti projekto priimamas Projektų atrankos tvarkos apraše nustatyta tvarka.

59. Informaciją apie ūkio ministro priimtus sprendimus skirti finansavimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų atitinkamai Ūkio ministerija ir LVPA paskelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt ir papildo Aprašo 41 punkte paskelbtą informaciją.

 

VI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

60. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, Ūkio ministerija ir LVPA sudaro projekto finansavimo ir administravimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutarties forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066. Pareiškėjas prieš Sutarties pasirašymą privalo raštu LVPA pateikti preliminarų mokėjimo prašymų pateikimo LVPA tvarkaraštį.

61. Ūkio ministerija gali pavesti LVPA sudaryti su pareiškėjais dvišales Sutartis dėl tų projektų, kurių finansavimas patvirtintas ūkio ministro sprendimu. Tokiais atvejais, kai sudaromos dvišalės Sutartys, Sutarties projektas su Ūkio ministerija nederinamas.

62. Sutartis sudaroma Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka.

63. LVPA, suderinusi su pareiškėju Sutarties projektą, kviečia jį atvykti pasirašyti Sutarties.

64. Jei pareiškėjas be pateisinamos priežasties per LVPA rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą neatvyksta pasirašyti Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.

65. Sutartį pasirašo LVPA įgaliotas asmuo, Ūkio ministerijos įgaliotas asmuo (jei sutartis trišalė) ir pareiškėjo įgaliotas asmuo. Kai su pareiškėju sudaroma Sutartis, jis tampa projekto vykdytoju. Su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, Sutartis sudaroma 2 (jei Sutartis dvišalė) arba 3 (jei Sutartis trišalė) egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią.

66. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo paskutinė Sutarties šalis. Sutartis galioja, kol šalys įvykdo visus Sutartyje nurodytus įsipareigojimus arba Sutartis nutraukiama.

67. Sutartis gali būti keičiama ar nutraukiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Sutartyje nustatyta tvarka.

68. LVPA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytas Sutartis svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt – nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, pateikia trumpą projekto aprašymą, bendrą projekto vertę ir projektui skirto finansavimo sumą.

69. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos bei Sutarties priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka ir laikantis Sutarties nuostatų.

70. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos kompensavimo būdu.

71. Projekto vykdytojas privalo pateikti rodiklių, matuojamų po kelerių metų įgyvendinus projektą, skaitinę išraišką Sutartyje nustatyta tvarka.

72. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų veiksmų ES struktūrinių fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Sutartyje.

73. Projekto vykdytojas neprivalo atlikti įgyvendinamo projekto audito.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Aprašas gali būti keičiamas ūkio ministro įsakymu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

75. Ūkio ministerija pasilieka teisę didinti pagal tam tikrą Kvietimą planuojamą paskirstyti finansavimo sumą, neviršijant 20 procentų Kvietimui numatytos lėšų sumos, jeigu tinkamiems finansuoti projektams, surinkusiems daugiau kaip 50 balų projektų naudos ir kokybės vertinimo metu, yra reikalinga didesnė lėšų suma negu Kvietime numatyta paskirstyti lėšų suma.

76. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

77. Pareiškėjai turi teisę apskųsti LVPA ir (ar) Ūkio ministerijos veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

78. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo LVPA ir (arba) Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių LVPA ir (arba) Ūkio ministerijai.

 

_________________


 

Priemonės „Idėja LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai.

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška pateikta iki kvietime teikti paraiškas nurodyto galutinio pateikimo termino.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta priemonės „Idėja LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 33 ir 34punktuose.

 

 

 

3.

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą, kaip nurodyta Aprašo 35 punkte.

 

 

 

4.

Paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formos yra antspauduotos.

 

 

 

5.

Kiekvienas paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formų lapas pasirašyti įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens.

 

 

 

6.

Paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formos ir kartu pridedami dokumentai susegti į segtuvus.

 

 

 

7.

Visi paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalių formų ir kartu pridedamų dokumentų lapai sunumeruoti.

 

 

 

8.

Nurodomas kiekvieno pateikiamo dokumento lapų skaičius ir pateikiamų dokumentų lapų skaičius iš viso.

 

 

 

9.

Pateiktas vienas originalas, ant kurio aiškiai nurodoma „ORIGINALAS", 1 kopija, ant kurios nurodoma „KOPIJA", ir elektroninis paraiškos variantas (įrašytas į elektroninę laikmeną).

 

 

 

10.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas1.

 

 

 

11.

Pateiktas paraišką pasirašiusio asmens įgaliojimus patvirtinantis dokumentas (jeigu paraišką pasirašo įgaliotas asmuo).

 

 

 

12.

Pateikti už projekto administravimą atsakingų asmenų įgaliojimus patvirtinantys dokumentai arba įmonės vadovo pasirašytas raštas, kad bus perkama projekto administravimo paslauga.

 

 

 

13.

Pateikti pareiškėjo paskutinių trejų metų patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai2. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo ir vyriausiojo buhalterio pasirašytą bei įmonės antspaudu patvirtintą finansinę atskaitomybę.

 

 

 

14.

Pateikta pareiškėjo atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skyriaus ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą.

 

 

 

15.

Pateikta Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių pažyma, išduota ne anksčiau nei 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo, apie pareiškėjo skolos Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui turėjimą ar neturėjimą. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą.

 

 

 

16.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip numatyta Aprašo 2 priedo 8.1.1 punkte.

 

 

 

17.

Pateikta Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija.

 

 

 

18.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (tiekėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kt.).

 

 

 

 

_______________________

1 Nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88, nuostatas (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).

2 Jei pareiškėjas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus, pateikiami paskutinių pareiškėjo veiklos metų patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Pavyzdžiui, jei pareiškėjas veiklą pradėjo vykdyti 2005 m., o paraišką pateikia 2008 m., tuomet pateikiami 2005 m., 2006 m. ir 2007 m. (jei jau yra patvirtinta) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Šis reikalavimas netaikomas, jei pareiškėjas yra naujas įsikūręs privatus juridinis asmuo.

 

_________________

 

Priemonės „Idėja LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA

 

Bendrasis kriterijus1

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai

Taip (ne)

Komentarai

 

1

2

3

4

5

1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ tikslu ir 3 uždaviniu „Padidinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje“.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai yra susiję su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.

 

 

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui yra teigiamas.

 

 

 

Paaiškinimai: galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimu ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslams ir uždaviniams, atsižvelgiant į priemonės specifiką, bus teigiamas. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės „Idėja LT“ aprašymu ir bent viena iš priemonės „Idėja LT“ projekto finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) numatyta veiklos sritimi.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su Ekonomikos augimo veiksmų programos priede pateiktu priemonės „Idėja LT“ dalies veiklų aprašymu.

 

 

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklos sritį, nurodytą priemonės aprašyme. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vienais Aprašo 6 punkte numatytų veiklų.

 

 

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka Apraše numatytas veiklas. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

1.2.3. Projektas atitinka Ekonomikos augimo veiksmų programos V priede numatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš Europos Sąjungos (toliau – ES) finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

 

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

1.2.4. Projekte numatyta techninė galimybių studija yra reikalinga pareiškėjo planuojamoms mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veikloms pasirengti2.

 

 

 

Paaiškinimai: būtina Įsitikinti, ar pagrįsta, kad techninė galimybių studija yra reikalinga pareiškėjo paties planuojamoms MTTP veikloms pasirengti ir kad galimybių studija išliks jo nuosavybė mažiausia 3 metus po projekto. Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo.

2.1.1. Teisės aktuose arba strategijoje, arba veiksmų plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos sritys (netaikoma).

 

 

2.1.2. Projektas turi atitikti Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. lapkričio 22 d. nutarimu Nr. 1270, nuostatas3.

 

 

 

Paaiškinimai: būtina Įsitikinti, kad projekto įgyvendinimas prisideda prie Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos prioriteto „Skatinti Lietuvos įmonių konkurencingumą“ 1 tikslo „Sudaryti sąlygas verslui naudotis viešojo sektoriaus MTTP rezultatais ir pačiam investuoti į MTTP, plėtojant viešojo sektoriaus MTTP pajėgumus „ įgyvendinimo. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos priemonės rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Projektas siekia bent vieno Aprašo 7 punkte nurodyto produkto ir rezultato rodiklio.

 

 

 

Pastaba. Aprašo 7.2.1 punkte nurodytas rezultato rodiklis pasiekiamas savaime. Dėl to projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, turi pasirinkti bent vieną kitą Aprašo 7.2.2–7.2.3 punktuose nurodytą rezultato rodiklį.

Paaiškinimai: įgyvendinus numatytas projekto veiklas bus pasiekti planuojami produkto ir rezultatų rodikliai (numatytos jų reikšmės), t. y. veiklos, adekvačios siekiamiems rezultatams.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

 

 

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų rezultatas, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

 

Paaiškinimai: būtina Įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

– yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

– išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

– pasiekiami, t. y. realūs;

– susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

– iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).

 

Paaiškinimai: projektas neturi apribojimu, darančių neigiamą Įtaką aplinkosaugos srityje.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

Paaiškinimai: būtina Įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos Įtakos darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

Paaiškinimai: projektas neturi apribojimų, darančių neigiamą Įtaką socialinėje srityje.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindiniu ūkio šakų ir regionų vystymasis).

 

Paaiškinimai: pagrįstas projekto poreikis ir tęstinumas, rezultatai pateisina investicijas (vertinama kartu su 9 kriterijumi).

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

Paaiškinimai: projekte nenumatyta veiksmu, kurie turėtu neigiamos Įtakos regionų vystymo srityje.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

4.2.2. Projektas atitinka kitus su reikalavimais darnaus vystymosi principo įgyvendinimu susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui:

– sudarytos vienodos dalyvavimo projekte ir naudojimosi projekto rezultatais galimybės vyrams ir moterims;

– sudarytos vienodos dalyvavimo projekte ir naudojimosi projekto rezultatais galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

5.2.2. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

5.2.3. Projektas atitinka kitus su reikalavimais lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimu susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto vykdytojas yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavus projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, ar projekto veiklų plane realiai įvertino pirkimų vykdymo terminus. Jei projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

Informacijos šaltinis: Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kiti papildomi dokumentai.

 

 

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar, atsižvelgiant {projekto veiklas, būtinas poveikio aplinkai vertinimas ir ar poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, papildomai teikiami dokumentai (poveikio aplinkai vertinimas).

 

 

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis.

 

Paaiškinimai: vertinant projektus, reikia Įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostata t. y. finansuojami pagal Apraše nustatytą valstybės pagalbos schemą laikantis ten nustatytų reikalavimų. Taip pat vertinant projektus reikia Įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo, turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas atitinka numatytą Apraše tinkamų pareiškėjų sąrašą.

 

Paaiškinimai: būtina Įsitikini, kad pareiškėjas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

7.1.1.1. Yra privatus juridinis asmuo.

(Duomenys tikrinami pagal ES struktūrinės paramos kompiuterinę informacinę valdymo ir priežiūros sistemą (toliau – SFMIS) turimą informaciją.)

 

 

7.1.1.2. Registruotas Lietuvos juridinių asmenų registre.

(Duomenys tikrinami pagal SFMIS turimą informaciją.)

 

 

7.1.1.3. Priskiriamas labai mažų, mažų, vidutinių įmonių kategorijai.

(Duomenys tikrinami pagal pateiktą Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją.)

 

 

7.1.1.4. Tiesiogiai atsakingas už teikiamo projekto rengimą, valdymą ir įgyvendinimą.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos A dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.2. Pareiškėjas turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas, t. y. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka turi leidimą, licenciją ar veiklos atestatą.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją).

 

 

7.1.3. Bendruoju atveju pareiškėjui gali būti skirtos finansavimo lėšos, jei:

 

 

7.1.3.1. Nepriskirtinas ekonominių sunkumų turinčios įmonės kategorijai: nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas arba restruktūrizuojamas, bendrovės nuosavas kapitalas netapo mažesnis kaip 1/2 įstatuose nurodyto įstatinio kapitalo dydžio per pastaruosius 6 mėnesius.

(Duomenys tikrinami pagal pateiktus finansinės atskaitomybės dokumentus, paraiškos A dalyje, B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.2. Neturintis mokestinės nepriemokos valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams.

(Duomenys tikrinami pagal pareiškėjo pateiktas pažymas.)

 

 

7.1.3.3. Pareiškėjas anksčiau yra kreipęsis dėl finansavimo, teikiamo iš ES ar Lietuvos Respublikos biudžeto, gavimo, su juo nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.4. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.5. Paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos A, B dalyse pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.6. Nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.1.3.7. Jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas.

Paaiškinimai: netaikoma (vertinama naudos ir kokybės vertinimo metu.)

 

 

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankamą komandą).

 

Paaiškinimai: pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų Įtraukimą, numato paslaugų Įsigijimą ir pan.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

 

 

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: Įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė neviršija 18 mėnesių, įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, t. y. projekto visos arba didžioji dalis veiklų bus įgyvendinamos Lietuvos Respublikos teritorijoje. Tam tikros projekto veiklos vykdymas užsienyje turi būti pagrįstas ir racionalus. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis, su paraiška pateikti dokumentai. Veiklų planas paraiškos A dalyje yra logiškas, nuoseklus, veiklų trukmė pagrįsta.

 

 

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

7.2.5. Projektas atitinka kitus, susijusius su reikalavimais pareiškėjams, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas.

8.1.1. Pareiškėjo įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar pareiškėjas turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

– banko paskola. Tokiu atveju su paraiška pateikiama nustatytos formos pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas;

– pareiškėjo piniginės lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą banko sąskaitos (-ų) išrašas ar banko pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas;

– savininko ir (ar) dalyvių piniginiai įnašai. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas savininko ir (ar) dalyvių sprendimas (susirinkimo protokolo kopija) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys savininko ir (ar) dalyvių finansinius pajėgumus skirti lėšas (banko sąskaitos (-ų) išrašas ar banko pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos, aktuali pajamų deklaracija, patvirtinta Valstybinės mokesčių inspekcijos žyma);

– pelnas. Tokiu atveju su paraiška pateikiamos patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos ir pareiškėjo valdymo organų sprendimas (savininko ir (ar) dalyvių susirinkimo protokolo kopija) dėl pelno paskirstymo;

– nepaskirstytini rezervai (pareiškėjas rezervus kaupia projekto tikslams įgyvendinti). Tokiu atveju su paraiška pateikiamos patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos, akcininkų susirinkimo sprendimas dėl rezervo formavimo.

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal pateiktus finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus.

 

 

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (PVM, viešinimui ir pan.) užtikrintas finansavimas, netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laiko atžvilgiu, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto metu sukurtiems rezultatams tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. ar projekto metu sukurtas ar Įsigytas iš finansavimo lėšų turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas panaudojimas. Vertinama kartu su 9.1.1.9 punktu.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus:

 

 

8.1.4.1. projekto vertė neviršija 172,64 mln. Lt;

 

 

8.1.4.2. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma nėra didesnė nei 86 milijonai litų

 

 

8.1.4.3. mažiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti 20 000 Lt;

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas.

9.1.1. Pagrįstas projekto reikalingumas pareiškėjo verslo vizijai įgyvendinti ir paramos poreikis4.

 

Paaiškinimai: ar pagrįsta verslo vizija (galutinio produkto suvokimas, galimų produkto rinkų, konkurencijos sąlygų ir tikslinių vartotojų grupių suvokimas, kelio nuo produkto idėjos iki jo komercializavimo suvokimas, reikalingų išteklių ir rizikos suvokimas), ar pagrįstos sąsajos tarp techninės galimybių studijos, planuojamos MTTP veiklos ir verslo vizijos, ar pagrįstas finansavimo poreikis.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

 

 

9.1.1.1. Atlikta alternatyvų analizė.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.7. Įvertintos rizikos.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.1.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

Paaiškinimai: techninėje galimybių studijoje bus pateikiama informacija apie finansavimo šaltinius, nurodoma, kada ir kokios investicijos bus atliktos, iš kokių šaltinių, nustatyti investavimo terminai ir etapai. Vertinama projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

9.1.1.9. Nuosavybės teisės į projekte sukurtus rezultatus ir pramoninės nuosavybės objektus priklausys projekto vykdytojui5.

 

Paaiškinimai: ar užtikrinta, kad nuosavybės teisės į projekte sukurtus rezultatus ir pramoninės nuosavybės objektus (išradimų patentus, dizainą, prekės ženklus) priklausys projekto vykdytojui mažiausiai 3 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos.

Informacijos šaltinis: paraiškos B dalis.

 

 

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų mastui nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto veiklos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir Aprašo 8 ir 12 punktuose projekto veikloms nustatytus apribojimus. Projektas, kuriam prašoma finansavimo, nėra pradėtas įgyvendinti iki paraiškos registravimo dienos. Projekte numatytos išlaidos atitinka Aprašo 16 punkte nustatytus apribojimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. vertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Informacijos šaltinis: paraiškos A, B dalis.

 

 

9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekte prašomos finansuoti išlaidos tiesiogiai susijusios su Aprašo 6 punkte nustatytomis tinkamomis finansuoti veiklomis ir būtinos projekto tikslams pasiekti:

– išlaidos aiškiai susietos su planuojama veikla;

– paaiškintas išlaidų būtinumas veiklai atlikti;

– numatomos išlaidos apskaičiuotos remiantis vidutinėmis rinkos kainomis arba pateiktas naudojamų įkainių paaiškinimas;

– išlaidos suplanuotos atsižvelgiant į vidutinį metinį kainų augimą ir valiutų riziką.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, B dalis.

 

 

9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis.

 

 

9.2.4. Projektas atitinka „kryžminio“ finansavimo reikalavimus.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į Reglamento (EB)Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. (Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus tenkinamas.)

9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio:

9.3.1.1. negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto;

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos įvertinamos iš anksto.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis.

 

Paaiškinimai: netaikoma.

 

 

 

__________________

1 Bendrieji projektų atrankos kriterijai patvirtinti Stebėsenos komitete veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau – Stebėsenos komitetas) (2007 m. liepos 9 d. posėdžio nutarimas Nr. 1).

2 Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komitete (2008 m. sausio 25 d. posėdžio nutarimas Nr. 2).

3 Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komitete (2008 m. sausio 25 d. posėdžio nutarimas Nr. 2).

4 Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komitete (2008 m. sausio 25 d. posėdžio nutarimas Nr. 2).

5 Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komitete (2008 m. sausio 25 d. posėdžio nutarimas Nr. 2).

 

_________________


Priemonės „Idėja LT“

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

PROJEKTO KOKYBĖS IR NAUDOS VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Vertinimo aspektai

Vertinimo skalė

Vertintojo balas

Informacijos šaltinis

 

Iš viso:

 

100

 

 

1.

Pirmaeiliai priemonės kriterijai

 

80

 

 

1.1.

Pareiškėjo patirtis atliekant Mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklas ir (arba) bendradarbiaujant su mokslo bei studijų institucijomis.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjai turės didesnę MTTP veiklų vykdymo patirtį:

0–5

 

Paraiškos B dalis

Patirtis vertinama pagal pareiškėjo per paskutinius trejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo vykdytų MTTP veiklų rezultatus šiais aspektais: MTTP veiklų mastu, išreikštu MTTP sąnaudų (MTTP darbuotojų išlaidos, MTTP paslaugos, išradimų patentai, licencijos ir pan.) absoliučiaisiais skaičiais ir pardavimo pajamų santykiu; MTTP veiklų kompleksiškumu (sprendinių mastai, originalumas ir pan.); MTTP veiklų poveikiu (energijos taupymas, taršos mažinimas, našumas, pridėtinė vertė ir pan.), MTTP veiklose dalyvavusių pareiškėjo MTTP darbuotojų kiekiu ir kvalifikacija.

0–3

Papildomi prioritetiškumo balai suteikiami už kartu su mokslo ir studijų institucijomis įgyvendintus MTTP projektus, ypač tarptautinius („Framework Programme“, „Eureka“ ir pan.).

0–2

1.2.

Pareiškėjo patirtis teikiant į rinką sukurtus naujus ar iš esmės pagerintus gaminius, paslaugas, technologijas.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjas per paskutinius trejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo komercializavo naujus ar iš esmės pagerintus gaminius, paslaugas, technologijas. Patirties lygis vertinamas naujovių pateikimo į rinką aspektu, atsižvelgiant

0–5

 

Paraiškos B dalis

į kiekybinius ir kokybinius rodiklius.

Kiekybiniai rodikliai: naujovių pateikimo į rinką dažnumas ar reguliarumas (kuo dažniau ar daugiau, tuo daugiau suteikiama balų).

0–2

Kokybiniai rodikliai: pateiktų į rinką naujovių radikalumas (sprendimų originalumas, funkcionalumas ir pan.) ir komercializavimo įtaka įmonės konkurencingumui (pardavimo mastas, rinkų plėtra ir pan.).

0–3

 

 

1.3.

Pareiškėjo eksporto potencialas, vertinant pagal paskutinių finansinių ataskaitų faktinius duomenis.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjo paskutinių finansinių metų eksporto dalis jo pardavimo pajamų struktūroje buvo didesnis, palyginti su atitinkamos pramonės šakos (sektoriaus) vidurkiu. Papildomi prioritetiškumo balai suteikiami įvertinus pareiškėjo eksporto dinamiką. Žodis „eksportas“ apima ir prekių išvežimą į Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybes. Vertinimo skalės: <90 proc. šakos vidurkio – 0 balų; 90–100 proc. – 1 balas; 100–110 proc. – 2 balai; 110–120 proc. – 3 balai; 120–130 proc. – 4 balai; >130 proc. – 5 balai.

0–5

 

Paraiškos B dalis

Aritmetinis balų vidurkis (1.1–1.3/3)

0–5

 

 

Daugiklis

16

 

2.

Antraeiliai priemonės kriterijai

 

20

 

 

2.1.

Pareiškėjas yra jauna įmonė.

Skatinamas naujų inovatyvių įmonių kūrimas ir plėtra (aukštesnis įvertinimas teikiamas jaunų įmonių įgyvendinamiems projektams. Atsižvelgiant į ES nusistovėjusią praktiką, jaunomis įmonėmis yra laikomos iki 5 metų veikiančios įmonės).

0 arba 5

 

Įmonės registracijos pažymėjimas, ES struktūrinės paramos kompiuterinė informacinė valdymo ir priežiūros sistema (SFMIS)

2.2.

Projektas įgyvendinamas savivaldybėje, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pripažintoje problemine teritorija, arba regioniniame ekonomikos augimo centre, išskirtame Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575.

Skatinama tolygesnė ekonomikos plėtra įvairiose Lietuvos teritorijose (aukštesnis įvertinimas teikiamas projektams, kurie įgyvendinami probleminėse teritorijose ar regioniniuose augimo centruose).

0 arba 5

 

Paraiškos A dalis

Aritmetinis balų vidurkis (2.1–2.2/2)

0–5

 

 

Daugiklis

4

 

 

Pastaba.

Jei nenurodyta kitaip, bendru atveju:

 

5 balai suteikiami, kai projektas atitinka visus kriterijaus vertinimo aspektus ir požymius, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

 

3 balai suteikiami, kai projektas atitinka dalį kriterijaus vertinimo aspektų ir požymių šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

 

0 balų suteikiama, kai projektas visiškai neatitinka kriterijaus.

 

Tarpiniai balai suteikiami palyginus atitinkamo kriterijaus įvertinimo rezultatus su anksčiau nurodytais balų suteikimo principais.

1 lentelė.

 

Eil. Nr.

Vertintojo suteiktų balų pagrindimas

1.1.

 

1.2.

 

1.3.

 

1.4.

 

1.5.

 

2.1.

 

2.2.

 

2.3.

 

 

_________________