LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2002 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 516 „DĖL MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL SPECIALIOSIOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS PROGRAMOS (SAPARD) PARAMOS KRYPTĮ „PROFESINIS MOKYMAS“ ATRANKOS NUOSTATŲ“ PAKEITIMO
2003 m. gruodžio 31 d. Nr. 3D-570
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 516 „Dėl mokymo paslaugų teikėjų pagal Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros programos (SAPARD) paramos kryptį „Profesinis mokymas“ atrankos nuostatų“ (Žin., 2003, Nr. 1-16):
1. Papildau 1.4 punktu:
2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ vertinimo komisiją ir išdėstau ją nauja redakcija (pridedama).
3. Papildau nurodytuoju įsakymu patvirtintus Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ atrankos nuostatus šiais naujais 43 ir 44 punktais (ankstesnįjį 43 punktą laikau 45 punktu):
„43. Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros departamento Mokslo ir mokymo skyrius bei Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos yra atsakingi už mokymo paslaugų teikėjų vykdomų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo kontrolę.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2003 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 3D-570
MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL SAPARD PARAMOS KRYPTĮ „PROFESINIS MOKYMAS“ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ BEI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖS TAISYKLĖS
I. Bendrosios nuostatos
1. Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo kontrolės taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja Žemės ūkio ministerijos vykdomą mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ (toliau – mokymo paslaugų teikėjai) teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo kontrolės tvarką.
2. Šių taisyklių tikslas – užtikrinti, kad laikantis Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų Komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiametės finansavimo sutarties dėl Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros programos (SAPARD) (toliau – Daugiametė finansavimo sutartis) sąlygų, tinkamai būtų vykdomos mokymo paslaugų teikėjų teikiamos paslaugos bei tikslingai panaudojamos jiems skiriamos lėšos.
II. Mokymo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų KONTROLĖ
4. Mokymo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kontrolę vietoje atlieka Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros departamento Mokslo ir mokymo skyriaus (toliau – Mokslo ir mokymo skyrius) valstybės tarnautojai ar Darbo ekonomikos ir mokymo metodikos tarnybos darbuotojai pagal iš anksto Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros departamento direktoriaus patvirtintą mokymo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kontrolės planą.
5. Atliekant mokymo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kontrolę, turi būti patikrinta ne mažiau kaip 10 proc. mokymo paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų pagal kiekvieną sutartį.
6. Atliekant kontrolę tikrinama:
6.1. ar teikiamos paslaugos atitinka Mokymo paslaugų teikimo planą, kuris yra pridedamas prie Žemės ūkio ministerijos sutarties su mokymo paslaugų teikėju;
III. Mokymo paslaugų teikėjams skirtų lėšų naudojimo kontrolė
9. Žemės ūkio ministerijos Vidaus audito departamento ES ir nacionalinės paramos audito skyrius (toliau – ES ir nacionalinės paramos audito skyrius) vykdo kontrolės procedūrų priežiūrą.
10. Mokymo paslaugų teikėjai atsiskaito už išlaidas, padarytas vykdant įsipareigojimus, per 30 kalendorinių dienų nuo mokymo užbaigimo dienos, pateikdami paslaugų perdavimo-priėmimo aktą, ataskaitą apie mokymų įvykdymo rezultatus, mokymo plano įvykdymo ataskaitą, klausytojų sąrašus su jų parašais, išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, PVM sąskaitą-faktūrą ar sąskaitą-faktūrą, dokumentų, patvirtinančių išlaidų pagrįstumą, kopijas (sutartis, susitarimus, darbų perdavimo aktus, PVM sąskaitas-faktūras ar sąskaitas-faktūras, pažymas, kelionės lapus, mokėjimo pavedimus bei kitus dokumentus įrodančius padarytas išlaidas) bei šių dokumentų aprašus pagal išlaidų sąmatos straipsnius.
11. Mokslo ir mokymo skyrius, tikrindamas pateiktus dokumentus, įvertina:
11.1. ar visos mokymo paslaugos buvo įvykdytos, kaip numatyta prie sutarties su Žemės ūkio ministerija pridedamame Mokymo paslaugų teikimo plane;
12. Prireikus Mokslo ir mokymo skyrius mokymo paslaugų teikėjų gali paprašyti pateikti papildomą medžiagą arba paaiškinimą dėl išlaidų pagrįstumo.
13. Mokslo ir mokymo skyrius, vertindamas pateiktus dokumentus, užpildo Mokymo paslaugų teikėjams skirtų lėšų naudojimo kontrolės lapą (toliau – kontrolės lapas) (2 priedas).
14. Įvertinęs pateiktus dokumentus, Mokslo ir mokymo skyrius pateikia kontrolės lapo kopiją ES ir nacionalinės paramos audito skyriui.
15. ES ir nacionalinės paramos audito skyrius pasirinktinai patikrina mokymo paslaugų teikėjo Mokslo ir mokymo skyriui pateiktus dokumentus. Apie sprendimą patikrinti pateiktus dokumentus ES ir nacionalinės paramos audito skyrius praneša Mokslo ir mokymo skyriui per 5 darbo dienas nuo kontrolės lapo kopijos gavimo dienos.
16. ES ir nacionalinės paramos audito skyriui pateikus išvadas dėl dokumentų tinkamumo (jei dokumentai buvo tikrinami) ar Mokslo ir mokymo skyriui įvertinus mokymo paslaugų teikėjo pateiktus dokumentus ir užpildžius kontrolės lapą, su mokymo paslaugų teikėju pasirašomas paslaugų perdavimo-priėmimo aktas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 3D-28.
IV. Atsakomybė
17. Už mokymo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kontrolę atsako Mokslo ir mokymo skyrius bei Darbo ekonomikos ir mokymo metodikos tarnyba.
18. Už mokymo paslaugų teikėjams skirtų lėšų naudojimo kontrolę atsako Mokslo ir mokymo skyrius. ES ir nacionalinės paramos audito skyrius atsako už kontrolės procedūrų priežiūrą.
V. Dokumentų saugojimas
20. Visi su mokymo paslaugų teikėjų atranka bei sutarties įvykdymu susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip penkerius metus, vadovaujantis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 516
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2003 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 3D-570
redakcija)
MOKYMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PAGAL SAPARD paramos kryptĮ „Profesinis mokymas“ vertinimo komisija
Virginija Žoštautienė |
– |
Kaimo plėtros departamento direktorė, vertinimo komisijos pirmininkė; |
Veronika Bobinienė |
– |
Darbo ekonomikos ir mokymo metodikos tarnybos Mokymo metodikos skyriaus vyriausioji specialistė; |
Vanda Elena Narušytė |
– |
Kaimo plėtros departamento Mokslo ir mokymo skyriaus vedėja; |
Veronika Pilipavičienė |
– |
Darbo ekonomikos ir mokymo metodikos tarnybos direktoriaus pavaduotoja, Mokymo metodikos skyriaus vedėja; |
Skirmantė Smalskytė |
– |
Kaimo plėtros departamento Mokslo ir mokymo skyriaus vyriausioji specialistė, vertinimo komisijos sekretorė. |
Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD
paramos kryptį „Profesinis mokymas“
teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo
kontrolės taisyklių
1 priedas
______________________________________________________________________
(vertinanti institucija)
Mokymo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų pagal SAPARD paramos kryptį „Profesinis mokymas“ kontrolės pažymA
______________Nr._____________
data)
_________________
(sudarymo vieta)
1. Mokymo paslaugų teikėjo pavadinimas ……………………………………
2. Sutarties su Žemės ūkio ministerija, pagal kurią vykdomi mokymai, data, numeris ………
3. Mokymo programos, pagal kurią vykdomi mokymai, pavadinimas………...……………...
………………………………………………………………………………………………………...
4. Mokymai vyksta (adresas)…………………………………………………………………
5. Klausytojų, dalyvaujančių mokymuose, skaičius…………………………………………..
6. Užregistruotų klausytojų skaičius.……..…………………………………………………...
7. Dėstytojų vardai, pavardės……………………..…………………………………………...
…………………………………….………………………………………..…………………………
8. Ar mokymai vykdomi pagal Mokymo paslaugų teikimo planą…………………………....
9. Ar dėstoma medžiaga atitinka mokymo programos reikalavimus…………….……………
10. Ar yra kiekvienos grupės užsiėmimų tvarkaraščiai …………...………………………….
11. Ar yra klausytojų sąrašai su jų parašais…………………………………….……...……...
12. Ar klausytojai aprūpinami mokymo metodine medžiaga ir kokia…………………….…..
…………………………………………………………………………………………………….…..
13. Mokymo medžiagos kokybė (ar atitinka programos reikalavimus)………...………….…
14. Naudojamos vaizdinės ir techninės priemonės…………………………….………………
15. Ar yra pažymėjimų išdavimo registracijos žurnalas……………………………………….
16. Ar vykdomas klausytojų anketavimas…………………………………....……..................
VERTINIMO IŠVADOS………………………………………………………………………
Vertino (vardas, pavardė, pareigos, parašas)…………………………………………………
Su vertinimu susipažino (mokymo paslaugų teikėjo įgalioto atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas)……………………………………………………………………………………..
______________
Mokymo paslaugų teikėjų pagal SAPARD
paramos kryptį „Profesinis mokymas“
teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo
kontrolės taisyklių
2 priedas
ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS KAIMO PLĖTROS DEPARTAMENTO MOKSLO IR MOKYMO SKYRIUS
Mokymo paslaugų teikėjAMS SKIRTŲ lėšų NAUDOJIMO KONTROLĖS lapas
4. Ar ataskaita ir kiti dokumentai pateikti per 30 dienų (nurodyti pateikimo datą)
□ taip □ ne
…………………………………………………………………………………………………………
5. Ar pateikti šie dokumentai:
5.1. Paslaugų perdavimo – priėmimo aktas |
□ taip |
□ ne |
5.2. Ataskaita apie mokymo rezultatus |
□ taip |
□ ne |
5.3. Mokymo plano įvykdymo ataskaita |
□ taip |
□ ne |
5.4. Klausytojų sąrašai su jų parašais |
□ taip |
□ ne |
5.5. PVM sąskaita – faktūra ar sąskaita – faktūra |
□ taip |
□ ne |
5.6. Dokumentų, patvirtinančių išlaidų pagrįstumą, kopijos |
□ taip |
□ ne |
5.7. Pateiktų išlaidų pagrįstumą patvirtinančių dokumentų aprašas |
□ taip |
□ ne |
5.8. Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita |
□ taip |
□ ne |
6. Ar mokymo paslaugos atitinka sutarties sąlygas |
|
|
6.1. Ar mokymo kursų pabaigos data sutampa su sutartyje nurodyta mokymų pabaiga |
□ taip |
□ ne |
6.2. Ar įvykdyti visi mokymai, kurie buvo numatyti sutartyje |
□ taip |
□ ne |
6.3. Ar mokėsi numatytas klausytojų skaičius |
□ taip |
□ ne |
6.4. Ar mokymuose dalyvavo visi dėstytojai, kurie nurodyti sutartyje |
□ taip |
□ ne |
6.5. Jei dalyvavo ne visi dėstytojai, ar buvo apie tai informuota ministerija |
□ taip |
□ ne |
7. Ar mokymo paslaugų teikėjų padarytos išlaidos atitinka Daugiametės finansavimo sutarties bei ministerijos sutarties su mokymo paslaugų teikėjais sąlygas |
|
|
7.1. Ar padarytos išlaidos pagrįstos pateisinančiais dokumentais |
□ taip |
□ ne |
7.2. Ar nebuvo padaryta išlaidų prieš sutarties pasirašymą |
□ taip |
□ ne |
7.3. Ar įsigytų prekių ir paslaugų kilmės šalis yra Lietuva, viena iš Europos Bendrijos šalių ar šalių kandidačių |
□ taip |
□ ne |
7.4. Ar išlaidas pateisinantys dokumentai pasirašyti, su datomis bei kitais privalomais rekvizitais |
□ taip |
□ ne |
7.5. Ar padarytos išlaidos neviršija prie sutarties pridedamoje sąmatoje nurodytos sumos |
□ taip |
□ ne |
7.6. Ar skirtos lėšos panaudotos pagal paskirtį |
□ taip |
□ ne |
IŠVADOS (kompensuoti padarytas išlaidas ar nekompensuoti)………….………………….
…………………………………………………………………………………………………….......
…………………………………………………………………………………………………….......
Vertinimą atlikusio asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas………………………....
…………………………………………………………………………………………………….......
Mokslo ir mokymo skyriaus vedėjo vardas, pavardė, parašas…………………………...
……………………………………………………………………………………………………......
______________