VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VERTINIMŲ ATLIKIMO IR JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. vasario 27 d. Nr. 1S-52

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 123-5813) 82 straipsnio 1 dalies 2 punktu:

1. T v i r t i n u Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 16 d. įsakymą Nr. 1S-189 „Dėl Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 158-7494);

2.2. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 m. spalio 26 d. įsakymą Nr. 1S-245 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 16 d. įsakymo Nr. 1S-189 „Dėl Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2012, Nr. 126-6358).

 

 

 

Direktorius                                                                              Žydrūnas Plytnikas


 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 1S-52

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ VERTINIMŲ ATLIKIMO IR JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato viešųjų pirkimų (toliau – pirkimas) vertinimų atlikimo procedūras ir vertinimų rezultatų įforminimo reikalavimus.

2. Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) skyriaus, kurio kompetencijai priskirtos pirkimų vertinimo funkcijos (toliau – Skyrius), darbuotojai (toliau – darbuotojai), atlikdami pirkimų vertinimus, privalo vadovautis Taisyklėmis.

3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Įstatymas), Tarnybos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais.

4. Pirkimo vertinimas (toliau – vertinimas) – perkančiosios organizacijos atliekamo ar atlikto pirkimo atitikties ir (ar) kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimams įvertinimas.

5. Pirkimų vertinimų tikslai:

5.1. kontroliuoti, kaip atliekant pirkimus laikomasi Įstatymo ir (ar) kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, vykdyti pirkimams nustatytų reikalavimų pažeidimų prevenciją;

5.2. užtikrinti pirkimų, vykdomų naudojant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir kitas Europos Sąjungos paramos lėšas, kontrolės funkcijas, numatytas Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698), Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2008, Nr. 87-3483) (toliau – Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklės), ir kituose teisės aktuose.

6. Vertinimų rūšys:

6.1. neplaninis sisteminis vertinimas – analizuojant Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje pateiktą informaciją, gautą perkančiųjų organizacijų informaciją dėl pagrindimų Įstatymo 56 straipsnio 5 dalyje nustatytais atvejais ar informaciją, gautą iš Tarnybos administracijos padalinių, Tarnybos Rizikos valdymo skyriaus (toliau – Rizikos valdymo skyrius) atrinkto pirkimo vertinimas;

6.2. neplaninis operatyvus vertinimas – analizuojant Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Įstatymo pažeidimus Rizikos valdymo skyriaus atrinkto pirkimo vertinimas;

6.3. su Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų naudojimu susijusio pirkimo vertinimas – įgyvendinančiosios institucijos (toliau – ĮI) prašymu ar jai inicijavus (ĮI reikalavimu perkančiajai organizacijai kreipusis) atliekamas vertinimas;

6.4. institucijų pavedimu atliekamas vertinimas – teisėsaugos institucijos pavedimu atliekamas pirkimo vertinimas.

7. Neplaninius sisteminius ir neplaninius operatyvius pirkimų vertinimus atrenka Rizikos valdymo skyrius, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų bei viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašo, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2013 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 1S-15 (Žin., 2013, Nr. 4-167) nuostatomis.

8. Vertinimas atliekamas vadovaujantis teisingumo ir protingumo principais, nešališkai ir objektyviai, kuo trumpesniais terminais. Vertinimo metu stengiamasi kuo mažiau trukdyti perkančiajai organizacijai, prašoma pateikti tik minimaliai būtiną informaciją ir dokumentus. Informacija apie atliekamą vertinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems asmenims neteikiama tol, kol vertinimo išvada nepasirašyta, išskyrus atvejus, kai Tarnyba gali teikti informaciją apie atliekamo vertinimo faktą, kai tai daroma ne Tarnybos iniciatyva. Institucijų pavedimu atliekamo vertinimo atveju, kai atliekamas ikiteisminis tyrimas, informacija neteikiama, kitais atvejais informacija apie atliekamą vertinimą ir jo rezultatus teikiama tik raštu atsiklausus teisėsaugos institucijos.

 

II. VERTINIMO ATLIKIMAS

 

9. Vertinimą atlieka Skyriaus vadovo paskirtas darbuotojas. Vertinimo metu:

9.1. pasirenkama vertinimo apimtis ir priemonės;

9.2. surenkama vertinimui atlikti reikalinga ir Tarnybos turima informacija;

9.3. surenkama visa reikalinga informacija tiek iš perkančiosios organizacijos, tiek iš kitų institucijų ir asmenų;

9.4. išnagrinėjama gauta informacija ir dokumentai;

9.5. surašomas vertinimo išvados projektas.

10. Per 5 darbo dienas nuo pavedimo atlikti vertinimą gavimo dienos susipažįstama su visa Tarnybos turima informacija apie pirkimą, nustatoma vertinimo apimtis ir išsiunčiamas raštas perkančiajai organizacijai, kuriuo nurodoma pateikti vertinimui reikalingą, su pirkimu susijusią, informaciją ir dokumentus. Šį raštą pasirašo Tarnybos direktorius.

11. Institucijų pavedimu atliekamo vertinimo metu išnagrinėjama visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, vertinami visi pirkimo etapai, išskyrus atvejus, kai Tarnybos prašoma pateikti nuomonę (išvadą) tam tikrais klausimais. Kitais atvejais galima apsiriboti dokumentų ir informacijos, kuri susijusi su įtariamu ar nurodomu pažeidimu, vertinimu, taip pat nevertinti visų pirkimo etapų ar procedūrų.

12. Kreipiantis į perkančiąją organizaciją dėl informacijos ir dokumentų pateikimo turi būti detaliai nurodoma prašoma pateikti informacija ir dokumentai, taip pat, kaip perkančioji organizacija turi patvirtinti šių dokumentų kopijas. Be to, turi būti nurodytas terminas, per kurį perkančioji organizacija turi pateikti prašomus dokumentus.

13. Vertinimui atlikti reikalingos informacijos ar dokumentų galima kreiptis ir į kitas institucijas ar asmenis, kurie žinomai disponuoja jais, jeigu tokios informacijos ar dokumentų neturi Tarnyba arba perkančioji organizacija.

14. Vertinimo metu pildomas vertinimo kontrolinis klausimynas, kurio forma pateikta Taisyklių priede, ir parengiamas vertinimo išvados projektas. Vertinimo išvados projektą pasirašo Tarnybos direktorius.

15. Jeigu po vertinimo išvados pateikimo gaunama papildoma informacija, vertinimo išvada gali būti tikslinama. Tikslinimą paprastai rengia pirminę vertinimo išvadą parengęs darbuotojas, tačiau Skyriaus vadovas gali paskirti kitą rengėją. Išvados tikslinimas turi būti parengtas ne vėliau negu per 20 darbo dienų nuo papildomos informacijos Tarnyboje gavimo dienos. Taisyklių 18 punkte numatytais atvejais išvados tikslinimo terminas gali būti pratęstas ar sustabdytas.

16. Vertinimą atliekantis darbuotojas turi teisę:

16.1. gauti visą Tarnybos turimą ir su vertinamu pirkimu susijusią informaciją ir dokumentus;

16.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus Tarnybos funkcijoms atlikti, taip pat laikinai, ne ilgiau kaip 30 dienų, paimti iš perkančiosios organizacijos šių dokumentų originalus, įforminus tai dokumentų poėmio aktu;

16.3. atliekamo vertinimo klausimais konsultuotis su kitais Tarnybos darbuotojais, o esant reikalui, pirkimo dokumentus ir tiekėjų pasiūlymus pateikti papildomai ekspertizei;

16.4. jeigu yra pagrindas manyti, kad su pirkimais susiję dokumentai yra suklastoti, šių dokumentų originalus perduoti teisėsaugos institucijoms;

16.5. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su pirkimu susijusių veiksmų ir sprendimų raštiškus paaiškinimus;

16.6. įtarus Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras tol, kol Tarnyba pateiks perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų vertinimą, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus;

16.7. nustačius Įstatymo pažeidimus ar galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 30-856; 2012, Nr. 42-2041) pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas, medžiagą tolesniam tyrimui perduoti teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.

17. Vertinimas turi būti atliktas ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo visų vertinimo išvados projektui parengti reikalingų dokumentų gavimo Tarnyboje dienos, išskyrus Taisyklių 18 punkte nustatytus atvejus. Gavus papildomą, su pirkimu susijusią informaciją, informaciją ar dokumentus, įskaitant ir Tarnybos prašymu, 20 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo jų gavimo Tarnyboje dienos.

18. Atsižvelgdamas į vertinimo sudėtingumą, apimtis bei kitas aplinkybes Tarnybos direktorius Taisyklių 15 ir 17 punktuose nustatytus terminus gali pratęsti, tačiau ne daugiau kaip 10 darbo dienų. Institucijų pavedimu atliekamų vertinimų pratęsimų skaičius neribojamas. Esant pagrįstiems atvejams (pvz., paskyrus ekspertizę, teikiant klausimus Tarnybos Metodinei tarybai svarstyti, kreipiantis į kompetentingas institucijas tarnybinės pagalbos), Tarnybos direktorius vertinimo atlikimo ar išvados tikslinimo terminus gali sustabdyti. Šiuo atveju vertinimą ar išvados tikslinimą atliekantis darbuotojas tarnybiniu pranešimu nedelsdamas kreipiasi į Tarnybos direktorių su prašymu sustabdyti terminą iki būtinos informacijos gavimo, o jos gavimo diena laikoma termino atnaujinimu. Apie vertinimo atlikimo ar vertinimo išvados tikslinimo termino sustabdymą ir pratęsimą darbuotojas privalo raštu informuoti perkančiąją organizaciją ir ĮI ar tarpinę instituciją arba teisėsaugos instituciją, nurodant termino sustabdymo ar pratęsimo priežastis.

 

III. SPRENDIMAI IR VERTINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

19. Atlikus vertinimą, parengiama vertinimo išvada. Vertinimo išvada pateikiama perkančiajai organizacijai ir įstaigai, kurios pavedimu (iniciatyva) ar prašymu buvo atliktas vertinimas, išskyrus institucijų pavedimu atliekamų pirkimų vertinimus, nebent gautas teisėsaugos institucijos raštas (el. pranešimas), kad išvados pateikimas ir viešas paskelbimas nepakenks atliekamam tyrimui. Jeigu su Europos Sąjungos fondų lėšomis susijusio vertinimo subjektas yra ĮI, vertinimo išvada pateikiama ir tarpinei institucijai, kaip numatyta Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse. Vertinimo išvadoje nurodoma: vertinimo apimtis, jeigu atliekamas dalinis vertinimas, nustatyti pirkimams keliamų reikalavimų pažeidimai ir Tarnybos įpareigojimai, jeigu tokie priimti, arba Tarnybos rekomendacija nutraukti pirkimo sutartį ir, esant poreikiui, organizuoti naują pirkimą, jei pirkimo sutartis sudaryta pažeidžiant Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus ir šie pažeidimai turėjo įtakos pirkimo rezultatams. Vertinimo išvadoje taip pat gali būti pateiktos rekomendacijos dėl pirkimų praktikos tobulinimo perkančiojoje organizacijoje.

20. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus, jeigu pasiūlymų pateikimo terminas dar nepasibaigęs, perkančioji organizacija gali būti įpareigojama:

20.1. pakeisti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų neatitinkančias pirkimo dokumentų nuostatas ir (arba) pakeisti ar panaikinti perkančiosios organizacijos sprendimus ar veiksmus;

20.2. nutraukti pirkimą tais atvejais, kai pažeidimų kitaip neįmanoma pašalinti;

20.3. informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą.

21. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, kai pasiūlymų pateikimo terminas yra pasibaigęs, tačiau pirkimo sutartis dar nesudaryta, perkančioji organizacija gali būti įpareigojama:

21.1. panaikinti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus ir pakartotinai nagrinėti pirkimo dalyvių pasiūlymus;

21.2. nutraukti pirkimo procedūras tais atvejais, kai pažeidimų kitaip neįmanoma pašalinti;

21.3. informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą.

22. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, turėjusius įtakos pirkimo rezultatams, kai pirkimas pasibaigęs sudarius pirkimo sutartį, perkančioji organizacija informuojama, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.80 straipsnio 1 dalyje nustatyta, jog imperatyvioms įstatymo nuostatoms prieštaraujantis sandoris yra niekinis ir negalioja. Taip pat pateikiama Tarnybos rekomendacija nutraukti pirkimo sutartį ir, esant poreikiui, organizuoti naują pirkimą bei nustatomas terminas perkančiajai organizacijai raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl pirkimo sutarties nutraukimo.

23. Vertinimo išvadoje turi būti nurodyti Tarnybos nustatyti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, pastabos ir rekomendacijos. Kiekvienas pažeidimo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu. Pirkimo, kuris pasibaigęs sudarius pirkimo sutartį, vertinimo išvadoje turi būti pasisakyta dėl nustatytų pažeidimų, jeigu tokių buvo, įtakos pirkimo rezultatams. Jeigu paaiškėja, kad, atliekant vertinimą, skundą ar ieškinį tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, vertinimas skundo ar ieškinio apimtyje sustabdomas ir apie tai nurodoma vertinimo išvadoje.

24. Vertinimo išvados tvirtinamos Tarnybos antspaudu.

25. Vertinimą atlikęs darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo išvados išsiuntimo pranešimu (per Tarnybos dokumentų valdymo sistemą (E-kontora) perduoda vertinimo išvadą Tarnybos Teisės taikymo skyriui, išskyrus vertinimo išvadą, kuri teikiama teisėsaugos institucijų pavedimu, kai vyksta ikiteisminis tyrimas.

26. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir galimas korupcijos apraiškas, galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, vertinimą atlikęs darbuotojas per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvados išsiuntimo parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui raštų projektus dėl medžiagos perdavimo teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.

27. Jeigu vertinimo išvadoje nurodoma, kad yra nustatyti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių kitų teisės aktų pažeidimai ir pateikiami įpareigojimai perkančiajai organizacijai, šioje išvadoje turi būti įrašoma, kad perkančioji organizacija, nesutikusi su vertinimo išvada Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2004, Nr. 171-6320; 2007, Nr. 72-2830; 2010, Nr. 142-7258) 5 ir 15 straipsniuose nustatyta tvarka gali apskųsti Tarnybos vertinimo išvadą teismui.

28. Vertinimą atlikęs darbuotojas kontroliuoja, kaip perkančioji organizacija vykdo Tarnybos įpareigojimus, jeigu tokių buvo. Jeigu perkančioji organizacija per protingą terminą, tačiau ne ilgiau kaip per 30 darbo dienų nuo vertinimo išvados išsiuntimo, nepraneša apie Tarnybos įpareigojimų įvykdymą ar apskundimą, vertinimą atlikęs darbuotojas turi su ja susiekti telefonu, elektroniniu paštu ar raštu ir paraginti įvykdyti įpareigojimus. Perkančiajai organizacijai be pagrįstų priežasčių vilkinant Tarnybos įpareigojimų vykdymą ar atsisakant juos vykdyti, vertinimą atlikęs darbuotojas per 5 darbo dienas nuo sužinojimo apie tai dienos parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui pasirašyti rašto projektą, kuriuo perkančioji organizacija informuojama apie teisines vilkinimo ar atsisakymo pasekmes.

 

IV. INFORMACIJOS SAUGOJIMAS

 

29. Vertinimų išvados, perkančiosios organizacijos pateikta bei vertinimo metu surinkta medžiaga, perkančiosios organizacijos pranešimas apie įpareigojimų įvykdymą saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka. Jei Tarnybai pateikti dokumentų originalai, jie grąžinami.

30. Vertinimą atlikęs darbuotojas, gavęs pasirašytą vertinimo išvadą, vertinimo išvados duomenis nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, suveda į Tarnybos dokumentų valdymo sistemą (E-kontora).

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Vertinimų atlikimą organizuoja Skyriaus vadovas ir (ar) jo pavaduotojas.

32. Taisyklės neriboja darbuotojų papildomų veiksmų, atliekamų vadovaujantis teisės aktų jiems suteiktomis teisėmis, jei šiais veiksmais siekiama užtikrinti vertinimų efektyvumą ir objektyvumą.

33. Darbuotojai, atliekantys vertinimus, teisės aktų nustatyta tvarka asmeniškai atsako už:

33.1. nustatytų pažeidimų sąmoningą nuslėpimą;

33.2. faktinių aplinkybių aprašymą ir įvertinimą;

33.3. Taisyklių reikalavimų nesilaikymą.

34. Darbuotojas, pažeidęs Taisykles, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

35. Pasikeitusių Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Tarnybos direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų nuostatomis turi būti vadovaujamasi iš karto, nelaukiant Taisyklių papildymo ar pakeitimo.

_________________


 

Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklių

priedas

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

VERTINIMO KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

Pirkimo būdas

 

Perkančioji organizacija

 

Pirkimo pavadinimas

 

Pirkimo numeris (Pirkimo pradžia)

 

Finansavimo šaltinis

 

Įgyvendinančioji (tarpinė) institucija

 

Pirkimo vertė (skirta lėšų suma)

 

Pirkimo procedūrų etapas

 

Vertinimo pagrindas

 

Vertinimo apimtis (pilnas / dalinis)

 

 

Eil. Nr.

Vertinamas aspektas

Taip / Ne / Netaikoma (N)

Pastabos

1.

Ar parinktas pirkimo būdas atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 9 str., 12 str., 42 str., 72 str., 92 str.; [2]; supaprastintų pirkimų taisyklės)

 

 

2.

Ar informavimas apie pirkimą atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 22 str., 23 str., 74 str., 86 str.; [5])

 

 

3.

Ar pirkimo dokumentuose pateikta informacija atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 24 str., 25 str., 28 str., 32 str. 1–2 d., 85 str. 1 d., 87 str. 1 d., 88 str.; [3]; [6]; [7]; [8]; [10]; [11]; supaprastintų pirkimų taisyklės)

 

 

4.

Ar pirkimui pateiktų pasiūlymų vertinimas atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus:

 

 

4.1

Ar pirkimo dalyvių (kandidatų) kvalifikacijos vertinimas atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 32 str., 47 str., 53 str., 60 str., 76 str., 77 str., 87 str.; supaprastintų pirkimų taisyklės)

 

 

4.2

Ar pirkimo dalyvių pasiūlymų vertinimas atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 39 str., 90 str.; supaprastintų pirkimų taisyklės)

 

 

4.3

Ar pirkimo dalyvių pasiūlymų kainos vertinimas atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 40 str., 39 str. 2 d. 3 p., 85 str. 1 d.; [4]; supaprastintų pirkimų taisyklės)

 

 

5.

Ar pirkimo pabaiga (pirkimo sutarties sudarymas) atitinka Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 18 str., 7 str. 4–5 d.; [3]; [9]; supaprastintų pirkimų taisyklės)

 

 

6.

Ar vykdant pirkimą užtikrintas pagrindinių pirkimų principų laikymasis ir pirkimų tikslo siekimas? ([1] 3 str. 1–2 d.)

 

 

 

Apibendrinimas

 

 

 

Ar buvo nustatyti pirkimo vykdymo tvarkos pažeidimai, turėję įtakos pirkimo rezultatams?

 

 

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102);

2. Numatomo viešojo pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1S-26 (Žin., 2003, Nr. 22-949; 2006, Nr. 12-454);

3. Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainos ir kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-21 (Žin., 2003, Nr. 22-944; 2011, Nr. 101-4768);

4. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2009 m. rugsėjo 30 d. įsakymas Nr. 1S-96 „Dėl pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažos kainos sąvokos apibrėžimo“ (Žin., 2009, Nr. 119-5161);

5. Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų informacijai aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1S-184 (Žin., 2011, Nr. 157-7463);

6. Prekių, kurioms viešųjų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, ir šių prekių energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1023 (Žin., 2008, Nr. 121-4600);

7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimas Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 8 d. nutarimo Nr. 804 „Dėl nacionalinės žaliųjų pirkimų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ ir jį keitusių nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2010, Nr. 91-4824);

8. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymas Nr. D1-508 „Dėl produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, aplinkos apsaugos kriterijų ir aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 84-4110);

9. Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių, sudaromų ilgiau kaip 3 metams, terminų nustatymo kriterijų ir atvejų, kuriais gali būti sudaromos tokios sutartys, aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gegužės 5 d. nutarimu Nr. 432 (Žin., 2006, Nr. 51-1892);

10. Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, ir šių prekių energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. 1-266 (Žin., 2011, Nr. 131-6249);

11. Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 3-100 (Žin., 2011, Nr. 23-1110).

_________________