LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL ATSISKAITYMO KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJAI UŽ VALSTYBĖS FUNKCIJOS „KARO PRIEVOLĖS IR MOBILIZACIJOS ADMINISTRAVIMAS SAVIVALDYBĖSE“, KURI PERDUOTA VYKDYTI SAVIVALDYBĖMS, ĮVYKDYMĄ IR LĖŠŲ JAI VYKDYTI PANAUDOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. rugpjūčio 27 d. Nr. V-840
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos 2007 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 138-5267) 3 straipsnio 3 dalimi,
tvirtinu Atsiskaitymo Krašto apsaugos ministerijai už valstybės funkcijos „Karo prievolės ir mobilizacijos administravimas savivaldybėse“, kuri perduota vykdyti savivaldybėms, įvykdymą ir lėšų jai vykdyti panaudojimą tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro
2007 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. V-840
ATSISKAITYMO KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJAI UŽ VALSTYBĖS FUNKCIJOS „KARO PRIEVOLĖS IR MOBILIZACIJOS ADMINISTRAVIMAS SAVIVALDYBĖSE“, KURI PERDUOTA VYKDYTI SAVIVALDYBĖMS, ĮVYKDYMĄ IR LĖŠŲ JAI VYKDYTI PANAUDOJIMĄ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Atsiskaitymo Krašto apsaugos ministerijai už valstybės funkcijos „Karo prievolės ir mobilizacijos administravimas savivaldybėse“, kuri perduota vykdyti savivaldybėms, įvykdymą ir lėšų jai vykdyti panaudojimą tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja atsiskaitymą už savivaldybėms perduotos valstybinės funkcijos dalyvauti atrenkant šauktinius į karo privalomąją tarnybą ir rengiantis mobilizacijai įvykdymą ir šioms funkcijoms skirtų lėšų panaudojimą.
2. Lėšų savivaldybėms perduotai valstybinei funkcijai dalyvauti atrenkant šauktinius į karo tarnybą ir rengiantis mobilizacijai poreikį apskaičiuoja atitinkamai Karo prievolės administravimo tarnyba prie Krašto apsaugos ministerijos ir Mobilizacijos departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – koordinuojančiosios KAM institucijos), vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro patvirtintomis metodikomis. Finansų ministerija pagal šiuos apskaičiavimus numato valstybės biudžeto tikslines dotacijas savivaldybėms, kurios skiriamos patvirtinus valstybės biudžetą.
3. Lėšos karo prievolės ir mobilizacijos administravimo funkcijoms skiriamos iš valstybės biudžeto personalui išlaikyti ir administracinėms funkcijoms vykdyti. Personalo išlaikymo išlaidas sudaro savivaldybės administracijos tarnautojų karo prievolei ir mobilizacijai administruoti apskaičiuotas darbo užmokesčio fondas ir valstybinio socialinio draudimo įmokos. Administracinėms išlaidoms priskiriamos ryšių (pašto ir telefono), transporto, kanceliarinės, kitos su perduotos funkcijos vykdymu susijusios išlaidos.
II. ATSISKAITYMAS UŽ VALSTYBINIŲ FUNKCIJŲ, PERDUOTŲ SAVIVALDYBĖMS, ĮVYKDYMĄ IR LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
4. Pirmines (patikslintas) biudžeto programos sąmatas koordinuojančiosioms KAM institucijoms savivaldybės pateikia ne vėliau kaip per 10 dienų po jų patvirtinimo. Kartu su pirmine programos sąmata pateikiamas savivaldybės administracijos tarnautojų, atliekančių karo prievolės ir mobilizacijos administravimą, pareigybių (etatų) sąrašas ir informacija apie savivaldybės karo prievolininkų atrankos komisijos sudėtį.
5. Savivaldybės už joms priskirtoms valstybinėms funkcijoms vykdyti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą atsiskaito koordinuojančiosioms KAM institucijoms pateikdamos ketvirtinę ir metinę Biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų, gaunančių asignavimus iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, finansinės atskaitomybės formą Nr. 2 „Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo 20__ m. _____ 1 d. ataskaita“, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661, Nr. 143-5446; 2007, Nr. 27-1005, 37-1407).
6. Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytos ataskaitos su aiškinamuoju raštu koordinuojančiosioms KAM institucijoms pateikiamos:
7. Kartu su šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodyta metine ataskaita teikiamame aiškinamajame rašte:
7.1. pateikiami apibendrinti programos sąmatos įvykdymo rodikliai pagal atitinkamus valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus ir kartu nurodomos konkrečios asignavimų nepanaudojimo priežastys;
7.2. informuojama, jeigu asignavimai panaudoti ne pagal tikslinę jų paskirtį, kartu nurodant priežastis;
8. Kartu su šio Tvarkos aprašo 5 punkte nurodyta ketvirtine ataskaita teikiamame aiškinamajame rašte nurodoma tik šio Tvarkos aprašo 7.4 punkte numatyta informacija ir savivaldybės administracijos tarnautojų, atliekančių karo prievolės ir mobilizacijos administravimą, pareigybių (etatų) sąrašas, taip pat informacija apie savivaldybės karo prievolininkų atrankos komisijos sudėtį, jeigu yra pasikeitimų.
III. KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOS INSTITUCIJŲ TEISĖS
9. Koordinuojančiosios KAM institucijos, atsižvelgdamos į šio Tvarkos aprašo 5, 7 ir 8 punktuose nustatytuose dokumentuose pateiktą informaciją, turi teisę:
9.1. prašyti savivaldybių pateikti su karo prievolės ir mobilizacijos administravimu susijusią papildomą informaciją, nenurodytą šio Tvarkos aprašo 7 punkte;
9.2. sumažinti (padidinti) planuojamų valstybės biudžeto lėšų, reikalingų perduotoms funkcijoms įgyvendinti, poreikį;
9.3. inicijuoti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2007 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. V-594 „Dėl savivaldybėms perduotoms valstybinėms funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikų patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 67-2637) patvirtintos Asignavimų savivaldybėms perduotai valstybinei funkcijai dalyvauti atrenkant šauktinius į karo tarnybą atlikti poreikio apskaičiavimo metodikos ir Asignavimų savivaldybėms perduotai valstybinei funkcijai dalyvauti rengiantis mobilizacijai atlikti poreikio apskaičiavimo metodikos pakeitimus;